Search
Close this search box.
بازاریابی محتوایی

تقویم محتوا چیست؟ معرفی ۴ ابزار برای ساخت تقویم محتوایی

۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)

اگر می‌خواهید بازاریابی محتوایی را شروع کنید، قطعاً یکی از مهم‌ترین کارهای شما داشتن یک تقویم محتوا خواهد بود. برنامه‌ای که براساس آن محتواهای خود را تولید و منتشر می‌کنید و به شما اطمینان می‌دهد که روند کار تولید محتوا از دستتان خارج نخواهد شد. در این پست به معرفی تقویم محتوایی و معرفی چند ابزار برای ساخت آن خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

چرا باید تقویم محتوا داشته باشیم؟

۱– صرفه‌جویی در زمان

داشتن تقویم محتوایی باعث می‌شود که شما بتوانید به بهینه‌ترین شکل ممکن از زمان استفاده کنید. با استفاده از این تقویم، شما همیشه محتوای آماده انتشار دارید و لازم نیست دائم با اضطراب به دنبال محتوا بگردید. همچنین تقویم محتوا باعث می‌شود که اشتباهی محتواهای تکراری را منتشر نکنید.

۲- پست گذاشتن منظم و افزایش تعامل کاربران

تقویم محتوایی بخصوص در بازاریابی محتوایی در شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا مرتب در وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی پست بگذارید. این کار به تدریج باعث افزایش تعامل کاربران می‌شود. کاربران بیشتر تمایل دارند با کسب‌وکارهایی وارد تعامل شوند که به صورت منظم محتواهای متنوع و مرتبط را منتشر می‌کنند.

تقویم محتوا

۳- جلب اعتماد موتورهای جست‌وجو و الگوریتم شبکه‌های اجتماعی

 آپدیت کردن محتواهای سایت و شبکه‌های اجتماعی به صورت منظم و با یک برنامه خاص به گوگل و شبکه اجتماعی نشان می‌دهد که شما در کار خود جدی هستید و قصد دارید محتوای مناسبی برای مخاطب تولید کنید. بدین ترتیب گوگل کم‌کم رتبه شما را در صفحه‌های سرچ خود ارتقا خواهد داد. همین موضوع باعث می‌شود مخاطبان بیشتری شما را پیدا کنند و به ارزش کار شما پی ببرند.

۴- جلب اعتماد مخاطبان

داشتن تقویم محتوا به شما کمک می‌کند تا اعتماد مخاطبان را جلب کنید. زمانی که مخاطب بار اول و دوم محتوای شما را به صورت اتفاقی ببیند، بار سوم خودش برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر به سوی شما باز خواهد گشت. همچنین داشتن برنامه محتوایی منظم باعث می‌شود که مخاطب تشنه اطلاعات بعدی شما باشد و بارها و بارها برای کسب اطلاعات بیشتر به شما سر بزند. اگر تا به حال مشترک روزنامه یا مجله‌ای بوده باشید، شوق و ذوق ناشی از انتشار مجله را تجربه کرده‌اید. با داشتن تقویم محتوا تجربه مشابهی را برای مخاطب در فضای آنلاین رقم خواهید زد.

تقویم محتوایی چیست؟

تقویم محتوا همانطور که از نامش برمی‌آید، عبارت است از یک برنامه‌ریزی منظم برای مدت مشخص که میزان محتواهای لازم را به همراه تاریخ آن‌ها برای تولید، ویرایش، طراحی و انتشار به همراه نام مسئول هر بخش در بر می‌گیرد.

قسمت‌های مختلف یک تقویم محتوایی

۱- تاریخ‌ها

مهم‌ترین نقش یک تقویم محتوا در بازاریابی محتوایی این است که شما تاریخ‌ها را فراموش نکنید و مطابق آن‌ها مطالب را منتشر کنید. برای این که محتواهای باکیفیت منتشر کنید، برای هر محتوا یک تاریخ نوشتن، تاریخ ویراستاری، تاریخ طراحی (برای محتواهای دیداری مانند پست‌های شبکه‌های اجتماعی)، و تاریخ انتشار مشخص کنید.

۲- نام مسئول هر بخش

نام نویسنده‌ها، ویراستارها، طراح‌ها و مسئولان انتشار برای هر مطلب باید در تقویم محتوایی ذکر شود. این کار باعث شفاف شدن حدود فعالیت‌ها و پایبندی تیم شما به کار می‌شود.

تقویم محتوا

۳- موضوع و عنوان

جدولی از موضوع و عنوان‌هایی تهیه کنید که قرار است به آن‌ها بپردازید. آن‌ها را اولویت‌بندی کنید و داخل تقویم قرار دهید تا بدانید که به کدام موضوع‌ها پرداخته‌اید و کدام موضوع‌ها هنوز دست‌نخورده باقی مانده‌اند.

۴- اولویت‌بندی

مطالبی که قرار است منتشر کنید را اولویت‌بندی کنید تا اعضای تیم بدانند اول باید به کدام موضوع‌ها بپردازند. یک روش اولویت‌بندی مناسب برای این کار، استفاده از سه رنگ قرمز برای اولویت بالا، زرد برای اولویت متوسط و سبز برای اولویت پایین است.

۵- هشتگ و کلمات کلیدی

هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی و کلمات کلیدی در پست‌های وبلاگ از جمله عواملی هستند که باعث می‌شوند موتورهای جست‌وجو کاربران را به سمت شما بیاورند. پس در انتخاب آن‌ها دقت کنید و موارد مناسب را برای هر موضوع انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

سایز استوری اینستاگرام چقدر است؟

۶- بسترهای انتشار

بستر انتشار هر پست را مشخص کنید. یا اگر پستی قرار است در تمام شبکه‌های اجتماعی منتشر شود، دقت کنید که شبکه اجتماعی جا نماند.

۴ ابزار برای طراحی تقویم محتوایی

طبعاً ساده‌ترین کار برای ساختن تقویم محتوا استفاده از یک وایت برد و تعدادی برچسب رنگی در محل کارتان است. اما زمانی که اعضای تیم شما به صورت دورکاری یا پروژه‌ای با شما همکاری دارند چطور؟ در اینجا ابزارهای آنلاین به کمک شما می‌آیند. سازوکار تمام این ابزارها تقریباً به یک شکل است و با تسلط بر یکی از آن‌ها می‌توانید از بقیه نیز به راحتی استفاده کنید.

۱- Trello

ترلو را می‌توان ساده‌ترین و خوش‌آب‌ورنگ‌ترین ابزار آنلاین برای مدیریت تقویم محتوا دانست. این سایت به شما اجازه می‌دهد که تیمسازی کنید و برای هر تیم فضاها یا بردهای جداگانه برای پیش بردن کارها در نظر بگیرید. محیط ترلو براساس قالب کاری کان-بان بنا شده و به شما اجازه استفاده از تگ‌ّهای رنگی، چک لیست، تقویم و آپلود فایل را می‌دهد. محیط هر برد در ترلو را می‌توانید به دلخواه شخصی‌سازی کنید تا فضای آن با فضای کاری شما شباهت بیشتری داشته باشد. شاید تنها ایراد ترلو این باشد که در نسخه رایگان امکان استفاده از تعداد نامحدود برد برای هر تیم را به شما نمی‌دهد؛ که این مشکل را می‌توانید با تشکیل تیم‌های مختلف یا ساخت برد جداگانه و سپس عضو کردن اعضا حل کنید.

تقویم محتوایی

۲- Asana

آسانا ابزار دیگری است که می‌توانید از آن برای مدیریت تقویم محتوایی استفاده کنید. مزیت آن نسبت به ترلو این است که انواع قالب‌ها برای کارهایی مانند بازاریابی، محتوا و … در اختیارتان می‌گذارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، یا این که یک قالب خالی انتخاب کنید و به دلخواه تغییرش بدهید. آسانا همچنین به شما اجازه می‌دهد که کارها در قالب لیست، تقویم و کان بان ببینید. استفاده از نمودارهای گانت در نسخه غیررایگان آن امکان‌پذیر است.

تقویم محتوایی

۳- Airtable

محیط ایرتیبل نسبت به دو ابزار قبلی محیط جدی‌تری دارد. مزیتش این است که به شما اجازه می‌دهد به صورت کاملاً حرفه‌ای از قالب کان بان استفاده کنید و به تمام فوت و فن‌های آن آشنا شوید. هرچند شاید در نگاه اول چندان یوزر فرندلی نباشد و مسلط شدن به آن مدتی از شما زمان ببرد.

تقویم محتوایی

۴- Zenkit

اگر از قالب‌های کان بانی خسته شده‌اید زنکیت یک گزینه عالی برای شماست. این ابزار مدیریت تقویم محتوا به شما اجازه می‌دهد تا از مایند مپ (نقشه ذهنی) و نمودارهای سلسله مراتبی نیز استفاده کنید. البته که استفاده از تقویم و تاریخ برای مدیریت کارهای شما مهم است، اما خیلی خوب می‌شود اگر بتوانید مراحل انجام کارها را با استفاده از این امکانات ترسیم کنید.

تقویم محتوایی

مراحل طراحی یک تقویم محتوایی

۱- تعیین مخاطب

برای طراحی تقویم محتوایی، پیش از هرچیز باید بدانید که مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ چه گروه سنی دارند؟ چه نوع محتوایی برای آن‌ها جذاب است؟ چه زمانی از شبانه‌روز و چه روزی از هفته بیشتر شبکه‌های اجتماعی و اینترنت را چک می‌کنند؟

به عبارتی در مرحله اول باید پرسونای مخاطب را تعیین کنید.

۲- تعیین بسترهای انتشار و اولویت آن‌ها

قصد دارید در چه جاهایی محتوا منتشر کنید؟ به یاد داشته باشید که تمام مخاطبان شما از تمام شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنند! به عنوان مثال اگر یک بیزنس B2B دارید بهتر است اولویت لینکدین و وبسایت را بالاتر از اینستاگرام قرار دهید. در ثانی، همیشه لازم نیست از همه شبکه‌ها استفاده کنید و گاه می‌توانید از شبکه‌های کم‌استفاده‌تر صرف نظر کنید.

بیشتر بخوانید:

اینفوگرافیک چیست ؟

۳- تعیین هدف و KPI

هر برنامه‌ریزی از جمله طراحی تقویم محتوایی اگر بدون هدف انجام شود، بی‌ثمر است. زمانی که برای تقویم محتوا برنامه می‌ریزید، باید بدانید که در انتهای یک دوره استفاده از تقویم قرار است به چه اهدافی برسید. تعیین KPI در اینجا به شما کمک می‌کند. تعیین ROI، نرخ تبدیل، تعداد فالوور و تعداد بازدید از جمله KPI های مناسب در این زمینه هستند.

پست «انواع KPI محتوا» را برای آشنایی بیشتر با انواع KPI بخوانید.

۴- تعیین محتوای تقویم محتوا

باید مشخص کنید که قرار است چه جزئیاتی را در قالب تقویم محتوا ثبت کنید. اطلاعات اساسی که باید در این قسمت داشته باشید عبارتند از:

  • تاریخ و ساعت انتشار
  • هشتگ/کلمه کلیدی
  • نام نویسنده
  • موضوع و عنوان
  • بستر انتشار

می‌توانید اطلاعات دیگری را هم به این فهرست اضافه کنید:

  • تمام تصویرها و گرافیک‌های لازم
  • لینک منابع
  • لینک مطلب منتشرشده
  • وضعیت انتشار (منتشرشده، منتشر نشده، در حال طراحی، …)

۵- ساخت یک مخزن محتوای خام

در قالب تقویم محتوایی یا در یک فایل، انواع محتواهای خام و منابعی که از آن‌ها می‌توانید محتوا استخراج کنید را مشخص کنید. می‌توانید برای این کار از دراپ باکس، گوگل درایو یا ابزارهای تقویم محتوایی که در قسمت پیش معرفی کردیم استفاده کنید.

۶- هماهنگی با تیم تولید محتوا

تنها یک گام دیگر با آغاز تولید محتوا فاصله دارید! پیش از آن، باید هماهنگی‌های لازم را با اعضای تیم انجام بدهید. اعضا را با هم آشنا کنید، پلتفرم تقویم محتوا را به آن‌ها معرفی کنید و درباره مراحل تولید محتوای متنی و تصویری به آن‌ها توضیح بدهید.

۷- آغاز تولید و انتشار محتوا

بیشتر بخوانید: برنامه‌ تولید محتوا در اینستاگرام

در آخرین مرحله، می‌توانید کار با تقویم محتوایی را آغاز کنید! این مرحله شامل تولید محتوا و انتشار منظم آن است. تلاش کنید تا حد امکان به این تقویم وفادار بمانید.

قالب‌های تقویم محتوا

طراحی یک تقویم محتوایی در درجه اول به خلاقیت شما و رعایت المان‌های آن برمی‌گردد. با این حال دو روش پرطرفدار برای قالب‌بندی آن وجود دارد که هریک را به اختصار معرفی خواهیم کرد.

۱- Kanban

سیستم برنامه‌ریزی کانبان (واژه ژاپنی به معنای بیلبورد) در تویوتا و برای مدیریت کارها متولد شد. کانبان یک سیستم دیداری برای مدیریت کردن کارها (تسک‌ّها) طی یک فرایند است که فرایند انجام کار و خود تسک‌ّها را همزمان به اعضای تیم نمایش می‌دهد. هدف این سیستم، شناسایی مشکلات و نیازها حین انجام کار و پاسخ دادن به آن‌هاست؛ به گونه‌ای که بهینه‌ترین و باکیفیت‌ترین نتیجه از این فرایند خارج شود.

کانبان تقویم محتوایی

روش کار: کانبان از تعدادی ستون تشکیل شده است و هر ستون یک مرحله از فرایند انجام کار را نمایش می‌دهد. در یک کانبان کلاسیک، سه ستونِ to do، doing و done وجود دارد. عضو دیگر سیستم کانبان تعدادی کارت هستند که هرکدام یکی از تسک‌هایی که تیم باید انجام دهد را نشان می‌دهند. کارت‌ها قابلیت این را دارند که از ستونی به ستون دیگر جابه‌جا شوند. مثلاً در کانبان کلاسیک، یک کارت ابتدا در ستون to do تعریف می‌شود. هنگامی که شخصی مسئولیت انجام آن را به عهده می‌گیرد به ستون doing می‌رود و پس از اتمام و تأیید کار نیز به ستون done منتقل می‌شود. نام اعضای تیم، تاریخ انجام کار و … هم روی کارت‌ها به صورت برچسب (تگ) نمایش داده می‌شود.

۲- Gantt Chart

نخستین نمودار گانت یا هارمونوگرام را شخصی به نام هنری گانت در اوایل قرن ۲۰ میلادی طراحی کرد. این روش مدیریت تقویم محتوایی در واقع یک نمودار میله‌ای است که از محور عمودی برای نشان دادن تسک‌ها و محور افقی برای نمایش گذر زمان استفاده می‌شود. خطوط میله‌ای که در این نمودار رسم می‌شوند، نشان می‌دهند که هر تسک چه مقدار از بازه زمانی انجام شدنش را طی کرده است. نمودار گانت بخصوص برای این که بدانید چقدر زمان تا مهلت نهایی انجام هر کار باقی مانده، کاربرد دارد.

نمودار گانت + تقویم محتوایی

روش کار: ابتدا محور عمودی را تقسیم‌بندی می‌کنید و به هر واحد آن یک تسک را نسبت می‌دهید. محور افقی نیز زمان را به شما نشان می‌دهد. تعداد روزهای لازم برای انجام کار را با یک رنگ/هاشور مشخص می‌کنید و پس از پایان هر کار، میزان زمان واقعی که صرف آن شده را نیز با یک رنگ/هاشور متفاوت نمایش می‌دهید. بدین ترتیب به تدریج تخمین‌های درست‌تری را برای میزان زمان لازم برای انجام هر کار به دست می‌آورید.

چند ترفند برای استفاده از تقویم محتوا

مناسبت‌ها را از یاد نبرید

تقویم محتوا برای این است که یک برنامه انتشار منظم داشته باشید. با این حال، مناسبت‌های تقویم رسمی را فراموش نکنید؛ چرا که می‌توانید متناسب با انواع مناسبت‌ها تولید محتوا کنید یا حتی محتوایی منتشر نکنید! تعطیلات نوروز یکی از مهم‌ترین مناسبت‌ها هستند که می‌توانید متناسب با آن پست‌ مناسبتی داشته باشید و حتی به مخاطبانتان عیدی بدهید!

تولید محتوا در اینستاگرام با ۲۳ ایده جذاب

محتواها را با توجه به بستر انتشار بهینه‌سازی کنید

هر محتوایی برای انتشار در هر بستری مناسب نیست! به عنوان مثال محتوایی که با یک کپشن طولانی برای اینستاگرام آماده می‌کنید را احتمالا نمی‌توانید در توییتر هم منتشر کنید. هر محتوا را با توجه به بستر انتشارش طراحی کنید و در تقویم محتوا حتما بستر انتشار را ذکر کنید.

محتواهای قدیمی را بازنشر بدهید

هر از گاهی به محتواهای قدیمی در تقویم محتوا سر بزنید. می‌توانید پس از مدتی (مثلا ۶ ماه) این محتواها را بازنشر بدهید.

سخن آخر: کدام روش و ابزار برای من مناسب‌تر است؟

این که چه روشی برای شما مناسب‌تر است به چند عامل برمی‌گردد. ماهیت کاری که انجام می‌دهید، نوع محتواهایی که قرار است تولید کنید و روحیه خود شما همگی تاثیرگذار هستند. پیشنهاد ما این است که با یک تقویم و پلتفرم ساده شروع کنید و با آزمون و خطا، تقویم محتوایی ایده‌آلتان را به تدریج بسازید.

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوای منظم یکی از مهمترین بخش‌های بازاریابی است. مهمترین قدم برای داشتن محتوایی باکیفیت و انتشار منظم آن تنظیم یک تقویم محتواست اما اولین قدم نیست. شما قبل از تدوین تقویم محتوا باید هدف خود را مشخص کنید. سپس مخاطبان را مشخص کنید و با ویژگی‌های آنها آشنا شوید. در انتها با تدوین استراتژی محتوا باید کار خود را تکمیل کنید.

تنظیم تقویم محتوا کار سختی نیست. با کمی زمان گذاشتن می‌توانید یک تقویم محتوای خوب داشته باشید تا نتیجه کار تولید محتوای شما بهتر شود. فقط کافیست یک ابزار انتخاب کنید و نکاتی که گفتیم را رعایت کنید. امیدواریم این مطلب از آکادمی اینفوگرام برایتان سودمند بوده باشد.

سوالات متداول تقویم محتوا

۱- تقویم محتوا چیست؟

تقویم محتوا در واقع برنامه‌ای است که مشخص می‌کند محتواهای شما در چه تاریخی و از طریق چه کانال‌هایی باید منتشر شوند. نام نویسنده محتوا، نام طراح گرافیست، تاریخ نوشته‌ شدن متن، تاریخ و ساعت انتشار و کانال انتشار از جمله اطلاعاتی هستند که در یک تقویم محتوا وجود دارند.

۲- با چه ابزاری می‌توانم تقویم محتوا بسازم؟

ابزارهای مختلف و متعددی برای ساختن تقویم محتوا وجود دارند. ساده‌ترین ابزار، نرم افزار اکسل یا نسخه آنلاین آن، گوگل شیت است. می‌توانید از ابزارهای پیشرفته‌تری مانند ترلو، آسانا و zenkit هم استفاده کنید که چند قالب مختلف تقویم محتوایی را به رایگان در اختیار شما می‌گذارند.

۳- تقویم محتوا باید چه جزئیاتی داشته باشد؟

این که تقویم محتوای شما تا چه حد جزئیات داشته باشد به خود شما بستگی دارد. نام نویسنده، تاریخ دریافت و ویراستاری، هشتگ‌ها، کلمات کلیدی، تاریخ انتشار، کانال انتشار و تاریخ بازنشر همه از جزئیاتی هستند که می‌توانید در تقویم محتوا به آن بپردازید.

۴- استفاده از تقویم محتوا چه اهمیتی دارد؟

آنچه در بازاریابی محتوایی اهمیت فراوانی دارد، انتشار منظم محتواست. تقویم محتوا در درجه اول به شما کمک می‌کند تا این نظم را رعایت کنید و همیشه محتوای آماده انتشار داشته باشید. در مراحل بعدی، این نظم باعث جلب اعتماد الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی و گوگل و همینطور جلب نظر مخاطب به برند شما می‌شود.

‫۱۶ دیدگاه ها

  1. ممنون از مطلبتون. سوالم اینه که چند بار یک قطعه محتوایی ویرایش و قبل از ارسال آن خونده میشه؟

    1. + این سوال تقریبا سختیه اما باید بدونید که انتخاب موضوع‌های عالی شما رو نسبت به سرسختی درباره ویرایش، نرم می‌کنه. اینترنت حساسیت‌های جدی گرامری داره و اشتباهات آشکار شما نمره بدی هم به کسب‌وکار شما میده.
      باید یاد بگیرید که کمی راحت‌تر بنویسید. شبیه به یک روزنگار کلاسیک عمل نکنید. چون وقتی مردم محتوای شمارو به شکل آنلاین می‌خونن، انتظار دارند که کاملا اون رو بفهمن و بتونن استفاده کنن. پس سعی کنید طبیعی بنویسید.
      به طور کلی روند کار به این شکله که استراتژیست محتوا پیش‌نویس مختصری رو با عنوان پیشنهادی، توضیحات و سه نکته اصلی یا سوال‌ها ارائه می‌کنه که همه اونها باید توی مقاله مورد بحث قرار بگیرن. نویسنده بر اساس این پیش‌نویس، موضوع رو می نویسه و باید چیزی رو که قبلاً ویرایش شده و پیش نویس نهایی در نظر گرفته میشه ارائه بده. ویرایشگر نهایی موضوع رو برای مواردی که لزوما هم فقط ویرایش دستور زبان نیستن بررسی می‌کنه. ویرایشگر نهایی تمام تلاش خودش رو برای پاسخگویی به همه نکته‌های Yoast SEO می‎کنه. نیازهایی مثل عدم وجود جمله‌های طولانی، عدم استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، استخراج کلمه کلیدی اصلی و ….

  2. آیا با اکسل هم میشه تقویم محتوایی درست کرد؟ من توو تمپلیت هاش مدلهای مختلفی دیدم که با توضیحات بالا به نظرم میاد که مفیده.

    1. بله بله چرا که نه؟ اکسل یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین ابزارها برای ساخت تقویم محتواییه. برای این که همه بتونن فایل شما رو ببینن می‌تونید از دراپ باکس یا گوگل شیت استفاده کنید.

    1. سلام
      می‌تونید از سایر آموزش‌های ما استفاده کنید و سوال‌هاتون رو هم بپرسید

  3. بصورت تصادفی به این صفحه وارد شدم ولی در عین حال مطالب مفید بودند ولی جهت اجرایی شدن نیاز به یک همراه است.

  4. سلم ممنون از مطلب خوبتون
    ببخشید هر مطلب داخل تقویم محتوایی باید چندبار خونده و ویرایش بشه؟ یک بار کافیه؟

    1. + این سوال تقریبا سختیه اما باید بدونید که انتخاب موضوع مناسب و شفاف‌سازی باعث میشه شما نیاز کمتری به ویرایش داشته باشید.
      باید یاد بگیرید که راحت بنویسید و شبیه روزنامه‌نگارها عمل نکنید. چون وقتی مردم محتوای شمارو به شکل آنلاین می‌خونن، انتظار دارند که کاملا اون رو بفهمن و بتونن استفاده کنن. پس سعی کنید طبیعی بنویسید.
      به طور کلی روند کار به این شکله که استراتژیست محتوا پیش‌نویس مختصری رو با عنوان پیشنهادی، توضیحات و سه نکته اصلی یا سوال‌ها ارائه می‌کنه که همه اونها باید توی مقاله مورد بحث قرار بگیرن. نویسنده بر اساس این پیش‌نویس، موضوع رو می نویسه و باید چیزی رو که قبلاً ویرایش شده و پیش نویس نهایی در نظر گرفته میشه ارائه بده. ویرایشگر نهایی موضوع رو برای مواردی که لزوما هم فقط ویرایش دستور زبان نیستن بررسی می‌کنه. ویرایشگر نهایی تمام تلاش خودش رو برای پاسخگویی به همه نکته‌های Yoast SEO می‎کنه. نیازهایی مثل عدم وجود جمله‌های طولانی، عدم استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، استخراج کلمه کلیدی اصلی و …. .

  5. سپاس از مطالب مفیدتون. آیا نمدارها یا دفترچه هایی بصورت آماده برای نوشتن تقیم محتوا وجود دارد؟

    1. سلام
      تمپلیت برای دانلود در همین پست قرار داره و اگر مدلش رو دوست ندارید با سرچ کردن می‌تونید تمپلیت‌های دیگه هم پیدا کنید.

  6. بسیار محتواهایی که شما قرار می دین کامل ، جامع و کاربردی هستش بسیار عالی واقعا… ?? و اینکه یک پیشنهادی دارم ما تو حوزه ارز دیجیتال فعالیت داریم خوشحال میشیم اگر آمادگی و یا تمایل به همکاری در امر محتوا نویسی در اینستاگرام و وب سایت ما داشته باشید در ضمن تمام ایده تولید محتوا و اطلاعات مربوطه در اختیارتون قرار میگیره… اگر تمایل به همکاری داریو و یا در صورتی که اگر خودتون نمی‌تونید کسایی رو در جهت تولید محتوا معرفی کنید برای همکاری در خدمتشون هستیم و خوشحال میشیم‌…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن