Search
Close this search box.
بازاریابی دیجیتالبازاریابی محتوایی

آموزش کامل گذاشتن فیلم طولانی در پست و استوری اینستاگرام

۳.۴/۵ - (۱۰ امتیاز)

امروزه اینستاگرام، بخش مهمی از زندگی افراد را تشکیل می‌دهد و هرکسی به نوعی با این شبکه اجتماعی سروکار دارد. خیلی از افراد برای گذراندن اوقات فراغت، برخی برای ارتباط با دوستان خود و برخی دیگر برای توسعه‌ی کسب و کار یا دانش فردی، در اینستاگرام هستند و از طرفی روزانه خیل عظیمی از محتواست که وارد این شبکه اجتماعی می‌شود.

با گسترش این شبکه و اخبار و اطلاعات جدیدی که لحظه به لحظه به دست مخاطبین می‌رسد، تمایل به خواندن متون طولانی و دریافت اطلاعات مورد نیاز از این طریق روز به روز کمتر می‌شود. این روزها مخاطبین بیشتر به دنبال دریافت سریع اطلاعات و به اصطلاح لقمه حاضر و آماده هستند. به همین خاطر ویدیوها جذابیت بیشتری برای آنها دارند. یکی از دلایل مهمی که اینستاگرام را به یک شبکه اجتماعی محبوب تبدیل کرده است، بستر مناسب محتوای تصویری آن است که خواه، ناخواه مخاطب را درگیر می‌کند.

محتواهای ویدیویی و فیلم‌ها برای کسانی که قصد تولید محتوا در اینستاگرام را دارند زحمت بیشتری دارد، اما اگر کمی سلیقه و ظرافت به خرج دهید، به سادگی می‌توانید مخاطبان زیادی را جذب کنید.در مقالات گذشته آموزش نصب اینستاگرام و کار با آن را برایتان بررسی کرده‌ایم. در این مقاله قصد داریم تا با نحوه گذاشتن فیلم‌های طولانی در اینستاگرام بیشتر آشنا شویم، در ادامه با ما همراه باشید.

آیا نیاز به مشاوره تخصصی درباره اینستاگرام دارید؟

روی دکمه زیر کلیک کنید و با پر کردن فرم مشاوره منتظر تماس کارشناسان آکادمی اینفوگرام در ۲۴ ساعت آینده باشید.

فرم مشاوره اینستاگرام

آیا نیاز به برگرداندن پیج اینستاگرام دارید؟

روی دکمه زیر کلیک کنید و با پر کردن فرم مشاوره منتظر تماس کارشناسان آکادمی اینفوگرام در ۲۴ ساعت آینده باشید.

فرم برگرداندن پیج اینستاگرام

نحوه گذاشتن فیلم طولانی در پست اینستاگرام

در ابتدا که اینستاگرام شروع به فعالیت کرده بود، اجازه گذاشتن فیلم بیشتر از ۳۰ ثانیه را نمی‌داد، با گذشت زمان این مقدار را به ۱ دقیقه افزایش داد اما به دلیل اینکه در طول یک دقیقه شاید خیلی از مطالب را نتوان توضیح داد، افراد مجبور بودند تا مطالب خود را در چندین پست منتشر کنند که مشکلات زیادی به همراه داشت.

بعد از مدتی اینستاگرام تصمیم به افزودن قابلیتی برای گذاشتن فیلم‌های بیش از یک دقیقه گرفت و هم‌اکنون به چندین روش می‌توان فیلم‌های بالای یک دقیقه را در اینستاگرام قرار داد.

برای قرار دادن فیلم در پست اینستاگرام کافیست تا علامت مثبتی که در پایین صفحه وجود دارد را بزنید، سپس فیلم مورد نظر خود را از گالری انتخاب کنید یا در همان لحظه ویدیویی ضبط کنید و ادامه‌ی مراحل را طی کنید که در ادامه درباره این مراحل بیشتر توضیح می‌دهیم.

بیشتر بخوانید:

دایرکت اینستاگرام کجاست و چطور با آن کار کنیم؟

نرم افزار گذاشتن فیلم طولانی در پست اینستاگرام

برای قرار دادن فیلم در پست اینستاگرام، لازم است تا نرم‌افزاری داشته باشید که با استفاده از آن فیلم مورد نظر خود را ویرایش یا اصلاح کنید. گاهی اوقات می‌توان فیلم را کوتاه کرد و به صورت فیلم یک دقیقه‌ای در اینستاگرام منتشر کرد.

گاهی فیلم مورد نظر نیاز به برش یا اصلاح دارد یا حتی شاید لازم باشد که عکس یا فیلمی با آن ادغام شود. برای انجام کارهای فوق می‌توانید از نرم‌افزارهای مختلفی استفاده کنید. اپلیکیشن‌هایی مثل inshot، Timbre، Story Cutter از این دست نرم‌افزارها هستند و برای گذاشتن فیلم در پست و استوری اینستاگرام می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

چگونه فیلم طولانی در پست اینستاگرام بگذاریم

برای گذاشتن فیلم طولانی در اینستاگرام کار سختی در پیش ندارید و بعد از اینکه ویدیوی خود را آماده کردید باید از خودتان سوال کنید که می‌خواهید ویدیوی موردنظرتان به چه شکلی منتشر شود، ویدیو چند قسمتی یا تلویزیون اینستاگرام (IGTV).

بیشتر بخوانید:

آموزش اینستاگرام

گذاشتن ویدیو چند قسمتی در پست اینستاگرام

این روش، روش قدیمی‌تری است که برای انتشار ویدیوهای بیشتر از یک دقیقه به کار گرفته می‌شود و با استفاده از آن می‌توانید تا ۱۰ دقیقه ویدیو را به صورت اسلایدی در قالب پست اینستاگرام قرار دهید.

در این روش کافیست تا ویدیو خود را به چند قسمت یک دقیقه‌ای تقسیم کنید و در هنگام انتخاب ویدیو برای پست اینستاگرام، آنها را به ترتیب انتخاب کنید. دقیقا شبیه زمانی که قرار است ۱۰ عکس را در قالب پست منتشر کنید.

از مزیت‌های این روش این است که مخاطب به راحتی می‌تواند ورق بزند و قسمت‌های مختلف پست را تا انتها تماشا کند اما از معایب آن نیز می‌توان به نمایش تعداد لایک به جای تعداد ویو اشاره کرد.

به دلیل اینکه همیشه تعداد ویو بیشتر از تعداد لایک است، نمایش تعداد ویو می‌تواند مخاطب را برای دیدن ویدیو بیشتر ترغیب کند. برای تبدیل ویدیوی خود به چند قسمت نیز می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی که در بالا معرفی شد کمک بگیرید.

گذاشتن ویدیو در تلویزیون اینستاگرام (IGTV)

روش دیگری که می‌توانید از آن استفاده کنید، قراردادن فیلم طولانی خود در گذاشتن ویدیو در تلویزیون اینستاگرام (IGTV) است. در گذاشتن ویدیو در تلویزیون اینستاگرام (IGTV) اگر اکانت تایید شده داشته باشید تا ۶۰ دقیقه و اگر اکانت معمولی داشته باشید تا ۱۰ دقیقه می‌توانید ویدیو بارگذاری کنید.

گذاشتن ویدیو در تلویزیون اینستاگرام (IGTV) دنیایی از ویدیوهای طولانی است که در آن می‌توانید قابلیت‌های بیشتری نسبت به روش پست چند قسمتی در اختیار داشته باشید، برای مثال زمانی که ویدیو خود می‌خواهید منتشر کنید دیگر نیازی نیست که فیلم خود را ویرایش کنید، اینستاگرام به صورت خودکار زمانی که ویدیو شما بیشتر از یک دقیقه باشد از شما سوال می‌ کند که فیلم شما را به اندازه یک دقیقه کوتاه کند یا مستقیم در گذاشتن ویدیو در تلویزیون اینستاگرام (IGTV) منتشر کند.

با این کار دیگر نیازی نیست که زمان خود را صرف قسمت کردن ویدیو خود کنید. از دیگر مزایای قرار دادن پست در گذاشتن ویدیو در تلویزیون اینستاگرام (IGTV) این است که می‌توانید متوجه شوید که کدام قسمت از فیلم شما بیشتر دیده شده و همچنین تعداد ویو به جای تعداد لایک به مخاطبان نمایش داده می‌شود.

قابلیت دیگری که این روش دارد این است که می‌توان چند پست منتشر شده در این قالب را در یک سری مشخص قرار دهید و به اصطلاح پست‌های سریالی درست کنید. برای قرار دادن پست در قسمت تلویزیون اینستاگرام علاوه بر روشی که گفته شد، می‌توانید از آیکون موجود در بالای صفحه اکسپلور وارد شوید و در آن علامت مثبت را بزنید و پست ویدیویی خود را منتشر کنید.

گذاشتن فیلم بیشتر از ۱۵ ثانیه در استوری اینستاگرام

یکی دیگر از بخش‌های جذاب اینستاگرام، بخش استوری آن است. استوری‌ها به دلیل کوتاهی و روزانه بودنشان محبوبیت و کاربرد زیادی دارند. ویدیو گذاشتن داخل استوری اینستاگرام نیز همانند پست، محدودیت زمانی دارد.

برای گذاشتن ویدیو داخل استوری باید دقت کنید که بیشتر از ۱۵ ثانیه نباشد. البته مزیت استوری نسبت به پست این است که معمولا مخاطب برای دیدن استوری بعدی هم اقدام می‌کند و اگر استوری شما بیش از ۱۵ ثانیه باشد نیز به استوری بعدی منتقل خواهد شد. پس اگر قصد داشتید تا ویدیویی بیشتر از ۱۵ ثانیه در استوری اینستاگرام قرار دهید، کافیست تا فیلم موردنظر خود را انتخاب کنید تا اینستاگرام به صورت خودکار آن را به چند استوری تقسیم کند.

برای گذاشتن استوری بیش از ۱۵ ثانیه باید به چند نکته نیز توجه کنید، به طور مثال اگر ویدیوی شما از ۱ دقیقه بیشتر باشد فقط همان ۱ دقیقه اول را اینستاگرام می‌تواند تشخیص دهید و به ۴ استوری ۱۵ ثانیه‌ای تبدیل کند و ادامه روند را باید خودتان انجام دهید.

نکته دیگری که وجود دارد این است که تقسیم بندی اینستاگرام برای استوری‌ها به صورت مساوی است و نهایتا به ۱۵ ثانیه می‌رسد یعنی به طور مثال اگر ویدیو شما ۲۰ ثانیه باشد اینستاگرام آن را به دو فیلم ۱۰ ثانیه‌ای تقسیم می‌کند نه یک استوری ۱۵ ثانیه‌ای و یک استوری ۵ ثانیه‌ای.

برای تقسیم بندی مدنظر خود نیز می‌توانید از اپلیکیشن Story Cutter که در بالا نیز آن را معرفی کردیم استفاده کنید و ویدیوی خود را به اندازه دلخواه خودتان در بیاورید.

بیشتر بخوانید:

دوره فروش در اینستاگرام

گذاشتن فیلم بیشتر از یک دقیقه در استوری اینستاگرام

مورد آخری که برای گذاشتن فیلم طولانی در اینستاگرام وجود دارد، استوری بیش از یک دقیقه است. برای قرار دادن استوری بیش از یک دقیقه نیز می‌توانید از دو روش استفاده کنید. روش اول استفاده از نرم‌افزارهای مربوط به این کار است که در بالا برخی از آنها را معرفی کردیم. با استفاده از این اپلیکیشن‌ها می‌توانید ویدیو خود را به چند فیلم یک دقیقه‌ای تبدیل کنید و سپس در اینستاگرام قرار دهید. روش دیگری که وجود دارد نیز استفاده از Story Cutter و تقسیم فیلم‌ مورد نظر به چندین قسمت ۱۵ ثانیه‌ای است که به راحتی در استوری جا بگیرد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا انواع مختلف گذاشتن پست و استوری بیش از یک دقیقه را برای شما توضیح دهیم و اپلیکیشن‌های کاربردی در این زمینه را نیز به شما معرفی کنیم، امیدواریم که مورد توجه قرار گرفته باشد و حتما نظرات و تجربیاتتون را با ما در میان بگذارید.

‫۲۱ دیدگاه ها

  1. سلام اینکه عکس پروفایل کلیک میکنی عکس وفیلم میگذارند اسمش چیست و چگونه اینکار. راانجام دهیم ؟

    1. بهش استوری میگن و از علامت + گوشه سمت چپ صفحه اول اینستاگرام شما قابل استفاده‌س

  2. سلام ، اینستا گرام من فیلم طولانی رو استوری نمیکنه و فقط ۱۵ ثانیه اولش اپلود میشه بقیه اش ارور میده ، لطفا راهنمایی کنین ممنون
    Instagram : @saeed.org.page

    1. ببینید هیچ مشکل خاصی برای آپلود ویدیو وجود نداره. مشکل شما یکی از این موارده:
      ۱- سرعت اینترنت
      ۲- باگ اینستاگرام در لحظه
      ۳- استفاده کردن از گزینه reels و انتخاب کردن محدودیت ۱۵ ثانیه به جای ۳۰ ثانیه

  3. سلام. من فیلم یک دقیقه ای میخوام استوری کنم. ۴ تا اسلاید میشه ولی مثلا ۵ دقیقه بین آپلود شدن اولی و دومی فاصله هست!

  4. سلام، دوستم کلیپ یک دقیقه ای رو به صورت کامل و بدون این که به قسمت های ۱۵ ثانیه ای تبدیل بشه میتونه استوری بذاره.
    خودشم نمیدونه چطور اینجوری شده و منم تاحالا همچین چیزی توی استوری هیچکس ندیدم و برام خیلی عجیبه
    چهار تا اکانت اینستا داره و فقط یک اکانت این امکان رو داره
    میخواستم راهنمایی کنید که چطور ممکنه استوری یک دقیقه ای بذاره
    (استوری یک دقیقه ای که میذاره توی گوشیه بقیه هم به صورت یک دقیقه کامل میاد نه چهارتا پانزده ثانیه)

    1. سلام. ایشون به جای استوری یا داره ریلز می‌ذاره یا لایو. چون اینستاگرام همچین قابلیتی نداره. توی لیست آپدیت‌های اعلام‌شده‌اش هم همچین چیزی نیست.

  5. چطوری وقتی فیلم طولانی میزاریم فیلم رو میبینیم و بعد میخایم ادامشو ببینن میزنن روش از اول نیاره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن