Search
Close this search box.
بازاریابی دیجیتال

راهنمای ساخت یک صفحه شرکتی در لینکدین و فعالیت موثر در آن

۴/۵ - (۳ امتیاز)

لینکدین فضایی تخصصی است که فرصت‌هایی را برای شما به ارمغان می‌آورد: فرصت‌های شغلی جدید، مشتریان جدید و ایده‌های جدید تجاری. ساخت یک صفحه لینکدین برای شرکت باعث می‌شود جایگاه‌تان را در میان حرفه‌ای‌ها پیدا کنید. شما در این لینکدین باید داستان شرکت خود را بگویید، درواقع باید چشم‌انداز کسب و کار، کارمندان‌ و نام تجار‌ی‌تان را به مشتریان انتقال دهید.

  • ساخت صفحه شرکت در لینکدین
  • انتشار پست در لینکدین
  • چطور می‌توانیم صفحه‌ای موثر در لینکدین داشته باشیم؟
  • آپلود لوگو در صفحه شرکتی لینکدین
  • چه مطالبی مناسب صفحه شرکتی لینکدین نیست؟
  • بهترین محتوا برای صفحه شرکتی در لینکدین
  • راه‌های جذب فالوور برای صفحه شرکتی در لینکدین
  • با صفحه ویترین در لینکدین بیشتر دیده می‌شوید
  • چند نکته طلایی درباره صفحات شرکتی لینکدین
  • سوالات متداول درباره ساخت صفحه شرکتی در لینکدین
آموزش لینکدین مارکتینگ

ساخت صفحه شرکتی در لینکدین

ساخت یک صفحه شرکتی در  LinkedIn کار بسیار ساده‌ای است. برای این کار باید:

۱. روی نماد “work” در گوشه سمت راست، بالای صفحه اصلی LinkedIn خود کلیک کنید. گزینه “create a company page” را انتخاب کنید.

ساخت صفحه شرکت در لینکدین

۲. در مرحله بعد با توجه به اندازه کسب و کارتان، گزینه “small business” یا گزینه “medium to large business” را انتخاب کنید.

آموزش ساخت صفحه شرکت در لینکدین

۳. مشخصات هویت صفحه، شرکت یا موسسه را وارد کنید و در نهایت روی گزینه “create page” کلیک کنید.

آموزش ساخت صفحه شرکت در لینکدین

فراموش نکنید که اگر حساب LinkedIn شما جدید باشد، ممکن است پیام خطایی دریافت کنید. این پیام به این معنی است که؛ اگر می‌خواهید صفحه شرکتی داشته باشید، باید پروفایل خود را ایجاد و شبکه خود را گسترش دهید. پس از ایجاد صفحه، روی “شروع به ساخت صفحه خود” کلیک کنید و جزئیات بیشتر را اضافه کنید.

آموزش ساخت صفحه شرکت در لینکدین

چطور می‌توانیم صفحه‌ای موثر در لینکدین داشته باشیم؟

برای اینکه بتوانید یک صفحه‌ی شرکتی خوب و استاندارد در لینکدین داشته باشید باید به نکات زیر توجه کنید:

  • بخش “about”، اولین چیزی است که کاربر زمان ورود به لینکدین شما می‌بیند.

شما باید در این بخش سه کار مهم را برای بهینه‌سازی انجام دهید:

  • نکته اول؛ داستان خود را بگویید، به یاد می‌آورید زمانی را که در دوران دبیرستان تاریخ یک آزمون را حفظ می‌کردید و همین که از کلاس خارج می‌شدید، آن را فراموش می‌کردید؟ اما این چه ارتباطی با صفحه LinkedIn شما دارد؟ خوب، اگر بازدیدکنندگان صفحه شرکت خود را با اطلاعات کلی و مبهم میزبانی کنید، چشمان‌شان خسته می‌شود و پس از ترک صفحه‌ی شما، دیگر چیز زیادی را از صفحه شما به خاطر نمی‌آورند. از طرفی؛ اگر بتوانید داستان‌تان را به خوبی روایت کنید، مردم در درازمدت آن را به یاد خواهند داشت و اسم شرکت شما در ذهن‌شان می‌ماند.
    • مسئله دوم؛ روی ارزش محصول یا خدمتی که دارید تمرکز کنید. درواقع باید به کاربر نشان دهید که خرید محصول یا خدمت چه مزایای برایش خواهد داشت. این مسئله را باید درک کنیم؛ اگر چه گفتن ویژگی‌های اصلی یک محصول می‌تواند مفید باشد، اما شما همیشه باید از مزایای آن هم استفاده کنید. پس فقط از ویژگی‌های محصول‌تان نگوئید بلکه به آن‌ها بگویید که این محصول چگونه زندگی‌شان را بهتر خواهد کرد، چرا که مهترین مسئله همین است.
نکات ساخت صفحه شرکت در لینکدین
  • و اما نکته آخر؛ شما باید روابط بین شرکت با دیگر کسب و کارها و مشتریان خود را نشان دهید. هیچکس نمی‌خواهد اولین نفری باشد که یک محصول جدید را امتحان می‌کند. اکثر مردم دنبال  شرکت‌های شناخته شده می‌روند چراکه دنبال یک چیز مطمئن هستند.  

صفحه “about” که داستان شرکت و بیزینس شما را روایت می‌کند، محصول شما را می‌فروشد و روابط شما را نشان می‌دهد، این صفحه یک روش عالی برای معرفی شرکت شما به مشتریان بالقوه است.

  • بخش “people”؛ لیست افرادی که در تیم شما حضور دارند را در این بخش بیاورید، ممکن است در انتشار این لیست کمی تردید داشته باشید. با این حال، این بخش توانایی‌های شرکت را به افرادی که ممکن است علاقه‌مند به کار در تیم شما باشند اثبات می‌کند.
نکات ساخت صفحه شرکت در لینکدین

علاوه بر این، بخش people به دیگران اجازه می‌دهد ساختار شرکت را به سرعت بررسی کنند، جایگاه هر شخص را بشناسند و در صورت اعلام همکاری با یک شخص مناسب ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال، اگر نویسنده‌ای بخواهد در مورد استراتژی بازاریابی شما سوالی بپرسد، می‌تواند به سادگی به فرد بازاریابی شما در LinkedIn پیام دهد. این مسئله مهمی است زیرا شما با رشد شرکت، شلوغ و شلوغ‌تر می‌شوید و با عدم حضور در لینکدین ممکن است یک فرصت بزرگ رسانه‌ای را از دست بدهید. فراموش نکنید، صفحه خود را مرتباً به روز و فعال نگه دارید.

آپلود لوگو در صفحه شرکتی لینکدین

یکی از مهمترین بخش‌ها، قرار دادن لوگوی شرکت در پروفایل است. شما باید عکسی زیبا و متفاوت را برای این پروفایل انتخاب کنید چرا که اولین چیزی که کاربر با ورود به پروفایل لینکدین شما می‌بیند عکس پروفایل است. البته عکس پس‌زمینه‌ای که انتخاب می‌کنید نیز مهم است. این عکس می‌تواند مفهوم شعار تبلیغاتی شما را برساند. تصویری جهت خوشامدگویی به کاربر یا تصویری که نشان‌دهنده رضایت مشتریان شما باشد نیز می‌تواند در بدو ورود و نگاه اول حس خوبی را به کاربران منتقل کند.

نکات ساخت صفحه شرکت در لینکدین

چه مطالبی مناسب صفحه شرکتی لینکدین نیست؟

تا به حال شده قبل از زدن دکمه Share ، مکث کنید؟ آیا تا به حال فکر کرده‌اید که آیا آنچه می‌خواهید منتشر کنید به نام تجاری و اقتدار شخصی شما در LinkedIn آسیب می‌رساند یا آن را بهبود می‌بخشد؟ قطعا شناخت بهترین نوع محتوا برای بارگزاری کار دشواری است! در مقابل آگاهی درباره اینکه کدام پست مناسب صفحه شما نیست نیز کار آسانی نخواهد بود. شاید پست‌های جنجالی بیشترین جذابیت و توجه را به خود اختصاص دهد، اما آیا واقعاً می‌خواهید افراد آن موضوع یا مطلب را در صفحه شما دنبال کنند و ببینند؟ با بارگزاری این پست‌ها در فضای تخصصی و رسمی همچون لینکدین، فرضیه‌ای ایجاد می‌شود که معلوم نیست به نفع شما باشد یا نباشد. فراموش نکنید لینکدین با توئیتر یا فیس‌بوک بسیار متفاوت است. لینکدین یک شبکه حرفه‌ای محسوب می‌شود که با ارسال مطلب نادرست در آن می‌توانید توانایی خود را در ایجاد ارتباط با دیگران دچار آسیب کنید.

پست‌های جنجالی

در فضای لینکدین بهتر است؛ از موضوعاتی که تمایل به دو قطبی شدن افراد دارد، به ویژه موارد جنجالی با بار منفی، خودداری کنید. نه به این دلیل که این عناوین مهم و مرتبط نیستند، بلکه به این دلیل است که LinkedIn به ویژه صفحه یک کسب و کار بستر صحیحی برای این بحث‌ها نیست. از آنجا که این مباحث مردم را به دو دسته تقسیم می‌کند، به کسب و کار و برند شخصی شما آسیب می‌رسد. بهتر است از ارسال یا حتی اظهارنظر درباره این نوع پست‌ها به طور کلی خودداری کنید.

 پست‌های سیاسی یا مذهبی

مسائل سیاسی و مذهبی موضوعی است که مردم نسبت به آن‌ها احساس اشتیاق زیادی دارند. درست مثل موضوعات جنجالی و بحث‌برانگیز، این نوع پست‌ها معمولاً شاهد پیوستن افراد به دسته خاصی هستند و اگر باور شما متفاوت با آن‌ها باشد، اشتباه بزرگی برایتان به حساب می‌آید. باز هم توصیه می‌کنیم از ارسال پست یا ارسال نظر در مورد این نوع پست‌ها در صفحات شرکتی، خودداری کنید.

آیا علاقه‌مند به لینکدین مارکتینگ هستید؟

دوره آموزشی لینکدین مارکتینگ

بهترین محتوا برای صفحه شرکتی در لینکدین

بارگزاری پست‌های مرتبط در زمان مناسب باعث افزایش تعامل شما با مخاطبان‌تان می‌شود. نکته اصلی این است که باید موضوعاتی را انتخاب کنید که به طور کلی ماهیت مثبت دارند و به نوعی بر ارتباطات شما تأثیر می‌گذارند.

در فضای لینکدین هم محتوا و هم نحوه ارائه آن باید متفکرانه باشد و به جای بحث‌های احساسی، مکالمه‌ای پربار را القا کند. به اشتراک گذاشتن پیروزی‌ها و تغییرات مربوط به حرفه یا کار، ارتقا و یا کسب مشتری جدید می‌تواند یک پست خوب برای لینکدین باشد.

در پست «روش‌ها و نکات مهم تولید محتوا در لینکدین» درباره انواع محتوا برای لینکدین بیشتر بخوانید.

راه‌های جذب فالوور برای پیج کسب و کاری در لینکدین

برای جذب فالوور برای صفحه شرکتی در لینکدین، در گام اول باید محتوایی جذاب تولید کرد. هرچه این محتوا بهتر باشد امکان دیده  شدن و جذب فالوو توسط آن نیز بیشتر خواهد شد، چرا که توسط مخاطبین شما به اشتراک گذاشته می‌شود.

در قدم بعدی باید از کارمندان بخواهید که پست‌های شرکت را در صفحات شخصی به اشتراک بگذارند تا توسط آن‌ها نیز معرفی و دیده شوید.

با صفحه ویترین در لینکدین بیشتر دیده می‌شوید

یکی از مهمترین کارهایی که باید برای صفحه شرکتی خود انجام دهید که جزو آخرین مراحل ساخت صفحه شرکتی در لینکدین است، درست کردن یک ویترین (Showcase pages) است! این امکان لینکدین به شما اجازه می‌دهد محصولات و خدمات خود را به راحتی به کاربران نشان دهید و کاربر با توجه به علایق خودش ویترین‌های مورد نظرش در صفحه شما را دنبال کند.

نحوه ساخت ویترین در لینکدین

۱. وارد صفحه لینکدین خود شوید و روی منوی admin tools کلیک کنید.

آموزش ساخت ویترین در لینکدین

۲. Create Showcase Page را انتخاب کنید.

۳. نام صفحه ویترین را انتخاب کنید و آدرس لینکدین خود را اضافه کنید.

ساخت ویترین در لینکدین

۴. عکس صفحه ویترین خود را بارگذاری کرده و یک برچسب اضافه کنید. حتما پس از هر مرحله روی ذخیره کلیک کنید.

ساخت ویترین در لینکدین

۵. در این بخش گزینه‌هایی که میخواهید به هدر اضافه شود را انتخاب کنید.

ساخت ویترین در لینکدین

۶. در این بخش توضیحات خود را بنویسید. شما تا ۲۰۰۰ کاراکتر امکان نوشتن دارید. پیشنهاد می‌کنیم آدرس وب‌سایت، شماره تماس و سایز جزئیات را نیز وارد کنید.

ساخت ویترین در لینکدین

۷. و سرانجام بعد از وارد کردن اطلاعات شرکتی صفحه ویترین شما ساخته خواهد شد.

ساخت ویترین در لینکدین

چند نکته طلایی درباره صفحات شرکتی لینکدین

  • تصویر پیج خود را به روز کنید. صفحات شرکت با تصاویر، شش برابر بیشتر از افراد دیگر دیده می‌شوند.
    • یک تصویر ایده‌آل برای لینکدین باید دارای اندازه ۳۰۰*۳۰۰ پیکسل، قالب PNG و اندازه حداکثر ۸ مگابایت باشد.
  • همانطور که گفتیم؛ بخش جذاب “about” را بنویسید و کلمات کلیدی مرتبط را در آن بگنجانید. این بخش باید یک پاراگراف کاملاً صریح (۲۰۰۰ کاراکتر یا کمتر) باشد که به بازدیدکنندگان همه آنچه را که باید درباره شرکت شما بدانند، بگوید: شما کی هستید؟ کجا مستقر هستید؟ چه پیشنهادی دارید؟ ارزش‌های شما چیست؟ شعار برند شما چیست؟ چگونه افراد می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شما تماس بگیرند؟
  • سایر قسمت‌های اصلی را پر کنید، لازم است بدانید؛ صفحات شرکت تکمیل شده معمولاً دو برابر بیشتر از صفحات ناقص بازدیدکننده دارند.

سخن آخر

در آخر باید بگوئیم مسئله مهم این است که محتوای صفحه شرکت LinkedIn خود را برای مخاطبان تازه، مفید، معنی‌دار و جالب نگه دارید و با مخاطبین خود ارتباط داشته باشید وگرنه صفحه کسب و کارتان شانس کمی برای موفقیت خواهد داشت.

سوالات متداول درباره ساخت صفحه شرکتی در لینکدین

  1. هر چند وقت یکبار باید در صفحه شرکتی در LinkedIn پست بگذاریم؟

توصیه لینکدین برای صفحات شرکتی هفته‌ای سه بار است.

  • آیا ایجاد صفحه شرکت در LinkedIn رایگان است؟

بله، هر کسی با نام شرکت و آدرس ایمیل شرکت می‌تواند در عرض چند دقیقه در LinkedIn یک صفحه به صورت رایگان ایجاد کند.

  • چطور باید صفحه شرکتی در لینکدین را در سرچ گوگل بهینه کنیم؟

برای این کار باید صفحه لینکدین شما نام منحصر به فردی داشته باشد، از طرفی؛ لازم است فعالیت و تعامل خوبی در لینکدین داشته باشید. گوگل به صورت خودکار شما را در صفحه سرچ خود بهینه می‌کند.

  • آیا می‌توان یک اکانت شخصی را به اکانت شرکتی تبدیل کرد؟

خیر، این امکان وجود ندارد. برخلاف اینستاگرام که در آن می‌توانید اکانت بیزنسی و شخصی را به هم تبدیل کنید، در لینکدین در همان ابتدای کار باید مشخص کنید که قصد شما از ساخت صفحه چیست.

‫۲۸ دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید
    ببخشید من دو ماه است که کارم را عوض کردم و رییس شرکت اولین کاری که ازم خواستند این بود که برای شرکت linkedin بسازم من بارها سعی کردم و نمیشد بالاخره تونستم این کارو انجام بدهم اما نمیدونم که چطوری باید تبدیل به شرکتش بکنم. یعنی توی work تمام مراحل را رفتم و الان وقتی که وارد میشم توی work اسمش را بهم میده ولی بقیه نمیتونن پیداش کنند میشه خواهش کنم راهنماییم کنید
    سپاسگزارم

    1. سلام، وقتتون بخیر. با استفاده از آموزش تصویری این مقاله، یکبار دیگه صفحه لینکدین بیزینسی رو ایجاد کنید. اطلاعات پروفایلتون رو به صورت کامل تکمیل کنید و برای صفحه بیزینس در همون بخش تنظیمات URL تعریف کنید. اگر صفحه به صورت کامل ایجاد شده باشه، به بقیه هم نمایش داده میشه. با همین صفحه بیزینس برید چند نفر رو دنبال کنید ببینید باز هم اسمش نمایش داده میشه یا نه؟ بعد از انجام این کارها، باز هم سوالی بود در خدمتیم

  2. سلام وقت بخیر یه سوال داشتم
    من یه صفحه بیزنیسی ساختم
    مشکلم اینه که چون از پروفایل شخصی خودم پیج بیطنیسی رو ساختم، بعنوان بیزینس خودم نمیتونم با کسی کانکت بشم. یعنی وقت کانت رو میزنم از طرف اکانت اصلیم هستش
    حتی وقتی میخوام افراد رو سرچ کنم و پستاشون رو لایک کنم از طرف اکانت خودمه نه صفحه بیزینسی که میخوام رشدش بدم

    راه حل چیه؟
    آیا این بهتر نیست بیزنس خودم رو با عنوان یه فرد عادی بسازم تا با بقیه بتونم ارتباط برقرار کنم؟

    1. برای اینکه با اکانت برند فعالیت کنید باید سویچ کنید روی اون اکانت. وقتی سوییچ نکنید اکانت رو نمایش میده اما همچنان کاربر اکانت خودتون هستید.

  3. سلام روز خوش، ما یک حساب شرکتی حدودا یک سال پیش ایجاد کردیم که مدتی غیر فعال بوده و الان نمیدونیم با چه ایمیلی ساخته شده و از دسترسمون خارج شده و از طرفی به خاطر تکراری بودن اسم، لینکدین اجازه ایجاد یک حساب جدید رو هم به ما نمیده. راهکاری هست که اون حساب قبلی بازیابی بشه ویا بشه حذفش کرد تا یک حساب جدید ایجاد کنیم؟

    1. سلام، تنها راهکار حل این مشکل مکاتبه با لینکدینه، ممکنه اکانت رو براتون حذف کنن، اما راهکار قطعی نداره.

  4. سلام روز بخیر
    یک صفحه شرکتی در حال حاضر داریم آیا می شود صفحه یا صفحاتی دیگر هم به آن اضافه کرد ؟
    مثلا برای امور اداری برای پست کردم آگهی استخدام مد نظرم می باشد .
    لطفا راهنمایی بفرمایید. با تشکر

    1. سلام
      خیر دوتا صفحه نمی‌تونید داشته باشید. اما در صفحه شرکتی می‌تونید با استفاده از بخش show case برای انتشار آگهی استفاده کنید. اما امکان استفاده از دوتا صفحه مجزا نیست

  5. سلام ببخشید من جایی استخدام شدم و قراره کارهای لینکدینشون رو بکنم ولی اشتباها برای شرکت اکانت شخصی ساختن راهی هست که اکانت شخصی رو به بیزنس اکانت تبدیل کنم؟

    1. سلام. ببینید اشتباه نکردن برای ساخت اکانت شرکتی اولش حتما باید اکانت شخصی بسازید. بعد از ساخت اکانت شخصی می‌تونید کمپانی پیج رو بسازید

  6. سلام
    یه سوال‌دارم

    شخصی که اکانت لینکدین شرکت در اختیارشه و در واقع ادمین لینکدین مجموعه محسوب میشه، آیا میتونه پست‌های بقیه افراد رو با اون حساب لینکدین شرکتی لایک کنه؟!
    یا حرکت درستی نیست؟!

    1. از تونستن که می‌تونه. درباره این که حرکت درستی هست یا نیست بهتره از خود شرکتتون جویا بشید که تا چه حد تعامل رو مجاز می‌دونن

  7. سلام
    من یک اکانت شرکتی ساختم وای اکانت اصلی رو پاک کردم و الان صفحه تجاریمون بدون دسترسی شده
    راه حلی دارید ؟
    چطور باید با لینکداین مکاتبه کنم و اکانت شرکتیمون رو بگم کلا حذف کنه؟

    1. سلام
      ممکنه راهی نداشته باشه چون صفحه شرکتی از طرف صفحه شخصی ساخته میشه و اگه اکانت رو کلا پاک کردید ممکنه هیچ دسترسی‌ای به اون صفحه شرکتی وجود نداشته باشه. با این حال از طریق customer service لینکدین می‌تونید پیگیری کنید ببینید فایده‌ای داره یا نه.

  8. سلام وقت بخیر
    من تو یه شرکتی کار میکردم و برای اونجا با استفاده از اکانت خودم پیج شرکتی ساختم . الان شرکتم رو عوض کردم و میخوام پیج شرکت دیگه ای رو بسازم. آیا امکانش هست که پیج قبلی رو log out کنم یا عوضش کنم یا هرکار دیگه ای که بتونم پیج دیگه ای بسازم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام
      پیج خودتون رو نگه دارید. پیج شرکتی رو باید delete account کنید یا خودتون رو از قسمت ادمینیستریتور ریموو کنید و بعد با یک ایمیل جدید یک پیج شرکتی جدید بسازید.

  9. سلام، من یک اکانت برای شرکتمون ساختم و توی قسمت workاطلاعاتو کامل کردم اما مشکلم اینه که چرا وقتی اکانتهای دیگه به پیج نگاه میکنند فقط گزینه connect را میبینند و گزینه follow دیده نمیشه؟ برای این مشکل باید چه کاری انجام بدم؟

    1. از این مسیر اقدام کنید:
      Visibility
      Visibility of yours linkedin activity
      بخش followers
      از دراپ باکس گزینه everyone on linkedin

    1. سلام. پیشنهاد می‌کنم برای گرفتن پاسخ کامل و مناسب در دوره «آموزش لینکدین مارکتینگ» آکادمی اینفوگرام ثبت نام کنید.

  10. سلام وقت بخیر
    در قسمت کادر مربوط به linkedin.com/company/ چه چیزی را باید وارد کنیم؟ مثلا اگر اسم شرکت zohre.com باشد در این کادر باید چه چیزی راتایپ کنیم و به چه صورت؟
    ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید

    1. این کادر کمک می کنه لینک url صفحه لینکدین خودتون رو مشخص کنید. هر اسمی دلتون بخواد می تونید بزنید ولی برخی کاراکتر ها رو قبول نمی کنه و از طرفی هم باید آزاد باشه و از قبل کسی نگرفته باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن