Search
Close this search box.
اینفوگرافیک

معرفی VISME ابزاری برای طراحی اینفوگرافیک آنلاین

۴/۵ - (۱ امتیاز)

یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای طراحی اینفوگرافیک، استفاده از ابزارهای طراحی اینفوگرافیک آنلاین است. در میان انبوه سایت‌ها و ابزارها، Visme از جمله ابزارهایی است که قابلیت‌هایی فراتر از طراحی اینفوگرافیک را به کاربران خود عرضه می‌کند.

Visme ابزاری برای ارائه اطلاعات و نمایش آن به صورت دیداری است. این ابزار به کاربران خود کمک می‌کند تا داده‌های خود را به صورت ارائه‌های بصری و اینفوگرافیک در بیاورند و بدین ترتیب اطلاعات خود را به روشی بسیار تاثیرگذارتر ارائه دهند.

در کارگاه «طراحی اینفوگرافیک بدون نیاز به فتوشاپ» درباره کار با نرم‌افزارهای آنلاین طراحی اینفوگرافیک بیشتر بیاموزید.

استفاده از Vismeبرای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان

دانش‌آموزان

بازاریابان

طراحان گرافیک

و تمام کسانی که به بصری‌سازی داده‌ها و طراحی اینفوگرافیک آنلاین و سریع نیاز دارند می‌توانند از این ابزار استفاده کنند.

ویژگی‌های Visme

امکان طراحی پروژه به صورت فردی و گروهی

Visme این امکان را به کابران خود می‌دهد که پروژه‌هایی از جمله طراحی اینفوگرافیک آنلاین را به صورت گروهی انجام دهند. برای این کار، این پلتفرم مجموعه‌ای از ابزارهای مدیریتی و سازمان‌دهی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. سرپرست تیم‌ها و مدیران با استفاده از Visme می‌توانند کارهایی از جمله طبقه بندی فایل‌ها و کنترل دسترسی افراد به هر فایل را انجام دهند.

امکان استفاده به صورت آنلاین و آفلاین

کاربران Visme می‌توانند در حالت آفلاین نیز از این پلتفرم استفاده کنند. این ویژگی سطح Visme را از تنها یک ابزار برای طراحی اینفوگرافیک آنلاین فراتر می‌برد و آن را به ابزاری ساده و برکاربرد برای طراحان تبدیل می‌کند.

قابلیت به اشتراک‌گذاری

کاربران Visme می‌توانند انواع قالب‌ها و طراحی‌های خود را آپلود کرده و در اختیار سایر کاربران قرار دهند. بدین ترتیب Visme را می‌توان منبعی برای دسترسی به انواع قالب‌های آماده و خلاقانه دانست. کاربران همچنین می‌توانند فایل‌های طراحی شده با Visme را در شبکه‌های اجتماعی، وبسایت‌ها و … به اشتراک بگذارند.

شخصی‌سازی قالب‌ها

این امکان وجود دارد که کاربران قالب‌های از پیش آماده Visme را تغییر دهند و آن را مطابق سلیقه خود شخصی‌سازی (customize) کنند.

ثبت نام در Visme

با وجود این که Visme  ابزاری فوق‌العاده برای طراحی اینفوگرافیک آنلاین و سایر موارد مربوط به طراحی گرافیکی است، استفاده از تمام امکانات آن به صورت رایگان امکان‌پذیر نیست. با این حال، Visme برنامه‌های متنوعی را برای باز کردن حساب کاربری برای کاربران خود تدارک دیده است. حساب‌های کاربری در Visme به دسته شخصی، بیزنسی و آموزشی تقسیم می‌شوند. در اینجا حساب‌های مخصوص حالت شخصی را به شما معرفی می‌کنیم.

حساب کاربری basic

هزینه: رایگان

امکان ایجاد ۳ پروژه

۱۰۰ مگابایت فضای ذخیره‌سازی

استفاده محدود از قالب‌ها

امکان دانلود فایل نهایی در فرمت JPG و PNG

استفاده محدود از نمودارها و ویجت‌ها

امکان انتشار پروژه‌ها

حساب کاربری standard

هزینه: ۲۵ دلار در ماه (یا ۱۴ دلار در ماه در صورت ایجاد اشتراک سالانه)

امکان ایجاد ۱۵ پروژه

۲۵۰ مگابایت فضای ذخیره‌سازی

استفاده ناممحدود از تمام قالب‌ها

دانلود فایل نهایی در فرمت JPG و PNG و PDF

استفاده نامحدود از نمودارها و ویجت‌ها

امکان انتشار پروژه‌ها

قابلیت ایجاد پالت رنگ

حساب کاربری Complete

هزینه: ۳۹ دلار در ماه (یا ۲۵ دلار در ماه در صورت ایجاد اشتراک سالانه)

امکان ایجاد پروژه به تعدا نامحدود

۱۰ گیگا بایت فضای ذخیره‌سازی

استفاده ناممحدود از تمام قالب‌ها

دانلود فایل نهایی در فرمت JPG و PNG و PDF و HTML

استفاده نامحدود از نمودارها و ویجت‌ها

امکان انتشار پروژه‌ها

قابلیت ایجاد پالت رنگ

امکان ضبط صوت

دسته‌بندی فولدرها

آموزش رایگان

یکی از بهترین ویژگی‌های  Visme انواع آموزش‌های رایگان این مجموعه است. این آموزش‌ها در قالب پست‌های وبلاگ، e-book و هندبوک، وبینارها و ویدیوهای آموزشی در دسترس کاربران مجموعه قرار دارند. در ادامه یکی از ویدیوهای آموزشی این وبسایت با عنوان «۵ ترفند سریع برای طراحی» را می‌بینید.

به طور خلاصه، Visme یکی از بهترین ابزارها برای طراحی اینفوگرافیک آنلاین است که دنیایی از امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد و همزمان با آموزش‌های رایگان، به شما می‌آموزش که چگونه از این امکانات استفاده کنید.

طراحی اینفوگرافیک آنلاین با Visme

۱- به سایت Visme بروید. از منوی بالای صفحه، روی زیرمنوی create کلیک کنید. از فهرستی که نمایش داده می‌شود گزینه infographics را انتخاب کنید.

طراحی اینفوگرافیک آنلاین

۲- در صفحه جدید روی دکمه create your infographic کلیک کنید.

طراحی اینفوگرافیک آنلاین

۳- در اینجا باید یک حساب کاربری در سایت ویسمی ایجاد کنید. این کار به دلخواه شما با استفاده از اکانت گوگل، فیسبوک یا خود سایت ویسمی امکان‌پذیر است. اگر از قبل اکانت کاربری ساخته‌اید کافی است وارد اکانت خود بشوید.

طراحی اینفوگرافیک آنلاین

۴- ویسمی به شما چندین قالب مختلف برای طراحی انواع اینفوگرافیک را نشان می‌دهد. اگر یکی از قاللب‌ها را انتخاب کنید می‌توانید به سادگی اطلاعات آن را تغییر بدهید. اگر هم مایل به استفاده از قالب آماده نیستید کافیست روی گزینه blanck template کلیک کنید.

طراحی اینفوگرافیک آنلاین

۵- یک قالب خالی با انواع امکانات به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید با کمک آن‌ها اینفوگرافی طراحی کنید. منوی قسمت طراحی به طور خودکار روی قسمت basics باز است. از این قسمت شما می‌توانید:

طراحی اینفوگرافیک آنلاین
  • انواع عنوان‌ها و نوشته‌ها با شکل‌ها و ابعات مختلف را از قسمت Header and Text به اینفوگرافیک اضافه کنید.
  • از قسمت Stats and figures استفاده کنید و انواع آمار جالب و کاربردی را به شکل گرافیکی نمایش بدهید.
  • از قسمت Graphics and Text گرافیک‌های ساده و کاربردی بردارید.
  • در قسمت diagrams تعدادی فلوچارت در دسترس شما قرار دارد.
طراحی اینفوگرافیک آنلاین

۶- در زیرمنوی Graphics می‌توانید از انواع گرافیک‌های ایستا و پویا استفاده کنید. گرافیک‌های پویا به‌خصوص وقتی بخواهید اینفوگرافیک‌های تعاملی برای سایت طراحی کنید به درد شما می‌خورند. انواع آیکون، تصویرسازی‌ها و کاراکترها در این بخش قرار دارند.

۷- به همین ترتیب می‌توانید سایر منوهای visme را ببینید و با آن‌ها کار کنید. نکته مهم این است که قبل از کار با ویسمی یا هر ابزار دیگری، با اصول طراحی اینفوگرافیک آشنا باشید.

اگر قصد ساخت اینفوگرافیک به صورت حرفه‌ای دارید پیشنهاد آکادمی اینفوگرام استفاده از نرم افزارساخت اینفوگرافیک Visme است. اگر از این ابزار استفاده کرده‌اید، لطفا تجربیات خود را در زیر این پست برای ما و سایر کاربران بنویسید.

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله نرم افزار ساخت اینفوموشن از سایت اینفوگرام را نیز مطالعه کنید.

 سوالات متداول طراحی اینفوگرافیک با Visme

آیا طراحی اینفوگرافیک با visme رایگان است؟

شما در نسخه رایگان ویسمی می‌توانید حداکثر سه اینفوگرافیک رایگان طراحی کنید و برای طراحی تعداد بیشتر نیاز به خرید اکانت دارید.

آیا به جز visme ابزار آنلاین دیگری برای طراحی اینفوگرافیک وجود دارد؟

ابزارهای آنلاین متعددی برای طراحی اینفوگرافیک وجود دارد. در کنار visme که یکی از بهترین‌ نرم افزارهای آنلاین طراحی اینفوگرافیک است، می‌توانید Canva و Piktochart را هم ببینید. برای اطلاعات کامل‌تر پست «معرفی ۱۲ نرم افزار ساخت اینفوگرافیک» را بخوانید.

آیا در visme می‌توانم اینفوگرافیک فارسی طراحی کنم؟

ویسمی فونت‌های عربی و فارسی را ساپورت می‌کند اما تعداد این فونت‌ها محدود است. برای ساخت اینفوگرافیک فارسی با visme باید اکانت بخرید و فونت‌های خود را آپلود کنید. اگر هم امکان این کار را ندارید، خروجی کار را دانلود کنید و متن‌ها را در یک نرم افزار آفلاین مثل پاورپوینت یا ایلاستریتور وارد کنید.

آیا visme فقط مخصوص طراحی اینفوگرافیک است؟

با استفاده از visme علاوه بر اینفوگرافیک می‌توانید انواع پست و استوری‌های اینستاگرام، پرزنتیشن و گرافیک‌های وب را طراحی کنید. پس خودتان را در ویسمی محدود به ساخت اینفوگرافیک نبینید.

آیا ثبت نام در visme رایگان است؟

بله. شما می‌توانید به صورت رایگان در ویسمی ثبت نام کنید و حتی پروژه انجام بدهید. اما برای استفاده کردن از تمام امکانات آن نیاز به خرید اکانت دارید. ویسمی چند مدل حساب کاربری غیررایگان را برای کاربرانش تعریف کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن