Search
Close this search box.
بازاریابی دیجیتال

راهنمای کامل درج آگهی استخدام در لینکدین

به این مقاله امتیاز دهید post

حدود یک دهه پیش، صفحه نیازمندی‌های روزنامه بهترین مکان برای پیدا کردن و معرفی فرصت‌های شغلی بود. کمی که جلوتر آمدیم، به عصر جادویی اینترنت رسیدم و فرصت‌های شغلی را جستجو کردیم. حالا می‌توانیم بگوییم که دنیای امروز و فردای ما، هر لحظه بیشتر و بیشتر به شبکه‌های اجتماعی وابسطه است.

در حال حاضر بسیاری برای پیدا کردن پروژه‌ها و فرصت‌های شغلی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. مهم‌ترین بستر هم در میان نام‌های مختلف، لینکدین است. شبکه اجتماعی که اصلا برای همین هدف آفریده شده است! چراکه احتمالا همانطور که می‌دانید، لینکدین بستری برای شبکه‌سازی و پیدا کردن افراد حرفه‌ای، پیدا کردن فرصت‌های شغلی جدید، استخدام کارمندان جدید و به طور کلی تعاملات حرفه‌ای است. این شبکه اجتماعی بیش از ۶۶۰ میلیون کاربر دارد و هر ثانیه، دو کاربر جدید در آن ثبت نام می‌کنند! بنابراین چه فرصتی از این بهتر؟!

اما چگونه می‌توانیم در لینکدین آگهی استخدام درج کنیم تا نیروی کار مناسب خود را پیدا کنیم؟ آیا درج آگهی استخدام در لینکدین رایگان است؟

در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا همه چیز درباره گذاشتن آگهی استخدام در لینکدین را بررسی کنیم.

راهنمای کامل درج آگهی در لینکدین

قبل از آنکه گذاشتن آگهی استخدام در لینکدین را انجام دهید، بهتر است برای شرکت یا مجموعه خود یک صفحه بیزینسی باز کنید. در لینکدین هم مثل اینستاگرام، صفحات بیزنسی تفاوت‌هایی با صفحات شخصی دارند. داشتن صفحه بیزنسی هم برای گذاشتن یک موقعیت شغلی مفید است و هم با تولید محتوا در آن می‌توانید اهداف دیگری در بخش بازاریابی محتوایی کسب و کار خود را دنبال کنید.

چگونه در لینکدین صفحه بیزنسی بسازیم؟

ساخت یک صفحه شرکتی در  LinkedIn کار بسیار ساده‌ای است. برای این کار باید:

۱. روی نماد “work” در گوشه سمت راست، بالای صفحه اصلی LinkedIn خود کلیک کنید. گزینه “create a company page” را انتخاب کنید.

۲. در مرحله بعد با توجه به اندازه کسب و کارتان، گزینه “small business” یا گزینه “medium to large business” را انتخاب کنید.

۳. مشخصات هویت صفحه، شرکت یا موسسه را وارد کنید و در نهایت روی گزینه “create page” کلیک کنید.

فراموش نکنید که اگر حساب LinkedIn شما جدید باشد، ممکن است پیام خطایی دریافت کنید. این پیام به این معنی است که؛ اگر می‌خواهید صفحه شرکتی داشته باشید، باید پروفایل خود را ایجاد و شبکه خود را گسترش دهید. پس از ایجاد صفحه، روی “شروع به ساخت صفحه خود” کلیک کنید و جزئیات بیشتر را اضافه کنید.

آیا علاقه‌مند به لینکدین مارکتینگ هستید؟

دوره آموزشی لینکدین مارکتینگ

مراحل درج آگهی استخدام در لینکدین

در ادامه برای درج آگهی استخدام در لینکدین، کافی است مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا وارد سایت لینکدین شده و لاگین کنید.

  • از بخش خانه یا همان صفحه اصلی لینکدین، روی آیکون “work” مانند عکس کلیک کنید. سپس در میان گزینه‌های نمایش داده شده، “Post a job” را انتخاب کنید.
درج آگهی استخدام در لینکدین
  • در مرحله بعدی جاهای خالی را که شامل عنوان شغل و لوکیشن محل کار است، انتخاب کنید و اگر موقعیت شغلی به صورت فریلنسی است، از مورد اول استفاده کنید.
استخدام کارمند در لینکدین
  • سپس حوزه کاری مرتبط با عنوان شغلی را انتخاب کنید.
  • در این مرحله باقی اطلاعات مورد نیاز باید تکمیل شود. مثلا در بخش توضیحات می‌توانید انتظارات خود را توضیح دهید. در بخش employment type  هم می‌توانید نوع همکاری خود را مشخص کنید. بعد از تکمیل کردن این فرم، از گزینه continue برای رسیدن به مراحل بعدی استفاده کنید.
  • در بخش بعدی می‌توانید چند سوال مرتبط به موقعیت شغلی، سابقه کار افراد و غیره را به صورت دلخواه اضافه کرده تا افراد مناسب را با معیارهای خود، بهتر شناسایی کنید.
  • در بخش بعدی می‌توانید حقوق در نظر گرفته شده را به اطلاعات آگهی خود اضافه کنید.
  • مرحله پرداخت را انجام داده و پس از بازبینی اطلاعات و تایید، آگهی شما ثبت خواهد شد. طبیعتا اگر از ایران قصد درج آگهی داشته باشید، با توجه به محدودیت‌های مربوط به تحریم باید از شرکت‌های واسط برای پیش بردن مراحل پرداخت و دیگر مسائل مربوط به آن، کمک بگیرید.

چگونه به صورت رایگان در لینکدین آگهی استخدام ثبت کنیم؟

مراحل بالا را خواندید؟ امکان پرداخت وجه برای ثبت آگهی را به دلایل مختلف ندارید؟ خب یک خبر خوب برایتان داریم! در لینکدین راه‌های جانبی هم وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، موقعیت شغلی خود را اطلاع‌رسانی کرده و نیروی کار مورد نظرتان را پیدا کنید!

در ادامه چند راه ساده برای به اشتراک گذاشتن آگهی استخدام در لینکدین را بررسی می‌کنیم:

پست بگذارید

یکی از راه‌های ساده و رایج این است که موقعیت شغلی خود را به همراه توضیحات لازم، در قالب یک پست منتشر کنید. حتی می‌توانید فرم آنلاینی بسازید و لینک آن را در انتهای همین پست قرار دهید تا افراد علاقمند با پر کردن آن، اعلام آمادگی کنند.

پست لینکدین خود را در سایر پلتفرم‌ها هم میتوانید تبلیغ کنید تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید. با توجه به جو و اتمسفر لینکدین احتمالا خبر موقعیت شغلی شما به گوش علاقمند و فعالان زیادی در حوزه کاریتان می‌رسد و نیروی کار خود را با صرف حداقل زمان ممکن پیدا خواهید کرد!

برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم پست «آموزش تولید محتوا در لینکدین» را بخوانید.

از کارمندان و همکاران خود کمک بگیرید

اگر در لینکدین فعال باشید، احتمالا دنبال‌کنندگان و همکاران مختلف زیادی را می‌شناسید که در این فضا مثل شما فعال هستند. هر یک از این افراد جامعه مخاطبی دارند که می‌توانند خبر موقعیت شغلی شما را دست به دست کرده و به پخش شدن هرچه سریع‌تر آن کمک کنند. بنابراین حتما از کمک آن‌ها استفاده کنید. همچنین همکاران شما می‌توانند علاوه بر به اشتراک گذاشتن موقعیت شغلی، از تجربه کاری خود در مجموعه شما هم صحبت کنند تا افراد بیشتری ترغیب به همکاری شوند!

از گروه‌های لینکدینی استفاده کنید

اگر تا به حال عضو گروهی در لینکدین نشدید، حالا وقتش رسیده که دست به کار شوید! با کمی جستجو می‌توانید گروه‌های مرتبط به حوزه کاری خود را پیدا کرده و در آن‌ها عضو شوید. انتشار خبر موقعیت شغلی جدیدی که دارید احتمالا با سرعت خوبی میان افراد حاضر در این گروه‌ها پخش می‌شود و آن‌ها هم به دیگران خبر می‌دهند.

حتما قوانین هر یک از این گروه‌ها را با دقت بخوانید تا انتشار آگهی استخدام خلاف قوانین نباشد. با کمی معاشرت در این گروه‌ها احتمالا می‌توانید از افراد زیادی برای پیدا کردن نیروی کار مناسب کمک بگیرید.

چگونه از طریق لینکدین استخدام شویم یا نیروی کار مناسب را پیدا کنیم؟

برای جمع‌بندی این مقاله بد نیست که به این سوال از هر دو زاویه دید مختلف پاسخ دهیم. اینکه به عنوان یک نیروی کار چگونه از طریق لینکدین کار مناسب پیدا کنیم و اگر کارفرماییم چگونه افراد مناسب را پیدا کنیم؟

به عنوان یک نیروی کار، لازم است بخش بخش پروفایل لینکدین خود را جدی بگیرید! تمام بخش‌های مختلف پروفایل خود را با دقت تکمیل کنید. اصول داشتن یک پروفایل حرفه‌ای را رعایت کرده و همواره اکانت خود را به روز نگه دارید. از تجربیات خود به صوت مستمر تولید محتوا کنید و با شبکه‌سازی در این شبکه اجتماعی سعی کنید برند شخصی خود را هر روز قوی‌تر کنید. هرچه افراد مختلف در حوزه کاری شما، محتوای باکیفیت‌تری ببینند و در نظرشان تخصص شما بیشتر به چشم بیاید، مسلما احتمال همکاری آن‌ها با شما بیشتر خواهد شد.

به عنوان کارفرما هم حضور در این فضا، تولید محتوای مناسب در بخش منابع انسانی برای جذب نیروی کار و شبکه‌سازی مناسب و با برنامه، به شما کمک می‌کند تا در مواقع لازم، نیروی کار مورد نظر خود را سریع‌تر و کم هزینه‌تر پیدا کنید.

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید، سپاس‌گزاریم. اگر سوالی درباره درج آگهی استخدام یا به صورت کلی مسائل مربوط به کاریابی در لینکدین داشتید، حتما در بخش کامنت‌ها آن را با ما به اشتراک بگذارید تا جواب آن را بررسی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن