Search
Close this search box.
بازاریابی دیجیتالبازاریابی محتوایی

آموزش Threads اینستاگرام

۲.۶/۵ - (۷ امتیاز)

با آمدن شبکه اجتماعی جدید، توفانی در دنیای مجازی به پا شده است. شبکه اجتماعی تردز یا Threads اینستاگرام، محصولی جدید از کمپانی متا (کمپانی مادر اینستاگرام و فیسبوک)‌ است که در اولین روزهای ارائه موفق شده بیش از ۳۰ میلیون کاربر را به خود جذب کند.

در این مقاله از آکادمی اینفوگرام ما به معرفی کامل و آموزش threads اینستاگرام پرداخته‌ایم پس اگر درباره این سوشال مدیای جدید کنجکاو هستید با ما همراه باشید!

معرفی تردز یا Threads اینستاگرام

مارک زاکربرگ و تیم متا، می‌گویند هدف از معرفی تردز این است که کاربران اینستاگرام بتوانند فعالیت‌هایی را که در اینستاگرام قادر به انجام آن نیستند در تردز انجام بدهند. برخلاف اینستاگرام که یک شبکه اجتماعی تصویر محور است، تردز بر متن تکیه دارد و برای انجام مکالمات مختلف مناسب است.

Threads اینستاگرام - آموزش تردز

هرچند کسانی هستند که معتقند هدف از ساخت تردز، تهیه یک محیط جدید برای کاربرانی باشد که از سیاست‌های فعلی ایلان ماسک درباره توییتر خسته‌ شده‌اند.

نام این اپلیکیشن نیز در فارسی به ریسه، رشته و نخ ترجمه می‌شود. به هر پست در تردز، یک thread یا یک ریسه گفته می‌شود.

ویژگی‌های threads اینستاگرام: threads بهتر است یا توییتر؟

از نام تردز گرفته تا رابط کاربری آن تا حد زیادی به توییتر شباهت دارد و به همین دلیل افراد زیادی به مقایسه این دو شبکه اجتماعی می‌پردازند. ویژگی‌های تردز اینستاگرام را به صورت خلاصه در جدول زیر در مقایسه با توییتر آورده‌ایم تا شما بتوانید تفاوت‌های این دو را متوجه شوید. لازم به ذکر است که threads در حال حاضر در قالب یک نسخه اولیه ارائه شده است در نتیجه این جدول به مرور آپدیت خواهد شد:

 ThreadsTwitter
حداکثر کاراکتر۵۰۰۲۸۰
محدودیت انتشار تصویر۹ تصویر در هر ریسه۴ تصویر در هر توییت
محدودیت انتشار ویدیو۵ دقیقه۲ دقیقه و ۲۰ ثانیه
ارسال پیام خصوصیندارددارد
نحوه ثبت ناماکانت اینستاگرامایمیل
محدودیت تعداد اکانت فعال۱۵

تردز نیز مانند توییتر امکاناتی مانند repost (ریتوییت در توییتر)، لایک کردن، کامنت گذاشتن (منشن در توییتر) و به اشتراک‌گذاری پست‌ها دارد.

یک مزیت مهم تردز نسبت به توییتر، ارتباط مستقیم آن با اینستاگرام است: زمانی که شما محتوایی را در threads پست می‌کنید، خود اپلیکیشن به شما یک گزینه برای به اشتراک‌گذاری آن در اینستاگرام می‌دهد و به این ترتیب شما بدون این که نیاز به گرفتن اسکرین شات یا کپی کردن متن داشته باشید می‌توانید آن را در اینستاگرام هم به اشتراک بگذارید.

آموزش تردز اینستاگرام

آموزش ساخت اکانت threads اینستاگرام

آموزش ساخت اکانت تردز بسیار ساده است و تنها به چند مرحله کوتاه نیاز دارد!

۱- اکانت اینستاگرام داشته باشید

در صورتی که از قبل یک اکانت اینستاگرام دارید، بیش از نصف راه را برای ساخت اکانت تردز رفته‌اید!

برای آموزش اینستاگرام کلیک کنید.

۲- نصب اپلیکیشن threads

اپلیکیشن را می‌توانید از انواع استورها به صورت رایگان دانلود و روی دستگاهتان نصب کنید. تردز هم برای IOS و هم آیفون در دسترس است.

۳- با استفاده از اکانت اینستاگرام خود وارد شوید

زمانی که اپلیکیشن threads را اجرا می‌کنید، اکانت اینستاگرام شما به صورت پیش‌فرض برای لاگین کردن ظاهر می‌شود. در صورتی که بیش از یک اکانت اینستاگرام دارید می‌توانید بین این اکانت‌ها سوییچ کنید. (دقت کنید که نمی‌‌توانید همزمان با بیش از یک اکانت روی تردز فعال باشید)

۴- بایوی threads را کامل کنید

در این مرحله دو راه دارید:

  • به صورت منوال هر اطلاعاتی را که می‌خواهید در بایوی تردز وارد کنید.
  • از گزینه import from Instagram استفاده کنید تا تمام اطلاعات شما از جمله عکس پروفایل، بایو و لینک‌های بایو در اکانت تردز شما نمایش داده شوند.

۵- سطح پرایوسی اکانت تردز را انتخاب کنید

مایلید یک اکانت خصوصی داشته باشید یا اکانت پابلیک؟ هرچند مانند اینستاگرام می‌توانید بعدها این حالت را تغییر بدهید.

۶- فالو کردن فالووینگ‌های اینستاگرام

تردز این قابلیت را به شما می‌دهد که همان فالووینگ‌های اینستاگرام را در این شبکه اجتماعی نیز دنبال کنید. می‌توانید با کلیک روی گزینه follow all تمام فالووینگ‌های اینستاگرامتان را در Threads اینستاگرام هم داشته باشید یا از این مرحله عبور کنید.

۷-پایان!

تبریک می‌گوییم! شما حالا یک اکانت تردز دارید و آماده‌اید تا اولین ریسه خود را منتشر کنید!

آموزش قسمت‌های مختلف Threads اینستاگرام

تردز از چند قسمت مختلف تشکیل شده است که آن‌ها را به ترتیب معرفی می‌کنیم:

Feeds

این بخش نقش فید اینستاگرام یا همان هوم پیج شما را بازی می‌کند. در این صفحه شما می‌توانید محتواهایی را مشاهده کنید که فالووینگ‌های شما به نمایش گذاشته‌اند. همچنین تعدادی محتوا از افرادی به شما نمایش داده می‌شود که آن‌ها را دنبال نمی‌کنید اما هوش مصنوعی تردز حدس می‌زند برای شما جذاب باشند.

Search

از این قسمت می‌توانید برای پیدا کردن افراد مختلف در تردز اینستاگرام و همچنین سرچ عبارت‌ها و هشتگ‌ها استفاده کنید.

New Threads

در اینجا می‌توانید ترد یا ریسه جدید خود را نوشته و پست کنید.

Activity

در این قسمت شما می‌توانید آمار لایک‌ها، ریپلای‌ها و به طور کلی تمام فعالیت‌هایی که روی اکانت تردز شما انجام شده است را ببینید.

Profile

نقش صفحه Threads شخصی شما را دارد و می‌توانید تمام ریسه‌هایی که نوشته‌اید را در این قسمت مشاهده کنید.

سخن پایانی: آیا تردز Instagram می‌تواند جای توییتر را بگیرد؟

Threads هنوز جدیدتر از آن است که بتوان با قطعیت درباره‌ی آینده آن اظهار نظر کرد. نسخه فعلی تردز نسخه اولیه آن است و باید دید در آینده چه امکاناتی به آن اضافه می‌شود که بتواند آن را منحصربه‌فردتر از توییتر و یوزر فرندلی‌تر بکند. در حال حاضر شاید مهم‌ترین مزیت تردز نسبت به توییتر، دسترسی و ارتباط مستقیم آن با اینستاگرام باشد.

نظر شما درباره این شبکه اجتماعی جدید چیست؟ آیا قصد دارید تردز اینستاگرام را به فهرست کانال‌های بازاریابی و فروش خود اضافه کنید؟ نظر خود را زیر همین پست برای ما بنویسید.

‫۲ دیدگاه ها

  1. با سلام . من در اینستاگرام حساب فعال دارم . تردز را هم نصب کردم ولی هر کاری میکنم از طریق حسابم نمی توانم وارد حساب تردز شوم و پیامک می آید که مشکلی پیش آمده است . در این حالت باید چکار کرد . با تشکر از توجه شما

    1. سلام
      سرعت اینترنت رو چک کنید، کش اپلیکیشن اینستاگرام رو هم پاک کنید و مجدد امتحان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن