Search
Close this search box.
بازاریابی دیجیتالبازاریابیبازاریابی محتوایی

دوره رایگان دیجیتال مارکتینگ

۱.۵/۵ - (۲ امتیاز)

خیلی از افراد مایلند وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ بشوند و قطعا نیاز به آموزش دارند. اما تعداد زیادی از آن‌ها نمی‌خواهند یا نمی‌توانند هزینه‌ای برای آموزش دیدن بپردازند و مایلند آموزش را از طریق دوره‌های رایگان موجود در اینترنت تهیه کنند.

اگر شما هم مایل به آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ هستید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه همراه ما باشید تا با انواع منابع و دوره‌های رایگان دیجیتال مارکتینگ آشنا بشوید.

هدف شما از یادگیری دیجیتال مارکتینگ چیست؟

خیلی وقت‌ها واژه «دیجیتال مارکتر» را می‌شنویم اما تصویری از کاری که یک دیجیتال مارکتر انجام می‌دهد نداریم! تصور از یک دیجیتال مارکتر خیلی وقت‌ها آدمی است که پشت یک لپ تاپ نشسته و نمودارهای مختلفی را تحلیل می‌کند.

باید بگوییم که تحلیل و مانیتورینگ بخشی از کار بازاریابی دیجیتال هست ولی دیجیتال مارکتینگ بسیار بسیار گسترده‌تر است و باید با داشتن هدف و دیدگاه وارد آن بشوید. برای درک بهتر این موضوع، رشته پزشکی را تصور کنید: یک دانشجوی پزشکی می‌داند که از پزشکی خوشش می‌آید اما درکی از زیرشاخه‌های مختلف آن ندارد. ابتدا مدتی را به عنوان دانشجوی پزشکی عمومی سپری می‌کند و بعد با انتخاب یک تخصص، در یکی از شاخه‌های پزشکی متخصص می‌شود.

یاد گرفتن دیجیتال مارکتینگ هم به همین صورت است. ابتدا شما باید با فضای کلی بازاریابی دیجیتال و زیرشاخه‌های آن آشنا بشوید، بعد یک یا دو شاخه از آن را به عنوان تخصصتان انتخاب کنید و در همان عمیق بشوید.

خوشبختانه هم برای شاخه‌های عمومی و هم تخصصی، امکان آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ وجود دارد!

آیا علاقه به آموزش دیجیتال مارکتینگ دارید؟

شروع یادگیری دیجیتال مارکتینگ


شاید این مطالب را دوست داشته باشید:


معرفی بهترین و کاملترین دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

Google Digital Garage

درجه سختی: مبتدی تا متوسط

دیجیتال گاراژ مجموعه‌ای از کورس‌ها و دوره‌های رایگان است که توسط گوگل و برای بهبود پروفایل کاری افراد و افزایش توانایی‌های آن‌ها ارائه شده است. با ورود به گوگل گاراژ شما با انبوهی از دوره‌های با زمان‌های مختلف مواجه خواهید شد که می‌توانید از بین آن‌ها یک یا چند دوره مورد نظرتان را برای مطالعه انتخاب کنید.

یکی از مهم‌ترین دوره‌های دیجیتال گاراژ، مبانی دیجیتال مارکتینگ نام دارد که یک دوره ۴۰ ساعته رایگان همراه با آموزش ویدیویی است. در پایان این دوره شرکت‌کننده از گوگل گاراژ گواهی پایان دوره را دریافت می‌کند. گوگل گاراژ دوره‌های دیگری در سطوح متوسط و پیشرفته به عنوان مکمل این دوره اولیه دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به دوره‌های زیر اشاره کرد:

  • آموزش گوگل ادز
  • نوشتن بیزنس پلن
  • تحلیل بازار

Analytics Academy

درجه سختی: متوسط

گوگل آنالیتیکس یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که به عنوان یک دیجیتال مارکتر با آن سروکار خواهید داشت. گستردگی امکاناتا آنالیتیکس در نگاه اول ممکن است شما را گیج کند، اما همین سرویس گوگل بخشی به نام آکادمی آنالیتیکس را راه‌اندازی کرده که به کمک آن می‌توانید پیچ و خم‌های آنالیتیکس را یاد بگیرید. دوره‌های آکادمی آنالیتیکس عبارتند از:

  • گوگل آنالیتیکس مقدماتی
  • گوگل آنالیتیکس پیشرفته
  • گوگل آنالیتیکس حرفه‌ای (برای بیزنس‌ها)
  • گوگل آنالیتیکس ۳۶۰
  • مبانی گوگل تگ منیجر
  • آشنایی با دیتا استودیو

دوره‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان Udemy

درجه سختی: مبتدی تا متوسط

اگر به دنبال آموزش‌های آنلاین بوده باشید قطعا با udemy آشنایی دارید. پلتفرمی که در آن هزاران و شاید میلیون‌ها دوره آموزشی آنلاین جمع‌آوری شده است! دیجیتال مارکتینگ هم یکی از دسته‌بندی‌های مهم Udemy است که حدود ۱۰ هزار دوره مرتبط با آن در این پلتفرم قرار دارد. با این که اکثر این دوره‌ها نیاز به پرداخت دارند، دوره‌های رایگانی هم در بین آن‌ها به چشم می‌خورد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید دانش مورد نیازتان درباره دیجیتال مارکتینگ را به دست بیاورید.

دوره‌های udemy از مبتدی تا دوره‌های اختصاصی برای موقعیت‌های خاص هستند. مثلا ممکن است شما یک دوره مبانی دیجیتال مارکتینگ را بگذرانید و بعد با دوره‌ای به نام «دیجیتال مارکتینگ برای آژانس‌های املاک» برخورد کنید. لازم به ذکر است که دوره‌های رایگان udemy در زمینه بازاریابی دیجیتال اکثرا کوتاه (زیر سه ساعت) هستند و در پایان آن‌ها هم گواهینامه‌ای به شما تعلق نمی‌گیرد.

دوره‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان Lynda

درجه سختی: متوسط تا پیشرفته

سایت لیندا در سال ۱۹۹۵ راه‌اندازی شد و در سال ۲۰۱۵، لینکدین کنترل آن را به دست گرفت و به این ترتیب به Linkedin Learning تبدیل شد. پلتفرمی که دوره‌های آموزشی مختلفی برای پیشرفت و ارتقای پروفایل حرفه‌ای افراد دارد. این سایت براساس عنوان شغل‌هایی که در لینکدین خود ذکر می‌کنید، به شما دوره‌های خاصی را پیشنهاد خواهد کرد. مثلا اگر به عنوان تولیدکننده محتوا فعالیت دارید احتمالا دوره‌های آموزشی سئو یکی از پیشنهادهای لیندا به شما خواهد بود.

 شما می‌توانید تا یک ماه به صورت رایگان از این دوره‌ها استفاده کنید. اکثر این دوره‌ها مفاهیم پایه‌ای را به شما آموزش می‌دهند.

Hubspot Academy

سطح: مبتدی تا متوسط

هاب اسپات سایتی است که بازاریابی درونگرا (اینباند مارکتینگ) را بنیان‌گذاری کرده و بخشی از آن به نام آکادمی هاب اسپات، دوره‌های آنلاین رایگانی دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این دوره‌های رایگان بسیار ساده هستند و بدون کمترین دانشی درباره دیجیتال مارکتینگ هم به کار شما خواهند آمد. همچنین با تمام شدن دوره می‌توانید در آزمون نهایی آن شرکت کنید و در صورت کسب امتیاز مشخصی، گواهینامه پایان دوره از طرف هاب اسپات برای شما صادر خواهد شد.

هاب اسپات برای دوره‌های مرتبط با عنوان‌های زیر به شما گواهینامه می‌دهد:

  • بازاریابی درونگرا
  • بازاریابی محتوایی
  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
  • فروش درونگرا

دوره‌های اپلیکیشن Primer

سطح: مبتدی

پرایمر، اپلیکیشنی رایگان است که گوگل ارائه کرده و درس‌های ساده‌ای درباره بازاریابی و فروش دیجیتال را به صاحبان مشاغل می‌دهد. هر درس در پرایمر حدود ۵ دقیقه یا کمتر از شما زمان می‌گیرد و با صرف زمان کمی می‌توانید اطلاعات مختلفی را درباره دیجیتال مارکتینگ کسب کنید. بزرگ‌ترین مزیت اپلیکیشن پرایمر، زبان ساده آن است که با نمایش اطلاعات به صورت فلش کارت به شما آموزش‌های لازم را می‌دهد.

دوره‌های اپلیکیشن پرایمر در زمینه‌های زیر هستند:

  • ویدیو مارکتینگ
  • مدیریت سرمایه
  • تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی
  • وبسایت
  • تعامل با مشتری
  • و …

دوره‌های اپلیکیشن Quantic

درجه سختی: متوسط تا پیشرفته

Quantic یک موسسه آموزشی تخصصی در زمینه بیزنس و فناوری است که البته قوانین سفت و سخت خودش را هم دارد!‌ اپلیکیشن کوانتیک کم حجم است و با نصب آن و سپس ثبت نام در آن به کورس‌های درسی دسترسی خواهید داشت.

مقالات آموزشی آکادمی اینفوگرام

درجه سختی: مبتدی تا متوسط

تلاش ما در آکادمی اینفوگرام بر این است که علاوه بر ارائه دوره‌ها و کارگاه‌های مختلف، منابع آموزشی رایگان را هم برای مخاطبانمان فراهم کنیم. به همین دلیل است که بانکی از مقالات در حوزه دیجیتال مارکتینگ و شاخه‌های مختلف آن را برای مخاطبان آماده کرده‌ایم که می‌توانید با مطالعه آن‌ها بسیاری از مطالب مهم را یاد بگیرید. بانک ما هر روز در حال تکمیل شدن است و می‌توانید هر هفته مقالات جدیدی را در آن بخوانید. اگر مایل هستید دیجیتال مارکتینگ را شروع کنید، می‌توانید از وبلاگ آکادمی اینفوگرام استفاده کنید.

موضوعات تخصصی که در این وبلاگ به آن‌ها پرداخته شده عبارت هستند از:

  • اینستاگرام مارکتینگ
  • لینکدین مارکتینگ
  • انواع روش‌های بازاریابی دیجیتال

شاید این مطالب را دوست داشته باشید:


وبینارهای رایگان آکادمی اینفوگرام

درجه سختی: متوسط

آکادمی اینفوگرام با شروع پاندمی کووید-۱۹ شروع به برگزاری کمپینی از وبینارهای رایگان نمود و پس از پایان کمپین هم همچنان به برگزاری وبینارهای رایگان می‌پردازد. ویدیوی تعدادی از وبینارها نیز هنوز به صورت رایگان در دسترس است. مزیت وبینارهای رایگان آکادمی اینفوگرام این است که شما با دیدن آن‌ها جزئیاتی را یاد می‌گیرید که یادگیری آن‌ها در شرایط عادی ممکن نیست. همچنین، این وبینارها اغلب به موضوع‌هایی خاص و کوتاه احتیاج دارند و با دیدن مجموعه‌ای از آن‌ها می‌توانید به یک پکیج کامل از اطلاعات دست پیدا کنید.

کدام دوره دیجیتال مارکتینگ رایگان برای شما مناسب است؟

مهم‌ترین نکته این است که شما باید سعی کنید بهینه‌ترین دوره را از نظر زمانی انتخاب کنید. یعنی ببینید به چه چیزهایی نیاز دارید و کدام دوره با نیازهای شما هماهنگ‌تر است. به عنوان مثال، اگر با اصول دیجیتال مارکتینگ آشنا هستید و فقط می‌خواهید کار با ابزاری مثل گوگل آنالیتیکس را یاد بگیرید، دوره‌های گوگل برای شما کفایت می‌کنند.

اگر به زبان انگلیسی مسلط نیستید و از آن مهم‌تر می‌خواهید مطالبی که یاد می‌گیرید متناسب با شرایط ایران باشد، می‌توانید از مقاله‌های وبلاگ آکادمی اینفوگرام استفاده کنید. وبلاگ آکادمی اینفوگرام دائم در حال به روزرسانی مطالب قبلی و انتشار مطالب جدید است و شما می‌توانید با مطالعه این وبلاگ و سرزدن مرتب به آن، از مطالب آموزشی مرتبط با بازاریابی دیجیتال به صورت رایگان استفاده کنید. همچنین اگر سوالی داشته باشید، می‌توانید آن را در قالب کامنت بپرسید و از پاسخ کارشناسان استفاده کنید.

سوالات متداول

کدام دوره های دیجیتال مارکتینگ رایگان هستند؟

در میان دوره‌های انگلیسی زبان، دوره‌های اپلیکیشن quantic و آکادمی آنالیتیکس دوره‌های رایگان مناسبی هستند. اگر هم مایل به استفاده از منابع فارسی هستید، می‌توانید از مقالات وبلاگ آکادمی اینفوگرام و وبینارهای رایگان آکادمی اینفوگرام استفاده کنید.

آکادمی اینفوگرام چه دوره‌های رایگانی دارد؟

در آکادمی اینفوگرام شما می‌توانید به دو صورت از آموزش رایگان استفاده کنید. روش اول، استفاده از مقاله‌های وبلاگ است که در چهار زمینه دیجیتال مارکتینگ، پرزنتیشن حرفه‌ای، طراحی اینفوگرافیک و گزارش نویسی مطالب مرتبط دارند. در بخش دیجیتال مارکتینگ شما به مقاله‌های مختلفی درباره لینکدین مارکتینگ، اینستاگرام مارکتینگ و … دسترسی خواهید داشت. روش دیگر استفاده از وبینارهای رایگان آکادمی اینفوگرام است که در قالب وبینارهای کوتاه و فشرده یک یا دو ساعته برگزار می‌شوند و ویدیوی تعدادی از آن‌ها پس از پایان وبینار هم در دسترس است.

آیا دوره رایگان دیجیتال مارکتینگ در آکادمی اینفوگرام گواهی پایان دوره صادر می‌کند؟

دوره‌های رایگان آکادمی اینفوگرام کوتاه و فشرده هستند و گواهی پایان دوره برای آن‌ها صادر نمی‌شود. اما شامل پشتیبانی می‌شوند به این صورت که شما می‌توانید سوالات خود را درباره دوره‌ها و مقالات در سایت یا شبکه‌های اجتماعی آکادمی اینفوگرام بپرسید تا در سریع‌ترین زمان پاسختان را دریافت کنید.

آیا دوره های رایگان برای شروع دیجیتال مارکتینگ مناسب هستند؟

اگر در شروع راه هستید و هدفتان از مطالعه بازاریابی دیجیتال هنوز مشخص نیست، دوره‌های رایگان گزینه خیلی مناسبی برای شما محسوب می‌شوند. چرا که می‌توانید به انبوهی از اطلاعات به صورت رایگان دسترسی داشته باشید و به این ترتیب مسیر مناسب خود در دیجیتال مارکتینگ را پیدا کنید.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن