Search
Close this search box.
بازاریابی دیجیتال

آموزش مخفی کردن لایک در اینستاگرام

۴.۶/۵ - (۵ امتیاز)

چگونه لایک‌ها را در اینستاگرام مخفی کنیم؟ چرا اینستاگرام امکان مخفی کردن لایک‌ها را می‌دهد؟ آیا پنهان کردن لایک‌های خود در اینستاگرام بر عملکرد پست‌های شما تأثیر می‌گذارد؟

اینستاگرام این امکان را به کاربران داده است که آیا می‌خواهند لایک‌ها در این پلتفرم نمایش داده شود یا خیر؟ در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم چگونه لایک‌ها در اینستاگرام را مخفی کنید و بدانید که چرا این گزینه در اینستاگرام ایجاد شده است.

اینستاگرام اکنون به همه کاربران این امکان را می‌دهد که تعداد لایک‌های پست‌های خود را مخفی یا پنهان کنند. این بدان معناست که اینستاگرام مقدار عددی پیش‌فرض که در زیر یک عکس می‌بینید را با نام چند کاربر و به دنبال آن و دیگران (and others) می‌آورد. در این عکس یک نمونه آورده شده است.

پنهان کردن تعداد لایک خود در اینستاگرام فرایند آسانی برای انجام‌دادنش دارد و قابل برگشت است که در برخی موارد ممکن است تأثیر مثبتی بر عملکرد شما بگذارد. در این بخش نحوه اعمال این ویژگی در اینستاگرام را برای شما آورده‌ایم.

چگونه لایک‌ها را در اینستاگرام مخفی کنیم؟

اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که تعداد لایک‌های پست‌های دیگران را برای خود تنها در چند مرحله مخفی کنید، بنابراین هنگام مشاهده پست‌های موردنظر، اعداد لایک را نخواهید دید. همچنین می‌توانید لایک‌ها را در پست‌های خودتان هم مخفی کنید.

چگونه لایک‌های پست‌های اینستاگرام دیگران را مخفی کنیم؟

  1. به پروفایل اینستاگرام خود بروید و آیکون سه خط را در گوشه سمت راست، بالایی صفحه خود بزنید. در منوی باز شده روی گزینه Settings در بالای لیست کلیک کنید.
  2. در منوی باز شده تنظیمات، گزینه Privacy را انتخاب کنید. سپس، Posts را بزنید.
  3. در بالای منوی Posts، گزینه‌ای با برچسب Hide Like and View Counts مشاهده خواهید کرد. کلید آن را به حالت روشن تغییر دهید (باید آبی شود)، حالا با این کار تعداد لایک‌های همه پست‌های اینستاگرام دیگران برای شما مخفی خواهد شد.

چگونه لایک‌ها را در پست‌های اینستاگرام خود مخفی کنیم؟

دو مسیر برای مخفی کردن لایک‌ها در پست‌های شخصی اینستاگرام شما وجود دارد. اگر عکس یا ویدئویی جدیدی پست می‌کنید و نمی‌خواهید لایک‌ها نشان داده شوند، می‌توانید نمایش لایک‌ها را قبل از انتشار پستتان پنهان کنید.

برای توضیح این حالت، همانند سابق که پست موردنظر خود را بر روی پیجتان بارگذاری می‌کردید، عمل کنید. سپس وقتی که به مرحله اضافه‌کردن عنوان رسیدید، گزینه تنظیمات پیشرفته (Advanced Settings) را در پایین صفحه بزنید. از آنجا، می‌توانید تعداد دفعات لایک و مشاهده در این پست را فعال یا غیرفعال کنید.

برای اینکه بخواهید تعداد لایک‌ها را پس از ارسال پست خاموش کنید، در نمایه خود به پست موردنظر بروید و روی سه‌نقطه در گوشه سمت راست در بالای صفحه ضربه بزنید (همان مسیری که برای حذف یا بایگانی عکس و ویدئو به کار می‌برید). در صفحه باز شده گزینه Hide like count را انتخاب کنید.

چرا اینستاگرام به کاربران امکان مخفی کردن لایک‌ها را می‌دهد؟

شاید تعجب کنید که چرا پنهان کردن لایک‌ها در اینستاگرام یک قابلیت است. به بیان ساده، این به نفع خودمان است. بر اساس بیانیه‌ای، این شرکت شروع به انجام این کار برای برخی کشورها کرد تا ببیند آیا استقبال افراد از اینستاگرام را کاهش می‌دهد یا خیر.

تحقیقات نشان می‌دهد که ما تمایل داریم موفقیت‌های آنلاین خود مانند تعداد فالوورها، نظرات و لایک‌ها را باارزش خود، به‌ویژه در سنین نوجوانی، یکی بدانیم. در سال ۲۰۲۰، مطالعه‌ای روی ۵۱۳ دختر نوجوان در برزیل نشان داد که ۷۸ درصد از آنها قبل از ارسال کردن عکسی از خود سعی کرده‌اند قسمتی از بدن خود را که دوست نداشته‌اند، پنهان کنند یا تغییر دهند. درواقع با خودسانسوری سعی کرده‌اند که با بازخوردی خلاف انتظارشان مواجه نشوند.

یکی دیگر از تحقیقات مشخص کرد که ۴۳ درصد از نوجوانان با رفاه اجتماعی – عاطفی پایین، پست‌هایی با مضمون اجتماعی را به دلیل لایک‌های بسیار کمی که دریافت کرده است، حذف کرده‌اند. همچنین نکته قابل‌توجه این است که در سال ۲۰۱۹، ۲۵ درصد از نوجوانان اعتراف کردند که به دلیل بازخورد و لایک (چه کم و چه زیاد) پست‌هایشان، قربانی آزار و اذیت سایبری شده‌اند.

بنابراین گاهی اینترنت می‌تواند مکانی واقعاً غیردوستانه و خطرناک باشد. برخی از افراد حرفه‌های شخصی در اینستاگرام ایجاد کرده‌اند، اما چه یک اینفلوئنسر با فالوورهای زیاد یا یک روح که به‌ندرت پست می‌گذارد، باشید تعداد لایک‌های به‌ظاهر بی‌ضرر ممکن است بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد.

اینستاگرام پس از آزمایش پنهان کردن لایک‌ها در چند کشور به این نتیجه رسید که نتایج برای برخی مفید و برای برخی دیگر آزاردهنده است؛ بنابراین در ماه مارس سال ۲۰۲۱، شرکت اصلی Meta اعلام کرد که مایلی سایروس شایسته بهترین‌های هر دوجهان است، بدین معنی که کاربران ازاین‌پس این امکان را دارند که لایک‌های خود را پنهان یا آشکار کنند.

آیا پنهان کردن لایک‌های خود در اینستاگرام بر عملکرد پست‌های شما تأثیر می‌گذارد؟

پنهان شدن یا پنهان نشدن، مسئله این است. این سؤال به وجود می‌آید که آیا واقعاً تفاوتی ایجاد می‌شود؟ در کلیت اینستاگرام باید گفت که نه واقعاً هیچ تأثیری بر کم دیده‌شدن شما ندارد. می‌توانید لایک‌ها را از خود و سایر کاربران پنهان کنید، اما برنامه همچنان لایک‌ها را ردیابی می‌کند و از آن‌ها به‌عنوان سیگنال‌های رتبه‌بندی الگوریتمش استفاده می‌کند.

به زبان ساده‌تر یعنی با اینکه لایک‌هایتان مخفی است اما همچنان مخاطبی که شما را فالو نکرده است به‌واسطه لایک فالوور مشترکتان، می‌تواند پست شما را در اکسپلور اینستاگرامش ببیند. یعنی به‌عنوان پستتان در اکسپلور مخاطب غریبه پیشنهاد می‌شود.

به طور خلاصه، الگوریتم اینستاگرام تصمیم می‌گیرد که ابتدا چه محتوایی را ببینید (در استوری‌ها، پست‌ها و اکسپلور). نحوه تعیین ترتیب نمایش آن مربوط به فرد لایک کننده است. حتی بستگی به این دارد که چه چیزی را دوست دارید، تماشا کنید و در مورد آن نظر دهید، این را از تاریخچه جستجوهایتان تعیین می‌کند.

یک طرفدار دوآتشه همیشه پیج و پست شما را با مشاهده و لایک کردن تبلیغ می‌کند، احتمالاً همیشه پست‌های شما را می‌بیند پس صرف‌نظر از اینکه لایک‌های خود را پنهان می‌کنید یا نه پیج شما با بازدیدها و لایک‌های دیگران دیده می‌شود. این حالت زمانی هم که لایک پست‌های دیگران را مخفی کرده باشید، صادق است و ویدئوها و پست‌های او هم با تماشا یا لایک بیشتر دیده می‌شود چه برای شما چه برای دیگران.

همان‌طور که اینستاگرام می‌گوید در جهت سلامت اجتماعی، عاطفی و روانی پنهان کردن لایک‌ها ممکن است برای شما «مفید» یا «آزاردهنده» باشد. اگر در مورد تعداد لایک‌هایتان کمی وسواس دارید و متوجه می‌شوید بر تصمیم شما برای ارسال محتوایی جدید (که برای شما اهمیت دارد) تأثیر می‌گذارد، سعی کنید لایک‌ها را برای یک یا دوهفته پنهان کنید. اگر تأثیر مثبتی بر تجربه شما داشت، این کار را ادامه دهید.

تأثیر پنهان کردن لایک‌ها در عملکرد پیج تجاری اینستاگرامی چیست؟

در سطح تجاری، اعداد می‌توانند در برخورد اول، به‌عنوان نوعی ارزش اجتماعی عمل کنند. یعنی افرادی که برای اولین‌بار با برند شما در اینستاگرام آشنا می‌شوند، می‌توانند بلافاصله با مشاهده تعداد لایک‌های شما، احساس کنند که تجارت شما چقدر بزرگ یا معتبر است. اما در نهایت عامل تعیین‌کننده و جذب‌کننده: محتوای باکیفیت، زیبایی‌شناسی پایدار و تعامل عالی با جامعه است که در بخش دیدگاه‌های کاربران قابل تشخیص است و بیشتر از تعداد لایک‌های پست‌های شما اهمیت دارد.

نحوه ردیابی و تجزیه و تحلیل صفحه اینستاگرام خود در صورت پنهان بودن لایک‌

قابلیت Insights در اینستاگرام

بخش تجزیه و تحلیل اپلیکیشن اینستاگرام (Insights) نمای کلی از معیارهای حساب شما را ارائه می‌دهد. از جمله اطلاعاتی در مورد تعداد حساب‌هایی که آن‌ها را دنبال کرده‌اید، تعداد کلی بازدیدها حتی کسانی که شما را دنبال نکرده‌اند، نمودار افزایش تعداد فالوورها و تعداد لایک‌های کلی پست‌های شما، را نشان می‌دهد.

برای دسترسی به  Insights اینستاگرام، باید یک نمایه Business یا Creator داشته باشید (این نمایه رایگان است و به‌راحتی می‌توانید به آن تغییر وضعیت دهید: به منوی تنظیمات خود بروید، Account را انتخاب کنید و سپس Switch account type را بزنید).

پس از تعیین نمایه Creator یا Business خود، به نمایه اینستاگرامتان برگردید و بر روی دکمه Insights که در زیر بیو پیجتان قرار دارد، کلیک کنید. از آنجا، به قسمت محتوایی که به اشتراک گذاشته‌اید، بروید. سپس با فشردن علامت > در سمت راست، تعداد پست‌هایی که در ۷ روز گذشته ارسال کرده‌اید را نشان می‌دهد.

سپس اینستاگرام مجموعه‌ای از پست‌ها را به شما نشان می‌دهد که می‌توان آن را فیلتر کرد تا آن‌ها را بر اساس معیارهای خاصی مثل دسترسی، نظرات و تعداد لایک‌ها نشان دهد. همچنین می‌توانید نوع پست‌ها (یعنی عکس‌ها، ویدئوها یا استوری‌ها) و اینکه در چه بازه زمانی (هفته، ماه، سه ماه، شش ماه، سال یا دو سال گذشته) نمایش‌داده‌شده است، را انتخاب کنید.

برای انتخاب تعداد لایک‌ها، منوی کشویی را در وسط صفحه خود انتخاب کنید (به طور پیش‌فرض ابتدا Reach نشان داده می‌شود) و به دنبال آن Likes را انتخاب کنید.

پیشنهاد آکادمی اینفوگرام برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ

خواندن مقاله‌ها و کتاب‌های مختلف به شما نکاتی را درباره دیجیتال مارکتینگ یاد می‌دهد، اما هیچوقت تأثیر آن به اندازه شرکت در یک دوره آموزشی نخواهد بود. استفاده از ویدیوی آموزش دیجیتال مارکتینگ که آکادمی اینفوگرام با کمک ۱۲ مدرس فعال این حوزه تهیه کرده، می‌تواند یک گام بزرگ رو به جلو برای یادگیری این شاخه باشد.

با خرید این دوره، شما به ۹۲ ساعت آموزش ویدیویی دسترسی خواهید داشت، فایل‌های مربوط به دوره در اختیار شما قرار خواهند گرفت و می‌توانید با انجام تمرین‌ها و آزمون نهایی، میزان یادگیری خود را محک بزنید. همچنین پشتیبانی آکادمی اینفوگرام در کنار شماست تا هر سوالی را که درباره این دوره ویدیویی دارید، پاسخ بدهد.

مشاهده ویدیوی آموزش دیجیتال مارکتینگ

برنامه Hootsuite برای تجزیه‌وتحلیل و سهولت استفاده از اینستاگرام

بخش تجزیه‌وتحلیل برنامه Hootsuite قوی‌تر از اینستاگرام عمل می‌کند (معروف به هشدار لایک!) و شامل بررسی‌هایی در مورد لایک‌ها می‌شود. علاوه‌برآن، Hootsuite می‌تواند بهترین زمان را برای انتشار پست‌هایتان توصیه کند تا بتوانید صرف‌نظر از اینکه لایک‌هایتان پنهان است یا خیر، لایک‌های بیشتری دریافت کنید.

پنهان کردن لایک‌ها به شما این امکان را می‌دهد بر روی سایر زمینه‌های ارتباطی (مانند کامنت‌ها، کلمات کلیدی و هشتگ‌ها) تمرکز کنید که این عمل را می‌توان با استفاده از Hootsuite Streams کنترل کرد. همچنین می‌توانید از Inbox Hootsuite برای پاسخ‌دادن به نظرات و DMها در یک پست استفاده کنید که به مدیریت فالوورهای اینستاگرام شما کمک می‌کند.

با Hootsuite در زمان لازم برای مدیریت برند اینستاگرامی خود صرفه‌جویی کنید. با این داشبورد یا میان‌بر، می‌توانید پست‌ها و استوری‌ها را مستقیماً در اینستاگرام بسازید، زمان‌بندی و منتشر کنید. با استفاده از آن مخاطبان خود را درگیر کنید، عملکرد را بررسی و تمام پیج‌های خود در دیگر رسانه‌های اجتماعی را اجرا و مدیریت کنید.

کلام پایانی

باتوجه‌به فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام در جامعه و حتی گسترش دسترسی به این پلتفرم بین کودکان و نوجوانان حساسیت‌ها بر روی آن زیاد شد. متخصصین سال‌ها اینستاگرام را تحت‌فشار گذاشته‌اند تا برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی بر جامعه و بخصوص قشر کودک و نوجوان، تغییراتی در پلتفرم خود ایجاد کند.

این متخصصین اعتقاد دارند مخفی کردن تعداد لایک‌ها در اینستاگرام می‌تواند اضطراب و فشار اجتماعی روی برخی کاربران اینستاگرام را کمتر کند؛ بنابراین اینستاگرام قابلیت مخفی کردن لایک‌ها در پلتفرم خود را بدون تأثیر بر الگوریتم‌های ردیابی خاص خود، ایجاد کرد. ما در این مقاله تلاش کردیم نحوه مخفی کردن لایک‌ها در اینستاگرام را برای شما با زبان ساده توضیح دهیم.

‫۶ دیدگاه ها

  1. سلام.چرا گزینه مخفی کردن لایک از پست واسم فعال نیست…اینستا اصلی نصب کردم نشد…اکانتم رو به حرفه ای تغییر دادم نشد…چند بار هم به اینستا درخواست دادم رسیدگی نشد..کسی میدونه چیکار کنم

  2. سلام چطور میشه کسی که لایکاشو پنهان مرده متوجه شد چقدر پستش لایک خورده؟؟
    قبلا شنیده بودم راهی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن