Search
Close this search box.
بازاریابی دیجیتالبازاریابی محتوایی

چگونه در اینستاگرام موفق شویم؟ ۶ نکته برای موفقیت در اینستاگرام

۴/۵ - (۱ امتیاز)

آیا در دریای بزرگ و شلوغ اینستاگرام که ماهانه ۸۰۰ میلیون کاربر از آن استفاده می‌کنند و خیلی‌ها سعی دارند در این فضا به موفقیت برسند و بیشتر دیده شوند، همچنان می‌توان موفق شد؟ چگونه می‌توان به موفقیت در اینستاگرام دست یافت؟

بله. می‌شود. اما باید به خاطر داشته باشید که رسیدن به طبقه‌های بالایی این ساختمان یک راه بیشتر ندارد و آن هم استفاده از پله‌ها است! هیچ آسانسوری برای رسیدن به طبقات بالایی این ساختمان شلوغ وجود ندارد! اگر تصمیم بگیرید دست از پا خطا کنید احتمالا با برخورد سخت نگهبانان آن، که همان الگوریتم‌ها و ربات‌های اینستاگرام هستند مواجه می‎شوید.

به خاطر داشته باشید چیزی که در این بستر شما را به اهدافتان می‌رساند، تلاش و استمرار است.

در این مقاله قصد داریم نکاتی که به شما کمک می‌کند تا در این مسیر راحت‌تر قدم بردارید و در اینستاگرام موفق شوید را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

موفقیت در اینستاگرام

۶ نکته که باید برای موفقیت در اینستاگرام بدانید

به طور کلی برای موفقیت در اینستاگرام و افزایش بازدید در اینستاگرام باید مخاطب خود را به خوبی شناسایی کنید و در ادامه سعی کنید با تولید محتوای مناسب و جذاب برای آن‌ها، به مرور زمان توسط کاربران بیشتری شناخته شوید. در ادامه سعی می‌کنیم نکاتی را در همین راستا و برای رشد سریع‌تر در اینستاگرام معرفی کنیم:

برای صفحه اینستاگرام خود، استراتژی دقیقی داشته باشید

احتمالا شما هم می‌دانید که تنها با گذاشتن ویدیو و عکس برای چند بار در هفته و انتظار برای آنکه بالاخره روزی مخاطبان صفحه شما را پیدا کنند و دوست داشته باشند، کافی نیست. برای موفقیت در اینستاگرام باید برنامه و نقشه روشن و دقیقی داشته باشید. در ادامه به چند نکته برای ساختن یک استراتژی مناسب اشاره می‌کنیم:

بیشتر بخوانید

اکسپلور اینستاگرام چیست و چگونه در آن دیده شویم؟

تحلیل رقبا، شرط اول ساختن یک برنامه مناسب

لازم نیست همه چیز را خودتان از صفر تست و تجربه کنید. حتما برای ساختن استراتژی مناسب پنج تا ده صفحه رقیب خود را به دقت بررسی کنید. فعالیت آن‌ها را در چند ماه گذشته رصد کنید و ببینید به صورت کلی چه موضوعات و فرم‌های محتوایی را پوشش داده‌اند. سعی کنید تمام این اطلاعات را به صورت طبقه‌بندی شده جمع آوری کنید تا از آن‌ها استفاده‌ی درستی داشته باشید.

مثلا پست‌های بسیار موفق آن‌ها را به همراه موضوع، تعداد هشتگ‌ها و کپشن یادداشت کنید. در نهایت قرار نیست کاری که رقبایتان برای موفقیت انجام داده‌اند را تکرار کنید، اما جمع‌آوری چنین اطلاعاتی یک منبع الهام‌بخش بسیار خوب برای تدوین استراتژی و تقویم محتوایی باکیفیت به شمار می‌آید.

خلق هویت منحصر به فرد، شرط بزرگ موفقیت در اینستاگرام

ترند جدید شبکه‌های اجتماعی این است که خودتان باشید! امروزه فضای اینستاگرام به سمتی رفته که بیشتر صفحات یک حرف تکراری را با قالب‌های مختلف بازتولید می‌کنند. تا حد امکان از این فضا فاصله بگیرید و سعی کنید محتوایی منحصر به فرد و جدید خلق کنید. یکی از صفحاتی که به خوبی توانسته تم جدید و منحصر به فردی در محتوای تصویری خود ایجاد کند، صفحه  Reynolds Wrap است.

راه‌های زیادی برای خلق ایده‌های جدید وجود دارد. توصیه ما این است که ابتدا ساخت فروشگاه اینستاگرام، صفحه شرکتی و … را بیاموزید سپس به فکر تولدی محتوای مناسب باشید.

سرمایه‌گذاری روی ابزارهای مناسب، گامی بلند در جهت رشد سریع

همیشه به این فکر کنید که چرا باید کاربران اینستاگرام صفحه شما را دنبال کنند؟ چرا باید با پست‌های شما در میان اقیانوسی بی‌انتها از محتوا درگیر شوند؟

حداقل شرط جذب توجه کاربران اینستاگرام استفاده از تصاویر و محتوای درستی است که از لحاظ بصری و گرافیکی چشم‌نواز باشد. در آخر نمی‌توان این واقعیت را کتمان کرد که اینستاگرام شبکه اجتماعی مبتنی بر تصویر است و اگر تصاویر شما کیفیت لازم را نداشته باشند، احتمالا زمان بیشتری برای رشد نیاز دارید.

از همه ابزارهای لازم مثل فتوشاپ و دیگر برنامه‌هایی که در تولید محتوای بصری به شما کمک می‌کنند، استفاده کنید. شاید در نگاه اول این حجم از نیاز به هزینه زمان و منابع مالی ترسناک باشد، اما مطمئن باشید با استمرار و تولید محتوای مناسب، نتایج درخشانی را رقم می‌زنید. در مقاله برنامه‌ تولید محتوا در اینستاگرام برای اندروید و IOS ده برنامه مفید و کاربردی را معرفی کرده‌ایم.

هشتگ اختصاصی خود را بسازید

به عنوان یک برند شخصی یا یک کسب و کار در اینستاگرام باید بدانید تنها خود محتوایی که تولید می‌کنید، برای دیده شدن و به یاد ماندن در این فضا کافی نیست. یکی از راه‌های بسیار مناسبی که می‌تواند به جلب توجه بیشتر مخاطبان کمک کند، استفاده از هشتگ اختصاصی و هشتگ اینستاگرام پربازدید است.

البته این نکته را هم در نظر بگیرید که همیشه مرز باریکی بین داشتن یک صفحه مفید با بیش از حد تبلیغاتی بودن وجود دارد! جالب است که در همین راستا نگاهی به آمار زیر بیاندازید، در این اینفوگرافیک به خوبی نشان داده شده که کاربران چرا صفحه یک برند را به طور کلی در شبکه‌های اجتماعی مختلف آنفالو می‌کنند:

به گفته سایت sproutsocial از هر ۱۰ هشتگی که در اینستاگرام مورد استفاده قرار می‌گیرد، هفت هشتگ اختصاصی و به قصد بازاریابی دیجیتال استفاده می‌شود.

هشتگی که انتخاب می‌کنید باید به خوبی در ذهن بنشیند، خاص باشد و مخاطبان شما را درگیر کند. برای مثال صفحه thrive market از هشتگ #letsthrive (بیا شکوفا شویم) استفاده می‌کند. همانطور که می‌بینید این برند یک هشتگ مناسب را انتخاب کرده که با یک کال تو اکشن مناسب نیز همراه است.

موفقیت در اینستاگرام

کال تو اکشن مناسب داشته باشید

اولین سوالی که باید برای داشتن یک برنامه خوب در اینستاگرام از خود بپرسید این است که چه محتوایی در مخاطبان شما اشتیاق بیشتری ایجاد می‌کند؟ به جواب این سوال تا حدودی پرداختیم و مشخص است که در نهایت با آزمون و خطا باید محتوای ایده‌آل صفحه خود را پیدا کنید.

اما بعد از این مرحله قرار است چه اتفاقی بیافتد؟ مرحله بعدی که برای کاربران خود در نظر دارید چه چیزی است؟ در استراتژی خود جایگاه خاصی را برای کال تو اکشن مناسب در نظر بگیرید.

کپشن‌ اینستاگرام جایی است اکانت‌های موفق از آن برای ایجاد کال تو اکشن‌های جذاب استفاده می‌کنند.

علاوه بر آن قسمت بیو (تلفظ دیگر بایو، در زبان انگلیسی (bio اینستاگرام تنها بخش این شبکه اجتماعی است که امکان قرار دادن لینک در آن وجود دارد. بنابراین حتما صفحه لندینگ مناسبی را انتخاب کنید و در این قسمت قرار دهید. حتما هم برای رسیدن به نتیجه بهتر در بخش بیو یک کال تو اکشن مرتبط با لینک را بنویسید.

با کاربران ارتباطی عمیق برقرار کنید

اگر در ابتدای مسیر ساختن یک صفحه پرطرفدار قرار دارید لازم است گام‌های کوچکی را که باعث رسیدن شما به مقصد می‌شود، با جدیت انجام دهید. اگر برند شخصی یا کسب و کار کوچکی دارید می‌توانید مخاطبان خود را دنبال کنید و سعی کنید با آن‌ها ارتباط نزدیک‌تری برقرار کنید.

سعی کنید در فرآیند تولید محتوای خود مخاطبان را نیز درگیر کنید و با برگزاری کمپین‌ها و مسابقات مختلف آن‌ها را تشویق به تولید محتوای مناسب برای خود کنید. گاهی اوقات بهترین محتواهای شما توسط مخاطبانتان تولید می‌شود، نه خود شما! سپس نرخ تعامل در اینستاگرام را حساب کنید.

بیشتر بخوانید:

۶ روش برای استفاده از نظرسنجی اینستاگرام

ربات نباشید!

چه کسی دوست دارد که پیامی که از پیش تعیین شده و توسط ربات فرستاده می‌شود را دریافت کند؟ لطفا تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا ربات نباشید! حتی برندهای بزرگ و صفحات شلوغی مثل  Dr. Pepper هم وقت خالی را برای برقراری ارتباطی گرم و صمیمی و پاسخ‌های هوشمندانه به مخاطبان خود پیدا می‌کنند.

حتما نباید ساعت‌ها با مخاطبان خود گفت و گو کنید، اما همین که جوابی گرم و صمیمی را به صورت اختصاصی برای یک کاربر آماده کنید، نتایج شگفت انگیزی را در پی خواهد داشت. توجه داشته باشید پاسخ به دایرکت اینستاگرام بسیار مهم است.

موفقیت در اینستاگرام

بر اساس یک گزارش در وب سایت sproutsocial، از هر سه کاربری که توسط شما در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار نمی‌گیرند، یکی از آن‌ها به صفحات رقیب شما مراجعه خواهد کرد!

جواب ندادن به کامنت‌ها و سوالات مردم می‌تواند نتایج بسیار بدی را در بلند مدت برای شما به همراه داشته باشد، بنابراین حتما این مسئله را جدی بگیرید.

در نهایت باید بدانید که اینستاگرام یک فضای جمعی و بستری برای برقراری ارتباط است. بنابراین برای موفقیت در آن باید روی مهارت ارتباطی خود کار کرده و برای ساختن ارتباطات بیشتر زمان متناسبی را صرف کنید.

از اینفلوئنسرها کمک بگیرید

می‌خواهید سریع‌تر دیده شوید! ابتدا باید بگوییم که لطفا برای رسیدن به این مرحله خیلی عجله نکنید. سعی کنید محتوای مناسب خود را پیدا کنید، استراتژی درستی بسازید و ارتباطات خود را در این فضا افزایش دهید. در نهایت پس از انجام همه این کارها، زمانی که به اصطلاح «روی غلطتک افتادید» شاید بخواهید جدای از رشد ارگانیکی که دارید، کمی سریع‌تر رشد کنید و کاربران بیشتری با صفحه شما آشنا شوند.

اینجاست که می‌توانید از اینفلوئنسرها، افرادی که تعداد دنبال‌کننده‌های قابل توجهی دارند، کمک بگیرید. در این مسیر حتما به نکات زیر توجه کنید:

نکاتی برای اینفلوئنسر مارکتینگ موفق در اینستاگرام

به صرف همکاری با افرادی که تعداد زیادی دنبال‌کننده دارند، احتمالا به نتیجه معقول و مناسبی نمی‎‌رسید، در کنار این موضوع لازم است نکات زیر را نیز در نظر داشته باشید:

  • ممکن است افراد دیگری در همکاری با یک اینفلوئنسر تعداد زیادی دنبال‌کننده جذب کرده باشند، اما این موضوع موفقیت شما را در تکرار همکاری با آن‌ها تضمین نمی‌کند. حتما شرایط صفحه اینفلوئنسر را بسنجید و صفحاتی را انتخاب کنید که جامعه مخاطب نزدیک به شما را داشته باشید.
  • در انتخاب صفحه‌ای که جامعه مخاطب نزدیکی به شما داشته باشد، تنها به کلیات توجه نکنید. مثلا اگر کسب و کاری دارید که مخاطبان خانم بیشتری دارد، صرفا همکاری با اینفلوئنسری که مخاطب خانم زیادی دارد، باعث نتیجه‌گیری نخواهد شد! باید در ویژگی‌های پرسونای مخاطب خود تا حد ممکن ریز شوید تا از حداکثر پتانسیل هزینه‌ای که می‌کنید، بهره‌مند شوید.
  • تجربه نقش بسیار مهمی را در همکاری با اینفلوئنسرها بازی می‌کند. به نظر بهتر است قبل از آنکه هزینه بسیار زیادی را در این مسیر صرف کنید و با اینفلوئنسرهای بزرگ همکاری کنید، از چند تبلیغ کوچک و با آزمون و خطا این بخش از کار را شروع کنید.
  • مذاکره و پیدا کردن اینفلوئنسرهای مناسب، ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرد. یا برای بررسی عمیق صفحات مختلف و مذاکرات بعضا طولانی وقت خالی کنید و با تمرکز زیادی این کار را انجام دهید تا منابع مالی خود را هدر ندهید، یا به صورت کلی این بخش از کار را برون سپاری کنید.

برای آشنایی بیشتر می‌توانید پست اینفلوئنسر مارکتینگ را بخوانید.

 مسابقه و کمپین برگزار کنید

در نهایت صفحه‌ای برنده است که بیشترین نرخ تعامل با کاربران را داشته باشد. برای درگیر کردن بیشتر مخاطبان، یکی از بهترین‌ راه‌های پیش پای شما، طراحی مسابقه یا کمپین‎‌ است. گاهی وقت‌ها ممکن است با یک طراحی دقیق، مخاطبان شما این کار را بدون داشتن هیچگونه چشم‌داشتی انجام دهند. جدا از آن می‌توانید مسابقاتی همراه با جایزه را برای مخاطبان خود طراحی کنید تا با انگیزه بیشتری با محتوای شما درگیر شوند.

برای استفاده از کمپین‌ها و چنین مسابقاتی روش‌های مختلفی وجود دارد. متداول‌ترین روشی که استفاده می‌شود، دعوت کاربران به تگ کردن دیگران است. اما راه‌های دیگری مثل درخواست برای استوری کردن شما توسط مخاطبان یا بازی‌هایی که طراحی می‌شود نیز وجود دارد. در مجموع سعی کنید سرگرم کردن مخاطبان را یاد بگیرید تا بتوانید از این طریق نیز صدای خود را به مخاطبان بیشتری برسانید.

جمع‌بندی

در نهایت چگونه در اینستاگرام موفق شویم؟ اگر راستش را بخواهید بخش بزرگی از جواب این سوال به خود شما برمی‌گردد. جواب این سوال، مثل داستان موفقیت افراد بسیار معروفی است که هر یک فرمول جادویی مخصوص خود را داشتند!

اما چیزی که در این مقاله بررسی کردیم هم همان نکات مشترکی بود که در این داستان‌های موفقیت وجود دارد. کلام آخر اینکه برای رشد در اینستاگرام در کنار همه‌ی این نکاتی که بررسی کردیم، تلاش، صبر، استمرار و آزمون و خطا در کنار تدوین استراتژی تولید محتوا برای اینستاگرام شما را به موفقیت می‌رساند.

سوالات متداول

چگونه یک پیج موفق در اینستاگرام داشته باشیم؟

برای داشتن یک صفحه موفق در اینستاگرام باید استراتژی دقیقی ایجاد کنید، از عکس‌های باکیفیت استفاده کنید و با مخاطبان خود ارتباطی عمیق برقرار کنید.

چگونه یک پیج زیبا در اینستاگرام داشته باشیم؟

از تصاویر و محتوای درستی است که از لحاظ بصری و گرافیکی چشم‌نواز باشد. برای ساختن چنین تصاویری از ابزارهایی مانند برنامه ادیت عکس و فتوشاپ استفاده کنید و به سایز پست اینستاگرام و سایز استوری اینستاگرام توجه کنید.

آیا امکان موفقیت در ایسنتاگرام وجود دارد؟

با وجود آنکه اینستاگرام دریای محتوا است و افراد زیادی دراین بستر برای دیده شدن تلاش می‌کنند، با داشتن برنامه مناسب می‌توانید در اینستاگرام موفق شوید.

چگونه در اینستاگرام محبوب باشیم؟

اینستاگرام یک بستر اجتماعی است که ایجاد ارتباط با دیگران در آن اهمیت بسیار زیادی دارد. سعی کنید با کاربران دیگر ارتباطی عمیق برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن