Search
Close this search box.
بازاریابی محتوایی

آموزش تولید محتوا با هوش مصنوعی – معرفی ابزارهای تولید محتوا با AI

۱.۵/۵ - (۲ امتیاز)

این روزها که بحث پیشرفت هوش مصنوعی داغ است، تمام بیزینس‌ها به دنبال استفاده از AI در زمینه کاری خود هستند. در دیجیتال مارکتینگ، این موضوع تا حد زیادی در تولید محتوا با هوش مصنوعی متمرکز شده است.

از طرفی بسیاری از افراد نگران هستند که ابزارهای هوش مصنوعی در تولید محتوا به تدریج جای نیروی کار انسانی را بگیرند و به این ترتیب شغلشان به خطر بیافتد و به همین دلیل چندان به استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا راغب نیستند.

در این مقاله از آکادمی اینفوگرام به آموزش تولید محتوا با هوش مصنوعی و انواع ابزارهای آن خواهیم پرداخت. همچنین جایگاه هوش مصنوعی در مقایسه با تولیدکننده محتوای انسانی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

فرایند تولید محتوا با هوش مصنوعی چطور انجام می‌شود؟

هر هوش مصنوعی که کار تولید و نوشتن محتوا را انجام می‌دهد با استفاده از مدل‌های پردازش زبان طبیعی (NLP) کار می‌کند. به این ترتیب که با جمع‌آوری مقدار زیادی داده از زبان‌های انسانی و پردازش آن‌ها، می‌تواند متنی را با توجه به خواسته کاربر تولید کند. این فرایند معمولا طی چند مرحله انجام می‌شود که البته سرعت انجام بالایی دارد و از نظر کاربر انسانی در حد چند ثانیه یا حداکثر چند دقیقه به نظر می‌رسد.

نحوه کار هوش مصنوعی‌هایی که به تولید تصویر و ویدیو می‌پردازند نیز تقریبا مشابه است با این تفاوت که از مدل‌های دیگری مثل GAN استفاده می‌کنند.

در واقع هوش‌های مصنوعی با دریافت فرمان کاربر تمام منابع خود را می‌گردند و در نهایت سعی می‌کنند مرتبط‌ترین نتیجه را ارائه بدهند. هرچه هوش مصنوعی در آن زمینه یا حتی زبان بیشتر train شده باشد، نتیجه بهتری ارائه خواهد کرد. برای مثال اگر در تولید محتوا با هوش مصنوعی درخواست خود را به انگیسی به AI ارائه بدهید بیشتر امکان دارد که نتیجه دلخواهی به دست بیاورید.

چطور می‌توان با هوش مصنوعی تولید محتوا کرد؟

از هوش مصنوعی می‌توانید در جنبه‌های مختلف تولید محتوا استفاده کنید از جمله:

۱- ایده‌یابی برای تولید محتوا

هوش مصنوعی براساس ترندهای سرچ روز، پرسونای مخاطب و مشتری و همچنین عبارت‌های سرچ‌شده می‌تواند ایده‌های مختلفی را برای تولید محتوا به شما پیشنهاد بدهد.

۲- رعایت نکات نگارشی

هوش مصنوعی می‌تواند در چک کردن دستور زبان (مخصوصا برای زبان انگلیسی) و املای کلمات به شما کمک کند. چت بات‌ها می‌توانند انواع ایرادها را پیدا کرده و برای شما تصحیح کنند.

۳- ترجمه

در تولید محتوا با هوش مصنوعی می‌توانید متن‌های مختلف را بهم ترجمه کنید. این ترجمه معمولا از ترجمه گوگل ترنسلیت روان‌تر است و بیشتر به کار شما خواهد آمد.

۴- رعایت نکات سئو

اگر می‌خواهید محتوای سئوشده بنویسید، هوش مصنوعی می‌تواند نکات سئویی را برای استفاده در متن به شما گوشزد کند!

ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی برای محتوای متنی

۱- Bing Chat

در حال حاضر در دسترس‌ترین و ساده‌ترین هوش مصنوعی برای تولید محتوای متنی، AI موتور جست‌وجوی بینگ است که توسط مایکروسافت ارائه شده است. فرایند تولید محتوا با این ابزار بسیار ساده و رایگان است و می‌توانید از آن برای نوشتن و تحلیل متن استفاده کنید.

آموزش تولید محتوا با هوش مصنوعی Bing

۱- مرورگر Edge را باز کنید.

۲- به اکانت مایکروسافت خود لاگین کنید. اگر اکانت مایکروسافت ندارید، یک اکانت با استفاده از ایمیلتان برای خود بسازید.

۳- موتور جست‌وجوی Bing را باز کنید.

۴- روی گزینه Chatدر بالای صفحه کلیک کنید.

آموزش تولید محتوا با هوش مصنوعی

۵- قبل از شروع مکالمه از وسط صفحه یکی از گزینه‌های Choose a conversation style را براساس سلیقه خود انتخاب کنید.

آموزش تولید محتوا با هوش مصنوعی

۶- درخواست خود را به بینگ ارائه کنید. این درخواست باید شامل موضوع مورد نظر و تعداد کلمات باشد. به عنوان مثال:

  • یک متن ۵۰۰ کلمه‌ای درباره تولید محتوا به من بده.
  • –       ۱۰ مورد از داغ‌ترین ترندهای تولید محتوا را به من بگو
  • به من ۱۰ ایده درباره تولید محتوای تخصصی بده

توجه داشته باشید که به هر زبانی درخواست خود را مطرح کنید به همان زبان هم پاسخ خواهید گرفت، مگر این که تاکید کنید پاسخ بینگ به زبان خاصی به شما ارائه شود.

تبریک می‌گوییم! شما موفق شده‌اید با هوش مصنوعی تولید محتوای متنی انجام بدهید!

۲- ChatGPT

در حال حاضر ChatGPT معروف‌ترین و پرطرفدارترین هوش مصنوعی دنیا برای تولید محتوا محسوب می‌شود. این ابزار توسط شرکت OpenAI ساخته و ارائه شده است. OpenAI یک شرکت تحقیقاتی و استقرار هوش مصنوعی است که به گفته خودش ماموریت دارد اطمینان حاصل کند که هوش عمومی مصنوعی به نفع تمام بشریت است.

کار با ChatGPT نیز مانند بینگ بسیار آسان و رایگان است و تنها چالش آن خرید یک شماره تلفن مجازی برای ثبت نام در سایت OpenAI است.

آموزش تولید محتوا با هوش مصنوعی

۳- Google Bard

گوگل بارد شباهت زیادی به بینگ دارد با این تفاوت که خود گوگل آن را ارائه کرده است. کار با آن رایگان و از آدرس Bard.google.com قابل دسترس است، تنها باید توجه داشته باشید که با آی پی بعضی از کشورها کار با گوگل بارد امکان‌پذیر نیست.

۴- Jasper

جاسپر یک هوش مصنوعی است که به طور اختصاصی برای بیزینس‌ها طراحی و ساخته شده است. ادعای سازنده جاسپر این است که برخلاف هوش مصنوعی‌های دیگر که پاسخ‌های فردی و کلی ارائه می‌کنند، جاسپر را می‌توان به شکل بسیار گسترده‌تری در بیزنس به کار برد.

ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی برای محتوای تصویری

۵- Adobe Firefly

ادوبی فایرفلای (به معنی سنجاقک) یکی از بهترین ابزارهای این روزها برای طراحان گرافیست و تولیدکنندگان محتوای تصویری است، چرا که نه تنها وبسایت دارد بلکه می‌توان درون نرم افزار فوتوشاپ هم از آن استفاده کرد! این ابزار تولید محتوای هوش مصنوعی با استفاده از مجموعه عظیم adobe stock تعلیم دیده است و به این ترتیب می‌تواند فرامین شما برای ساخت تصویر را به راحتی اجرا کند.

۶- Dall-E 2

دالی ۲ هم محصولی از OpenAI است و به این ترتیب اگر در سایت OpenAI ثبت نام کنید علاوه بر ChatGPT به دالی هم دسترسی خواهید داشت! اگر قصد تولید محتوا با هوش مصنوعی را دارید Dall-E 2 یک گزینه رایگان و عالی برای شماست که می‌توانید به کمک آن و فقط با نوشتن یک توضیح کوتاه، تصاویر متنوعی بسازید.

۷- Bing Image Creator

این روزها مایکروسافت هم پابه پای OpenAI در حال پیشرفت است! شما تنها با داشتن یک اکانت مایکروسافت می‌توانید به هوش مصنوعی تصاویر بینگ دسترسی داشته باشید و به این ترتیب به تولید محتوا با هوش مصنوعی بپردازید.

مزایای تولید محتوا با هوش مصنوعی

۱- سرعت بالا

هوش مصنوعی می‌تواند کار تحقیقات را که برای انسان‌ها چند ساعت طول می‌کشد در عرض چند دقیقه انجام دهد. یک هوش مصنوعی برای تولید محتوا، هزاران مطلب مرتبط را از پایگاه دانشش مطالعه می‌کند و نتیجه را به کاربر ارائه می‌دهد.

۲- هزینه کمتر

استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا به دلیل سرعت بالا به کاهش هزینه‌ها منجر خواهد شد.

۳- ارتباط منطقی

هوش مصنوعی این توانایی را دارد که میان مطالب مرتبط ارتباط منطقی را تشخیص بدهد که شاید تشخیص آن برای انسان‌ها سخت و زمانبر باشد.

چالش‌های تولید محتوا با هوش مصنوعی

۱- عدم توانایی داستانگویی

هوش مصنوعی معمولا نمی‌تواند روند داستانگویی یا story-telling را به خوبی انسان‌ها پیاده کند. در واقع به قدری در این زمینه تازه‌کار است که تمرین دادن آن برای داستانگویی نسبت به نوشتن داستان توسط نیروی انسانی،‌ وقت و هزینه بیشتری می‌برد.

۲- عدم درک عواطف انسانی

انسان‌ها این توانایی را دارند که با استفاده از عنصر عواطف، حس همدردی را در خواننده متن برانگیخته کنند در حالی که در تولید محتوا با هوش مصنوعی، عنصر عواطف به هیچ وجه دیده نمی‌شود و ما تنها با مجموعه‌ای از اطلاعات منطقی طرف هستیم.

۳- عدم آشنایی با فرهنگ‌

هر مدل محتوا در بستر فرهنگی خاص آن منطقه معنا دارد و هوش مصنوعی نمی‌تواند این بک گراند فرهنگی را در محتوایی که تولید کرده پیاده کند.

سخن آخر: آیا هوش مصنوعی جای انسان را در تولید محتوا خواهد گرفت؟

با شروع توفانی هوش مصنوعی در زمینه تولید محتوا، بسیاری از نویسندگان محتوا و گرافیست‌ها نگران از دست داد شغلشان و جایگزین شدن با هوش مصنوعی هستند، اما باید بدانید که جای نگرانی وجود ندارد! همانطور که وجود سرویس‌هایی مثل گوگل ترنسلیت باعث حذف مترجمین انسانی نشده است، تولید محتوا با هوش مصنوعی نیز جایگزین تولید محتوای انسانی نخواهد شد.

هوش مصنوعی به شکل ابزاری درآمده است که می‌توانید با کمک آن محتوای باکیفیت‌تر و جامع‌تری را در زمان کوتاه‌تر تولید کنید. بدیهی است که در هر حوزه کاری اگر خود را با تکنولوژی‌های روز هماهنگ نکنید، به احتمال زیاد پس از مدتی شغل خود را از دست خواهید داد و تولید محتوا با هوش مصنوعی هم از این موضوع مستثنی نیست. شما باید به جای ترسیدن از هوش مصنوعی بتوانید از آن در راستای بهبود سطح کار خود استفاده کنید.

در پایان شما را به مطالعه سایر مقاله‌های آکادمی اینفوگرام دعوت می‌کنیم.

‫۳ دیدگاه ها

  1. سلام. بنده خواستم تشکر کنم از راهنمایی خوبتون و چقدر توضیحات دقیق و کارمرد. مرسی که هستین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن