Search
Close this search box.

آموزش فروش آنلاین یا آموزش فروش اینترنتی

روز به روز افراد بیشتری به سمت استفاده از خدمات آنلاین یا اینترنتی می‌روند و خرید و فروش به صورت اینترنتی هم از این قاعده مستثنی نیست. دلایل زیادی وجود دارد که مردم از خدمات فروش آنلاین استفاده کنند و همه‌گیری کرونا تنها یکی از این دلایل است. حالا مردم چنان به این مدل خرید عادت کرده‌اند که بعید است حتی با پایان همه‌گیری، از آن دست بکشند.

 داشتن دانش کافی درباره فروش اینترنتی باعث می‌شود شما بتوانید از رقیب‌هایتان جلو بیافتید و درآمدتان را افزایش بدهید. در این مقاله از آکادمی اینفوگرام به آموزش فروش آنلاین از سطح مبتدی می‌پردازیم و تمام نکات مهم آن را مرور خواهیم کرد.

فهرست مطالب

بسترهای فروش آنلاین

اولین سوال برای هر فروشنده آنلاین این است: محصولم را کجا بفروشم؟

به طور کلی سه بستر مهم برای فروش آنلاین وجود دارد که هرکدام را در ادامه توضیح می‌دهیم. با توجه به نوع محصولی که قصد فروش آن را دارید می‌توانید یکی از این بسترها را برای فروش اینترنتی انتخاب کنید.

وبسایت فروشگاهی/فروشگاه اینترنتی

اولین راه برای برندتان ساخت فروشگاه اینستاگرامی یا وب سایت فروشگاهی است. وب سایتی بسازید و محصولاتتان را در آنجا مستقیما به مشتری‌ها بفروشید. در این روش شما یک درگاه پرداخت را به وبسایتتان متصل می‌کنید و مشتری‌ها از طریق آن درگاه تراکنش مالی خودشان را با شما انجام می‌دهند.

مزایای استفاده از فروشگاه اینترنتی عبارت هستند از:

  • تماس ۲۴ ساعته با مشتری‌ها: شما می‌توانید تمام مدت با مشتری‌ها مستقیم در ارتباط باشید و به سوال‌هایشان پاسخ بدهید. این موضوع روند خرید را سریع‌تر خواهد کرد مخصوصا که واسطه‌ای برای فروش در کار نیست.
  • قابلیت دسته‌بندی محصولات: می‌توانید با استفاده از وبسایت فروشگاهی محصولاتتان را آنطور که می‌خواهید دسته‌بندی کنید و به مشتری نمایش بدهید.
  • قابلیت شخصی‌سازی: در فروشگاه اینترنتی برخلاف دو بستر دیگر این امکان را خواهید داشت که ظاهر فروشگاهتان را آنطور که می‌پسندید با استفاه از تم‌های مختلف شخصی‌سازی کنید. داشتن یک طراحی منحصر به فرد باعث می‌شود تجربه خرید از شما برای مشتری‌ها دلچسب‌تر بشود.

البته فروشگاه اینترنتی معایبی هم برای شما دارد:

  • هزینه: برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین نیاز به صرف هزینه در بخش‌ّای مختلف سایت دارید. از جمله هزینه هاست و دامنه، هزینه طراحی سایت، هزینه تولید محتوا و … که تمام این هزینه‌ها به هزینه تولید محصول شما اضافه خواهد شد.
  • ایجاد ترافیک: اگر می‌خواهید یک وبسایت مخصوص فروش آنلاین داشته باشید باید روی ترافیک ارگانیک و سئوی آن سرمایه‌گذاری ویژه داشته باشید، مخصوصا اگر دست روی محصولی گذاشته باشید که در سایر فروشگاه‌ها و مارکت پلیس‌ها بازار شلوغی دارد. ایجاد ترافیک با تولید محتوای مناسب امکان‌پذیر است اما زمانبر خواهد بود و برای به موفقیت رسیدن فروشگاه باید صبور باشید.
  • مشکلات قوانین پرداخت: برای داشتن تراکنش مالی و انتقال پول به حساب شما نیاز به طی روندهای قانونی خواهید داشت که ممکن است مدتی طول بکشد.

در نهایت باید توجه داشته باشید که چه محصولی را می‌خواهید در فروشگاه آنلاین خود بفروشید. بعضی محصولات و خدمات خاص (مثل کلاس‌های درس آنلاین، خدمات خانه، کتاب‌فروشی و …) حتما باید در قالب فروشگاه آنلاین به فروش بروند در حالی که برای بسیاری از محصولات ممکن است شبکه‌های اجتماعی یا مارکت پلیس‌ها مکان مناسب‌تری باشند.

همچنین، باید به اندازه کسب‌وکارتان هم دقت کنید. کسی که فروشگاه اینترنتی به راه می‌اندازد به دنبال سهم نسبتا بزرگی از بازار و مشتریان بالاست!

اگر مایل به یادگیری طراحی وبسایت فروشگاهی هستید ما به شما کارگاه طراحی وبسایت وردپرسی از آکادمی اینفوگرام را پیشنهاد می‌کنیم. در این کارگاه شما صفر تا طراحی وبسایت معمولی و سپس فروشگاهی را در زمان کوتاهی یاد می‌گیرید و برای شروع کار آماده خواهید شد.

آموزش فروش آنلاین - طراحی وبسایت فروشگاهی

چند نمونه فروشگاه اینترنتی موفق عبارتند از:

روستاتیش

روستاتیش - آموزش فروش آنلاین

روستاتیش استارتاپی است که با در قالب یک وبسایت فروشگاهی و با هدف توانمندسازی و بهبود وضعیت معیشت مردم در قسمت‌های مختلف کشور راه‌اندازی شده است. در این وبسایت انواع محصولات محلی و صنایع دستی به فروش می‌رسند.

گروچا

گروچا - آموزش فروش آنلاین

گروچا یک وبسایت فروش انواع لباس زیر و راحتی برای تمام سنین است. توضیحات دقیق گروچا برای هر محصول آن را به یک فروشگاه آنلاین کاملا حرفه‌ای تبدیل کرده است.

شهرکتاب آنلاین

شهر کتاب آنلاین - آموزش فروش آنلاین

این سایت در واقع تنها شعبه مجازی شهرکتاب‌ها در سراسر کشور است که تلاش کرده فضای یک کتابفروشی را در قالب یک سایت برای کاربر به تصویر بکشد.

شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی، مخصوصا اینستاگرام، این روزها تبدیل به یک پلتفرم مهم برای فروش محصولات شده‌اند. کافی است هشتگ یا عنوان محصولی که به آن نیاز دارید را در سرچ کنید تا با انبوهی از پیج‌ّهای فروش مواجه بشوید. چند مزیت استفاده از اینستاگرام برای فروش آنلاین عبارتند از:

  • سادگی: اینستاگرام یک شبکه اجتماعی رایگان است که به سادگی می‌توانید از آن استفاده کنید. کاربران زیادی در ایران و جهان دارد که از تمام رده‌های سنی هستند و به راحتی شما را پیدا می‌کنند.
  • قابلیت فروشگاه اینستاگرام: با فعال کردن این قابلیت در اینستاگرام می‌توانید تجربه فروش خودتان را حرفه‌ای‌تر کنید و مشتری‌ها نیز برای خرید کردن از شما راحت‌تر خواهند بود.
  • عدم نیاز به درگاه پرداخت:‌ اکثر پیج‌های فروش اینستاگرامی هزینه محصولاتشان را به روش کارت به کارت یا واریز به حساب دریافت می‌کنند. به این ترتیب دیگر نیاز به دردسرهای دریافت درگاه پرداخت یا ثبت نام به عنوان یک فروشنده در پلتفرم دیگری نیست و پول مستقیم به حساب شما واریز می‌شود.

البته باید دقت داشته باشید که اگر فقط اینستاگرام را به عنوان پلتفرم فروشتان انتخاب کرده‌اید، بیزنس شما حالت کوچک‌تر و محلی‌تری به خودش خواهد گرفت. به عنوان مثال باید تمام کارهای ارتباط با مشتری‌ها، پیگیری پرداخت‌ها، پیگیری مرسوله‌ها و … را از طریق اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی انجام بدهید.

بهترین محصولات برای فروش در اینستاگرام عبارت هستند از انواع پوشاک، زیورآلات، لوازم آرایشی بهداشتی و مواد غذایی.

ترفندهای مختلفی برای افزایش فروش آنلاین در اینستاگرام وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید فروش موفق‌تری را تجربه کنید. ما در مقاله زیر ۲۶ ترفند حرفه‌ای از جمله ترفندهای کپشن‌نویسی، بیوگرافی ‌نویسی، و غیره را توضیح داده‌ایم.

آموزش فروش اینترنتی - افزایش فروش در اینستاگرام

مارکت پلیس‌ها

مارکت پلیس به پلتفرمی گفته می‌شود که در آن گروهی از فروشنده‌ها برای فروش آنلاین محصولاتشان گرد هم می‌آیند. هدف از ایجاد یک مارکت پلیس این است که فروشندگان و مشتری‌ها را یکجا جمع کند تا فرایند فروش از طریق تعداد زیادی فروشنده امکان‌پذیر شود. مارکت پلیس‌ها به دلایل زیادی برای فروش آنلاین محبوب هستند. از جمله:

  • رضایت بالای مشتریان: اکثر افراد به دلیل تنوع بالای محصولات، خرید کردن از مارکت پلیس‌ها را ترجیح می‌دهند. به این ترتیب شانس به فروش رفتن محصولات شما در یک مارکت پلیس بالا خواهد بود.
  • بالا بودن تعداد تستیمونیال‌ها: مارکت پلیس‌ها اغلب یک سیستم امتیازدهی به محصول و برند دارند و اگر برند شما کالای باکیفیتی تولید کرده باشد، شانس این که بتوانید خیلی زود جایگاه خوبی در یک مارکت پلیس پیدا کنید بالا می‌رود.

در نهایت در توصیف مارکت پلیس می‌توان گفت که یک فروشگاه اینترنتی زیرمجموعه‌ای از یک مارکت پلیس است. در یک مارکت پلیس، مواردی از جمله تجربه کاربری و رابط کاربری سایت به شما ارتباطی ندارد اما از طرفی امکان ارتباط مستقیم با مشتری را هم نخواهید داشت.

از جمله معروف‌ترین نمونه‌های داخلی و خارجی مارکت پلیس‌ها می‌توانیم به دیجی کالا و آمازون اشاره کنیم.

Amazon Prime Day 2020 noteert de twee belangrijkste dagen ooit - Emerce

روش‌ها و کانال‌های بازاریابی برای فروش اینترنتی

اگر قصد دارید وارد دنیای فروش آنلاین بشوید باید بدانید که بخش اعظم بازاریابی، تبلیغات موثر و برندینگ شما هم به صورت اینترنتی انجام خواهد شد. چند کانال و روش مهم برای این کار وجود دارد که آن‌ها را در ادامه معرفی می‌کنیم:

شبکه‌های اجتماعی

یک استراتژی درست سوشال مدیا مارکتینگ می‌تواند باعث افزایش فروش آنلاین شما بشود، مخصوصا اگر از شبکه‌های اجتماعی به عنوان پلتفرم فروش هم استفاده می‌کنید. تولید محتوای مناسب و باکیفیت، انتشار عکس‌های باکیفیت از محصولات و پاسخگویی به موقع در شبکه‌های اجتماعی از جمله راه‌هایی هستند که باعث می‌شوند کیفیت تجربه شما از فروش اینترنتی بالاتر برود.

سئو

سئو زمانی به کار شما می‌آید که از فروشگاه اینترنتی و مارکت پلیس استفاده می‌کنید. سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو در واقع به معنی این است که افراد با سرچ کردن نام محصول یا خدمت خاصی، شما را در موتورهای جست‌وجو در رتبه بالاتری نسبت به رقیبانتان پیدا کنند. نوشتن صفحه‌های محصول حرفه‌ای، داشتن تستمونیال در قالب تعداد بالای نظر مشتریان، پست‌های وبلاگ، و داشتن یک سایت حرفه‌ای پرسرعت از جمله روش‌هایی است که باعث بهبود سئوی شما می‌شود.

در کارگاه آموزش سئو، می‌توانید با انواع سئو، روش‌های بهبود آن و انواع ابزارهای مربوط به آن آشنا شوید.

آموزش سئو

بازاریابی محتوایی

به این معنی است که شما با انتشار محتوا در زمینه مربوط به کسب‌وکارتان، توجه مخاطب را به خودتان جلب می‌کنید به این ترتیب برای محصولتان بازاریابی خواهید کرد. کپشن پست‌های اینستاگرام، پست‌های وبلاگ، انواع محتواهای تصویری و ویدیویی و صفحه محصول همه بخشی از بازاریابی محتوایی هستند.

آموزش فروش آنلاین - بازاریابی محتوایی

بازاریابی درونگرا

در بازاریابی درونگرا، شما برای بازاریابی به جای این که مستقیم به سراغ گروه بزرگی از افراد بروید که شاید ۱۰ درصد آن‌ها مشتری بالقوه برندتان باشند، به سراغ افرادی می‌روید که احتمالا بالای ۷۰ درصد از آن‌ها در آینده مشتری شما خواهند بود. به این صورت که تلاش می‌کنید با مطرح کردن و مشکل افراد و ارائه دادن راه حل آن مشکل در قالب خدمت یا محصولتان، توجه افراد را به خودتان جلب کنید. بازاریابی محتوایی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و سئو مارکتینگ همگی می‌توانند زیرمجموعه‌های بازاریابی درونگرا باشند.

علاوه بر آشنایی داشتن با روش‌های بازاریابی، باید انواع تکنیک‌های جذب مشتری را هم بدانید.  ما ۱۵ روش را در مقاله زیر توضیح داده‌ایم که توصیه می‌کنیم حتما از آن‌ها استفاده کنید:

روش جذب مشتری اینترنتی- آموزش بازاریابی دیجیتال

تبلیغات برای فروش آنلاین

تبلیغات کلیکی یا PPC

حتما تبلیغات داخل مجلات و روزنامه‌ها را دیده‌اید. در این مدل تبلیغ، منتشرکننده مجله و روزنامه با دریافت مبلغ زیادی از شما تبلیغتان را در نشریه‌اش منتشر می‌کند. تبلیغات کلیکی یا PPC هم چیزی شبیه به همین مدل تبلیغ است، با این فرق که تبلیغ به جای انتشار در مجله آفلاین در یک یا چند وبسایت منتشر می‌شود. علاوه بر این، شما مبلغ ثابتی را به منتشرکننده تبلیغ نمی‌پردازید بلکه به ازای تعداد کلیک‌هایی که تبلیغتان دریافت کرده (و در نتیجه مشتری به سایت شما هدایت شده) مبلغی را خواهید پرداخت. تبلیغات کلیکی یکی از پرطرفدارترین روش‌های تبلیغات آنلاین است.

تبلیغات گوگل یا Google Ads

آیا تا به حال با سرچ بعضی از عبارت‌ها، با لینک‌هایی در بالای صفحه گوگل مواجه شده‌اید که یک برچسب کوچک با عبارت ads در کنار آن‌ها دیده شود؟ این لینک‌ها نتیجه تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادز هستند. گوگل ادز سرویسی است که لینک‌های وبسایت شما را به ازای کلمات کلیدی خاصی که خودتان تعیینشان می‌کنید، در بالای صفحه ۱ گوگل نمایش می‌دهند. از این طریق، کاربرهای بیشتری به سایت شما وارد می‌شوند و هم ترافیک شما و هم احتمال فروش محصولاتتان افزایش پیدا می‌کند. با این حال، باید در استفاده از این تبلیغات دقت کنید چرا که هزینه آن‌ها باید به دلار پرداخت شود و ممکن است هزینه زیادی روی دست شما باقی بگذارد.

تبلیغات ایمیلی

تبلیغات ایمیلی بخشی از ایمیل مارکتینگ است. به این معنی که شما تبلیغ را به وسیله ایمیل برای مشتری‌های قبلی یا بالقوه ارسال می‌کنید و آن‌ها را از انواع تخفیف‌ها و محصولات جدید باخبر می‌کنید. این تبلیغات بیشتر برای ریتارگتینگ (ترغیب مشتری‌های قبلی به خرید دوباره از شما) کاربرد دارد.

تبلیغات پیامکی

این روش هم شبیه به روش قبلی است با این تفاوت که شما از sms به جای ایمیل استفاده می‌کنید. همچنان برای ریتارگتینگ کاربرد دارد و اگر به درستی اجرا شود روش خیلی خوبی برای تبلیغ فروش محصولات به صورت اینترنتی است.

برای این که محصولاتتان را آنلاین بفروشید نیاز به دیجیتال برندینگ خواهید داشت. به این معنی که در فضای دیجیتال و با کمک وبسایت‌، ویدیو، شبکه‌های اجتماعی و غیره برند خودتان را به مشتری‌های بالقوه معرفی کنید. در مقاله «دیجیتال برندینگ چیست؟» از آکادمی اینفوگرام به طور کامل به برندسازی دیجیتال پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

آموزش فروش اینترنتی گام به گام برای کسب و کار شما

حالا به مهم‌ترین بخش می‌رسیم: چطور یک محصول را آنلاین بفروشیم؟ در این بخش قدم به قدم مراحل فروش آنلاین را مرور خواهیم کرد.

۱- یک محصول یا دسته‌ای از محصولات را انتخاب کنید

اولین قدم برای آموزش فروش اینترنتی این است که شما بدانید «چه محصولی» را قرار است بفروشید؟ این مرحله بسیار مهم است چرا که تمام مراحل بعدی از جمله نام برند، هویت بصری و پلتفرم فروش را تحت تاثیر قرار خواهد داد. محصولاتی که به روش آنلاین به فروش می‌رسند در دو دسته commoditized و niche قرار می‌گیرند. مورد اول کالاهای ضروری و مورد نیاز تمام افراد (مواد خوراکی، پوشاک و …) هستند و دسته دوم، خدمات و کالاهایی هستند که افراد خاصی به آن‌ها نیاز دارند (مثل دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ)

۲- پرسونای مشتری را تعیین کنید

مشتری شما چه کسی است؟ چه سن و سال، جنسیت، تحصیلات و درآمدی دارد؟ چرا برند شما و محصولاتتان برایش مناسب خواهد بود؟ پرسونا یک شخصیت خیالی است که تمام این ویژگی‌ها را دارد و باعث می‌شود شما استراتژی فروش و بازاریابی خودتان را بهتر تدوین کنید.

پرسونا چیست و چرا برای کسب و کارها مهم است؟ چطور با کمک پرسونا می‌توان مشتریان بالقوه را شناخت؟ و مهم‌تر از همه، چطور باید پرسونا را تدوین کرد؟ درباره تمام این مطالب در مقاله «پرسونا چیست؟» بیشتر بخوانید.

پرسونا چیست

۳- رقبا را بررسی کنید

بعد از این که از نوع کالایتان مطمئن شدید بازار مربوط به آن را بررسی کنید. رقبای شما که هستند؟ در چه پلتفرمی محصولاتشان را می‌فروشند؟ شما چطور می‌توانید با آن‌ها وارد رقابت بشوید؟ چه سهمی از بازار را در اختیار دارند و شما به دنبال چه سهمی هستید؟

۴- پلتفرم فروش را مشخص کنید

برای فروش محصولتان به یک وبسایت فروشگاهی جداگانه نیاز دارید یا مارکت پلیس‌ها برای شما کافی خواهند بود؟ شاید هم بخواهید محصولاتتان را به صورت شراکتی در یک وبسایت فروشگاهی دیگر بفروشید. به هرحال در این مرحله باید مشخص کنید که تراکنش مالی شما با مشتری در چه بستری انجام شود.

۵- استراتژی بچینید

مشتری شما قرار است از چه مسیری به شما برسد؟ اولین برخوردش با شما چه خواهد بود و چطور باید قانع شود که خرید کردن از شما برایش بهترین گزینه است؟ چیدن استراتژی مثل مشخص کردن مسیر در یک میدان مین است: یک حرکت اشتباه و مشتری شما برای همیشه از خرید کردن از شما پشیمان خواهد شد.

۶- قوانین فروش را به دقت مطالعه کنید

هر کشوری و پس از آن هر پلتفرمی قوانین خودش را برای فروش آنلاین دارد. برای این که درگیر مشکلات اداری و مالی نشوید و خدای نکرده ناخواسته قانونی را نقض نکنید، حتما این قوانین را مطالعه کنید. اگر نیاز به مجوز خاصی دارید قبل از راه‌اندازی کسب و کار آن را بگیرید. اگر باید جایی ثبت نام کنید حتما ثبت نام را انجام بدهید. خلاصه هیچ بهانه‌ای برای خوابیدن کسب و کارتان به دست بقیه ندهید!

۷- برای بعد از فروش هم برنامه داشته باشید

اگر بخواهید با هر مشتری تنها یک بار تراکنش مالی داشته باشید کارتان سخت خواهد شد! پس برنامه‌ای بچینید که مشتری‌های شما نه یک بار بلکه چندبار از شما خرید کنند. هنر شما در فروش اینترنتی باید تبدیل افراد به مشتری‌های وفادار باشد. داشتن خدمات پس از فروش، بخش پشتیبانی قوی و کمپین‌های ریتارگتینگ از جمله مواردی هستند که با کمک آن‌ها می‌توانید مشتری‌های وفادار را پیدا کنید.

قوانین و نکات فروش آنلاین در ایران

ایران هم مثل سایر کشورها قوانین و ملاحظات خاص خودش را برای فروش اینترنتی دارد که یادگیری آن‌ها بخش مهمی از آموزش فروش آنلاین به شمار می‌آید. چندتا از مهم‌ترین این نکات عبارت هستند از:

دریافت نماد اعتماد الکترونیکی (ای نماد)

نماد اعتماد الکترونیکی را حتما در صفحه بسیاری از سایت‌های فروش اینترنتی دیده‌اید. این نماد نشان می‌دهد که فروشگاه شما یک فروشگاه ثبت‌شده و قابل اعتماد از نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت است. داشتن ای نماد یکی از مواردی است که می‌تواند مشتری‌های بیشتری را به خرید کردن از شما ترغیب کند. برای دریافت اطلاعات از چگونگی دریافت این نماد باید به سایت آن به آدرس enamad.ir مراجعه کنید.

داشتن درگاه پرداخت

اگر از وبسایت فروشگاهی استفاده می‌کنید حتما به داشتن یک درگاه پرداخت نیاز خواهید داشت. اولین قدم برای داشتن درگاه پرداخت، گرفتن ای نماد است. گام‌های بعدی عبارت هستند از داشتن حساب بانکی در یکی از شعب عضو شبکه شتاب و احراز هویت. در ادامه به مدارک مختلفی نیاز خواهید داشت تا شرکت‌های مختلف به شما درگاه پرداخت را بدهند. با سرچ در اینترنت می‌توانید انواع این شرکت‌ها را پیدا کنید.

حفظ حریم خصوصی مشتریان

 شما به عنوان یک فروشنده اطلاعات زیادی از مشتریان از جمله نام، شماره تماس، ایمیل و آدرس منزل یا محل کار را در دست خواهید داشت. پس باید به خوبی از این اطلاعات مراقبت کنید. هرگونه غفلت از امنیت سایتتان و لو رفتن اطلاعات برابر است با تعداد زیادی شاکی که نه‌تنها دیگر از شما خرید نمی‌کنند بلکه می‌توانند علیه شما به دستگاه‌های قضایی شکایت کنند.

سخن آخر

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. در این پست تلاش کردیم تمام نکات مهم فروش آنلاین یا اینترنتی را آموزش بدهیم. با خواندن سایر پست‌های ما و شرکت در دوره‌های مرتبط می‌توانید دانشتان را در این زمینه افزایش بدهید.

سوالات متداول

آموزش فروش اینترنتی را از کجا شروع کنیم؟

برای آموزش فروش اینترنتی دوره های مقدماتی رایگان ایرانی و خارجی بسیاری وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید.

تبلیغات برای فروش آنلاین راه حل موثری است؟

بله تبلیغات بخصوص تبلیغات اینترنتی مثل گوگل ادز، تبلیغات کلیکی و بنری و … یا تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی از روشهای موثر برای فروش آنلاین است.

بهترین بسترهای فروش آنلاین کدامند؟

وب سایت، شبکه های اجتماعی و مارکت پلیس‌ها بهترین بسترهای فروش آنلاین هستند.

روش‌ها و کانال‌های بازاریابی برای فروش اینترنتی کدامند؟

طراحی سایت، سئو، بازاریابی محتوایی، بازاریابی شبکه های اجتماعی و … بهترین روش ها و کانال ها برای فروش اینترنتی هستند.