Search
Close this search box.
بازاریابیبازاریابی دیجیتال

بهترین روش‌های افزایش فروش را بشناسید

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)

افزایش فروش یکی از اهداف اصلی و مشترک همه کسب و کارها است. فرقی ندارد که درباره یک کسب و کار کوچک صحبت کنیم یا یک غول تجاری. از یک قنادی کوچک محلی تا شرکت‌های بزرگ و جهانی مثل آمازون، همه به دنبال راه‌های جدید و خلاقانه برای افزایش فروش و جذب مشتری‌های جدید می‌گردند.

در این بین خوشبختانه راه‌های زیادی به خصوص بعد از همه گیر شدن استفاده از اینترنت برای کسب و کارها وجود دارد که مشتری‌های جدیدی جذب کنند. اما قبل از پیدا کردن این راه‌ها لازم است موقعیت و امکانات کسب و کار خود را به خوبی بررسی کنید و سپس استراتژی درستی را برای اهداف خود انتخاب کنید.

در این مقاله قصد داریم راه‌ مهم افزایش فروش را بررسی کنیم که با توجه به شرایط کسب و کار خود، می‌توانید از مناسب‌ترین آن‌ها برای جذب مشتری‌های جدید کمک بگیرید. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

روش‌های کاربردی برای افزایش فروش چیست؟

در مقالات، کتاب‌ها و سخنرانی‌های مختلف، روش‌های متفاوتی برای افزایش فروش گفته می‌شود. واقعیت این است که هیچ چوب جادویی برای فروش بیشتر وجود ندارد و هر راه موثری به شناخت درست کسب و کار، ویژگی‌های محصول و درک نیاز مشتری‌ها خلاصه می‌شود. در ادامه سعی داریم تا راه‌های افزایش فروش را به صورت کامل از سیر تا پیاز بررسی کنیم:

کشف هویت کسب و کار، خشت اول!

احتمالا این بیت معروف را بارها و بارها شنیده‌اید که می‌گوید:

«خشت اول چو نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج!»

این بیت، حکایت شکست بسیاری از کسب و کارها است. هر کسب و کاری، قبل از آنکه بتواند خدمات مناسبی ارائه دهد و فروش مناسبی داشته باشد، باید ویژگی‌های خود و مشتریانش را به خوبی بشناسد. شناخت کسب و کار را در مراحل زیر می‌توان خلاصه کرد:

شناخت ارزش پیشنهادی

در دنیای امروز مردم دیگر به دنبال خرید محصول نیستند! همه ما به دنبال خریدن تجربه‌های جدید یا نتیجه استفاده از یک محصول هستیم. در واقع با پول، تبادل ارزش می‌کنیم. سعی کنید لیستی از مزایا و ارزش‌های پیشنهادی محصول خودد تهیه کنید. مشتری شما، بعد از استفاده از محصول شما، چه احساسی خواهد داشت؟ چه تجربه‌ای را کسب خواهد کرد؟ آیا محصول شما واقعا این احساسات و ارزش‌ها را فراهم می‌کند؟ به لیستی که تهیه کردید، خوب فکر کنید و جواب سوالات بالا را پیدا کنید.

شناخت کامل مشتری

چه افرادی مشتاق خرید محصولات یا خدمات شما هستند؟ باید پرسونای مشتری‌های خود را به خوبی شناسایی کنید. برای شناخت مشتری‌هایتان می‌توانید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • مشتری‌های کسب و کار من چند ساله هستند؟
  • بیشتر خریداران مرد هستند یا زن؟
  • مجرد هستند یا تشکیل خانواده دادند؟
  • درآمد ماهیانه آن‌ها حدودا چه قدر است؟
  • میزان تحصیلاتشان چه قدر است؟

باید سعی کنید فکر، سلایق و نیازهای مشتری‌هایتان را به صورت کامل بشناسید تا خدمات درست و مناسبی را به آن‌ها ارائه کنید.

شناسایی مشکل و راه حل

مشتری شما چه مشکل یا نیازی دارد که به واسطه کسب و کار شما قابل حل است؟ اگر شخصیت و رفتار مشتری خود را به خوبی شناسایی کرده باشید، حالا وقت ارائه همان تجربه یا خدمتی است که لازم دارد. در این راه در نظر داشته باشید که:

  • گاهی مشکلات مشتری کاملا واضح است و شما خدمات لازم را برای رفع نیاز او دارید.
  • گاهی مشکلات یا نیاز مشتری روشن نیست و باید سرویس یا کالای خود را به آن‌ها ارائه کرده و نتایج حاصل را اندازه‌گیری کنید.
  • گاهی مشتری مورد نظر شما، هیچ مشکلی ندارد. اگر مشکلی نداشته باشد، از سرویس یا کالای شما استفاده نمی‌کند. بنابراین باید گروه مشتریان هدفتان را عوض کنید.

ایجاد مزیت رقابتی

بعد از آنکه تمام موارد بالا را بررسی کردید، یک کار دیگر هم می‌ماند که با انجام دادنش، خشت اول کسب و کار خود را به درستی بنا می‌کنید و در ادامه با چالش‌های بسیار کمتر و احتمال موفقیت بیشتری رو به رو خواهید بود. قدم آخر در بخش این بخش، ایجاد مزیت رقابتی نسبت به رقبا است. چرا مشتری‌های هدف باید به سراغ شما بیایند و شما را به رقیبتان ترجیح دهند؟ چه حس خاصی را شما ایجاد می‌کنید که دیگران ایجاد نمی‌کنند؟

کافی است به شرکت‎های بزرگی که طرفداران پر و پا قرص دارند نگاه کنید. اپل، پپسی، نوتلا.. همه این برندها، رقبای سرسختی دارند، اما طرفداران خود را غرق حسی کردند که جای دیگری نمی‌توانند آن را تجربه کنند. چه یک سوپر مارکت کوچک داشته باشید و چه یک کسب و کار بزرگتر، باید برای ایجاد این حس خاص در مشتری راهی پیدا کنید.

خدمات مشتری خوب، زیربنای محکم کسب و کارها

چه راهی بهتر از ارتباط مستقیم با مشتریان برای شناخت نقاط ضعف و قوت کسب و کار وجود دارد؟ خدمات مشتریان، یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک کسب و کار حرفه‎‌ای و پویاست. با ساختن بخش خدمات مشتریان به صورت مناسب، هم می‌توانید مناسبترین سرویس یا خدمت خود را به مشتریان جدید پیشنهاد کنید و هم می‌توانید با شنیدن انتقادات و پیشنهاداتشان مشتری‌های فعلی، ایرادات کسب و کار خود را برطرف کنید.

متاسفانه این بخش، به خصوص در گذشته، در کشور ما مورد توجه قرار نمی‌گرفت. اما همیشه زمان ثابت کرده که تنها کسب و کارهایی پایدار هستند که بخش خدمات مشتریان را جدی می‌گیرند.

محدود کردن انتخاب‌ها، شنا در جهت مخالف رودخانه!

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که در اختیار گذاشتن انتخاب‌ها و محصولات بیشتر، همیشه به فروش بیشتر ختم می‌شود! اما لزوما همیشه اینطوری نیست! گاهی اوقات، داشتن خدمات و سرویس‌های متنوع ممکن است تصمیم گیری را برای مشتری‌ها سخت‌تر کند و در نتیجه فروش را کاهش دهد!

 اگر طیف گسترده‌ای از محصولات متنوع را دارید، ساختار سایت، صفحات محصول، کاتالوگ‌هایتان را به گونه‌ای طراحی کنید که تا حد امکان گزینه کمتری به بازدید کنندگان ارائه دهد. این مسئله احتمال غرق شدن بازدید‌کننده توسط ده‌ها محصول مختلف را کم می‌کند. در عوض اگر خدمات متنوعی دارید، دسته بندی‌های بیشتری ایجاد کنید که مشتری دقیقا به دسته بندی درست و مورد نیاز خود مراجعه کند.

راه‌های پرداخت بیشتر، خرید راحت‌تر

هم راه‌های خرید بیشتر و هم راه‌های پرداخت متنوع‌تر، کار مشتری را راحت‌تر می‌کند و احتمالا فروش شما را هم افزایش می‌دهد. حتی اگر به رفتار خودتان هم دقت کنید، مخصوصا این روزها ترجیح می‌دهید که به طور مثال خیلی از کالاها را به صورت اینترنتی خریداری کنید و هزینه‌اش را درب منزل با کارت بانکی پرداخت کنید.

خیلی‌ از مشتریان، به خصوص افرادی که از نسل جدید نیستند، ممکن است خرید از طریق صفحات شبکه‌های اجتماعی را به خرید از سایت ترجیح دهند. راه‌های خرید مختلف را تا جای ممکن در اختیار مشتریان خود قرار دهید و البته نیروی مناسب برای مدیریت به موقع و مناسب آن را در نظر بگیرید.

شناخت روانشناسی قیمت‌گذاری، روشی جذاب و تاثیرگذار

اگر به رستوران بروید، احتمال اینکه غذایی با قیمت متوسط در مقایسه با بقیه را از منو انتخاب کنید، بسیار بیشتر از سایر گزینه‌های ارزان یا گران است. این اتفاق در موقعیت‌های مختلف همیشه وجود دارد. در فروشگاه، بیشتر محصولات سه اندازعه متفاوت دارند که بیشتر ما اندازه متوسط با قیمت متعادل را انتخاب می‌کنیم. ترفندی که به ما اجازه انتخاب بین سه گزینه را می‌دهد اما در واقع ما را به انتخاب خاص ترغیب می‌کند. شناخت و مطالعه ترفندهای مختلف قیمت‌گذاری که با روانشناسی ارتباط تنگاتنگی دارد، در نهایت می‌تواند به قیمت‌گذاری بهتر و فروش بیشتر منجر شود.

فراهم کردن دوره آزمایشی، راهی برای جذب اعتماد

یکی از بهترین روش‌های جلب اعتماد مشتری‌های جدید این است که به آن‌ها اجازه دهید به صورت رایگان، خدمات یا محصولات شما را برای مدت کوتاهی امتحان کنند. فراهم کردن دوره آزمایشی در سرویس‌های آنلاین، یکی از روش‌های رایج و البته موفق جذب مشتری‌های جدید است.

در خدمات آفلاین هم ایجاد چنین تجربه‌ای در بسیاری از اوقات می‌تواند موثر باشد. اگر هم خدمات خاصی ارائه نمی‌کنید و یک فروشگاه، مثلا سوپرمارکت دارید، باید از روش‌های دیگری سعی کنید اعتماد مشتریانتان را جلب کنید. مثلا در اولین خریدشان یک تخفیف قابل توجه در نظر بگیرید تا ترغیب شوند به جای رقبا، این بار به سراغ شما بیایند. این کار، به ویژه در شروع مسیر هر کسب و کاری برای جذب مشتری لازم و مهم است.

ایجاد برنامه تشویق، مسیر ساختن مشتریان وفادار

بسیاری از برندهای بزرگ، برای آنکه ارتباط صمیمی‌تر و مداوم‌تری با مشتریانشان داشته باشند، باشگاه مشتریان خود را راه‌اندازی کرده و یک برنامه تشویقی ایجاد می‌کنند. برای مثال با هر بار خرید، بخشی از مبلغ به کارت عضویت مشتری برمی‌گردد و با جمع شدن این مبالغ بعدا امکان خرید یک محصول برایشان فراهم می‌شود. خیلی‌ها فکر می‎‌کنند که چنین برنامه‌هایی فقط برای برندهای بزرگ است!

اما واقعیت این است که حتی اگر یک کسب و کار کوچک دارید، می‌توانید از چنین روش‌هایی برای افزایش فروش خود کمک بگیرید. درواقع باید فرقی بین مشتری‌های ثابت خود و کسانی که یکبار گذری از شما خرید می‌کنند و بعد از آن دیگر به سراغتان نمی‌آیند، ایجاد کنید و این مسئله را جدی بگیرید.

همکاری با کسب و کارهای دیگر، بزرگ‌کردن دایره ارتباطات

یکی دیگر از راه‌های افزایش فروش که هم در فضای آنلاین و هم در فضای آفلاین تاثیرگذار است، ایجاد ارتباط با کسب و کارهایی است که با شما منافع مشترک دارند. با ایجاد ارتباط با کسب و کارهای دیگر، علاوه بر آنکه شراکت موثرتر و پرسودتری ایجاد می‌کنید، ممکن است به مشتریان منحصر به فرد جدیدی هم متصل شوید.

برای مثال شرکت پیمان‌کاری که در حوزه ترمیم خانه‌ها فعالیت می‌کند با شرکت‌های تولید لوله و مصالح می‌تواند همکاری کند. این همکاری می‌تواند هم به فروش بیشتر از طریق ارجاع مشتری‌ها از سوی دو طرف به یکدیگر منجر شود و هم برای خریدار شرایط بهتری را از نظر قیمت فراهم کند.

حفظ مشتری‌های فعلی، مهم‌ترین ماموریت کسب و کارها

اولین اولویت اغلب کسب و کارها برای افزایش فروش باید حفظ مشتری‎‌های ثابت فعلی باشد. چراکه آن‌ها قبلاً تمایل خود را برای پرداخت پول به ازای کالا یا خدمات شما نشان دادند و درواقع به شما اعتماد کردند. برای آنکه اهمیت این موضوع را بیشتر درک کنیم، لازم است به موارد زیر که در سایت localiq هم به آن‌ها اشاره شده، توجه کنیم:

  •  حدود ۶۵% از فروش شما از طریق مشتری‌های فعلیتان حاصل می‌شود.
  • احتمال فروش دوباره به مشتری‌های فعلی حدود ۶۰% است، در حالی که احتمال متقاعد کردن مشتری‌های جدید حدودا ۵ تا ۲۰ درصد است.
  • طبق اصل ۸۰/۲۰، ۸۰% درصد فروش شما به ۲۰% از مشتری‌هایتان است.
  • مشتری‌های ثابت معمولا ۳۰% بیشتر از مشتری‎‌های جدید در هر بار خرید پول پرداخت می‌کنند.

تنظیم برنامه تشویقی برای فروش، تزریق انگیزه به نیروی انسانی

به نیروی فروش خود دلایلی بدهید که برای فروش بیشتر مجموعه بجنگد! بسیاری از کسب و کارهای موفق، برای نیروی فروش خود برنامه‌های تشویقی خاصی در نظر می‌گیرند. برنامه‌هایی مثل مسافرت، کالاهای رایگان یا چیزهایی شبیه به آن باعث می‌شود تا بخش فروش به تکاپوی بیشتری برای فروش بیافتد. برنامه تشویقی فروش باید شیرین، ساده و قابل دستیابی باشد.

آنالیز رقبا، یافتن راه‌های فروش منحصر به فرد

بررسی عملکرد رقبا، همیشه فرصت‌ها و درهای جدیدی را روی کسب و کار شما باز می‌کند. شناسایی نقاط قوت و ضعف رقبا تاثیر مستقیمی روی برنامه‌های کسب و کار شما خواهد داشت. باید سعی کنید که از نقاط ضعف آن‌ها برای فروش بیشتر خود استفاده کرده و از نقاط قوتشان درس بگیرید.

بهترین راه‌های افزایش فروش اینترنتی را بشناسید

در آینده نزدیک کسب و کارها دو دسته خواهند شد: آن‌هایی که در اینترنت فعالیت می‌کنند و فروش و ارائه خدمات خود را به صورت آنلاین هم انجام می‌دهند و کسب و کارهایی که دیگر وجود ندارند! اینترنت بخش بزرگی از دنیای ما را فرا گرفته و دیگر راه گریزی از آن وجود ندارد. اما چگونه فروش اینترنتی بیشتری داشته باشیم؟ در ادامه بهترین راه‌های افزایش فروش اینترنتی را بررسی می‌کنیم:

وب سایت مناسبی داشته باشید

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و بسترهای دیگر برای تولید محتوا و جذب مشتری در دنیای اینترنت خوب است، اما کافی نیست! داشتن وب سایت مثل داشتن یک خانه است که سندش به نام شما است و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و دیگر بسترها مثل زندگی کردن در خانه اجاره‌ای. در حال حاضر اینستاگرام و توییتر با قدرت به افزودن ویژگی‌های تازه و فعالیت خود ادامه می‌دهند، اما چه کسی از فردا خبر دارد؟

اگر این شبکه‌های اجتماعی فردا نباشند، چه اتفاقی می‌افتد؟ حتما برای ساختن یک وب سایت مناسب که پایگاه همیشگی کسب و کارتان است، سرمایه‌گذاری کنید.

بیشتر بخوانید:

آموزش فروش اینترنتی

وب سایتتان را برای کاربران موبایل بهینه سازی کنید

هر روز تعداد کاربرانی که با موبایل خرید اینترنتی خود را انجام می‌دهند و به سایت‌های مختلف سر می‌زنند بیشتر می‎شود. فراموش نکنید که در فرآیند طراحی وب سایت، رابط کاربری مناسبی برای کاربران موبایل در نظر بگیرید تا مشکلی در استفاده از وب سایتتان نداشته باشند.

فروشگاه بزرگ و معروف والمارت، بعد از آنکه وب سایت خود را برای کاربران موبایل بهینه سازی کرد، با افزایش ۲۰% فروش آنلاین مواجه شد! بنابراین این موضوع را هم حتما در طراحی سایت خود جدی بگیرید.

وبسایت بخشی است که می‌تواند در بهبود فروش آنلاین شما موثر باشد. برای این که درباره فروش آنلاین و راه‌های آن بیشتر بدانید، پست «۶ راهکار و استراتژی قدرتمند برای افزایش فروش آنلاین» را مطالعه کنید.

در شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری کنید

منظور از سرمایه گذاری در شبکه‌های اجتماعی این نیست که در توییتر و اینستاگرام و لینکدین صفحه بسازید و فعالیتی مشابه هزاران صفحه دیگر داشته باشید!

تصور کنید یک غذای خوشمزه در ظرفی کثیف و بدون کوچکترین تزئینی برای شما آورده شود. حالا همان غذای خوشمزه را با دورچینی جذاب و تزئینی رنگین و زیبا تصور کنید. محتوای شبکه‌های اجتماعی دقیقا مثل همین مثال است! تا جای ممکن، عکاسی از محصولات خود را با عکاسی حرفه‎‌ای انجام دهید. از گرافیست برای طراحی محتوای خود کمک بگیرید. خلاصه مطلب اینکه یا باور داشته باشید که سرمایه‌گذاری در این فضا بازگشت مناسبی خواهد داشت یا انتظارات عجیب و غریب بدون سرمایه‌گذاری مناسب نداشته باشید.

فضای شبکه‌های اجتماعی، این روزها با گذشته بسیار متفاوت است و باید برای موفقیت در این فضا، حرفه‌ای عمل کنید. مطمئن باشید اگر با استراتژی و برنامه ریزی مناسب، سرمایه‌گذاری مناسبی در این فضا داشته باشید، چند برابر هزینه‌های اولیه برای فعالیت در این فضا به شما باز خواهد گشت.

ایمیل مارکتینگ را جدی بگیرید

ایمیل مارکتینگ در میان روش‌های بازاریابی آنلاین، شاید کمی قدیمی‌تر باشد، اما هنوز نباید به توانایی‌های این کانال بازاریابی تردید داشت! به گفته سایت digitalagencynetwork ایمیل مارکتینگ چهل برابر بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی تاثیرگذار است! همچنین در تحقیقی که این سایت به آن اشاره کرده، مشخص شده که فرآیند خرید مشتری از طریق ایمیل، سه برابر سریع‌تر از شبکه‌های اجتماعی است.

علاوه بر آن، به گفته سایت Fourth Source، ۹۲% از کاربران اینترنت، حداقل یک اکانت ایمیل دارند. این درحالی است که بسیاری از کاربران اینترنت، در شبکه‌های اجتماعی مختلف اکانت ندارند. ایمیل مارکتینگ برخلاف تصور برخی از بازاریاب‌ها، همچنان یکی از قوی‌ترین راه‌های افزایش فروش اینترنتی به شمار می‌رود.

اعتماد مشتری‌هایتان را به نمایش بگذارید

شاید جذب اعتماد کاربران در دنیای اینترنت کمی سخت‌تر باشد، اما راه‌ حل‌های زیادی هم برای این چالش وجود دارد. هیچ چیز به اندازه مشاهده رضایت مشتری‌های قبلی، برای مشتری‌های جدید باعث جلب اعتماد نمی‌شود. این تکنیک به معنای واقعی کلمه جادویی است!

بگذارید یک مثال را برای درک عمیق‌تر این موضوع بررسی کنیم. فرض کنید که من از فیلم‌های تارانتینو، یکی از معروف‌ترین کارگردان‌های هالیوود خوشم نمی‌آمد. فکر می‌کردم که فیلم‌هایش پر از خشونت است و تعریف چندانی ندارد. اما بعد از انتشار یکی از فیلم‌هایش، پست‌های زیادی را دیدم که دوست‌هایم منتشر کردند و دیگران درباره فیلم جدیدش حرف می‌زنند. تصمیم گرفتم این فیلم را ببینم و کاملا نظرم نسبت به این کارگردان عوض شد. در دنیای فروش هم همین سناریو اتفاق می‌افتد. نشان دادن رضایت مشتری‌ها در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت یک کسب و کار، باعث می‌شود که مشتری‌های جدید تردید کمتری برای اعتماد کردن به شما داشته باشند و همین موضوع همواره باعث افزایش فروش شما خواهد شد.

بازاریابی مجدد (remarketing) را فراموش نکنید

هدف قرار دادن مشتری‌هایی که قبلا از سایت شما بازدید کردند یا در شبکه‌های اجتماعی با شما ارتباط داشتند را نباید فراموش کنید. این افراد یک یا چند بار در گذشته به خرید نزدیک شدند و متقاعد کردنشان بسیار راحت‌تر از افراد جدید است.

مثلا در یک مقطع مشخص در سال یا برای یک محصول خاص خود می‌توانید شرایط ویژه‌ای داشته باشید که می‌دانید این افراد را به خرید از شما ترغیب می‌کند. همچنین با استفاده از روش‌های تبلیغاتی مختلف در فضای وب یا راه انداختن کمپین‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید این افراد را دوباره به سمت خرید از کسب و کار خود جذب کنید.

تولید ویدئو را جدی بگیرید

کاربران در دنیای اینترنت، هر روز علاقه بیشتری به محتوای ویدیویی پیدا می‌کنند و نباید قدرت این نوع محتوا را دست کم گرفت. چه در شبکه‌های اجتماعی و چه در وب سایت، استفاده از ویدیوهای باکیفیت منجر به افزایش فروش شما خواهد شد. برخی تصور می‌کنند که به دلیل طولانی بودن فرآیند تولید ویدیو یا هزینه‌بر بودن تولید این نوع محتوا، تولید ویدیو نباید در اولویت‌های یک کسب و کار باشد، اما کافی است به موارد زیر که در سایت  marketingoptimizer آورده شده، دقت کنید:

  • ۴۶% از افراد می‌گویند وقتی که ویدیویی از یک محصول را تماشا می‌کنند، تمایل بیشتری به خرید آن دارند.
  • کاربران وب، به صورت میانگین ۸۸% وقت بیشتری را در وب‌سایتی که ویدیو دارد صرف می‌کنند.
  • ویدیو و ایمیل مارکتنیگ، ۹۰% نرخ کلیک کاربران را افزایش می‌دهد.
  • داشتن ویدیو در لندینگ پیج‌ها (صفحات فرود) وب سایت، احتمال آنکه گوگل وب سایت شما را در رتبه اول نمایش دهد، ۵۳% افزایش می‎‌دهد.

جمع بندی

هزاران روش خلاقانه برای افزایش فروش چه در بسترهای آنلاین و چه در دنیای بیرون از اینترنت وجود دارد. اینکه چه روشی مناسب فروش بیشتر برای کسب و کار شما است، ارتباط مستقیمی با شرایط کسب و کار و مشتری‌های شما دارد.

همانطور که در این مقاله عنوان شد، هیچ راه جادویی برای افزایش فروش ناگهانی وجود ندارد. هرچه که هست، ابتدا شناخت ابزارها و تعیین اهداف درست برای کسب و کار است. با تعیین هدف درست و قابل دسترس، همه افراد مجموعه می‌دانند که به چه سمتی حرکت می‌کنند و قرار است به کجا برسند. بعد از این مرحله، شناخت نیازها، رفتار و دغدغه‌های مشتری است که باعث می‌شود خدمات و محصول باکیفیتی را به او ارائه کنید. محصول یا خدمتی که به معنای واقعی کلمه «ارزش» خلق می‌کند و می‌تواند در دل مردم جا باز کند.

سوالات متداول

راه‌های افزایش فروش فروشگاه آنلاین چیست؟

مهم‌ترین مسئله برای داشتن فروش مناسب در فروشگاه‌های آنلاین داشتن وب سایتی است که استفاده از آن برای کاربران راحت است و محتوای مناسب در جای مناسب کاربران را راهنمایی می‌کند. علاوه بر آن همانطور که در مقاله گفته شد، بهینه سازی وب سایت برای کاربران موبایل، اهمیت زیادی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید بخش‌های مختلف مقاله را با دقت بیشتری مطالعه کنید.

روش‌های افزایش فروش در تلگرام چیست؟

تلگرام بستری است که به واسطه امکاناتی که ایجاد کرده، فضایی شبیه به شبکه‌های اجتماعی دارد. برای افزایش فروش در این فضا، تبلیغات موثر و ارائه محتوای باکیفیت، همکاری با کانال‌های تاثیرگذار در فروش و هدایت کاربران از شیوه‌های مناسب به وب سایت کسب و کار می‌تواند به افزایش فروش در تلگرام منجر شود.

راهکارهای عملی افزایش فروش چیست؟

راهکارهایی برای افزایش فروش عملی هستند که مناسب کسب و کار شما باشند. برای تشخیص اینکه چه راهکارهایی مناسب افزایش فروش در کسب و کار شما است، لازم است ابزارهای خود و نیازها و دغدغه‌های مشتریان را به صورت کامل شناسایی کنید. برای آشنا شدن با راهکارهای عملی مختلف هم می‌توانید این مقاله را به صورت کامل مطالعه کنید!

آیا داشتن وب سایت حتما برای افزایش فروش اینترنتی لازم است؟

داشتن وب سایت مثل داشتن یک خانه است که سندش به نام شما است و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و دیگر بسترها مثل زندگی کردن در خانه اجاره‌ای. در حال حاضر اینستاگرام و توییتر با قدرت به افزودن ویژگی‌های تازه و فعالیت خود ادامه می‌دهند، اما چه کسی از فردا خبر دارد؟ برای آنکه ریسک از دست رفتن سرمایه‌هایتان را کاهش دهید، واجب است که برای طراحی یک وب سایت استاندارد و کارآمد سرمایه‌گذاری مناسبی داشته باشید.

‫۴ دیدگاه ها

  1. مطلب خوبی بود ، سپاس از شما

    من سایر محتوای مرتبط در این حوزه را در سایت های متقاوتی خواندم اما در برخی از سایت از جمله سایت مشاوره کسب و کار نجات یا شرکت الفازی ، دکتر ویز ، اقیانوس آبی ، میدون و…. تعریف های متفاوتی ارئه شده
    دلیل تفاوت این اطلاعات در یک موضوع مشترک چیست ؟

    1. دلیلش نقطه نظرهای مختلف و دیدگاه‌های متفاوته. مارکتینگ و فروش متن کتاب درسی مدرسه نیست که یک جمله خاص و ثابت باشه و همه همون رو حفظ کنن. در منابع انگلیسی زبان هم بگردید تعریف‌های متفاوتی پیدا می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن