Search
Close this search box.
اینفوگرافیکبازاریابی دیجیتالبازاریابی محتوایی

اینفوموشن یا اینفوگرافیک متحرک چیست؟ آشنایی کامل با اینفوموشن

به این مقاله امتیاز دهید post

اهمیت تولید محتوای بصری روز به روز در حال افزایش است. تولید محتوای بصری به دلیل محبوبیت و جذابیت بالایی که دارند مسیر صعودی خوبی را در پیش گرفتند و در این راستا ابزارهای کاربردی و جدیدی هم وجود دارند که به این روند کمک می‌کنند. اینفوموشن یکی از این ابزارهاست که به تازگی در دنیای محتواهای تصویری وارد شده و طرفداران زیادی هم پیدا کرده است.

همانطور که از نام اینفوموشن پیداست، ترکیبی از اینفوگرافیک و موشن گرافیک باعث ایجاد چنین اسمی برای این عضو تازه وارد شدند. اینفوگرافیک و موشن گرافیک هردو از شاخه‌های اسم و رسم‌دار این حوزه هستند و شاید به همین دلیل، اینفوموشن با استقبال خوبی مواجه شده است. اما شاید برای اولین بار باشد که اسم اینفوگرافیک یا موشن گرافیک را می‌شنوید، پس لازم است تا قبل از هرچیز به توضیح این دو بپردازیم و سپس اینفوموشن را برایتان شرح دهیم.

آموزش اینفوموشن

اینفوگرافیک چیست؟

اینفوگرافیک از دو کلمه (Information) به معنی اطلاعات و (Graghic) به معنی گرافیک تشکیل شده است و در واقع به نمایش تصویری یا دیداری داده‌ها (Data)، اطلاعات (Information) و دانش (Knowledge) گفته می‌شود. معمولا اینفوگرافیک‌ها سعی می‌کنند تا مسائل پیچیده و ناملموس را به ساده‌ترین شکل ممکن بیان کنند به طوری که قابل فهم و واضح باشد. اینفوگراف‌ها شامل شکل، نقشه، نمودار، جدول و متن هستند و برخی معتقدند که اینفوگرافیک نوعی نقشه مفهومی است که با آن می‌توان مسائل را آسان‌تر از همیشه نشان داد.

این پاراگراف بیانگر یک تعریف کلی از دنیای بزرگ اینفوگرافیک است که سعی کردیم آن را به صورت خلاصه بیان کنیم. برای آشنایی بیشتر با اینفوگرافیک می‌توانید پست زیر را بخوانید:

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک به زبان ساده، به حرکت در آوردن تصاویر است. انیمیشن‌ها نیز تقریبا با همین مفهوم تعریف می‌شوند، با این تفاوت که در انیمیشن‌ بیشتر به داستان توجه می‌شود و از طریق آن مفهوم را به مخاطب منتقل می‌کنند اما موشن گرافیک بیشتر بر عناصر بصری متمرکز است. در موشن گرافیک به تصویر بیشتر از شخصیت‌ها توجه می‌شود و جنبه‌های سمبولیک، نشانه‌شناسی و تشریح رویدادها و فرآیندها در این هنر دیجیتال کاربرد زیادی دارند. موشن گرافیک در دنیای دیجیتال امروز جایگاه خوبی بدست آورده است و از آن در برندینگ، تبلیغات و حتی ساخت آیکون‌ها و لوگوها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آموزش موشن گرافیک از مبتدی تا پیشرفته

مراحل ساخت اینفوموشن

مراحل طراحی اینفوگرافیک متحرک و موشن گرافیک

تا به اینجا در مورد اجزای اصلی سازنده اینفوموشن یا اینفوگرافیک متحرک صحبت کردیم. احتمالا بارها و بارها در شبکه‌های اجتماعی یا تبلیغات مختلف نمونه‌ی اینفوگرافیک و موشن گرافیک را دیده باشید. این دو هنر جدید دنیای دیجیتال دست به دست هم دادند تا عضو جدیدی را به این خانواده اضافه کنند. اینفوموشن همان عضو جدید است که با اینکه در ابتدای مسیر قرار دارد اما آینده‌ای بسیار روشن در انتظارش خواهد بود. در ادامه مقاله به نکات مثبت و قابل توجه اینفوموشن می‌پردازیم و به شما خواهیم گفت که چرا انتخاب اینفوموشن به مراتب بهتر از محتواهای تصویری دیگر است.

ساخت اینفوموشن نیز همانند انواع دیگر طراحی‌های دیجیتال نیازمند طی مسیر مشخصی است. ظرافت و دقت جزو مواردی است که در ساخت اینفوموشن اهمیت بسیار بالایی دارد و رعایت آن‌ها می‌تواند به کیفیت بیشتر محصول نهایی شما کمک کند. در ادامه مروری سریع بر نکات ساخت یک اینفوموشن خواهیم داشت:

  • الگویی برای اینفوموشن خود متناسب با محتوا و مقدار داده‌ای که می‌خواهید نمایش داده شود، دریافت کنید. هرچه محتوای شما و داستانی که می‌خواهید روایت کنید، بیشتر گرافیکی باشد، از عناصر موشن گرافیک می‌توانید بهتر استفاده کنید.
  • قالب و سبک بصری را انتخاب کنید.
  • مهمترین حقایق و ارقام را برجسته و متحرک کنید.
  • برای تبدیل محتوای خود به نمایش پرده‌ای یا فیلم از تبدیل‌کننده‌های اینفوموشن همانند Animaker استفاده کنید.
  • ویدیوی خود را روایت کنید تا محتوای شما جذاب‌تر شود.
هشدار: نباید در استفاده از انیمیشن زیاده‌روی کنید زیرا ممکن است مخاطبان گیج شوند و نتوانند به درستی متمرکز شوند. همین موضوع باعث می‌شود تا به جای درگیر شدن با محتوا و برقرای تعامل با آن، سایت شما را به سرعت ترک کنند.

وقتی نوبت به ساخت اینفوگرافیک‌های متحرک جذاب می‌رسد، باید چند نکته ساده را رعایت کنید. همه تجسم داده‌ها به صفحه اول نمی‌رسند و شما باید هدف، مخاطب، منطق، رنگ‌ها، سایه‌ها، تضادها، سبک و میزان طنزی را که می‌خواهید اضافه کنید در نظر بگیرید. در ادامه چند مرحله را به شما خواهیم گفت تا بتوانید اینفوموشنی بسازید که تعامل زیادی با مخاطبان داشته باشد و به راحتی ویروسی شود.

  • با یک داستان شروع کنید

ممکن است بخواهید قبل از شروع کار داستانی بنویسید و به ایده‌های خود فکر کنید. خط داستانی به شما کمک می‌کند ادامه محتوا را به راحتی بتوانید ادامه دهید و ایده‌هایی با استفاده از تصاویر، نمودارها، انیمیشن‌ها و فیلم‌های انتخاب شده ایجاد کنید.

  • بر روی یک داستان واحد تمرکز کنید

ممکن است فکر کنید اطلاعات زیادی در مورد نام تجاری خود برای به اشتراک گذاشتن دارید، اما با اینکار مخاطبان خود را گیج خواهید کرد. یک داستان بگویید و آن را به گونه‌ای تعریف کنید که برند شما را تقویت کند و تصویر مثبتی از کسب و کار شما به مخاطبان ارائه دهد.

  • قبل از انتخاب طرح خود، اطلاعات کسب کنید

برخی از افراد ابتدا یک طرح تصادفی انتخاب می‌کنند و سپس قصد دارند برای زمینه‌های مختلف آن اطلاعات کسب کنند. اما این فرآیند کاملا اشتباه است. شما باید این روند را معکوس کنید. داده ها، تحلیل ها یا گزارش‌ها را بخوانید و مناسب‌ترین طرح را برای انتقال پیام انتخاب کنید.

  • با زبان خواننده خود صحبت کنید

علاوه بر اینکه می‌خواهید حرفه‌ای به نظر برسید و روی اطلاعات تمرکز کنید، باید اطمینان حاصل کنید که مخاطبان می‌توانند محتوای شما را تفسیر کنند. به زبان آن‌ها صحبت کنید و لحن مناسبی را اتخاذ کنید تا بتوانید روابط تجاری قوی برقرار کرده و پیام خود را راحت‌تر منتقل کنید.

  • لحن برند خود را ایجاد کنید

جدا از تمرکز بر عملکرد مخاطب خود، باید یاد بگیرید که چگونه اینفوموشن را با لحن برند خود ایجاد کنید. تفاوتی ندارد که بخواهید نزدیک، حرفه‌ای یا دوستانه به نظر برسید، در هر صورت باید مطمئن شوید که اینفوموشن‌های شما نمایانگر شخصیت برند شماست.

  • داده‌های خود را محدود کنید

ممکن است بخواهید تمام داده‌های آخرین تحقیقات خود را وارد کنید، اما از خود بپرسید که مخاطبان شما واقعاً به چه چیزهایی علاقه دارند و قسمتی از داده‌‌هایی که در روند تصمیم‌گیری مخاطبان شما نقشی ندارند حذف کنید. با محدود کردن اطلاعاتی که دریافت کردید بهتر می‌توانید محتوای خود را آماده کنید.

  • عناصر بصری ثابت را حفظ کنید

وقتی نوبت به تجسم می رسد، باید از همان رنگ‌ها ، سایه‌ها و طرح‌های گرافیکی استفاده کنید تا محتوای شما منظم و طراحی شده به نظر برسد. فقط به دلیل داشتن فیلم، GIF و پس زمینه متحرک، مجبور نیستید از آنها در هر زمینه استفاده کنید. برای جلب توجه بیشتر مخاطبان به قسمت‌های مهم تجسم داده خود، از انیمیشن استفاده کنید.

آیا علاقه‌مند به یادگیری اینفوموشن، اینفوگرافیک حرفه ای هستید؟

ویدیو دوره ساخت اینفوموشن

اینفوموشن چطور ایجاد شد؟

پیشرفت تکنولوژی و دنیای دیجیتال باعث شده که مخاطبان به انتقال سریع مفهوم و دریافت اطلاعات در کمترین زمان ممکن بیشتر علاقمند شوند. مخاطبان و کاربران فضای دیجیتال روزانه با حجم زیادی از اطلاعات مواجه می‌شوند و به همین دلیل دوست دارند تا بیشترین اطلاعات را در کمترین زمان ممکن به مغز منتقل کنند و از اتفاقات مختلف خبردار شوند. همین موضوع باعث شد تا محتواهای متنی رفته رفته جای خود را به محتواهای تصویری بدهند. محتواهای تصویری و مخصوصا ویدیویی به دلیل اینکه از متن جذابیت بیشتری دارند، مفاهیم را راحت‌تر می‌توانند منتقل کنند، البته این به معنای عدم جذابیت محتواهای متنی نیست ولی مخاطب امروزی تصویر را بیشتر می‌پسندد.

بعد از مدتی فضای دیجیتال و دنیای رسانه مملو از محتواهای تصویری شد. با این کار کاربران مجبور بودند تا منتخبی از تصاویر و ویدیوها را دنبال کنند تا بتوانند مفهوم آن‌ها را درک کنند. اینفوگرافیک با ورود خود به دنیای دیجیتال باعث شد که تصاویر در کمترین زمان ممکن مطلب مورد نظر خود را به گوش همه برسانند. اما پس از مدتی تصاویر و عکس‌ها به تنهایی برای مخاطبان کافی نبودند و تمامی اطلاعات مدنظر را از یک اینفوگرافیک نمی‌شد دریافت کرد. به همین خاطر محتواهای ویدیویی در بین افراد، بیش از پیش محبوب شد و همه افراد به این سمت رفتند که محتوای ویدیویی منتشر کنند تا محتوای آن‌ها مورد بازدید قرار بگیرد. نه تنها در شبکه‌های اجتماعی بلکه در اغلب رسانه‌ها، تولید محتوای ویدیویی در راس کارها قرار گرفت.

با گذشت زمان ویدیو به تنهایی جذاب نبود و دقیقا زمان یک تحول بود. موشن گرافیک با ورود خود، این تحول را رقم زد و توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد. موشن گرافیک‌ها با طراحی جذاب در کمترین زمان، حجم زیادی از اطلاعات را به ساده‌ترین شکل ممکن به گوش مخاطب می‌رساند. موشن گرافیک را می‌توان نوعی انیمیشن نامید که توهم حرکت تصاویر را ایجاد می‌کند.

بعد از محبوبیت بالای اینفوگرافیک و موشن گرافیک، طراحان به این فکر افتادند که نوع جدیدی از محتواهای تصویری را روانه بازار کنند و به همین خاطر اینفوموشن به وجود آمد.

 اینفوموشن به مراتب از اجزای سازنده خود جذاب‌تر است به دلیل این که بسیاری از کسب و کارها و طراحان هنوز از وجود آن اطلاعی ندارند و اگر به آن مسلط باشید و بتوانید به درستی استفاده کنید، به پیشرفت شما کمک زیادی می‌کند. اینفوموشن‌ها به این دلیل جذاب هستند که سادگی و قابل فهم بودن اینفوگرافیک و جذابیت و محبوبیت موشن گرافیک را در کنارهم دارند.

چرا اینفوموشن نسبت به اینفوگرافیک تاثیر بیشتری دارد؟ مزیت‌های اینفوموشن

افزودن حرکت به تصاویر اینفوگرافیک باعث شده تا تاثیرگذاری آن‌ها تا حد زیادی افزایش پیدا کند و در این بخش، به دلایل این اتفاق می‌پردازیم:

اینفوموشن توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند

پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی که اکنون در سراسر دنیا وجود دارند، علاوه بر تصاویر، از انواع گیف‌ها و ویدیوها نیز پشتیبانی می‌کنند. بخش ارتباطات ویدیویی بیش از پیش مورد توجه مخاطبان قرار دارد و همین موضوع باعث می‌شود که به حرکت درآوردن تصاویر اینفوگرافیک توجه بیشتری را به سمت خود جلب کند و در نتیجه تاثیرگذاری بیشتری هم داشته باشد.

اینفوموشن باعث افزایش تاثیر بازاریابی شما می‌شود

اینفوموشن‌ها همچنین می‌توانند در بازاریابی دیجیتال به کمک شما آیند و در موقعیت‌ها مختلف مورد استفاده واقع شوند. در یکی از کمپین‌های ایمیل مارکتینگ در سال ۲۰۱۴ که برای معرفی محصول خود از اینفوموشن استفاده کردند، آمار منتشر شده به خوبی نشان‌دهنده تاثیر مثبت اینفوموشن است. طبق این آمار، نرخ بازدید ۶%، نرخ کلیک ۴۲%، نرخ تبدیل ۱۰۳% و درآمد ۱۰۹% افزایش داشته است. همچنین با استفاده از اینفوموشن در پست‌های بلاگ خود می‌توانید جذابیت دوچندانی به بلاگ خود بیافزایید و ترافیک آن را افزایش دهید.

اینفوموشن باعث درک بهتر مخاطب از محتوای موردنظر می‌شود

فلسفه به وجود آمدن اینفوگرافیک ساده کردن مسائل پیچیده یا به اصلاح جویدن لقمه و حاضر کردن آن بود. چند اینفوگرافیک در کنارهم می‌توانند مسائل سخت و دشوار را به راحتی به مخاطبان بفهمانند.

اینفوموشن با مخاطبان تعامل برقرار می‌کند

به دلیل اینکه اینفوموشن یک خط داستانی را برای مخاطب ایجاد می‌کند، مخاطب برای دنبال کردن ادامه این داستان و مشاهده ویدیوهای مشابه آن، کلیک می‌کند، ورق می‌زند و هرکاری که نیاز باشد تا ادامه آن داستان را دنبال کند، انجام می‌دهد و همین امر باعث ایجاد تعامل بیشتر و درنتیجه رتبه بهتر در جستجوی گوگل یا جذب مخاطب در شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

کاربردهای اینفوموشن

اینفوموشن‌ها در دنیای دیجیتال امروز کاربردهای فراوانی دارند و به دلیل تازگی و جذابیتی که دارند، صاحبین کسب و کارها را به این فکر انداخته‌اند که در مسائل مختلف و شیوه‌های گوناگون مثل تیزرهای تبلیغاتی، معرفی محصول و شبکه‌های اجتماعی از اینفوموشن استفاده کنند. در این قسمت قصد داریم تا بیشتر با کاربردهای اینفوموشن در مواردی که گفته شد و همچنین با نرم‌افزارهای ساخت آن آشنا شویم.

ساخت تیزر

در عصر تبلیغات کنونی، ساخت تیزرها بسیار مهم هستند و اگر به درستی انجام شوند می‌توانند مخاطبان زیادی را جذب خود کنند. به همین خاطر چند سالی است که صاحبین کسب و کارها در ساخت تیزرها وسواس بیشتری به خرج می‌دهند و البته علاقه دارند که متفاوت و خاص باشند تا به راحتی در ذهن مخاطب جای بگیرند. ساخت تیزر به صورت اینفوموشن می‌تواند این اتفاق را رقم بزند و خواسته‌های صاحبان کسب و کارها را برآورده کند. علاوه بر این در تبلیغات باید بتوانید مفاهیم را به ساده‌ترین شکل و در کمترین زمان ممکن به مخاطب منتقل کنید. احتمالا شما هم می‌توانید حدس بزنید که این ویژگی‌ها بسیار شبیه به خصوصیات اینفوموشن است و به همین دلیل ساخت تیزر به این شکل در سال‌های گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی

افرادی که در شبکه‌های اجتماعی اوقات خود را می‌گذرانند، محتوای بصری و مخصوصا از نوع جذاب آن را بسیار می‌پسندد و چه چیزی بهتر از اینفوموشن برای ایجاد جذابیت و انتقال مفهوم؟ مورد دیگری که در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند کسب و کار شما را جلو بیاندازد و مخاطبان زیادی را جذب کند، به کار بردن خلاقیت است. اینفوموشن به عنوان بستری جدید دست شما را برای ایجاد خلاقیت‌های گوناگون باز می‌گذارد و همین امر کافیست تا از امروز اینفوموشن را در شبکه اجتماعی خود به کار ببرید.

محتوای بصری سایت

چیزی که در محتوای سایت‌ها با آن مواجه هستیم، حجم زیادی از متن است که باید خواننده را ترغیب کند تا آن مطالب را بخواند و به پاسخ سوال یا اطلاعات مورد نظر خود برسد. در این میان احتمال اینکه در میان راه خواننده خسته شود و سایت شما را ببندد افزایش پیدا می‌کند و همین امر باعث می‌شود تا گوگل امتیاز منفی برای شما در نظر گرفته و به مرور زمان به رتبه‌های پایین‌تر سقوط کنید. راه‌حلی که برای این موضوع وجود دارد این است که گاهی نوشتن متن ترغیب‌کننده به تنهایی کافی نیست و باید از یک ابزار کمکی به اسم محتوای تصویری استفاده کنید تا هم خواننده از یکنواختی متن خسته نشود و هم جذابیت به متن شما اضافه شود. هرچقدر سعی کنید مخاطب را بیشتر در سایت خود نگه دارید، باعث بهبود رتبه شما در گوگل خواهد شد. برای ایجاد جذابیت برای مخاطبان سایت خود نیز بهترین گزینه محتوای ویدیویی و در راس آن‌ها اینفوموشن است.

معرفی چند نرم‌افزار ساخت اینفوموشن

پرطرفدارترین و شاید بهترین ابزاری که برای ساخت اینفوموشن استفاده می‌کنند را می‌توان افترافکت نامید، اما Visme و پاورپوینت نیز از جمله نرم‌افزارهای دیگری هستند که در ساخت اینفوموشن کاربرد دارند.

Visme:

 این مجموعه ابزار همه‌کاره به کاربران این امکان را می‌دهد که از اینفوگرافیک‌های استاندارد فراتر روند. با Visme می‌توانید ویدیو، صدا و انیمیشن را به اینفوگرافیک خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید داده‌های خود را وارد کنید، به داده‌های زنده متصل شوید یا اطلاعات را به بیش از ۲۰ تجسم داده وارد کنید. متن، رنگ و پس زمینه قابل تنظیم، ویژگی‌هایی هستند که به ساخت هرچه ساده‌تر کمک می‌کنند. حداکثر سه پروژه ماهانه به صورت رایگان ایجاد کنید یا از فضای ذخیره سازی اضافی، الگوها، ابزارها و حداکثر ۱۵ پروژه ماهانه با ۱۰ دلار در ماه لذت ببرید.

برای آشنایی بیشتر با این ابزار می‌توانید پست «معرفی Visme برای طراحی اینفوگرافیک آنلاین» را بخوانید.

پاورپوینت:

یکی دیگر از ابزاری که به راحتی می‌توان با آن اینفوموشن درست کرد، پاورپوینت است. این ابزار که احتمالا برای افراد زیادی نام آشنا به نظر می‌رسد، قابلیت‌های مختلفی دارد که می‌توانید با اضافه کردن آن‌ها به اینفوگرافیک‌های خود، به سادگی یک اینفوموشن جذاب را آماده کنید. پاورپوینت به دلیل اینکه ابزار ساده‌ای محسوب می‌شود و اغلب افراد تجربه کار با آن را دارند، برای افراد مبتدی مناسب‌تر است.

در پست «آموزش ساخت انیمیشن با پاورپوینت» می‌توانید چند تکنیک ساده و کاربردی برای ساخت اینفوموشن را یاد بگیرید.

افترافکت:

افترافکت یک ابزار حرفه‌ای برای تولید و تدوین محتواهای ویدیویی محسوب می‌شود. این ابزار به دلیل داشتن امکانات متعدد و متنوع به شما کمک می‌کند تا اینفوموشن خود را حرفه‌ای‌تر از همیشه بسازید. افترافکت نسبت به دو نرم‌افزار قبلی کاربردی‌تر و البته مناسب‌تر است اما در ابتدای راه به دلیل ویژگی‌ها و قابلیت‌های متعددی که در اختیار شما قرار می‌دهد، ممکن است باعث سردرگمی افراد مبتدی شود. به همین خاطر بهتر است که از این نرم‌افزار در زمانی استفاده کنید که دیگر مبتدی نیستید.

چگونه می‌توان کیفیت اینفوموشن‌ را بیشتر کرد؟

برای بالا بردن کیفیت اینفوموشن‌ها باید به موضوعی که انتخاب می‌کنید، دقت کنید، ساده، کوتاه و قابل فهم بودن را هم فراموش نکنید. برای انتخاب موضوع، می‌توانید از هرموضوعی که در ساخت اینفوگرافیک‌ها استفاده می‌شود، بهره‌مند شوید. حتما قبل از شروع طراحی، داستان طرح خود را آماده کنید تا دید بهتری نسبت به مسیر پیش‌روی خود داشته باشید. بهتر است از موضوعاتی برای اینفوموشن خود استفاده کنید که حرکت در آن‌ها وجود داشته باشد و اگر این حرکت به صورت مدور و چرخه‌ای باشد، اینفوموشن جذاب‌تری خواهید داشت.

کلام آخر

در نهایت ساخت اینفوموشن نیازمند خلاقیت و نوآوری است. آینده‌ی روشنی انتظار این هنر جدید را می‌کشد و شما می‌توانید با کسب دانش و مهارت‌های مربوط به این هنر، به پیشرفت خود یا کسب و کارتان و جذب مخاطبان و مشتریان بیشتر کمک کنید. آکادمی اینفوگرام در همین راستا دوره‌ای برگزار کرده است که به صورت کامل اینفوموشن را به شما آموزش می‌دهد. نکته قابل توجه اینجاست که اگر هیچ آشنایی با مفاهیمی که در این مقاله گفته شد ندارید، با شرکت در این دوره همه آن‌ها را خواهید آموخت. در این مقاله سعی کردیم تا اینفوموشن را به صورت کامل برای شما شرح دهیم و شما را با این عضور تازه وارد دنیای دیجیتال بیشتر آشنا کنیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و خوشحال می‌شویم که نظر یا تجربه‌ی خودتان در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

اینفوموشن چیست؟

اینفوموشن در واقع به حرکت در آوردن تصاویر اینوگرافیک یا موشن گرافیک کردن اینفوگرافیک‌هاست.

اینفوموشن چه کاربردی دارد؟

اینفوموشن یکی از انواع محتواهای ویدیویی است که در ساخت تیزرهای تبلیغاتی، محتوای بصری سایت، معرفی محصولات، انتقال مفاهیم پیچیده به روش ساده و شبکه‌های اجتماعی کاربرد دارد.

چطور می‌توانم اینفوموشن بسازم؟

برای ساخت اینفوموشن ابتدا باید به اینفوگرافیک و موشن گرافیک مسلط شوید و سپس برای ساخت اینفوموشن گام بردارید. اما اگر علاقمند به ساخت اینفوموشن هستید و تا به حال هیچ دانش و تجربه‌ای در این زمینه نداشتید، با شرکت در دوره کامل آکادمی اینفوگرام، صفرتا صد ساخت اینفوموشن را یاد می‌گیرید.

اینفوموشن بهتر است یا اینفوگرافیک؟

در پاسخ به این سوال دشوار می‌توان گفت، با توجه به اینکه هم‌اکنون استقبال از محتوای ویدیویی بیشتر از محتوای عکسی است، اینفوموشن تاثیر بیشتری در بین افراد دارد. البته اینفوگرافیک‌ها هنوز هم به تنهایی جذاب و پرطرفدارند و جز اصلی تشکیل‌دهنده اینفوموشن هم محسوب می‌شوند. پس پاسخ به این سوال را به شما واگذار می‌کنیم تا در بخش نظرات برای ما بنویسید که کدام یک از این دو را بیشتر می‌پسندید و چرا؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن