Search
Close this search box.
بازاریابی دیجیتال

معرفی بهترین راه های افزایش نصب اپلیکیشن

به این مقاله امتیاز دهید post

اگر ایده جالبی برای طراحی یک اپلیکیشن در سر دارید یا در حال حاضر اپلیکیشنی طراحی و منتشر کرده‌اید قطعا مهمترین دغدغه شما داشتن تعداد نصب بالای اپلیکیشن است. زیرا افزایش نصب اپلیکیشن با موفقیت آن رابطه مستقیمی دارد. اما با حضور هزاران اپلیکیشن در استورها چطور می‌توان رقبا را کنار زد؟ در این مقاله از آکادمی اینفوگرام راهکارهایی را ارائه می‌دهیم که با توجه به آنها می‌توانید تا حد زیادی محبوبیت اپلیکیشن خود را افزایش دهید. برخی از این روش‌ها بسیار ساده هستند و برخی نیاز به بررسی و دقت بیشتری دارند. البته روش‌های تبلیغ و دیجیتال مارکتینگ برای گرفتن نصب برنامه را نیز توضیح خواهیم داد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

بهینه سازی تمامی صفحات دانلود اپلیکیشن در وب سایت خود یا اپ استورها

اگر برای کسب و کار خود اپلیکیشنی طراحی کرده‌اید قطعا لینک دانلود این اپ را در صفحه سایت خود نیز قرار می‌دهید. توجه داشته باشید این صفحه یا سایر صفحات سایت شما باید بهینه‌سازی شوند. در واقع توجه به سئو سایت کسب و کارتان اولین چیزی است که باید به آن توجه کنید.

بهینه سازی صفحه دانلود اپلیکیشن در اپ استور

شاید باورتان نشود ولی صفحات اپلیکیشن خود در تمامی استورها را نیز باید بهینه سازی کنید.  این کار بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند تا حد زیادی باعث افزایش نصب اپلیکیشن شود.  البته نتیجه خوب نیازمند تلاش مستمر است. در واقع شما باید مدت‌ها زمان بگذارید، برنامه ریزی و تلاش کنید تا پس از مدتی بتوانید نتیجه بگیرید.

انتخاب کلمات کلیدی درست، تحلیل رقبا، محتوای جذاب و مناسب، ترغیب کاربر به نظر دادن و حتی AB تست از کارهایی است که باید برای بهینه سازی صفحه اپ خود در استورها استفاده کنید تا صفحه شما بیشتر دیده شود.

شناخت مخاطبان برای افزایش نصب اپلیکیشن

چه کسانی مخاطب شما هستند؟ از بین این مخاطبان افراد با چه ویژگی‌هایی به احتمال قوی مشتری شما خواهند بود؟ آیا مخاطبان خود را به خوبی می‌شناسید؟ زمانی که ایده‌ای در ذهن شما شکل می‌گیرد و رشد می‌کند باید به پرسونای مخاطبان توجه کنید و اپلیکیشنی متناسب با نیاز مخاطبان طراحی کنید. هنگام انتشار اپلیکیشن در بسترهای مختلف نیز باید شناخت خوبی از مشتریان خود داشته باشید. پس بهتر است به سوالات زیر پاسخ دهید:

  1. مخاطبان من از چه زبانی استفاده می‌کنند؟
  2. مخاطبان چرا از اپلیکیشن استفاده می‌کنند؟
  3. آنها چه توصیفی از اپلیکیشن من دارند؟
  4. مخاطبان چه انتظاراتی دارند؟
  5. و ….
شناخت مخاطبان در افزایش نصب اپلیکیشن

شناخت و آنالیز رقبا

فقط شناخت مخاطبان مهم نیست. شما باید رقبای خود را نیز به خوبی بشناسید و همیشه خدمات بهتر، بیشتر، جدیدتر و جذابتری برای ارائه به مشتریان خود داشته باشید. در اینصورت چه تفاوتی با رقبا خواهید داشت.؟ نه تنها در خدمات بلکه در معرفی و تبلیغات نیز باید بهتر عمل کنید. پس شناخت رقبا، بررسی آنها و کنار زدن آنها از کارهایی است که یک کسب و کار موفق همیشه انجام می‌دهد. بهتر است سوالات زیر را درباره رقیبانتان از خود بپرسید:

  1. رقبای من چه کسانی هستند؟
  2. نقطه ضعف آنها چیست؟
  3. نقطه قوت آنها نسبت به اپلیکیشن یا کسب و کار من چیست؟
  4. از چه کلمات کلیدی برای جذب مخاطب استفاده می‌کنند؟
  5. چطور می‌توانم رقبا را کنار بزنم؟
  6. و …

انتخاب یک نام مناسب و جذاب برای اپلیکیشن

انتخاب یک نام مناسب در جذب مخاطب تاثیر بسیاری دارد. نامی که کوتاه باشد و به راحتی در ذهن بماند؛ در عین حال با معنا و جالب باشد. این کار نه تنها یک قدم مهم در برندینگ است بلکه می‌تواند تا حد زیادی در افزایش مخاطب تاثیر داشته باشد. پس زمان گذاشتن برای انتخاب یک نام مناسب برای اپلیکیشن بسیار مهم است. سعی کنید در نام برنامه از کلید واژه استفاده کنید.

آپلود اپلیکیشن در اپ استورهای معروف

اکثر برنامه‌هایی ایرانی که ساخته می‌شوند در استورهای ایرانی نظیر بازار، مایکت و … بارگذاری می‌شوند. سعی کنید اگر می‌توانید اپلیکیشن خود را در اپ استورهای معروف دیگر نظیر اپل استور یا گوگل پلی نیز بارگذاری کنید زیرا شانس دیده شدن اپلیکیشن در این اپ استورها بیشتر است.

هر کدام از اپ استورها قوانین خاص خود را دارند. شما باید از این قوانین پیروی کنید و در عین حال سعی کنید صفحات خود را در بهینه‌ترین حالت ممکن ایجاد کنید.

راه های افزایش نصب اپلیکیشن

استفاده از بیشترین کلمات کلیدی

بهتر است تا حد امکان از بیشترین تعداد کلمات کلیدی استفاده کنید. البته محدودیت‌های در تمامی استورها وجود دارد. شما باید با توجه به محدودیت کاراکتر بتوانید حداکثر تعداد کلمات کلیدی را در صفحه اپلیکیشن خود بیاورید. برای این کار بهتر است به نکاتی که در ادامه توضیح می‌دهیم توجه کنید.

از کلمات کلیدی تکراری استفاده نکنید

قطعا نباید از کلمات کلیدی تکراری استفاده کنید. شما محدودیت دارید و به جای کلمات تکراری بهتر است از کلید واژه‌های مختلف استفاده کنید تا بتوانید توجه تعداد بیشتری از مخاطبان را جذب کنید و با اینکار شاهد افزایش نصب اپلیکیشن خود باشید.

استفاده از اعداد

بهتر است اعداد را به صورت رقم بنویسید نه حروف! با اینکار می‌توانید محدودیت کاراکتر اعمال شده توسط اپ استورها را بهتر مدیریت کنید و از کلمات بیشتری استفاده کنید.

از کاما به جای فاصله استفاده کنید.

در اپ استورها می‌توان به راحتی کلمات را پشت هم نوشت. به همین دلیل نیازی نیست که از فاصله استفاده کنید. بهترین حالت استفاده از کاما بین کلمات است. زیرا فاصله یا Space باعث هدر رفتن تعداد کاراکترها می‌شود. پس به جای اینکه هم از فاصله و هم از کاما بین کلمات استفاده کنید، تنها از کاما استفاده کنید و با اینکار محدودیت کاراکتر را مدیریت کنید.

عبارت ها را به صورت مفرد به کار ببرید.

استفاده از عبارت‌ها به صورت مفرد باعث می‌شود کاراکترهای کمتری به کار ببرید. برای مثال فرض میکنیم یک اپلیکیشن بازی طراحی کرده‌اید. استفاده از کلمات بازی،شخصیت به جای بازی های، شخصیت های و …. باعث می‌شود کاراکترهای کمتری استفاده کنید. پس تا حد امکان کلمات را به صورت مفرد به کار ببرید.

طراحی یک آیکون جذاب و خیره کننده

اپلیکیشن‌های بسیاری در یک اپ استور وجود دارد و زمانی که مخاطب در استور میچرخد یا جستجو می‌کند با برنامه‌های زیادی رو به رو می‌شود. یکی از اولین مواردی که می‌تواند توجه مخاطب را جذب کند، ساختار بصری آیکون اپلیکیشن است. لوگو و رنگ‌های به کار رفته در آن بسیار مهم است. به همین دلیل آیکون اپ باید بسیار جذاب، خوشرنگ باشد و در عین حال کاربرد اپلیکیشن را نیز نشان دهد.

البته این عامل تاثیری در رتبه بندی برنامه در استور نخواهد داشت. تنها تاثیر آن بر جلب توجه مخاطبان خواهد بود. سعی کنید لوگو ساده باشد و در عین سادگی به آسانی مفهوم را به مخاطب انتقال دهد. به علاوه از رنگ‌ها و طرح‌هایی مرتبط و خیره کننده استفاده کنید.

طراحی آیکون اپلیکیشن

استفاده از تصاویر، اسکرین شات و ویدئو

در تمامی استورها باید توضیحاتی درباره اپلیکیشن خود به کاربران ارائه دهید. خوب است این توضیحات شامل تصاویر و ویدئو باشند. بخصوص اسکرین شات و ویدئو از محیط برنامه که برای کاربران بسیار جذاب و آموزنده خواهد بود.

این مورد نیز مانند آیکون تاثیری در رتبه‌بندی اپلیکیشن در استور ندارد ولی راهنمای خوبی برای آشنایی مخاطبان با برنامه است و به راحتی می‌تواند نظر مخاطبان رابرای نصب اپلیکیشن به خود جلب کند. اسکرین شات‌های ابتدایی نمایش داده شده و مخاطب حتما آنها را می‌بیند پس مطمئن شوید اولین اسکرین شات‌ها نسبت به بقیه محتوای جذابتری داشته باشند. به علاوه برای قرار دادن اسکرین شات و ویدئو نیز محدودیت خواهید داشت به همین دلیل پیشنهاد میکنیم از AB تست استفاده کنید تا بهترین محتوا را در صفحات خود قرار دهید.

آپدیت مداوم اپلیکیشن و رفع باگ ها

مهمترین کاری که باید انجام دهید آپدیت مدام اپلیکیشن است؛ زیرا مهمترین هدف شما باید رضایت مخاطبان باشد. بسیاری از افراد نیز به دنبال اپلیکیشن‌هایی هستند که همواره آپدیت ارائه می‌کنند و بهبود می‌یابند. پس اگر سعی کنید مستمر اپ خود را آپدیت کنید و در هر به روزرسانی نواقص قبلی را رفع کنید، امکانات جدیدی به آن بیفزایید یا نسخه جدید را بهبود بخشید قدم بزرگی در جذب مخاطب برداشته‌اید.

تشویق کاربران به دادن امتیاز و نظر برای اپلیکیشن

اینکه کاربران در اپ استورها به اپلیکیشن شما امتیاز خوبی بدهند یا کامنت‌های مثبتی بگذارند باعث می‌شود در رتبه‌بندی جایگاه بهتری کسب کنید. جایگاه بهتر نیز باعث می‌شود بیشتر دیده شوید. پس باید سعی کنید مخاطبان خود را به دادن امتیاز و نظر ترغیب کنید.

البته مهم است که این نظرات مثبت باشند. پس باید اپلیکیشن خوبی طراحی کنید. تعامل خوبی با مخاطبان داشته باشید و از آنها درخواست کنید به شما امتیاز دهند یا برای شما کامنت بگذارند.

تبلیغات

تبلیغات یکی دیگر از راه‌های افزایش نصب اپلیکیشن است. البته برای این روش باید بیشتر هزینه کنید ولی زمانی که به رشد مناسبی رسیدید باید به تبلیغات نیز فکر کنید. اما چه روش‌های تبلیغاتی برای افزایش نصب اپلیکیشن مناسب است؟

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بهترین گزینه به نظر می‌رسد. اینستاگرام و تلگرام شبکه‌هایی با مخاطبان بسیار بالا هستند. در این شبکه‌ها امکان فیلتر مخاطبان نیز وجود دارد. به علاوه امکان قرار دادن لینک دانلود مستقیم یا حتی فایل برای دانلود در تلگرام امکان پذیر است و همین امر دانلود را بسیار راحت می‌کند و می‌تواند تا حد بسیار زیادی باعث افزایش نصب اپلیکیشن شود.

تبلیغات اپلیکیشن در شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات در وب سایت‌های مختلف

تبلیغات در وب سایت‌های مختلف نیز امکان پذیر است. این تبلیغ می‌تواند به صورت نقد و بررسی اپلیکیشن در قالب یک مقاله و لینک به صفحه دانلود اپلیکیشن باشد یا به صورت تبلیغات بنری! هرچقدر وب سایت میزبان مخاطبان بیشتری داشته باشد احتمال دانلود بیشتر خواهد بود.

تبلیغات درون برنامه ای

تبلیغات درون برنامه‌ای را خود استورها اجرا می‌کنند. در واقع تبلیغات شما برای افراد هنگام استفاده از اپ‌های رایگان نمایش داده می‌شود. البته این نوع تبلیغات زیاد مورد پسند مخاطبان نیست. ولی برخی تبلیغات را بر اساس نصب اپلیکیشن تضمین می‌کنند که نوع دوم می‌تواند گزینه بهتری باشد.

پوش نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن یک روش تبلیغات جدید و نسبتا ارزان است. و با هزینه‌ای نه چندان زیاد می‌توانید به تعداد زیادی از مخاطبان شاید در حد چند میلیون تبلیغات بفرستید. البته این روش بر اساس نصب نیس و تضمینی بر اساس افزایش نصب اپلیکیشن ندارد ولی ارزان است.

سخن آخر

 مهمترین نکته این است که مخاطبان خود را بشناسید و اپلیکیشنی در جهت رفع نیازهای مخاطبان یا سرگرم کردن آنها بسازید که کیفیت بالایی داشته باشد و فقط به کسب درآمد از اینترنت فکر نکنبد.. سپس با نکاتی که گفتیم به راحتی می‌توانید اپلیکیشن خود را معرفی کنید و به تعداد بالایی از نصب برسید زیرا محصول باکیفیت که رضایت مخاطب را هدف قرار دهد همیشه مورد توجه قرار می‌گیرد. فقط کافی است اصولی قدم بردارید و صبر داشته باشید. به امید موفقیت!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن