Search
Close this search box.
بازاریابی دیجیتالبازاریابی محتوایی

اکسپلور اینستاگرام چیست و چگونه در آن دیده شویم؟

به این مقاله امتیاز دهید post

اینستاگرام با بیش از ۷۴ میلیون کاربر یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران است. طبق آمار ارائه شده توسط فیسبوک، میانگین فعالیت کاربران زیر ۲۵ سال در اینستاگرام حدود ۳۲ دقیقه و افراد بالای ۲۵ سال حدود ۲۴ دقیقه در روز است.

این شبکه اجتماعی روز به روز قسمت‌های جدیدی را به بستر خود اضافه می‌کند. در این میان بخش اکسپلور اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های این بستر پرطرفدار به شمار می‌رود.  

اما اکسپلور اینستاگرام چیست؟ اینستاگرام باتوجه به فعالیت شما و دوستان‌تان، طبق الگوریتم مشخصی که دارد، پست‌های مختلفی را برای شما نمایش خواهد داد.

 به این نکته توجه کنید که برخلاف صفحه اصلی اینستاگرام که پست‌‌های صفحاتی که آن‌ها را دنبال کرده‌اید به شما نشان می‌دهد، الگوریتمی که برای اکسپلور در نظر گرفته شده بر اساس بازتاب فعالیت و علایق شما در اینستاگرام است و با این که شما چه صفحه‌هایی را دنبال کرده‌اید ارتباط مستقیمی ندارد.

برای دسترسی به این بخش در صفحه اینستاگرام خود، گزینه‌ای که به شکل ذره بین است و بین دو علامت + و خانه قرار دارد را انتخاب کنید.

جالب اینجاست که اینستاگرام آماری بر اساس پست‌های مورد علاقه کاربران در اکسپلور منتشر کرده که به صورت زیر است:

  • ۴۵ درصد مسافرت
  • ·       44 درصد موزیک
  • ·       43 درصد غذا و نوشیدنی
  • ·       42 درصد لباس
  • ·       41 درصد فیلم
  • و..

حال که بیشتر با اکسپلور اینستاگرام آشنا شدید، با ما همراه باشید تا در ادامه نکات مهمی را در این زمینه بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید:

چرا از هشتگ‌ ایرانی استفاده کنیم؟

محتوای بخش اکسپلور اینستاگرام چطور انتخاب می‌شود؟

محتوای اکسپلور برای هر کاربر متناسب با علایق و فعالیت او ایجاد می‌شود و اکسپلور اینستاگرام هیچ دو کاربری شبیه یکدیگر نیست. اما سوال اینجاست که اکسپلور بر چه اساسی رفتار کاربر و الگوی فعالیت کاربران را شناسایی می‌کند و محتوای آن بر چه اساسی نمایش داده می‌شود؟

به نظر می‌رسد که محتوای نمایش داده شده در اکسپلور اینستاگرام بر اساس الگوریتم زیر انتخاب می‌شود:

  • پست‌هایی که کاربر قبلا با آن‌ها درگیر شده است.
  • پست‌هایی که به علت تولید محتوای خوب مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته‌اند.
  • محتوای نمایش داده شده بر اساس صفحاتی که کاربر دنبال می‌کند.

با توجه به موارد بالا، با شناخت این الگوریتم می‌توانیم برای رسیدن پست‌های اینستاگرام خود به اکسپلور کاربران بهتر برنامه‌ریزی کنیم.

بیشتر بخوانید:

الگوریتم جدید اینستاگرم چیست و چگونه می‌توان بر آن پیروز شد؟

نکته قابل توجه اینجاست که زیر پست‌های اکسپلور متنی به رنگ طوسی وجود دارد که دلیل نشان دادن پست را برای ما توضیح داده است. در ادامه با این دلایل بیشتر آشنا می‌شویم.

دلیل نمایش پست‌ها در اکسپلور چیست؟

اکسپلور اینستاگرام

دلیل نمایش داده شدن این پست‌ها می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

 پیشنهادهای اینستاگرام برای شما

اینستاگرام علاوه بر تحلیل رفتار و فعالیت هر کاربر، محتوای جدیدی که از قبل با آن‌ها برخورد نداشتید را به صورت رندوم (اتفاقی) در اکسپلور به شما نشان می‌دهد تا شاید در لیست علاقه‌مندی‌های‌تان قرار گیرد.

تعدادی از پست‌هایی که در اکسپلور اینستاگرام می‌بینید با این توضیح برای‌تان نمایش داده می‌شوند که پیشنهادهای اینستاگرام به شما هستند. بنابراین برخی از این پست‌ها بین کاربران محبوب بوده و نرخ مشارکت بالایی داشته و از این طریق به اکسپلور شما راه پیدا کرده‌اند.

این گزینه به ما کمک می‌کند تا با داشتن پست‌هایی با نرخ مشارکت بیشتر نسبت به سایر پست‌های خودمان به اکسپلور مخاطبان جدیدی راه پیدا کنیم. برای مثال زمانی که کاربران زیادی را با پست خود درگیر کردیم، احتمال دارد  دوستان آن‌ها هم پست ما را ببینند و به صفحه ما علاقه‌مند شوند.

پست لایک شده توسط دوستانتان

طبق الگوریتم تعریف شده برای اینستاگرام، از آن جایی که شما افرادی با علایق مشابه خودتان را دنبال می‌کنید پس احتمال می‌دهد که شما هم ممکن است این پست‌ها را دوست داشته باشید. به همین دلیل این پست‌ها با این توضیح وارد اکسپلور شما هم می‌شوند.

پست مشابه با محتوایی که قبلا لایک کرده‌اید

محتوای مورد علاقه شما با لایک کردن پست‌هایی در این زمینه برای اینستاگرام روشن می‌شود و در مقابل این شبکه اجتماعی پست‌های بیشتری را که شبیه به محتوای آن بوده را در اکسپلور اینستاگرام‌ به شما نشان می‌دهد.

پست محبوب در منطقه جغرافیایی شما

این متن زیر پست اکسپلور شما به این معنی است که محتوای نمایش داده شده در کشور یا شهر شما مورد توجه زیادی قرار گرفته و نرخ مشارکت بالایی داشته است. این توضیح را ممکن است زیر پست‌ افرادی که در محدوده جغرافیایی مشابه شما هستند هم ببینید، چون اینستاگرام تشخیص داده که ممکن است شما هم آن را دوست داشته باشید پس برای شما هم نمایش داده می‌شود.

محتوای مشابه با ویدیوهایی که تماشا کرده‌اید

وقتی شما ویدیویی را تا انتها یا فقط برای چند ثانیه تماشا می‌کنید حتی اگر آن را لایک نکنید، اینستاگرام متوجه علاقه شما به محتوای ویدیو می‌شود و ویدیوهای مشابه آن را در اکسپلور به شما نشان می‌دهد.

پست‌هایی که به اشتراک گذاشته‌اید

هنگامی که محتوای پستی در اینستاگرام برای شما جالب باشد یا به آن علاقه داشته باشید، احتمالا آن را برای دوستان خود ارسال میکنید یا در استوری اینستاگرام خود به اشتراک می‌گذارید. اینستاگرام با بررسی فعالیت شما نسبت به این نوع محتوا، متوجه علاقه شما به این پست‌ها می‌شود. در نتیجه محتوایی مانند آن‌ها را در اکسپلور اینستاگرام‌تان نمایش می‌دهد.

محتوای مشابه با پست‌هایی که ذخیره کرده‌اید

هنگامی که پستی را ذخیره می‌کنید یعنی به محتوای آن علاقه دارید و می‌خواهید هر زمان که دوست داشتید به آن دسترسی داشته باشید. اینستاگرام با تحلیل رفتار شما بر روی محتوای پست‌هایی که ذخیره می‌کنید متوجه علاقه شما می‌شود و محتوایی مشابه آن را در اکسپلور به شما نشان میدهد.

۶ نکته کاربردی برای نمایش محتوا در اکسپلور اینستاگرام

دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام یکی از بهترین روش‌های جذب مخاطب است. اما چگونه می‌توان به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کرد؟ در ادامه نکانی را با هم بررسی می‌کنیم که به شما کمک می‌کند تا پست‌های صفحه شخصی یا برندتان را به اکسپلور ببرید و مخاطبان تازه‌ای پیدا کنید.

به پرسونای مخاطب خود توجه کنید

اهمیت دادن به مخاطب می‌تواند بین به اشتراک گذاشته شدن محتوا یا نادیده گرفتن آن تفاوت ایجاد کند. قبل از هر چیزی شما نیاز دارید مخاطبان خود را بشناسید تا مطابق با علایق و ویژگی‌های آن‌ها محتوا تولید کنید.

 برای تولید محتوای مناسب ابتدا باید بدانید که کاربران با چه نوع محتوایی تعامل بیشتری دارند و مخاطب هدف‌تان کیست؟ آن‌ها به چه چیزی علاقه‌مند هستند؟ چه کسانی را در اینستاگرام دنبال می‌کنند؟

محتوای اکسپلور را بررسی کنید

سعی کنید محتوای اکثر پست‌های اکسپلور را بررسی کنید تا موضوعات مورد علاقه کاربران را بشناسید و در آن زمینه‌ها تولید محتوا کنید.

از قابلیت جستجوی اینستاگرام استفاده کنید

با استفاده از قابلیت جست و جو اینستاگرام محتوای محبوب کاربران را در منطقه جغرافیایی‌تان بشناسید. برای استفاده از آن وارد صفحه اینستاگرام خود شده و در قسمت جست و جو، گزینه Places را انتخاب کنید و محدوده دقیق‌تری از موقعیت جغرافیایی خود بدهید.

از هشتگ‌ها به خوبی بهره ببرید

هشتگ‌ها از گم شدن محتوای‌تان میان انبوه پست‌های اکسپلور اینستاگرام جلوگیری می‌کنند. استفاده از هشتگ‌ها به صورت درست بسیار مهم است چون هشتگ‌ها در اینستاگرام مانند کلمات کلیدی در سئو هستند.

بیشتر بخوانید:

هشتگ چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

برای نتیجه بهتر سعی کنید اصلی‌ترین و پرطرفدارترین هشتگ‌های مربوط به زمینه مورد نظرتان را پیدا کرده و از آن‌ها در کپشن پست‌هایتان استفاده کنید.

با استفاده از هشتگ‌های مناسب برای پست‌هایتان می‌توانید کاری کنید که صفحه اینستاگرامتنان بیشتر در معرض دید مخاطبان علاقه‌مندان قرار بگیرد، تعداد فالوئرهایتان افزایش یابد و در نهایت بازدید پست‌های اینستاگرامتان روز به روز بیشتر شود.

راه‌های مختلف برای افزایش نرخ تعامل را به کار بگیرید

هر چه پست اینستاگرام‌تان لایک و کامنت بیشتری دریافت کند، شانس بیشتری دارید تا  پست مورد نظر در صفحه اکسپلور نمایش داده شود.

زمانی که عکس یا ویدیویی را منتشر می‌کنید، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید دنبال کنندگان بیشتری داشته باشید؟ برای مثال اگر برای صفحه اینستاگرام‌تان استوری می‌گذارید، مطمئن شوید لوکیشن خود را مشخص کرده‌اید، زیرا با ثبت لوکیشن شانس خود را برای دیده شدن در استوری‌ کاربران منطقه زندگی خود افزایش می‌دهید.

محتوای متنوع برای اینستاگرام تولید کنید

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویر محور است که در ابتدا فقط امکان اشتراک گذاری تصاویر در آن وجود داشته است، اما امروزه بخش‌های مختلفی از جمله به اشتراک گذاشتن پست‌های اسلایدی، ویدیو در IGtv و … نیز به آن اضافه شده است.

سعی کنید تا جای که ممکن است فقط از یک فرمت خاص در پست‌هایتان استفاده نکنید و از ایده‌های مختلف برای ایجاد قالبی جذاب برای صفحه اینستاگرام خود استفاده کنید.

از این روش برای متنوع کردن محتوای استوری اینستاگرام نیز می‌توان بهره برد، برای مثال می‌توانید از ویدیوها و متن ها در استوری‌هایتان استفاده کنید.

اکسپلور اینستاگرام

جمع بندی

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی‌ست که همه قشر از افراد جامعه را در برمی‌گیرد. تعداد زیاد کاربران این شبکه اجتماعی باعث شده تا اینستاگرام به یک منبع درآمد تبدیل شود و افراد زیادی با استفاده از این شبکه اجتماعی به در آمدهای بسیار زیادی در ماه برسند.

شما می‌توانید از ترفندهای مختلف برای بازاریابی در اینستاگرام استفاده ‌کنید، اما به این نکته دقت کنید که از بخش اکسپلور غافل نشوید. باید بدانیم برای موفقیت در این زمینه شناخت مخاطب از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشیم. شناخت علایق و رفتار مخاطبان‌تان به شما کمک می‌کند تا محتوایی متناسب با سلیقه آن‌ها خلق کنید.

در این مقاله سعی کردیم سوالات شما را در رابطه با اکسپلوراینستاگرام پاسخ دهیم و روش‌های دیده شدن در آن را بررسی کنیم، امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.

سوالات متداول

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

اکسپلور اینستاگرام بخشی است که محتوای صفحه‌هایی که نرخ مشارکت بالایی دارند نمایش داده می‌شود، اینستاگرام بر اساس رفتار شما و دوستان‌تان پست‌هایی را که ممکن است به آن‌ها علاقمند باشید را نمایش می‌دهد.

نمایش محتوا در اکسپلور اینستاگرام چگونه است؟

در اکسپلور اینستاگرام نمایش محتوا بر اساس علایق شماست و هر چقدر به پست‌هایی که دوست دارید بیشتر واکنش نشان بدهید، می‌توانید نمونه‌های مشابه بیشتری را در اکسپلور ببینید.

محتوای اکسپلور اینستاگرام چطور انتخاب می‌شود؟

محتوای اکسپلور هر کاربر بر اساس علایق و رفتار، لایک‌ها، کامنت‌ها، سیوها و تمام فعالیت‌های گذشته نمایش داده می‌شود.

چطور می‌توانیم پست‌های خود را وارد اکسپلور کنیم؟

با ایجاد مشارکت و ایجاد انگیزه برای فعالیت مخاطبمان‌مان می‌توانیم به ورود پست‌هایمان به اکسپلور کمک کنیم.

راهکار افزایش دنبال کنندگان واقعی چیست؟

پیشنهاد ما این است به جای اینکه روی افزایش تعداد دنبال کنندگان وقت و هزینه خود را صرف کنید، بر روی جذب مخاطب هدفمند تمرکز کنید. از مهم‌ترین کارها برای افزایش مخاطب، داشتن ارتباط بیشتر با آن‌هاست. این کار در اعتماد سازی بسیار موثر بوده و باعث ایجاد یک رابطه صمیمی بین شما و مخاطبان‌تان می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن