Search
Close this search box.
بازاریابی دیجیتالبازاریابی محتوایی

آموزش صفر تا صد کسب درآمد از اینستاگرام با ۵ روش پربازده

به این مقاله امتیاز دهید post

اینستاگرام این روزها از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا و شاید محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است. عواملی مانند در دسترس بودن و تعداد بالای کاربران باعث شده است که این شبکه به محلی مناسب برای کسب درآمد تبدیل شود. در این پست به انواع روش‌ها و ترفندهای کسب درآمد از اینستاگرام می‌پردازیم.

چرا کسب درآمد از اینستاگرام؟

برای این که بدانید چرا کسب درآمد از اینستاگرام کارآمد و مهم است، یک لحظه خودتان را جای یک مشتری بگذارید: زمانی که به محصولی نیاز دارید، اول آن را در اینستاگرام سرچ می‌کنید یا وب؟ پس ساخت فروشگاه اینستاگرامی و مدیریت درست آن بسیار مهم است.

واقعیت این است که اینستاگرام در دسترس‌تر از بسیاری از سایت‌ّهای فروش محصول است. امکان مکالمه با ادمین پیج‌های مختلف، باعث می‌شود که فروشگاه‌های آنلاین جنبه انسانی‌تری داشته باشند و اعتماد مشتری‌ها راحت‌تر به آن‌ها جلب شود.

از همه مهم تر، اینستاگرام برای شما به عنوان یک کارفرما یا فروشنده نیز یک پلتفرم در دسترس و رایگان برای کسب درآمد است! پس اگر به کسب درآمد از منزل فکر می‌کنید، استفاده از اینستاگرام یکی از بهترین گزینه‌های شماست.

۵ روش کسب درآمد از اینستاگرام

روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از اینستاگرام وجود دارد که آن‌ها را معرفی می‌کنیم. این روش‌ها را می‌توانیم به دو دسته کسب درآمد مستقیم و کسب درآمد غیرمستقیم تقسیم کنیم. در کسب درآمد مستقیم، شما مستقیما با مشتری‌ها در تماس هستید و آن‌ها مبلغی را به شما می‌پردازند. اما در روش‌های غیرمستقیم، شما به جای مشتری‌ها با کسب‌وکارها طرف هستید و در ازای افزایش مشتری‌های آن‌ها مبلغی دریافت خواهید کرد.

۱- فروش مستقیم محصولات

کسب درآمد از اینستاگرام

اولین و در دسترس‌ترین روشی که برای کسب درآمد از اینستاگرام به ذهن می‌رسد، راه‌اندازی یک پیج فروش محصول و فروش مستقیم محصولات به مشتری است. هر هنر و کسب‌وکاری که داشته باشید از آشپزی گرفته تا خیاطی و ساخت زیورآلات، می‌توانید یک پیج اینستاگرام راه‌اندازی کنید و به فروش آن‌ها بپردازید.

۲- آموزش

کسب درآمد از اینستاگرام

در این روش کسب درآمد از اینستاگرام هم شما دوباره با مشتری به صورت مستقیم در تماس هستید، با این فرق که این بار شما برای کسب درآمد محصولی تولید نمی‌کنید؛ بلکه مهارت‌های مختلف را آموزش می‌دهید. آموزش طراحی گرافیکی، بازاریابی، آشپزی و خلاصه هر مهارتی که داشته باشید، می‌تواند روشی برای درآمدزایی شما در اینستاگرام باشد. یک ایده مناسب این است که در اینستاگرامتان مقداری آموزش رایگان قرار بدهید و در سایر پلتفرم‌های مخصوص برگزاری وبینار، به برگزاری کلاس آنلاین بپردازید. به عبارتی، اینستاگرام بستری خواهد شد که در آنجا هنرجوهایتان را پیدا می‌کنید و با آن‌ها تبادل مالی خواهید داشت.

۳- محتوای اسپانسردار

کسب درآمد از اینستاگرام

انتشار محتوای اسپانسردار جزو روش‌های غیرمستقیم کسب درآمد از اینستاگرام است. در این روش، شما با برندهای مختلف تماس می‌گیرید و در ازای مبلغی، پیج اینستاگرام و برند آن‌ها را در صفحه خودتان معرفی می‌کنید. دقت کنید که در این روش شما مبلغی از مخاطبان دریافت نمی‌کنید بلکه برندها هستند که به ازای انتشار تبلیغشان به شما پول پرداخت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

۶ روش برای استفاده از نظرسنجی اینستاگرام

البته اگر می‌خواهید از این روش درآمد داشته باشید، باید مراقب باشید که چگونه این کار را انجام می‌دهید! چرا که انتشار محتوای اسپانسردار بدون دقت کافی، نه‌تنها توجه مخاطبان را جلب نمی‌کند بلکه باعث می‌شود به تدریج علاقه‌شان را به صفحه شما از دست بدهد. بهترین راه این است که اگر اینفلوئنسر هستید، روی یک شاخه خاص از محصولات تمرکز کنید (مثلا فقط لوازم آرایش) و اگر پیجی دارید که در آن تنها به معرفی سایر برندها و پیج‌ها می‌پردازید، باز هم یک موضوع خاص را دنبال و مثلا فقط پیج‌های فروش لباس را معرفی کنید.

۴- افیلیت مارکتینگ

کسب درآمد از اینستاگرام

نام دیگر افیلیت مارکتینگ، بازاریابی پورسانتی است. این روش کسب درآمد از اینستاگرام کمی به انتشار محتوای اسپانسردار شباهت دارد؛ با این تفاوت که در انتشار محتوای اسپانسردار شما یک مبلغ کلی برای انتشار تبلیغ دریافت می‌کنید اما در افیلیت مارکتینگ، شما لینک یک برند را در اینستاگرامتان منتشر می‌کنید و به ازای تعداد کلیک‌هایی که روی آن لینک می‌شود یا تعداد خریدهایی که از طریق آن لینک انجام می‌شود، مبلغی را از برند دریافت می‌کنید.

مانند مورد قبل، در اینجا هم باید دقت کنید که افیلیت مارکتینگ هم ملاحظات خاص خودش را دارد و اگر هر روز بی‌دلیل به معرفی انواع پیج‌ها و برندها بپردازید، خیلی زود مخاطبان خود را از دست خواهید داد.

۵- اینفلوئنسر مارکتینگ

کسب درآمد از اینستاگرام

یک راه پردرآمد اما سخت برای کسب درآمد از اینستاگرام این است که از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید. هرچه اینفلوئنسر موفق‌تر و بزرگ‌تری باشید، برندهای بیشتری برای انتشار تبلیغ و محتوای اسپانسردار به شما مراجعه می‌کنند و مبلغ بیشتری هم خواهند پرداخت.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

۵ ترفند کسب درآمد از اینستاگرام

اگر می‌خواهید درآمد منظم و خوبی از اینستاگرام داشته باشید، خوب است که ترفندها و نکات زیر را رعایت کنید:

۱- به صورت منظم محتوا منتشر کنید

اگر می‌خواهید توجه الگوریتم اینستاگرام و اعتماد مخاطبان را جلب کنید، باید حواستان به برنامه انتشار محتوا روی اینستاگرام باشد. طبق یک الگوی منظم پست و استوری منتشر کنید. انتشار منظم محتوا باعث می‌شود که مخاطبان با شما بیشتر تعامل داشته باشند و بدین ترتیب اکانت شما سریع‌تر رشد خواهد کرد. استفاده از یک تقویم محتوا در این مورد می‌تواند به شما کمک کند.

۲- از محتواهای متنوع استفاده کنید

برای کسب درآمد از اینستاگرام باید از انواع محتوا و انواع قابلیت‌های اینستاگرام استفاده کنید. پست‌های اسلایدی بسازید، روی IGTV ویدیو منتشر کنید، در استوری سوال بپرسید. این کار جنبه انسانی برند شما را بیشتر نشان می‌دهد.

۳- هشتگ‌های مرتبط به کار ببرید

هشتگ‌ها از جمله مهم‌ترین بخش‌های اینستاگرام هستند که افراد را به صفحه شما می‌کشانند؛ اما باید از آن‌ها به درستی استفاده کنید. استفاده از هشتگ‌های پربازدید اما غیرمرتبط باعث می‌شود که هم افراد پیج شما را به عنوان اسپم به اینستاگرام گزارش دهند و هم الگوریتم اینستاگرام پس از مدتی محتوای شما را کمتر به مخاطبان نمایش بدهد.

اگر می‌خواهید الگوریتم اینستاگرام را شکست بدهید، پست «الگوریتم جدید اینستاگرام» را بخوانید.

۴- سریع به کاربرها پاسخ بدهید

قطعا کاربرهای زیادی در کامنت و دایرکت از شما سوال‌هایی خواهند پرسید. در پاسخ دادن به آن‌ها کوتاهی نکنید! تمام سوال‌ها را جواب بدهید و مطمئن بشوید که کسی از قلم نیوفتاده است. پاسخ دادن به هر سوالی درجا به یک خرید جدید از شما منجر نمی‌شود؛ اما باعث می‌شود که اعتماد افراد به شما جلب شود و خیلی زود و این بار برای خرید کردن به شما پیام بدهند.

۵- فالوور فیک نخرید!

داشتن تعداد فالوور بالا در زمان کوتاه شاید وسوسه‌برانگیز به نظر برسد اما دلیل نمی‌شود که به خاطرش هر کاری بکنید. فیک بودن فالوورها به سادگی مشخص می‌شود و جنبه حرفه‌ای کار شما را از بین می‌برد.

سوالات متداول کسب درآمد از اینستاگرام

با چه تعداد فالووری می‌توانم از اینستاگرام درآمد داشته باشم؟

شما با هر تعداد فالووری می‌توانید کسب درآمد از اینستاگرام را شروع بکنید. اولین قدم، ساخت یک اکانت اینستاگرام و آغاز فعالیت (اینفلوئنسری، معرفی محصولات و …) است. فالوورهای بیشتر و به دنبال آن مشتری‌ها به تدریج از راه خواهند رسید.

میزان درآمد از طریق اینستاگرام چقدر است؟

میزان درآمد بستگی به عواملی از جمله موضوع صفحه، تعداد فالوورها و (در صورت اینفلوئنسر بودن) میزان اثرگذاری اینفلوئنسر دارد. ممکن است شما از یک صفحه ساده فروش زیورآلات ماهی ۲-۳ میلیون تومان درآمد داشته باشید و در مقابل یک مگا اینفلوئنسر ماهی ۵۰۰ میلیون تومان درآمد کسب کند.

آیا برای کسب درآمد از اینستاگرام باید حتما اکانت بیزنس داشته باشم؟

اگر درآمد بالایی مورد نظرتان نیست، می‌توانید با اکانت شخصی هم کسب درآمد کنید. اما اکانت‌های بیزنس به شما امکان می‌دهند که بیشتر دیده شوید و در اکسپلور هم دیده بشوید. پس برای موفقیت بیشتر خوب است که در ابتدای کار اکانتتان را به بیزنس تغییر بدهید.

آیا برای کسب درآمد از اینستاگرام لازم است فالوور فیک بخرم؟

ما خرید فالوور فیک را به شما توصیه نمی‌کنیم. درست است که داشتن تعداد فالوورهای بالای ۱۰k به شما امکاناتی مانند گذاشتن لینک در استوری را می‌دهد؛ اما در نهایت تاثیری در سایر موارد مانند میزان تعامل کاربران با شما ندارد. پس بهتراست برای موفقیت در اینستاگرام فالوورهای خود را به تدریج و به روش ارگانیک به دست بیاورید.

سخن آخر

شما از چه روشی برای کسب درآمد در اینستاگرام استفاده می‌کنید؟ در کار خود به چه چالش‌هایی برخورده‌اید؟ سوال‌ها و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن