Search
Close this search box.
بازاریابی دیجیتال

آموزش کامل بخش insight در اینستاگرام

۲.۴/۵ - (۵ امتیاز)

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی بیشتر کسب و کارها در سراسر جهان به کسب و کار اینترنتی تبدیل شده‌اند. یکی از پرکاربردترین شبکه‌های اجتماعی در رونق کسب‌وکار اینترنتی، اینستاگرام است. این شبکه اجتماعی برای کاربرانی که حساب بیزینسی ایجاد می‌کنند و جویای کار و کسب درآمد هستند، امکانات و قابلیت‌ها جذاب و منحصر به فردی را به آپدیت‌های خود اضافه کرده است. با توجه به این قابلیت‌ها می‌توانید در راستای تلاش و بهبود پیج خود اقدامات بسیاری را انجام دهید. یکی از این قابلیت‌ها اینسایت(Insight) است که اطلاعات خوبی از حضور کاربران‌تان را در اختیارتان قرار می‌دهد، در ادامه با اینسایت به طور کامل آشنا خواهید شد.

اینسایت اینستاگرام چیست؟

یکی از قابلیت‌های اینستاگرام که می‌تواند روی بازده پیج و پست‌ها در پیج‌های بیزینسی تاثیرگذار باشد، اینسایت است. در قسمت اینسایت آمار کلی در رابطه با عملکرد پست، استوری و… پیج شما نمایش داده می‌شود. به کمک این قابلیت می‌توان فعالیت بازاریابی در اینستاگرام را مورد بررسی و آنالیز قرار داد. این اطلاعات و آنالیزها در آمار پیج به صورت واضح و روشن خود را نشان خواهند داد.

چگونگی فعال کردن اینسایت در اینستاگرام

برای فعال کردن این قابلیت کافیست به چند نکته توجه داشته باشید:

  1. در ابتدا اگر پیج شما پرایوت است باید آن را پابلیک کنید. پابلیک بودن پیج و داشتن حالت عمومی یکی از اولین و مهم‌ترین اقدامات برای فعال کردن اینسایت است.
    در پیج‌های شخصی که پرایوت هستند به هیچ عنوان نمی‌توان اینسایت را مشاهده کرد. 
  2. در مرحله بعدی به پروفایل پیج خود بروید و از قسمت Edit Profile گزینه‌ی Switch to Professional Account را انتخاب کنید. برای بیزینسی شدن پیج اکنون باید گزینه Business  را انتخاب کنید.

حال با انجام این مراحل می‌توانید قسمت اینسایت پیج خود را فعال کنید.

بیشتر بخوانید:

دوره آموزش اینستاگرام

در اینسایت پیج اینستاگرام چه اطلاعاتی نمایش داده می‌شود؟

این عبارات در پیج‌های بیزینسی و در قسمت Insight بیشتر دیده می‌شود. در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

·        Reach: این قسمت معمولا تعداد کاربران و تعداد دفعاتی که پست، استوری یا آی‌جی‌تی‌وی شما در روز نشان داده شده است را مشخص می‌کند. به ازای هر یک کاربری که از پست یا استوری شما دیدن کند به این تعداد اضافه خواهد شد.

·        Impressions: ایمپرشن هم تعداد دفعاتی که پست یا استوری شما به کاربر نشان داده شده است را مشخص می‌کند، در واقع نشان می‌دهد که محتوای شما به چه اندازه توسط کاربران دیده شده است. در این قسمت هر بار که یک کاربر از طریق home پست شما را ببیند به تعداد بیننده‌ها اضافه خواهد شد.
اگر نتیجه ایمپرشن محتوا بیش از reach باشد این موضوع نشان‌دهنده‌ی آن است که مخاطبان دنبال‌کننده شما چندین بار از پیج‌تان بازدید کرده‌اند. درواقع هرچه تعداد ایمپرشن آمار بیشتری را نسبت به reach نشان دهد، بازده پیج بسیار بهتر خواهد بود.

·        Interactions: این بخش به بخش تعامل معروف است، در اینترکشن تعداد اکشن‌ها و اقدامات انجام شده روی محتوا به شما نشان داده می‌شود.

·        Engagement: در این بخش هم تعداد لایک‌ها، سیو‌ها و … نشان داده می‌شود.

بخش‌های مختلف اینسایت پیج اینستاگرام

با وارد شدن به اینسایت پیج خود، با بخش‌های مختلفی روبه‌رو خواهید شد، این بخش‌ها عبارتند از:

۱.       Overview
در این بخش می‌توانید ببینید که در روزهای هفته یا در سی روز اخیر چه تعداد از کاربران نام پیج را جستجو کرده‌اند. از دیگر مواردی که در این بخش مشخص می‌شود می‌توان به قسمت top post، top stories و top IGTV پیج اشاره کرد. در این قسمت تمام پست‌ها، بر اساس بیشترین بازدید و بازخورد به شما نشان داده می‌شود. اگر به بخش آی‌جی‌تی‌وی و استوری هم بروید به همین ترتیب می‌توانید ویدئو‌های موجود در این بخش را با توجه به بیشترین تعداد بازدید از ابتدای فعالیت پیج خود ببینید.

آموزش اینسایت اینستاگرام
آموزش insight اینستاگرام

۲.      AUDIENCE
Audience در واقع یکی از بخش‌های اینسایت پیج اینستاگرام است که در آن اطلاعات بیشتری درباره کاهش و افزایش تعداد فالوورها به دست می‌‌آورید. از دیگر بخش‌های این قسمت می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

۳.       Growth
در این قسمت تعداد افرادی که در طول روز پیج شما را فالوو و آنفالوو کرده‌اند نشان داده می‌شوند. اگر بخواهید می‌توانید این تغییرات را در هفته اخیر هم مشاهده کنید.

۴.        Top Locations
این بخش تعداد فالوورها و دنبال‌کنندگان را به تفکیک شهر و کشور نشان می‌دهد.

۵.       Age Range
در این بخش رنج سنی فالوورها با توجه به جنسیت آن‌ها نشان داده می‌شود.

۶.       Gender
این بخش از اینسایت نشان‌دهنده‌ جنسیت دنبال‌کنندگان شما است. در این بخش درصد تعداد آقایان و خانم‌ها در پیج شما از یکدیگر تفکیک شده است.

۷.       Most active times
در این بخش می‌توانید آمار آنلاین بودن فالوورهای خود را در بازه‌های زمانی مختلف و در روزهای مختلف بررسی کنید. این بخش به شما بیشتر کمک می‌کند تا در ساعات مشخصی که تعداد بیشتری از فالوورهایتان آنلاین هستند پست و استوری بگذارید.

۸.     Content you shared
در این بخش می‌توانید استوری‌های خود را با آمار بازدیدکنندگان مشاهده کنید. این قسمت تمام استوری‌ها و پست‌های منتشر شده را با توجه به تعداد بازدیدکنندگان برای شما نمایش می‌دهد.

آموزش اینسایت اینستاگرام
آموزش insight اینستاگرام

چگونگی بررسی پیج بیزینسی با کمک اینسایت

هر بخش اینستاگرام(پست، استوری و آی‌جی‌تی‌وی) دارای اینسایت جداگانه است. از زمانی که پیج شما به یک پیج بیزینسی تبدیل شود می‌توانید تحلیل و آنالیز هر بخش را به صورت جداگانه بررسی کنید. در ادامه با اینسایت‌ بخش‌های مختلف بیشتر آشنا خواهید شد:

اینسایت پست

برای دیدن اینسایت کلی پست خود کافیست روی بخش پایین پست کهView  نام دارد کلیک کنید. در این قسمت به راحتی می‌توانید تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها، سیوها و شیر پست خود را ببینید. با آنالیز اینسایت پست‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که مخاطبان با کدام موضوع پیج‌تان بیشتر ارتباط برقرار می‌کنند و خواهان چه نوع پست‌هایی هستند. در واقع با بررسی کامل این قسمت می‌توانیم متوجه شویم که بازده کدام هشتگ‌ها بهتر بوده و با توجه به این گزینه‌ها  به پیشرفت و بیشتر دیده شدن پیج کمک کنیم.

بیشتر بخوانید:

دوره آموزش فروش در اینستاگرام

اینسایت پست اینستاگرام
آموزش insight پست اینستاگرام

اینسایت استوری

اینسایت هر استوری نیز قابل بررسی است. در ادامه با گزینه‌هایی که در اینسایت استوری با آن مواجه خواهید شد را معرفی خواهیم کرد:

Replies
این بخش نشان‌دهنده تعداد ریپلای‌های انجام شده روی استوری شما است.

Forward
تعداد افرادی را نشان می‌دهد که از این استوری رد شده‌اند و استوری بعدی شما را هم دیده‌اند.

Exited
تعداد افرادی را نشان می‌دهد که از صفحه استوری شما خارج شده‌اند. البته گاهی افراد از این مورد برداشت منفی می‌کنند، درصورتی که ممکن است استوری شما به پایان رسیده و سپس از پیج‌تان خارج شده‌اند.

Backwards
تعداد افرادی را نشان می‌دهد که از این استوری به سمت عقب برگشته‌اند.

Next Story
تعداد افرادی که از این استوری به استوری یک اکانت دیگر منتقل شده است را نشان می‌دهد.

آموزش اینسایت استوری اینستاگرام
آموزش insight استوری اینستاگرام

اینسایت آی‌جی‌تی‌وی

در این قسمت همانند سایر بخش‌های قبلی تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها و … نشان داده می‌شود. اما یکی از ویژگی‌های جالب آن نموداری است که آمار مخاطبان را براساس زمان ویدئو نشان می‌دهد.

اینسایت igtv اینستاگرام
آموزش inight آی جی تی وی اینستاگرام

ایجاد محتوای باکیفیت‌تر با بررسی اینسایت در اینستاگرام

در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات جامعی درباره‌ی اینسایت اینستاگرام برایتان عنوان کنیم.با بررسی و تحلیل اینسایت پست، استوری و آی‌جی‌تی‌وی خود می‌توانید بهترین و با کیفیت‌ترین محتوا را برای مخاطبین‌تان تولید کنید. تنها کافیست که تحلیل درستی از این بخش داشته باشید و با توجه به نتایج بتوانید به تقاضای مخاطبین خود به بهترین نحو ممکن پاسخ دهید.

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن