Search
Close this search box.
بازاریابی محتوایی

۲۳ ایده تولید محتوای جذاب که بازدید سایت را افزایش می‌دهد

۱/۵ - (۱ امتیاز)

امروزه اینترنت نقش مهمی در بازاریابی و تبلیغات پیدا کرده به طوریکه در علم مارکتینگ زیر شاخه‌ای به نام دیجیتال مارکتینگ به وجود آمده است. یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی در اینترنت، بازاریابی محتوایی است. یعنی کسب و کار شما باید یک سایت داشته یا در شبکه‌های اجتماعی مناسب صفحه‌ای داشته باشد. این بسترها باید به طور پیوسته با انتشار محتوای مناسب و باکیفیت نظر مخاطب را جلب کنند. اما یک مشکل ممکن است سر راهتان پیش بیاید و آن کمبود موضوع برای محتواست. پس از مدتی شاید فکر کنید دیگر موضوع جالب و خوبی به ذهنتان نمی‌رسد. به همین دلیل در این مقاله از آکادمی اینفوگرام ۲۳ ایده برای تولید محتوا معرفی کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

چرا باید محتوای جذاب تولید کنیم؟

جواب سوال تیتر را در مقاله بازاریابی محتوایی به صورت کامل و مفصل بیان کرده‌ایم. امروز عصر اینترنت است. مردم هر مشکلی و سوالی داشته باشند به گوگل رجوع می‌کنند. حتی برای خرید یک کالا از بازار نیز ابتدا به جستجو در اینترنت می‌پردازند.

کسب و کار شما برای اینکه دیده شود باید به سوالات افراد پاسخ دهد، مشکلاتشان را حل کند و محتوای آموزشی برای آنها تولید کند. اما بسیاری از رقبای شما نیز همین کار را انجام می‌دهند، پس باید سعی کنید محتوای جذابی تولید کنید تا مخاطبان را جذب کنید.

راهنمای خرید بنویسید.

امروزه افراد اگر قصد خرید کالایی داشته باشند ابتدا سری به گوگل می‌زنند، اطلاعات کاملی درباره آن کالا کسب می‌کنند و سپس انتخاب می‌کنند. پس اگر سعی کنید کاربران را در خرید کردن راهنمایی کنید، یک محتوای جالب و پربازدید خواهید داشت.

البته دقت کنید که باید این قالب محتوا مرتبط با کسب و کار شما باشد. اگر محصولی برای فروش دارید هرچه زودتر شروع کنید و درباره محصولات خود یک راهنما تهیه کنید. اگر فروشگاهی هستید که محصولات برندهای مختلف باید نوشتن راهنمای خرید را در تقویم محتوایی خود قرار دهید.

در هر صورت توصیه می‌کنیم در حوزه کسب و کاری خود بگردید و یک راهنمای خرید خوب برای مخاطبانتان بنویسید. برای مثال اگر سایتی با موضوع تکنولوژی دارید می‌توانید راهنمای خرید گوشی موبایل برای کاربران خود بنویسید.

چک لیستی از بایدها تهیه کنید.

لیستی از بایدها تهیه کنید. به حوزه کسب و کار خود دقت کنید. ببینید اگر مخاطب قصد داشته باشد در این حوزه موفق شود، یا اگر مشکلی داشته باشد و بخواهد آن را حل کند چه کارهایی باید انجام دهد؟ این کارها را به ترتیب و به صورت یک چک لیست بنویسید و برای هر مورد توضیح کاملی ارائه دهید. مطمئن باشد این نوع محتوا از پربازدیدترین‌های سایتتان خواهد بود.

چک لیستی از نبایدها تهیه کنید.

همانطور که بایدها می‌توانند به محتوایی جذاب تبدیل شوند؛ نبایدها نیز می‌توانند جذاب باشند. برای رسیدن به موفقیت در یک زمینه خاص، نگهداری، نصب؛ تعمیر از یک وسیله و … نبایدها چیست؟ به مثال عنوان مواردی که نباید در رزومه بیاورید. مواد خوراکی که نباید هنگام وزن کم کردن بخورید را در ذهن داشته باشید.

قطعا شما با توجه به کسب و کار خود می‌توانید چنین ایده تولید محتوا به همین خوبی داشته باشید.

محتوای بررسی محصول تولید کنید.

اگر کسب و کار شما فروش آنلاین است، محصولات بسیاری برای نقد و بررسی دارد و موضوع برای تولید محتوای پرمخاطب برایتان کم نیست. محصولی را انتخاب کنید و به بررسی ویژگی‌ها، قیمت، عملکرد، کیفیت و … آن بپردازید.

البته این نوع محتوا برای همه کسب و کارها کاربرد دارد. کافیست کمی تحقیق کرده و به بررسی محصولات یا خدمات مرتبط با کسب و کار خود بپردازید.

مصاحبه با افراد محبوب و مشهور را بنویسید.

مصاحبه افراد مشهور و موفق برای مردم بسیار جذاب است. افراد موفق و مشهور در زمینه کاری خود را بشناسید، زندگینامه و مصاحبه‌هایی که با آنها شده را در سایت یا شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کنید. حتی اگر امکانش وجود دارد خودتان امکان یک مصاحبه انجام دهید و آن را منتشر کنید. پس از مدتی قطعا خودتان متوجه خواهید شد که این نوع محتوا چه بازخوردی دارد.

مصاحبه با افراد محبوب و مشهور

اخبار مرتبط با کسب و کار خود را پوشش دهید.

اخبار چیزی است که مردم همیشه دنبال ان هستند و به آن علاقه دارند. همیشه هم خبری جدید وجود دارد که بتوانید آن را منتشر کنید. پس اگر بخش اخبار مرتبط را در سایت خود قرار دهید مطمئن باشید هیچوقت موضوع کم نمیاورید. فقط به این نکته توجه کنید که اخبار مرتبط با کسب و کار خودتان را منتشر کنید.

 تحلیل و بررسی اخبار و موضوعات مختلف نیز می‌تواند به محتوای جالبی تبدیل شود.

سوالات متداول یا پرسش و پاسخ در سایت خود داشته باشید.

قطعا سایت شما بخش سوالات متداول دارد. اگر این بخش را ندارید هرچه زودتر شروع کرده و چنین صفحه‌ای را ایجاد کنید. برای به دست آوردن سوالات متداول به گوگل مراجعه کنید قطعا پیشنهادات گوگل کمک کننده خواهد بود. صفحه سوالات متداول رقیبان خود را بررسی کنید. نظرات و سوالات مردم را زیر پست‌های مرتبط بخوانید و در انتها نیز از تجربه خود کمک بگیرید.

سوالات متداول را به پست تبدیل کنید.

هر از چندگاهی یکی از  سوالات موجود در قسمت سوالات متداول را به یک محتوای جامع و کامل تبدیل کنید. البته سوالات این بخش نیز محدود هستند اما با یک جستجوی دقیق در گوگل می‌توانید سوالات بیشتری به دست آورده و به آنها جواب دهید. در اینصورت محتوای جذاب و کاربردی در سایت خود خواهید داشت که مشکلات مردم را حل می‌کند.

کتاب‌های پرفروش را نقد و بررسی کنید.

قطعا در زمینه کسب و کارتان کتاب‌های بسیاری وجود دارد. بهترین و پرفروشترین کتاب‌ها را انتخاب کرده و محتوایی در زمینه نقد و بررسی آنها تولید کنید. این سبک محتوا می‌تواند بازدید خوبی داشته باشد. به خصوص اگر کسب و کار شما فعالیت آموزشی دارد.

از نظرسنجی یا تست‌های سرگرم کننده استفاده کنید.

تست‌ها سرگرم کننده هستند و برای اکثر افراد جالب به نظر می‌آیند ولی سایت‌های روانشناسی یا سرگرمی و مجلات می‌توانند از این تست‌ها استفاده کنند. با این حال به دنبال تست‌های جالب در زمینه کاری خود بگردید.

نظرسنجی نیز محتوای جالبی به نظر می‌رسد فقط باید سعی کنی نظرسنجی جذاب برگزار کنید که کاربر را جذب کند و نتایج نظرسنجی برایش جالب باشد، در انتها نتایج را اعلام کنید. فقط دقت کنید تعداد سوالات نظرسنجی نباید زیاد باشد.

به بخش درباره ما توجه کنید.

حتما بخش درباره ما را در سایت خود داشته باشید. توضیحات جامع و کاملی درباره خودتان، کسب و کارتان، تیم، هدف، افتخارات و … بنویسید. سعی کنید این بخش یک خط داستانی داشته باشد و از داستان سرایی در محتوا استفاده کنید تا کاربر بتواند رابطه صمیمی‌تری با شما برقرار کند. حتی تصاویری از محیط کار و تیم خود تهیه کنید.

اشتباهات خود را بنویسید.

اشتباهات بزرگ و کوچکی که تیم‌های مختلف کسب و کارتان انجام داده‌اند را به صورت یک تجربه بنویسید. این اشتباهات بسیار جذاب و بسیار آموزنده هستند. به همین دلیل بازخورد بالایی دارند.

محصولات پرفروش خود را معرفی کرده و به پست تبدیل کنید.

به عنوان یک کسب و کار یا محصولاتی برای فروش دارید یا خدماتی برای ارائه! برخی از این محصولات یا خدمات پرفروشتر و محبوبتر هستند. شما باید روی این محصولات مانور دهید و مقالاتی با جزئیات کامل درباره آنها تهیه کنید.

مقالات قدیمی خود را به روز رسانی کنید.

قطعا مقالاتی در سایت خود دارید که بتوانید محتوای جدیدتر به انها اضافه کنید و آنها را کاملتر کنید. حتما به مقالات قدیمی خود توجه کنید و آنها را با اطلاعات جدید به روزرسانی کنید. اینکار باعث می‌شود رتبه شما در موتور جستجوی گوگل بهبود پیدا کند.

مقالات معتبر و مفید را ترجمه کنید.

وب سایت‌های معتبر خارجی که مرتبط با حوزه کسب و کار شما هستند را پیدا کنید. سپس مقالات این سایت‌ها را ترجمه کنید و در سایت خود قرار دهید. در اینصورت محتوایی یکتا تولید خواهید کرد که در هیچ سایت دیگری وجود ندارد. به علاوه محتوای ترجمه شده برای گوگل با ارزش است و به سئو سایت شما کمک خواهد کرد.

مقالات مقایسه‌ای بنویسید.

امروزه برندهای مختلفی مشغول به ارائه خدمات یا تولید محصولات هستند. به همین دلیل برای مردم یک انتخاب خوب و درست از بین این برندها مشکل است. به همین دلیل محتوای مقایسه‌ای از انواع محتوا است که طرفداران بسیاری دارد.

شما می‌توانید در حوزه کاری خود محصولات مختلف را مقایسه کنید و با بیان مزایا و معایب هر محصول به مخاطب کمک کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشد. برای مثال اگر کالای دیجیتال می‌فروشید و وب سایتی در این زمینه دارید می‌توانید محصولات مختلف از برندهای مختلف را با هم مقایسه کنید. به علاوه سعی کنید از طریق جواب دادن به نظرات کاربران با آنها تعامل خوبی داشته باشید.

مقالاتی درباره خودسازی و پیشرفت بنویسید.

راز موفقیت خود را بازگو کنید. هراس نداشته باشید که با اینکار رقیبان بیشتری پیدا خواهید کرد. بلکه بعد از اینکار خودتان شروع به پیشرفت می‌کنید و به دنبال ایده‌ها و چالش‌های تازه خواهید رفت. همه چیز را درباره موفقیت خود، موفقیت کسب و کارتان و مسیر رسیدن به این موفقیت بگویید و سعی کنید با محتوای خود به سایرین کمک کنید و به آنها انگیزه دهید.

محتوای آموزشی تولید کنید.

سعی کنید بخشی از محتوای وبلاگ خود را به آموزش اختصاص دهید. تولید محتوای آموزشی بسیار رایج و البته پرطرفدار است. سعی کنید در حیطه کاری خود مقالاتی آموزشی از ساده‌ترین تا پیشرفته‌ترین موضوعات بنویسید.

مقالات جدید و معتبر را ترجمه کنید و در محتوای آموزشی خود بگنجانید. در انتها نیز از محتوا یک فایل پی دی اف تهیه کرده و در انتهای متن قرار دهید تا کاربران در صورت علاقه بتوانند آن را دانلود کنند.

ویدئو و محتوای صوتی تولید کنید.

وقتی از محتوا حرف می‌زنیم منظورمان فقط محتوای متنی نیست. محتوا می‌تواند در قالب اینفوگرافیک
،ویدئو، عکس و پادکست باشد. سعی کنید از انواع محتوا در سایت یا شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنید.

گوگل به این سبک محتواها و ترکیب آنها بسیار علاقه‌مند است زیرا مخاطبان این قبیل محتوا را دوست دارند. به همین دلیل با استفاده از عکس ، ویدئو و … شاهد افزایش ترافیک سایت خود خواهید بود.

از گوگل کمک بگیرید و موضوعات پرطرفدار را پیدا کنید.

هر از چندگاهی یک موضوع خاص ترند می‌شود. شما باید موضوعات داغ و پرطرفدار ترند شده مربوط به کسب و کار خود را پیدا کنید و روی آنها مانور دهید. محتوایی با موضوعات داغ و پرطرفدار قطعا بازدید زیادی نیز خواهند داشت.

برای اینکار از خود گوگل کمک بگیرید. پیشنهادهای گوگل همیشه جزو بهترین‌ها هستند. به علاوه با استفاده از گوگل ترند یا افزونه‌های خاص می‌توانید نتایج کاملتری به دست آورید و نتیجه بهتری نیز بگیرید.

روند تولید محصولاتتان را توضیح دهید.

اگر محصول یا محصولاتی تولید می‌کنید این ایده تولید محتوا مختص شماست. یک یا چند محصول جالب و پرطرفدار خود را انتخاب کنید، محتوایی متنی یا ویدئویی درباره چرخه تولید هر کدام از این محصولات تهیه کنید.

برای مثال مراحل ساخت مبل، پخت کیک، دوخت لباس و ….

با مشتریانتان مصاحبه داشته باشید.

اینکار حس خوبی در کاربران ایجاد می‌کند پس هر از چندگاهی با مشتریانتان مصاحبه‌ای داشته باشید. با اینکار سایر مخاطبان و مشتریانتان راحتتر به شما اعتماد خواهند کرد. افراد نیز علاقه بسیاری به خواندن مصاحبه خود در سایت شما نشان خواهند داد. با اینکار هم وفاداری مشتری را به دست می‌آورید، هم مشتری شما را به دوستان و آشنایانش معرفی خواهد کرد. در هر صورت این ایده تولید محتوا کاملا به نفعتان خواهد بود.

راهنمای استفاده یا تعمیر بنویسید.

این ایده تولید محتوا برای اکثر کسب و کارها قابل استفاده است. فقط باید به حوزه کاری خود توجه کنید و راهنمای استفاده از محصولات پراستفاده در حوزه خود را بنویسید. این راهنما باید کامل و قدم به قدم باشد. استفاده از تصاویر و ویدئو نیز بسیار مفید است.

برای تعمیر یک محصول نیز می‌توان همینگونه عمل کرد. برای مثال تعمیر شیر آب، تعمیر خودرو و ….

سخن نهایی

در این مقاله ما فقط ۲۳ ایده تولید محتوا را بیان کردیم. قطعا شما با اطلاع و تجربه‌ای که در زمینه کاری خود دارید و با شناخت کاملتری که نسبت به مشتریان خود دارید می‌توانید ایده‌های جذابتری هم داشته باشید. کافیست کمی خلاق باشید.تنها نکته مهم که باید بیان کرد، کیفیت محتواست. شما از طریق محتوا باید نظر مخاطب را جلب کرده و او را با خود همراه کنید. جمله کیفیت مهمتر از کمیت است در این مطلب نیز صدق می‌کند. پس محتوای با کیفیت تولید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن