Search
Close this search box.
بازاریابی دیجیتالبازاریابیبازاریابی محتوایی

آموزش بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ)

۵/۵ - (۱ امتیاز)

اگر به دنبال موقعیت‌ شغلی با حقوق مناسبی بوده باشید، در بسیاری از آگهی‌های شغلی به عنوان‌هایی از جمله کارشناس دیجیتال مارکتینگ، مدیر بازاریابی دیجیتال و غیره برخورد کرده‌اید. در حال حاضر بسیاری از کسب و کارهای قدیمی به دنبال این هستند که برای عقب نماندن از بازار، فعالیت‌های بازاریابیشان را در قالب بازاریابی دیجیتال پیاده کنند و کسب و کارهای جدید همگی از ابتدای کار برنامه مفصلی برای دیجیتال مارکتینگ دارند. اما واقعیت این است که تعداد کارشناس‌های حرفه‌ای دیجیتال مارکتینگ، کسانی که دوره‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ را طی کرده و تجربه کافی هم دارند، کم است.

یادگیری صحیح و اصولی بازاریابی دیجیتال می‌تواند به شما کمک کند تا هنگام ورود به بازار کار، شانس بیشتری برای یافتن موقعیت‌های شغلی مناسب داشته باشید. در این پست از آکادمی اینفوگرام به آموزش بازاریابی دیجیتال و نقشه راه یک دیجیتال مارکتر خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

آموزش بازاریابی دیجیتال: دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال، شامل هرگونه تکنیک، استراتژی و روش بازاریابی می‌شود که در آن برای رسیدن به مشتری بالقوه و جذب او، احتیاج به یک دستگاه دیجیتال مثل موبایل و کامپیوتر باشد. بسیاری شرط وجود اینترنت را هم برای دیجیتال مارکتینگ ضروری می‌دانند، اما بازاریابی دیجیتال، در موارد محدودی بدون اینترنت هم می‌تواند کار خود را انجام بدهد، هرچند تعداد این روش‌ها بسیار کم است و اکثر استراتژی‌ها و زیرشاخه‌های دیجیتال مارکتینگ وابسته به اینترنت هستند.

مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ

آموزش دیجیتال مارکتینگ : شاخه‌های بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ شاخه‌های متعددی دارد که هرکدام از آن‌ها زیرشاخه‌هایی را در دل خود جا می‌دهند. پرداختن به همه زیرمجموعه‌ها ممکن نیست اما در ادامه تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

بازاریابی محتوایی

محتوا بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال را تشکیل می‌دهد. بازاریابی محتوایی به این معنی است که شما با استفاده از محتوای باکیفیت و اثربخش، تلاش کنید تا مشتری‌های بالقوه را به سمت برند و محصولاتتان جذب کنید. بازاریابی محتوایی یا content marketing شامل تمام فرایندهای تولید و انتشار و کانال‌های رساندن محتوا به دست مخاطب است و هرگونه از محتوا را شامل می‌شود.

بعضی از جزئیات این قسمت:

  • تدوین استراتژی محتوا
  • تولید محتوای سئو شده
  • تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی
  • تولید محتوای گرافیکی با ابزارهایی مثل فتوشاپ و ایلاستریتور
  • طراحی موشن گرافیک و تیز تبلیغاتی
  • تولید پادکست

بازاریابی برای موتورهای جست‌وجو یا SEO

سئو مخفف عبارت «بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو» است و هدف آن، بالا بردن کیفیت و کمیت تعداد بازدیدها و بازدیدکننده‌های سایت شماست. به عبارتی، هدف سئو فراهم کردن «ترافیک باکیفیت» برای سایت است. در این زیرشاخه از دیجیتال مارکتینگ، تمرکز شما روی بهینه کردن وبسایت است تا کرالرهای گوگل آن را از همه لحاظ خوب ارزیابی کنند و رتبه شما را در موتورهای جست‌وجو ارتقا بدهند. سئو شامل زیرشاخه‌های سئوی On page، سئوی Off page و سئنوی فنی (تکنیکال) است.

بعضی از جزئیات این قسمت:

  • مقدمات سئو
  • تحقیق کلمات کلیدی و آنالیز رقبا
  • سئو محتوا
  • سئو On page
  • سئو فنی
  • لینک سازی داخلی
  • نکات UX

بازاریابی توسط موتورهای جست‌وجو یا SEM

تفاوت SEM با SEO این است که در SEM روش‌های پرداختی مانند تبلیغات کلیکی هم به سئو اضافه می‌شود تا به دیده شدن وبسایت کمک کند. سئو روی ترافیک ارگانیک تمرکز دارد درحالی که در SEM به تبلیغات همراه با پرداخت هم پرداخته می‌شود. برای موفق شدن در بازاریابی دیجیتال، ترکیبی از یک SEO و SEM مناسب مورد نیاز است.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌ّهای اجتماعی یک دسته از فرزندان مهم عصر تکنولوژی و اینترنت هستند. در حال حاضر بیش از ۵/۳ میلیارد کاربر شبکه‌های اجتماعی در جهان وجود دارد و همین باعث می‌شود که شبکه‌های اجتماعی به یک بستر مهم برای بازاریابی تبدیل بشوند. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی عبارت است از استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای پیدا کردن بازار برای محصولات و خدمات یک شرکت. زیرشاخه‌های مهمی برای این شاخه وجود دارد که در حال حاضر مهم‌ترین آن‌ها در ایران، اینستاگرام مارکتینگ است.

بعضی از جزئیات این قسمت:

  • بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام
  • بازاریابی و تبلیغات در توییتر
  • بازاریابی و تبلیغات در لینکداین
  • بازاریابی و تبلیغات در تلگرام

تبلیغات بنری

بنرها، تبلیغاتی گرافیکی به شکل مستطیل هستند که بالا، پایین یا کنار صفحه‌های یک سایت دیده می‌شوند و به یک لینک به صفحه‌ای دیگری در همان سایت یا یک سایت دیگر متصل هستند. جایگاه بنرها در صفحه‌های سایت به شکلی انتخاب می‌شود که بیشترین احتمال کلیک خوردن را داشته باشند. تبلیغات بنری، یکی از مهم‌ترین روش‌های تبلیغات پرداختی در دیجیتال مارکتینگ است.


شاید این مطالب را دوست داشته باشید:

تبلیغات کلیکی یا PPC

تبلیغات کلیکی یکی از روش‌های بسیار محبوب بازاریابی و تبلیغات در دنیای دیجیتال مارکتینگ و اینترنت مارکتینگ است. در این روش، شما تبلیغی را به یک منتشرکننده تبلیغ می‌سپارید تا آن را منتشر کند. با هر کلیکی که روی تبلیغ می‌شود، شما موظفید مبلغی را به منتشرکننده تبلیغ پرداخت کنید. تبلیغاتی که در سایت‌های مختلف روی آن‌ها کلیک می‌کنید نمونه‌ای از تبلیغات کلیکی هستند.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ از قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین روش‌های بازاریابی دیجیتال است که موفقیت آن هنوز به قوت خودش باقیست! در این روش، شما با استفاده از ایمیل‌هایی که محتوا و چیدمان آن‌ها به دقت طراحی شده است، توجه مخاطبان را به برندتان جلب می‌کنید. با استفاده از ایمیل مارکتینگ می‌توانید مخاطبان و مشتریان را از جدیدترین محصولات، مطالب جذاب وبلاگ، پیشنهادهای شگفت‌انگیز و تخفیف‌ها باخبر کنید.

آموزش دیجیتال مارکتینگ را از کجا شروع کنیم؟

برای شروع بهتر است یکی از شاخه‌های معرفی شده را انتخاب کنید. البته می‌توانید در چند شاخه نیز متخصص شوید یا با تمام شاخه‌ها آشنا شوید ولی بهترین روش این است پس از کسب تخصص و تجربه کافی در یک شاخه به سراغ یادگیری شاخه دیگر بروید. تا بتوانید به خوبی و با مهارت بالا برنامه دیجیتال مارکتینگ بنویسیم.

۱- مطالعه مبانی نظری بازاریابی دیجیتال

قبل از هرچیز بهتر است مطالعه فردی را شروع کنید و با دنیای بازاریابی آشنا بشوید. ممکن است این مرحله خسته‌کننده به نظر برسد اما برای ادامه راه به آن نیاز خواهید داشت. باید بتوانید مفهوم بازاریابی، فروش و تبلیغات را یاد بگیرید، با مفاهیمی از جمله قیف فروش و سفر مشتری آشنا بشوید. انواع رسانه‌ها را بشناسید و متدولوژی‌های بازاریابی را یاد بگیرید که برای دیجیتال مارکتینگ کاربردی هستند.

۲- یادگیری بازاریابی محتوایی و سئو

بازاریابی دیجیتال بدون استفاده از بازاریابی محتوایی و سئو امکان‌پذیر نیست! باید این دو شاخه را در حد مناسبی یاد بگیرید تا بتوانید بعدا برای طراحی کمپین‌های بازاریابی و تبلیغات از آن‌ها استفاده کنید. برای خیلی از کسب‌وکارها، داشتن ترافیک ارگانیک مناسب مسئله بسیار مهمی است پس این بخش را جدی بگیرید.

۳- آشنایی با مبانی طراحی سایت و طراحی گرافیکی

چه بخواهید طراحی گرافیکی و طراحی سایت را به عنوان تخصصتان در بازاریابی دیجیتال انتخاب کنید و چه بخواهید به عنوان یک کارشناس تنها بر این بخش‌ها نظارت داشته باشید، باید با الفبای این بخش آشنا باشید، چرا که ارتباط میان طراح‌ها، تولیدکنندگان محتوا و استراتژیست‌ها بخش مهمی از دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود.

۴- یادگیری امنیت دیجیتال

یک بیزینس دیجیتال هرچقدر هم محصولات خوبی تولید کند، اگر نتواند از اطلاعات مشتریانش محافظت کند محکوم به شکست خواهد بود! اطلاعات افراد پیش شما امانت است و شما باید انواع روش‌های حفاظت از آن‌ها را بدانید. از طرف دیگر، باید یادتان باشد که از بین رفتن امنیت دیجیتال کسب و کارتان می‌تواند باعث شود سرمایه خود شما هم از دست برود.

۵- یادگیری بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

این روزها بدون استفاده از شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی دیجیتال تقریبا امکان‌ناپذیر است! در این بخش باید با چند شبکه اجتماعی محبوب آشنا بشوید، روش‌های آمارگیری آن‌ها، انواع KPI هایی که می‌توانید برایشان تعریف کنید و انواع ایده‌های تولید محتوا را برای آن‌ها بدانید. همچنین بدانید که هرکدام چطور می‌توانند به عنوان یک کانال کسب درآمد برای شما عمل کنند.

۶- یادگیری طراحی برنامه و تحلیل آن

در جایگاه یک دیجیتال مارکتر، باید دو کار را به صورت مکرر انجام بدهید: اول این که برنامه‌ها و کمپین‌های مختلف را برای تمام بخش‌های یک برند تعریف کنید، برنامه را پیگیری کنید و در نهایت نتایج آن را ارزیابی و تحلیل کنید. تحلیل، کاری است که با اعداد و ارقام سروکار دارد پس باید وقتی جدی را به یاد گرفتن آن اختصاص بدهید.

آیا علاقه به آموزش دیجیتال مارکتینگ دارید؟

شروع یادگیری دیجیتال مارکتینگ

نقشه راه تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر

مطالعه شخصی

ابتدا خودتان شروع به مطالعه کنید. با جستجو در اینترنت اطلاعات خوب و مفیدی به دست خواهید آورد. ویدئو‌ها، دوره‌های آموزشی رایگان، مقالات و کتاب‌های بسیاری برای آموزش وجود دارند که دسترسی به آنها راحت است. پس هرچه زودتر مطالعه را شروع کنید! در اولین قدم، مقالات آکادمی اینفوگرام برای کمک به شما نوشته شده‌اند.

منابع مختلفی از مقالات، کتاب‌های الکترونیکی، دوره‌های رایگان و غیر رایگان در اینترنت وجود دارد. بهترین منبع برای آموزش، منبعی است که توسط افرادی متخصص و باتجربه گردآموری و تهیه شده باشد. مقالات آموزشی و دوره‌های رایگان آکادمی اینفوگرام نیز می‌توانند منبعی جهت شروع و راهنمایی باشند. زیرا تمام سعی خود را کرده‌ایم مطالب را درست، با دقت و با جزئیات بیان کنیم.

شرکت در دوره‌ها و کلاس‌ها

پس از اینکه اطلاعات پایه‌ای را با مطالعات شخصی یاد گرفتید. باید در دوره‌های مقدماتی و پیشرفته شرکن کنید. بسیاری از این دوره‌ها کیفیت خوبی داشته و آموزش خوبی نیز ارائه می‌دهند. اما بسیاری دوره‌ها نیز با ارائه مطالب سطحی و گاهی نادرست باعث گمراه شدن می‌شوند. به همین دلیل انتخاب دوره خوب اهمیت بسیاری دارد.

یادگیری T شکل

در یادگیری T شکل شما ابتدا روی تمام مباحث یک علم اطلاعات و دید کلی به دست خواهید آورد. سپس روی یک یا چند شاخه متمرکز می‌شود و یادگیری عمیق را شروع می‌کنید تا تبدیل به متخصص شوید. در علم دیجیتال مارکتینگ شما باید ابتدا با تمامی مبانی دیجیتال مارکتینگ و زیرشاخه‌های آن آشنا شوید. سپس یک  یا دو شاخه  نزدیک به هم را انتخاب کرده و سعی کنید در آن شاخه‌ها متخصص شوید. در انتها می‌توانید مطالعه خود درباره سایر شاخه‌ها را دوباره شروع کرده و ضعف‌های خود را برطرف کنید.

یادگیری T شکل - آموزش شروع دیجیتال مارکتینگ

کارآموزی

کارآموزی یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری است. اما برای کارآموزی خودتان باید اطلاعات مقدماتی داشته باشید. سپس یک جای خوب برای کارآموزی انتخاب کنید تا بتوانید چالش‌ها و مشکلات را در کار تجربه کنید و کم کم بر دانش و تجربه شما افزوده شود.

کارآموزی در محیطی خوب و مناسب بهترین روش برای یادگیری است. هرچند ممکن است مدت یادگیری طولانی شود.

پروژه‌های شخصی

بعد از یادگیری برای داشتن روزمه و حتی یادگیری بیشتر بهتر است پروژه شخصی خود را شروع کنید. یک سایت طراحی کرده و کسب و کاری را شروع کنید و تمام دانش و تجربه‌ای که کسب کردید را روی آن پیاده کنید.

می‌توانید چند پروژه کوچک از دوستان و آشنایان نیز بگیرید تا تجربه‌های متفاوتی داشته باشید. اما ریسک آزمون و خطا روی پروژه شخصی کمتر خواهد بود.

وبلاگ خود را راه اندازی کنید.

یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن دانش عمیق در مورد بازاریابی دیجیتال، راه اندازی وبلاگ خود و یادگیری از تجربیات خود است. هنگامی که وبلاگ خود را راه اندازی می کنید، چیزهایی مانند SEO، بازاریابی رسانه های اجتماعی، وردپرس و بسیاری از جنبه های بازاریابی دیجیتال دیگر را یاد خواهید گرفت.

هنگامی که وبلاگ خود را راه اندازی می کنید، تجربه عملی در جنبه های مختلف بازاریابی دیجیتال به دست خواهید آورد. در ابتدا، همه چیز دشوار خواهد بود، اما با تلاش و کوشش خود، از این روند لذت خواهید برد. جدای از این، یک وبلاگ همچنین می تواند به شما کمک کند تا به صورت آنلاین درآمد کسب کنید، زندگی بدون رئیس داشته باشید، از هر جایی کار کنید، و در عین حال به دور دنیا سفر کنید.

در یوتیوب و آپارات ویدئو تماشا کنید

اگر واقعاً در مورد یادگیری بازاریابی دیجیتال جدی هستید، یوتیوب بهترین مکان است. در یوتیوب، کانال های بسیاری را خواهید یافت که صرفاً به بازاریابی دیجیتال می پردازند. اگر این کانال ها را دنبال کنید و ویدیوهای آنها را برای یک یا دو ماه تماشا کنید، هیچ چیز نمی تواند مانع تبدیل شدن شما به یک متخصص بازاریابی دیجیتال شود. به نظر من، ویدیوهای بازاریابی دیجیتال در یوتیوب به مراتب بهتر از خواندن وبلاگ ها و حتی ثبت نام در دوره های غیر رایگان است

اینفلوئنسرها را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

همچنین می توانید برخی از اینفلوئنسرهای بازاریابی دیجیتال را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک و اینستاگرام دنبال کنید. کارشناسان و اینفلوئنسرهای دیجیتال مارکتینگ در رسانه های اجتماعی بسیار فعال هستند. آنها به طور مداوم محتوای جدید را در حساب های رسانه های اجتماعی خود منتشر می کنند. از این رو، می توانید از این فرصت برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

به پادکست های دیجیتال مارکتینگ گوش دهید

چه موافق باشید یا نه، پادکست ها روز به روز محبوب می شوند. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به پادکست‌ها گوش می‌دهند، به‌ویژه در زمینه یادگیری، انگیزه و خودسازی. بنابراین، اگر در یادگیری بازاریابی دیجیتال جدی هستید، حتی می توانید شروع به گوش دادن به پادکست های بازاریابی مختلف کنید.

در وبینارها شرکت کنید

این وبینارها توسط کارشناسان برگزار می شود و ارزش واقعی را در افزایش دانش و یادگیری می افزاید. یکی از بهترین چیزها در مورد وبینارها این است که موضوعات پیشرفته ای را یاد می گیرید که ممکن است هرگز درباره آنها نشنیده باشید. برای تماشای وبینارهای دیجیتال مارکتینگ، کافیست در گوگل جستجو کنید.


دوره‌های آموزش بازاریابی دیجیتال


یک دیجیتال مارکتر باید به چه ابزارهایی مسلط باشد؟

آموزش دیجیتال مارکتینگ مساوی است با یاد گرفتن ابزارهای دیجیتال فراوان! این ابزارها در بخش‌های مختلف مخصوصا برنامه‌ریزی و تحلیل به کار شما می‌آیند. در ادامه چند ابزار مفید و ضروری را معرفی می‌کنیم:

Trello

ترلو یک نرم افزار مدیریت پروژه و تسک است که براساس مدل کان‌بان (KanBan) بنا شده و بسیاری از بیزنس‌ها برای موارد مختلفی از آن استفاده می‌کنند. در ترلو می‌توانید با تیمتان هماهنگی‌های لازم برای هر بخش را انجام بدهید و تسک‌های مختلف را دسته‌بندی کنید، برای آن‌ها ضرب‌العجل زمانی تعیین کنید و مسئول هر تسک را مشخص کنید. کاربردهای ترلو در بازاریابی دیجیتال عبارتند از طراحی تقویم محتوا، دسته‌بندی تسک‌های مربوط به کمپین، جمع‌بندی اطلاعات مربوط به فروش.

Canva

در مقام یک دیجیتال مارکتر داشتن یک نمای گرافیکی خوش آب و رنگ اوجب واجبات است! ولی از طرف دیگر همیشه زمان و گاهی مهارت کافی را برای طراحی یک کار حرفه‌ای، آن هم از صفر، را نخواهید داشت. در اینجاست که پلتفرم‌های طراحی گرافیکی آنلاین به کار شما می‌آیند. کانوا تقریبا معروف‌ترین سایت بین سایت‌های طراحی گرافیکی است که می‌توانید از آن گرافیک‌های لایه باز و لایه بسته دانلود کنید و تغییر بدهید یا این که در خود سایت طراحی را انجام بدهید. کانوا قالب‌های مختلفی برای پست و استوری اینستاگرام، اینفوگرافیک و پوستر، و انواع گرافیک‌ با ابعاد دلخواه دارد.

Alexa

رتبه سایت شما در میان سایت‌های رقیب در بازار و حتی تمام سایت‌های موجود در جهان چقدر است؟ الکسا ابزاری آنلاین است که به شما کمک می‌کند تا این موضوع را بفهمید. هم بتوانید رقبای خودتان را بررسی کنید و هم از وضعیت سایت خودتان اطلاع داشته باشید. رتبه‌بندی الکسا یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که متخصصان سئو به آن نیاز خواهند داشت.

Google Search Console

سرچ کنسول یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای گوگل است که به کمک آن می‌توانید وضعیت خود را درباره کلمه‌های کلیدی مختلف بفهمید. قصد دارید روی چه کلماتی سئوی خوبی داشته باشید و ترافیک بالایی بگیرید؟ محتواهایی که برای آن کلمه خاص تولید کرده‌اید و سئوی فنی صفحات مربوط به آن چقدر مناسب بوده‌اند؟ سرچ کنسول کمک می‌کند تا تمام این اطلاعات را در دست داشته باشید و تحلیل کنید.

Google Analytics

گوگل آنالیتیکس مجموعه‌ای است که به شما اجازه می‌دهد تمام ابعاد سایتتان را بررسی کنید. تعداد کل بازدیدهای روزانه، بازدیدکنندگان قبلی و بازدیدکننده‌های آنلاین فقط بخش کوچکی از چیزی است که با کمک آنالیتیکس می‌توانید بفهمید. همچنین خواهید فهمید که کاربرها از چه طریقی (سرچ، شبکه‌های اجتماعی و …) وارد سایت شده‌اند، چه مسیری را در سایت طی کرده‌اند، مدت زمان توقف آن‌ها روی هر صفحه چقدر بوده است و غیره.


شاید این مطالب را دوست داشته باشید:


تفاوت بازاریابی دیجیتال با تبلیغات دیجیتال چیست؟

تبلیغات دیجیتال با دیجیتال مارکتینگ چند تفاوت جدی دارد. اول این که تبلیغات دیجیتال تنها می‌تواند آگاهی را درباره یک برند بالا ببرد و آن را به مردم معرفی کند، در حالی که بازاریابی دیجیتال در تمام مراحل سفر مشتری و حتی پس از انجام تراکنش مالی هم حضور دارد. بازاریابی دیجیتال تلاش می‌کند پیوندی بین برند و مشتری برقرار کند که به راحتی شکسته نشود.

سوالات متداول آموزش بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ به معنی استفاده از ابزارهای دیجیتال برای جذب افراد است. تولد دیجیتال مارکتینگ به زمانی برمی‌گردد که ابزارهای دیجیتال در مقیاس‌های بالا تولید شدند و در دسترس افراد قرار گرفتند. به این ترتیب، این شاخه جدید به بازاریابی اضافه شد.

دیجیتال مارکتینگ چه زیرشاخه‌هایی دارد؟

بازاریابی دیجیتال شاخه‌های متفاوتی دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از بازاریابی محتوایی، تبلیغات کلیکی، ایمیل مارکتینگ، افیلیت مارکتینگ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، سئو و … . با پیشرفت فناوری‌های دیجیتال، شاخه‌های جدیدی هم به این زیرشاخه‌ها اضافه می‌شوند که به عنوان مثال می‌توان به زیرشاخه‌های بازاریابی دیجیتال برای هرکدام از شبکه‌های اجتماعی اشاره کنیم.

چگونه می‌توان یک دیجیتال مارکتر شد؟

یک بازاریاب دیجیتال مسیری طولانی را برای حرفه‌ای شدن در پیش دارد. ابتدا باید مبانی نظری بازاریابی دیجیتال را مطالعه کند، سپس قسمت‌های اصلی و مهم دیجیتال مارکتینگ از جمله سئو، طراحی سایت و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را یاد بگیرد و در نهایت، در یکی از این مهارت‌ها عمیق شود.

یک بازاریاب دیجیتال به چه ابزارهایی نیاز دارد؟

یک دیجیتال مارکتر مرتب به ابزارهایی نیاز دارد که با استفاده از آن‌ها بتواند کارهایش را پیش ببرد. از جمله ابزارهای برنامه‌ریزی آنلاین مثل Trello و تسکولو، ابزارهای مانیتورینگ سایت و بازاریابی محتوایی از جمله سرچ کنسول و آنالیتیکس و گوگل ترندز، و ابزارهای طراحی گرافیکی از جمله کانوا و ویسمی.

درآمد شغل دیجیتال مارکتینگ چقدر است؟

بسته به میزان تخصص، تجربه و محل کار درآمدها می‌تواند متوسط باشد. اما به طور کلی دیجیتال مارکتینگ درآمد متوسط رو به بالایی دارد.

بهترین روش برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ چیست؟

مطالعه منابع معتبر، شرکت در دوره‌های مختلف، کارآموزی در مراکز معتبر و اجرای پروژه‌های شخصی از بهترین روش‌ها برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ هستند.

مهارت های یک دیجیتال مارکتر چیست؟

یک دیجیتال مارکتر باید با تمام شاخه‌های بازاریابی دیجیتال مثل سئو، طراحی سایت، بازاریابی محتوا، تبلیغات، تدوین کمپین، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، تحلیلی پروژه آشنا باشد.

آموزش کامل طراحی سایت همراه با دیجیتال مارکتینگ برای رسیدن به فروش بالا مناسب است؟

اینکه شما با تمامی زمینه‌های دیجیتال مارکتینگ از طراحی سایت، سئو و …. آشنا باشید خوب است. اما در همه آنها نمی‌توانید متخصص شود. پس باید با آموزش کامل طراحی سایت همراه با دیجیتال مارکتینگ برای رسیدن به فروش بالا شروع کنید و در نهایت در یک یا دو تخصص عمیق شود.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن