Search
Close this search box.
بازاریابی دیجیتالبازاریابیبازاریابی محتوایی

آموزش اینستاگرام و تمام نکات ریز و درشت آن

۵/۵ - (۱ امتیاز)

اینستاگرام در چند سال اخیر به قدری در ایران محبوب شده است که جا دارد بگوییم: «این روزها همه از اینستاگرام پول درمی‌آورند. شما چطور؟»

اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان و ۳۰ میلیون کاربر در ایران، یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود. محبوبیت و موفقیت این شبکه اجتماعی باعث می‌شود که به بستر مناسبی تبدیل شود که در آن نه‌تنها می‌توان تولید محتوا کرد، بلکه می‌توان به کسب درآمد هم پرداخت. اما کسب درآمد از اینستاگرام و موفقیت در آن، نکاتی دارد که همه آن را رعایت نمی‌کنند و در نتیجه، همه نمی‌توانند به نتیجه مطلوبشان در اینستاگرام برسند. در این پست به آموزش اینستاگرام حرفه‌ای می‌پردازیم و تمام نکات ریز و درشت را درباره موفق بودن به عنوان یک اینستاگرامر توضیح می‌دهیم.

فهرست مطالب

ساخت اکانت اینستاگرام

برای کار با اینستاگرام ابتدا باید در این شبکه اجتماعی یک اکانت یا حساب کاربری داشته باشید. ساختن یک اکانت اینستاگرام کار بسیار ساده‌ای است. کافی است:

۱- اپلیکیشن اینستاگرام را از یک استور معتبر نصب کنید.

۲- یک نام کاربری و رمز عبور برای خودتان انتخاب کنید.

تبریک می‌گوییم! اکانت اینستاگرام شما با موفقیت ساخته شده است. حالا می‌توانید سایر قسمت‌های اکانتتان را تنظیم کنید.

انواع اکانت اینستاگرام

در اینستاگرام شما می‌توانید نوع اکانتتان را در سه نوع مختلف تنظیم کنید. این سه نوع اکانت عبارتند از:

۱- اکانت شخصی یا personal account

به صورت پیش فرض یک اکانت اینستاگرام به شکل اکانت شخصی ساخته می‌شود. این اکانت برای اشخاصی مناسب است که می‌خواهند از اینستاگرام استفاده شخصی داشته باشند. یعنی محتواهایی از زندگی خودشان به اشتراک بگذارند و مایلند افرادی غیر از دایره افراد نزدیکشان (خانواده، فامیل، دوستان و همکاران) آن‌ها را دنبال نکنند. در این مدل اکانت، این امکان وجود دارد که اکانت را به صورت عمومی (public) یا خصوصی (private) در بیاورید. در اکانت عمومی هرکسی می‌تواند شما را دنبال کند و محتواهایتان را ببیند. اما در اکانت شخصی خصوصی، تنها کسانی که شما درخواستشان را قبول کنید قادر به دنبال کردنتان خواهند بود. برای خصوصی کردن اکانت اینستاگرام…

۱- به بخش تنظیمات اینستاگرام بروید.

۲- گزینه privacy را انتخاب کنید.

۳- تیک گزینه private account را روشن کنید.

اکانت تجاری یا Business

اکانت تجاری آن نوع از اکانتی است که اگر یک کسب‌وکار جدی دارید باید آن را انتخاب کنید. زمانی که پیجتان را تبدیل به یک پیج بیزنسی می‌کنید در واقع دارید این پیام را به اینستاگرام می‌دهید که این پیج برای بازاریابی یک برند به کار می‌رود. به این ترتیب اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد از امکاناتی استفاده کنید که برای اکانت‌های شخصی در دسترس نیست. از جمله:

  • آمار تمام پست‌ها و فالوورها برای برآوردن کردن بهترین زمان انتشار محتوا
  • گذاشتن لینک‌های اضافه در قست بایو
  • استفاده از قابلیت تبلیغات اینستاگرام
  • استفاده از برچسبی در زیر نام کاربری که زمینه کاری شما را مشخص می‌کند
  • استفاده از قابلیت فروشگاه اینستاگرام

برای تبدیل اکانت اینستاگرام به اکانت بیزنسی…

۱- به تنظیمات اینستاگرام بروید.

۲- گزینه accounts را انتخاب کنید.

۳- از منوی جدید، گزینه switch to professional account را انتخاب کنید.

۴- روی continuer کلیک کنید.

۵- یک زمینه کاری را از لیست پیشنهادی اینستاگرام انتخاب کنید. گزینه done را بزنید.

۶- از صفحه are you a creator? گزینه business را انتخاب کنید.

لازم به ذکر است که اکانت تجاری را می‌توان دوباره به اکانت شخصی تبدیل کرد. کافی است مسیر بالا را دوباره دنبال کنید و در انتها گزینه switch account type را انتخاب کنید.

اکانت سازندگان یا creator

این اکانت تا حد زیادی از لحاظ امکانات به اکانت بیزنسی شباهت دارد و در واقع اکثر امکانات اکانت بیزنسی را دارد. تفاوتش با اکانت بیزنسی این است که اکانت بیزنس برای کسب‌وکارها به کار می‌رود در حالی که اکانت سازندگان برای تولیدکنندگان محتوا و اینفلوئنسرها کاربرد بیشتری دارد. به این ترتیب با استفاده از اکانت سازندگان به اکثر امکانات اکانت بیزنسی، منهای آن‌هایی که مربوط به فروش کالا هستند، دسترسی خواهید داشت.

برای تبدیل اکانت به اکانت سازنده، کافیست مسیر بالا را دنبال کنید و تنها در مرحله آخر اکانت creator را انتخاب کنید. همچنین باز هم می‌توانید اکانت creator را به بیزنس یا شخصی تغییر بدهید.


شاید این مطالب را دوست داشته باشید:

آموزش انتشار محتوا در اینستاگرام

آموزش گذاشتن پست اینستاگرام

روی گزینه + در قسمت پایین وسط صفحه اینستاگرام کلیک کنید. تصویر یا مجموعه‌ای از تصویرها را که می‌خواهید منتشر شوند انتخاب کنید. روی فلش آبی گوشه بالا سمت راست صفحه بزنید. ادیت‌های لازم روی رنگ تصویر را انجام بدهید. کپشن و هشتگ مورد نظرتان را بنویسید. روی تیک آبی رنگ بالای صفحه بزنید تا پست شما منتشر شود.

بیوی حرفه‌ای اینستاگرام

بیو یا بایوی اینستاگرام، همان اطلاعاتی است که با باز کردن یک صفحه اینستاگرام در بالای صفحه نشان داده می‌شود. در واقع بیوی اینستاگرام به مخاطب نشان می‌دهد که این صفحه متعلق به چه کسی یا چه برندی است و چه محتواهایی در آن وجود دارد.

اگر قصد تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر را دارید یا صفحه اینستاگرام مربوط به یک برند یا کسب و کار را راه‌اندازی کرده‌اید، باید بدانید که نیاز به یک بیوی حرفه‌ای دارید که توجه مخاطبان را به صفحه شما جلب کند. در واقع بیوی حرفه‌ای اینستاگرام اولین مرحله از مراحل استفاده حرفه‌ای و کسب درآمد از اینستاگرام است.

یک بیوی حرفه‌ای شامل موارد زیر است:

۱- نام کاربری مناسب: یک اکانت حرفه‌ای، باید نام کاربری گویایی داشته باشد که نه خیلی خلاصه باشد و نه خیلی طولانی. برای این اکانت‌ها از نام‌هایی با ترکیب حروف طولانی و بی‌معنی و اعداد بپرهیزید. معمولا نام برند یا ترکیبی از نام برند با علامت‌هایی از جمله . و _ بهترین راه برای داشتن یک نام کاربری خوب است. برای مثال برای برند «آکادمی اینفوگرام» نام‌های infogracmacademy – infogram_academy و infogram.academy نام‌های مناسبی هستند و نام‌های infooo2020 و academy_2020 نامناسب هستند.

۲- تصویر پروفایل: تصویر پروفایل حرفه‌ای یا باید شامل لوگوی شما باشد یا اگر اکانت سازندگان دارید و اینفلوئنسر هستید، یک تصویر مناسب از خودتان. به کیفیت و چیدمان تصویر هم باید دقت کنید. اگر از عکس استفاده می‌کنید قالب آن باید مربعی باشد و خود شما در مرکز تصویر قرار بگیرید. کیفیت استاندارد برای پروفایل اینستاگرام ۳۲۰×۳۲۰ پیکسل است.

۳- لینک: اگر یک بیزنس هستید، قاعدتا به جز اینستاگرام یک وبسایت هم دارید. برای جذب ترافیک حتما لینک صفحه اصلی سایت را در بیو قرار بدهید.

۴- توضیحات: خیلی کوتاه توضیح بدهید که این صفحه درباره چیست. اگر اینفلوئنسر هستید درباره حوزه فعالیتتان توضیح بدهید. اگر بیزنس هستید درباره زمینه خدمات و محصولاتتان توضیح بدهید. از استفاده بیش از حد از ایموجی‌ها در بیو و همچنین جملات بی‌معنی خودداری کنید.

آموزش استفاده از فیلترهای اینستاگرام

وقتی عکس یا ویدیویی را گرفتید یا آپلود کردید، می‌توانید آن را با اعمال فیلترها ویرایش کنید:
روی Next ضربه بزنید، سپس روی فیلتری که می خواهید اعمال کنید ضربه بزنید.
اگر می‌خواهید قدرت فیلتر را با استفاده از نوار لغزنده به چپ یا راست تنظیم کنید، دوباره روی فیلتر ضربه بزنید. برای ذخیره تغییرات روی Done ضربه بزنید.
برای افزودن شرح و مکان، روی Next (iPhone) یا (Android) ضربه بزنید.
روی Share (iPhone) یا Done (Android) ضربه بزنید.
توجه: می توانید با فشار دادن و نگه داشتن فیلتر در پایین صفحه، ترتیب فیلترهای خود را مجدداً مرتب کنید و سپس آن را به موقعیت دلخواه بکشید.

آموزش بخش آرشیو اینستاگرام

می توانید پستی را که به اشتراک گذاشته اید را بایگانی کنید تا آن را از نمایه خود پنهان کنید و آن را طوری قرار دهید که دنبال کنندگان شما و سایر افراد در اینستاگرام نتوانند آن را ببینند. وقتی یک پست را بایگانی می کنید، همه لایک ها و نظرات خود را حفظ می کند.
برای آرشیو یک پست:
روی نمایه یا عکس نمایه خود در پایین سمت راست ضربه بزنید تا به نمایه خود بروید.
روی پستی که می‌خواهید بایگانی کنید ضربه بزنید.
روی (iPhone) یا (Android) در بالا سمت راست ضربه بزنید.
آرشیو را انتخاب کنید.

برای روشن یا خاموش کردن Stories Archive:

روی نمایه یا عکس نمایه خود در پایین سمت راست ضربه بزنید تا به نمایه خود بروید.
روی گزینه های بیشتر در بالا سمت راست ضربه بزنید، سپس روی تنظیمات تنظیمات ضربه بزنید.
روی Privacy و سپس Story ضربه بزنید.
در کنار ذخیره استوری در بایگانی، روی کلید روشن ضربه بزنید.

برای دیدن محتوایی که بایگانی کرده اید:

روی نمایه یا عکس نمایه خود در پایین سمت راست ضربه بزنید تا به نمایه خود بروید.
روی گزینه‌های بیشتر در بالا سمت راست ضربه بزنید، سپس روی گزینه‌های Tapactivity ControlsYour Activity ضربه بزنید.
روی Archive ضربه بزنید.
روی Posts/Stories Archive در بالا ضربه بزنید، سپس Stories Archive، Posts Archive یا Live Archive را انتخاب کنید.

آموزش بلاک کردن و ریستریکت

روی پروفایل یا عکس پروفایل خود در پایین سمت راست ضربه بزنید تا به نمایه خود بروید.
روی گزینه های بیشتر در بالا سمت راست ضربه بزنید، سپس روی تنظیمات تنظیمات ضربه بزنید.
روی Privacy ضربه بزنید، سپس روی Blocked Accounts ضربه بزنید.
برای رفع انسداد شخصی در لیست حساب های مسدود شده خود، روی Unblock در سمت راست نام او ضربه بزنید. برای تایید دوباره روی Unblock ضربه بزنید.
برای افزودن شخصی به لیست حساب های مسدود شده خود، در بالا سمت راست ضربه بزنید و فردی را که می خواهید مسدود کنید جستجو کنید. روی Block در سمت راست نام آنها ضربه بزنید.
برای مسدود کردن حساب و حساب‌های جدیدی که ممکن است افراد ایجاد کنند، روی Block در پایین ضربه بزنید تا تأیید شود.
اگر ترجیح می دهید فقط آن حساب را مسدود کنید، در کنار Block [نام کاربری] ضربه بزنید. برای تایید دوباره روی Block ضربه بزنید.

ریستریکت اینستاگرام

۱ اکانت اینستاگرام خود را باز کنید.
۲ به پروفایل فرد مورد نظر بروید.

۳ روی “···” کلیک کنید …
۴ “Restrict” را انتخاب کنید.

آموزش ریلز اینستاگرام

با Reels می توانید ویدیوهای کوتاه تا ۶۰ ثانیه ضبط و ویرایش کنید. مهم این است یاد بگیرید که چگونه به کلیپ هایی که ضبط می کنید موسیقی، جلوه های جذاب و صداهای مختلف اضافه کنید.

روی پست جدید ضربه بزنید یا انگشت خود را به سمت راست در هر نقطه از فید بکشید.
به پاببن اسکرول کنید.

برای شروع ضبط روی آن ضربه بزنید و دوباره روی آن ضربه بزنید تا کلیپ پایان یابد. همچنین می‌توانید روی رول دوربین خود در پایین سمت چپ ضربه بزنید تا یک ویدیو از رول دوربین خود اضافه کنید.
برای تماشا، برش یا حذف کلیپ قبلی که ضبط کرده اید، روی previous  ضربه بزنید. روی Done در پایین سمت راست ضربه بزنید.
در Next (Android) یا Preview (iPhone) ضربه بزنید تا برچسب، نقاشی و متن به حلقه خود اضافه کنید یا آن را در دستگاه خود دانلود کنید. از نوار لغزنده در پایین برای ویرایش زمانی که می خواهید متن ظاهر شود استفاده کنید.
روی Share to ضربه بزنید و سپس روی Cover ضربه بزنید تا عکس روی جلد خود را تغییر دهید و یک توضیح بنویسید. اگر می خواهید حلقه خود را به جای کاوش در استوری خود به اشتراک بگذارید، روی Stories در بالا ضربه بزنید.
روی Next ضربه بزنید، سپس روی Share ضربه بزنید.

استفاده حرفه‌ای از دایرکت اینستاگرام

دایرکت اینستاگرام مکانی است که با استفاده از آن می‌توانید به افراد مختلف پیام بدهید. اگر می‌خواهید به صورت حرفه‌ای از اینستاگرام استفاده کنید باید به استفاده از دایرکت هم مسلط باشید. در دایرکت اینستاگرام و در رابطه با مخاطبان و مشتری‌ها…

۱- مودب باشید. تحت هر شرایطی ادب را رعایت کنید و محترمانه با افراد صحبت کنید.

۲- سریع باشید. در اولین فرصت ممکن پیام‌ها را جواب بدهید تا افراد به شما اعتماد کنند.

۳- پیگیر باشید. اگر افراد خریدی از شما داشته‌اند پیگیری کنید تا محصول حتما به دست آن‌ها برسد و در صورت امکان نظر آن‌ها را در مورد محصول بپرسید.

۴- دوستانه برخورد کنید. اینستاگرام جایی برای تعامل انسان‌هاست پس لازم نیست خیلی رسمی به افراد جواب بدهید. تا حد امکان با صمیمیت برخورد کنید.

نکات تولید محتوای حرفه ای در اینستاگرام

پیشرفت در اینستاگرام و به دست آوردن هر موفقیتی از جمله درآمد و بالا رفتن تعداد فالوور، بدون تولید محتوای باکیفیت امکان‌پذیر نیست. داشتن محتوای باکیفیت و حرفه‌ای قواعدی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

۱- کیفیت عکس و ویدیو: محتوای بی‌کیفیت تنها باعث می‌شود به جای گرفتن فالوور، آن‌ها را از دست بدهید!‌ پس باید از کیفیت‌های مناسب استفاده کنید. کیفیت‌های مناسب برای اینستاگرام به شرح زیر است:

  • پست مربعی: ۱۰۸۰×۱۰۸۰
  • پست مستطیل افقی: ۱۰۸۰ X 608 
  • پست مستطیل عمودی: ۱۰۸۰ x 1350
  • استوری: ۱۰۸۰ x 1920 
  • کاور igtv: 420 x 654

۲- فونت و رنگ مناسب: از فونت‌های مناسب و خوانا در محتوایتان استفاده کنید و همچنین دقت کنید رنگ‌هایی را به کار ببرید که همان رنگ‌های هویت بصری شما و متعلق به پالت رنگتان باشد.

۳- کپشن مناسب: کپشن شما هم بخش مهمی از محتواست! در کپشن قرار است توضیحات لازم را درباره پست بگذارید و به نوعی مکمل پست محسوب می‌شود. پس به آن دقت کنید و توضیحات مناسب با ادبیاتی مناسب برند را استفاده کنید.

۴- محتواهای متنوع: از انواع محتواها و ایده‌ها برای اینستاگرامتان استفاده کنید. در بخش انتهایی این مقاله انواع ایده‌های خلاقانه را برای تولید محتوای اینستاگرام معرفی می‌کنیم.

۵- استفاده از تم برای چیدمان پست‌ها: خوب است که یک تم خاص را برای صفحه اینستاگرامتان در نظر بگیرید. مثلا از طرح شطرنجی استفاده کنید و پست‌هایتان را با بک‌گراندهایی با رنگ‌های مکمل در کنار هم قرار بدهید تا به جذابیت آن اضافه کند.

برنامه‌های تولید محتوای تصویری و ویدیویی برای اینستاگرام

هرچند بهتر است که محتواهایتان را با استفاده از نرم افزارهای حرفه‌ای مثل فتوشاپ، ایلاستریتور و افتر افکت تولید کنید، اما همیشه مهارت و زمان لازم برای استفاده از این برنامه‌ها در دسترس نیست. در نتیجه باید از برنامه‌های آنلاینی استفاده کنید که برای همین منظور طراحی شده‌اند. چند مورد از بهترین این برنامه‌ها عبارتند از:

Canva

کانوا یک سایت طراحی آنلاین است که به شما اجازه می‌دهد با استفاده از قالب‌های از پیش آماده، طراحی‌های مختلفی در ابعاد مختلف انجام بدهید. کانوا همچنین بک گراندها و تم‌های مختلفی برای استفاده در اینستاگرام دارد که ابعاد آن‌ها دقیقا با ابعاد استاندارد این شبکه اجتماعی تنظیم شده است. می‌توانید تعداد زیادی از این قالب‌ها را به صورت رایگان دانلود کرده و با اندکی تغییرات از آن‌ها استفاده کنید.

Freepik

فری پیک یک سایت دانلود تصاویر وکتوری است که نقش جلیقه نجات را برای طراحی‌ّهای شما بازی می‌کند! برای تولید محتوای تصویری در اینستاگرام خیلی جاها نیاز به تصاویر و کاراکترهای وکتوری دارید که طراحی آن‌ها از صفر کاری وقتگیر است. اینجاست که با کمک فری پیک می‌توانید تصاویر مورد نظرتان را به راحتی دانلود کرده و تغییر بدهید. فری پیک هم مثل کانوا تعدادی قالب محتوای اینستاگرام هم دارد.

Inshot

اینشات یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها برای آماده کردن و ادیت ویدیو برای استفاده در استوری است. با استفاده از این برنامه می‌توانید ویدیوها را کات کنید و انواع موسیقی را به آن‌ها اضافه کنید. همچنین اجازه می‌دهد کلیپ‌های ساده‌ای هم بسازید.

Animaker

Animaker برای ساختن انیمیشن‌های ساده و دم دستی گزینه خیلی خوبی است. با استفاده از این برنامه می‌توانید برخی کاراکترهای از پیش آماده را تغییراتی بدهید و با استفاده از آن‌ها انیمیشن بسازید. هرچند در ادامه نیاز به انیمیشن‌های حرفه‌ای‌تری خواهید داشت اما برای شروع برنامه مناسبی است.


شاید این مطالب را دوست داشته باشید:


الگوریتم اینستاگرام

خیلی جاها با لغاتی مثل الگوریتم اینستاگرام، قوانین اینستاگرام و شکست دادن اینستاگرام مواجه می‌شوید. تمام این کلمات به معنی الگوریتم برنامه‌نویسی‌ای است که پشت اینستاگرام قرار دارد و باعث می‌شود شما با الگوی خاصی محتواهای منتشرشده در اینستاگرام را ببینید.

برخلاف تصور خیلی از افراد، الگوریتم اینستاگرام برای شکست دادن نیست بلکه باید آن را بدانید و بتوانید با آن کار کنید. یکی از کاربردهای الگوریتم، ترتیب نشان دادن پست‌ها در فید اینستاگرام است. فاکتورهای به کار رفته برای ترتیب پست‌ها عبارتند از:

۱- علاقه شما به آن نوع محتوا

۲- رابطه و میزان تعامل شما با منتشرکننده محتوا

۳- مدت زمان گذشته از انتشار محتوا (محتواهای جدیدتر بالاتر نمایش داده می‌شوند.)

۴- تعداد کسانی که آن‌ها را دنبال می‌کنید

۵- میزان زمان استفاده شما از اینستاگرام

پس برای دیده شدن توسط فالوورها باید به این نکات دقت کنید. یعنی تعامل را با مخاطب‌ها بالا ببرید، زمان مناسبی را برای انتشار پست و استوری انتخاب کنید و غیره.

رفتن در اکسپلور اینستاگرام

Explore یا اکسپلور، صفحه‌ای است که شما به عنوان یک کاربر برای پیدا کردن محتواهای جدید از کسانی که آن‌ها را فالو ندارید از آن استفاده می‌کنید. در این صفحه براساس نوع پیج‌هایی که شما دنبال می‌کنید همیشه محتواهای تصادفی در همان رابطه وجود دارند که ممکن است باعث شوند شما پیج جدیدی را کشف کرده و آن‌ را دنبال کنید.

بسیاری از کسب و کارها به دنبال رفتن پست‌هایشان به صفحه اکسپلور هستند. این کار امکان‌پذیر است اما نکات خاص خودش را دارد:

  • همه پست‌های شما قرار نیست به اکسپلور بروند. شاید از هر ۲۰ پست، یکی از آن‌ها که پربازدیدترین است وارد اکسپلور شود. پس همیشه نباید هدف را رفتن به اکسپلور قرار بدهید.
  • تنها راه تشخیص این که پستی به اکسپلور رفته یا نه، ورودی‌هایی است که به گفته خود اینستاگرام از اکسپلور آمده‌اند.
  • پست‌هایی به اکسپلور می‌روند که محتوای جذاب داشته باشند، از هشتگ‌ها به خوبی استفاده کرده باشند و تعامل آن‌ها بالا باشد.

کسب درآمد از اینستاگرام

هدف از داشتن یک اکانت حرفه‌ای اینستاگرام مشخص است: رسیدن به درآمد!  راه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که عبارت است از:

۱- اینفلوئنسر مارکتینگ: تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر مساوی است با داشتن درآمد. هرچه اینفلوئنسر بزرگ‌تری باشید درآمد شما هم بیشتر خواهد بود. این درآمد اکثرا از طریق تبلیغ برای برندهای مختلف به دست می‌آید.

۲- آموزش: می‌توانید آموزش مهارت‌های مختلف را به عنوان یک راه درآمدی در اینستاگرام استفاده کنید. این آموزش‌ها می‌توانند هرچیزی باشند. آموزش طراحی گرافیکی، شیرینی‌پزی و مکرومه‌بافی!

۳- فروش مستقیم کالا: می‌توانید از پیج اینستاگرام برای فروش محصولات مختلف استفاده کنید. در واقع بسیاری از کسب و کارهای محلی و خانگی برای گسترش کسب و کارشان از همین روش استفاده می‌کنند.

۴- نشر تبلیغات: می‌توانید اینفلوئنسر نباشید و فقط پیجی باشید که محتوای سایر پیج‌ها را با گرفتن مبلغی به اشتراک می‌گذارد. این هم یک راه پرطرفدار در اینستاگرام برای ایجاد درآمد است.

۵- افیلیت مارکتینگ: می‌توانید به روش همکاری در فروش رو بیاورید. یعنی لینک خرید مربوط به یک برند خاص را در استوری قرار بدهید و بسته به تعداد کلیک‌هایی که روی آن لینک می‌خورد، مبلغی را از آن برند دریافت کنید.

فروشگاه اینستاگرام

بخش فروشگاهی اینستاگرام برای اکانت‌های بیزنسی کاربرد دارد که برند خود را گسترش داده‌اند و حالا می‌خواهند محصولاتشان را به صورت حرفه‌ای‌تر بفروشند. این قابلیت، یک بخش فروشگاه را به اکانت شما اضافه می‌کند که در آن می‌توانید محصولات را با تگ قیمت نمایش بدهید.

برای فعال کردن فروشگاه اینستاگرام…

۱- به منوی تنظیمات بروید.

۲- به Business بروید.

۳- به گزینه shopping بروید.

۴- رو گزینه continue بزنید.

۵- یک کاتالوگ محصولات را انتخاب کنید.

۶- روی done بزنید.

افزایش فالوور حرفه‌ای در اینستاگرام

اگر بخواهید درآمدتان از اینستاگرام بالا برود به فالوورهای بیشتری هم نیاز خواهید داشت. افزایش فالوور در اینستاگرام روش‌های مختلف دارد که سه مورد از مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از:

۱- نخریدن فالوور فیک

۲- مرتب بودن در تولید محتوا

۳- استفاده صحیح از هشتگ

حذف و غیرفعال کردن اکانت

در نهایت اگر روزی دیگر نیاز یا علاقه‌ای به اکانتتان نداشتید، می‌توانید آن را به صورت همیشگی یا موقت غیرفعال کنید. برای این کار باید حتما از سایت اینستاگرام به جای اپلیکیشن آن استفاده کنید و با مراجعه به قسمت تنظیمات برای دی اکتیو کردن اینستاگرام اقدام کنید. دقت کنید که اگر اکانت را برای همیشه حذف کنید دیگر امکان بازیابی آن وجود نخواهد داشت.

آموزش حرفه ای اینستاگرام را از کجا شروع کنیم؟

الگوریتم اینستاگرام را یاد بگیرید

یکی از نکاتی که برای موفقیت در اینستاگرام باید حتما به آن مسلط باشید، الگوریتم اینستاگرام است. در این مقاله اشاره مختصری به این الگوریتم کردیم اما آموزش کامل آن نیاز به صرف وقت بیشتری دارد. در مقاله «الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱» می‌توانید با تمام فوت و فن‌های قوانین اینستاگرام آشنا بشوید.

تولید محتوای گرافیکی را یاد بگیرید

دوره آنلاین تولید محتوای اینستاگرام

محتواهای باکیفیت برگ برنده شما در اینستاگرام خواهند بود و بخش مهمی از آموزش اینستاگرام به یادگیری تولید محتوای متناسب با آن اختصاص دارد. با استفاده از نرم افزارهایی مثل فتوشاپ و ایلاستریتور می‌توانید پست و استوری‌های منحصر به فردی را برای اینستاگرام طراحی کنید. در دوره آنلاین «آموزش تولید محتوای گرافیکی برای شبکه‌های اجتماعی» می‌توانید صفر تا صد این فرایند را یاد بگیرید.

ویدیو بسازید

دوره آموزش موشن گرافیک

ویدیوها نقش مهمی برای یک اینستاگرام مارکتینگ موفق دارند. موشن گرافیک، انیمیشن و فیلم‌های کوتاه را در reels و igtv نمایش بدهید تا بازخورد بهتری داشته باشید. به عنوان یک فریلنسر هم اگر بتوانید موشن گرافی های ساده بسازید بخت بیشتری برای پیدا کردن شغل‌های مرتبط با اینستاگرام خواهید داشت. برای یادگیری این شاخه می‌توانید در دوره «ساخت موشن گرافیک» آکادمی اینفوگرام ثبت نام کنید. برای انتشار فیلم طولانی در اینستاگرام igtv بهترین گزینه است.

استراتژی تولید محتوا برای اینستاگرام را یاد بگیرید

آموزش استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

اینستاگرام مارکتینگ به عنوان یکی از زیرشاخه‌های بازاریابی دیجیتال نیاز به استراتژی‌های خوب دارد تا نتیجه بدهد. پس باید بتوانید انواع استراتژی را برای اهداف مختلف طراحی کنید. در پست «استراتژی تولید محتوا برای اینستاگرام» به این موضوع به صورت کامل پرداخته‌ایم.

از ایده‌های محتوایی متنوع استفاده کنید

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

در نهایت، باید به یاد داشته باشید که فالوورهای شما هر روز با محتواهای زیادی در اینستاگرام سروکار دارند و اگر دائم محتواهای تکراری از شما ببینند خسته خواهند شد. پس از انواع ایده‌هایی که می‌توانید استفاده کنید. در پست «آموزش تولید محتوا در اینستاگرام با ۲۱ ایده جذاب» انواع مدل محتواهای پرکاربرد را خواهید دید.

سوالات متداول

اکانت اینستاگرام چیست؟

اکانت یا Account  یک کلمه انگلیسی است. در فارسی معدل این کلمه حساب است. وقتی می‌گوییم اکانت اینستاگرام یعنی حساب یا پیج اینستاگرام.

چگونه در اینستاگرام تگ کنیم؟

در روند انتشار پست با استفاده از گزینه Tag people می‌توانید افراد را روی عکس تگ کنید. در استوری هم ابتدا @ را تایپ کرده سپس آیدی فد مورد نظر را بنویسید.

از کجا اینستاگرام را دانلود کنیم؟

شما می‌توانید اینستاگرام را گوگل پلی، اپ استور، بازار و مایکت دانلود کنید. توجه داشته باشید بهتر است این نرم افزار را از سایت های غیر معتبر دانلود نکنید.

آموزش کامل اینستاگرام چقدر طول میکشه؟

آموزش استفاده از اینستاگرام برای پیج شخصی و به عنوان یک کاربر عادی سخت و زمانبر نیست. فقط کافیست همه موارد را یک یا دوبار انجام دهید تا به خوبی به اینستاگرام مسلط شوید. اما آموزش اینستاگرام برای کسب و کارها و جهت افزایش فالوور و فروش کاملا متفاوت و تخصصی است.

‫۷ دیدگاه ها

  1. سلام
    من توی کار پوشاک و لباس هستم. مقالتون راجع به آموزش اینستاگرام خیلی عالیه. ممنونم ازتون

  2. مقالتون عالی بود.ازاطلاعاتتون اجازه داریم برای تولید محتوا اینستاگرام استفاده کنیم??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن