Search
Close this search box.
بازاریابی دیجیتالبازاریابی محتوایی

۲۴ ایده پیج اینستاگرام: چطور از اینستاگرام درآمدسازی کنیم؟

۵/۵ - (۱ امتیاز)

خیلی وقت است که اینستاگرام دیگر یک شبکه اجتماعی ساده برای به اشتراک گذاشتن عکس‌های خاطرات و ارتباط برقرار کردن با دوستان و آشنایان نیست! این روزها بسیاری از کاربران به واسطه همین شبکه اجتماعی توانستند با تولید محتوای خلاقانه و ایده‌های مختلف از پیج اینستاگرام درآمد مناسبی داشته باشند و حتی کسب و کارهای کوچک و خانگی خود را به واسطه همین شبکه اجتماعی شروع کنند.

شما هم اگر قصد شروع تولید محتوا در اینستاگرام را داشته باشید، احتمالا در حال حاضر به دنبال مهم‌ترین بخش کار هستید: پیدا کردن ایده مناسب برای شروع ساختن پیج اینستاگرام و تولید محتوا!

اما چه ایده‌هایی برای شروع یک پیج اینستاگرام مناسب هستند؟ در اینستاگرام درباره چه موضوعاتی می‌توانیم تولید محتوای مناسب داشته باشیم؟ در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا ۱۰ ایده خلاقانه برای پیج اینستاگرام را بررسی کنیم.

فهرست مطالب

چه کسانی می‌توانند در اینستاگرام تولید محتوا کنند؟

قبل از آنکه به سراغ ایده‌های تولید محتوا در اینستاگرام برویم، بد نیست بدانید که معمولا تولید محتوا برای چهار هدف زیر در این شبکه اجتماعی انجام می‌شود:

  • اینفلوئنسرها: دسته اولی که در شبکه‌های اجتماعی تولید محتوا می‌کنند، اینفلوئنسرها هستند. کاربران معمولی که با تمرکز روی یک موضوع خاص تولید محتوا می‌کنند و رفته رفته اعتماد کاربران دیگر را به دست می‌آوردند. در نهایت هم با گرفتن تبلیغ از برندهای مختلف می‌توانند درآمد مناسبی داشته باشند.
  • برندها: به گزارش adweek دست‌کم ۲۵ میلیون برند از سراسر دنیا در اینستاگرام حضور دارند و تولید محتوا می‌کنند! این روزها خیلی‌ها به خرید اینترنتی رو آوردند و چه فرصتی از این بهتر برای برندها؟
  • گرافیست‌ها: افرادی که آثار هنری بصری تولید می‌کنند در کنار گرافیست‌ها و دیگر تولیدکنندگان محتوای بصری، بخش بزرگی از فعالان اینستاگرامی را تشکیل می‌دهند. دست آخر اینستاگرام بر پایه تصویر است و فضا برای فعالیت این دسته، بسیار مناسب است.
  • متخصصین شبکه‌های اجتماعی: دسته دیگری که بازار فعالیتشان در اینستاگرام بسیار داغ است، متخصصین شبکه‌های اجتماعی هستند. همه افراد فعال در حوزه‌های بالا و حتی کاربران عادی که برای سرگرمی از اینستاگرام استفاده می‌کنند، بدشان نمی‌آید که بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. متخصصین اینستاگرام به دیگر افراد کمک می‌کنند تا پست‌های جذاب‌تری منتشر کرده و بیشتر دنبال‌کننده جذب کنند.

بهترین ایده‌های شروع پیج اینستاگرام را بشناسید

حوزه‌های مختلفی هستند که در میان کاربران محبوب هستند و فعالیت در این حوزه‌ها، ضمن اینکه رقابت بیشتری می‌طلبد ممکن است نتایج کوتاه‌مدت بهتری را هم به همراه داشته باشند. در کنار آن، بعضی حوزه‌ها دست نخورده‌تر هستند اما جذب مخاطب در آن‌ها کمی دشوارتر است. در ادامه سعی کردیم از هر دو دسته، ایده برای شروع پیج اینستاگرام بیاوریم:

۱- سفر و ماجراجویی، از بهترین ایده‌ها برای پیج اینستاگرام

ایده برای پیج اینستاگرام - سفر

صنعت توریست یکی از بزرگترین صنایع دنیاست. در این بین بخشی از کسانی که سفرهای زیادی می‌کنند دوست دارند تجربیات خود را هم با دیگران به اشتراک بگذارند.

به گزارش olapic در حال حاضر ۶۰% کسانی که به صورت مداوم سفر می‌کنند، تجربیات سفر خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند! از طرفی دیگر، به گزارش econsultancy ۴۰% مشتریان صنعت توریست، پیشنهادات اینستاگرامی را برای انتخاب مقصد سفر خود در نظر می‌گیرند!

به عبارتی دیگر، اینستاگرام را می‌توان به نوعی بهشت علاقمندانی دانست که قصد دارند در حوزه گردشگری بلاگر شوند!

۲- زیبایی و محصولات بهداشتی، صنعت پولساز اینستاگرام

صنعت زیبایی در اینستاگرام

یکی دیگر از حوزه‌هایی که بازارش به شدت در شبکه‌های اجتماعی داغ است، صنعت زیبایی است. به گزارش rappler 65% نوجوانان انتخاب لوازم آرایشی و بهداشتی خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی و اینفلوئنسرها انجام می‌دهند.

کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی مختلف به دنبال روش‌های مناسب آرایش، لوازم آرایشی باکیفیت و به طور کلی محتوای مربوط به صنعت زیبایی می‌گردند. در این بین، اینستاگرام یکی از بسترهایی که با محتوای مبتنی بر تصویر، می‌تواند این نیاز را برطرف کند. اگر شما هم به حوزه زیبایی علاقه دارید، می‌توانید کسب و کاری را در این زمینه روی بستر اینستاگرام راه بیاندازید یا خودتان با تولید محتوا به سمت بلاگر شدن گام بردارید.

اما همانطور که احتمالا حدس می‌زنید، یکی از پر رقابت‌ترین حوزه‌ها در اینستاگرام فارسی، همین حوزه زیبایی است. در حال حاضر هم اینفلوئنسرهای بسیار زیاد و معروفی هم در حال رقابت و تولید محتوا هستند که نام چندتای آن‌ها را احتمالا شما هم شنیدید!

۳- آموزش زبان، نیاز اساسی روز در اینستاگرام

آموزش زبان ایده پیج اینستاگرام

آموزش زبان یکی از آن ایده‌های ناب و پولسازی است که می‌توانید از آن برای تولید محتوای پیج و کسب درآمد از اینستاگرام استفاده کنید. دیگر دوران کلاس‌های حضوری و خسته‌کننده برای یادگیری گرامر به سر رسیده و آموزش زبان شکل جدیدی به خود گرفته است. از طرف دیگر آموزش زبان دیگر منحصر به زبان انگلیسی نیست! اتفاقا اگر به آموزش سایر زبان‌ها در پیج اینستاگرمتان بپردازید شانس بیشتری برای جذب مخاطب و مشتری خواهید داشت چرا که این بازار همچنان جای خالی زیادی در بین فارسی زبان‌ها دارد.

از یک سمت دیگر هم می‌توانید به قضیه نگاه کنید: یک پیج آموزش زبان ایجاد کنید که زبان فارسی را به غیرفارسی زبانان آموزش بدهد!

۴- دکوراسیون داخلی، مورد علاقه افراد و شرکت‌ها

این روزها که خانه‌ها روز به روز در حال کوچک‌تر شدن هستند و تعداد خانه‌های ویلایی کلنگی رو به افزایش است، بازار برای طراحان دکوراسیون داخلی و معمارها هم روز به روز داغ‌تر و بزرگ‌تر می‌شود. علاوه بر این، شرکت‌های زیادی هستند که مایلند فضای محیط کارشان را براساس تم شرکتشان طراحی کنند. اینجاست که شما می‌توانید به عنوان یک طراح دکوراسیون کاربلد وارد بشوید و با نمایش نمونه کارها و همچنین طراحی‌های منحصربه فردتان، از اینستاگرام مشتری جذب کنید.

۵- دنیای بیکران فیلم و سریال

ایده پیج اینستاگرام فیلم و سریال

روز به روز فیلم و سریال‌های بیشتری از شبکه‌های مهمی از جمله نتفلیکس، آمازون و اپل تی وی پلاس منتشر می‌شوند. از طرف دیگر شبکه‌های نمایش خانگی داخل کشور هم این روزها بیکار ننشسته‌اند و هر روز شاهد بیلبورد یک سریال جدید در سطح شهر هستیم. داشتن یک پیج فیلم و سریال به همین دلایل یکی از ایده‌هایی است که همواره در اینستاگرام موفق بوده و خواهد بود، چرا که طرفداران هر تک محصولی که صنعت سینما تولید می‌کند، مایلند تحلیل‌های آن فیلم یا سریال را بشنوند، کلیپ‌های ساخته شده از آن را ببینند و جامعه‌ای را پیدا کنند که در آن عاشقان سینمایی مانند خودشان وجود داشته باشند.

۶- معرفی کتاب: محفل کرم کتاب‌های اینستاگرام

ایده پیج اینستاگرام کتاب

آیا تا به حال دلتان خواسته که کتابی را بسیار دوست داشته باشید و بخواهید کتابی مشابه آن پیدا کرده و بخوانید؟ پیج‌های معرفی کتاب در اینستاگرام می‌توانند مناسب‌ترین محیط برای این کار باشند. شما با تاسیس این پیج‌ها نه‌تنها می‌توانید عاشقان کتاب از ژانر‌های مختلف را دور هم جمع کنید، بلکه می‌توانید با انجام تبلیغات برای کتابفروشی‌ها و نشرهای مختلف به کسب درآمد از پیج اینستاگرام هم دست پیدا کنید!

۷- صنعت مد و فشن، کالاهای همیشه پرطرفدار در اینستاگرام

ایده پیج اینستاگرام مد و لباس

همانطور که اشاره شد، اینستاگرام بستری وابسته به عکس‌ها است. توجه ما در تمام بخش‌های این شبکه است!

به گزارش statista اینستاگرام حتی توانسته بازار صنعت مد را بزرگتر کند! از طرفی در اینستاگرام فارسی هم بسیاری از اینفلوئنسرهایی که بیشترین تعداد فالوئر را جذب کردند، در این حوزه فعالیت می‌کنند. بازار خرید پوشاک هم در اینستاگرام داغ است.

همه این‌ها یعنی اینکه اگر برای تولید محتوا، دسته‌بندی مد و فشن را انتخاب کنید، وارد یک رقابت بسیار نزدیک و در عین حال بازاری بسیار بزرگ می‌شوید!

اگر می‌خواهید بدانید که در چنین موقعیتی که رقابت در بازار حداکثری است، چگونه می‌توان ورود مناسبی داشت، سهم خود را از بازار گرفت و مخاطب‌های خاص خود را جذب کرد، تا آخر این مقاله همراه ما بمانید.  

۸- سلامتی و تناسب اندام: پیدا کردن رژیم غذایی و برنامه ورزشی در اینستاگرام

ایده پیج اینستاگرام

امکان ندارد که از اینستاگرام استفاده کرده باشید و محتوایی درباره سلامت و تناسب اندام به چشمتان نخورده باشد! طبیعی است که همه ما به دنبال بهترین‌ها هستیم و اینستاگرام گالری نمایش بهترین‌ها به ما است!

این حوزه که شامل داروها و محصولات مناسب برای سلامتی، برنامه و آموزش‌های ورزشی و ابزارهای مختلف است در تمام دنیا بازار بسیار بزرگی را به خود اختصاص داده. اینستاگرام هم فرصت مناسبی برای تولید محتوا در این زمینه را با ابزارها و امکانات مختلف خود فراهم کرده است.

از طرفی در اینستاگرام فارسی با یک نگاه کلی می‌توان گفت که رقابت کمتری در این حوزه نسبت به دسته‌بندی‌هایی مثل زیبایی یا فشن وجود دارد. طبیعتا این رقابت کمتر مزیت‌ها و نقاط ضعف خودش را دارد. از طرفی رقیب کمتر، دردسرهای کمتری دارد و از طرفی رقابت کمتر احتمالا نشان‌دهنده استقبال به نسبت کمتر مخاطبان و چالش‌های بیشتر برای جذب دنبال‌کننده است.

برای تولید محتوای جذاب در این حوزه می‌توانید نگاهی به صفحه پرطرفدار whoop بیاندازید که به صورت حرفه‌ای در این صنعت و این شبکه اجتماعی فعالیت جدی دارد.

۹- سبک زندگی و روزمرگی

ایده پیج اینستاگرام لایف استایل

به معرفی پرطرفدارترین حوزه تولید محتوا در اینستاگرام رسیدیم! بافر، یکی از مهم‌ترین وبسایت‌های فعال در حوزه شبکه‌های اجتماعی، می‌گوید ۸۰% محتوای همه شبکه‌های اجتماعی درباره افکار، سبک زندگی و نظرات ما است!  به نظرم برگردید و جمله قبلی را یک بار دیگر بخوانید!

این آمار پیام مهمی را به ما می‌رساند: با یک گشت و گذار ساده در اینستاگرام می‌توان فهمید که تولید محتوا درباره سبک زندگی و روایت قصه‌های ساده روزمرگی‌ها در میان کاربران، پرطرفدارترین ژانر تولید محتوا در اینستاگرام است. در اینستاگرام فارسی به جرات می‌توان گفت که بزرگترین جامعه مخاطب و بازار اینفلوئنسر مارکتینگ (تبلیغات) برای این حوزه است.

به اینفلوئنسرهایی که در لیست فالوئینگ‌های خود دارید نگاه کنید. چندتا از آن‌ها در حوزه سبک زندگی مشغول به فعالیت هستند؟! احتمالا در لیست بیشترمان تعدادشان کم نیست! اگر این حوزه را برای تولید محتوا انتخاب کردید، مطمئن شوید که سبک زندگی خاص و داستان‌های جذابی برای تعریف کردن مخاطب‌هایتان دارید و آماده رقابت برای جذب مخاطب و به دست آوردن توجهشان در میان دریایی از اینفلوئنسرهای دیگر هستید! البته خبر خوب این است که به همان میزان سختی، تعداد بیشتری هم مخاطب برای جذب کردن وجود دارد.

۱۰- دنیای جالب و پرچالش کارآفرینی و کسب و کار

نوبتی هم باشد، بعد از معرفی یک حوزه که به اندازه تمام اقیانوس‌های زمین در آن محتوا تولید شده، باید به سراغ یک حوزه کمی دست‌نخورده‌تر برویم!

 در دوران کنونی، یکی از خوش‌شانسی‌های ما این است که آسان‌تر از هر زمان دیگری می‌توانیم فرصت‌های سرمایه‌گذاری را پیدا کنیم و در فضای آنلاین درآمد داشته باشیم. در این بین افراد زیادی هستند که به دنبال کسب تجربه و آموزش درباره نکات اداره یا شروع یک کسب و کار و طی کردن مسیر کارآفرینی می‌گردند.

در اینستاگرام هم این فرصت وجود دارد تا با تولید محتوا درباره ابزارهای مختلف بازاریابی، تجربیات شکست و پیروزی‌های کسب و کار خود، ایده‌های استارتاپی یا حتی نکاتی درباره سخنرانی مدیران در جمع و موضوعاتی مانند آن تولید محتوا کنید و مخاطبان علاقه‌مند را جذب کنید.

ایده گری وی برای تولید محتوا در اینستاگرام

در اینستاگرام فارسی این حوزه به نسبت دست‌نخورده است؛ اما یکی از مثال‌های موفق این حوزه گری‌ وی است. گری یکی از کارآفرینان موفقی است که روی فیسبوک، اوبر و بسیاری از استارتاپ‌های موفق دیگر سرمایه‌گذاری موفقی داشته است. او در اینستاگرامش از تجربیات خود، شکست و پیروزی‌هایش می‌گوید و درباره کارآفرین شدن و اداره یک کسب و کار و شروع مسیر کارآفرینی صحبت می‌کند. برای شروع تولید محتوا در این حوزه می‌توانید نگاهی به صفحه‌اش بیاندازید و او را به عنوان منبع الهام‌بخش موفق خود دنبال کنید!

۱۱- تکنولوژی و گجت: پابه‌پای ایلان ماسک در اینستاگرام

ایده پیج اینستاگرام

عاشقان تکنولوژی یا به اصطلاح گیک‌های تکنولوژی روزبه روز بیشتر می‌شوند. افرادی که الزاما به گجت‌های زیادی دسترسی ندارند اما مایلند بدانند نسخه بعدی خودروی تسلا چه زمانی به بازار عرضه می‌شود و برنامه‌های ایلان ماسک برای کنترل ذهن چیست؟ تعداد پیج‌هایی که براساس اخبار روز دنیای تکنولوژی فعالیت می‌کنند همچنان در اینستاگرام فارسی زبانان کم است و به همین دلیل شما فرصت مناسبی برای رشد و حتی پول در آوردن از اینستاگرام در این حوزه خواهید داشت.

۱۲- نجاری: نمایش هنر زیبا و فراموش‌شده در اینستاگرام

ایده پیج اینستاگرام نجاری

اگر در ساخت وسایل چوبی در انواع و اقسام مدل‌ها و ابعاد مهارت دارید اما برای پیدا کردن مکان برای نمایش کارهایتان به مشکل می‌خورید، یک دوربین عکاسی مناسب، نرم افزار ادیت عکس و یک پیج اینستاگرام با موضوع نجاری چاره کار شماست. این روزها تعداد کسانی که مایلند وسایل چوبی با قیمت مناسب و کیفیت قابل اطمینان بخرند کم نیست و شما می‌توانید از همین راه یک پیج پرطرفدار و پولساز داشته باشید.

۱۳- سوژه‌های علمی برای عاشقان علم در اینستاگرام

حوصله افراد برای خواندن متن‌های بلند روزبه‌روز کمتر و برای دیدن تصاویر و ویدیوهای کوتاه بیشتر و بیشتر می‌شود. یک ایده جذاب برای پیج اینستاگرام این است که در آن اخبار به روز دنیای علم را منتشر کنید. هرچند تعداد زیادی پیج به ظاهر علمی در اینستاگرام وجود دارد اما تعداد پیج‌هایی که محتوای علمی ناب و موثق تولید می‌کنند واقعا کم است و این، نقطه قوتی برای شما خواهد بود.

۱۴- صنعت دوست‌داشتنی موسیقی

 مگر می‌شود موسیقی را دوست نداشت؟ frontiersin می‌گوید ۲۰% افراد موسیقی را مثل یک دوست خوب می‌دانند! بیشتر ما شنیدن موسیقی و حتی نواختن ساز را دوست داریم و این صنعت را دنبال می‌کنیم.

در بین لیست افرادی که بیشترین تعداد فالوئر را در طول تاریخ اینستاگرام کسب کردند، نام سه خواننده دیده می‌شود! علاوه بر آن راه‌های زیادی برای افراد مشغول در این حوزه وجود دارد که بتوانند از طریق صفحه اینستاگرام خود درآمدزایی داشته باشند. از آموزش و فروش ساز گرفته تا فروش بلیط کنسرت‌ها و جمع کردن طرفداران بیشتر!

ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام

این حوزه ابعاد بسیار مختلفی دارد و یکی از دسته‌بندی‌های مناسب برای شروع تولید محتوا در اینستاگرام به شمار می‌رود. حتی اگر شما صرفا علاقمند به این حوزه هستید و در این صعنت فعالیت خاصی نمی‌کنید، می‌توانید با تولید محتوا درباره اخبار، فکت‌ها و نکات جالب در این زمینه و یا ایده‌های مشابه کار تولید محتوای خود را شروع کنید.

۱۵- عکاسی، بخش جدانشدنی اینستاگرام

بارها در طول مقاله به اهمیت تصویر در اینستاگرام اشاره کردیم؛ بنابراین خیلی تعجبی ندارد که یکی از حوزه‌های مهم تولید محتوا در اینستاگرام، عکاسی باشد. به گزارش اینستاگرام، در هر شبانه روز، کاربران ۹۵ میلیون عکس و ویدیو را در این شبکه‌اجتماعی بارگذاری می‌کنند!

برای تولید محتوا در زمینه عکاسی هم ایده‌های مختلفی وجود دارد. می‌توانید آموزش عکاسی یا ژست‌گرفتن جلوی دوربین را داشته باشید. شاید بخواهید با به اشتراک گذاشتن پروژه‌های مختلف خود در صفحه اینستاگرامتان هم مخاطب جذب کنید و هم پروژه‌های بعدیتان را از این فضا پیدا کنید. در هر صورت، اینستاگرام بدون شک مهم‌ترین شبکه اجتماعی برای حوزه عکاسی به شمار می‌رود!

۱۶- غذا، پرطرفدار و البته مایه بقا!

موضوع پرطرفدار تولید محتوا در اینستاگرام

غذا! یکی از پرطرفدارترین تفریحات زندگی روزمره بسیاری از ما، یکی از مهم‌ترین عوامل برای بقای انسان و یک حوزه پرطرفدار در اینستاگرام!

اینستاگرام اینفلوئنسرهای بسیار زیادی را در صنعت غذا دارد. از رستوران‌ها و کافه‌های پرطرفدار که در این شبکه اجتماعی تولید محتوا می‌کنند تا آشپزهای حرفه‌ای در سراسر دنیا و تیسترها، همگی در این شبکه اجتماعی حضور دارند! شما هم اگر دستی بر آتش دارید، این حوزه پرطرفدار را می‌توانید برای شروع فعالیت خود انتخاب کنید. این صعنت بخش‌های مختلفی دارد و همه موضوعات مختلف مربوط به آن، از گذاشتن دستورهای آشپزی تا نمایش غذاهای خوشمزه و البته چشیدن و تعریف از طعم آن، طرفداران پر و پا قرص خود را دارد.

۱۷- حیوانات خانگی و نگهداری از آن‌ها

حیوانات خانگی در اینستاگرام

تصور می‌کنید که حتما باید یک سلبریتی معروف باشید که ارتشی بزرگ از طرفداران پر و پا قرص را در صفحه خود گردهم جمع کنید؟ تصور می‌کنید حتی لازم است حتما انسان باشید تا هزاران یا حتی میلیون‌ها طرفدار داشته باشید؟ حیوانات خانگی که اینفلوئنسر شدند، هر معادله‌ای که در ذهنتان وجود دارد را بهم ریختند! یکی از این اینفلوئنسرها Jiffpom است که واقعا لایک نکردن عکس‌های بامزه‌اش خیلی سخت است!

صعنت حیوانات خانگی هم با رشد چنین صفحاتی در اینستاگرام، بزرگتر شده و از طرفی به نسبت اینفلوئنسرهای کمتری در این حوزه وجود دارند؛ همین این‌ها یعنی اگر علاقه‌مند هستید، یک فرصت مناسب پیش روی شما است.

۱۸- مهاجرت، توفیق اجباری

این روزها تقریبا کسی را نمی‌بینید که به مهاجرت فکر نکند. بازار انواع مهاجرت‌های شغلی و تحصیلی به کشورهای مختلف روزبه‌روز داغ‌تر می‌شود و به همین دلیل، موضوع مهاجرت یکی از بهترین ایده‌ها برای پیج اینستاگرام محسوب می‌شود. تنوع زیاد کشورها، انواع ویزاها و قوانین مختلف مهاجرت باعث می‌شود که دست شما برای تولید محتوای اینستاگرام هر روز بیشتر از روز قبل باز باشد.

۱۹- تروکرایم، ترند این روزهای اینستاگرام

ایده پیج اینستاگرام - تروکرایم

آیا می‌دانستید که پیگیری پرونده‌های جنایی و سرانجام کار قاتلان سریالی، تفریح مورد علاقه خیلی از مردم به‌خصوص قشر جوان جامعه است؟ هزاران پرونده قتل و جنایت عجیب در سراسر دنیا وجود دارد که پیدا کردن اطلاعات درباره آن‌ها و انتشار این اطلاعات به صورت یک داستان جذاب می‌تواند یک ایده خوب برای پیج اینستاگرام شما محسوب شود. اینستاگرام فارسی همچنان به راویان خوبی که بتوانند داستان‌های جنایی را روایت کنند نیاز دارند و در حال حاضر تروکرایم در حال تبدیل شدن به یکی از جریان‌های مهم تولید محتوا در اینستاگرام فارسی است.

۲۰- نوستالژی، یک پیج اینستاگرام مخصوص بچه‌های دهه ۶۰ و ۷۰

آگهی‌های قدیمی تلویزیون، کارتون‌های قدیمی مثل آن شرلی، تصویر یک توپ لاستیکی لایه‌دار. این‌ها همه تصاویر آشنایی برای متولدین دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ هستند و دوباره دیدنشان در یک پیج اینستاگرام می‌تواند لبخند به لب آن‌ها بیاورد. پیج‌های اینستاگرام با موضوع نوستالژی برای بسیاری از افرادی که این روزها در دهه ۳۰ سالگی هستند جذاب است و مخاطبان زیادی را به خود جلب می‌کند. تنها چیزی که برای راه‌اندازی این پیج نیاز دارید، کمی مهارت برای سرچ در گوگل و اندکی تسلط به نرم افزارهای ادیت ویدیو و عکس است.

۲۱- نقاشی، ایده جذاب اینستاگرام که از مد نمی‌افتد

اگر هزینه اجاره آتلیه‌ها و نمایشگاه‌ها برای نمایش آثار نقاشی‌تان زیاد است، می‌توانید این کار را به صورت رایگان در اینستاگرام انجام بدهید. افراد زیادی هستند که مایلند نقاشی‌های خاص در سبک‌های مدرن را روی دیوار خانه‌شان داشته باشند و این موضوع یک فرصت مناسب برای پول درآوردن از اینستاگرام است.

۲۲- طنز، خوراک روزهای غمگین در اینستاگرام

کمدی چیزی است که هیچوقت از مد نمی‌افتد و فقط از بستری به بستر دیگر منتقل می‌شود. در حال حاضر بستر ارائه کمدی تغییرات زیادی کرده و بسترهای مجازی از جمله اینستاگرام فضا را برای ارائه کمدی مهیا کرده‌اند. می‌توانید به عنوان یک ایده پیج اینستاگرام انواع سوژه‌های طنزتان را ضبط کنید و سپس در اینستاگرام به نمایش بگذارید و از این طریق مخاطبان وفادار پیدا کنید.

۲۳- لایف هک، روی اعصاب اما کاربردی

کمتر کسی است که اسم پیج ۵ Min Craft را نشنیده باشد. پیجی که از یک ایده ساده استفاده می‌کند: ارائه ایده‌های روی اعصاب برای مشکلات روزمره انسان‌ها. انجام ایده‌های مشابه کار سختی نیست و تنها نیاز به کمی ایده‌پردازی دارد.

۲۴- بازی ویدیویی، ایده‌آل گیمرها

گیمرها هم مانند عاشقان سینما و کتاب، کامیونیتی خاص خود را دارند. استریم کردن بازی‌های ویدیویی، ارائه کدهای تقلب و تحلیل بهترین بازی‌ها از جمله‌ ایده‌های مناسب برای اینستاگرام است که می‌توانید از آن برای تولید محتوای اینستاگرام استفاده کنید.

بهترین موضوع برای پیج اینستاگرام چیست؟

خیالتان را راحت کنم؟ بهترین موضوع برای پیج اینستاگرام وجود خارجی ندارد! به جای این سوال، باید پرسید بهترین موضوع برای پیج اینستاگرام «شما» چیست؟ به این سوال می‌توان یک جواب مناسب داد.

بهترین موضوع برای شروع تولید محتوا در اینستاگرام، موضوعی است که شما از آن اطلاع یا تخصص کافی دارید، به آن موضوع علاقه‌مند هستید و می‌خواهید دنبال‌کننده‌هایتان شما را در آن حوزه خاص بشناسند.

تولید محتوا، مسیری پر چالش و طولانی است. مهم نیست چه قدر هزینه کنید و از راه‌های میانبر کمک بگیرید، بازه حداقل شش ماهه تا یک ساله‌ای در شروع این مسیر وجود دارد که شما بدون هیچ چشم‌داشتی فقط باید کار کنید! از خودتان سوال کنید که:« سر من برای چه موضوع یا ایده‌ای آنقدر درد می‌کند که حاضرم مدت نسبتا طولانی‌ای را بدون درآمد وقفش کنم و منتظر نتیجه گرفتن بمانم؟» بعد جواب دادن به این سوال به خودتان تبریک بگویید! چراکه بهترین موضوع را برای تولید محتوا پیدا کردید.

ایده‌های پولساز اینستاگرام کدامند؟

در بخش ابتدایی این مقاله، حوزه‌ها و دسته‌بندی‌های مختلفی را معرفی کردیم. گفتیم که رقابت در برخی از این موضوعات به شدت بالا است! حالا برای اینکه یک ایده در این حوزه‌های پررقابت رشد داشته باشد و به درآمدزایی منجر شود، چه باید کرد؟

راهش این است که تا جای ممکن ورودی تخصصی و جزئی داشته باشد. مثلا تصور کنید شما حوزه سلامتی و تناسب اندام را برای تولید محتوا انتخاب کردید. برای رشد در این حوزه هم لازم است تا جای ممکن ریز شده و به اصطلاح یک نیچ یا niche مشخص را انتخاب کنید.

مثلا در ابتدای فعالیت خود، فقط درباره داروها و محصولات خوراکی برای تناسب اندام صحبت کنید. یا تمرکز تولید محتوای خود را فقط روی لوازم ورزشی مناسب برای تناسب اندام بگذارید. حتی ریزتر شوید! فقط راجع به مکمل‌های ورزشی صحبت کنید. باز هم می‌توانید ریزتر پیش بروید. فقط درباره مکمل‌های ورزشی که برای وزن‌گیری استفاده می‌شوند تولید محتوا کنید! تا جای ممکن یک بازار کوچک از اقیانوس بزرگ محتواهای مختلف را انتخاب کرده و روی همان موضوع تمرکز کنید.

اینگونه می‌توانید تخصصی‌تر درباره یک موضوع صحبت کنید و اعتماد بیشتری به دست بیاورید. همچنین فرصت پیدا می‌کنید تا درباره چیزهایی که بزرگان حوزه‌ای که انتخاب کردید تولید محتوا نمی‌کنند، حرف بزنید و خلاق‌تر باشید! با این روش می‌توانید حتی در بازارهای پررقابت هم با ریسک کمتری کار خود را شروع کرده و حرف جدیدی برای گفتن داشته باشید.

چه صفحه‌ای در اینستاگرام پولساز است؟

بازاریابی در اینستاگرام مبتنی به توجه است. اصلا اقتصادی که در شبکه‌های اجتماعی در جریان است را با نام اقتصاد توجه می‌شناسیم! در این فضا هر چه قدر توجه بیشتری به شما شود و روی مخاطبان خود تاثیر بیشتری داشته باشید، درآمدتان بیشتر خواهد بود.

برای پیش بردن این هدف، لازم است تا جای ممکن تخصص داشته باشید و با ارائه تخصص خود از طریق تولید محتوای مناسب، اعتماد مخاطبانتان را جلب کنید. به دنبال عدد بالای فالوئر نباشید! چراکه برندها به صفحه‌ای که بیست هزار فالوئر دارد، اما آن بیست هزار نفر روی حرف شما حساب باز می‌کنند و به شما اعتماد بیشتری دارند، راحت‌تر از صفحه‌ای با دویست‌ هزار فالوئر و نفوذ کمتر، اعتماد می‌کنند.

برای آنکه هم درآمد خوبی داشته باشید و هم تاثیر بهتری روی مخاطبان خود بگذارید، لازم است در تولید محتوای خود صادق باشید، به روز باشید و رعایت استانداردهای لازم برای تولید محتوا را جدی بگیرید.

به صورت کلی چند فاکتور وجود دارد که بر میزان پولی که از اینستاگرام درمی‌آورید تأثیرگذار است:

خلاقیت

هرچه خلاقیت بیشتری در تولید محتوا و ارائه هنر، خدمت و محصول خود داشته باشید امکان بیشتری دارد که بتوانید درآمد کسب کنید.

تعامل با مخاطب

کلید موفقیت شما در بالا ماندن پیج و فروش بیشتر اینتراکشن هرچه بیشتر با مخاطب است. از طریق پاسخ دادن به دایرکت‌ها، ایجاد نظرسنجی در استوری و تشویق به کامنت‌گذاری می‌توانید این روند را بهبود ببخشید.

استراتژی تبلیغات

چندین و چند استراتژی تبلیغاتی برای یک پیج اینستاگرام وجود دارد که می‌توانید بسته به شرایطتان یک یا چندتا از آن‌ها را انتخاب کنید. استفاده از گروه‌های حمایتی، دادن تبلیغات به پیج اینفلوئنسرها و استفاده از ادز اینستاگرام تنها چند مورد از استراتژی‌های تبلیغات در اینستاگرام است.

فعالیت مستمر

متوقف شدن یا وقفه افتادن در اینستاگرام مساوی است با ریزش فالوورها و تبدیل شدن آن‌ها به فالوورهای گوست یا روح پس همواره باید پیجتان را زنده و فعال نگه دارید.

جمع بندی

واقعیت این است که چیزهای بسیار مهم‌تری از ایده برای فعالیت در اینستاگرام وجود دارند! ما در این مقاله سعی کردیم ترکیبی از موضوعات پرطرفدار و دست‌نخورده‌ای که می‌توانید برای شروع تولید محتوا در اینستاگرام از آن‌ها استفاده کنید را معرفی کردیم.

اما باید دقت کنید که در نهایت هر ایده‌ای را برای شروع به کار بگیرید، برخلاف چیزی که از دور به نظر می‌رسد، کار چندان راحتی را در پیش ندارید! حداقل طبق تجربه من، تصمیم به تولید محتوا شباهت‌های زیادی به تصمیم برای ورزش کردن یا یاد گرفتن یک زبان جدید دارد و جنس چالش‌های آن‌ها بسیار شبیه به همدیگر است.

چراکه قسمت راحت یادگیری یک زبان یا ورزش کردن، همان شروع کردن است! این ادامه دادن و استمرار داشتن است که دشوار خواهد بود! رو به رو شدن با چالش‌های مسیر و البته خسته نشدن در میانه راه است که انرژی زیادی می‌خواهد!

هر ایده‌ای که برای شروع پیج اینستاگرام خود دارید، بهترین است! به شرطی که قاعده‌های ورود به بازار (مثل همین پیدا کردن نیچ که درباره‌اش صحبت کردیم) را به خوبی یاد بگیرید، در میانه راه رها کردن‌ها و برگشتن‌های متعدد نداشته باشید و به صورت کلی نظم و رعایت استانداردهای لازم در جریان تولید محتوا و فعالیتتان جاری باشد.

اگر سوالی درباره ایده‌‌ برای پیج اینستاگرامی خود دارید، در قسمت کامنت‌ها بپرسید تا در اسرع وقت درباره آن صحبت کنیم. ممنون از همراهی کسانی که تا آخر این مقاله، همراه ما بودند.

بهترین ایده پیج اینستاگرام برای کسب درآمد چیست؟

این موضوع بستگی به مهارت شما دارد. در حال حاضر عکاسی، گردشگری، آشپزی، کسب و کار و آموزش زبان از پولسازترین ایده‌ها برای پیج اینستاگرام هستند.

چطور می توان از پیج اینستاگرام درآمدسازی کرد؟

فروش محصولات یا خدمات، ارائه آموزش یا انتشار تبلیغ از جمله روش‌هایی هستند که به کمک آن‌ها می‌توانید از پیج اینستاگرام درآمدسازی کنید.

آیا کسب درآمد از پیج اینستاگرام آسان است؟

رسیدن به درآمد از اینستاگرام یک شبه اتفاق نمی‌افتد و نیازمند صرف زمان و انرژی است. در صورتی که فعالیت مستمر داشته باشید در یک بازه سه تا شش ماهه می‌توانید به درآمد متوسطی برسید.

‫۸ دیدگاه ها

    1. سلام
      فرمول کلی‌ای وجود نداره. پست‌های پربازدید «بعضی وقت‌ها» در اکسپلور «بعضی کاربرها» نمایش داده میشن

  1. سلام من میخوام پیچ کاری انستاگرام راه بندازم اما دقیقاً نمیدونم چی تولید محتوایی داشته باشم برای افزایش فالور میشه راهنمایی کنید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن