Search
Close this search box.
بازاریابی محتواییبازاریابی دیجیتال

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۳ برای فید، استوری و اکسپلور

۳.۴/۵ - (۷ امتیاز)

اگر شما نیز مانند سایر کسب‌وکارها یک صفحه اینستاگرام برای برندتان باز کرده‌اید، باید اخیراً متوجه برخی تغییرات الگوریتم‌های اینستاگرام شده باشید. الگوریتم جدید اینستاگرام به‌تازگی برای بسیاری مشکل درست کرده است و بسیاری از افراد نمی‌دانند که اولویت اینستاگرام برای نشان‌دادن پست و استوری‌های جدید به کاربران چیست. در این پست با الگوریتم اینستاگرام و راه‌های شکست‌دادن آن آشنا می‌شوید.

آیا نیاز به مشاوره تخصصی درباره اینستاگرام دارید؟

روی دکمه زیر کلیک کنید و با پر کردن فرم مشاوره منتظر تماس کارشناسان آکادمی اینفوگرام در ۲۴ ساعت آینده باشید.

فرم مشاوره اینستاگرام

آیا نیاز به برگرداندن پیج اینستاگرام دارید؟

روی دکمه زیر کلیک کنید و با پر کردن فرم مشاوره منتظر تماس کارشناسان آکادمی اینفوگرام در ۲۴ ساعت آینده باشید.

فرم برگرداندن پیج اینستاگرام
فهرست مطالب

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

زمانی که درباره الگوریتم اینستاگرام صحبت می‌کنیم، از هوش مصنوعی سخن می‌گوییم که پشت این شبکه اجتماعی پرطرفدار نشسته است. الگوریتم اینستاگرام بر اساس یادگیری‌ماشین کار می‌کند. به عبارتی، هوش مصنوعی آن در هر لحظه داده‌های میلیون‌ها کاربر از سرتاسر جهان را تحلیل می‌کند تا بداند برچه اساس باید محتواهای جدید را به آن‌ها نشان دهد. همین باعث می‌شود که الگوریتم اینستاگرام هر لحظه در حال تغییر باشد.

 الگوریتم اینستاگرام در حال حاضر برعکس تصور اکثریت افراد که فکر می‌کنند یک مفهوم خاصی را در بردارد، مجموعه‌ای از قوانین است که محتوا را در پلتفرمی مشخص رتبه‌بندی می‌کند. این پلتفرم تعیین می‌کند که چه محتوایی و به چه ترتیبی در فیدهای کاربران اینستاگرام، صفحه اکسپلور، قسمت Reels، صفحات هشتگ و… نمایش داده شود.

 این الگوریتم هر محتوای بارگذاری شده – عکس، متن، زیرنویس و…- در پلتفرم را تجزیه‌وتحلیل می‌کند. به عبارت ساده‌تر، اطلاعات مربوط به محتوا (ریلز، پست و استوری) و کاربران (علائق و رفتار در پلتفرم) را نگاه می‌کند تا محتوای مناسب را به افراد مناسب ارائه دهد.

به‌طورکلی، الگوریتم جدید اینستاگرام باهدف افزایش رضایت و تجربه کاربران طراحی شده است. با استفاده از این الگوریتم، کاربران می‌توانند محتوای مناسب برای خود را پیدا کنند و با سایر کاربران به‌راحتی ارتباط برقرار کنند.

الگوریتم اینستاگرام چیست

برای مثال، احتمالاً دقت کرده‌اید که درگذشته، اینستاگرام پست‌ها را بر اساس زمان انتشار آن‌ها به شما نشان می‌داد؛ اما حالا پست‌ها را بر اساس الگوی دیگری به شما نشان می‌دهد. به عبارتی الگوریتم جدید اینستاگرام دیگر به حالت وقایع‌نگاری (کرونولوژی) عمل نمی‌کند. بلکه عامل‌های دیگری مانند علاقه شما به موضوع پست، میزان ارتباط شما با صاحب حساب کاربری و… در زودتر نشان داده شدن پست به شما مؤثرتر هستند.

چند نکته مهم درباره الگوریتم جدید اینستاگرام

الگوریتم جدید اینستاگرام ۲۰۲۳ چه تغییراتی را برای کاربران به همراه دارد؟ در این مقاله به چند نکته مهم دربارهٔ این الگوریتم اشاره می‌کنیم:

الگوریتم جدید اینستاگرام بر اساس عوامل مختلفی مانند محتوای پست، رابطه با فالوورها، زمان انتشار و تعاملات کاربران پست‌ها را در فید نشان می‌دهد. همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد که دسته‌بندی‌های مختلفی را برای فید خود انتخاب کنند. برای مثال، می‌توانند فقط پست‌های دوستان خود را ببینند یا پست‌هایی که با علایق آن‌ها مرتبط هستند. این الگوریتم تأثیر قابل‌توجهی بر روی استوری‌ها و ریلز هم دارد. استوری‌ها و ریلز که باتوجه‌به علاقه‌مندی‌ها و تعاملات کاربران انتخاب می‌شوند، در صفحهٔ اصلی نمایش داده می‌شوند.

۱- تفاوت ویدیو و تصویر

بسیاری فکر می‌کنند اگر بیشتر از تصویرهای ثابت، محتواهای ویدیویی منتشر کنند، اینستاگرام آن‌ها را بیشتر به مخاطبان نشان خواهد داد. پس از پخش شایعات در این زمینه، اینستاگرام با توضیحاتی به این شایعه پایان داد. ویدیو و تصویر از نظر الگوریتم اینستاگرام نسبت به هم برتری ندارند.

تقاوت ویدئو و تصویر در الگوریتم اینستاگرام

اینستاگرام تلاش می‌کند محتوایی را به شما نشان بدهد که کاربران زمان بیشتری را برای دیدن آن صرف کرده‌اند. محتواهای ویدیویی طولانی‌تر هستند و کاربران زمان بیشتری روی آن‌ها مکث می‌کنند. اگر تفاوتی میان ویدیو و تصویر وجود دارد، از رفتار کاربران ناشی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آموزش اینستاگرام

۲- تعامل (اینتراکشن) فیک

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۳ می‌تواند مواردی مانند استفاده از بات برای جمع کردن لایک و کامنت را شناسایی کند. پس تا حد امکان برای جذب فالوورهای واقعی تلاش کنید!

۳- طول کامنت

مهم نیست که کامنت‌ها شامل چند پاراگراف باشند یا تنها یک اموجی. تمام کامنت‌ها صرف نظر از طولشان ارزش یکسانی برای الگوریتم اینستاگرام دارند و به عنوان اینتراکشن محسوب می‌شوند.

الگوریتم اینستاگرم - الگوریتم جدید اینستاگرام

۴- نوع اکانت‌

اگر برای تغییر اکانتتان از شخصی به بیزنسی تردید دارید، این تردید را کنار بگذارید. اینستاگرام رسما اعلام کرده است که الگوریتمش تفاوتی میان انواع اکانت‌ها قائل نمی‌شود. به عبارتی، نوع اکانتی که دارید به خودی خود روی میزان نشان داده شدن محتوای شما به کاربران تاثیری ندارد.

لگوریتم جدید اینستاگرام

بار دیگر در اینجا مسئله رفتار کاربران در میان است. اگر شما صاحب یک اکانت بیزنسی باشید اما کاربران مرتب با شما تعامل داشته باشند، همچنان در صدر محتواهای اینستاگرام آن‌ها خواهید بود.

۵- ۳۰ دقیقه اول

شایعه ۳۰ دقیقه اول به مدت چند سال وجود داشت، تا این که اینستاگرام به این شایعه پاسخ داد. براساس این شایعه، میزان تعاملی که یک پست در نیم ساعت اول بعد از پست شدن دارد، در تعیین جایگاه آن در فید برای الگوریتم اینستاگرام مهم است.

الگوریتم اینستاگرم

اینستاگرام این شایعه را رد می‌کند. به عبارت دیگر، اگر پست شما در دقایق اول چندان دیده نشود، باعث نمی‌شود که اینستاگرام آن را به فالوورهای پیگیر شما نشان ندهد.

هرچند باید زمان پست کردن را در نظر داشته باشید. نکته‌ای که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

تغییرات الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۳

تغییرات مداوم الگوریتم اینستاگرام با دیوانه‌ترین ویژگی‌ها، یکی از بزرگ‌ترین لذت‌ها برای علاقه‌مندانی است که با این پلتفرم کار می‌کنند. این تغییرات جذاب الگوریتم اینستاگرام، مدیران شبکه‌های اجتماعی و به‌اصطلاح سوشال‌مدیا رو ملزم می‌کند که نه‌تنها انعطاف‌پذیر باشند؛ بلکه همیشه برای به‌روزرسانی‌های جدید آماده باشند. به همین منظور، ما در ادامه جدیدترین تغییرات الگوریتم IG را در سال ۲۰۲۳ بیان می‌کنیم.

تمرکز برابر روی ویدیو و عکس

در سال ۲۰۲۲ باتوجه‌به ادعاهای افرادی که با اینستاگرام کار می‌کردند، به نظر می‌رسید که بیشترین تمرکز اینستاگرام روی پست‌های ویدئویی است تا تصاویر و عکس‌ها. در واقع، کاربران احساس کردند که ویدئوها نسبت به عکس‌ها؛ بازید، لایک، نظر و اشتراک‌گذاری بیشتری دارند؛ به همین دلیل باعث نارضایتی آن‌ها شد و الگوریتم اینستاگرام را مقصر دانستند.

 در اوایل سال ۲۰۲۳، مدیرعامل اینستاگرام در یک بیانیه‌ای اعلام کرد که تمرکز آن‌ها بیشتر روی ویدئوها بوده است و لازم است که الگوریتم اینستاگرام به‌صورت مساوی بر روی ویدئو و عکس‌ها تمرکز داشته باشد. همچنین آدام موسری (Adam Mosseri) در ادامه بیان کرد:

آمارها نشان می‌دهد، کاربران به همان میزان که برای تصاویر و عکس‌ها برای لایک و کامنت زمان می‌گذارند، به همان میزان برای ویدیوها وقت می‌گذارند. این خیلی خوبه و نشان از تعادل است.

نشان دادن محتوای جدید به کاربرها

در ۲۸ دسامبر سال ۲۰۲۲، مدیرعامل اینستاگرام هدف‌های جدید این شبکه‌ی مجازی را برای ۲۰۲۳ اعلام کرد. یکی از اولیت‌های مهم و اصلی این است که به افراد در پیدا کردن پست‌های مورد علاقه‌اشان، کمک می‌کند.

با توجه به این بیانیه، الگوریتم اینستاگرام محتوا و پست‌های شما را فقط به فالور و دنبال‌کنندگان شما نشان نمی‌دهد، بلکه تمایل دارد تا آن‌ها را به افراد جدید هم به اشتراک بگذارد.

پروموت شدن محتواهایی که تعامل و مکالمه را تشویق می‌کنند

از تفاوت‌های اینستاگرام با دیگر شبکه‌های مجازی مانند تیک‌تاک و BeReal، کمک به ایجاد ارتباط بین افراد در پست‌های موردعلاقه‌شان است. همچنین یکی دیگر از وجه تمایز الگوریتم اینستاگرام با رقبایش این است که یک محیطی پویا و فعال را برای کاربران فراهم می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، الگوریتم اینستاگرام تنها به تعداد بازدید محتوا اهمیت نمی‌دهد؛ بلکه به کامنت و تعامل مثبت آن هم توجه می‌کند. چیزی که در سال ۲۰۲۳ برای الگوریتم اینستاگرام می‌توان انتظار داشت.

اولویت محتوای اوریجینال به محتوای بازنشر شده

یکی دیگر از ویژگی‌های الگوریتم ۲۰۲۳ اینستاگرام، درنظرگرفتن ارزش بیشتر محتوای اورجینال و خلاق‌تر نسبت به محتوایی است که از دیگران بازنشر می‌شود. مدیرعامل اینستاگرام همچنین بیان کرد:

تلاش ما در سال جدید برای الگوریتم اینستاگرام این است که برای محتواهای اورجینال ارزش بیشتری قائل شویم تا محتوا و پست‌هایی که مجددا به اشتراک گذاشته می‌شوند.

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۳ برای اکسپلور

برای اکسپلور اینستاگرام، الگوریتم، علاقه و تعامل کاربر را با محتواهای قبلی بررسی می‌کند و باتوجه‌به آن، محتواهایی را که دنبال نمی‌کنید را در قسمت اکسپلور جمع‌آوری و به کاربر نشان می‌دهد. البته باتوجه‌به میزان علاقهٔ کاربر برای لایک، ذخیره، بازنشر و میزان تعاملش با آن پست، محتوای اکسپلور کاربر را رتبه‌بندی می‌کند. همچنین میزان محبوبیت کلی پست و تعامل آن اکانت، یکی دیگر از مواردی است که الگوریتم اینستاگرام به آن توجه می‌کند. میزان تعامل اکانت برای الگوریتم نشان‌دهندهٔ قانع و مفیدبودن محتواهای آن اکانت است.

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۳ برای فید

در این چند سال، الگوریتم فید اینستاگرام تغییرات بسیاری کرده است. حال، محتوا و پست‌های قسمت فید اینستاگرام شما بر اساس اکانت‌هایی که دنبال می‌کنید و میزان احتمال تعامل شما، نمایش داده می‌شود. به بیان دیگر مدل الگوریتم اینستاگرام به سمت میزان علاقه‌مندی کابرن به محتوا تغییر کرده است. از معیارهایی هم که الگوریتم اینستاگرام برای ارزیابی این موضوع در نظر می‌گیرد، زمان تأمل روی پست، تعداد کامنت‌ها، لایک‌ها و پست‌ها، و در نهایت تعداد بازدید پروفایل است.

زمان تامل روی پست

زمان تأمل روی پست یکی از فاکتورهای مؤثر در الگوریتم اینستاگرام است. زمان تأمل به مدت زمانی گفته می‌شود که کاربر روی یک پست توقف می‌کند و آن را مشاهده می‌کند. هرچه زمان تأمل روی یک پست بیشتر باشد، نشان‌دهندهٔ این است که کاربر به آن پست علاقه‌مند است و الگوریتم اینستاگرام آن را برای کاربران دیگر با علایق مشابه نمایش خواهد داد. بنابراین، برای جذب توجه کاربران و افزایش زمان تأمل روی پست، لازم است محتوای جذاب و باکیفیت ارائه دهید.

تعداد لایک‌ها و کامنت‌ها

تعداد لایک‌ها و کامنت‌ها یکی دیگر از عوامل مهم الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۳ است. اینستاگرام با توجه به میزان تعامل کاربران با پست‌ها، آن‌ها را در فید، استوری و اکسپلور رتبه‌بندی می‌کند. بنابراین، هرچه پست شما کامنت و لایک‌ بیشتری بگیرد، احتمال دیده شدن آن توسط کاربران دیگر بالاتر می‌رود. البته لایک و کامنت تنها معیار الگوریتم نیست و عوامل دیگری مثل زمان انتشار، نوع محتوا، رابطه با فالوورها و غیره نیز مؤثر هستند. اما لایک و کامنت یک نشانه قوی از علاقه کاربران به پست شما است و نباید از آن غافل شوید.

تعداد سیوها

چقدر احتمال دارد پست را ذخیره کنید؟ برای افزایش محبوبیت و دیده‌شدن پست‌های خود در اینستاگرام، سعی کنید محتوای جذاب و ارزشمندی را ارائه دهید که کاربران را ترغیب به سیو کردن آن کند.

تعداد بازدید پروفایل

احتمال اینکه بعد از دیدن پست روی نمایه ضربه بزنید چقدر است؟ تعداد بازدید پروفایل شما در الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۳ برای فید شما تاثیر دارد. این عامل نشان می‌دهد که چقدر کاربران به پست‌های شما علاقه‌مند هستند و چقدر با آن‌ها تعامل دارند. برای افزایش تعداد بازدید پروفایل، باید محتوای جذاب و متنوع ارائه دهید و از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید.

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۳ برای استوری

 الگوریتم استوری اینستاگرام هم به‌مانند فید از سیگنال‌های رتبه‌بندی برای ترتیب نمایش پست‌ها استفاده می‌کند. به همین دلیل زمانی که اپلیکیشن اینستاگرام را باز می‌کنید، احتمالاً اولین استوری‌های نمایش‌داده‌شده مربوط به بهترین دوست شما است.

 به‌طورکلی، معیارهایی که در ترتیب نمایش استوری‌ها تأثیر دارد؛ زمان استوری، موسیقی و استیکرهای استفاده شده و تعامل (لایک، مشارکت در نظرسنجی‌ها و سؤالات) است.

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۳ برای ریلز

الگوریتم ریلز اینستاگرام باتوجه‌به اکانت‌هایی که دنبال می‌کنید و یا نمی‌کنید، محتواها را به شما نشان می‌دهد. به بیان دیگر اینستاگرام باتوجه‌به کامنت‌هایی که برای ریلزهای دیگر گذاشته‌اید، محتواهایی که در اکسپلور مشاهده کردید، محتواهایی که به اشتراک می‌گذارید و…؛ ریلزها را برای شما اولویت‌بندی می‌کند.

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱ برای فید

اگر می‌خواهید الگوریتم جدید اینستاگرام را شکست بدهید، ابتدا باید بدانید این الگوریتم برچه اساس کار می‌کند. در اینجا چند نکته مهم درباره الگوریتم اینستاگرام را ذکر می‌کنیم.

الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ تغییرات چندانی نسبت به سال ۲۰۲۰ نداشته است. با این وجود، دانستن مواردی که اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ به آن‌ها اهمیت می‌دهد به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر با این شبکه اجتماعی کار کنید.

به گفته سایت later قوانین اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ به ترتیب به موارد زیر اهمیت می‌دهند و براساس آن‌ها میزان موفقیت یک پیج اینستاگرامی را می‌سنجند:

۱- علاقه: الگوریتم اینستاگرام پیش‌بینی می‌کند که شما چقدر به محتوای یک پست اهمیت می‌دهید.

این که چه کسانی را فالو می‌کنید و چه مطالبی را لایک می‌کنید بر ترتیب نشان دادن پست‌ها در فید اهمیت دارد. اینستاگرام تلاش می‌کند حدس بزند شما چه مطالبی را می‌پسندید و همان‌ها را در بالای فید به شما نشان می‌دهد. به عبارتی، ترتیبی که پست‌ها در اینستاگرام چیده می‌شوند برآیندی از رفتارهای گذشته شما در این شبکه اجتماعی است. کسانی که با آن‌ها در ارتباطید، محتواهایشان را بیشتر لایک می‌کنید، شما را در پست‌ها بیشتر تگ می‌کنند و نوع پست‌هایی که با آن‌ها تعامل دارید در این مورد موثر هستند.

 

نوع اکانت‌هایی که دنبال می‌کنید، پست‌هایی که لایک، سِیو یا شِیر می‌کنید یا زیر آن‌ها کامنت می‌گذارید برای الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱ مهم است.

در واقع اینستاگرام سعی می‌کند بفهمد شما بیشتر از هرچیز به چه محتوایی علاقه دارید و آن را بالاتر از بقیه محتواها در فید به شما نمایش می‌دهد.

از طرف دیگر، اینستاگرام براساس نوع تعاملی که شما با پست‌ها دارید  محاسبه می‌کند که میزان علاقه شما به آن موضوع چقدر است. به عبارتی، در جدیدترین قوانین اینستاگرام انواع تعامل‌ها «وزن» دارند.

از طرف دیگر، اینستاگرام براساس نوع تعاملی که شما با پست‌ها دارید  محاسبه می‌کند که میزان علاقه شما به آن موضوع چقدر است. به عبارتی، در جدیدترین قوانین اینستاگرام انواع تعامل‌ها «وزن» دارند.

براساس الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱ تعامل چگونه محاسبه می‌شود؟

برای عکس‌ها، کامنت، شِیر و لایک مهم‌ترین فاکتورهای اندازه‌گیری تعامل محسوب می‌شوند. هرچند به خاطر این که اینستاگرام بیش از یک سال است که تعداد لایک‌ها را پنهان می‌کند، گزینه سِیو را می‌توانید جایگزین لایک حساب کنید.

برای ویدیوها گزینه view اهمیت خاصی پیدا می‌کند.

دانستن اهمیت این فاکتورها کمک می‌کند تا بدانید طراحی پست‌ها و کپشن‌ها را به چه شکلی انجام بدهید و مخاطب را به انجام کدام یک از این تعامل‌ها بیشتر تشویق کنید.

۲- الگوریتم اینستاگرام رابطه شما را با فالوورها تعیین می‌کند.

اینستاگرام سعی می‌کند از روی نوع تعامل شما با افراد، حدس بزند چه کسانی به شما نزدیک‌تر هستند و مطلب همان افراد را به شما نشان بدهد. به عنوان مثال، اگر روی عکس‌های شخص خاصی زیاد کامنت بدهید یا زیاد تگ بشوید، از نظر اینستاگرام آن شخص احتمالا عضوی از خانواده یا دوستان نزدیک شماست.

در نقطه مقابل، احتمالا متوجه شده‌اید که با فالو کردن یک شخص جدید، اینستاگرام در ابتدا تعداد زیادی از محتواهای او را به شما نشان می‌دهد. در صورتی که شما تعاملی با این محتوا برقرار نکنید، الگوریتم اینستاگرام حدس می‌زند که این فرد از جمله اشخاص نزدیک به شما نیست. در نتیجه محتواهای او را قسمت‌های انتهایی فید انتقال می‌دهد.

توماس دیمسون، یکی از مهندس‌های نرم‌افزار شاغل در اینستاگرام، در این مورد می‌گوید:

در ابتدا الگوریتم اینستاگرام تنها براساس زمان کار می‌کرد. اما پس از مدتی متوجه شدیم که این الگوریتم باعث می‌شود کاربرها خیلی اوقات از اتفاق‌های مهم و پست‌های دوستان و اطرافیان نزدیکشان جا بمانند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم الگوریتم را به سمتی ببریم که براساس نوع رابطه یک کاربر با سایر کاربران کار کند.

به گفته همین عضو تیم اینستاگرام، الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ براساس این سه فاکتور تخمین می‌زند که شما با چه کسانی رابطه نزدیک‌تری دارید:

  • افرادی که محتوایشان را مرتب لایک می‌کنید
  • افرادی که به آن‌ها دایرکت می‌دهید
  • افرادی که نام و آی دی آن‌ها را سرچ می‌کنید
  • افرادی که آن‌ها را در زندگی واقعی می‌شناسید

۳- الگوریتم اینستاگرام به زمان اهمیت می‌دهد.

فید اینستاگرام دیگر به ترتیب زمانی چیده نمی‌شود. با این حال، الگوریتم جدید اینستاگرام زمان پست شدن محتوا را به عنوان یکی از عامل‌های نشان دادن محتوا به مخاطب در نظر می‌گیرد. اینستاگرام همیشه تلاش می‌کند تا جدید‌ترین محتواها را به شما نشان دهد. پس اگر می‌خواهید در اینستاگرام موفق شوید یک تقویم محتوایی برای مطالب اینستاگرام تدوین کنید.

یکی از راه‌های شکست دادن الگوریتم جدید اینستاگرام این است که شما زمان بهینه برای پست کردن را بدانید.

زمان بهینه آن زمانی است که بیشترین تعداد از کاربرهای شما در اینستاگرام فعال هستند.

این زمان با بررسی طولانی مدت کاربرها و آزمون و خطا در زمان گذاشتن پست به دست می‌آید. یک راه مناسب این است که شما براساس پرسونای مخاطب، زمان فعال بودن مخاطبان در اینستاگرام را حدس بزنید. مثلا اگر مخاطبان شما کارمند هستند، احتمال در ساعت ناهار (۱۲ تا ۲ بعد از ظهر) و شب (ساعت ۸ تا ۱۰ شب) بیشتر امکان دارد اینستاگرامشان را چک کنند. پس احتمالا این دو زمان، زمان‌های بهینه شما برای پست گذاشتن هستند.

ممکن است به این نتیجه برسید که تنها یکی از این دو بازه زمانی برای شما مناسب هستند یا حتی ممکن است هیچ یک از آن‌ها مناسب نباشند. در اینجا، بهتر است دوباره به حدس زدن و حتی شاید بازبینی پرسونا بپردازید.

۴- الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱ میزان استفاده شما از اپلیکیشن را مورد نظر قرار می‌دهد.

در روز چقدر و چندبار اینستاگرام را باز می‌کنید؟

آیا تابه حال شده است که بعد از یک روز طولانی اینستاگرام را باز کنید و با حجم زیادی از پست‌ها مواجه شوید؟ دفعه بعد که این اتفاق افتاد، دقت کنید که ساعت این پست‌ها الزاما به ترتیب نیستند!

واقعیت این است که هرچه شما در یک روز به تعداد دفعه‌های بیشتری اینستاگرام را چک کنید، ترتیب زمانی پست‌ها منظم‌تر خواهد بود.

تعداد دفعه‌های بازدید شما از اینستاگرام روی محتوایی که می‌بینید تاثیر دارد. چرا که اینستاگرام تلاش می‌کند در هر بازدید به شما جدیدترین محتواها را نشان بدهد و محتواهایی را که قبلا دیده‌اید دیگر در بالای فید نمایش ندهد.

این نکته برای مخاطب‌های شما هم صادق است. بنابراین موقع طراحی استراتژی برای اینستاگرام مارکتینگ، این موضوع را هم در نظر داشته باشید که مخاطب‌های شما احتمالا چندبار در روز به این شبکه اجتماعی سر می‌زنند.

بیشتر بخوانید:

سایز پست اینستاگرام

۵- الگوریتم اینستاگرام به تعداد فالووینگ‌های شما اهمیت می‌دهد.

چند نفر را در اینستاگرام فالو می‌کنید؟ هرچه تعداد فالووینگ‌های شما بالاتر باشد، دست اینستاگرام در انتخاب محتوا بازتر است. به همین دلیل است که با یک دور باز کردن اینستاگرام، پست‌های تمام فالووینگ‌هایتان را نمی‌بینید.

هرچه اکانت‌های بیشتری را فالو کنید، پست‌های بیشتری را از قلم خواهید انداخت. این بخش از الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱ باعث می‌شود که فالووینگ‌های «روح» شما خودبه‌خود حذف بشوند؛ چرا که اینستاگرام تلاش می‌کند فعال‌ترین اکانت‌ها را به شما نشان بدهد. هرچه اکانتی کمتر فعالیت کند از نظر اینستاگرام ارزش کمتری دارد که آن در میان فالووینگ‌های فعال شما قرار بدهد.

۶- مدت زمان استفاده یا Usage: برای الگوریتم اینستاگرام مهم است که شما چقدر در اینستاگرام می‌چرخید

مدت زمانی که در اینستاگرام سپری می‌کنید هم در محتواهایی که می‌بینید تاثیر دارد. هرچه بیشتر در اینستاگرام زمان بگذارنید، تعداد محتواهای جدید کمتر می‌شوند و در نهایت به نقطه‌ای می‌رسید که هیچ محتوای جدیدی را ندیده باقی نگذاشته‌اید!

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱ برای استوری

الگوریتم استوری اینستاگرام تا حد زیادی مانند الگوریتم اینستاگرام در فید عمل می‌کند؛ هرچند در اینجا زمان انتشار استوری مهم‌تر است.

استوری بر دو پایه‌ی توجه به زمان و رابطه شما با کاربر کار می‌کند. به عبارتی جدیدترین استوری‌ها و استوری کسانی که فکر می‌کند کاربر با آن‌ها رابطه نزدیک‌تری دارد، جلوتر نمایش می‌دهد.

اینستاگرام تلاش می‌کند تا جدید‌ترین استوری‌ها را به شما نمایش بدهد. اگر با چند اکانت تعامل بالا دارید و آن اکانت‌ها به صورت منظم محتوا تولید می‌کنند، احتمالا همیشه آن‌ها را در صدر استوری‌های خود خواهید داشت.

بیشتر بخوانید:

سایز استوری اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱ برای اکسپلور

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱ برای این دو قسمت تا حد زیادی شبیه به الگوریتم اینستاگرام برای فید است؛ با این تفاوت که در فید پست‌ از اکانت‌هایی به شما نمایش داده می‌شود که آن‌ها را دنبال می‌کنید در حالی که در اکسپلور، پست‌هایی از اکانت‌های جدید و ناشناس خواهید دید.

اکسپلور شما احتمالا با اکسپلور دوست صمیمی‌تان بسیار متفاوت خواهد بود. چرا که الگوریتم اینستاگرام تلاش می‌کند تا این صفحه را برای هر کاربر تا حد امکان شخصی‌سازی کند.

هدف اکسپلور این است که محتواهای احتمالا دلخواه کاربر را به او پیشنهاد بدهد. اگر درباره موضوع یا هشتگی در اینستاگرام سرچ کرده‌اید، شکی نیست که به زودی محتواهای مربوط به آن هشتگ را در صفحه اکسپلور خواهید دید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید پست «اکسپلور اینستاگرام چیست؟» را بخوانید.

قابلیتی که به اکسپلور اینستاگرام اضافه شده است، استفاده از کلمات کلیدی برای سرچ به جای هشتگ است. این قابلیت باعث شده که اکسپلور اینستاگرام کمی به سرچ گوگل نزدیک‌تر بشود و تجربه کاربری بهتری را برای کاربرها رقم بزند.

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱ برای IGTV

IGTV یکی از امکانات جدیدتر اینستاگرام است و به همین دلیل نحوه عمل کردن الگوریتم اینستاگرام در آن کاملا شناخته‌شده نیست. با این وجود احتمالا IGTV نیز از الگوریتمی مشابه الگوریتم فید پیروی می‌کند. در حال حاضر سه دسته در IGTV اینستاگرام وجود دارد:

For you

دسته‌بندی است که مخصوص شما طراحی شده. الگوریتم اینستاگرام ویدیوهای داخل این کانال را براساس کسانی که شما فالو می‌کنید و نوع تعاملات شما با انواع محتوا می‌سازد.

Following

شامل گلچینی از ویدیوها است که فالووینگ‌های شما در اینستاگرام تماشا می‌کنند.

به ویدیوهای ترند و محبوب میان تمام کاربران اینستاگرام اختصاص دارد.

چند ترفند برای شکست دادن الگوریتم های اینستاگرام

توصیه ما این است که به جای تلاش برای شکست دادن الگوریتم اینستاگرام، سعی کنید آن را درک کرده و براساس معیارهای آن رفتار کنید. در ادامه چند مورد را معرفی می‌کنیم که رشد پیج اینستاگرام شما کمک خواهد کرد:

۱- انتشار منظم محتوای باکیفیت

یک تقویم محتوایی برای اینستاگرام تنظیم کنید و به آن وفادار باشید. اگر در زمان‌های منظم اقدام به انتشار محتوا بکنید، اعتماد الگوریتم اینستاگرام را به دست خواهید آورد. همچنین به کیفیت محتوا دقت کنید. محتواهای اختصاصی و باکیفیت بالا به اینستاگرام نشان می‌دهند که حساب کاربری شما یک حساب حرفه‌ای است. بنابراین اینستاگرام به شما اهمیت بیشتری خواهد داد.

انتشار محتوا را تنها به فید اینستاگرام محدود نکنید. انتشار استوری به صورت منظم نیز می‌تواند تاثیر بسزایی در وضعیت اکانت اینستاگرام شما ایجاد کند. بسیاری از کاربران وقت بیشتری را به چک کردن استوری اختصاص می‌دهند و فید را زیاد بالا پایین نمی‌کنند. پس این ویژگی مهم اینستاگرام را فراموش نکنید.

برای داشتن برنامه انتشار منظم در اینستاگرام، خوب است که یک تقویم محتوایی داشته باشید. اگر می‌خواهید درباره تقویم محتوایی بیشتر بخوانید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله تقویم محتوا آکادمی اینفوگرام را مطالعه کنید.

۲- ایجاد تعامل

هرچه تعامل بیشتری با کاربران ایجاد کنید، ارزش کارتان در نظر الگوریتم اینستاگرام بیشتر خواهد بود. ترغیب کردن کاربران به گذاشتن کامنت پای پست‌ها (برگزاری مسابقه، ایجاد سوال و …) یک راه مناسب برای ایجاد تعامل است.

از قدرت استوری در ایجاد تعامل غافل نشوید. استوری‌های اینستاگرام امکانات مختلفی از جمله گذاشتن کوییز، سوال، نظرسنجی و … را ایجاد کرده است. تمام این امکانات کاربران را به واکنش نشان دادن و ایجاد تعامل ترغیب می‌کند.

استفاده از کال تو اکشن می‌تواند در ایجاد تعامل بسیار مفید باشد. انواع کال تو اکشن‌ها برای اینستاگرام عبارتند از:

  • ورق بزنید (برای پست‌های اسلایدی)
  • سیو کنید
  • شِیر کنید / برای دوستانتان بفرستید
  • لینک را بالا بکشید (برای استوری)
  • کامنت بگذارید
  • برای ثبت نام کلیک کنید

۳- محتواهای اسلایدی و ویدیویی

الگوریتم اینستاگرام به مدت زمانی که کاربران برای مشاهده محتواهای شما صرف می‌کنند اهمیت می‌دهد. پس باید راهی پیدا کنید تا این مدت زمان را افزایش بدهید.

ساخت پست‌های تشکیل‌شده از چند اسلاید یک راه مناسب برای نگاه داشتن کاربران روی پست‌ است. این پست‌ها به دلیل محتوای دنباله‌دارشان باعث می‌شوند کاربر زمان طولانی‌تری را صرف آن‌ها کند.

محتواهای ویدیویی نیز در این میان موثر هستند. یک راه مناسب برای به اشتراک گذاشتن محتوای ویدیویی و استفاده از امکانات اینستاگرام، استفاده از IGTV است. می‌توانید یک پیش‌نمایش یک دقیقه‌ای را در فید نمایش بدهید تا مخاطبان برای تماشای فایل کامل به IGTV بروند. بدین ترتیب الگوریتم اینستاگرام به تدریج در IGTV نیز جایگاه مناسبی به شما اختصاص می‌دهد.

۴- زمان انتشار محتوا

سعی کنید بفهمید فالوورهای شما چه زمانی بیشتر فعال هستند و همان زمان را به پست کردن محتوا اختصاص بدهید. با این کار، احتمال دیده شدن پست‌های شما و تعامل مخاطبان بیشتر خواهد شد. به یاد داشته باشید که مخاطبان هر برند رفتار مشابهی ندارند. بعضی بین ۳ تا ۵ بعد از ظهر بیشتر به اینستاگرام سر می‌زنند و بعضی آخر شب. پس زمان انتشار محتوا را با توجه به پرسونای مخاطب تعیین کنید.

 

۵- هشتگ‌ ها

استفاده درست از هشتگ‌ّها می‌تواند یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای شکست دادن الگوریتم اینستاگرام باشد. نکات استفاده از هشتگ عبارتند از:

  • از هشتگ‌ های صحیح و مرتبط استفاده کنید تا افراد درست و مرتبط بتوانند پست‌های شما را ببینند. استفاده از هشتگ‌های نامرتبط از نظر الگوریتم اینستاگرام باعث افت دیده شدن شما خواهد بود.
  • از تعداد مناسبی هشتگ استفاده کنید. استفاده بیش از حد از هشتگ‌ها نتیجه منفی دارد.
  • قبل از انتخاب هشتگ، آن را سرچ کنید. به‌خصوص به پیج رقیبانتان سر بزنید تا ببینید از چه هشتگ‌ّهایی استفاده کرده‌اند.

۶- انتشار دوباره محتواها

خوب است که هر از گاهی محتواهای پربازدیدتان را دوباره منتشر کنید. این کار توجه دوباره مخاطب‌های قدیمی را به شما جلب خواهد کرد. همچنین مخاطب‌های جدیدی نیز از این راه پیدا می‌کنید.

۷- تحلیل اینستاگرام

با ارتقای اکانت اینستاگرام به اکانت بیزنسی، این امکان را خواهید داشت که به صورت رایگان به تحلیل اینستاگرامتان بپردازید. اگر می‌خواهید بر الگوریتم اینستاگرام پیروز شوید، چک کردن مرتب تحلیل‌ها را فراموش نکنید. این تحلیل‌ها به شما خواهند گفت که در زمینه‌های مختلف مانند استفاده از هشتگ، انواع محتوا و … چقدر موفق عمل کرده‌اید.

همچنین می‌توانید از سایت‌هایی مانند tanke.fr به صورت رایگان برای تحلیل اینستاگرام استفاده کنید.

نوشته های مشابه

الگوریتم پردازش تصویر اینستاگرام

اینستاگرام به کمک الگوریتم پردازش تصویر، اجزا و عناصر موجود در عکس ها را تشخیص می دهد یعنی میتواند از عکس شما اگر عینک زده باشید عینک را تشخیص دهد و یا دیگر اجزاء، مانند طبیعت، خودرو، حیوانات و … را تشخیص دهد و در نهایت با توجه به اجزایی که در یک عکس شناسایی میکند آن را در اکسپلور؛ در کنار عکس های مشابه به کاربران نشان میدهد.

این الگوریتم برای رفتن به اکسپلور بسیار مهم است زیرا اگر عکس شما به گونه ای گرفته شود که اینستاگرام نتواند از آن سر در آورد به اکسپلور نیز نخواهد رفت. برنامه هایی وجود دارند که میتوانند تشخیص اینستاگرام را به شما اعلام کنند. ربات اینستاگرام کاربر مجازی که صفحه ای مخصوص برای برنامه تشخیص الگوریتم پردازش تصویر اینستاگرام دارد یکی از این برنامه‌هاست.

چرا الگوریتم اینستاگرام بعضی پست و اکانت ها را حذف می‌کند؟

گاهی پیش می‌آید که بعد از پست یا استوری کردن محتوایی، با هشدار اینستاگرام و حذف شدن آن مواجه شوید. حتی ممکن است اینستاگرام اکانت خود شما را هم تعلیق کند!

برای این که الگوریتم اینستاگرام پست شما را حذف نکند، خوب است یک نگاه کلی به شرایط استفاده از اینستاگرام بیاندازید. به طور کلی اینستاگرام نسبت به محتواهای زیر حساس است و امکانش زیاد است که در صورت تشخیص، آن‌ها را حذف کند:

  • تصاویری که برهنگی (Nudity) در آن‌ها وجود دارد از خط قرمزهای مهم اینستاگرام هستند. اگر به هر دلیلی محتوایی که منتشر می‌کنید شامل صحنه‌های برهنه است، باید آن‌ها را برای استفاده در اینستاگرام سانسور کنید.
  • استفاده از عکس‌های دارای کپی رایت بدون رعایت کپی رایت آن‌ها و ذکر نام عکاس یا طراح تصویر باعث حذف آن‌ محتوا از اینستاگرام می‌شود الگوریتم اینستاگرام به انتشار محتوای دارای کپی رایت به‌خصوص در پیج‌های بیزنسی بسیار حساس است.
  • هرگونه استفاده از بات و گذاشتن کامنت‌های اسپم زیر پست‌های دیگران اینستاگرام را نسبت به اکانت شما حساس می‌کند. اگر اینستاگرام حس کند که شما از بات استفاده می‌کنید اکانت شما را حذف خواهد کرد. پس فکر استفاده از کامنت‌های اسپم و بات را از سرتان بیرون کنید.

توصیه اینستاگرام برای اینفلوئنسرها در سال ۲۰۲۱

اینستاگرام همچنین توصیه‌هایی مخصوص اینفلوئنسرهای اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ دارد که باعث رشد پیجشان می‌شود. این توصیه‌ها را می‌توانید برای پیج بیزنسی‌تان هم استفاده کنید. به گفته اینستاگرام، حجم محتواهای بهینه برای انتشار هفتگی در سال ۲۰۲۱ عبارت است از:

  • ۳ پست در هفته (شامل ویدیوهای reel و IGTV هم می‌شود)
  • ·        ۸ تا ۱۰ استوری در هفته (حداقل ۱ یا ۲ استوری در روز)
  • ·        ۴ تا ۷ ویدیو Reel
  • ·        ۱ تا ۳ ویدیوی IGTV  (شامل لایو هم می‌شود)

فراموش نکنید که برای شکست دادن الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱ علاوه بر حجم محتواها، باید ۶ فاکتوری که گفتیم را هم رعایت کنید!

الگوریتم اینستاگرام همواره در حال تغییر است. چیزی که مسلم است این است که نحوه تعامل شما با مخاطبان همیشه در جایگاه شما تاثیر خواهد داشت. پس تا حد امکان سعی کنید با مخاطبان در تماس بمانید و آن‌ها را خوشحال نگه دارید.

بهتر است ابتدا پرسونا مخاطبان خود را مشخص کنید. یک استراتژی محتوا بر اساس پرسونا بچینید. در انتها به کمک تقویم محتوا و توجه به الگوریتم‌های اینستاگرام پست‌ها را منتشر کنید. توجه به روانشناسی رنگ نیز به جلب توجه مخاطبان کمک کمک می‌کند.

سوالات متداول درباره الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم های اینستاگرام چگونه کار می‌کنند؟

الگوریتم اینستاگرام به کمک هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین کار می‌کند. این الگوریتم با دریافت اطلاعات کاربران و آنالیز رفتار آنها همواره در حال تغییر است. این تغییرات در جهتی است که کاربران بهترین تجربه کاربری را داشته باشند.

 

در چه صورتی توسط الگوریتم اینستاگرام جریمه خواهید شد؟

در صورتی که الگوریتم اینستاگرام متوجه خرید فالوور، لایک، و کامنت تقلبی شود صفحه متقلب جریمه خواهد شد. به علاوه استفاده از هشتگ‌های غیرمرتبط یا بیش از حد تکراری نیز می‌تواند موجب جریمه موقتی شود.

 

چطور الگوریتم اینستاگرام را شکست دهیم؟

با انتشار محتوای با ارزش و باکیفیت به صورت منظم در زمان مناسب، انتشار ویدئو یا تصاویر اسلایدی، تعامل بیشتر با سایرین، استفاده از هشتگ و … می‌توان در جهت هدف الگوریتم اینستاگرام که همان تجربه خوب کاربران است حرکت کرد.

 

چطور پست‌هایمان را وارد اکسپلور اینستاگرام کنیم؟

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام برای هر کاربر متفاوت عمل می‌کند. در واقع هر چه کاربر و فالورهایش پست‌های خاصی را لایک کنند آن قبیل پست‌ها در اکسپلور بیشتر نمایش داده می‌شود. بهترین نوع محتوا، محتوای ویدئویی است زیرا طرفداران بیشتری دارد.

‫۳۱۲ دیدگاه ها

    1. سلام. هر شبکه اجتماعی محدودیت مشخصی برای ارسال پیام در دایرکت و طول روز داره. برای بعضی از شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر این محدودیت کمتر و برای اینستاگرام بیشتره. در اینستاگرام حداکثر تعداد پیامی که می‌شه ارسال کرد بین ۵۰ تا ۱۰۰ پیام بسته به شرایط اکانت شما و تشخیص ربات‌های اینستاگرام متفاوته. البته همین تعداد پیام هم ممکنه دردسر ساز بشه و بهتره بیشتر از ۱۵ الی ۲۰ پیام در طول روز ارسال نکنید. پیام‌هایی هم که ارسال می‌شه سعی کنید متنش رو هر بار تغییر بدید و مثل هم نباشن تا اسپم تشخیص داده نشن. در مجموع متاسفانه راهی نداره که بشه در طول روز ۲۰۰۰ دایرکت ارسال کرد. پیشنهاد ما همون روزی ۲۰ پیام با متن‌های متفاوته تا خدایی نکرده مشکلی برای اکانتتون پیش نیاد و شامل جریمه‌های اینستاگرم نشید. می‌تونید برای بازاریابی از ایمیل افراد استفاده کنید. در تعداد کامنت‌هایی هم که می‌گذارید دقت کنید، چرا که تعداد بالای کامنت‌ هم می‌تونه رفتار رباتی از طرف اینستاگرام تشخیص داده بشه. موفق باشید.

  1. سلام
    اگر یه اکانت رو به مدت طولانی مثلا دو سه سال کسی لاگین نکنه خود اینستا اونو دیلیت میکنه؟
    ممنون از سایت خوبتون

  2. سلام
    اگر یه اکانت رو به مدت طولانی مثلا دو سه سال کسی لاگین نکنه خود اینستا اونو دیلیت میکنه؟تقریبا بعد از چه مدتی که غیر فعال باشیم اینستا گرام اکانت رو حذف میکنه؟
    ممنون از سایت خوبتون

    1. سلام. زمان دقیقی برای حذف اکانت غیرفعال در اینستاگرام تعریف نشده. اگر دی اکتیو کرده باشید ممکنه بعد از یه مدتی (بالای ۶ ماه) اینستاگرام اون رو حذف کنه. اما اصولا سعی می‌کنه با فرستادن ایمیل به کاربر اون رو به فعالیت دوباره تشویق کنه.

  3. سلام
    من چنتا اکانت اینستا داشتم الان آیدی یکی رو فراموش کردم.ولی رمزش رو یادمه برای اینکه بتونم وارد اکانتم بشم چه راهکاری هست؟

    1. سلام
      از ایمیل یا شماره تلفنی که با استفاده از اون اکانت رو ساختید می‌تونید یوزرنیم رو بازیابی کنید. گزینه forgot password رو بزنید و درخواست کنید که پسورد جدید به ایمیلتون ارسال بشه. در این ایمیل آیدی شما هم ذکر شده.

  4. سلام
    با کمک آی پی گوشی نمیشه اکانتی رو که داشتم پیدا کنم؟
    چون یوزرنیم رو فراموش کردم و ایمیل رو هم دلیلت کردم

  5. دی اکتیو نکردم فقط لاگ اوت کردم.
    ایمیل،شماره تلفن و آیدی رو هم ندارم
    میشه از طریق آی پی اکانت رو برگردوند؟

    1. از طریق آی پی فکر نمی‌کنم بتونید. از دوستانی که شما رو فالو داشتن بخواید که نام آیدی رو به شما بگن یا لیست فالوورهای پیج‌هایی که قبلا فالو داشتید رو بگردید تا آیدیتون پیدا بشه

  6. سلام وقت بخیر. اینستاگرام اکانت منو غیرفعال کرده و نمیتونم وارد اکانتم بشم و پیغامی مبنی بر اینکه “شما قوانین اینستاگرام را رعایت نکردید” واسم نمایش داده میشه درحالیکه اکانت من شخصی بوده و فقط استفاده روزمره مثل چت و…… ازش داشتم. چجوری میتونم اکانتم رو برگردونم. ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام. این که اینستاگرام اکانت شنا رو دی اکتیو کنه ارتباطی با بیزنس یا شخصی بودن اکانت شما نداره. احتمالا به یکی از محتواهایی که منتشر کردید ایراد گرفته و به همون خاطر شما رو ساسپند کرده. برای این که اینستاگرامتون رو دوباره فعال کنید باید از کامپیوتر استفاده کنید و به خود اینستاگرام اعلام کنید که اکانتتون تعلیق شده و شما مایلید دلیلش رو بدونید و اکانت رو برگردونید. در پست «آموزش برگرداندن اکانت غیرفعال اینستاگرام» مراحل این کار را به صورت کامل شرح دادیم.

  7. سلام خسته نباشید
    راهی هست که کامنتم دیده بشه اگه هر راهی هست بهم معرفی کتید و بگید چه کار کنم زیاد کامنت می‌ذارم محدودیت نگیرم

    1. سلام
      اگر با تعداد بالا و پشت سر هم کامنت می‌ذارید طبعا کاربرها و خود اینستاگرام شما رو به عنوان اسپمر شناسایی می‌کنن پس این کار رو نکنید و کامنت‌های اسپم نذارید. در مورد دیده شدن هم با همون گذاشتن کامنت سایرین شما رو می‌بینن نیاز به انجام کار خاصی نیست. هدف شما از کامنت گذاشتن دقیقا چیه؟

  8. سلام
    پیج های قدیمی اینستاگرام با پیجهای جدید بینشون تفاوتی هست یه مطلبی خونده بودم که اینستاگرام پیجهای قدیمی رو خیلی بیشتر نمایش میده به کاربرای اینستا

    1. سلام. ببینید الگوریتم اینستاگرام براساس یک چیز کار می‌کنه: میزان تعامل مخاطب با محتوای یک اکانت
      اگر می‌بینید محتوای یک پیج قدیمی نسبت به یک پیج جدید بیشتر نشون داده میشه به دلیل اینه که اون پیج قدیمی جایگاه خودش رو بین مخاطب‌ها پیدا کرده و به صورت پیوسته تعامل باهاش صورت می‌گیره؛ در صورتی که پیج جدید قطعا در یک زمان کوتاه نمی‌تونه تعامل خیلی بالایی جذب کنه.
      پس به دلیل میزات تعامله و ارتباط مستقیمی با تاریخ باز شدن پیج نداره

  9. سلام خانم شاطر زاده ممنونم بابت توضیحات کامل و مفیدی که دادین
    اینستا ۳ بار برای ۳ تااز پست هایم که مربوط به تولید و فروش ماسک بود هشدار داد الان ترسیدم پست بزارم که پیجم رو حذف نکنه!!
    میشه راهنمایی کنید که دیگ چه پست هایی رو نباید بزارم که پیجم حذف نشه؟

    1. سلام. راستش من بدون دیدن محتوای شما نمی‌تونم نظر قطعی بدم.
      حدس من اینه که شما از عکس‌های آماده و دارای کپی رایت در پیج بیزنسی استفاده کردید و اینستاگرام به همین دلیل بهتون هشدار داده. یا باید عکاسی رو خودتون انجام بدید یا عکس‌هایی رو استفاده کنید که کپی رایت نداشته باشن.
      به طور کلی اینستاگرام به محتوایی که کپی رایتش رعایت نشده باشه، برهنگی در اون وجود داشته باشه یا به نوعی ترویج خشونت و تروریسم تشخیصش بده واکنش نشون میده و پست رو حذف می‌کنه

  10. سلام خانم شاطر زاده ممنونم بابت توضیحات کامل و مفیدی که دادین
    یه سوال دارم ممنون از کمکتون.
    اینستا ۳ بار برای ۳ تااز پست هایم که مربوط به تولید و فروش ماسک بود هشدار داد الان ترسیدم پست بزارم که پیجم رو حذف نکنه!!
    میشه راهنمایی کنید که دیگ چه پست هایی رو نباید بزارم که پیجم حذف نشه؟

  11. سلام و درود
    من دو هفته هست که پیج رو ساختم و فعالیت دارم هر روز یک پست میزارم و توی هر پست ۲۰ نفر تگ میکنم.
    الان نمیتونم کسی رو تگ کنم و وقتی پست رو ارسال میکنم، ارور میده و پست بدون تگ ها منتشر میشه.
    خیلی تو اینستا نیستم و تو قسمت نمایش فعالیت در اینستا زده هر روز پنج دقیقه.
    و اینم بگم، کسایی که تگ میکنم فالو کردم. و فعالیتی به عنوان فالو .آنفالو ندارم

    ممنون از راهنماییتون

    1. سلام. واقعیتش اینه که الگوریتم اینستاگرام کاری که شما کردید رو به عنوان «ایجاد مزاحمت» در نظر گرفته و به نظرش شما «اسپمر» هستید. احتمالا فالووینگ‌های شما هم زیاد دل خوشی از این کار ندارن. تعداد زیادی تگ کردن در یک دوره زمانی کوتاه باعث میشه که اینستاگرام نسبت به اکانت شما حساس بشه و شما رو محدود کنه. پیشنهاد من اینه که دیگه به جز در مواردی که واقعا شخصی به پستی مرتبطه، اصلا از تگ استفاده نکنید. به جای اون، انرژی و زمانتون رو برای تولید و انتشار محتوای باکیفیت و مرتبط بذارید.
      موفق باشید

  12. ممنون از راهنماییتون
    و یه سوال دیگه اینکه اونایی که تگ میکنیم رو باید فالو کرده باشیم یا خیر؟

  13. سلام خیلی عالی ممنون
    یه سوال من یه پیچ دارم که بعضی از فالورهام دیگه نمیتونن من تو اینستاگرام ببینن یعنی تمام اطلاعت صفر نشون داده میشه ولی یه تعداد مثل سابق پیچ من دارن من باید چیکار کنم چه بلای سر پیچ من اومد

    1. سلام. ممکنه به دلیل باگ‌های خود اینستاگرام باشه
      شما احیانا از ربات استفاده نکردید؟ یا به تعداد زیادی کامنت/تگ/دایرکت استفاده نکردید؟

  14. سلام من پست تکی میذارم دقیقه اول میره اکسپلور اما وقتی پست اسلایدی میذارم حتی یک نفر هم در اکسپلور اونو نمیبینه…چرا؟

    1. سلام. هیچ پستی دقیقه اول وارد اکسپلور نمیشه :ذی
      اکسپلور اینستاگرام پست‌هایی رو نمایش میده که تشحیص بده محبوب هستن. بنابراین ورود هر پست به اکسپلور مدتی طول می‌کشه
      اگر پست‌های تکی شما بیشتر از پست‌های اسلایدی وایرال میشه، نشون‌دهنده اینه که پست‌های اسلایدیتون جذابیتش کمتره و باید محتوا و شاید طراحیشون رو عوض کنید.
      موفق باشید

  15. سلام خسته نباشید
    من چند وقته پستام نه تو هشتگا میرن نه اکسپلور نمی‌دونم مشکل از پیجه یا اینستا چیکار کنم؟

    1. سلام. ورودی از طریق هشتگ هر از گاهی کاهش پیدا می‌کنه مشکل خاصی نیست
      برای اکسپلور رفتن پست هم روی کیفیت و جذابیت محتوا بیشتر کار کنید. به مرور هردو مشکل درست میشن

  16. سلام خانم شاطرزاده عزیز. محتواتون عالی بود،جوری بود که حوصله سربر نبود و تا انتها خوندم.سپاس. من یک مشکل اساسی دارم تو پیجم که اجوکیشن هست. مدتیه تعداد شِئر( به اشتراک گذاریها) ی پستهام رو کاملا صفر نشون میده. درحالیکه از به اشتراک گذاشته شدنِ حداقل ۱۰ مورد خودم طلاع دارم. مشکل از کجاست به نظرتون ؟ پیشاپیش سپاس از پاسخگوئیتون.

    1. سلام. از لطفتون خیلی ممنونم
      ببینید اینستاگرام خیلی اوقات باگ داره و راهی نیست جز صبر کردن برای درست شدن باگ. با آپدیت نگه داشتن اپلیکیشن تا حدودی این مشکل حل میشه
      موفق باشید

  17. پس شما میفرمایید که به علت باگ خودِ اینستاگرامه ؟ ایراد از پیج من نیست؟ یا احیانا ربطی به اکشن بلاک نداره؟

    1. نه اگر مشکلی برای اکانت شما وجود داشت امکان فعالیت‌های مختلف رو نداشتید.

  18. سلام وقتتون بخیر، ممنون بابت اطلاعات خوبتون
    ببخشید پیج من شادوبن شده و قدیم فالوئر فیک داشتم ولی الان خیلی وقته نه کسیو فالو کردم و نه کسیو آنفالو، دو سه باری هم شادوبن شده بودم ولی با ایمیل و پیگیری درست شد و سعی کردم نکات رو رعایت کنم، به نظرتون چه دلایل دیگه‌ای میتونه داشته باشه؟؟ پیشاپیش خیلی ممنون از لطفتون

    1. سلام
      ببینید شادوبن به معنی اتفاق خاص یا بلاک شدن شما نیست. معنیش اینه که به دلایلی از جمله اونایی که خودتون گفتید، اینستاگرام تشخیص میده که کیفیت پیج شما پایینه، فالوور فیک داره، اسپم می‌کنه و … و به همین دلایل پست‌های شما رو به خیلی از افراد نشون نمیده. اگر دو سه بار این اتفاق براتون افتاده و هربار ایمیل زدید، الان دیگه جلب اعتماد اینستاگرام کار سختیه و فقط باید زمان بدید. فالوورهای فیک رو حذف کنید، به هیچ وجه فالو آنفالو نکنید و محتوای باکیفیت و منظم منتشر کنید. از فالوورهاتون هم بخواید که شما رو پروموت کنن تا به تدریج پیجتون به حالت عادی برگرده.

  19. سلام
    نزدیک به دو ماه هست به خاطر کم شدن بازدید از هشتگ و اکسپلور تمام مطالب فارسی و انگلیسی در مورد استفاده درست از اینستاگرام رو مطالعه کردم، متوجه شدم تقریبا ۸۰ درصد موارد رو از قبل رعایت کردم، ولی متوجه مشکل ایجاد شده نمیشم.

    روی هشتگ‌های پستهای خودم که کلیک میکنم میبینم در تاپ پستهای هشتگ پستهای صفحاتی هستند که هیچ استانداردی رو رعایت نمیکنند، هشتک های تکراری نا مربوط با تعداد زیاد و صفحاتی با فالور فیک که به راحتی میشه تشخیص داد به عنوان مثال صفحه ای با ۱۳ هزار فالور و میانگین ۱۰۰ لایک روی هر پست، چطور ممکن هست که تاپ پست ها پر از این گونه صفحات باشه ولی بازدید هشتگ من یهو از ۲۶ دسامبر به بیشتر از ده عدد نمیرسه، در صورتی که قبل از این تاریخ بیشتر از ویو فالور های خودم از هشتگ ویو می‌گرفتم!!!!
    لطفا کمک کنید، هر چی تلاش میکنم به نتیجه نمیرسم

    1. سلام
      ببینید شما ایده‌آل هم که پیش برید هر از گاهی به این مشکل خواهید خورد. این قوانین از طرف اینستاگرام تایید شدن فقط برای این که به شما نشون بدن چجوری «نباید» فعالیت بکنید. مشکل هشتگ و سرچ هر از گاهی برای پیج‌ها پیش میاد. صبور باشید و فعالیتتون رو ادامه بدید
      نکته آخر این که اینستاگرام تنها یکی از کانال‌های بازاریابی محتوایی و فروش برای کسب‌وکارهاست. اگر تمام انرژی رو روی اینستاگرام می‌ذارید و نتیجه مطلوبی نمی‌گیرید شاید بهتر باشه یک کانال دیگه رو هم اضافه کنید.

  20. سلام وقتتون بخیر یه پیج دارم نزدیک ۳کا فالور داشت ولی یسالی غیر فعال بود بعد بیزینسش کردم و اسپانسر شدم به ۷کا رسید ولی به مرور بازدید هشتگ هم کم شد نزدیک به ۴۵تا پست خودم درست کردم گذاشتم ولی میره تو اکسپلور مثلا ۱۰۰نفر میبین ولی بعضیاش همینطوریم از تو اکسپلور در میاد بعضیاشون باهیمن تعداد پایین میمونن تو اکسپلور آیا پیج من مشکلی داره باید عوضش کنم یا تو همین فعالیت ادامه بدم اخع تمام کلیپارو خودم ساختم و کار سختیه برام پیجمو عوض کنم لطفا کمک کنید نمیدونم چیکار کنم

    1. سلام
      قرار نیست تک تک پست‌های شما حتما وارد اکسپلور بشن و بازدید فوق‌العاده‌ای بگیرن. اینطور که شما میگین فعالیت پیجتون و سرعت رشدش خوبه. در مورد هشتگ‌ها هم هر از گاهی ورودی پیج‌ها از هشتگ کم میشه و کاریش نمیشه کرد
      فعالیتتون رو ادامه بدید و ناامید نباشید

  21. سلام وقتتون بخیر
    چند ماهیه که آمار هشتگ هام خیلی پایینه، علتش به نظرتون چیه
    دوم اینکه سیستم top post چطوریه

    1. سلام
      علت خاصی نداره اینستاگرام هر از گاهی اجازه ورودی بالا از طریق هشتگ رو نمیده

  22. سلام وقت بخیر
    پیج من بیزینس و صنایع دستی هست، و همش دارم سعی میکنم ارتقاء بدم، کارامو و عکسا رو
    هر روز استوری میزارم ولی هفته ای یه کار بیشتر نمیتونم آماده کنم و پست کنم
    نمیخوام عکس کارای دیگران یا پست نامربوط بزارم
    بعد یه سال ۵۰۰ تا فالور بیشتر نتونستم جمع کنم
    سعی میکنم از پیج های هنری مخاطب فالو کنم، تبلیغات دادم و…
    اما بی فایده
    پست هام اکسپلور نمیره درصورتی که دیدم پست های کیفیت پایین تر اکسپلور هستن
    از هشتگ ک اخیرا اصلا تعدادش بیشتر از ۴ _ ۵ نفر نمیرسه
    مشکل چیه؟ چیکار کنم؟
    مستأصل شدم

    1. هفته‌ای یک پست برای دیده شدن در اینستاگرام خیلی کمه. تعداد پست‌هاتون رو به هفته‌ای حداقل ۳ ۴ پست برسونید. لازم نیست تمام محتواهایی که پست می‌کنید عکس از محصول شما باشه. می‌تونید یک تولیدکننده محتوا یا ادمین اینستاگرام استخدام کنید و تولید محتوا رو بهش بسپارید. گذاشتن محتواهای مرتبط و منظم خیلی بیشتر از هفته‌ای یک پست از محصول گذاشتن به پیشرفت کار شما کمک می‌کنه

  23. سلام و ارادت، من وقتی پستم میره اکسپلور، هشتگ هام از کار میفته، این جوری ک اکسپلور ب ضرره،اخه وقتایی ک هشتگا عمل میکنن بالای ۲هزار نفر از طریق هشتگ پست هامو ویو میکنن ولی وقتی میره اکسپلور ۳نفر ۵ نفر رو میاره، همه میخان پستاشون بره اکسپلور،من برعکس بیزارم، چ کنم که هشتگ پیروز شه ب اکسپلور، سپاس

    1. شما در نهایت هدفتون باید موفقیت پیج باشه و متاسفانه الگوریتم اینستاگرام به سلیقه شما کاری نداره
      اگه روند رشد پیجتون خوبه ادامه بدید و با رفتن به اکسپلور کنار بیاین چون هشتگ‌ها هر از گاهی کار نمی‌کنن

  24. یه دنیا ممنونم از پاسخگویی تون
    اما من پول استخدام ادمین و و تولید کننده ندارم
    یه زن سرپرست خانوار هستم از اینستاگرام چشم یاری فروش دارم
    پیج های همکار هم دیدم همه از کاراشون عکس میزارن
    میشه لطفاً یکم بیشتر راهنماییم کنید
    خواهی میکنم
    من کار تابلو گلدوزی میکنم
    تابلو گلدوزی با دست، منظره، تقویم سالگرد ازدواج و تولد و… خلاصه این چیزای فانتزی
    دست هم خیلی زیاده

    1. متوجه شرایطون هستم ولی به هر حال اگه می‌خواین فروش اینستاگرامی بالاتری داشته باشید باید انرژی بیشتری در این پلتفرم بذارید. اگه نمی‌تونید هزینه کنید، از دوستان و آشنایان خواهش کنید پیج شما رو معرفی کنند. یا پیج‌هایی رو پیدا کنید که کارشون معرفی کسب و کاره و با هزینه کم یا بدون هزینه معرفی می‌کنن
      یکم با نرم‌افزارهای طراحی هم آشنا بشید و پست‌های بیشتر و متنوع‌تری برای اینستاگرامتون طراحی کنید. سایر پست‌های ما درباره اینستاگرام رو اگر بخونید کمکتون می‌کنه و بهتون ایده میده

  25. سلام بنده ناخواسته حالتی را در اینستا فعال کردم که سبب شد پستها را تا زمانی که لایک نکنم بارها و بارها به من تکراری نشان دهد راهی برای غیر فعال کردن این وضعیت وجود دارد؟
    ممنون
    در ایمیل به بنده اطلاع دهید

  26. وقت شما بخیر، من یه بیزنس اکانت دارم و الان مشکلی که دارم این هست که توی قسمت insight کانتنت، اینتراکشن،پست و استوری اینتراکش منفی شدن، من روزی یه پست میزارم و دو الی ۳ تا استوری،به نظرشما چرا درصدای مربوط به این قسمت ها منفی شد ؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  27. با سلام ، من یه پیج اینستا دارم که تمام مواردی که بالا گفتید رو رعایت میکنم برای پیج و پست هام
    اصلا هم نه فالور فیک دارم نه لایک فیک نه کامنت فیک…و تعامل فالورهای خودم با پیج و پست خیلی خوب هسش …تعداد لایک ها و سیو بالاس و غیره
    اما با اینحال اینستا خیلی سخت پستهام رو به اکسپلور میبره یا اصن نمیبره و من واقعا موندم مشکل از کجاس
    چون همون طور که گفتم تعامل کاربرا با پستام خیلی هم خوبه و هیچکدومش فیک نیست …
    میشه منو راهنمایی کنید که باید چیکار کنم ؟

    1. سلام
      اگر قرار بود تک‌تک پست‌های شما به اکسپلور برن که دیگه جایی برای رقبای شما باقی نمی‌موند! اکسپلور اینستاگرام فقط یکی از کانال‌های بازاریابیه و تا یه حدی برای شما می‌تونه لید و مشتری بیاره. طبق چیزی که شما توضیح دادید روند پیجتون کاملا مناسبه و فقط کافیه همین روند رو حفظ کنید. اگر مایل به داشتن درآمد بیشتر هستید می‌تونید از کارهایی مثل تبادل، تبلیغ و اینفولئنسر مارکتینگ استفاده کنید.

    1. سلام
      براساس زمان دیدن استوری هستش. در عین حالا به افرادی که با شما اینتراکشن بیشتری دارن زودتر نمایش داده میشه به همین دلیل این افراد استوری شما رو زودتر از بقیه توی لیست استوری‌ها می‌بینن و سین می‌کنن

  28. سلام وقت شما بخیر من یه پیج بیزنسی دارم که محتوام دابسمش و حاشیس ولی وقتی یه پست حاشیه ایی گذاشتم بدون هیچ برهنگی ومشکلی اخطار تنفر گرفت بعد تقریبا ۸ ماه الان برا یه تبلیغم اخطار برهنگی اومده کاورش یکم مشکل داشت که با اموجی سانسورش کردم ولی اخطار اومد از پریروز امار پیجم به شدت افت کرده ممنون میشم بگید الان چیکار کنم که پیجم به روال قبل برگرده و اخطار ها حذف یا نادیده گرفته بشن واینکه پیج بعد چند بار اخطار گرفتن دیسیبل یا حذف میشه ؟

  29. سلامی دوباره وقت بخیر من یه پیج دیگه هم داشتم که بیزینسی بود اونم همون پست حاشیه ایی گذاشتم یه استوری از پویا مختاری اخطار اومد ولی چون پیجم انگلیسی بود و اولین بار بود همچین چیزی رو میدیدم نفهمیدم اخطاره پست رو پاک کردم ولی دوباره گذاشتم که دوباره بعد سه روز اخطار گرفت پاک شد ولی از اون روز که الان تقریبا ۶ ماهی میشه امار پیجم ثابت موند و ویوم کاملا افت کرد انگار از ۱۰۰ درصد۱ درصد موند چند ماهی فعالیت کردم به امید درس شدن ولی چیزی نشد یه هفته از پیج خارج شدم بازم درس نشد الانم دی اکتیوش کردم به نظرتون چیکار کنم درس بشه اصلا درست میشه یا نه ممنون میشم جوابمو بدید

    1. سلام
      راهی نداره باید صبور باشید و محتوایی که اینستاگرام بهش حساسه منتشر نکنید. یادتون باشه که نظر شما در رابطه با محتوا مهم نیست بلکه باید ببینید اینستاگرام به چی حساسه و همون رو منتشر نکنید

  30. سلام ممنون از مطالب مفیدتون .من برای دیده شدن پیجم با سه یا چهارتا پیج فیک چنتا از پستای چیج اصلیم رو شیر کردم به حدرو ۱۵ -۲۰ نفر از افراد اما کامت پستای پیج اصلیم بسته شده و برای پیج فیک ها هیچ اتفاقی نیافتاده دلیلش چی میتونه باشه چطور مشکل رو حل کنم؟

    1. سلام
      کاری که شما انجام دادید در واقع اسپم کردنه. اگر می‌خواین با استفاده از پیج فیک کاری انجام بدید نهایتا با اون اکانت‌ها پست‌های پیج اصلی رو استوری کنید. به دلیل این اسپم‌ها اینستاگرام احتمالا متوجه شده که کل این اکانت‌ها به شما تعلق داره و پیجتون رو محدود کرده. دیگه اسپم نکنید و مدتی صبر کنید تا مشکل حل بشه کار دیگه‌ای نمیشه کرد

  31. سلام خانم شاطرزاده عزیز
    من از اول تا انتها خوندم. ممنون از محتوای جامعی که نوشتین و چقدر عالی که منبع رو هم ذکر کردین.

  32. سلام خسته نباشید . من تو گوشی یه نفر تو سرچ اینستاش دوتا حرف زدم ‌.آیتسومین نفری که نشون میده ،نشون میده که طرف اون پیج رو سرچ کرده یا میتونه بخاطر اینکه فالوراش سرچ کردن باشه البته نگا کردم کسی از فالوراش پیجو فالو نکرده بود

    1. سلام
      نمیشه براساس این که سومین نفر بوده حرف دقیقی زد
      معمولا کسانی که جزو فالوور/فالوینگ یک اکانت هستن، اکانت‌های معروف با فالوور بالا و اکانت‌هایی که قبلا سرچ شده‌ان در بالای لیست سرچ نشون داده میشن. اما این الگوریتم گاهی تغییر می‌کنه و مثلا کسی رو که فالو دارید در لیست نمایش نمیده. در کل نمیشه نتیجه خاصی از این سرچ گرفت

    1. سلام
      جدیدترین تغییرات قوانین اینستاگرام در متن ذکر شده. در کل هم نباید زیاد فالو آنفالو بکنید اینستاگرام به عنوان اسپم و مزاحمت در نظرش می‌گیره. در این مورد الگوریتم اینستاگرام هچ تغییری نکرده

  33. سلام ببخشید من تا چند روز پیش الگوریتم اینستا واسم درست بود اونایی رو که بیشتر دنبال میکردم برام نشون میداد و استوریشون و پستشون اول بود، ولی یکی دو روز هست که بهم ریخته و از اونایی که اصلا استوری نمی دیدم و پست هاشون رو دنبال نمیکردم برام میاره، چیکار کنم که به حالت قبلش برگرده؟؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام
      شما کار خاصی نمی‌تونید انجام بدید
      احتمالا فعالیت افراد نزدیک به شما در اینستاگرام کم شده و/یا اینستاگرام مایله شما به پیج سایر افراد هم سر بزنید. بعد از مدتی به حالت قبلی خودش برمی‌گرده

    1. خانم سارای عزیز لطفا سوالتون رو همینجا یا در شبکه‌های اجتماعی آکادمی اینفوگرام از ما بپرسید
      از دادن مشاوره شخصی معذوریم

  34. سلام خسته نباشید درخواست دایرکت یا همون دایرکت ریکوئست برای من نمیاد چیکار کنم؟ توی تنظیمات هم روشن هستش

    1. تنظیمات رو به حالت پیش‌فرض برگردونید و مطمئن بشید که تمام گزینه‌های دریافت دایرکت و دایرکت ریکوئست و نوتیفیکشن روشن هستن
      اگر با وجود تمام این‌ها باز هم نوتیفیکیشن دریافت نمی‌کنید باگ از خود اپلیکیشن اینستاگرامه و نمیشه کاری کرد

  35. سلام پستى داشتم که حدود ۵٠٠ بازدید خورده بود حالا اینستا این تعداد رو حذف کرد بعد چند سال که ازپست گذشته و شده ٢ تا بازدید دلیلش چیه؟ کسى میدونه ممنون میشم

  36. سلام خسته نباشید
    من دیروز هر ساعت ۲۰ نفر رو انفالو کردم و تقریبا ی ۱۰۰ نفری رو دیروز انفالو کردم اگ همینطور به انفالو کردنم ادامه بدم و تعداد انفالو کردن روزانه امو بیشتر کنم مشکلی برای پیجم پیش نمیاد؟ یعنی دیسیبل نمیشه

    1. سلام
      حتی اگه مشکلی پیش نیاد از نظر الگوریتم اینستاگرام یک فعالیت منفی حساب میشه. این کار رو ادامه ندید لطفا

  37. سلام .من یه پیج بیزینسی دارم چند ساله قبلا کارهای هنری مثل سبد می‌ بافتم و می‌فروختم یه مدتی تقریبا ۷.۸ ما پیجم کم فعالیت بود .به یکسری از بلاگر ها گیف دادم و از این طریق فالورام زیاد شدن .الان پیج‌ و دوباره راه انداختم و محصولات چوبی دارم ولی از ۵ هزارتا فالوور کلا ۱۰۰ تا بازدید میخوره پستام استوری ها هم همین طور .من فک میکنم فالورهام همشون روح هستن ۱۰۰۰تا فالور هم که فکر میکزدم فیک باشن و ریمو کردم ولی همچنان همینه. چیکار کنم .آیا پیج جدیدی بزنم یا فالورهامو ریمو کنم ؟؟؟

    1. سلام
      به فعالیتتون ادامه بدید. دلیل این وضعیت اینه که پیج شما مدت زیادی غیرفعال بوده به همین دلیل فعلا به همه فالوورها نشون داده نمیشه. احتمالا هم استوری شما جزو آخرین استوری‌های فالوورهاتون میاد هم پست‌هاتون در قسمت خیلی پایین فید براشون نمایش داده میشه

  38. پس یعنی فعالیتم و ادامه بدم؟؟؟البته یکم محصولاتم بیشتر بشه میخوام پیج و بدم واسه تبلیغ.ریمو نکنم فالورهامو؟؟و یادچیز دیگه همین الانشم یه سری پیج فیک اضافه میشه اونا چجوری میان

  39. سلام یک اکانت شخصی دارم و از پستهای قبلی برای اکانت موزیکم از زمینه post the other account استفاده میکردم ولی دیگه نمیشه چکار کنم ممنون

  40. سلام من برای یک پیج ۱۱۵k کمتر از ۱۰۰۰ تا فیک زدم الان تعامل خیلی خیلی پایین اومده تعداد لایک ها نصف شده ولی بازدید استوری اوکیه بخاطر اینکه لایک پست اومده پایین اکسپلور هم یک سوم قبل میره این مشکل چه زمانی حل خواهد شد یا باید چیکار باید بکنیم تا زودتر درست بشه واقعا برام مهمه لطفاً راهنمایی کنید چون پیج داره نابود میشه اگر لازم به مشاوره خصوصی و هزینه هم هست من مایل هستم فقط لطفاً زودتر پاسخ بدین که چیکار باید بکنم

    1. سوال اصلی اینه که شما برای پیجی با ۱۱۵ کا فالوور چرا ۱۰۰۰ تا (معادل کمتر از یک درصد فالوورها) فیک خریدید؟! وقتی فعالیت پیجتون داره خوب پیش میره چرا عجله می‌کنید؟ فیک‌ها رو ریموو کنید و صبور باشید. در مورد اکسپلور هم شما نمی‌تونید انتظار داشته باشید همیشه یه ورودی ثابت از اکسپلور داشته باشید
      موفق باشید

  41. سلام خسته نباشید پیج من شادوبن شده
    میخواسم بدونم ی پیج جدید بسازم بهترع یا پیج من زود مشکلش رفع میشه؟از نظر شما کدومش کم دردسر ترع

  42. سلام
    من ی پیج شخصی دارم دو سه روزی هست که تو اکسپلور اینستا زیر هر پست لایک اکانت هایی رو نشون میده که از فالووینگ های من نیستن
    میخواستم بدونم چرا اینجوری شده؟هک شدم؟چجوری میشه به حالت اول برگرده و این مشکل برطرف شه؟

    1. من متوجه مشکل شما نشدم
      پیج شخصی دارید به معنی پیجیه که پرایوته یا پرایوت نیست اما تبدیل به اکانت بیزنسی هم نشده؟
      و شما در اکسپلور اینستا لایک‌هاتون رو نمی‌بینید. نهایتا اگر یک پیج بیزنسی داشته باشید هر از گاهی پست‌های شما به صفحه اکسپلور میرن و افراد بیشتری اون‌ها رو می‌بینن

  43. سلام یه سوال داشتم من سه تا پیج دارم که باهم تاسیس کردم هر روز یک پست رو توی هر سه پیج میزارم با هشتگ های یکی
    اما یکی از پیج ها پستاش اکسپلور نمیره در صورتی که همون پست داخل پیج دیگه اکسپلور میره ایرادش چیه چیکار کنم درست بشه فالو وراشونم هر سه پیج روزی ۱۰۰تا بالا میره و یکی هستن ۴هزار تا فالور ۳ماه که تاسیس کردم

    1. سلام
      کار شما مثل این میمونه که سه تا صفحه وب یک شکل با یک محتوا بالا بیارید و بگید چرا سئوی یکیش خوبه دوتاش خوب نیست. شما به گفته خودتون رشد خوبی دارید و ورودی کافی هم از یک پیج می‌گیرید. به جای پخش محتوا و فالوور و انرژی روی سه اکانت، روی یک اکانت فعالیت کنید اینجوری نتیجه بهتری می‌گیرید

  44. برای پست های چند محتوایی اسلاید اول عکس باشه بهتره یا ویدیو ۲ ثانیه ای ؟
    از اونجایی که بعضی ها شاید لایک رو فراموش کنن .ولی ویدیو خود به خود seen میخوره .تاثیر نداره ؟؟؟

    1. با آزمون و خطا باید جوابش رو پیدا کنید
      خوبه که ویدیو رو اول بذارید و چند عکس بعدش قرار بدید که مخاطب بیشتر درگیر بشه. اما باید در عمل تست کنید ببینید این اتفاق میوفته یا نه

  45. سلام من وقتی میرم داخل برنامه اینستا گرام یک متن انگلیسی میاد که میگه ((((اطلاعات خود را در برنامه مرتب کنید.
    ما متوجه فعالیت غیر معمول شما در حساب شما شدیم
    که هویت شما را از برنامه اینستاگرام منعکس میکند تا به حساب خود برگردید))))
    باید چیکار کنم؟

  46. سلام من یک اکانت قدیمی دارم ک ویو پایینی داره اگه روی این پیج کارکنم طبق الگوریتم بالا میاد؟یابهتره یه پیج از صفر شروع کنم؟

    1. فرقی نداره. کار کردن روی پیج قدیمی خب دردسر کمتری داره
      البته طبق الگوریتم هم یک ماهه نمیاد بالا لازمه چند ماهی وقت بذارید و بسته به کسب و کارتون یه کمپین یا مسابقه هم اجرا کنید

  47. سلام ممنوون از مقاله کاملا حرفه ای شما

    یه سوال دارم فقط
    اگر تعداد پست کلا محتوا گذاری بیشتر از اون چیزی که تعیین شده انجام بشه در هفته یا روز مشگل ایجاد میکنه البته محتوای اختصاصی و حرفه ای مربوط رو میگم نه تکراری و کپی شده ؟؟؟؟؟

    1. سلام
      نه مشکلی نداره
      فقط باید حواستون باشه که محتوای بیش از حد زیاد هم می‌تونه برای یوزرها خسته‌کننده باشه

  48. سلام خسته نباشید
    مدتی پیش من برای تبلیغات پیجم اقدام کردم یک نفر قبل از اینکه فالو کنه اومد دایرکت و گفت تعداد پست هاتون صفر هست درصورتی که ما چندین پست داشتیم و بعد که فالو کردن پست های ما براشون اومد بعد از ما با یک پیج دیگه امتحان کردیم دیدیم بله برای خودمون هم تعداد پست رو صفر میزنه، میدونید مشکل کجاست؟

  49. سلام الان نزدیک یک هفتس که به طور خودکار و خود به خود یه پیج اینستا موقع کار کردن با گوشی باز میشه کلافم کرده. در حالی که اصلا تو اینستا نیستم و فقط با گوشیم کار میکنم.میشه یه راهنمایی کنین اعصابمو ریخته به هم

    1. سلام
      ببینید شما روی یک لینک یا آیکون خاص کلیک می‌کنید که اینستاگرام باز میشه
      اون لینک رو باید ببینید چیه و دیگه روش کلیک نکنید
      همین

  50. پیج های مختلف باز میشن آخه! یعنی مثلا نیم ساعت اینترنت رو میبندم بعد گوشی رو خاموش میکنم ولی به محض روشن کردن نتم بدون اینکه کاری کنم خود به خود یه پیج (هر دفعه پیج جدید و متفاوت) رو صفحه گوشیم باز میشه. رفتم قسمت تنظیمات و ادز رو هم غیر فعال کردم ولی بازم درست نشد. تو این یک هفته هم نه اپلیکیشن جدید نصب کردم و نه یه سایت ناشناس رفتم.

  51. سلام.وقت بخیر.من یه پیج بیزینسی از ۲۰۱۶دارم ولی چند سالی کار نکرده بودم بعد حدود یک سالی هست دارم روش کار میکنم که الان خیلی بیشتر شده فالور فیکم حدود چند ماه قبل خریده بودم.الان دیگه دارم واقعی میرم جلو ولی خیلی نتیجه نمی‌گیرم. برام سخته که پیجم رو ببندم روی یکی دیگه کارکنم. ولی اگه مجبور بشم این کارو میکنم. نظر شما چیه ؟واقعا اگه بی نتیجه هست لطفا راهنماییم کنید??

    1. فالوورهای فیکتون رو حذف کنید که میزان اینتراکشن پیجتون بالا بره. پیج تازه باز کردن هم دوباره کاریه. شما باید میزان نتیجه گرفتنتون رو مانیتور کنید. ببینید از اینستاگرام مارکتینگ به چه نتیجه‌ای ‌می‌خواید برسید؟ فالوور زیاد؟ افزایش فروش؟ داشتن اینتراکشن؟ گرفتن تبلیغ؟ گرفتن همکار؟
      هدفتون باید مشخص باشه و یادتون باشه اینستاگرام فقط یک لاین درآمدیه ممکنه اصلا به کسب و کار شما نخوره یا نیاز به لاین‌های درآمدی جدیدی داشته باشید

  52. سلام
    ممنون از مقاله مفید تون
    یک مشکلی که بنده باهاش مواجه شدم نبود قسمتreels پیج هست.این در صورتی که هم اپلیکشن بروز هست و هم با اکانت دیگه ای که در همین اپلیکیشن دارم قسمت reelsفعال و قابل استفاده است.
    ممنون میشم اگه جامع راهنمایی کنید که این مشکل برطرف کنم تشکر

  53. سلام وقتتون به خیر ، سوالم اینه که ایا بستن (مخفی کردن)تعداد لایک ها در نشون دادن اون پست در الگوریتم اینستاگرام تاثیر داره یا نه؟

    1. سلام
      خیر هیچ تاثیری نداره. بیشتر مربوط به تاثیر روانی روی مخاطبه. اینستاگرام این ایده رو اجرا کرد چون بسیاری از کاربرها پست‌ها رو براساس تعداد لایکشون ارزش‌گذاری می‌کردن ولی در واقع لایک کم‌اهمیت‌ترین نوع تعامل در اینستاگرام محسوب میشه. برای همین این گزینه مخفی کردن لایک به وجود اومد تا توجه مخاطب به جای تعداد لایک به خود محتوا جلب بشه
      پیشنهاد می‌کنم برای اطلاعات بیشتر پست «فرمول تعامل در اینستاگرام» رو هم بخونید

    1. سلام
      هیییییچ پستی بدون تعامل بالا گرفتن نمیره تو اکسپلور. و این رفتن تو اکسپلور هم رندومه. و ممکنه از هر ۱۰ ۲۰تا پست شما یه دونه‌ش بره تو اکسپلور
      کلا خیلی در قید و بند اکسپلور نباشید

  54. سلام من سه چهارتا اکانتم با اسم و فامیلی و عکس خودم دیسیبل شدن گوشی و سیمکارتمو عوض کردم و میخوام یه پیج جدید بزنم و تولید محتوا کنم یکی از دوستان میگفتن بخاطر دیسیبل شدن چندتا اکانت با نام و عکس من ممکنه برای پیج جدیدم مشکل پیش بیاد یا امیتیاز نمایشش بیاد پایین درسته این؟بخاطر دیسیبل شدن پیج هام ممکنه مشکل پیش بیاد؟البته گوشیمو عوض کردم و روی گوشی قبلیم دیسیبل شدن

  55. اوکی ممنونم فقط اینستاگرام که روی عکس و اسمم حساس نمیشه بخاطر دیس شدن چندتا اکانت با نام و عکسم

  56. سلام، به مدت یک هفته است علت در قسمت سرچ فقط منظره نشون میده و من اصلا تا الان نه مناظر و لایک کردم و نه سرچ، و اصلا رفرش هم نمیشه ودفقط عکسها جابه جا میشن، مثل قبل عکسو فیلم خیلی چیزا رو نمی بینم میشه راهنمایی کنید لطفا

    1. سلام
      بعد از مدتی بسته به چیزهایی که خودتون و اطرافیانتون سرچ می‌کنید صفحه اکسپلور شما هم تغییر می‌کنه. در کل این که داخل اکسپلور چی ببینید به صورت مستقیم دست شما نیست و راهی برای تغییرش وجود نداره. صرفا می‌تونید محتواهایی که ازش خوشتون نمیاد رو با انتخاب گزینه not interested به اینستاگرام اعلام کنید
      برای این کار هم هر عکس یا فیلم رو باز کنید و با کلیک کردن روی سه نقطه سمت راست بالای محتوا، گزینه not interested رو کلیک کنید

  57. سلام
    استفاده از عکس های شاتر استوک و گتی ایمیجیز که رایگان دانلودشون کرده ام تو پیج اینستا باعث خراب شدن پیجم میشه؟ و یا اخطار میگیرم؟

    1. اگر واترمارک و لوگو دارن احتمالا مشکلی نداشته باشه ولی بدون واترمارک اخطار می‌گیرید و پاک میشه

  58. درود.الان وقتی کسی بلاک میکنه یه حالت داره که میگه اگه با اکانت دیگه هم اومد بلاک باشه یا نه.
    حالا این از کجا تشخیص میده من همون نفر قبلم؟
    از طریق ایمیل من میفهمه یا ای پی

    1. متوجه میشه که شخصی با اکانت x می‌خواد اکانت جدید y رو ایجاد کنه و جلوی تمام دسترسی‌های اون شخص با هر آی پی، شماره تلفن، ایمیل و دستگاهی رو به اونی که می‌خواد بلاکش کنه می‌گیره

  59. سلام
    مدت دو ماه هست که اکسپلور پیجم بعد از دقایقی بازدید از پست های دیگران پیغام محدودیت میگیره از طرف اینستاگرام .بارها اقدام به ساخت اکانت جدید کردم ولی هربار همین مشکل پیش میاد . لازمه بگم که من عادت دارم تایم زیادی رو برای دیدن پستای مختلف از طریق اکسپلور میذارم .به نظر شما دلیلش چی میتونه باشه ؟

  60. این پیغام :
    we limit how often you can do certain things on instagram to protect our community. tell us if you think we made a mistake.
    گاهی به جز اکسپلور هر قسمت دیگه ای رو که باز میکنم مثل home یا پروفایل این پیغام نمایش داده میشه

    1. وقتی این پیام ظاهر میشه یه گزینه tells us هم پایینش هست. اون گزینه رو انتخاب کنید و صبر کنید تا اکانتتون درست بشه

  61. سلام بعضی از پستهای من توی قسمت تاثیر گذاری هاشون، از اکسپلور مثلا ۳تا اکشن گرفته اما بعد از مثلا ۲ساعت از اکسپلور درمیاد و اون گزینه میشه از پروفایل.مشکل چیه؟چرا پستام تو اکسپلور نمیمونن؟من هیچ کاری هم نمیکنم.پیجمم شخصی نیست.

    1. مشکلی نداره و قرار نیست تمام پست‌ها تا ابد در اکسپلور بمونن کاملا طبیعیه و شما نباید تمام تمرکزتون روی اکسپلور باشه

  62. سلام من بعد از مدت ها پستی داخل پیجم گزاشتم ولی واسه افرادی که فالوم ندارن و بلاکی در کار نبوده تعداد پست هام رو صفر میزنه بااینکه واسه فالوورام تعداد پست هام یکه و درسته علت صفر زدن تعداد پست هام چیه لطفا راهنماییم کنید

  63. من از طرف شخصی بلاک شدم
    الان با اینکه خطم رو عوض کردم باز هم بلاک هستم مثل اینکه از گزینه بلاک اکانت هایی که در آینده ساخته شده استفاده کرده
    اما اینستاگرام چطور تشخیص میده که من همونم با وجود تعیین شماره ؟

    1. از روی آی پی، مدل گوشی، این که یک اکانت ساخته شده بخواد سوییچ بشه به یک اکانت جدید
      خلاصه شما هرکاری کنید اینستاگرام می‌فهمه شمایید. بهتره از تلاش برای پیدا کردن اینستاگرام کسی که بلاکتون کرده دست بردارید :دی

  64. سلام
    آیا امکان داره پیجی که پرایوت هستش و حدود یک ماه گوشی خاموش باشه و هیچگونه فعالیتی نبوده باشه، ولی تعداد فالوور ها ۲، ۳ تا اضافه بشه؟ و همینطور بعد از چند ساعت به همون تعداد فالویینگ ها؟ با توجه به اینکه پرایوت هست چطور ممکنه بدون پذیرفتن ریکوئست ها تعداد فالور زیاد بشه؟

    1. سلام
      خیر امکانش نیست
      احتمالا اون دو سه فالوور و فالووینگ یه مدت دی اکتیو کرده بودن و مجدد اکتیو شدن و به همین دلیل فالوور فالووینگ ها تغییر کرده

  65. سلام خانم شاطرزاده. ممنون بابت مطلب مفیدتون
    تعداد دفعات رفرش صفحه مون یا ورود روزانه و چک کردن پیج هم محدودیت داره یا نه؟

    1. سلام از لطفتون ممنونم
      خیر محدودیتی نداره. فقط اگه زیاد سر بزنید به تدریج محتواهای قدیمی‌تر براتون نمایش داده میشه

  66. سلام . ببخشید من قبلا وقتی یه پست ۱۰۰۰تا لایک داشت میتونستم هر ۱۰۰۰ تا کاربری که لایک کردن رو ببینم. اما الان از هر پستی با هر تعداد لایک فقط ۱۰۰تاشون دیده میشن. این موضوع به اینترنت ربط داره یا از ویژگی اینستاگرام جدید؟ اگه کمتر از ۱۰۰تا لایک باشه همشون رو میشه دید ولی بیشتر از ۱۰۰تا فقط تا ۱۰۰نفر رو میشه دید.

    1. سلام
      اولا توی تنظیمات چک کنید که گزینه نشون دادن تعداد لایک‌ها براتون فعال باشه. دوما قاعدتا با باز کردن تعداد لایک‌ها مخصوصا در نسخه وب باید بتونید تعداد کامل رو ببینید.
      سوما سیاست اینستاگرام به این سمت رفته که کاربرها زیاد روی تعداد لایک تمرکز نکنن. اگر تعداد لایکتون پایینه اما سایر گزینه‌های تعامل مثل شِیر، ویو، سیو و کامنت تعداد بالایی دارن نگران نباشید مشکلی نیست. پست «فرمول محاسبه تعامل در اینستاگرام» می‌تونه در این زمینه به شما کمک کنه

  67. ممنون از پاسختون. منظورم البته لایکها در پست‌های بقیه بود. ??? ولی خوب اینا که گفتین رو چک میکنم.

  68. سلام خسته نباشید جدیدا استوری که میزارم میرم که ببینم کیل بازدید کردن از استوری چیزی نشون نمی ده!مشکل از کجاس؟ممنون

    1. مشکلیه که تازگی کاربرهای اینستاگرام گزارشش می‌کنن و هنوز مشخص نیست باگه یا آپدیت جدید. هرکدوم باشه احتمالا ظرف چند روز راه حلش مشخص میشه نگران نباشید

  69. سلام من یک فیلمو توی پیج شخصی گذاشتم در صورتی که پیج پرایوت هستش ولیکن دوستام اون فیلمو تو اکسپورشون میبینن من ۲۴۰ فالور دارم ولی ویو فیلمم ۵۰۰ تا شده ؟ باگ‌هستش ؟ یا اپدیت جدید هستش که فیلم دوستای نزدیک تو اکسپلورر میره

    1. سلام
      ویو به هرباری گفته میشه که یک ویدیو بیش از ۳ ثانیه در فید کاربری پخش بشه. به همین دلیل تعداد ویو می‌تونه بیشتر از تعداد فالوورها باشه و به معنی باگ داشتن اینستاگرام نیست.
      درباره دیده شدن ویدیو در اکسپلور، اگر مطمئن هستید که شخص دیگه‌ای غیر از شما ویدیوی مشابهی منتشر نکرده، تنظیمات اینستاگرام رو چک کنید که حتما اکانتتون پرایوت باشه. موفق باشید

  70. سلام وقت بخیر.من پیجمو بعداز چند پست تبدیل کردم به حساب حرفه ای.بعد اینک کار چند تا پست به اشتراک گذاشتم .الان پستایی ک جدید گزاشتم میتونم اطلاعات اماریشو ببینم ولی قبلیارو نه!هیچ راه حلی وجود نداره؟

  71. سلام وقتتون بخیر من یه پیج شخصی(پرایوت) دارم که حدود یک ماهه ساختمش و ۶۲۰ تا فالور داره و۶۱۳تا فالویینگ که یه سریارو خودم فالو کردم یه سریارو اونا درخواست دادن من میخواستم این پیجو تا یک کا ببرم بالا همرو انفالو کنم بعد پیجو بیزینس کنم و فعالیت ویدیو و عکسای فان و شروع کنم ولی دیدم شما نوشتید که فالو و انفالو واسه پیج منفیه الان موندم چیکار کنم میشه بگید روزی به تعداد کم مثلن ۵ تا فالو و ۱۰تا انفالو اونم فعالیت منفی حساب میشه؟ یا اصن این روشم که میخوام فالور ببرم بالا بعد شروع کنم اشتباهه؟چیکار کنم که تاثیر منفی بر پیج نداشته باشه؟):فعالبتو شروع کنم نکنم؟فالویبنگامو بزارم بمونن یا انفالو کنم؟میدونم سوالام زیاد شد ولی میشه بگید☹❤

    1. پیجتون رو بیزنسی کنید و فالو آنفالو رو خیلی محدود انجام بدید. برای پیشرفت پیجتون تولید محتوای مناسب خیلی بیشتر به دردتون میخوره که ایده‌های مناسب برای این کار رو در پست «آموزش تولید محتوا در اینستاگرام» می‌تونید مطالعه کنید.

  72. سلام وقت شما بخیر، پیج بنده به طور کامل فعال هست و هر روز تولید محتوا میکنم، پیج رشد بسیار خوبی داشت تا اینکه مدتی پیش متوجه شدم که فالوورهای فیک به پیج من حمله کردن و این حمله به مدت یک هفته طول کشید، به محض اینکه متوجه این حمله شدم تمام فالوورای فیک رو دونه به دونه شناسایی کردم و حذف کردم، یعنی به محض فالو کردن اکانت فیک اون اکانت رو ریموو میکردم، بعد از این اتفاق رشد پیج بسیار کم شد و به اصطلاح میشه گفت درجا زدن، بررسی که میکنم پست ها در اکسپلور میرن از لحاظ بازدید و لایک مثل گذشته مناسب هستش، میزان تعامل مانند گذشته تغییری نکرده و مشکل شادوبن پیدا نکردم ولی دقیقا بعد از اون اتفاقات به این شکل شد که پیج رشد مناسبی نداره، و الان ۳ هفته به همین صورت هستش، مدت زمان زیادی هست که تولید محتوا میکنم پیج کریتور هستش و تعداد فالوور تقریبا بالایی داره، آیا شما اطلاعی در این زمینه دارین که مشکل چه چیزی میتونه باشه؟ و روشهای برطرف کردن این مشکل به چه صورت هست. بسیار سپاسگزارم…

    1. سلام
      ببینید سرعت رشد همه پیج‌ها بعد از یه جایی دیگه کند میشه. این نشون میده تلاش‌هاتون نتیجه داشته و به ثبات خوبی رسیدید. الان وقتشه روی فالوورهای فعلیتون تمرکز کنید و اونا رو یک مرحله ارتقا بدید و تبدیل به لید یا مشتری کنید. هر از گاهی هم می‌تونید با برگزاری مسابقه یا جشنواره یه مقدار فالوورهای بیشتری بگیرید. در آخر این که رشد پیج به تعداد فالوور نیست. این که شما فالوورهای باکیفیت داشته باشید که تعامل خوبی داشته باشن نشونه رشده

  73. سلام وقتتون بخیر
    من برای شغلم با همکارم یه پیج داشتیم که الان من اون پیجو گرفتم و شخصا خودم رو تولید محتواش کار میکنم
    تازه متوجه شدم که پیج ۳ بار اخطار جنسی گرفته و از ۱۵۰۰ فالور ۱۰۰۰ تاش غیر فعال شده
    اون اخطارها و این غیر فعال شدن فالور برای رشد پیجم مشکلی ایجاد میکنه یا من یه پیج جدید بزنم بهتره؟؟
    ممنون از راهنماییتون

    1. فالوور غیرفعال که نداریم. یا فیک بودن یا شما در فیدشون نمایش داده نمیشید
      همین پیج رو با تولید محتوای مناسب پیش ببرید و خیلی دقت کنید که محتوای نامناسب داخلش منتشر نشه

  74. سلام مرسی از توضیحات خوبتون من پیجم فدیمی بود و فعالیتی نداشتم حدود ۵ ماهه ک فعالیتش یواش یواش شروع کردم تا یک ماهی منطم پست داشتم بعد دوباره افت کردم اما استوری هام فعال بود

    بنطر شما روی این پیج ادامه بدم ارزش داره‌
    یا پیج جدید بزنم و منطم تولید محتوا با کیفیت داشته باشم

  75. سلام خسته نباشید،ببخشید پیج بنده ۱۶kس ولی اصلا بازدید استوریش خوب نیست،هر ترفندیم ک بوده رو امتحان کردم ولی متاسفانه جواب نداده،امار استوریم فوق فوقش ۸۰۰،۷۰۰تاس که برا یه پیج ۱۶k خیلی پایینه،بعضی موقع ها تا ۱۲۰۰ بازدید میره ولی بازم خیلی کمه،بازدید استوریم باید حداقل ۳k باشه?لطفا راهنمایی کنید که چکار‌کنم که امار استوریم خوب بشه

    1. به جای این که روی افزایش بازدید استوری تمرکز کنید، فالوورهای فیک و گوست رو حذف کنید که نرخ بازدید به فالوورتون بالا بره

  76. سلام وقتتون بخیر
    من یه پیج داشتم که دیسیبل شد ، خواستم بپرسم روی همین گوشیم که پیج قبلیم دیسیبل شد پیج جدید باز کنم اینستا روش زوم میکنه یا محدود میکنه؟
    چون حس میکنم تعامل پیج جدیدم کمتر شده
    ممنونم از راهنماییتون?

  77. درود بر شما. آیا اگر پیج ها هایی از روی حسادت پیج مارو به دوستان خود بدهند و بلاک و ریپورت کنند اینستا پیج‌مارو تنبیه میکند؟ یعنی نمیتونه تشخیص بده که مشکل از ما نیست

    1. اینستاگرام محتوای شما رو بررسی می‌کنه و بعد ممکنه پیج رو محدود بکنه یا نکنه. در صورت محدود و ساسپند شدن به شما پیام و اخطار می‌فرسته. اون وقت می‌تونید با اینستاگرام وارد صحبت بشید و پیج رو برگردونید

  78. سلام
    پیج فروشگاهی دارم ۱۷۰۰ تا پست دارم و ۳ هزار دنبال کننده و ۴۵۰۰ دنبال شونده به من گفتن باید تعداد پست باید کم کنم درسته؟

  79. سلام.
    وقت بخیر.
    ممنونم از مطلب خوب و مفیدتون.
    من یک پیجی دارم که ازش استفاده کاری می کنم. محصولاتمون رو میذارم و همکاران رو می بینم و…
    چند سال پیش خیلی از افراد رو فالو کردم و حدودا هزار و هفتصد تا فالوینگ دارم.
    روزانه ( در ۲۴ ساعت ) چند تا آنفالو می تونم انجام بدم؟
    کاری به فالو کردن ندارم و کسی رو هم فالو نمی کنم. فقط می خوام آنفالو کنم.

  80. در‌ود برشما، پیج کاری تازه زدم اینکه میگن روزی یک پست تا ماه اول بذاریم بهتره درسته؟ و اینکه محتوا زیاد دارم و روز اول یک پست و روز دوم ۵ پست گذاشتم اگر با پاک کردن ۴ پست آخرم بر طبق اصول پیش میره و درست میشه پاک کنم؟

    1. سلام
      به اندازه پست کنید. روزی یک الی دو پست با توجه به محصولی که قصد فروشش رو دارید مناسبه. و این روند فقط مختص ماه اول نیست حداقل ۳ ماه باید ادامه بدید تا کم کم نتیجه رو ببینید. بعد از اون همه اصلا نباید انتشار منظم محتوا رو کنار بذارید

  81. سلام وقتتون بخیر من بصورت شراکتی یه پیج کاری داشتم که الان جدا شدم پیج رو اون برداشته و قرار شد نام برند رو من بردارم
    الان با اینکه اسم پیج رو تغییر داده و تپی سرچ اینستا دیگه نمیاد اینستا بهم اجازه نمیده ک با همون نام کاربری یه پیج جدید بزنم راهی هست ک بتونم از اسم قبلی بدون تغییر استفاده کنم؟؟

    1. یه شماره یا آندرلاین میتونید اضافه کنید به اسم پیج که دچار این مشکل نشید

  82. سلام.پست های من تا قبل از زدن ۱کا فالوور فیک خیلی می‌رفت اکسپلور…اما بعد از اون هم شیر هاش و هم سیو هاش کم شد و نسبت به قبل نرفت اکسپلور…
    الان من چیکار کنم که باز مثل قبل بره اکسپلور؟

    1. دوست عزیز شما ۱۰۰۰ تا فالوور فیک خریدید به همون نسبت هم میزان اینتراکشنتون اومده پایین. فالوورهای فیک رو حذف کنید

  83. سلام وقت بخیر. من نزدیک به یک سال پیجم غیرفعال بوده، الان قصددارم پیج را با تولید محتوا بالا بیاورم تا برای بیزینسم ازش استفاده کنم، خیلیها توصیه میکنند پیجی جدید بزنم چون پیج غیرقعال بوده خیلییییی سخت وارد اکسپلورر میشود. درسته؟ بهتره روی همین پیج کارکنم یپیج جدید بزنم؟ این پیج حدود ٢٠٠٠تا فالور ش مونده.

    1. سلام
      فرقی نداره در هر صورت رفتن به اکسپلور در ابتدای شروع فعالیت کار راحتی نیست. ضمنا رفتن به اکسپلور رو نذارید معیار موفقیت. میزان اینتراکشن و نرخ تبدیلتون باید معیار باشه

  84. سلام من متاسفانه نمیتونم وارد پیچم بشم وقتی وارد میشم علامت قفل هست زیرش هم نوشته شده که بخاطر کارهای مشکوک فک میکنم فالو انفالو منظورشان باشه نمی تونید وارد بشید باید هویتتون رو وارد کنید و… اما نمیدونم چیکار باید بکنم چون فقط همین متن میاد و دیگ هم چیزی نمیاد

  85. سلام..پیج من بخاطر زدن لایک فیک نزدیک دوهفتس دیسیبل شده.ایمیل و عکس برای اینستا فرستادم ولی هنوز برنگشته یعنی دیگه برنمیگرده؟

  86. سلام مجدد. متوجه صحبت شما هستم ولی نهایتا نظر شما کدام یک است؟ بهتر است روی پیجی با ۲۰۰۰فالوور که یکسال غیرفعال بوده شروع به کار کنم یا پیج جدید بزنم؟

  87. سلام
    وقت بخیر

    ما پیج کاریمون تا قبل اینکه فالور فیک بزنیم، پست هاش خوب لایک میخورد ولی در حال حاضر کمتر لایک میخوره. حالا باید چیکار کنیم؟

    1. سلام
      خودتون میگید قبل از حذف فالوور فیک خوب بوده. پس باید فالوورهای فیک رو حذف کنید. فالوور فیک به دلیل اینتراکشن نداشتن نرخ تعامل پیج شما رو میاره پایین

  88. علت دیدن بیشتر یک ویدیو از اکانتم نسبت به بقیه ویدئوهایی که گذاشتم چیست؟
    حتی با وجود اینکه تعداد فالوورام کمه.
    ولی پیجم بازه.

    1. چندین دلیل می‌تونه داشته باشه. مجموعا این که اون ویدیو جذابیت بیشتری برای یه عده مخاطب‌های خاص داره
      موضوع ویدیو، مدل ساخت ویدیو، هشتگ‌هایی که استفاده کردید، کپشن و … همگی تاثیرگذار هستن

  89. سلام من به اکانت قدیمی دارم برای خیلی وقت پیشه
    اونو دوباره فعال کنم زود تر نتیجه میگیرم برای کارم یا پیج جدید بزنم؟؟

    1. سلام
      معمولا استفاده از اکانت قدیمی راه حل بهتر و سریع‌تریه فقط اگر فالوور فیک دارید حذفشون کنید

  90. سلام آیا راهی وجود داره که بتونم ببینم آخرین پیجی که دوستم فالو کرده چیه…قبلا میتوستم لیست دنبال شوندگان دوستمو ببینم اما الان برام بهم ریخته میاد…مثلا پیجی که دو هفته پیش فالو کرده برام اولین پیج نشون داده میشه درحالیکه امروز ۳تا پیج جدید فالو کرده و اون ۳تا پیج باید اول از همه نشون داده بشه نه اون پیج ۲هفته پیش چکار کنم پیج جدیدایی که امروز فالو کرده رو بتونم ببینم….خیلی ممنون

    1. سلام
      خیر راهی وجود نداره که فالووینگ‌های شخص دیگه‌ای رو براساس تاریخ ببینید

  91. سلام
    برای پیجم می‌خوام فالوور بخرم مثلا ۱کا و درحال خاضر ۳۰۰نفر فلوور دارم
    میخواستم ببینم مشکلی برام پیش نمیاد؟
    فالوورهاهم همه ایرانی و خوب هستن
    شما چه راهی پیشنهاد میدین

  92. سلام وقتتون بخیر من حدود ۴۵۰۰تا فالور دارم و‌نهایت ویو استوریم ۵۷۰تاست نهایت میخواستم ببینم چرا انقدر کم فیکم نزدم استوری ها هم با کیفیت ممکنه پیجم مرده شده باشه و به نظرتون یه پیج دیگه نزنم؟جدید باشه اخه شنیدم اینستا پیجای تازه تاسیس رو بهتر تحویل میگیره؟!

    1. به عبارتی به نسبت فالوورهاتون ۱۰ درصد ویو میگیرید که عدد بدی نیست. جای زدن پیج جدید و توجه به شایعات روی کیفیت ویدیوها کار کنید

  93. سلام خانم شیرین شاطر زاده. من داشتم اکانت هایی که نمیخواستم رو انفالو میکردم. اما ناگهان پیجم از دسترس خارج شد و این پیام آمد که
    ، Confirm it’s You to Login
    We noticed unusual activity from your account so we’ve logged you out.
    Follow the next steps within 30 day so we can try to get you back into your account before it’s disabled.
    بعدش خیلی تلاش کردم که اینستا صفحه ای نشان داد راستی آزمایی ربات و.. اما من کلش رو نمیتونستم ببینم زیر اون پیام بود. وبعد صفحه من رو به:
    Instagram user
    تغییرنام داده، دوستم گفت حتی لایک وکامنت هات هم پاک شده از صفحه ها… آیا میتونم صفحه ام رو برگردونم. خیلی ناراحتم اما نمیتونم کاری کنم. لطفا راهنمایی ام بفرمایین.مرسی??

  94. سلام خسته نباشید.توی یه هفته دوبار واسم اخطار از طرف اینستاگرام اومده واسم که گفته ثابت کن ربات نیستی.بعد از اینکه ثابت کردم مشکلش رفع شد.این اخطار ها به خاطر چیه؟؟من هیچ کار غیرقانون اینستا نکردم.ممکنه پیجمو دیسیبل کنه؟؟؟

  95. سلام من پیج بیزنس زدم و وقتی تعداد بالا فالو میکنم و برمیگرده نتیجه میبینم تمام پستهای اونا بالا میاد ولی چرا پست جدیدشون نمیاد و گاها تمام پستهاشون یا پست قدیمیشون بالا میاد بعد وقتی ک لایک میکنم طرف فکر میکنه تو پیجش سر زدم قدیمی لایک کردم در صورتی که ترتیب پستش اینطور بود چرا؟؟ راه حلی هست؟؟

  96. با سلام. چه اتفاقی میفته که استوری قبلی ما توسط یک کاربر دیده نشده یا دیده شدنش توسط همان کاربر رو به ما نشون نمیده ولی همان کاربر استوری بعدی رو که مثلا سه ساعت بعد ارسال شده رو دیده؟! قاعدتا نباید پرش ایجاد بشه تو دیدن استوری… ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام. مخصوصا درباره ویدیوها اگر سریع رد بشن اون حالت سین خوردن دیگه براشون اتفاق نمیوفته

  97. سلام خسته نباشید چند وقته کلیپ میزارم اینستا گزسنه ارشیو نمی یاد ولی عکس میزارم بجا کلیپ گزینه ارشیو می یاد لطفا کمکم کنید که کلیپامم بشه ارشیو کرد گزینه اش نمی یاد

    1. قاعدتا گزینه آرشیو باید به همون طریقی که موقع آپلود عکس در دسترسه موقع آپلود ویدیو هم در دسترس باشه. دوباره اون گزینه سه نقطه بالای پست‌هاتون رو چک کنید

  98. خسته نباشید من پیجم فروش قلیونه خاستم بدونم اینستا پیجمو پاک میکنه یا ن ممنون میشم کمکم کنید چیکار کنم ک پیجم رو غیر فعال نکنه و این ک تو روز تا الان هیچ ریپورت نشدم و مشکلی برای پیجم پیش نیومده و فقط یک باریکی از پستامو حذف کرده اینستا ممنون میشم کمکم کنید

  99. با سلام
    ۴ ماه قبل یک پیج در زمینه دیجیتال مارکتینگ زدم و در عرض دو هفته ۷۰۰ فالوور گرفتم ولی بعلت تخلفات متعدد از قوانین اینستا پیجم پرید و حالت اینستاگرامر شد که بعد یک هکر دوباره پیج رو برگرداند ولی از اونجا به بعد رشد پیج بشدت کند شد؛محتوا کاور و اصول پیج بشدت عالی و زیر نظر اساتید ایجاد می شود ولی رشد بشدت پایین هست،بیشتر شبیه درجا زدن
    البته تعامل پیج رو بررسی کردیم ۳۵ بود که نسبت به پیج های اون حوزه ۳۰ درصد بیشتر بود
    پیج ۱.۱۰۰ نفر هست ولی متاسفانه ورودی اکسپلور هنوز در حد ۳۰ الی ۱۵۰ نفر هست در حالی که باید حداقل ۱۰۰۰ نفر باشه
    ممکنه پیج از الگوریتم خارج شده باشه ،باید چکار کرد؟

    1. شما فکر می‌کنید تعامل پیج و رشدش پایینه چون دارید اصولی رشد می‌کنید. رشد اولیه‌تون غیرعادی بوده
      بعد هم چیزی از الگوریتم «خارج‌» نمیشه. الگوریتم اینستاگرام همون هوش مصنوعی هستش که حساب‌های کاربری و فعالیتشون رو بررسی می‌کنه. شما پیجتون در حال رشد عادیه و همین مدلی باید ادامه بدید. موفق باشید

  100. سلام وقت بخیر. چند روز پیش پیج من غیر فعال شد و توسط اینستگرام بسته شد، و مجدد نشد وارد بشم. بهشون ایمیل زدم و از من خواستند که کدی رو که از طریق ایمیل برام فرستادن رو روی یک کاغذ سفید به همراه اسم و فامیل و آیدی خودم بنویسم و کنار چهره ام عکس بگیرم و بفرستم. من این کار رو کردم ولی هنوز پاسخ درستی ازشون مبنی بر باز کردن پیجم نگرفتم. من تمام این کارها رو با خود گوشی انجام دادم. حالا اگر شما راهنمایی دارید که بتونه به من کمک کنه در باز شدن پیجم بفرمایید. سپاسگزارم از وقتی که می‌گذارید.

  101. سلام
    اگه زمان مناسب برای انتشار محتوا رو میگفتید بهتر از این بود چند صفحه توضیح بدید

    1. توضیح دادیم ها 🙂
      برای هر بیزنسی فرق می‌کنه با توجه به پرسونای مخاطب اون بیزنس. چند وقت باید آزمون و خطا کنید تا ببینید کدوم زمان بهتره برای پست کردن و استوری گذاشتن.

  102. سلام مجدد. من سوال زیر رو پرسیده بودم
    “با سلام. چه اتفاقی میفته که استوری قبلی ما توسط یک کاربر دیده نشده یا دیده شدنش توسط همان کاربر رو به ما نشون نمیده ولی همان کاربر استوری بعدی رو که مثلا سه ساعت بعد ارسال شده رو دیده؟! قاعدتا نباید پرش ایجاد بشه تو دیدن استوری… ممنون میشم پاسخ بدید” شما پاسخ دادید که “سلام. مخصوصا درباره ویدیوها اگر سریع رد بشن اون حالت سین خوردن دیگه براشون اتفاق نمیوفته” بعد سوال بعدیم این بود که: درباره استوری که نوشته و متن هست چطور؟ چون این اتفاق برای نوشته ها میفته برام نه ویدئوها و اینکه ممکنه به خاطر قطعی اینترنت طرف مقابل باشه که سین نمیخوره برام؟

    1. نه ربطی نداره
      اگر توقفشون روی استوری زیر ۳ ثانیه باشه و بعد رد کنن اون استوری دیگه سین نمی‌خوره

  103. ممنونم از توضیحتون من پیج پوشاک دارمو ۱۹۰k و فوق العاده فعالیت بالایی دارم جوری که هرجا میرم بهم میگن ادم اهنی استوری های حذاب بلاگری میزارم پست هام روزی ۴تا میزارم با تنوع رنگ و ست کردن از تعامل و‌لایک همکارا استفاده میکنم تا ۶ماه پیش فوق العاده بوولی ۶ماه با اینکه فعالیتم خیلی بیشتر شده حوری که وقت ناهار خوردن هم ندارم پستام کم لایک میخوره نمیره اکسپلور روزانه جایزه میزارم تو استوری ها شارژ هدیه میدم
    تصمیم گرفتم تبلیغ بدم به همکارای هم صنف خودم
    ولی بعد تبلیغ پیامای دایرکت صفر میشه
    به ۸تا همکار تبلبغ دادم کلا ۱۰۰۰تا هم نگرفتم ولی لایک و دایرکتم‌نابود شد
    واقعانمیدونم مشکل چیه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. دلیلش اینه که از مرحله فالوورگیری عبور کردید الان باید تلاش کنید به جای تلاش برای افزایش فالوور روی تبدیل فالوور به مشتری تلاش کنید. از این ۱۹۰کا فالوور چند نفرشون بیشتر از یک بار از شما خرید کردن؟ چندبار تلاش کردید ببینید سلیقه کسایی که از شما خرید می‌کنن چجوریه؟ به جای افزایش فالوور سعی کنید خدمات خودتون رو بهبود بدید. موفقیت در اینستاگرام فقط فالوور گرفتن نیست. تعامل گرفتن و تبدیل تعامل به اینتراکشن مالیه.

  104. سلام و خداقوت سرکار خانم شاطرزاده. من حدودا یه ماه پیش گوشیمو عوض کردم و اینستارو نصب کردم ۳تا پیجمم اومد بالا. از زمان تعویض گوشی به بعد ۲ مورد پیش اومد اول اینکه پستهایی که تو این یک ماه گذاشتم اون قسمت منوی ۳نقطه رو که باز میکنم چند گزینه از منو حذف شده مثلا گزینه بایگانی پست دیگه نیست در صورتی که پستهای قبل این گزینه رو داره و مورد بعد اینکه با همون روال دارم محتوا میزارم اما لایک و بازدیدهام خیلی افت کرده.راهنمایی بفرمایید ممنون میشم.

    1. سلام. احتمالا نسخه آپدیت‌شده نصب شده روی گوشیتون. البته گزینه آرشیو کردن همچنان فعاله توی جدیدترین نسخه‌ها. در مورد لایک و بازدید هم گاهی پیش میاد ربطی به عوض کردن گوشیتون نداره

  105. سلام،خانم شاطر زاده من یک پیج بیزینسی پوشاک دارم که خودم و خانمم مدیریت می کنیم،وقتی خونه هستیم از اینترنت ای دی اس ال مخابرات استفاده می کنیم و بعضی مواقع قطع میشه و مجبوریم از دیتای موبایل وصل بشیم برای من ایرانسل و خانمم همراه اول،در فروشگاه هم اینترنت شاتل هست و اونجا هم وقتی قطع میشه مجبوریم از اینترنت گوشی مون استفاده کنیم،(مسلما آی پی ها تغییر می کنه،تو قسمت لاگین اکتیویتی تایید می کنم که گوشی های خودمونه)آیا این روش، مشکلی در رشد پیجم پیش میاره؟!چون یک سال پیجم رشد فالووری نداشته متاسفانه…

    1. نه ربطی نداره. مشکل از نوع محتوا، استراتژی‌تون برای فروش و شاید انتخاب پرسونای مخاطب باشه

  106. سلام خسته نباشید
    من دوسال در اینستاگرام فعالیتی از نظر پست کردن نداشتم ولی خودم زیاد داخلش می‌گشتم مشکل من اینه الان که پست میزاریم هشتک ها پست منو نشون نمیدن به نظر شما چه دلیلی داره ۱۳۰ تا فالوور هم دارم گفتم شاید مشکلم اینه که هشتک هایی با عضویت خیلی بالا انتخاب میکنم نظر شما چیه؟

  107. سلام
    من چندتا پیج رو در زمان کم مثلا دو ساعت درخواست فالو دادم، حالا اینستا دیگه بهمن اجازه فالو کردن نمیده،
    گزارش مشکلمو برا اینستا فرستادم ولی هنوز مشکلم حل نشده، ممنون میشم شما راهنماییم کنید

  108. سلام خسته نباشین من یه مدته هرچیزی که میخواستم پیداکنمو از طریق هشتگ اینستا پیدا میکردم
    ولی الان چنروزه تا یه هشتگ سرچ میکنم پیغام میده که پیج شما غیرفعال شد و دوباره اقدام کنید هربار که درستش میکنمو پیجمو برمیگردونم اوکی میشه ولی تا دوباره یه هشتگ سرچ میکنم میندازتم بیرون دلیلش چی میتونه باشه

  109. سلام. وقت بخیر.من پیجمو سه ماهی میشه زدم فالور هام ۱۳۰۰ تا هستن. البته اکثرا با فالو انفالو.اولاش پستام توی اکسپلور میرفت و ویو بالای میخورد.اما مریص شدم و به مدت دو هفته پستی نزاشتم. اما الان دو هفته هر روز مرتب پست میزارم. اما اصلا وارد اکسپلور نمیشه. دلیلش چیه؟

    1. دلیلش اینه که قرار نیست تمام پست‌هاتون وارد اکسپلور بشن و اصولا وارد اکسپلور شدن معیار موفقیت نیست

  110. سلام. من یکی از پیج هام بیزینس هستش. یک بار از قابلیت quiz استفاده کردم و بازخورو خوبی هم داشت. ولی الان دیگه حذف شده استیکرش و نمیتونم استفاده کنم. وقتی سوییچ میکنم رو پیج دیگه‌م، اون داره ولی پیج بیزینسم نداره الان چند روزه اینطور شده. چیکار کنم؟

    1. قابلیت کوییز هنوز هم موجوده‌ها. توی نسخه آپدیت شده اینستاگرام روی اون علامت استیکر کلیک کنید داخلش کوییز هست

  111. سلام خسته نباشید. چرا نمیتونم هیچ هشتگ فارسی رو فالو کنم؟
    حتی با پیجی‌که تازه باز کردم

  112. سلام
    پیج من به خاطر فالو و آن فالوی زیاد محدود شده
    میخواستم بدونم بعد محدودیت میشه آمار و بازدید پیج رو به روال قبل برگردوند یا بهتره یه پیج جدید بزنم ؟
    اگه میشه توضیح بدید واقعا نمی‌دونم چیکار کنم

    1. سلام. میشه برگردوند ولی زمان میبره. توضیحات لازم رو در متن دادیم. کلا موفقیت در اینستاگرام یه فرایند زمان‌بره و با میانبر زدن حل نمیشه. موفق باشید

  113. سلام ، ایا راهی برای برگرداندن پست مشترک ارشیو شده هست ؟ من یکی از پستای مشترکم رو حواسم نبود ارشیو کردم و الان تو قسمت ارشیو نیست

    1. راه حل کلی وجود نداره. یک راهی هست که کاربرهایی با مشکل مشترک امتحانش کردن و جواب داده اونم این که شخصی که اصطلاحا collaborator اونا در پست بوده موقت اکانتش رو دی اکتیو کرده و به این ترتیب پست برگشته. بعد از برگشتن پست اون شخص اکانت رو فعال کرده و پست همچنان سر جاش باقی مونده

  114. سلام من یک ساله قبل ۶۰۰ نفر فالوور خریدم از ی سایت ویه هزار ویو هم برای ی دونه از پستهام ولی بعد اون دیگ هیچ فالوور و هیچ ویو و لایکی‌نخریدم و یک ماهه که فعالیتم رو از سر گرفتم و توی لین یک ماه هر روز ی پست با کیفیت گذاشتم ولی بعد گذشت این سی روز فعالیتم همش ۲ تا فالوور گرفتم واسه چی اینجوریه؟ آیا بهتطر خرید اون فالوور هاس؟ با اینکه یک ساله قبل خریدم اگ جریمه ای هم شده باشم باید توی این یکسال رفع شده باشه . میشه راهنماییم کنید ک‌چیکار بکنم

    1. مشکل اینجاست که انتظار دارید با یک ماه فعالیت نتیجه بگیرید. به صراحت ذکر کردیم که فالوور نخرید. فالوورهای فیک و ویوهای فیک رو حذف کنید به تدریج بهتر میشه

  115. سلام وقت بخیر
    من ۳ ماهه یک پیج در راستای روانشناسی احداث کردم
    بعد از ۱ ماه اول به یکباره پستهام شروع به لایک و ویو خوردن کرد به نهوی که بازدید دو تا از پستهام به ۶۰۰ هزار نفر هم رسید,و بعد از اون روزانه حدود ۱۰۰۰ تا فالوور جذب کردم و تا حدود ۱۷ کا هدفمند بدون تبلیغات رسیدم،بعد از همه اینها پستهام به صورت نرمال حدود ۵۰ تا ۷۰ هزار ویو داشت تا هفته پیش که به یکباره پست‌ که گذاشتم شد ۷ هزار تا فرداش شد ۴ هزار و الان شده ۲ هزار نهایت،
    خودم فکر میکنم اشتباهاتی داشتم که عرض میکنم
    یکی اینکه حجم کامنتها چون زیاد بود میرفتم پشت سر هم جواب همرو با یک گل? میدادم
    دوم اینکه در ۷ یا ۸ پست اخر متن و و هشتگ هارو از روی یک پست کپی کردم و پیست کردم
    حالا الان با توجه به این شرایط چه هست نظرتون چه باید بکنم
    ایا فلاپ شدم؟

    1. اشتباهاتتون رو تکرار نکنید و از اون مهم‌تر انتظار نداشته باشید همیشه در روند سریع رشد باقی بمونید. بعد از مدتی روند رشد پیجتون یه روند ثابت و آهسته میشه

  116. ممنون از شما یعنی الان به فعالیتم ادامه بدم خود به خود به درست میشه؟چون الان به حدود ۵ درصد از فالورهام نمایش داده میشه پستهام!حدودا چقدر زمان میبره عادی بشه وضعیتم

  117. سلام وقت بخیر
    ممنون میشم بنده را راهنمایی کنید. ما یک پیج داشتیم که کاربری دیزاین گل داشته و چند ماهی فعالیتی نداشته ولی در زمان فعالیت ۵ کا فالوور جذب کرده.
    الان میخوایم یک پیج عکاسی راه اندازی کنیم. سوال بنده این است که میتوانیم از پیج قبل با کاربری عکاسی استفاده کنیم و روند صعودی داشته باشیم یا یک پیج جدید بهتر عمل میکند ؟

    1. در هر دو صورت می‌تونید روند صعودی داشته باشید ولی اگه از پیج قبلیتون استفاده می‌کنید، باید اطلاع رسانی کنید که کارکرد پیج قراره تغییر کنه. با این کار طبعا یه سری آنفالو می‌کنن که طبیعیه. بعد از مدتی هم می‌تونید کم کم رشد کنید.

  118. خیلی ممنون. پس یعنی هیچ فرقی نمیکنه که از صفر شروع بشه یا با پیجی که فالوور داشته و مدتی باهاش کار نشده ؟
    میخوام ازین بابت مطمین شم که اگه با پیج قبلیه استارت بزنیم تداخلی ایجاد نکنه…

  119. سلام درود یه سوال داشتم من وقتی تو پیجم پست میزارم مثلا ۸تا عکس تو یک پست میزارم بعضی از عکس به صورت تکراری میاد البته بعداز اینکه اینستا مو بروز رسانی کردم اینطور شده میشه بگید باید چیکارکنم؟؟

  120. سلام وقتتون بخیر ،من یک پیج دارم که میکسایی که درست میکنمو به اشتراک میزارم،اوایل رشد آرومی داشتم اما تو یک برهه زمانی که یکم تبلیغ و تبادل کردم پیجم رشد خوبی کردو روزانه چندین پیتم تو اکسپلور بودنو ویو میگرفتن حتی روزی ده نفر فالوم میکردن ،اما بعد از آپدیت جدید اینستا ویو پستام کمتر شد و معمولا فقط یک ساعت اول تو اکسپلور میموندن بعد یه ساعت خارج میشدن از اکسپلور و الان هم متاسفانه پست که میزارم بازدید از اکسپلور بعد سه روز تازه به۱۰۰نفر میرسه این در مقابل قبلا که سی هزار بازدید از اکسپلور داشتم خیلی کمه ،خیلی نا امید شدم و حتی نمیدونن دلیل این تغیرر ناگهانی چیه،الگوریتما رو رعایت میکنمو سر یک ساعت خاص پست میزارمو فالور و لایک فیکم تابحال نداشتم ،از همون ابتدای پیج هم تو دوتا گپ حمایتی عضو بودمو الان هم هستم،ممنون میشم راهنمایی کنید که علت چی هست؟

    1. ببینید هیچ پیجی تا ابد یک روند رشد یکسان نداره. شما دوره های فراز و فرود دارید و باید بهش عادت کنید. پست هاتون هم قرار نیست تا ابد بمونن توی اکسپلور. توصیه می‌کنم روی سایر مراحل سفر مشتری تمرکز کنید

  121. سلام ممنون از مقاله مفید و عالیتون
    من یک سالی هست که پیج همکاری پوشاک زنانه در اینستا دارم و اوایل کارم چون اطلاعی از الگوریتم ها نداشتم به اصرار یک نفر فالوور فیک زدم و بعدش هم خیلی به پیجم هزینه کردم اما رشدش خوب نیست و ورودی هاش خیلی کمه اما صفر هم نیست میخواستم بدونم اگه رو پیجم کار کنم امکان رشدش هست یا کلا دیگه بزارمش کنار؟

    1. بله امکانش هست ولی نه یک هفته‌ای و حتی یک ماهه. حداقل ۲ ۳ ماه باید زمان بذارید تا رشد رو ببینید

  122. سلام
    دو روز پیش یه پست و توی اینستا چند بار گذاشتم و هر بار پشیمون شدم و پاکش کردم‌
    از اون به بعد پست های جدید از افرادی که فالو کردم برای من نمیاد
    استوری ها بروز میشه ولی پست ها نه

  123. سلام.
    با پیج کاریم که الان دو سه روزه زدم نمیتونم در دایرکت پیام بدم.هر پیامی که میدم کنار پیام ضربدر قرمز میاد و مینویسه failed.باید چیکار کنم تا درست بشه؟؟

    1. سلام. کش اپلیکیشن رو پاک کنید و ببینید درست میشه یا نه. همچنین چک کنید که آیا پیام مبنی بر محدودیت اکانت دریافت کردید یا نه.

  124. سلام خسته نباشید من ریست فکتوری زدم خواستم اکانتم که با شماره ساختم بازیابی رمز کنم لینکش کار نکرد و اشتباهی اکانت جدید با همون شماره ساختم الان اکانت اصلی و اولی شماره ازش حذف شده راهی هست که بازیابی کنم؟ممنون

    1. اکانت اصلی قاعدتا حذف نشده فقط اون شماره تلفن دیگه روش نیست. شماره‌ای که روی همین اکانت هست رو تغییر بدید و سعی کنید مجدد وارد اکانت اصلی بشید

  125. من از پیج تعاملی استفاده میکنم قبلا خوب اکس میرفتم الان اصلا نمیره پستم چون دوبار اکشن بلاک شدم نمیدونم چرامیشه راهنماییم کنید ممنونم در ضمن قبلا با پیج حمایتیها عالی بود اکسم

    1. سلام. رفتن به اکسپلور رو اولویت قرار ندید هیچ پیجی تا ابد وارد اکسپلور نمیشه پست هاش.

  126. سلام خانم شاطرزاده من ویدئو تو اینستاگرام نشر دادم ارور داد بخاطر موزیکِ رو ویدئو و username که وارد کردم اکی شد وای برای کسی پستام نشون داده نمیشه و ویو نمیخوره برا همین مجبور شدم پاک کنم الان دلیل نشون ندادن ویدئو به فالورام چیه عزیزم

    1. احتمالا همون موزیکی که استفاده کردید. از موزیک‌هایی استفاده کنید که کپی رایت ندارن تا به مشکل برنخورید

  127. سلام خسته نباشید من یک ساله پیج ارایشی دارم از اول پبج با گروه حمایتی شروع کردم که پیجم قدرت بگیره همیشه هم سی تا هشتگ میزاشتم
    ندبار تو اکسپلور هم رفت تاحالا فالوور فیک نخریدم ولی چند ماه پیش دوبار لایک فیک گرفتم الان حدود دوماهه که هشتگ میزارم حدود ده نفر فقط از طریق هشتگ میان و از جاهای دیگه هم کم شده با این اکثر قوانین رعایت میکنم توروخدا بگین چیکار کنم??

    1. ایراد کارتون اینه که فالوور واقعی و وفادار زیاد دارید اما به جای تمرکز روی فروش محصولاتتون به اونا فقط میخواین به هر قیمتی فالوور جدید کسب کنید. پست ترفندهای افزایش فروش رو بخونید و سعی کنید فعلا فروشتون رو افزایش بدید. مشتری‌های راضی خودشون براتون فالوورهای جدید میارن

  128. ببخشید ویو اینستا درصورتی ایجاد میشه که فالوورم ویدیویی ک پست کردمو تااخرش ببینه؟اگه تا اخر نبینه و بادیدن چند ثانیه اول ردش کنه بازم ویو میخوره؟

    1. سوال بهتر اینه که چجوری فعال باشیم و چه ساعتی فعال باشیم؟ که بستگی به مخاطب های شما و نوع بیزنستون داره. مثلا شما آنلاین باشید ولی پست و استوری نذارید فایده‌ای نداره

  129. سلام ممنون از شما به خاطر محتواتون.
    میخوام میانگین پیجم رو بهتون بگم و سوالم اینه که آیا می تونم تبلیغ قبول کنم برای پیجم؟ چون روزانه از پیج های دیگر درخواست تبلیغ در پیجم رو دارم ولی نمی دونم باید قبول کنم یا نه.
    پیجم با ۷۵۰۰ فالور
    میانگین لایک ۴۷۰۰
    میانگین فالور جدید روزانه ۴۰۰ نفر
    و پیج در زمینه نان هست.
    آیا من می تونم تبلیغ سایر پیج ها رو درپیجم به صورت پست داشته باشم؟
    و تعرفه تبلیغات برای پیجی با این میانگین چقدر هست؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. می‌تونید تبلیغ بگیرید ربطی به میزان اینتراکشن پیجتون نداره. تعرفه‌ش هم ببینید چقدر برای خودتون می‌صرفه

  130. سلام وقت بخیر
    من یک پیج کاری دارم. چند وقت پیش یکی از بلاگرها که خیلی معروف نبود پبام داد که در ازای گرفتن محصول ما را تبلیغ کنند. بعد از تبلیغ ایشون حدود ۱کا فالوور به پیج اضافه شده اما دقیقا از بعد آن تعداد افراد غیر فالوور که پست ما را میبینند بسیار بسیار کم شده است و روزانه فالورها کم و کم تر میشه. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  131. سلام
    خواستم بپرسم ویدیو های من حدود ۵ دقیقه است و به صورت یک تکه و واید بارگذاری میکنم ولی میبینم بقیه به اسلایدهای ۱ دقیقه ای تقسیم میکنند. تقسیم کردن به ویدیوهای یک دقیقه ای چه سودی برام میتونه داشته باشه؟ تشکر

    1. مزیت خاصی نداره فقط کاربر نمیتونه ویدیو رو بزنه جلو مجبور میشه تا آخر روی همون ویدیو بمونه

  132. سلام.بنده تمام ویدئو ها رو به صورت یک تکه ارسال میکنم.حدود ۶ دقیقه است. ولی میبینم بقیه به صورت اسلایدهای یک توه میزارن.اون جور ارسال کردن چه حسن هایی میتوته داشته باشه؟ تشکر

  133. البته که یه اشتباه نگارشی متاسفانه در مطلب شما و گفتار عامیانه مردم وجود داره و اون اینه: “شکست دادن الگوریتم های اینستاگرام”
    کسی قرار نیست الگوریتم اینستاگرام را شکست دهد! برای موفقیت باید با الگوریتم اینستاگرام هماهنگ شد! لطفا اصلاحش کنید

    1. سلام در متن توضیح دادیم که منظور از شکست دادن چیزی نیست که اکثر مردم فکر می‌کنن بلکه منظور اینه که بتونیم مطابق با الگوریتم کار کنیم. پیشنهاد می‌کنم متن رو دقیق‌تر مطالعه کنید.

  134. سلام
    من یک اکانت از دوسال پیش دارم
    حدود دوهزارتا فالور داره
    الان میخوام پیج کسب و کار راه بندازم
    بنظر شما پست های اون پیج رو پاک کنم و روی همون پیج شروع کنم یا پیج جدید بزنم؟
    ممنون اگه جواب بدید?

    1. سلام
      بهترین کار اینه که چند استوری بزنید و نظرسنجی کنید که آیا فالوورهای فعلیتون تمایل دارن همین پیج رو با کاربری جدید همچنان فالو داشته باشن یا خیر و براساس اون تصمیم بگیرید.

    1. سلام. شاید برای این که حس می‌کنن با استفاده از این کلمات اینستاگرام پست و استوری‌شون رو به بقیه نمایش نمیده. این قضیه در حد شایعه‌س و اینستاگرام قاعدتا روی این کلمات حساس نیست

  135. سلام خدمت شما خانوم شاطرزاده عزیز
    بنده یه پیج فروشگاهی جدا و درمانی هم جدا دارم تعداد سفارشات و ویزیت درمانی تو جفت پیجام بالاس برای اینکه جوابشونو تو دایرکت بدم تعداد خیلی بالا اینستاگرام محدود یا دی اکتیو نمیکنه پیجمونو؟؟ یا فقط شامل دایرکت دادن به دیگران میشه

  136. سلام
    ممنون که به تمام سوالات پاسخ کامل میدین
    من یه پیج دارم از سال ۲۰۱۴ که شخصی بوده بعد با تغییر کارم به توریزم بیشتر شد سفرام. در مقطعی ۵ سال پیش از ربات استفاده کردم برای جذب فالوور هدفمند.اما هر از گاهی در مناسبتی پست میباشم و استوری هم لایوهاییی بود که گاها میباشم.
    الان میخوام برای جلب مسافر گیجم رو کاملا فعال کنم . الان ۵۰۰۰ فالوور دارم پست هام ۳۰۰ تا لایک میخوره . در حال حاضر تور لیدر و بازیگر هستم.
    محتوا جهت ارسال : شخصی ، گردشگری، بازیگری، دل نوشته ، برگرفته از طبیعت
    سوال من ۱. همان پیج قدیم ؟ پیج جدید .؟ یک پیج یا چند پیج؟

  137. سلام وقتتون بخیر.
    من پیجی که اکانت خصوصیم هست برای افرادی که جزء فالوورهام نیستن، فقط تعداد فالور و فالویینگ ها رو نشون میده ولی تعداد پست هام رو براشون صفر میزنه.

    مثلا الان من ۲ تا پست تو پیجم دارم ولی وقتی برای کسی ریکوئست میدم تعداد پست هام رو براش صفر میزنه و فکر میکنه هیچ پستی ندارم!
    باید چی کار کنم؟؟ علت چیه اصلا؟

  138. سلام ممنون به خاطر مطالب بسیار مفیدتون.
    پیج من حدود سه سالی غیر فعال بود حدود هفت کا فالوور دارم. الان که دوباره شروع به فعالیت کردم پست و استوریام رو بیشتر از صد نفر نمیبینن. میشه بگین مشکل از کجاست

    1. هیچی فعالیت نداشتید و به همین دلیل پست هاتون به تعداد معدودی نشون داده میشه. یه مدت فعالیت منظم داشته باشید بهتر میشه این روند

  139. سلام
    من به پیج دارم که ۲کا فالور داره و حدود ۳۰تا پست
    میخوام از اول پیج بالا بیارم چون فالور فیک هستن
    پست هامو پاک کنم بهتره یا ارشیو کنم؟
    کدومش کمتر صدمه میزنه؟

  140. سلام خانم شاطر زاده
    تقریبا یک سال پیش یه پیج با اسم خلاصه و کوتاه ثبت کردم اما فعالیتی نداشتم
    الان میخوام به عنوان پیج کاریم استفاده کنم، شنیدم که این صفحه هایی که طولانی فعالیت نداشتن بالا نمیان درسته؟
    یه سری هم پیشنهاد دادن اکانت رو حذف کن و دوباره با همون اسم ثبت کن
    راهنمایی شما چیه؟
    ممنون

  141. سلام
    این مقاله بالاخره برای ۲۰۲۱ هست یا ۲۰۲۳؟
    تاریخها اشتباه خورده یا من متوجه نمیشم چرا یهو تاریخها ۲۰۲۱ شدن؟

    1. سلام
      مطلب آپدیت شده هم الگوریتم‌های سال ۲۰۲۱ داخلش هست هم ۲۰۲۳. به دلیل ملاحظات سئو متن قدیمی رو فعلا حذف نکردیم و فقط مطالب مربوط به سال ۲۰۲۳ رو بهش اضافه کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن