Search
Close this search box.
بازاریابی دیجیتال

همه چیز درباره ریپورت در اینستاگرام: ۸ راه رفع ریپورت اینستاگرام

به این مقاله امتیاز دهید post

شبکه‌های اجتماعی هم همانند دنیای مجازی دارای قواعد و قوانین خاص خود هستند. اگر افراد از این قوانین پیروی نکنند، شرکت مربوطه به اپلیکیشن مورد نظر با آن‌ها برخورد خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با چگونگی رفع ریپورت اینستاگرام آشنا کنیم. اینکه چه دلایلی منجر به ریپورت اکانت دراین دنیای مجازی می‌شود؟ برای یافت پاسخ این سوال تا انتها همراه ما باشید.

ریپورت اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

ریپورت به معنی گزارش است. گزارشی که کاربران در صورت نامناسب بودن محتوا یا دلایل مشابه به اینستاگرام می‌فرستند. ریپورت کردن پیج یا هر پستی به اینستاگرام کمک می‌کند تا راحت‌تر آن را شناسایی کند و برای برخورد با او سریع‌تر وارد عمل شود. درصورتی که مشخص شود محتوا یا پیج موردنظر خلافی کرده است یا پیج برای همیشه از دسترس خارج می‌شود یا برای مدتی اجازه فعالیت نخواهد داشت.

اما شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چه عواملی می‌تواند منجر به ریپورت اینستاگرام شود؟ عوامل مهمی چون:

  • خرید فالوور و لایک فیک
  • حمایت از اقدامات تروریستی
  • انتشار تصاویر مستهجن و غیر اخلاقی
  • انتشار محتواهای نژادپرستانه
  • ارسال پیام‌های اسپم
  • فروش محصولات غیرقانونی
  • ·        …..

می‌توانند ازجمله دلایل ریپورت اینستاگرام باشد.

چطور بفهمیم ریپورت شده‌ایم؟
اگر در بخش لایک کردن، فالوو کردن، کامنت گذاشتن و… دچار مشکل شدید مطمئن باشید که اینستاگرام شما را ریپورت کرده است. در بیشتر مواقع اگر دلایل زیادی برای ریپورت شدن وجود داشته باشد، فرد دیگر نمی‌تواند به حساب خود دسترسی پیدا کند.

نحوه ریپورت یک محتوا در اینستاگرام

معمولا افراد پیج‌ها و پست‌هایی را که محتوای نامناسب دارند را ریپورت می‌کنند. اما چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟ در ادامه با نحوه ریپورت پیج و پست آشنا می‌شوید.

  • ریپورت اکانت در اینستاگرام
    ابتدا باید وارد پیج مورد نظر شوید و گزینه ریپورت را از بخش تنظیمات انتخاب کنید. از این قسمت گزینه It’s inappropriate را انتخاب کرده و روی گزینه Report Account کلیک کنید.
    بعد از این گزینه اینستاگرام سه گزینه به شما نمایش می‌دهد که می‌خواهد دلیل ریپورت این اکانت را از شما بپرسد. این سه گزینه عبارتند از:
    • انتشار محتوای نامناسب در پیج
    • تظاهر به شخص دیگری کردن
    • سن کم کاربر

در این بخش گزینه یک را انتخاب کنید. بعد از آن بار دیگر اینستاگرام از شما دلیل ریپورت پیج را جویا می‌شود در این مرحله از بین گزینه‌های نمایش داده شده گزینه violence را انتخاب کنید، بعد از این مرحله گزینه Submit  را بزنید تا پیام شما برای اینستاگرام ارسال شود.

ریپورت کردن در اینستاگرام
  • ریپورت پست(عکس، فیلم) در اینستاگرام
    گاهی اوقات عکس و فیلم خشونت‌آمیز یا نامناسبی را می‌بینید و می‌خواهید آن را ریپورت کنید تا برای دیگران نمایش داده نشود. برای این کار روی بخش تنظیمات(سه نقطه) پست کلیک کنید، سپس گزینه ریپورت را انتخاب کنید. در این بخش دو گزینه برای شما نمایش داده می‌شود، برای ریپورت پست باید گزینه It’s SPAM را انتخاب کنید، بعد از آن باید دلیل ریپورت کردن این پیج را هم از میان گزینه‌ها انتخاب کنید و برای اینستاگرام ارسال کنید.
ریپورت کردن پست در اینستاگرام

درچه صورت اینستاگرام اکانت فرد مورد نظر را ریپورت می‌کند؟

درصورتی که کاربر برخلاف قوانین و چهارچوب‌های اینستاگرام فعالیت کند، پیج فرد ریپورت می‌شود. اما در ادامه مهم‌ترین و بیشترین دلایلی که منجر به ریپورت پیج در اینستاگرام شده است را عنوان خواهیم کرد:

  • افرادی که محتوا(عکس، فیلم و…) کپی می‌کنند
    قانون منع کپی رایت در کشورهای بسیاری رعایت می‌شود. در این مواقع در صورت استفاده از عکس، فیلم یا محتوای یه فرد دیگر، اینستاگرام پیج شما را ریپورت می‌کند. البته درصورت تگ کردن صاحب اثر مشکلی ایجاد نمی‌شود.  
  • انتشار محتوای غیر اخلاقی
    انتشار عکس‌های غیراخلاقی، برهنه و خشونت‌آمیز می‌تواند منجر به ریپورت شدن پیج شما شود. اگر کاربران و دنبال‌کننده‌ها گزارش استفاده از محتوای غیراخلاقی و نامناسب را ارسال کنند، اینستاگرام به سرعت پیج شما را ریپورت خواهد کرد.
  • تبلیغات مکرر و بی مورد در اینستاگرام
    اگر از پیج خود بیش از حد ممکن برای تبلیغ استفاده کنید، از جانب اینستاگرام ریپورت خواهید شد. گذاشتن تبلیغات با پیج کاری یا شخصی قواعد خاص خود را دارد، باید برای این کار بازه زمانی مشخصی را در نظر بگیرید که اینستاگرام شما را به عنوان یک اسپم شناسایی نکند.
  • ساخت حساب فیک برای یک فرد سرشناس
     اگر از عکس‌ها و تصاویر افراد سرشناس در ساخت پیج جدید استفاده کنید، درصورت ارسال گزارش مبنی بر فیک بودن پیج اینستاگرام پیج شما را ریپورت و از دسترس خارج خواهد کرد. پس به هیچ عنوان از عکس‌ها و محتویات پیج افراد سرشناس بدون ذکر نام و منبع استفاده نکنید.
یکی از راه‌های جلوگیری از ریپورت شدن، آشنایی با قوانین و الگوریتم اینستاگرام و رعایت کردن آن‌هاست. پس توصیه می‌کنیم پست الگوریتم جدید اینستاگرام را حتما مطالعه کنید.

۸ راه‌حل کاربردی رفع ریپورت اکانت در اینستاگرام

دلایل بسیاری برای ریپورت یک پیج در اینستاگرام وجود دارد. اما چگونه می‌توان یک اکانت را از این حالت خارج کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با قوانین رفع ریپورت آشنا شوید:

۱- نوشتن کامنت انگلیسی از طرف کاربران


اینستاگرام می‌تواند به دلیل فالوو و لایک بیش از حد پیج شما را بلاک کند. در اینصورت با گذاشتن یک استوری از کاربران و دنبال‌کننده‌های خود بخواهید که آخرین پست شما را لایک کنند و کامنت انگلیسی معنادار بگذارند. با این کار اینستاگرام دیگر شما را به عنوان یک رباط در نظر نمی‌گیرد.

می‌توانید از جملات زیر در کامنت استفاده کنید:

This is a real account

Why did you block this account

This is my favorite page

I am surprised this page is blocked

Please remove it from the block

You have good posts

Please post more to us

Your stories are very interesting

۲- تماس و ارتباط با پشتیبان اینستاگرام


درصورتی که هیچکدام از این راه‌ها نتوانست پیج را بازگرداند، به پشتیبان اینستاگرام پیغام دهید و از آن‌ها بخواهید که نسبت به رفع ریپورت پیج شما اقداماتی انجام دهند.

۳- صبور بودن و عدم تخلف مجدد


در بسیاری از موارد اگر عمل خاصی انجام نداده باشید تنها کافیست چند روز صبر کنید و فعالیت بیش از حد در پیج اینستاگرام خود انجام ندهید، در اینصورت اینستاگرام شما را رفع ریپورت خواهد کرد. گاهی این صبر کردن ممکن است ماه‌ها طول بکشد، درصورتی که در این دوران تخلف خود را انجام ندهید به راحتی رفع ریپورت خواهید شد.

بیشتر بخوانید:

دوره آموزش اینستاگرام

۴- فعال‌سازی احراز هویت دومرحله‌ای


افرادی که به پیج خود به عنوان یک حرفه و شغل نگاه می‌کنند حساب کاربریشان برایشان مهم است. به همین دلیل احراز هویت دو مرحله‌ای خود را فعال می‌کنند. اینستاگرام معمولا پیج‌هایی را که احراز هویت دو مرحله‌ای ندارند را به عنوان یک اسپم شناسایی می‌کند.
برای این کار تنها کافیست به بخش تنظیمات پیج خود بروید و از بخش Security  گزینه‌ی Two-Factor Authentication را فعال کنید.

احراز هویت دو مرحله ای اینستاگرام

۵- تعامل و تبلیغ با دیگران


درصورت ریپورت شدن از کاربران خود بخواهید که پیج شما را در استوری تبلیغ کنند، با منشن کردن نام پیج، اینستاگرام شما را به عنوان یک رباط تایید نمی‌کند.
با این کار اینستاگرام متوجه خواهد شد که پیج شما توسط یک فرد حقیقی اداره می‌شود و نمی‌تواند آن را به عنوان یک اسپم شناسایی کند.

بیشتر بخوانید:

دوره آموزش فروش در اینستاگرام

۶- تغییر اطلاعات پروفایل


وارد تنظیمات پروفایل خود شوید و در بخش PRIVTE INFORNATION اطلاعات مربوط به ایمیل و شماره تلفن خود را تغییر دهید. اگر بیو پیجتان خالی است، اطلاعات مرتبط با محتوای پیج‌تان را در بیو بنویسید. درصورت خالی بودن بیو، اینستاگرام اکانت شما را به عنوان یک اسپم معرفی می‌کند.

رفع ریپورت اینستاگرام

۷- ارسال گزارش به اینستاگرام


ارسال گزارش، یکی از روش‌هایی است که بیشترین بازده را تا به امروز داشته است. برای ارسال گزارش باید تمام دلایل مربوط به ریپورت شدن را بررسی کنید تا دلیل ریپورت شدن اکانت خود را پیدا کنید. بعد از پیدا شدن علت آن به قسمت تنظیمات پیج خود بروید، در بخش Help  می‌تواند با استفاده از گزینه ریپورت گزارش خود را ارسال کنید.


با این روش معمولا تا ۱۲ ساعت بعد از ارسال گزارش پاسخ خود را دریافت می‌کنید.

آموزش رفع ریپورت اینستاگرام

۸- پیغام اکشن بلاک


زمانی که حساب کاربری شما از جانب اینستاگرام بلاک می‌شود، پیغامی با عنوان اکشن بلاک برای شما نمایش داده می‌شود. در صورت نمایش این پیغام گزینه tell us را ارسال کنید. با انجام این کار اینستاگرام پیغامی به ایمیل شما ارسال می‌کند و در صورت انجام دادن صحیح آن اینستاگرام دو روز بعد شما را از ریپورت خارج خواهد کرد.

برای اطلاع داشتن از روش گام به گام تماس با اینستاگرام، پست بازگردانی اکانت غیرفعال اینستاگرام را بخوانید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با مراحل رفع ریپورت در اینستاگرام بیشتر آشنا کنیم. ریپورت می‌تواند شامل ریپورت پست یا حتی اکانت هم باشد. اکنون اگر با این مشکل مواجه شده‌اید با خواندن این مقاله می‌توانید مشکل خود را در زمینه ریپورت اینستاگرام رفع کنید.

‫۴ دیدگاه ها

  1. اکانت اینستای من هروقت اینترنتو فعال میکنم میره تو تبلیغات
    یعنی پیجم بی اختیار باز میره و میره تو صفحات تبلیغات
    حتی با ساختن اکانت های جدید و خروج از اکانت قبلی هم باز میره.
    واقعاً کلافه شدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن