Search
Close this search box.
بازاریابی محتواییبازاریابی دیجیتال

بهترین برنامه‌های تولید محتوا در اینستاگرام را بشناسید

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)

روزانه حدود ۴۰۰ میلیون نفر از اینستاگرام استفاده می‌کنند، عکس‌های خود را به اشتراک می‌گذارند، از محتوای پیج مورد علاقه‌شان استفاده می‌کنند و محصول یا خدمات‌شان را به فروش می‌رسانند.

این شبکه اجتماعی با ۷۰۰ میلیون کاربر و امکانات جدیدی مثل استوری‌، لایو و … به یکی از بسترهای مهم برای بازاریابی محتوایی مجموعه‌ها و افراد تبدیل شده است. اما سوال اینجاست که بین این حجم از کاربر، چطور می‌توانیم دیده شدن پیج اینستاگرام خود را تبدیل به عادتی روزمره برای مخاطبان‌مان کنیم و جایی در قلب آن‌ها باز کنیم؟

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

احتمالا برای شما هم پیش آمده که وارد پیجی در اینستاگرام شده و از قالبی که در پست‌ها، رنگ‌ها و حتی نحوه چیده شدن آن‌ها به کار گرفته شده، لذت برده باشید. ساخت یک هویت بصری مناسب برای صفحه اینستاگرام به جذب مخاطب کمک کرده و احساس خوبی را در آن‌ها به وجود می‌آورد.

بنابراین خلاقیت در تولید محتوای بصری برای جذب مخاطب بیشتر اهمیت زیادی دارد. خوشبختانه ابزار و برنامه‌های زیادی برای انجام این کار طراحی شده تا انجام این کار را برای ما آسان‌تر کنند.

در این مقاله قصد داریم تعدادی از برنامه‌های تولید محتوا در اینستاگرام را به شما معرفی کنیم تا جوانه‌های خلاقیت خود را شکوفا کرده و رنگ دیگری به پیج اینستاگرام خود ببخشید، همراه ما باشید.

انواع نرم‌افزار‌های تولید محتوا در اینستاگرام کدامند؟

پاسخ به این سوال با توجه به نیاز شما به عنوان یک تولید کننده محتوا متفاوت است. اما از آن جایی که اینستاگرام بستری برای به اشتراک گذاشتن محتوای تصویری و ویدیویی است، این برنامه‌ها در انجام موارد زیر به شما کمک می‌کنند:

  • ادیت عکس‌ها: برنامه‌های ادیت عکس به شما این امکان را می‌دهند تا فیلترهای مختلف را روی عکس خود امتحان کنید، رنگ، نور و سایز آن‌ها را تغییر دهید، چیزی را به عکس‌ها اضافه یا از آن‌ها کم کنید.
  • قالب و چیدمان پست‌های اینستاگرام: با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانید برای پست‌های پیج خود یک قالب ثابت طراحی کنید، چند عکس را در یک پست قرار دهید و به قول معروف به پیجتان رنگ و لعاب بدهید.
  • ابزارهای ویدیویی: ویرایش ویدیوها، تغییر رنگ و نور آن‌ها، مدت زمان ویدیو و … با استفاده از ابزارهای ادیت ویدیو امکان پذیر است.

۱۰ برنامه‌ تولید محتوا در اینستاگرام برای اندروید و IOS

برنامه تولید محتوا برای اینستاگرام

برنامه‌های زیادی به صورت رایگان در دسترس ما وجود دارد تا با استفاده از آن‌ها بتوانیم محتوای خلاقانه‌تری را در اختیار مخاطبمان قرار دهیم. نکته اینجاست که هر چه محتوای بهتری تولید کنیم این احساس را در مخاطب به وجود می‌آوریم که برای او و چیزی که در پیج ما می‌بیند ارزش قائل شده‌ و برای احساس خوب او تلاش می‌کنیم.

در مقابل مخاطب هم بیشتر احساس اعتماد کرده و ممکن است آن را را به دوستان، آشنایان یا خانواده خود معرفی ‌کند. پس برای داشتن یک پیج موفق و خلاق با ما همراه باشید تا چند نمونه از برنامه‌های تولید محتوا در اینستاگرام را بررسی کنیم:

VSCO

یکی از بهترین برنامه‌ها برای تولید محتوا در اینستاگرام، VSCO است. طبق آمار سایت expandedramblings، این برنامه در سال ۲۰۲۰ حدود ۴۰ میلیون کاربر فعال داشته و بیش از ۲۰۰ پست اینستاگرام دارای هشتگ #VSCO هستند.

VSCO به عنوان ابزاری برای ادیت عکس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، این برنامه ۱۰ فیلتر رایگان و ابزارهای مختلفی برای بالا بردن کیفیت عکس، برش، ویرایش نور و رنگ آن در اختیار کاربران خود قرار داده است.

امتیاز این برنامه در Google play 4.2 و در App store 4.3  است.

Avatan Photo Editor

برنامه ادیت عکس Avatan با در اختیار گذاشتن افکت‌ها و فیلترهای مختلف به ۷۰۰ هزار دانلود در سال ۲۰۲۰ رسیده است. از امکانات این برنامه می‌توان به بیش از ۱۰۰ هزار افکت، استیکرهای مختلف، امکان روتوش عکس و … اشاره کرد.

این برنامه روی دو سیستم عامل اندروید و IOS قابل نصب است، جالب اینجاست که طبق آمار، Avatan بین اپل بازها محبوبیت بیشتری دارد.

امتیاز این برنامه در Google play: 2.6  و در App store: 4.7 است.

Snapseed

Snapseed یکی دیگر از برنامه‌هایی است که می‌توان از آن برای تولید محتوا در اینستاگرام استفاده کرد. شما می‌توانید برای ادیت کردن عکس‌های خود به صورت حرفه‌ای در این برنامه هم از فایل JPG و هم از فایل RAW استفاده کنید.

این برنامه با در اختیار گذاشتن ۲۹ ابزار برای ویرایش عکس‌، این امکان را به شما می‌دهد تا با حذف عناصر مختلف یا افراد، تنظیم نور و رنگ آن‌ها کیفیت عکس‌هایتان را بالا ببرید.

امتیاز این برنامه در Google play: 4.5  و در App store: 3.8 است.

Adobe Lightroom

احتمالا شما هم نام محصولات Adobe را شنیده‌اید، Lightroom یکی از برنامه‌های ویرایش عکس است که این روزها بسیار مورد استفاده عکاسان حرفه‌ای قرار گرفته و ابزارهای کاملی مثل تنظیم رنگ، سایه‌ها، اندازه، نور و … را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

جالب اینجاست که در قسمت Discover این برنامه می‌توانید عکس‌ها و ادیت‌های کاربران دیگر این برنامه را ببینید و از آن‌ها ایده بگیرید. این برنامه بر روی سیستم عامل اندروید، ios و ویندوز قابل نصب است.

امتیاز این برنامه در Google play: 4.3 و در App store: 4.8 است.

Layout from Instagram

این برنامه توسط اینستاگرام برای کاربران ساخته شده تا با استفاده از آن بتوانند عکس‌های خود را به صورت قالب‌های مختلف و تا حداکثر ۹ عکس کنار هم چیده و به صفحه اینستاگرام خود اضافه کنند.

برای مثال شما می‌توانید با عکس‌های قدیمی در گالری‌تان یا عکسی که در همان لحظه می‌گیرید قالب دلخواهتان را بسازید، به آن فیلترهای مختلفی اضافه کرده و رنگ و روح جدیدی به فضای پیجتان بدهید.

طبق گفته سایت similarweb،  21 درصد از کاربران Layout from instagram، برای چیدن و منتشر کردن عکس‌های خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند.

امتیاز این برنامه در Google play: 4.5 و در App store: 4.4 است.

App for type

App for type یکی از بهترین برنامه‌ها برای دوست داران تایپوگرافی است. جالب اینجاست که در این برنامه علاوه بر قاب‌ها و قالب‌های متفاوت، نزدیک به ۶۰ فونت برای استفاده روی عکس‌ها وجود دارد.

از دیگر امکانات برنامه App for type این است که  شما می‌توانید متن دلخواه‌تان را روی کاغذ نوشته و از آن عکس بگیرید، سپس دست خط خود را روی عکس‌تان بارگذاری کرده و تایپوگرافی مخصوص خود را داشته باشید.

امتیاز این برنامه در Google play: 2.7  و در App store: 4.5 است.

Grid and square maker

این برنامه تنها برای سیستم عامل اندروید در دسترس است و این امکان را  به شما می‌دهد تا عکس‌هایتان را با حفظ کیفیت به مربع‌های کوچک تبدیل کرده و آن‌ها را به صورت پست‌های مرتبط در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید. برای مثال شما می‌توانید عکس‌های پانورامای خود را به ۳ مربع کوچک ۳*۱ تبدیل کرده و در یک ردیف پست کنید.

امتیاز این برنامه در Google play: 4.3 است.

Boomerang from Instagram

بومرنگ یکی از ساده‌ترین و آسان‌ترین برنامه‌های اینستاگرام برای ضبط ویدیو است. برای انجام این کار تنها کافیست اپلیکیشن را باز کرده، دکمه دایره‌ای پایین صفحه را نگه داشته و از خود فیلم بگیرید.

این برنامه ۱۰ عکس پشت سرهم گرفته سپس آن‌ها را به هم متصل می‌کند و به صورت یک ویدیو کوتاه یا GIF به شما تحویل می‌دهد.

امتیاز این برنامه در Google play: 4.4 و در App store: 4 است.

Inshot

یکی از بهترین و مناسب‌ترین برنامه‌های اینستاگرام برای ادیت ویدیو Inshot است. در این برنامه می‌توانید کلیپ‌های ویدیویی را کوتاه یا با ویدیویی دیگر ادغام کرده، قسمتی را برش داده یا به آن موسیقی دلخواهتان را اضافه کنید.

جالب اینجاست که در کنار این امکانات، می‌توان میزان نور و رنگ ویدیوی مورد نظر را تنظیم کرده و کیفیت آن را افزایش داد.

امتیاز این برنامه هم در Google play و هم در App store، ۴.۸ است.

GoPro

اگر برای تولید محتوای ویدیویی از دوربین‌های Gopro استفاده می‌کنید، نگاهی هم به اپلیکیشن آن داشته باشید. شما می‌توانید برای فیلم گرفتن از خود یا طبیعت اطراف‌تان، دوربین‌ Gopro را به موبایل‌تان وصل کنید. نکته قابل توجه اینجاست که می‌توان با استفاده از تلفن همراه خود تنظیمات فیلم را کنترل کرده، سپس از اپلیکیشن مخصوص آن برای ویرایش نور، رنگ و … استفاده کنید.

امتیاز این برنامه در Google play: 4.6 و در App store: 4.8 است.

معرفی سایت‌های مناسب برای تولید محتوا در اینستاگرام

علاوه بر نرم‌افزارهایی که روی گوشی‌های موبایل قابل استفاده هستند، سایت‌های بسیار خوبی هم برای تولید محتوا به صورت رایگان وجود دارند. در ادامه به معرفی دو نمونه از این سایت‌ها می‌پردازیم:

Canva

کنوا بستری است که خود من هم به عنوان نویسنده این متن، سال‌ها است از آن استفاده می‌کنیم. این بستر آنقدر کامل است که به عنوان یک تولیدکننده محتوا احتمالا هیچ وقت دیگر لازم نباشد به سراغ نرم‎افزارهای پیچیده مثل فتوشاپ بروید!

برنامه تولید محتوا برای اینستاگرام

کنوا همه نیازهای احتمالی یک تولیدکننده محتوا، از پست‌های شبکه‌های اجتماعی مختلف تا تهیه گزارش برای کافرما و ساخت روزمه را در اختیار شما قرار می‌دهد. هر چه از امکانات این بستر بگوییم، کم است! حتما به آن سر بزنید. توصیه می‌کنیم که حتما نسخه وب سایت کنوا را استفاده کنید که قابلیت‌های بیشتری برای تولیدمحتوا دارد و کار کردن به آن به مراتب راحت‌تر از اپلیکیشن آن است.

ایمج فلیپ (imgflip)

میم، تصاویری که همراه با یک نوشته هستند و معمولا مضامین طنز دارند، در شبکه‌های اجتماعی، به ویژه توییتر کاربرد زیادی دارند و طرفدارهای بیشماری هم پیدا کرده‌اند. با استفاده از این سایت می‌توانید میم‌های خود را به راحتی تهیه کنید.

برنامه تولید محتوا برای اینستاگرام

بیشتر بخوانید:

دوره آموزش اینستاگرام مارکتینگ

چه استراتژی برای تولید محتوا در اینستاگرام داشته باشیم؟

تا اینجا با نرم افزارهای تولید محتوا در اینستاگرام آشنا شدیم. اما اگر می‌خواهید در اینستاگرام تولید محتوای مناسبی را داشته باشید، باید نکات زیر را در استراتژی خود در نظر بگیرید:

  • مشخص کردن هدف: اولین و مهم‌ترین گام مشخص کردن دقیق هدف‌های خود برای فعالیت در اینستاگرام است. باید معیار مشخصی برای سنجش میزان موفقیت خود داشته باشید.
  • شناخت مخاطب: برای چه کسانی محتوای خود را تولید می‌کنید؟ سلایق آن‌ها چیست و چه محتوایی به جذب آن‌ها منجر می‌شود؟
  • بررسی رقبا: بررسی عملکرد رقبا و شناخت نقاط ضعف و قدرت آن‌ها باعث می‌شود تا در ادامه مسیر آزمون و خطاهای کمتری داشته باشید.
  • برنامه‌ریزی با تقویم محتوا: برای آنکه نتیجه مطلوبی بگیرید، به تقویم محتوا و برنامه‌ریزی نیاز دارید تا فعالیتتان را به صورت مستمر ادامه دهید.
برای اطلاعات بیشتر درباره این استراتژی تولید محتوا می‌توانید مقاله آموزش کامل بازاریابی در اینستاگرام را بخوانید.

جمع بندی

این روزها با وجود نرم‌افزارها و سایت‌های مختلف برای تولید محتوا که بخش زیادی از خدماتشان را به صورت رایگان در اختیار کاربرها قرار می‌دهند، تولید محتوا در اینستاگرام به سختی گذشته نیست.

در میان دریای برنامه‌های مختلف برای تولید محتوا در اینستاگرام کافی است بسته به نیاز خود چند نرم افزار مشابه را امتحان کنید و ببینید که با کدام یک از آن‌ها ارتباط بهتری برقرار می‌کنید.

بعد از آن نوبت به آن می‌رسد که دست دست کردن را کنار گذاشته و کار خود را شروع کنید! در این مقاله  برنامه‌های مختلفی را برای ویرایش عکس و فیلم به آن نیاز دارید را معرفی کردیم. در این میان اگر سوالی درباره برنامه‌های تولید محتوا برایتان پیش آمد حتما در بخش کامنت‌ها بپرسید تا در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ دهیم.

‫۱۶ دیدگاه ها

  1. سلام
    ممنون از پست زیبایتان.
    لینک آموزش کامل بازاریابی در اینستاگرام به یک عکس متصل شده.

    موفق باشید

  2. سلام. ممنون از اطلاعات مفیدی که ارائه دادید. من نرم‌افزاری میخوام که علاوه بر تولید محتوا و ادیت فیلم و عکس، بتونم پست‌ها و استوری‌های مورد نظرم رو دانلود کنم یا اینکه اونها رو در صفحه و استوری خودم اشتراک بذارم.. لطفا می‌فرمایید کدوم نرم‌افزار رو باید استفاده کنم؟؟

  3. سلام سلیمه داتوبر هستم .ممنونم از راهنمایی‌های شما و بسیار راضی هستم ممنونم از زحمات بی وقفه دوستان

  4. سلام مقاله عالی بود
    من با پیشنهاد شما کانوا رو دانلود و استفاده کردم ولی بیشتر مواقع بعد از تمام کارهایی که انجام شده برای سیو یا دانلود مشکل داره و کار رو ذخیره نمی کنه چطور میشه از نسخه کامل استفاده کر

  5. سلام
    نرم افزاری موجود هست که آرم پس زمینه یا نوشته ها رو در ی کلیپ پاک و حذف کرد؟

    1. سلام
      باید دستی با نرم افزارهای ادیت ویدیو انجام بدید که کار راحتی هم نیست. پیشنهاد می‌کنیم کاری که دیگران برای انجامش زحمت کشیدن و امضای خودشون رو پاش گذاشتن کپی نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن