Search
Close this search box.
بازاریابی دیجیتال

آموزش صفر تا صد لینکدین

۳.۶/۵ - (۷ امتیاز)

شبکه‌های اجتماعی هر روز نقش پررنگ‌تری را در زندگی ما بازی می‌کنند. امروز به واسطه همین شبکه‌های اجتماعی است که می‌توانیم موقعیت‌های شغلی بهتری را به دست بیاوریم و افراد مختلف حوزه کاری خودمان و دوست‌های جدیدی را پیدا کنیم. در این بسترها می‌توانیم درباره تخصص خودمان و مسائل مختلف حرف بزنیم و یک رسانه شخصی بسازیم. در یک کلام، شبکه‌های اجتماعی، زندگی ما را برای همیشه عوض کردند!

در این میان یکی از شبکه‌های اجتماعی که روز به روز مهم‌تر می‌شود، لینکدین است. چراکه لینکدین ارتباط حرفه‌ای و کاری میان افراد را راحت‌تر از هر زمان دیگری کرده.

اما چگونه می‌توانیم در لینکدین اکانت بسازیم؟ ساخت صفحه شرکتی در لینکدین چگونه است؟ کاربرد این شبکه اجتماعی دقیقا چیست؟ چگونه از تنظیمات لینکدین استفاده کنیم؟

در این مقاله همراه ما باشید تا صفر تا صد آموزش‌های مهم لینکدین را بررسی کنیم.

فهرست مطالب

لینکدین چیست؟

لینکدین شبکه اجتماعی محبوبی است که با هدف خاصی ایجاد شده. هدف لینکدین برخلاف توییتر یا اینستاگرام که برای اشتراک گذاشتن لحظات زندگی شخصیمان است، اشتراک گذاشتن مسائل مربوط به زندگی حرفه‌ای و شغلی است.

در لیندکین کاربران برای ایجاد ارتباط با همکارانشان و پیشرفت در مسیر شغلی خود فعالیت می‌کنند.

چرا باید از لینکدین استفاده کنیم؟

لینکدین هم برای برندهای شخصی و هم برای کسب و کارها، بسیار مفید است. کسب و کارها می‌توانند افراد متخصص مورد نیاز خود را با دردسر کمتری در این فضا پیدا کنند. به همین دلیل هم داشتن یک اکانت لینکدین به شما کمک می‌کند تا موقعیت‌های شغلی بیشتری پیش رویتان قرار بگیرد.

علاوه بر آن در پروفایل لینکدین شما، خلاصه‌ای از مهارت‌ها و دستاوردهای شغلیتان وجود دارد و بدین ترتیب با ساختن اکانت لینکدین، در واقع یک رزومه آنلاین برای خود می‌سازید.

بنابراین برای دنبال کردن اخبار حوزه کاری خود، پیدا کردن شغل‌های جدید و بهتر و ارائه توانایی‌های شغلی و حرفه‌ای خود می‌توانید از لینکدین استفاده کنید.

لینکدین چه کاربردهایی دارد؟

ثبت و ارائه رزومه

اگر به دنبال ساختن یک روزمه آنلاین با جزئیات بی‌نظیر هستید که به ارائه توانمندی‌های شما در فضای آنلاین کمک کند، ساخت پروفایل لینکدین انتخابی ضروری است.

جستجوی شغل

اگر به دنبال موقعیت شغلی جدید یا بهتری در حوزه تخصصی خود هستید می‌توانید از طریق لینکدین کاریابی کنید.

استخدام

اگر به عنوان فردی متخصص در حوزه منابع انسانی یا به عنوان یک برند به دنبال جذب افراد متخصص هستید، در لینکدین فعالیت کنید.

برندینگ

لینکدین چه برای بازاریابی و بالا بردن آگاهی از برند شخصی و چه برای سازمان‌ها گزینه‌ای جذاب و کم هزینه نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی به حساب می‌آید.

راهی برای ارتباط

در مجموع لینکدین برای ارتباط با افراد متخصص حوزه‌های مختلف با یکدیگر و تبادل‌های حرفه‌ای ساخته شده و مثل بقیه شبکه‌های اجتماعی راهی برای برقراری ارتباط برای افراد است.

آیا لینکدین برای شما مناسب است؟

لینکدین هم برای برندهای شخصی و هم برای کسب و کارها، بسیار مفید است. کسب و کارها می‌توانند افراد متخصص مورد نیاز خود را با دردسر کمتری در این فضا پیدا کنند. به همین دلیل هم داشتن یک اکانت لینکدین به شما کمک می‌کند تا موقعیت‌های شغلی بیشتری پیش رویتان قرار بگیرد.

علاوه بر آن در پروفایل لینکدین شما، خلاصه‌ای از مهارت‌ها و دستاوردهای شغلیتان وجود دارد و بدین ترتیب با ساختن اکانت لینکدین، در واقع یک رزومه آنلاین برای خود می‌سازید.

بنابراین برای دنبال کردن اخبار حوزه کاری خود، پیدا کردن شغل‌های جدید و بهتر و ارائه توانایی‌های شغلی و حرفه‌ای خود می‌توانید از لینکدین استفاده کنید و این شبکه اجتماعی برای شبکه‌سازی و فعالیت حرفه‌ای درباره شغلتان مناسب است.

چطور میتوان به لینکدین دسترسی داشت؟

لینکدین مثل بیشتر اپلیکیشن‌ها و بسترهای دیگر، از راه‌های مختلفی قابل استفاده است. شما هم از طریق وب‌سایت لینکدین و هم با نصب اپلیکیشن روی دسکتاپ و موبایل می‌توانید از این شبکه اجتماعی استفاده کنید.

چطور اکانت لینکدین بسازم؟

ساختن اکانت در لینکدین کار سختی نیست. برای ساخت اکانت در لینکدین تنها به یک ایمیل معتبر و چند دقیقه وقت آزاد نیاز دارید. در ادامه مراحل ساخت اکانت لینکدین را مرور می‌کنیم:

شروع ساخت اکانت لینکدین

آموزش لینکدین

برای شروع به وب‌سایت لینکدین (linkedin.com) بروید. از نوار بالا Join now را انتخاب کنید. در صفحه باز شده اطلاعات اولیه، از جمله نام، نام خانوادگی و ایمیل خود را وارد کنید.

تایید با ایمیل

لینکدین به آدرس ایمیلی که فرستادید یک پیام ارسال می‌کند. به ایمیل خود مراجعه و ایمیل لینکدین را چک کنید. این ایمیل شامل یک کد و لینک تایید اکانت است. کد ایمیل را در لینکدین وارد کرده یا روی لینکی که معمولا با گزینه confirm مشخص شده کلیک کنید.

پس از این قسمت، لینکدین شما را مرحله به مرحله برای تکمیل کردن پروفایل همراهی خواهد کرد.

آموزش کامل لینکدین

همگام سازی ایمیل در لینکدین

در مرحله بعد از تایید ایمیل، لینکدین این امکان را به شما می‌دهد که از لیست مخاطبین ایمیل خود برای پیدا کردن افراد در این شبکه اجتماعی استفاده کنید. اگر قصد استفاده از این امکان را دارید، گزینه continue را انتخاب کنید. در غیر این صورت، روی skip کلیک کنید.

آموزش رایگان لینکدین

انتخاب بین اکانت free یا premium در لینکدین

در مرحله بعدی ممکن است لینکدین از شما بخواهد که مدل اکانتتان را انتخاب کنید. لینکدین دو نوع اکانت free (رایگان) و premium  (پیشرفته) را در اختیار شما قرار می‌دهد. اکانت پیشرفته در ازای پرداخت حق اشتراک به شما امکان پیام دادن به افراد مختلف و مشاهده جزئیات برخی از موقعیت‌های شغلی را می‌دهد.

پیشنهاد ما این است که در شروع با نسخه رایگان کارتان را آغاز کنید و اگر در ادامه نیازی شد، از طریق راه‌های مختلفی خرید نسخه premium امکان پذیر خواهد بود.

چگونه پروفایل لینکدین خود را تکمیل کنیم؟

همانطور که اشاره شد، اطلاعاتی که در پروفایل لینکدین خود ثبت می‌کنید، حکم رزومه شما را دارند. بنابراین باید برای تکمیل این بخش، به اندازه کافی زمان و دقت به خرج دهید و کاملا حرفه‌ای این قسمت را تکمیل کنید.

عکس پروفایل اضافه کنید

کار کردن با لینکدین برخلاف ظاهر پیچیده‌ای که دارد، آسان است. فقط کافی است یکبار نحوه اضافه کردن اطلاعات و گزینه‌های مختلف را شناسایی کنید.

برای تکمیل اطلاعات خود، به بخش پروفایلتان بروید. سپس روی آیکونی که به شکل مداد است، کلیک کنید. در این قسمت می‌توانید اطلاعات کلی خود از جمله اسم، زمینه فعالیت و یک بیو کوتاه (در لینکیدن با نام headline) را تکمیل کنید. سعی کنید در headline خودتان، زمینه کاری و انگیزه خود را معرفی کنید.

همچنین در بخش پروفایل می‌توانید روی add profile section کلیک کرده و بخش‌های مختلفی را به اکانت خود اضافه کنید.

برای مثال با کلیک کردن روی قسمت about  و سپس summary می‌توانید خلاصه‌ای از علایق، انگیزه‌ها و البته تجارب خود را بنویسید.

در قسمت accomplishments می‌توانید دستاوردهای مختلف خود، مثل مقاله‌ها، زبان‌هایی که یادگرفتید یا پروژه‌هایی که انجام دادید را وارد کنید.

در بخش experience یا همان تجربه‌(های کاری) خود کافی است گزینه به علاوه (+) را برای اضافه کردن یک تجربه جدید، انتخاب کنید. هر تجربه شما، در واقع یک موقعیت شغلی است که در گذشته داشتید یا در حال حاضر مشغولش هستید.

آموزش صفر تا صد لینکدین

پیشنهاد ما این است که تکمیل اطلاعاتتان را از همین بخش شروع کنید. چراکه می‌توانید آخرین جایگاه شغلی شما اولین چیزی است که معمولا توجه کاربران دیگر را به خود جلب می‌کند.

پس از آنکه رزومه موقعیت‌هایی که تا الان داشتید و جایگاه شغلی‌ای که در حال حاضر دارید را مشخص کردید، اطلاعات وارد شده را save کنید.

نحوه اضافه کردن عکس پروفایل در لینکدین

اضافه کردن یک عکس پروفایل باکیفیت به پروفایل لینکدین اهمیت بسیار زیادی دارد. مطالعات زیادی نشان می‌دهد که حرفه‌ای یا غیرحرفه‌ای بودن تصویر پروفایل در لینکدین تاثیر زیادی در تصمیم‌گیری کارفرمایان برای همکاری با شما دارد.

برای اضافه کردن عکس پورفایل در لینکدین، در بخش پروفایل خود، نزدیک به بالای صفحه روی آیکونی که به شکل دوربین است کلیک کنید.

اگر هم می‌خواهید تصویر فعلی خود را عوض کنید، کافی است روی عکس پروفایل خود کلیک کنید.

سپس می‌توانید یکی از عکس‌های موجود در گالری خود را انتخاب کنید یا همان لحظه با استفاده از دوربین موبایل یا کامپیوتر خود، عکس جدیدی بگیرید.

اما همانطور که گفته شد، حتما موارد زیر را برای اضافه کردن یک عکس پروفایل حرفه‌ای در نظر داشته باشید:

  • عکسی باکیفیت بالا و پس‌زمینه‎‌ای مناسب را انتخاب کنید.
  • حتما در عکس، تنها نفر حاضر خودتان باشید.
  • چه لباسی برای یک مصاحبه کاری می‌پوشید؟ یا دوست دارید در حرفه خود چه تصویری داشته باشید؟ عکس پروفایلی را انتخاب کنید که جواب چنین سوال‌هایی را در خود داشته باشد.

اضافه کردن تصویر کاور در پروفایل لینکدین

اضافه کردن تصویر کاور به پروفایل لینکدین هم شبیه به اضافه کردن عکس پروفایل است. کافی است روی علامت دوربین در بالاترین نقطه پروفایل خود، سمت راست کلیک کنید.

تصویر کاور، بر خلاف عکس پورفایل که باید روی تصویر خودتان تمرکز داشته باشد، روی کاری که انجام می‌دهید تمرکز دارد. انتخاب تصویرهایی که به صورت نامحسوس هم به کار شما مرتبط هستند و زیبایی خاصی دارند هم می‌تواند مناسب باشد. برای مثال به تصویر کاور یکی از مدیران اوبر (شرکتی با حوزه فعالیت سفارش تاکسی‌ اینترنتی) نگاه کنید:

آموزش لینکدین

تصویر شهر سانفرانسیسکو که هم به headline دارا خسروی مرتبط است و هم تصویر شهر با اوبر پیوند معنایی دارد.

یک مثال دیگر را هم در تصویر زیر ببینید:

آموزش لینکدین

عنوان یا اسم مناسب و واضح انتخاب کنید

بهتر است در لینکدین با اسم خودتان فعالیت کنید و از انتخاب اسم‌ها یا عنوان‌های مبهم خودداری کنید. چراکه در آخر این شبکه اجتماعی برای شناخته شدن شما توسط همکارانتان استفاده می‌شود و استفاده از عنوان‌ها و اسم‌های ناواضح برای جلب اعتماد و نظرات کاربران مناسب نیست.

اطلاعات تماس خود را وارد کنید

برای تکمیل اطلاعات تماس خود در بخش پروفایل خود روی contact info کلیک کنید. با استفاده از آیکون مداد موارد جدیدی را به اطلاعات تماس اضافه کرده یا اطلاعات موجود را ویرایش کنید. بعد از کلیک روی آیکون مداد یک صفحه جدید رو به روی شما باز می‌شود. در بخش اول گزینه‌ای با نام add website وجود دارد. با انتخاب این گزینه می‌توانید آدرس وب‌سایت خود را به پروفایل خود اضافه کنید.

آموزش لینکدین

برای پروفایل خود URl مناسب انتخاب کنید

همچنین می‌توانید URL صفحه خود را عوض کنید. یعنی آدرس صفحه لینکدین خود را عوض کنید. برای مثال فرض کنید اگر آدرس صفحه من در حال حاضر شامل عدد و حروف اضافی است. می‌توانم آن را به LinkedIn.com/in/Sajjadbeigi تغییر دهم تا تنها اسم و فامیلی خودم به عنوان آدرس صفحه‌ام باشد.

بخش خلاصه پروفایل را تکمیل کنید

بخش summary یا خلاصه لینکدین خود را بسیار بادقت تکمیل کنید. فردی که این بخش را می‌خواند، قصد دارد که با شما بیشتر آشنا شود. بنابراین، برای آنکه ارتباط عمیق‌تری با دیگر کاربران برقرار کنید، از جادوی قصه کمک بگیرید! قصه گفتن در این بخش رمز جذب افراد بیشتر است.

رزومه خود را کامل بنویسید

بدون اغراق جای خالی هیچ بخشی در لینکدین احساس نمی‌شود! از مدارک مختلف گرفته تا هر توانایی که در زمینه کار حرفه‌ای خود دارید، امکان اضافه شدن به پروفایل لینکدینتان را دارد. بنابراین سعی کنید همه بخش‌های مختلف پروفایل خود را تکمیل کنید تا همکارانتان با تمام ویژگی‌ها و مهارت‌های شما آشنا شوند.

گواهی ها یا مدارک خود را در لینکدین قرار دهید

وقتی در بخش‌های مختلف از توانایی‌ها، دوره‌هایی که گذراندید و دست آورد‌هایی که داشتید می‌نویسید، بهتر است تصویر مدارک و گواهی‌های خود را هم ضمیمه آن‌ها کنید تا دیگران راحت‌تر به توانایی‌های شما اعتماد پیدا کنند.


شاید این مطالب را دوست داشته باشید:


با اصطلاحات رایج مربوط به لینکدین آشنا شوید

اعضای درجه ۱و۲و۳

احتمالا در لینکدین، به خصوص در بخش کانکشن‌ها، عددی را در کنار پروفایل دیگران مشاهده می‌کنید. اگر این عدد به شکل ۱-st degree یا همان درجه یک باشد، یعنی این فرد به صورت مستقیم با شما در ارتباط است. (شما یا آن‌ها درخواست دوستی ارسال کرده و همدیگر را دنبال می‌کنید.)

اگر این عدد درجه دوم باشد، یعنی این فرد با یکی از افراد درجه یک لیست کانکشن‌های شما در ارتباط هستند و شما می‌توانید از طریق لینکدین به آن‌ها درخواست دوستی بدهید. درجه سوم‌ها هم افرادی هستند که با درجه دوم‌ها connect شدند. به این دسته هم از طریق خود لینکدین می‌توانید درخواست دوستی بدهید. دسته آخر، افراد خارج از محدوده (out of network) هستند که هیچ ارتباطی میان شما و آن‌ها وجود ندارد و باید از طریق ایمیل به آن‌ها درخواست دوستی ارسال کنید.

Inbox

در بخش  messageیا inbox مثل شبکه‌های اجتماعی دیگر، پیام‌ها و گفتگوهایی که داشتید را مشاهده می‌کنید.

Introductions

Introduction به معنای معرفی است. در لینکدین، وقتی قصد دارید با کاربر دیگری connect شوید و همدیگر را دنبال کنید، باید برای او معرفی‌نامه یا همان Introduction ارسال کنید.

Invitations

Invitations هم به معنای دعوتنامه است. اگر دیگران قصد connect شدن به شما را داشته باشند، برایتان دعوتنامه ارسال می‌کنند.

Mention

منشن در لینکدین مثل بقیه شبکه‌های اجتماعی است. وقتی کسی آیدی شما را در جایی تگ کند، به اصطلاح شما را منشن کرده است.

Network

در بخش my network لیست کسانی که به آن‌ها connect  شدید قرار دارد.

Connecting

Connecting در لینکدین درست شبیه دوست شدن یا friend در فیسبوک است. برای افزودن اولین کاربران به لیست connectingهای خود، از نوار بالای صفحه اصلی یا home در لینکدین، به بخش My Network بروید. در اینجا لیستی از افرادی که ممکن است آن‌ها را بشناسید را مشاهده می‌کنید. اگر دوست داشتید با کسی ارتباط بگیرید، به پروفایل او بروید و روی connect کلیک کنید. همچنین می‌توانید اسم افراد را در کادر سفید بالای تصویر، سمت چپ جستجو کرده و با آن‌ها connect شوید.

آیا علاقه‌مند به لینکدین مارکتینگ هستید؟

دوره آموزشی لینکدین مارکتینگ

با بخش های مختلف لینکدین آشنا شوید

بخش Home

Home همان صفحه اصلی در لینکدین است که می‌توانید پست‌های بقیه را در آن مشاهده کنید.

بخش Job

بخش jobs موقعیت‌های شغلی مختلف در کشور و لوکیشن شما را نمایش می‌دهد.

بخش Me

قسمتی است که با استفاده از آن می‌توانید به تنظیمات و اطلاعات مختلف پروفایل لینکدین خود دسترسی داشته باشید.

بخش Endorse

شما در پروفایل لینکدین خود حداکثر ۵۰ عنوان مهارت را می‌توانید اضافه کنید. اما باید راهی برای تشخیص میزان معتبر بودن این مهارت‌ها وجود داشته باشد. برای اینکه کاربران ادعای اشتباهی درباره مهارت‌های خود نکنند، لینکدین قابلیت endorse را طراحی کرده است. این کلمه در فارسی به معنای تایید است و در لینکدین هم همین معنا را می‌رساند.

بنابراین می‌توانید از دوستان خود بخواهید که پس از تکمیل شدن پروفایل لینکدینتان، مهارت‌های شما را تایید کنند تا رزومه و توانایی‌های شما اعتبار بیشتری داشته باشد.

اگر هم تایید یک نفر را به هر دلیلی دوست نداشتید و قصد مخفی کردن آن را دارید، مراحل زیر را طی کنید:

  • به بخش پروفایل خود بروید.
  • در پروفایل خود قسمت skill & endorsement  را پیدا کنید و روی مهارت مورد نظری که تایید گرفته، کلیک کنید.
  • از میان کسانی که شما را تایید کردند، آن‌هایی که می‌خواهید مخفی کنید را hide و آن‌هایی که می‌خواهید مخفی نباشند را unhide کنید.

بخش Recommendations

توصیه نامه نظر کوتاهی از کاربران لینکدین درباره شما است که روی پروفایلتان به اشتراک گذاشته می‌شود. برای اضافه کردن این بخش هم می‌توانید از گزینه add profile section کمک بگیرید. شاید بتوان توصیه‌نامه را مهم‌ترین ابزار برای افزایش اعتبار لینکدین دانست. داشتن حداقل سه توصیه‌نامه می‌تواند تاثیری بسیار زیادی در جذب اعتماد و ایجاد اعتبار داشته باشد.

از همکاران و مدیرانی که تجربه خوبی با آن‌ها داشتید و از دوستان خود بخواهید یک توصیه‌نامه برایتان بنویسند. حتما درباره آنچه دوست دارید در توصیه‌نامه آورده شود با آن‌ها صحبت کنید و خودتان برای نوشتن توصیه‌نامه به آن‌ها ایده بدهید تا نتیجه بهتری داشته باشید.

معرفی بخش تنظیمات linkedin

برای دسترسی به بخش تنظیمات لینکدین روی آیکون me در نوار بالای صفحه کلیک کنید. سپس setting را انتخاب کنید.

در بخش تنظیمات می‌توانید تغییراتی را روی رمزعبور، ایمیل و موارد این چنینی اعمال کنید. در ادامه تنظیمات linkedin را بیشتر بررسی می‌کنیم:

  • Account prefrences: در این بخش می‌توانید به صورت دستی با تنظیمات خود، تجربه بهتری در استفاده از لینکدین داشته باشید. در این قسمت امکان تغییر زبان، تنظیمات مربوط به پخش ویدیو، کسانی که آنفالو کردید و مواردی از این دست را مشاهده کنید.
  • Sign in & security: این بخش مربوط به امنیت اکانت شما است. مواردی مثل تغییر رمز یا ایمیل، فعال کردن تایید دو مرحله‌ای و.. در این قسمت از تنظیمات لینکدین قرار دارد.
  • Visibility: فعالیت خود در لینکدین، اینکه چه کسانی می‌توانند ایمیل، کانکشن‌ها و استوری‌های شما را ببینند، از این قسمت قابل کنترل است.
  • Communications: اینکه چه کسانی می‌توانند به شما دعوت‌نامه برای connect شدن ارسال کنند، لینکدین در چه مواردی اجازه دارد به شما ایمیل بزند و تمام مسائل مربوط به ارتباط برقرار کردن با دیگران و لینکدین در این بخش قابل تنظیم است.
  • Date privacy: در این بخش استفاده لینکدین از اطلاعات خود به منظور نمایش تبلیغات را می‌توانید محدود کنید و تنظیمات مربوط به کاریابی در لینکدین (Job seeking preferences) را تغییر دهید.
  • Advertising data: در این بخش می‌توانید نمایش تبلیغات در لینکدین را با علایق خود همراستا کنید.

بخش Skill

یکی دیگر از بخش‎‌های لینکدین، مهارت‌ها یا همان skills است. اضافه کردن این بخش هم با استفاده از گزینه add profile section انجام می‌شود. مثلا اگر برنامه‌نویس هستید، می‌توانید مهارت حل کردن مسائل (solving)، برقرار کردن ارتباط موثر با دیگران (strong communication) و کار کردن با نرم افزارهای مختلف را به عنوان مهارت خود در این بخش اضافه کنید.

برای آنکه این بخش خود را حرفه‌ای‌تر تکمیل کنید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • حداقل ده مهارت را به پروفایل خود اضافه کنید.
  • سه مهارت اصلی خود را به بالاترین بخش مهارت‌ها انتقال دهید تا بهتر دیده شوند.
  • به مهارت‌های دیگران endorse دهید (در صورتی که مناسب است) تا دیگران هم شما را تایید کنند.

ساختار لینکدین از این نظر هم هیچ شباهتی به اینستاگرام یا توییتر پرکاربرد در ایران ندارد. در لینکدین چیزی با سیستم follower/following پیدا نمی‌کنید. در این شبکه اجتماعی با هرفردی ارتباط برقرار کنید، از آن به بعد هردوی شما محتوای پست‌های یکدیگر را می‌بینید و می‌توانید به هم پیام دهید یا درخواست توصیه‌نامه کنید.

سطوح دسترسی لینکدین پریمیوم چگونه است؟

انواع دسترسی‌های پریمیوم لینکدین هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

دسترسی Career

 با استفاده از این نوع دسترسی می‌توانید به لیست کامل افرادی را که پروفایل شما را مشاهده کردند، دسترسی داشته باشید؛ این در حالی است که با نسخه رایگان تنها پنج نفر آخر قابل مشاهده هستند. همچنین با استفاده از این دسترسی امکان جستجوی پیشرفته و دسترسی به محتوای آموزشی ویدیویی لینکدین هم وجود دارد.

دسترسی Business

این نوع اکانت همانطور که از نامش پیداست برای افراد کارآفرین و کسب و کارها مناسب است. با استفاده از آن تعداد بیشتری پیام inmail می‌توان ارسال کرد و امکان جستجوی پیشرفته (تعیین فیلتر برای جزئیات در جستجو) هم با استفاده از آن وجود دارد.

دسترسی Sales

دسترسی‌های این نوع اکانت با اکانت بیزینس تفاوتی چندانی ندارد. تنها فرق این نوع اکانت این است که به جای ۱۵ پیام inmail، امکان ارسال ۲۰ پیام در هر ماه وجود دارد.

دسترسی Hiring

دسترسی hiring یا همان Recruiter Lite گرانترین دسترسی لینکدین است و تمام قابلیت‌های مختلف لینکدین از طریق آن قابل دسترسی است. این نوع اکانت برای کسب و کارهایی که به صورت مداوم به دنبال استخدام افراد هستند می‌تواند گزینه جذابی باشد. همچنین در این نوع اکانت امکان ارسال ۳۰ پیام inmail در هر ماه وجود دارد.

دوره آموزش لینکدین

با سایر نکات مهم برای موفقیت در لینکدین آشنا شوید

در ادامه سایر نکاتی که لازم است برای فعالیت در لینکدین بدانید را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

به طور مستمر فعالیت کنید

قبل شروع فعالیت در لینکدین از خودتان بپرسید که چه قدر مهمان این شبکه اجتماعی هستید؟! قرار است یک روز بیایید و فردا بروید و در عین حال انتظار نتیجه درخشان داشته باشید؟ در استراتژی‌های خود، هزینه و زمانی که صرف می‌کنید را برای یک بازه بلند مدت ببینید.

نه در لینکدین و نه در هیچ شبکه اجتماعی دیگری، قرار نیست با فعالیت نامنظم نتیجه‌ درخشانی بگیرید. مهم‌ترین رمز موفقیت بسیاری از کاربران پرطرفدار در شبکه‌های اجتماعی مختلف استمرار کافی در یک بازه زمانی طولانی است. برنامه‌های بلند مدت خود برای این شبکه اجتماعی را حداقل برای یکسال فعالیت مداوم ببینید.

محتوای باکیفیت تولید کنید

لینکدین یکی از بسترهایی است که نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر یا اینستاگرام، در آن تولید محتوا انجام نمی‌شود اما کاربران بسیار زیادی در آن فعالیت می‌کنند. بنابراین با تولید محتوای باکیفیت در این بستر، فرصت‌های بسیار بیشتری برای رشد نسبت به شبکه‌های اجتماعی دیگر وجود دارد، چراکه در این مسیر رقبای کمتری خواهید داشت و در واقع پا را در اقیانوس آبی شبکه‌های اجتماعی گذاشته‌اید!

از طرفی با تولید محتوای مناسب، توانایی‌های خود را در حوزه کاریتان بیشتر به همکارانتان نشان می‌دهید و احتمالا اعتماد و فرصت‌های شغلی بهتری را در آینده بدست می‌آورید. چند وقتی است که کارشناسان مختلف در حوزه شبکه‌های اجتماعی به افرادی که در شروع مسیر خود به دنبال جذب مخاطب هستند توصیه می‌کنند که لینکدین را به عنوان یکی از بسترهای مناسب برای تولید محتوا جدی بگیرند.

کال تو اکشن داشته باشید

انتظار دارید کسانی که از صفحه شما بازدید می‌کنند چه اقدامی را انجام دهند؟ اگر دوست دارید شما را فالو کنند، همین خواسته را شفاف مطرح کرده و از ایموجی مناسب هم برای نشان دادن دکمه فالو استفاده کنید. همچنین سعی کنید دلیلی برای دنبال کردن صفحه‎‌تان و در واقع ارزشی که به دست می‌آورند هم صحبت کنید. مثلا بنویسید «برای آنکه تجربیات من را در مدیریت شبکه‌های اجتماعی بدانید، این صفحه را دنبال کنید»

داشتن یک کال تو اکشن، هم شما را به هدفتان می‌رساند و هم بازدیدکنندگان از صفحات را از سردرگمی نجات می‌دهد.

گرم و صمیمی باشید

درست است که جو لینکدین نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی کمی جدی‌تر است و به واسطه رابطه حرفه‌ای کاربران با یکدیگر، امکان شوخی کردن و پست کردن محتوایی صرفا با هدف سرگرمی کمی سخت‌تر باشد، اما این به معنای الزام برای جدی و خشک بودن در این فضا نیست!

همه ما در نهایت پشت گوشی‌های خود، در همه شبکه‌های اجتماعی انسان هستیم و از روابط انسانی و با عاطفه استقبال می‌کنیم. در فضای لینکدین هم لازم است ضمن در نظر گرفتن جو کلی، گرم و صمیمی باشید و بیش از اندازه جدی نشوید! همه کاربران در وقت آزاد خود به شبکه‌های اجتماعی سر می‌زنند و فضای گرم، کلمات صمیمی‌تر و محتوایی که در آن آموزش و سرگرمی بایکدیگر آمیخته شده باشند را ترجیح می‌دهند.

شبکه خود را در لینکدین گسترش دهید

شبکه‎‌های اجتماعی، همانطور که از اسمشان مشخص است، برای برقرار کردن ارتباط با دیگران ساخته‌ شده‌اند. برای آنکه در صفحه خود درگیری بیشتر ایجاد کنید، باید خودتان هم با دیگران ارتباط بیشتری داشته باشید. به دیگران endorse دهید، در بحث‌ها شرکت کنید.

خدمات خود را به خوبی جلوه دهید

لینکدین به شما اجازه استفاده از تصاویر، ویدیوها و فایل‌های مختلف را در بخش‌های مختلف مربوط به اطلاعات پروفایل می‌دهد. انتقال پیام به کمک تصویر بسیار ساده‌تر است. پس حتما از این امکان استفاده کنید و با تولید محتوای خوب، تخصص خود را به دیگران نشان دهید.

کامنت بگذارید

در پست‌های دیگران، نظرات تخصصی و دیدگاه خود را بیان کنید تا دیگران بیشتر متوجه مهارت‌های شما شوند.

اینفلوئنسرهای تخصص خود را دنبال کنید

دنبال کردن اینفلوئنسرهای حوزه خود، هم به گسترش و شناخت همکاران بیشتر کمک می‌کند و هم باعث می‌شود شما راحت‌تر اخبار حوزه کاری خود و نوع محتوایی که درباره آن موردپسند کاربران است را شناسایی کرده و خودتان هم محتوای بهتری تولید کنید.

پروفایل خود را به روز نگه دارید

شاید بتوان گفت که ساختن یک پروفایل حرفه‌ای در لینکدین، نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی زمان بسیار بیشتری را از شما می‌گیرد، اما قطعا ارزشش را دارد. اما فکر نکنید که اگر یکبار اطلاعات پروفایل خود را با دقت کامل کردید، کار برای همیشه تمام شده است!

حتما در برنامه‌هایتان ویرایش و بهتر کردن اطلاعات پروفایل لینکدین را در فواصل زمانی مختلف، داشته باشید. با توجه به اینکه پروفایل لینکدین بخش‌های بسیار متنوعی دارد، هرچه قدر هم آن را با دقت کامل کنید، احتمالا در ویرایش‌های بعدی می‌توانید تصاویر مختلف یا اطلاعات جدیدی به آن اضافه کنید!

جمع بندی: چرا باید کار با لینکدین را آموزش ببینیم؟

چرا «همین حالا؟!»، چرا اینقدر عجله؟ طبق صحبت‌های کارشناسان و فعالان شبکه‌های اجتماعی از جمله گری وی، لینکدین یک فرصت بسیار مناسب برای دیده شدن، نسبت به دیگر شبکه‌های اجتماعی به حساب می‌ِآید. در حال حاضر، توییتر و اینستاگرام و امثالهم، کاربران زیادی دارند، محتوای زیادی در این شبکه‌های اجتماعی تولید می‌شود. دیده شدن در این بسترها، به راحتی پنج یا شش سال قبل نیست!

سوالات متداول

چگونه در لینکدین فعالیت مناسبی داشته باشیم؟

فرمول تولید محتوای موفق در تمام شبکه‌های اجتماعی شباهت‌های بسیار زیادی دارند. برای آنکه در لینکدین فعالیت خوبی داشته باشید، لازم است محتوای تخصصی و باکیفیت تولید کنید، حضوری مستمر و با نظم داشته باشید و فعالیتتان مدام را کم و زیاد نکنید و متناسب با فضای این شبکه اجتماعی عمل کنید. لینکدین فضایی بسیار تخصصی است و باید نوع محتوا و تعاملات را در حین فعالیت در آن بشناسید و متناسب با آن فعالیت موثر داشته باشید.

تنظیمات لینکدین از کجا قابل دسترسی است؟

برای دسترسی به بخش تنظیمات لینکدین روی آیکون me در نوار بالای صفحه کلیک کنید. سپس setting را انتخاب کنید.

در بخش تنظیمات می‌توانید تغییراتی را روی رمزعبور، ایمیل و موارد این چنینی اعمال کنید.

نسخه پرمیوم لینکدین چه امکاناتی دارد؟

لینکدین چهار نوع دسترسی غیر رایگان ارائه می‌کند که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. اما به طور کلی با استفاده از نسخه پرمیوم می‌توان از امکان جستجوی پیشرفته (همراه فیلترهای گوناگون) برای پیدا کردن نیروی کار یا موقعیت شغلی، ارسال پیام‌های بیشتر به صورت inmail و استفاده از محتوای آموزشی ویدیویی استفاده کرد.

آیا لینکدین فیلتر است؟

خیر لینکدین فیلتر نیست و می‌توان به صورت عادی از این شبکه اجتماعی استفاده کرد.

نوشته های مشابه

کانکشن در لینکدین چیست؟ چه تفاوتی با فالو دارد؟

در لینکدین وقتی کاربری درخواست متصل شدن یا همان کانکت شدن می‌دهد و از سوی کاربر دیگر تایید می‌شود، دو طرف با یکدیگر در ارتباط هستند؛ درست مثل شبکه اجتماعی فیسبوک.

اما در بستر اینستاگرام یا توییتر ممکن است شما یکنفر را دنبال کنید و طرف مقابل شما را دنبال نکند. در این حالت فقط شما پست‌های او را می‌بینید و این موضوع دو طرفه نیست.

‫۲۳ دیدگاه ها

  1. با سلام و تشکر از مطالب خوبتون
    ببخشید یه سوالی داشتم. درباره ی صحبت کردن یا تبریک سالگرد گفتن به کانکشن های ایرانی مون، بهتره به انگلیسی تبریک بفرستیم یا فارسی؟

  2. سلام.
    ممنونم بابت این مطلب مفید
    من اخیرا در لینکداین با محدودیت مواجه شدم
    اجازه ی کانکت شدم با کسی نمیده
    مینویسه go to premium

  3. سلام ممنون میشم راهنمایی کنید چطور میتونم به شخصی در لینکدین پیام بدم…
    ظاهرا نسخه ای که من داشتم freeبوده و هرچه گزینه یtry premium free for 1 month رو میزنم چیزی نمیاره… چکار باید کرد؟

  4. سلام ممنون از مطلب خوبتون
    یه سوال داشتم
    من پیج لینکدین درست کردم و تمام قسمت های مختلف پروفایلم رو هم تکمیل کردم اما بقیه وقتی من رو سرچ می کنن پیدا نمی کنه می دونین مشکل کجاست ؟؟

    1. سلام
      احتمالا تعداد کانکشن های (فالورها) شما در لینکدین کمه و یا تعداد افراد هم اسم شما زیاده که سرچ لینکدین هنوز خیلی جدی نمی گیره.

  5. سلام
    من با مشکلی مواجه شدم،قبلا هر روز امکان تبریک به افرادی که روز تولدشون هست برام فراهم بود اخیرا دیگه روز تولد دوستان و افراد رو برام نشون نمیده ،احتمالا جایی از تنظیمات بهم خورده لطفا راهنمایی ام کنید.ابراهیم

      1. سلام وقت بخیر من وقتی میخوام پروفایلی رو بیارم و صفحه اش رو ببینم یه پیامی میاد که خارج از اینترنت شماست و برای دسترسی باید اینترنتو تقویت کنی میشه راهنمایی کنید

        1. مشکل اینترنت دارید احتمالا باید با یک اینترنت پرسرعت‌تر و پایدارتر امتحان کنید. تغییر آی پی هم ممکنه کمک کنه

  6. سلام ،ببخشید جدیدا پیامهای من که با کانکشن هام رد و بدل میکنم پاک می شوند و فقط چند تا آخری باقی میمونه علتش چی هست؟

  7. سلام
    تشکر میکنم از محتوای خوبی که قرار دادید.
    ایا میشه تو لینکدین الرت مخصوص موقعیت های تحصیلی تو رشته مورد نظرمون ایجاد کنیم. من هر طور تنظیم میکنم صرفا موقعیت‌های شغلی برام میاد.

    1. سلام
      تایتل شغل مورد نظرتون روی مقطع مورد نظر تنظیم کنید
      مثلا
      phd position jobs
      به شما موقعیت های دکتری در یک محدوده جغرافیایی خاص رو میده

  8. سلام. خسته نباشید. ببخشید چطور میتونم موقع کامنت گذاشتن در زیر یک پست، عکس یا تصویری اتچ(ارسال) کنم؟

    1. امکان کامنت گذاشتن همراه با عکس در لینکدین وجود نداره. ولی می تونید ریپست کنید و توضیح خودتون هم اونجا اضافه کنید.

  9. سلام من خیلی از کار قشنگی که کردید لذت بردم .هم خیلی علمی و هم مختصر و مفید اطلاع رسانی کردید .
    عالی بود موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن