Search
Close this search box.
بازاریابی دیجیتال

تبلیغات رایگان در اینستاگرام : معرفی ۶ ابزار و روش

۳/۵ - (۱ امتیاز)

اینستاگرام این روزها به یک شبکه اجتماعی محبوب تبدیل شده است. افراد زیادی در این شبکه اجتماعی عضو هستند و روزانه ساعت‌های قابل توجهی را در اینستاگرام می‌گذرانند. به مرور افراد تصمیم به استفاده از اینستاگرام برای کسب و کارهای خود گرفتند. با شیوع ویروس کرونا، تفریحات مردم بسیار کمتر شد و ساعات استفاده از اینترنت بیشتر! از طرفی کسب و کارها تعطیل شده و برای ادامه به شبکه‌های اجتماعی روی آوردند. کسب و کارهای آنلاین در چند سال اخیر به‌خصوص با شیوع کرونا رشد قابل توجهی داشته و محبوب شدند. اما حضور در این شبکه‌ها با وجود رقبای زیاد آسان نیست. چطور باید در اینستاگرام بازاریابی کرد؟ چطور باید مشتریان خود را پیدا کنید؟ در این مقاله به بررسی و معرفی تبلیغات رایگان که راهی مناسب برای جذب مشتریان است می‌پردازیم.

چرا باید از تبلیغات در اینستاگرام استفاده کنیم؟

یک صفحه اینستاگرامی برای جذب مشتری باید شناخته شود. یک کسب و کار ابتدا باید با پرسونای مشتریان خود آشنا شود. سپس با توجه به پرسونای مخاطبان شروع به تولید محتوای مناسب در اینستاگرام کند. برای شروع نیاز نیست تجهیزات عالی و محتوا با کیفیت بالا داشته باشید، همین که محتوای موردنیاز با کیفیت قابل قبول ارائه دهید کافیست. با تولید محتوا و پس از گذشت مدت زمانی به طور خودکار فالوور جذب خواهید کرد اما سرعت رشد صفحه پایین است. با تعداد فالوورهای کم نیز ممکن است تبلیغات پرهزینه، بازدهی مناسب را نداشته باشد، به همین دلیل اگر اول راه هستید، بهتر است از تبلیغات رایگان در اینستاگرام استفاده کنید.

تبلیغات رایگان در اینستاگرام

روش‌های تبلیغات رایگان در اینستاگرام چگونه است؟

روش‌های تبلیغات رایگان کم هستند اما می‌توانند در رشد صفحه شما موثر باشند و بازدهی سایر تبلیغات شما را بیشتر کنند. در ادامه بهترین روش‌های تبلیغات رایگان در اینستاگرام را معرفی می‌کنیم.

اما نکاتی وجود دارد که قبل از شروع تبلیغات رایگان باید به آنها توجه کنید:

  • قسمت بایو اینستاگرام خود را تکمیل کنید.
  • از لوگو یا تصویر پروفایل مناسب استفاده کنید.
  • هایلایت‌های موردنیاز کاربران و مشتریان را در صفحه خود قرار دهید.
  • محتوای مناسب و ارزشمند تولید کنید بهتر است حداقل ۱۰ محتوا با هشتگ گذاری و کپشن نویسی درست داشته باشید.
مواردی که ذکر شدند از جمله نکاتی هستند که برای تولید محتوای حرفه‌ای در اینستاگرام باید با آن‌ها آشنا باشید. در پست آموزش تولید محتوا در اینستاگرام با ۲۳ ایده جذاب درباره انوع راه‌های تولید محتوا و ترفند‌های مربوط به آن بیشتر بخوانید.

کمک از دوستان و آشنایان

پس از اینکه صفحه خود را آماده کردید از دوستان، آشنایان و فامیل بخواهید شما را فالو کنند. در مرحله بعد از آنها بخواهید صفحه شما را در استوری یا پست به فالوورهای خود معرفی کنند. شاید تعداد فالوورهای هر یک از آشنایان شما زیاد نباشد اما در مجموع می‌توانید فالوورهای خود را به تعداد مناسبی ( مثلا بالای ۱۰۰) برسانید. با توجه به اینکه صفحه شما از محتوای خوبی برخوردار است احتمال فالو شدن بیشتر خواهد بود.

تبلیغات رایگان در اینستاگرام

کامنت گذاری در پست‌های مرتبط

این روش شاید به نظرتان جواب ندهد ولی شما باید به درستی از روش کامنت گذاری استفاده کنید. هشتگ‌های مرتبط با کسب و کار خود را جستجو کنید و در پست‌های مرتبط به سوالات مخاطبان در بخش کامنت‌ها پاسخ دهید تا توجه آنها را به صفحه خود جلب کنید. قطعا افراد زیادی هستند که سوالاتشان بی پاسخ مانده و شما با کمک کردن می‌تواندی انها را به فالوو تبدیل کنید.

روش دیگر معرفی و تبلیغ مستقیم کسب و کارتان زیر پست‌هاست. این روش بازدهی بالایی ندارد ولی بهتر است در زیر پست‌هایی که تبلیغات در کامنت آزاد است از این روش نیز استفاده کنید.

تبلیغات رایگان در گروه‌های تعاملی

برخی استفاده از گروه‌های تعاملی را نادرست می‌دانند زیرا معتقدند الگوریتم‌های اینستاگرام توانایی تشخیص رفتار فیک کاربران را دارند. این موضوع تا حدی درست است اما برخی گروه‌های تعاملی قوانین سرسختانه‌ای دارند که با رعایت آنها فعالیت همه کاربران کاملا عادی است.

با عضویت در گروه‌های تعاملی بسته به تعداد افرادی که در گروه وجود دارد به فالوورهای شما افزاده می‌شود. از طرفی شما می‌توانید تبلیغ سایر اعضای گروه را انجام دهید و بالعکس سایر اعضا می‌توانند در صورت درخواست شما، تبلیغات صفحه شما را انجام دهند. برخی از افرادی که در گروه‌های تعاملی عضو هستند فالوورهای زیادی دارند ( ۱۰۰۰ به بالا) در صورت تبلیغ توسط اعضای این گروه‌ها می‌توانید فالووررهای زیادی جذب کنید.

بیشتر بخوانید:

دوره آموزش اینستاگرام

تبلیغات رایگان با اینفلوئنسرها

برخی میکرواینفلوئنسرهای یا حتی اینفلوئنسرهای بزرگ در برخی مواقع اعلام می‌کنند که در شرایط خاصی حاضر به تبلیغات رایگان برای کسب و کارها هستند. برای مثال یکی از اینفلوئنسرها تبلیغات رایگان برای زنانی که کسب و کار خانگی دارند انجام داد. به همین دلیل بهتر است اینفلوئنسرها و به‌خصوص میکرواینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه کاری خود را دنبال کنید. البته این شرایط زیاد پیش نخواهد آمد.

تبلیغ در سایر شبکه‌های اجتماعی

اگر کسب و کار شما در سایر شبکه‌های اجتماعی نیز اکانتی دارد می‌توانید از این شبکه برای تبلیغات صفحه اینستاگرام خود استفاده کنید. از صفحات شخصی خود در سایر شبکه‌های اجتماعی نیز برای تبلیغ استفاده کنید و از فالوورهای خود بخواهید در این تبلیغات به شما کمک کنند.

ابزارهای رایگان تبلیغات رایگان

ابزارهای رایگان زیادی برای افزایش فالوورهای اینستاگرام وجود دارد. اکثر این ابزار به صورت مستقیم برای تبلیغات استفاده نمی‌شوند ولی با اطلاعات یا امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهند باعث می‌شود بتوانید رشد بهتری داشته باشید.

  • اگر قصد تبلیغات توسط اینفلوئنسرها را دارید نرم افزار Hepepsy به شما کمک می‌کند تا میزان اینگیجمنت اینفلوئنسر را اندازه گرفته و مطمئن شوید آیا تبلیغات با بازدهی خوب خواهید داشت یا خیر!
  • نرم افزار Social Rank  به شما در شناخت بیشتر کاربران کمک می‌کند.
  • Canva یک پلتفرم عالی برای طراحی پست، استوری و کاور اینستاگرام است.
  • با نرم افزار You Cut  می‌توانید ویدئوهای عالی در سایز مناسب برای پست و استوری اینستاگرام بسازید.

کلام آخر

تبلیغات یک روش مناسب برای افزایش فالوور شماست اما تنها روش نیست. قبل از هرچیزی سعی کنید محتوای ارزشمند و جذاب برای کاربر تولید کنید. سپس با هشتگ گذاری، کپشن نویسی، انتشار پست در زمان مناسب و … به مرور فالوور جذب کنید. برای تبلیغات بهتر است تعداد قالب قبولی فالوور داشته باشید. به‌خصوص اگر پیج فروشگاهی هستید زیرا مردم به صفحات با فالوورهای بالا بیشتر اعتماد دارند.

‫۴ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن