Search
Close this search box.
بازاریابی دیجیتالبازاریابی محتوایی

فالوور فیک چیست؟ + آموزش حذف دسته‌جمعی فالوور فیک اینستاگرام

۱/۵ - (۱ امتیاز)

همه‌ی کاربران اینستاگرام ممکن است علاقه‌مند به داشتن دنبال‌کنندگان بسیار باشند. این‌جاست که فالوور فیک وارد کار می‌شود اما این فالوور فیک می‌تواند آسیبی جدی برای صفحات مختلف به ویژه صفحات تجاری باشد. اینستاگرام با الگوریتم خاصی که دارد می‌تواند این فالوور‌ها را ردیابی کرده و در نهایت با حذف فالوور فیک یا حذف حساب شما، دسترسی‌تان را به طور کلی از بین ببرد. برای جلوگیری از این آسیب‌ها و ضررهای وارده به کسب‌وکارتان، بهترین راه پاک کردن فالوور های فیک است. ما در این مطلب با شما از روش‌ها و برنامه حذف فالوور فیک در اینستاگرام و مدیریت اینستاگرام به صورت اصولی و درست صحبت خواهیم کرد که کار شما را آسان می‌کند. تا پایان همراه ما در آکادمی اینفوگرام باشید.  

فهرست مطالب

فالوور فیک اینستاگرام چیست؟

فالوور فیک یا پیج فیک اینستاگرام، پروفایل‌هایی در شبکه‌های اجتماعی هستند که فقط برای دنبال‌کردن پروفایل‌های دیگر و افزایش تعداد دنبال‌کنندگان آن‌ها ایجاد شده‌اند. این پروفایل‌های جعلی، متعلق به شخص واقعی نیستند اما می‌توانند تاثیر زیادی داشته باشند. کاربرانی که از این نوع اقدامات جعلی و غیراخلاقی استفاده می‌کنند، تصور می‌کنند که تعداد بالای فالوورها همیشه بهترین عامل دیده شدن در اینستاگرام است. این درحالی است که برند‌ها در سال‌های اخیر، با توجه به الگوریتم‌ جدید اینستاگرام برای پاک کردن فالوور های فیک و این نوع فعالیت‌ها، اطلاعات لازم را پیدا کرده و دریافته‌اند که داشتن تعداد زیاد فالوور، لزوماً باعث نخواهد شد که حساب‌های مورد نظر از میزان تعامل بالایی برخوردار باشد. تعاملاتی مثل لایک کردن، به اشتراک گذاشتن، کامنت ها ، و…. از جمله مهم‌ترین تعاملاتی است که در رشد و معرفی یک صفحه‌ی اینستاگرامی تاثیرگذار است و هیچ یک از فالوورهای فیک، این قابلیت‌ها را ندارد.

فالوور فیک با فالوور روح (ghost) چه فرقی دارد؟

شاید در شنیدن نام فالوور فیک و فالوور روح، شباهت‌های میان این دو، باعث گمراهی شود و این تصور به وجود آید که هردوی این فالوورهای یکی هستند اما یک نکته‌ی مهم وجود دارد که باعث تفاوت و تمایز می‌شود. فالوورهای فیک همان ربات‌هایی هستند که پروفایل‌های واقعی آن‌ها وجود ندارد و هیچ تعاملی هم نمی‌توانند با صفحه‌ی شما داشته باشند. برای یافتن و حذف این فالوورها، امکانات مختلفی از جمله سایت خارجی تشخیص فالوور فیک  و ربات حذف فالوور فیک رایگان وجود دارد که می‌توان به کمک آن‌، این ربات‌ها را حذف کرد. در عین حال، فالوور روح، به فالوورهایی گفته می‌شود که پروفایل‌های واقعی دارند و ربات‌ نیستند اما به هر دلیلی؛ مثل الگوریتم‌های جدید اینستاگرام، پست‌های شما برای آن‌ها نمایش داده نمی‌شود و هیچ‌گونه تعامل لایک کردن، نظردادن و اشتراک‌ گذاشتن با صفحه‌ی شما ندارند.

بیشتر بخوانید:

فرمول صحیح محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام چیست؟

چرا فالوور فیک برای اینستاگرام مارکتینگ شما مضر است؟

طبق گزارشی که در سال ۲۰۱۹ از سوی یک شرکت بین‌المللی امنیت سایبری منتشر شد، حدود ۸.۵ میلیارد دلار برای بازاریابی تاثیرگذار (اینفلوئنسر مارکتینگ) در سراسر جهان هزینه‌ شده است. از آمار به دست آمده این نتایج دریافت شدند که ۱۵%از مخاطبانی که پست‌های مورد نظر برندها توسط اینفلوئنسرها را مشاهده کرده‌اند، در واقع فالوورهای فیک بوده‌اند. این به آن معنی است که بیش از ۱.۲ میلیارد از سرمایه‌گذاری جهانی در این شبکه‌، به خاطر دنبال‌کنندگان جعلی در حساب‌های مورد نظر، از بین رفته است. علاوه‌بر این‌، تهدید‌های دیگری که فالوور فیک برای اینستاگرام مارتینگ وجود دارد، به شرح زیر است:

تعامل فالوورها با شما خیلی زود کم می‌شود

فالوورهای فیک موجود در حساب‌های کاربری احتمالا هرگز پستی را ندیده، نخواهند پسندید و در نهایت نظری در رابطه‌ با آن‌ها نخواهند داد. اگر شما حساب خود را با تعدادی زیادی فالوور معروف کنید، ممکن است اعتبار خود را نزد مخاطبان واقعی خود از دست بدهید. این یک روش فریب‌کارانه است که می‌تواند به راحتی اعتماد مخاطبان شما را به درستی و راستی خدمات و محصولاتی که به آن‌ها عرضه یا تبلیغ می‌کنید، خدشه‌دار کند.

نمی‌توانید عملکرد خود را به خوبی ارزیابی کنید

دنبال‌کنندگان خریداری شده اینستاگرام می‌توانند معیارهای عملکرد شما را تحریف کنند. اگر درصد بالایی از مخاطبان، واقعی نباشند؛ اندازه‌گیری میزان ارتباط مخاطب هدف شما با برند، عملاً غیرممکن است. هیچ‌گاه نخواهید فهمید که پست‌های شما چقدر خوب عمل می‌کنند یا نظر واقعی مخاطبان شما چیست. هرگز فالوورهای اینستاگرام خود را به مشتری واقعی تبدیل نخواهید کرد.

اینستاگرام فالوورهای فیک را شناسایی و حذف می‌کند

اخیرا اینستاگرام شرایط استفاده از خود را برای شناسایی و حذف حساب‌های غیرمعتبر از سیستم‌عامل خود، به روز کرده است. اینستاگرام هرگونه پسندیدن، دنبال‌کردن یا نظر را از برنامه‌های فیک که برای رشد مصنوعی مخاطبان حساب طراحی شده‌اند، شناسایی و حذف می‌کند.

رقیبان شما از این قضیه آگاه می‌شوند

برای این که بازاریابی اینفلوئنسر برای یک برند منطقی باشد، باید بازدهی قابل توجهی از سرمایه (ROI) داشته باشد. اگر رقیبان شما از داشتن فالوور فیک در صفحه برند اینستاگرام آگاه شوند می‌تواند بهانه‌ی خوبی باشد تا در بازار رقابتی از شما جلو بزنند و با استفاده از همین موضوع، اعتماد و اطمینانی که مشتریان و مخاطبان دیگر به شما داشته‌اند را سلب کنند. در همین زمان است که شما از گردونه‌ی رقابت تجاری حذف می‌شوید و ممکن است تمام اعتبار خود را از دست بدهید.

شهرت شما به عنوان یک برند معتبر به خطر می‌افتد

داشتن فالوور فیک شهرت شما را به عنوان یک برند معتبر به خطر می‌اندازد. به سرعت محبوبیت شما کاهش پیدا می‌کند و می‌تواند باعث شود فرصت شما برای کسب درآمد آنلاین از بین رفته و در نهایت برند شما هم برای عدم اعتمادی که مخاطبان به آن پیدا خواهند کرد، حذف شده و با شکست مواجه شود.

راه‌های شناسایی فالوور فیک اینستاگرام

از سال گذشته اینستاگرام اعلام کرد که حداقل ۹۵ میلیون ربات در نقش کاربران انسانی، برای فعالیت در پیج‌های مختلف ظاهر شده‌اند. به همین دلیل بود که سعی در کشف و پیدا کردن راه‌هایی برای حذف فالوورهای فیک سر زبان‌ها افتاد. به کمک راه‌‌های مختلفی برای تشخیص این ربات‌ها و همچنین ربات حذف فالوور فیک رایگان ، می‌توان فالوورهای فیک را تشخیص داده و آن‌ها را حذف کرد.
از جمله این راه‌های نشخیص شامل موارد زیر است:

کامنت‌های بی‌ربط و تکراری

نشانه‌ی اصلی تعامل ربات با صفحات؛ کامنت ‌های ثبت‌ شده در مورد پست‌ها است. اگر برندها متوجه کامنت‌ هایی می‌شوند که کاملا درست به نظر نمی‌رسد یا بی‌ربط و بدون محتوا هستند این خود زنگ خطری برای وجود ربات‌ها در میان فالوورهای پیج اینفلوئنسرهای مختلف است.

کیفیت پایین محتوا

اینفلوئنسرها علی‌رغم ارسال محتوای کمتر از حد متوسط، ممکن است حجم زیادی از دنبال‌کنندگان را در حساب خود داشته باشند. برندها باید از نشانه‌ها و مواردی که در مورد کیفیت محتوای ارائه‌شده‌ی آن‌ها و میزان فالوورهای صفحه، در رابطه با صحت فالوورها و بررسی تعامل آن‌ها، درستی دنبال‌کنندگان صفحات را در نظر بگیرند.

نسبت فالوور به فالووینگ

اگر اینفلوئنسرها هزاران حساب را در فالووینگ‌های خود داشته باشند اما در عوض مقدار کمی دنبال‌کننده در صفحه‌ی او وجود داشته باشد، این نسبت می‌تواند نگران‌کننده باشد. اغلب اوقات، ربات‌ها بر اساس دنبال‌کردن متقابل کار می‌کنند. به این معنی که ربات‌های موجود در حساب اینستاگرام، صفحات متعدد و بسیاری را دنبال می‌کنند تا تعداد در نهایت بتوانند فالوورهای صفحه را افزایش دهند. به عنوان یک قاعده‌ی کلی، اینفلوئنسرها فالوورهای بیشتری نسبت به فالویینگ‌های خود دارد که همین امر باعث تاثیرگذاری آن‌ها می‌شود.

افزایش ناگهانی فالوورها

نشان‌گر اصلی شناسایی ربات‌ها، فعالیت‌های مشکوک و رشد ناگهانی در تعداد فالوورهای آن‌ها است. این به طور معمول نشان می‌دهد که اینفلوئنسر، یک دسته از حساب‌های ربات را در یک زمان کوتاه خریداری کرده است.

میزان تعامل

نسبت تعامل با صفحه مثل لایک، کامنت (نظر)، سِیو (ذخیره) و شِیر (به‌اشتراک‌گذاری) در مقایسه با نسبت دنبال‌کنندگان هم می‌تواند یک عامل مهم باشد. برخی اینفلوئنسرها برای افزایش برندهای مختلف، نرخ تعامل بیشتری را خریداری می‌کنند. هرچند ربات‌های جدید اکنون قادر به شبیه‌سازی تعامل طبیعی و منظم هستند. بنابراین تشخیص آن دشوارتر است.

کیفیت پایین اطلاعات پروفایل

در بررسی‌ها مشخص شده است که اینفلوئنسرهای واقعی که ربات‌ها و فالوورهای فیک در حساب آن‌ها وجود ندارد، اغلب آن‌ها دارای تصاویر، نام‌ کامل، شهر و زندگی‌نامه‌هایی بودند که اغلب و به ظاهر، با اعتبار هستند. نبود اطلاعات درست و کیفیت پایین اطلاعات پروفایل می‌تواند یکی از نشانه‌های مهمی باشد که برای تشخیص فالوورهای فیک و اینفلوئنسرهای دارای فالوور فیک، به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد.

تعداد پست‌های اینستاگرام

تعداد پست‌های اینستاگرام هم یکی دیگر از روش‌ها و عوامل مورد استفاده برای سایت تشخیص فالوور فیک است. به طور معمول افراد با گذشت زمان و برقراری ارتباط با مخاطبان خود، می‌توانند شناخته شوند و تعامل‌ بیشتری را کسب کنند. این به معنی فعالیت‌های مستمر و زیاد افراد در صفحات است. اگر صفحه‌ای، تعداد پست‌های منتشر شده در آن محدود بود اما دنبال‌کنندگان آن، به طور مشکوکی یک عدد بزرگ را نشان می‌داد، نشانی از فیک بودن فالوورهای موجود در صفحه است.

آموزش حذف فالوور فیک

تا به این‌جا از اهمیت تشخیص فالوورهای فیک برای برندهایی که قصد برقراری رابطه تجاری و تبلیغ محصولات و خدمات خود، توسط اینفلوئنسرها را دارند؛ آگاه شدید. همچنین از الگوریتم خاص اینستاگرام برای مقابله با این ربات‌های فالوور فیک صحبت کردیم. با این حال اگر شما حسابی را پیش از این خریده‌اید که از صحت فالوورهای آن اطمینان ندارید یا خودتان قبلا اقدام به استفاده و خرید ربات‌های فالوور کرده‌اید، بهتر است به فکر حذف فالوور فیک باشید. برای انجام این‌ کار می‌توانید از دو راه کلی و اصلی به سراغ حذف فالوور فیک بروید.

 روش اول: شناسایی و حذف یکی یکی فالوورهای فیک

شاید بتوان گفت سخت‌ترین و دشوار‌ترین راهی که برای پارک کردن فالوورهای فیک می‌توان امتحان کرد، این مورد است. برای حذف و شناسایی یکی یکی فالوورهای فیک صفحه اینستاگرام خود، باید به قسمت فالوورها بروید، سپس تک به تک فالوورهای خود را بررسی کنید و با توجه به نشانه‌ها و علائمی که درمورد ربات‌ها گفته شد، آن‌ها را از لیست خود حذف کنید.

روش دوم: استفاده از اپلیکیشن و سایت حذف فالوور فیک
یک راه دیگری هم برای انجام این کار وجود دارد و آن‌ هم استفاده از سایت تشخیص فالوور فیک یا برنامه حذف فالوور فیک در اینستاگرام است. به کمک این برنامه‌ها می‌توانید به راحتی حذف دسته جمعی فالوورهای فیک خود را انجام دهید. برای حذف دسته جمعی فالوور های فیک همچنین می‌توانید از اپلیکیشن‌های مناسب هم استفاده کنید. برنامه حذف فالوور فیک در اینستاگرام برای اندروید و برای ios موجود است.

معرفی ۱۲ اپلیکیشن برای حذف فالوور فیک اینستاگرام

کار کردن با بیشتر برنامه‌هایی که در این جا بررسی می‌کنیم ساده است. می‌توانید با استفاده از این برنامه حذف فالوور فیک در اینستاگرام برای اندروید و دیگر سیستم‌ها، دستی به سر و روی صفحه شخصی یا صفحه کاری برند خود بکشید و حفاظت و امنیت صفحه‌ی خود را در برابر الگوریتم‌های اینستاگرام و همچنین خطر حذف شدن صفحه، حفظ کنید. معرفی ۱۲ اپلیکیشن برای حذف فالوور فیک اینستاگرام اندروید و ios در ادامه آمده است:

۱- ربات اینستاگرام کاربر مجازی

اپلیکیشن‌های رایگان معمولا برای کاربران جذابیت بیشتری دارند، اما استفاده از آن‌ها گاهی می‌تواند به مشکلاتی برای پیج شما منجر بشود. اگر به دنبال یک نرم افزار تجاری و دارای پشتیبانی هستید به شما ربات اینستاگرام سایت کاربر مجازی را توصیه میکنیم که نرم افزاری امن و تست شده در این زمینه است.

ربات اینستاگرام کاربر مجازی در حقیقت پکیجی از ربات‌های مفید و کاربردی است که شناسایی و حذف فالوور فیک فقط بخش کوچکی از مجموعه ربات های موجود در این پکیج هستند. می‌توانید اطلاعات بیشتر درباره ربات اینستاگرام کاربر مجازی را از سایت سازنده آن دنبال کنید.

۲- Follower Analyzer

حذف فالوور فیک

این برنامه که برای سیستم‌عامل‌های اندروید قابل استفاده است، تجزیه و تحلیل دنبال‌کنندگان صفحه‌ی اینستاگرام شما را در اخیتارتان قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید وضعیت تعامل میان دنبال‌کنندگان خود و پست‌های منتشر شده در صفحه را هم مورد بررسی قرار دهید.

۳- Follower and Unflollower Analytics for Instagram

پیگیری و عدم پیگیری افراد به کمک دومین برنامه‎ی معرفی شده بسیار است. می‌توانید با استفاده از ردیاب فوری آن‌، در مورد طیف وسیعی از تجزیه و تحلیل‌های مربوط به حساب اینستاگرام خود مطلع شوید.

۴- Followers for Instagram!

یک اپلیکیشن مناسب و خوب برای سیستم‌عامل‌های ios. به کمک آن تعامل میان خود و دنبال‌کنندگان را زیرنظر بگیرید. ویژگی‌های اصلی این برنامه رایگان است اما در چند مورد از امکانات خود، نیازمند به پرداخت دورن برنامه‌ای است.

۵- Followers Insights for Instagram

یکی دیگر از برنامه‌های اندروید مورد علاقه است که بیش از ۱۵۰۰۰۰ نفر به آن امتیاز ۵ ستاره داده‌اند و از کار کردن با آن رضایت داشته‌اند. این برنامه به شما علاوه بر ردیابی فالوورهای و فالووینگ‌ها، امکان پیگیری این که چه افرادی شما را مسدود کرده‌اند یا وفادارترین دنبال‌کننده‌ی شما چه کسی هستند را می‌دهد.

۶- Followers Tools for Instagram

برنامه دیگری که به عنوان برنامه حذف فالوور فیک در اینستاگرام برای اندروید در دسترس شماست، همین برنامه است. به کمک آن می‌توانید به اطلاعات زیادی در مورد حساب خود پی ببرید و مدیریت بهتری در حساب اینستاگرام خود داشته باشید.

۷- FollowMeter for Instagram

Ghost Unfollowers for Instagram & Fake I.G. Clean

FollowMeter  دارای یک رابط جذاب برای کمک به شما در مدیریت فالوورهای اینستاگرام است. این برنامه هم همانند دیگر برنامه‌های گفته شده، برا اندروید کاربرد دارد و می‌توان تعداد فالوورها و فالووینگ‌های حساب خود را مدیریت کنید. همچنین کل لایک‌ها، کل کامنت ها و بیشترین و کمترین عکسی که مورد پسند واقع شده است هم در این اپلیکیشن قابل دیدن است.

۸- Reports + Followers Analytics for Instagram

گزارش، تجزیه و تحلیل پیروان اینستاگرام برای سیستم‌عامل‌های اندروید، اصلی‌ترین وظیفه‌ای است که این برنامه به عهده دارد. این برنامه همچنین طیف وسیعی از ویژگی‌ها را برای بهبود تجربه اینستاگرام در نسخه رایگان خود ارائه می‌دهد.

۹- Ghost Unfollowers for Instagram & Fake I.G. Clean

حذف فالوور فیک

درتلفن‌های همراه خود، شما می‌توانید از این برنامه برای حذف دسته جمعی فالوور های فیک و فالوورهای روح استفاده کنید. همچنین از طریق این برنامه، برای نظارت بر ۱۰۰ پست آخر، ردیابی و حذف فالوورهای روح که به هیچ وجه تعامل ندارند و در آخرحذف آن‌ها از صفحه اینستاگرام خود، استفاده کنید.

۱۰- Tracker for Instagram

حذف فالوور فیک

این برنامه هم برای سیستم‌عامل‌های ios طراحی و راه‌اندازی شده است. به شما امکان می‎دهد دنبال‌کنندگان به دست آمده و از دست رفته‌ی خود را بررسی کنید و بر عملکرد پست‌های خود نظارت داشته باشید.

۱۱- Tracker for Instagram Followers & Unfollowers

حذف فالوور فیک

. نام این برنامه که ردیاب فالوورها و آن‌فالوورها است، توصیف خوبی برای عملکرد آن است. با وجود رایگان بودن اصلی‌ترین فعالیت‌های آن، پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای برای استفاده بیشتر از خدمات آن، وجود دارد.

۱۲- Who Unfollowed

حذف فالوور فیک

آخرین برنامه‌ای که در لیست برنامه‌های مناسب گوشی‌های اندروید به شما معرفی می‌شود این برنامه است. یک برنامه‌ی رایگان که برای تبلیغ صفحه خود در این برنامه، می‌توانید به راحتی با پرداخت هزینه‌ی اشتراک از مزایای آن استفاده کنید. لیست دنبال‌کنندگان اخیر، فالوورهای روح و … در میان امکاناتی است که این برنامه ارائه می‌دهد.

جمع‌بندی

با اهمیت حذف فالوور فیک در صفحات مجازی آشنا شدید. اگر حساب‎‌های فیک بسیاری زیادی در صفحه‌ی خود دارید چاره‌ای نیست جز از بین بردن و حذف تمام آن‌ها. اینستاگرام که با پیشرفته‌ کردن ربات‌ها و الگوریتم‌های خود به تشخیص و پاک کردن فالوورهای فیک در صفحات مجازی مشغول است، ممکن است به خاطر عدم تعامل لازم و وجود بیش از اندازه‌ی این فالوورهای اقدام به حذف حساب شما کند. صداقت همیشه بهترین سیاست است به ویژه اگر در مورد کسب‌وکار باشد. سعی کنید بر اساس محتوای متفاوت و خوبی که به مخاطبان ارائه می‌دهید، محبوبیت خود را به دست آورید.
نظر شما در مورد اینفلوئنسرها و برندهایی که اقدام به خرید فالوور فیک می‌کنند چیست؟ در قسمت نظرات سوالات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

‫۳ دیدگاه ها

  1. سلام …من اولین اپلیکیشنی که شما توی این صفحه گذاشتید برای پیدا کردن فالور فیک،دانلود کردم و حالا پیجم رو از دست دادم…باید چیکار کنم؟

    1. سلام. قاعدتا خود اینستاگرام به شما دستورالعمل بازگردانی میده
      ممنون که اطلاع دادید. چک می‌کنیم و در صورت نیاز این اپلیکیشن رو از لیست حذف می‌کنیم

  2. برنامه اولو حذف کنید از لیستتون?? دیشب زدم بقولی وصل شه ب پیجم بعد نیم ساعت ارور داد. الانم داخل پیج نمیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن