Search
Close this search box.
بازاریابی دیجیتال

چگونه افکت اینستاگرام را فعال کرده و از آن استفاده کنیم؟

۲.۶/۵ - (۵ امتیاز)

استوری اینستاگرام یک راه موثر و عالی برای تعامل با کاربران است. در سال ۲۰۱۹ ، روزانه ۵۰۰ میلیون حساب از استوری اینستاگرام استفاده کرده‌اند. ۶۷٪ از کل کاربران اینستاگرام ۱۸ تا ۲۹ ساله هستند. ویژگی های تعاملی استوری  مانند نظرسنجی ، سوالات و افکت اینستاگرام روش های سرگرم کننده ای برای جذب این کاربران جوان است. شما برای اینکه بتوانید فالوور جذب کنید یا با فالوورهای خود تعامل داشته باشید باید هر روز از استوری استفاده کنید.

افکت‌های اینستاگرام بهترین روش برای داشتن استوری‌های زیباتر و جذابتر و افزایش نرخ تعامل با کاربران است. برخی از این افکت‌ها برای تغییر رنگ عکس‌ها یا افزایش کیفیت عکس‌ها استفاده می‌شود ولی برخی دیگر واقعیت افزوده است یعنی برخی تصاویر و انیمیشن‌ها به صورت شما یا محیط اضافه می‌شود. در ادامه این مقاله درباره نحوه فعالسازی افکت اینستاگرام و روش‌های استفاده از آنها صحبت می‌کنیم.

فیلتر یا افکت اینستاگرام چیست؟

بر اساس تعریفی از سایت wordstream : فیلتر اینستاگرام یک ویژگی در بستر اینستاگرام است که به شما امکان می دهد با استفاده از ویرایش های از پیش تنظیم شده روی تصویری که اینستاگرام برای شما ایجاد کرده است ، با یک کلیک عکس خود را ویرایش کنید.

فیلتر اینستاگرام برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ با چند گزینه ساده برای ویرایش عکس با حاشیه اختیاری یا جلوه های تغییر حالت شیب دار راه اندازی شد. گرچه این امکانات اکنون ساده به نظر می رسند ، اما برای افرادی که گوشی آنها فاقد برنامه‌های ویرایش عکس بود، کاربردی بود.

افکت اینستاگرام

فیلترهای واقعیت افزوده (AR) جلوه هایی هستند که توسط رایانه ایجاد می شوند و بر روی تصویر واقعی که دوربین شما نمایش می دهد قرار می‌گیرند. در لایو یا استوری اینستاگرام  یک فیلتر AR،  تصویری را که دوربین جلو یا عقب شما نمایش می دهد تغییر می دهد.

به فیلترهای چهره اینستاگرام فکر کنید. به عنوان مثال ، فیلتر گربه روی صورت شما بینی و گوش‌های گربه را می‌اندازد .این جلوه های دیجیتالی در حین حرکت با شما حرکت می کنند.

چگونه افکت اینستاگرام را فعال کنیم؟

فعال کردن افکت‌های اینستاگرام اصلا سخت نیست. کافی است اینستاگرام خود را از طریق یکی از اپ استورهای معتبر به آخرین نسخه آپدیت کنید. پس به روز رسانی شما امکان استفاده از تمامی افکت‌ها در دوربین جلوی موبایل و تبلت روی صورت و محیط، تصاویر و ویدئو‌های خود را خواهید داشت. به همین راحتی!

در هر آپدیت اینستاگرام ممکن است افکت‌های جدید به استوری و لایو اینستاگرام اضافه شود.

چگونه از افکت‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

  • کافی است به صفحه اینستاگرام خود رفته و عکس پروفایل خود لمس کنید. یا روی دوربینی که در سمت چپ بالای صفحه می‌بینید ضربه بزنید.
  • دوربین باز شده و می‌توانید با دوربین جلو تصویر خود یا با دوربین پشت تصویر محیط را مشاهده کنید. دوربین را تنظیم کنید.
  • در پایین صفحه آیکون‌های دایره‌ای شکلی مشاهده می‌کنید. این آیکون‌ها همان فیلترها هستند.
  • با لمس هر فیلتر، می‌توانید پیش نمایشی از فیلتر روی صورت خود یا محیط ببینید.
  • پس از انتخاب فیلتر مورد نظر می‌توانید فیلم یا عکس گرفته و استوری کنید.
  • برای عکس گرفتن با فیلتر باید دکمه وسط را یکبار لمس کنید ولی برای فیلم گرفتن باید تا زمان تمام شدن فیلم دکمه وسط را نگه دارید.
  • جهت اعمال فیلتر در لایو پس از شروع لایو نماد افکت مورد نظر خود را از پایین صفحه انتخاب کنید تا اعمال شود.

چطور افکت‌های جدید پیدا کنیم؟

برای اینکه از افکت‌ها استفاده کنید، اول باید افکت‌های مورد علاقه خود را پیدا کنید. برای اینکار مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد اینستاگرام شوید.
  • وارد استوری شوید و مطمئن شوید در حالت نرمال هستید. ( شاتر اصلی و سفید باید در مرکز باشد)
  • حالا انگشت خود را به سمت چپ بکشید.
  • همه آیکون‌های افکت را به سمت راست بکشید تا به آیکون browse effects برسد و آن را لمس کنید.
  • در صفحه باز شده بین دسته‌های مورد نظر می‌توانید افکت‌های مختلف را ببینید. اگر نام افکت مورد نظر خود را می‌دانید آن را سرچ کنید.
  • برای امتحان افکت‌ها روی Try it ضربه بزنید تا افکت را امتحان کنید.
  • اگر از افکت مورد نظر خوشتان آمد گزینه save effects را بزنید. حالا افکت در استوری شما ذخیره شده است.

نتیجه‌گیری

نحوه فعال‌سازی، دانلود و استفاده از افکت‌ها بسیار ساده است. برای اینکه بتوانید از افکت‌های جدید اینستاگرام استفاده کنید بهتر است اینستاگرام خود را آپدیت نگه دارید.

استفاده از این افکت‌ها یکی از استراتژی‌های تولید محتوا در اینستاگرام است که می‌تواند برای فالوورهایتان بسیار جذاب خواهد بود و اگر بتوانید درست از آنها استفاده کنید می‌توانند برایتان بسیار مفید باشند. پس سعی کنید از امکانات این شبکه اجتماعی به درستی استفاده کنید. آیا شما از افکت‌های اینستاگرام استفاده می‌کنید؟

‫۲ دیدگاه ها

    1. اگر می‌خواین خود پست افکت داشته باشه باید در نرم افزارهای ادیت ویدیو این کار رو انجام بدید بعد داخل اینستاگرام آپلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن