Search
Close this search box.
بازاریابی دیجیتال

پیج فیک اینستاگرام چیست؟

۱.۷/۵ - (۴ امتیاز)

اینستاگرام، شبکه اجتماعی که با محبوبیت فراوان میان مردم، بستری ایده‌آل برای کسب درآمد از راه‌های مختلف فراهم کرده است. در این میان اما صفحات فیک هم به وجود آمدند. صفحاتی که در ظاهر تعداد زیادی دنبال‌کننده دارند، اما بیشتر این دنبال‌کننده‌ها در واقع صفحاتی غیرفعال و یا ربات‌ها هستند.

ممکن است به دلایل مختلف قصد داشته باشید که از یک اکانت قدیمی برای شروع فعالیت خود استفاده کنید، یا صفحه‌ای که قبلا توسط فرد دیگری اداره شده را دوباره راه اندازی کنید. در این صورت احتمالا دوست دارید بدانید که میزان مشارکت در روزهای ابتدایی چه قدر خواهد بود و آیا در این صفحه از فالوئر فیک استفاده شده است یا نه؟

علاوه بر آن در بسیاری از موارد دیگر بنا به دلایل مختلف می‌خواهیم فرق یک صفحه با دنبال‌کننده‌های واقعی را از صفحه فیک تشخیص دهیم.

برای اینکه بتوانیم تفاوت بین پیج فیک و واقعی را متوجه شویم، اول باید بدانیم پیج فیک چه ویژگی‌هایی دارد؟ فرق بین فالوورهای فیک و واقعی چیست؟ پیج‌های فیک چه شکلی هستند؟

در این مقاله همراه ما باشید تا به این سوال جواب دهیم که پیج فیک اینستاگرام چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

فهرست مطالب

فالوور فیک اینستاگرام چیست؟

برخی صفحات در اینستاگرام فالوورهای زیادی دارند اما اگر به لیست دنبال کنندگان آن‌ها سر بزنید، اکثر آن‌ها غیرواقعی هستند و هویت واقعی ندارند. افراد زیادی هستند که با هزینه‌ کم این کار را برای شما انجام می‌دهند، اما این کار نه تنها به سود شما نیست بلکه به ضرر کسب‌وکار شما است.

 افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام باعث افزایش اینگیجمنت پیج شده و در نهایت فروش محصول یا خدمات شما را افزایش می‌دهد. اما فالوور فیک اینستاگرام نه تنها به افزایش فروش شما کمک نمی‌کند، بلکه میزان تعامل صفحه شما را نیز کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

دوره فروش در اینستاگرام

راه‌های تشخیص پیج فیک در اینستاگرام را بشناسید

پیج فیک

صفحات فیک یا غیرواقعی در اینستاگرام معمولا ویژگی‌های بارزی دارند. با شناختن این ویژگی‌ها و کنار هم قرار گرفتن آن‌ها می‌توانید صفحات واقعی را از صفحات فیک تشخیص دهید. در ادامه به بررسی این ویژگی‌ها می‌پردازیم:۱-

۱- صفحه‌ای بدون عکس پروفایل یا با عکس پروفایل غیر واقعی

عکس پروفایل یکی از نشانه‌های شناختن اصلی یک پیج فیک است. معمولا صفحات فیک آن‌ها از عکس دیگران استفاده می‌کنند تا خود را صاحب یک اکانت اینستاگرام واقعی نشان دهند.

این پروفایل‌ها معمولا عکسی از نمای دور افراد مشهور یا افراد معمولی است که زیبایی بصری داشته و به جذب مخاطب کمک کند.

نیم نگاهی هم به پیج‌هایی بدون عکس پروفایل داشته باشید، اکثر پیج‌های فیک که ربات هستند یا ساخته شده تا به فروش برسند، فاقد عکس و بیو هستند.

۲- نام کاربری بی‌معنی اکانت‌های اینستاگرامی

هنگامی که پروفایل‌های زیادی برای فروش ساخته می‌شوند، نامگذاری آن‌ها سخت شده و اسم‌های عجیب و غریب برای آن‌ها انتخاب می‌شود، مثلا اکانتی که نام کاربری آن فقط عدد باشد اصلا عادی نیست.

وجود تعداد زیاد چنین کاربرهایی می‌تواند نشانه فیک بودن بخشی از فالوورهای یک صفحه باشد و به عنوان یکی از راه های تشخیص پیج فیک اینستاگرام مورد استفاده قرار بگیرد.

۳- تعداد و زمان مشکوک انتشار پست‌ها

به یاد داشته باشید که پیج‌های فیک برای فروش اکانت خود محتوای پست‌ها پشت سر هم منتشر می‌کنند.

اکثر این پست‌ها سلفی‌هایی بی‌کیفیت از اشخاص دیگر، ویدیوهای کم کیفیت و … است که اکثرا بی ربط با عکس پروفایل و بیو پیج هستند.

علاوه بر آن معمولا کاربران به دنبال محتوای جذاب و باکیفیت هستند. بنابراین اگر صفحه‌ای را دیدید که با تعداد پست‌های کم، فالوورهای زیادی داشت و برای فرد مشهوری نبود به واقعی بودن آن شک کنید.

۴- پیجی با فالوور و فالووینگ بالا، اما بدون پست

چطور ممکن است کسی صفحه‌ای را فالو کند که هیچ پست یا محتوایی ندارد؟

این کار فقط از فروشندگان پیج‌های فیک برمی‌آید چون بسیاری از آن‌ها فرصت نمی‌کنند برای تمام اکانت‌های فیکی که درست کرده‌اند پست منتشر کنند و فقط با این اکانت‌ها عده زیادی از مشتریان‌شان را فالو می‌کنند.

از طرف دیگر ربات‌های اینستاگرام هم در این موضوع دخیل هستند، این ربات‌ها هم همدیگر را فالو می‌کنند تا فیک به نظر نرسند و علاوه بر فالووینگ، فالوور هم داشته باشند. به این نکته دقت کنید که معمولا بسیاری از فالوورها و فالوینگ‌های این صفحه‌ها هم ویژگی‌هایی شبیه به همین صفحه‌ها را دارند و تشخیص فیک بودن پیج اینستاگرام را راحت‌تر می‌کنند.

۵- پیجی با فالوور و فالووینگ بالا

این مورد یکی از راحت‌ترین راه‌های تشخیص پیج فیک اینستاگرام است، بسیاری از صفحات فیک برای این ساخته می‌شوند که به عنوان فالوور به فروش برسند. برای همین اغلب این اکانت‌ها هزاران صفحه را فالو می‌کنند.

البته توجه کنید که وجود چند مورد مثل این صفحات در میان فالوورها می‌تواند به معنی فیک بودن نباشد، برای مثال شاید متعلق به کاربرهایی کنجکاو باشد که صفحات زیادی را فالو کرده و به محتوای آن‌ها علاقه دارند.

۶- فالوورها و کامنت‌های خارجی

بسیاری از سرویس‌های فروش لایک و فالوور خدمات خود را به دو دسته تقسیم کرده‌اند: فروش فالوور و لایک ایرانی و خارجی. خدمات ایرانی تعرفه گران‌تری دارند و بسیاری از مشتریان این سرویس‌ها ترجیح می‌دهند فالوور خارجی ارزان‌تر بخرند.

 اما نکته اینجاست که این کار تشخیص فیک بودن صفحه‌شان را بسیار راحت می‌کند. زمانی که در این صفحات به لایک‌ها و کامنت‌ها و فالوورها نگاه می‌کنید عده زیادی کاربر خارجی را می‌بینید که مشخص نیست چطور یک پیج ایرانی را دنبال کرده‌اند و به آن واکنش نشان می‌دهند!

 با توجه به اینکه این فیک‌ها به سرعت قابل تشخیص هستند، کمتر از آنها استفاده می‌شود اما بسیاری از کاربران از این موضوع اطلاع ندارند و به دلیل قیمت پایین‌تر از آنها استفاده می‌کنند.

۷- عدم توازن تعداد فالوور با اینگیجمنت پیج

یکی از مشخصات صفحه‌های فیک تعداد بالای فالوور و اینگیجمنت (میزان درگیری کاربران، تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها و …) بسیار کم است. مثلا اگر صفحه‌ای هفتاد ‌هزار فالوور داشت اما هر پست آن فقط هشتاد لایک گرفته، باید به واقعی بودن این عدد شک کرد.

 معمولا صفحات در صورتی رشد می‌کنند که بتوانند اینگیجمنت خوبی داشته باشند. بنابراین اگر صفحه‌ای فالوورهای زیاد و در مقابل نرخ مشارکت کمی داشته، می‌توان تردید کرد که فالوورها خریده شده‌اند.

 البته این روزها با برگزار شدن مسابقات اینستاگرام با جوایز میلیونی، بعضی از صفحات این چنینی هم آنهایی هستند که با اسپانسر شدن و پرداخت هزینه در مسابقات بزرگ فالوور زیادی جذب کرده‌اند اما در صورتی که مشارکت پایینی داشته باشند تفاوت چندانی با صفحه فیک ندارند، چون باز هم نرخ مشارکت پایین و حضور فالوورها بی‌اثر خواهد بود.

معایب خرید فالوور فیک در اینستاگرام چیست؟

پیج فیک - معایب فالوور فیک

همانطور که گفتیم فالوور فیک بیشتر از اینکه به نفع پیج باشد، به ضرر آن است، در ادامه با معایب دیگر آن بیشتر آشنا خواهیم شد:

اعتماد مخاطبان از بین می‌رود

اولین و مهم‌ترین قدم برای داشتن پیجی موفق در اینستاگرام اعتماد سازی است. هنگامی که شما فالوور فیک خریداری می‌کنید، تعداد لایک و دنبال‌کنندگان پیج شما با هم تناسب ندارند.

 زمانی که کاربر متوجه فالوورهای فیک صفحه شما بشود، نمی‌تواند به شما اعتماد کند و احساس خوبی نسبت به صفحه شما نخواهد داشت. در این صورت حتی اگر پست‌ها و محصول بسیار خوبی داشته باشید، مخاطبان به آن اهمیت نمی‌دهند و از کسب‌وکار شما، محصول یا خدماتی که ارائه می‌کنید، خریدی انجام نمی‌دهد. در واقع فالوورهای شما نباید حس کنند که قصد فریب دادن آنها را دارید و از اعتماد آن‌ها سو استفاده می‌کنید.

نرخ مشارکت فالوورهای فیک صفر است

هدف کسب‌وکارها از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی افزایش اینگیجمنت پیج و در نتیجه افزایش مشتریان است، در واقع آنها می‌خواهند مخاطبان پیج خود را به مشتریان کسب‌وکارشان تبدیل کنند.

 اما بهتر است بدانید که نرخ مشارکت فالوورهای فیک نزدیک به صفر است یعنی نه لایک یا کامنتی برای شما می‌گذارند، نه خریدی از شما خواهند داشت. علاوه بر این مورد، فالوورهای فیک روی میزان نمایش پست‌های شما به دنبال‌کننده‌های واقعی هم تاثیر می‌گذارند و میزان مشارکت فالوورهای واقعی شما را هم کم می‌کنند.

 مسئله دیگر نرخ بازگشت سرمایه است یعنی هرچقدر هزینه می‌کنید، باید علاوه بر بازگشت سرمایه اولیه، سودآوری خوبی نیز برای شما داشته باشد که فالوورهای فیک چنین قابلیتی ندارند.

پیج‌هایی با فالوور فیک توسط اینستاگرام حذف می‌شوند

جالب است بدانید که ربات‌های اینستاگرام دائماً در حال بررسی اکانت‌ها هستند و اگر یک صفحه فالوورهایی با تعداد بالا اما غیر فعال داشته باشد، آن صفحه را بلاک یا شادوبن می‌کنند. اگر این اکانت‌ها تعدادی فالوور فعال داشته باشند و سایر فالوورهای آن‌ها فیک باشند، اینستاگرام آن‌ها را با جریمه‎‌های مختلف رو به رو می‌کند یا به طور کلی آن را حذف خواهد کرد. در نتیجه باید فعالیت خود را از صفر شروع کنند و  فالوورهای واقعی خود را هم از دست می‌دهند.

لایک فیک در اینستاگرام چیست و چگونه آن را تشخیص دهیم؟

لایک‌های فیک هم مانند فالوورهای جعلی قابل خریدن هستند، روش تشخیص آن‌ها هم تفاوت چندانی با شیوه تشخیص فالوور فیک ندارد.

شما می‌توانید به همان ترتیب لایک‌های تعدادی از پست‌ها را باز کنید، اکانت‌هایی که لایک کرده‌اند را به صورت رندوم (تصادفی) بررسی کنید تا متوجه شوید تعداد زیادی از آنها خصوصیات صفحات فیک را دارند یا نه. اگر در تعداد زیادی از آن‌ها مواردی که در مطالب بالا گفتیم وجود داشت، احتمالا لایک پست‌ها فیک هستند.

کامنت‌های فیک در اینستاگرام را بشناسید

جالب اینجاست که این نوع کامنت‌ها اکثرا مضمون یکسانی دارند، برای مثال: از همکاری با شما لذت می‌بریم، پست زیبایی بود و جملات و کلماتی مانند آن‌ها.

به این کامنت‌ها دقت کنید و ببینید که آیا آن‌ها با موضوع پست ارتباط دارند یا فقط برای بالا بردن نرخ مشارکت نوشته شده‌اند. برای اطمینان می‌توانید اکانت‌هایی که این کامنت‌ها را می‌گذارند را باز کرده و تعدادی از آن‌ها را بررسی کنید.

آیا تعداد بازدید‌های لایو اینستاگرام هم می‌توان خرید؟

در جواب این سوال می‌توان گفت بله، وقتی وارد یک لایو اینستاگرامی می‌شوید، تعداد افرادی که در لایو حاضر هستند را می‌بینید و این عدد هم می‌تواند دستکاری شده و فیک باشد.

برخی افراد تلاش می‌کنند تا با افزایش شمار بازدیدکنندگان لایو شان به تاپ لایوهای اینستاگرام (بخش برترین لایوها) راه پیدا کنند اما این شبکه اجتماعی به سرعت الگوریتم خود را با شیوه‌های مختلف تقلب تطبیق می‌دهد و احتمالا پس از مدتی این ترفند بی‌اثر می‌شود یا باز هم با تشخیص این موضوع جریمه‌هایی از جمله بسته شدن لایو در انتظار این اکانت‌ها خواهد بود.

در نتیجه بهترین انتخاب این است که وقت خود را صرف چنین کارهایی نکنیم و در عوض با صداقت تلاش کنیم تا با تولید محتوای خوب و با کیفیت به افزایش مخاطب کمک کرده و نتیجه آن را با اینگیجمنت بالای پیج ببینیم.

جمع بندی

استراتژی اینستاگرام برای کسب‌وکارها یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به شکل درستی انجام شود. برخی از صفحات خرید پیج فیک، فالوور، لایک و کامنت فیک را به عنوان یکی از بخش‌های اصلی استراتژی اینستاگرام قرار می‌دهند که در نهایت با شکست مواجه می‌شوند.

 اینستاگرام و تمام شبکه‌های اجتماعی دیگر فرمول جادویی خاصی برای موفقیت ندارند. یک شبه هم امکان فتح کردن قله‌های بلند وجود نخواهد داشت. علاوه بر آن رفتار کاربران با گذشته متفاوت شده و بسیاری از کاربران فارسی اینستاگرام یک صفحه واقعی از یک صفحه غیرواقعی را به راحتی تشخیص می‌دهند.

مهم‌ترین اصل موفقیت در اینستاگرام جلب اعتماد مخاطبان است و مهم‌ترین عامل تخریب آن استفاده از ابزارهایی مانند فالوور فیک برای مهم نشان دادن یک برند یا کسب و کار.

تجربه نشان داده که کسب و کارهای کوچک با فالوئرهای واقعی اما کمتر، فروش بسیار بیشتری را نسبت به صفحاتی که از دنبال‌کننده غیرواقعی استفاده می‌کنند خواهند داشت. بنابراین سعی کنید تنها از مسیر و استراتژی درست برای رشد صفحه خود کمک بگیرید.

سوالات متداول

پیج فیک اینستا چیست؟

پیج فیک صفحه‌ای است که به منظور ایجاد فعالیت مصنوعی در جهت افزایش لایک و فالوور و سایر عددها ایجاد شده و فعالیت واقعی ندارد.

فیک یاب اینستاگرام چیست؟

ربات جذب فالوور فیک، در ازای پرداخت هزینه، به تعداد مورد نظر شما فالوور به صفحه‌تان اضافه می‌کند اما این فالوورها با صفحه شما مشارکت ندارند و استفاده از آن‌ها توصیه نمی‌شود.

آیا فروش پیج اینستاگرام راهکار درستی برای خریدار است؟

خیر خرید و فروش پیج اینستاگرام کاربردی ندارد. چرا که دنبال کنندگان یک پیج حتی اگر واقعی باشند برای موضوع دیگری آن را دنبال کرده بودند. از طرف دیگر فالوور واقعی ارزشمند است و با قیمت ارزان فروخته نمی‌شود.

روش‌های فهمیدن تعداد فالوور دقیق در اینستاگرام برای یک پیج چیست؟

برای فهمیدن تعداد فالوور غیرفیک روش دقیقی وجود ندارد اما پلتفرم‌هایی مثل hypeauditor اطلاعات محدودی را درباره واقعی بودن فالوورها بر اساس میزان فعالیت آنها در اختیار شما قرار می‌دهند.

روش های تشخیص و تست پیج فیک، لایک و کامنت فیک چیست؟

برای تشخیص پیج، لایک و کامنت فیک لازم است به ویژگی‌های تعداد زیادی از صفحات به صورت رندوم (تصادفی) دقت کنیم و متوجه شویم حجم زیادی از آنها غیرعادی هستند یا نه.

‫۱۴ دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر
    امکانش هست وقتی یکی یه دیج فیک رو بلاک میکنه به پیج اصلی و غیر فیک اون طرفی ک پیج فیک داشته درخواست فرستاده بشه؟

  2. کسی ک با پیج فیک برای من مزاحمت ایجاد میکنه را چجوری بشناسم مگه با یک ایمیل و یا یک شماره تلفن که پیج اصلیشو باز کرده ، پیج فیکشو ایجاد نکرده .پس باز هم راهی نیست؟

    1. راهی نداره. میتونید بلاکش کنید و گزینه بلاک کردن سایر اکانت‌های این شخص رو فعال کنید که دیگه نتونه مزاحمتون بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن