Search
Close this search box.
بازاریابی دیجیتالبازاریابی محتوایی

روش‌ها و نکات مهم تولید محتوا در لینکدین را بشناسید

۱/۵ - (۱ امتیاز)

برخلاف تصور خیلی‌ها، لینکدین یک شبکه اجتماعی بی‌روح نیست که فعالیت افراد در آن حداقل است و مثل شبکه‌های اجتماعی دیگر نتیجه ندارد! پس لینکدین چیست و چه جور شبکه اجتماعی است؟ تعداد کاربران لینکدین رشد زیادی داشته و اخیرا این شبکه اجتماعی مرز ۵۰۰ میلیون کاربر را رد کرده است.

از طرفی در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام یا توییتر به ثبات نسبی رسیدند و رشد طبیعی و بدون هزینه در این بسترها، سخت‌تر از هر زمان دیگری است. در این میان شبکه‌های اجتماعی مثل لینکدین و تیک‌تاک هر روز محبوب‌تر از قبل می‌شوند و فرصت‌های خوبی هم در این بسترها وجود دارد. چراکه رشد در یک شبکه اجتماعی زمانی راحت‌تر است که عرضه محتوا، کمتر از تقاضا باشد!

در حال حاضر، عرضه محتوا در لینکدین کمتر از تقاضای آن است و همین موضوع باعث شده که با تولید محتوای مناسب بتوانید رشد خوبی را در لینکدین تجربه کنید. به همین دلیل آموزش لینکدین بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

اما چگونه در لینکدین تولید محتوای مناسبی داشته باشیم؟ چگونه برنامه بازاریابی محتوایی مناسبی را در این شبکه اجتماعی پیاده‌سازی کنیم؟ در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا درباره تولید محتوا در لینکدین به صورت کامل صحبت کنیم.

آموزش لینکدین مارکتینگ

چرا تولید محتوا در لینکدین اهمیت زیادی دارد؟

در مقدمه برخی از فرصت‌های لینکدین را شناسایی کردیم. با این وجود شاید هنوز هم سوال اصلی شما این باشد که اهمیت تولید محتوا در لینکدین چه قدر است؟ برای رسیدن به جواب این سوال، موارد زیر را بررسی کنید:

  • به گزارش سایت neilpatel لینکدین بعد از ایمیل، دومین کانال محبوب برای انتشار محتوای مربوط به کسب و کارها به شمار می‌رود.
  • بیش از ۵۰ درصد ترافیک کسب و کارهای B2B از لینکدین به وجود می‌آید! بنابراین این شبکه اجتماعی اجتماعی در سطح جهانی امتحان شده و جواب خوبی داشته است!
  • درست است که جو لینکدین حرفه‌ای و نوع رفتار کاربرها هم متفاوت است. اما افراد حرفه‌ای هم مصرف‌کننده هستند! بنابراین فرصت خوبی برای افزایش فروش به خصوص به صورت B2B در این فضا وجود دارد.

چه پست‌ هایی در لینکدین بگذاریم؟

خب، حالا با دیدن آمارهای بالا و درک اهمیت لینکدین، به نظر می‎‌رسد انگیزه کافی برای شروع فعالیت جدی در این شبکه اجتماعی را دارید! اما سوالی که احتمالا در این مرحله مطرح می‌شود این است که چه پست‌هایی را در لینکدین منتشر کنیم؟ انتشار پست در لینکدین باید چگونه باشد؟ در ادامه ۵ ایده مناسب برای پست گذاشتن در لینکدین را بررسی می‌کنیم:

انواع محتوا برای تولید محتوا در لینکدین

مقالات وب‌سایت، محتوایی کم‌هزینه و موثر

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بازاریابی محتوایی، انتشار درست محتوای تولید شده در کانال‌های مختلف است. بسیاری از کسب و کارها، برای تولید محتوا هزینه می‌کنند و برنامه منظمی برای تولید دارند؛ اما درست مثل کشاورزی هستند که خیلی خوب از محصول خود تا زمان رشد مراقبت می‌کند و در فصل برداشت ضعیف عمل کرده و همه نتایج را به باد می‌دهد!

بنابراین بسیاری از کسب و کارها از محتوای تولید شده خود به خوبی استفاده نمی‌کنند. اگر محتوای باکیفیت و مفیدی در وبلاگ خود منتشر کردید، لینکدین بستری مناسب برای بیشتر دیده شدن آن است! پس ساخت صفحه شرکتی در لینکدین بسیار مهم است.

می‌توانید خلاصه‌ای از مقاله خود را به صورت یک یادداشت در لینکدین منتشر کنید و برای خواندن توضیحات کامل‌تر کاربران را دعوت به خواندن مقاله اصلی کنید. سعی کنید تیتر و خط اول شروع پست خود در لینکدین را جذاب‌تر کنید.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که معمولا متون بلند نتیجه بهتری در لینکدین دارند. بنابراین پست‌های خود را خیلی خلاصه نکنید.

باز تولید محتوای دیگران، راهی برای تولید و انتشار سریع محتوا

لینکدین هم مثل شبکه‌های اجتماعی دیگر، بستری برای ایجاد گفتگو و ارتباط برقرار کردن با دیگران است. بنابراین بعضی وقت‌ها لازم است از مسائل مربوط به برند خود کمی فاصله بگیرید و به موضوعات دیگری که شاید غیر مستقیم به شما مربوط باشد صحبت کنید. مثلا درباره یک خبر مهم که غیر مستقیم به برند شما ارتباط دارد نظر بدهید.

درباره موضوعاتی که برای همه مهم شده صحبت کنید و در قالب مسئولیت اجتماعی برند خود، همراه مخاطبانتان باشید. شاید مهم‌ترین ماموریت برندها در شبکه‌های اجتماعی، برقرار کردن ارتباط انسانی و عمیق با مخاطبان خود باشد.

برای برقرار کردن ارتباط عمیق در لینکدین، نکات زیر را هم در نظر بگیرید:

  • با کاربران، گفتگویی واقعی داشته باشید! مثلا اگر زیر یک پست کامنت می‌گذارید، فقط از روی رفع تکلیف به گفتن عباراتی مثل:«لذت بردیم، عالی بود» یا چیزهایی شبیه به آن‌ها رضایت ندهید. سعی کنید بهانه‌ای برای شروع یک گفتگوی موثرتر در کامنت خود ایجاد کنید.
  • به عنوان یک برند بهتر است از گذاشتن پست‌های کاملا سیاسی یا مسائلی که بیش از اندازه بحث‌برانگیز است، خودداری کنید.
  • از هشتگ‌های اختصاصی برای انواع پست‌های خود استفاده کنید که راحت‌تر قابل شناسایی باشند.

آیا علاقه‌مند به لینکدین مارکتینگ هستید؟

دوره آموزشی لینکدین مارکتینگ

انتشار ویدیو، مهم‌ترین راه رشد در لینکدین

محتوای ویدیویی هر روز محبوب‌تر از دیروز می‌شود. تیک‌تاک، شبکه اجتماعی جدیدی که به وجود آمد و پس از آن قابلیت مشابهی که به اینستاگرام اضافه شد، نتیجه همین جذابیت ویدیو برای کاربران است. بنابراین واضح است که محتوای ویدیویی در لینکدین هم موفق خواهد بود.

شاید در ابتدا فکر کنید که ساختن ویدیو، زمان زیادی از شما خواهد گرفت و نتیجه آن به صرفه نخواهد بود. اما کافی است نگاهی عمیق، به آمار و نتایج ویدیوها در لینکدین داشته باشیم.

به گفته سایت  brafton، ۵۱% از کسانی که از ویدیو برای بازاریابی استفاده می‌کنند، از شبکه اجتماعی لینکدین هم بهره می‌برند. تلاش ۸۴% آن‌ها در استفاده از ویدیو در لینکدین موفقیت‌آمیز بوده است!

در لینکدین طبق آمارهای مختلف، ویدیوهای کوتاه‎‌تر عملکرد بهتری دارند. چراکه با فرض میانگین سه دقیقه و ۴۸ ثانیه برای هر ویدیو، کاربرها فقط ۱۰ ثانیه اول ویدیوها را می‌بینند! بنابراین ویدیوهای کوتاه با یک شروع کوبنده نتیجه خوبی خواهد داشت.

مثلا می‌توانید یک محتوای ویدیویی بلند بسازید و بخش‌های مختلف آن را در قالب ویدیوهای کوتاه در لینکدین بازنشر دهید. قالب مصاحبه برای چنین کاری می‌توانید جذابیت زیادی داشته باشد. چراکه هر سوال مصاحبه می‌توانید یک پست لینکدین شود!

محتوای لیستی، روشی جذاب برای تولید محتوا در لینکدین

معمولا افراد فید (صفحه اصلی) لینکدین خود را خیلی سریع و میان کارهای مختلف خود چک می‌کنند. بنابراین در کنار محتوای بصری که می‌تواند توجه آن‌ها را به خود جلب کند، استفاده از محتوایی که درواقع لقمه‌های کوچک و آماده‌ای برای مصرف هستند هم جذاب خواهد بود.

بعضی از لیست‌های باید و نباید یا راهنمایی‌های خیلی کوتاه در قالب یک پست متنی لینکدین می‌تواند توجه مخاطبان را به خود جذب کند.

برای مثال به لیست زیر توجه کنید که درباره نبایدهای برگزاری کنفرانس‌ است:

تولید محتوا در لینکدین

برای نوشتن پست‌های جذاب در این قالب سعی کنید جملات هر کدام از موارد لیست خود را تا جای ممکن کوتاه نگه دارید. همچنین از لحنی صمیمی استفاده کنید که برای مخاطبانتان خوشایند است و به درگیری بیشتر آن‌ها با محتوای شما کمک می‌کند.

انتشار عکس و محتوای گرافیکی، محتوایی مطمئن و ثابت شده

در هر شبکه‌ اجتماعی که سابقه فعالیت داشته باشید، احتمالا متوجه شدید که محتوای بصری خوب، اغلب اوقات نتایج بهتری را به همراه دارد. دلیل این اتفاق هم روشن است. مغز ما دریافت بهتر و بیشتری از تصاویر دارد و محتوای بصری در رساندن پیام خود موفق‌تر عمل می‌کند.

بنابراین سعی کنید در کنار دیگر قالب‌های محتوایی از اینفوگرافیک و تصاویر جذاب هم در پست‌های خود استفاده کنید تا رشد بهتری در این فضا داشته باشید.

چگونه استراتژی خوبی برای لینکدین داشته باشیم؟

خب، قالب‌های محتوای محبوب و مناسب برای لینکدین هم شناسایی کردیم. اما چگونه محتوای مناسب را در این قالب‌ها تولید کنیم؟ چگونه استراتژی مناسبی را برای این شبکه اجتماعی تدوین کنیم؟ در ادامه به پاسخ این سوال‌های مهم می‌پردازیم:

تمرین تولید محتوا در لینکدین

هدف خود را مشخص کنید

تا به حال شده با دوستتان ملاقات کنید و زمانی که در ماشین نشستید، از همدیگر سوال کنید که:« خب قرار است به کجا برویم؟» و هر دویتان فقط شانه بالا بیاندازید و هدفی نداشته باشید؟ فعالیت در شبکه‌های اجتماعی برای برخی از برندها دقیقا شبیه همین مثال است! نتیجه هر دوی این موقعیت‌ها هم فقط صرف هزینه و وقت بدون دستیابی به نتیجه است.

بنابراین اولین قدم برای داشتن یک استراتژی موفق، شناسایی اهداف است. در نهایت شما برای چه هدفی در لینکدین هستید؟ می‌خواهید ترافیک بیشتری روی سایتتان داشته باشید؟ می‌خواهید سرنخ‌های فروشتان را افزایش دهید؟ به دنبال ارتباط با کسب و کارها و مدیران دیگر هستید؟

قبل از شناسایی خیابان درست و خلوت برای رسیدن، ابتدا باید بدانیم که قرار است کجا برویم!

مخاطبتان را بشناسید

در هر بخشی از یک کسب و کار که هستید و هر جایگاهی که دارید، احتمالا هر روز ویژگی‌های مشترک مشتریان را مرور می‌کنید و پرسونای مخاطب کسب و کارتان را می‌شناسید. اما در هر فضایی، این پرسونا می‌توانید ویژگی‌های متفاوتی داشته باشد که لازم است حتما آن‌ها را به خوبی شناسایی کنید.

بنابراین یکبار دیگر به پرسونای مخاطب خود و اینبار رفتار و ویژگی‌هایش در لینکدین توجه کنید. چه محتوایی برای او جذاب خواهد بود؟ چه حرفی او را بیش از پیش با شما همراه می‌کند؟ چه کارهایی را نباید در مقابل او انجام دهید؟

مخاطبتان را مثل کف دستتان بشناسید تا موفقیت‌های بیشتری را در هر بستری، رقم بزنید!

آزمون و خطا کنید

نترسید! در ابتدای مسیر لازم است کمی آزمون و خطا هم داشته باشید. اگر پیش از این در فضای لینکدین فعالیت داشتید، نتایج به دست آمده را بررسی کنید. نقاط ضعف و قوت خود در فعالیت‌های قبلی را شناسایی کنید.

سعی کنید با تحلیل عملکرد رقبا، فضاهای خالی محتوایی را در این بستر شناسایی کنید. سپس با انتشار محتوای جدید، کمی آزمون و خطا کنید و نتایج به دست آمده را با نتایج قبلی مقایسه کنید.

در نهایت هرچند اصول موفقیت در شبکه‌های اجتماعی ثابت است، اما مسیر رسیدن به آن برای هر فرد یا کسب و کاری متفاوت با بقیه است. فرمول جادویی خودتان را پیدا کنید!

تقویم محتوایی داشته باشید

 اجرای هر استراتژی‌ای، هر چه قدر هم که دقیق و مناسب باشد، بدون داشتن برنامه‌ای مشخص نتیجه‌ای نخواهد داشت. تقویم محتوایی می‌تواند فایده‌های زیر را برای شما به همراه داشته باشد:

  • به شما کمک می‌کند تا ایده‌های بیشتری برای کوتاه‌مدت و بلندمدت خود داشته باشید.
  • به شما کمک می‌کند تا انواع محتوای تولیدشده خود را با ریتم و هماهنگی بهتری منتشر کنید.
  • تقویم محتوایی ساختن سفری جذاب برای مشتریان و در نهایت رسیدن به اهداف مشخص شده را راحت‌تر می‌کند.
  • با تقویم محتوایی نگاهی ۳۶۰ درجه و عمیق‌تر به محتوای تولید شده خود خواهید داشت.

راه ارتباط با مخاطب را شناسایی کنید

شاید خیلی‌ها این مسئله را یک نکته کوتاه برای هک رشد در لینکدین بدانند تا بخشی از استراتژی مناسب برای شبکه اجتماعی. اما به نظر بسیاری از کارشناسان هم در طرف مقابل، ارتباط موثر باید جزئی از استراتژی یک کسب و کار باشد تا همیشه در دستور کار قرار بگیرد.

سعی کنید هر محتوایی که تولید و برنامه‌ریزی شده، راهی برای گفتگو با مخاطبان را باز کند. یعنی در هر محتوای خود، بهانه‌ای به مخاطبتان بدهید که با محتوای شما درگیر شود. برای بعضی از پست‌های خود جایزه بگذارید و برای شرکت در مسابقه کاربران را به نظر دادن تشویق کنید. در پست‌های مختلف خود سوال بپرسید و نظر کاربران را بخواهید.

در نهایت به خاطر داشته باشید که در شبکه‌های اجتماعی حضور دارید که با دیگران ارتباط برقرار کنید. نه لینکدین و نه هیچ شبکه اجتماعی دیگری، خیابان یکطرفه نیست!

فعالیت مستمر داشته باشید

قبل شروع از خودتان بپرسید که چه قدر مهمان این شبکه اجتماعی هستید؟! قرار است یک روز بیایید و فردا بروید و در عین حال انتظار نتیجه درخشان داشته باشید؟ در استراتژی‌های خود، هزینه و زمانی که صرف می‌کنید را برای یک بازه بلند مدت ببینید.

نه در لینکدین و نه در هیچ شبکه اجتماعی دیگری، قرار نیست با فعالیت نامنظم نتیجه‌ درخشانی بگیرید. مهم‌ترین رمز موفقیت بسیاری از کاربران پرطرفدار در شبکه‌های اجتماعی مختلف استمرار کافی در یک بازه زمانی طولانی است. برنامه‌های بلند مدت خود برای این شبکه اجتماعی را حداقل برای یکسال فعالیت مداوم ببینید.

چه قدر فعالیت در لینکدین داشته باشیم؟

یکی از سوالات بسیار مهم برای بازاریاب‌های محتوایی در شبکه‌های اجتماعی مختلف این است که چه تعداد محتوا برای فعال بودن و دیده شدن کافی است؟

برای جواب این سوال، به سراغ سایت بسیار معروف hubspot برویم. طبق بررسی یک گزارش توسط این سایت، دو پست اولی که در لینکدین منتشر می‌شود، به ازای هر ۱۰۰ فالوئر، دو کلیک به همراه خواهد داشت. این درحالی است که تعداد کلیک در پست دهم، تنها ۰.۵ کلیک به ازای همان تعداد فالوئر است!

بنابراین طبق این بررسی پیشنهاد می‌شود که در هفته بین ۲ تا ۵ پست در لینکدین منتشر کنید تا نتایج دلخواه خود را بگیرید. فراموش نکنید که رعایت نکات مربوط به تولید محتوای مناسب برای این فضا هم برای گرفتن این تعداد کلیک تاثیر زیادی در نتیجه خواهد داشت.

الگوریتم لینکدین چگونه کار می‌کند؟

الگوریتم لینکدین شباهت‌های زیادی با دیگر شبکه‌های اجتماعی دارد. این شبکه اجتماعی پست‌های مختلف را بر پایه سه عامل مهم به شما نمایش می‌دهد:

  • ارتباط افراد: واضح است که هرچه ارتباط شما با فردی بیشتر باشد، پست‌های او را بیشتر می‌بینید. این موضوعی است که تقریبا در همه شبکه‌های اجتماعی صدق می‌کند.
  • سلیقه و علایق شما: قبلا چه نوع محتوایی برای شما درگیری بیشتری ایجاد کرده؟ چه پست‌هایی را لایک کردید و زیر آن‌ها کامنت گذاشتید؟ لینکدین در تلاش است تا با نمایش پست‌های مشابه به این محتواها، همچنان شما را درگیر نگه دارد تا بیشتر از این شبکه اجتماعی استفاده کنید.
  • احتمال درگیری: چه قدر احتمال دارد شما با این پست جدید درگیر شوید؟ یکی از دلایل این شایعه که می‌گویند الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی ابتدا پست شما را به یک درصد خاص از مخاطبان نمایش می‌دهد و بعد از آن به بقیه، همین است. چراکه لینکدین و شبکه‌های اجتماعی دیگر، ابتدا می‌خواهند بدانند که چه قدر پست شما درگیرکننده است. بنابراین اگر افراد بعد از دیدن پست شما، سریعا واکنشی نشان دهند، احتمال نمایشش به افراد دیگر بیشتر خواهد شد.

این الگوریتم‌ها فرمول جادویی ندارند! هیچ پکیج و نسخه خاصی نیست که رمز الگوریتم لینکدین یا بقیه شبکه‌های اجتماعی را در کسری از ثانیه به شما بگوید! همانطور که می‌بینید، الگورتیم لینکدین بر پایه دو اصل بسیار مهم است: ارتباط با دیگران و تولید محتوای باکیفیت و مناسب برای این شبکه اجتماعی.

جمع بندی

به نظر می‌رسد که لینکدین فرصتی جدید برای افرادی است که از موج پیشرفت در اینستاگرام و توییتر جامانده‌اند! گری‌وی یکی از فعالان قدیمی شبکه اجتماعی اعتقاد دارد که این شبکه اجتماعی می‌تواند ترند و موج جدیدی در شبکه‌های اجتماعی باشد. او کسی است که در سال‌های دور موفقیت توییتر و اینستاگرام را پیش‌بینی کرده بود و به نظر می‌رسد که پشت اصرار او، دلیلی محکم وجود دارد!

همین حالا مواد مختلفی که در این مقاله گفته شده بود را در نظر بگیرید و پختن یک نتیجه مطلوب را شروع کنید! فقط به خاطر داشته باشید که پخته شدن غذا و در واقع کسب نتیجه در شبکه‌های اجتماعی مثل قرمه‌سبزی زمان‌بر خواهد بود! در این فضا جایی برای فست‌فود و غذای حاضری وجود ندارد.

فراموش نکنید که لینکدین هم یک شبکه اجتماعی است. انتظار نداشته باشید که یکطرفه فقط با مردم صحبت کنید و آن‌ها هم به حرف شما گوش کنند. به اندازه زمانی که برای تولید محتوا وقت می‌گذارید، برای برقرار کردن ارتباط موثر و انتشار درست محتوا وقت بگذارید.

در این مقاله نکات مهم تولید محتوا در لینکدین را بررسی کردیم. اگر سوالی درباره بازاریابی محتوایی در لینکدین دارید، حتما در بخش کامنت‌ها با ما درمیان بگذارید تا در اسرع وقت بایکدیگر گفتگو کنیم. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

‫۶ دیدگاه ها

  1. درووود بهتون، دمتون گرم، واقعا لذت بردم از مقاله بسیار کاربردی تون، کلی نکته یادگرفتم برای تغییر استراتژی تولید محتوامون در لینکدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن