Search
Close this search box.
بازاریابی دیجیتالبازاریابی محتوایی

سایز پست اینستاگرام : راهنمای کامل عکس و ویدیو در پست اینستاگرام

۲.۷/۵ - (۳ امتیاز)

قبلاً انتخاب سایز و ابعاد پست‌ها در اینستاگرام خیلی راحت بود! چراکه تنها امکان انتشار یک مدل پست و ویدیو وجود داشت. کافی بود عکس مورد نظر را انتخاب کنید، چند هشتگ در کپشن اضافه کنید و دکمه انتشار را فشار دهید!

اما به مرور زمان امکانات مختلفی از جمله بخش استوری، آی‌جی‌تی‌، لایو و ریلز به اینستاگرام اضافه شد و انتخاب سایز و ابعاد درست برای انتشار محتوا کمی پیچیده‌تر شد.

اما نگران نباشید! در این مقاله به صورت کامل درباره سایز و ابعاد پست اینستاگرام‌ به شکل‌های مختلف صحبت کردیم. با ما همراه باشید. در ادامه یک اینفوگرافیک کامل هم وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید اندازه مناسب محتوای خود را جهت موفقیت در اینستاگرام پیدا کنید.

آیا نیاز به مشاوره تخصصی درباره اینستاگرام دارید؟

روی دکمه زیر کلیک کنید و با پر کردن فرم مشاوره منتظر تماس کارشناسان آکادمی اینفوگرام در ۲۴ ساعت آینده باشید.

فرم مشاوره اینستاگرام

آیا نیاز به برگرداندن پیج اینستاگرام دارید؟

روی دکمه زیر کلیک کنید و با پر کردن فرم مشاوره منتظر تماس کارشناسان آکادمی اینفوگرام در ۲۴ ساعت آینده باشید.

فرم برگرداندن پیج اینستاگرام

سایز استاندارد پست اینستاگرام چه قدر است؟

امروزه پست‌های اینستاگرام را با ابعاد و اندازه‌های مختلفی می‌توان منتشر کرد.

راهنمایی سایز عکس اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی

در ادامه به بررسی سایزهای استاندارد برای هر یک حالت‌های مختلف پست‌ها می‌پردازیم:

اندازه استاندارد پست مربعی در اینستاگرام

هرچند که پست‌های عمودی و افقی در اینستاگرام در حال محبوب شدن هستند؛ اما پست‌های مربعی شکل همچنان جایگاه خاصی در میان کاربران اینستاگرام دارند.

ابتدا باید بدانید که لازم است نسبت ابعاد عکس خود را ۱:۱ انتخاب کنید تا گوشه‌های عکس شما در پست نهایی که به کاربران نمایش داده می‌شود، حذف نشده باشد.

همچنین پیشنهاد ما به شما این است که اندازه پست خود را ۱۰۸۰px در 1080px(واحد پیکسل است) انتخاب کنید. وقتی اندازه پست خود را با این اعداد هماهنگ می‌کنید، با بهترین کیفیت ممکن آپلود می‌شود.

برای عکس‌های افقی و عمودی پیشنهاد ما این است که حداقل ارتفاع عکس خود را ۱۰۸۰px در نظر بگیرید تا کیفیت عکس در نمایش نهایی با کاهش رو به رو نشود.

اندازه پست‌های عمودی در اینستاگرام

به طور کلی، پست‌های عمودی و افقی شما در اینستاگرام باید نسبت ۴:۵ و ۱.۹۱:۱ را داشته باشد. حتی اگر محتوای شما کمی از این مقدار هم بیشتر باشد، بخشی از تصویر شما بریده خواهد شد.

سایز پست اینستاگرام

برای پست‌های افقی اندازه  1080px در ۵۶۶px و پست‌های عمودی ۱۰۸۰px در ۱۰۵۳pxمی‌توانند مناسب باشند. خوب است که بدانید، اگر عکسی با وضوح کمتر به اشتراک گذاشته شود، عرض آن تا ۳۲۰ پیکسل بزرگ می‌شود. اگر هم عکسی با وضوح بالاتر به اشتراک گذاشته شود، اندازه آن تا عرض ۱۰۸۰ پیکسل کاهش پیدا می‌کند.

اندازه پست ویدیو در اینستاگرام

درست مثل عکس‌هایی که در اینستاگرام پست می‌شود، ویدیوها نیز می‌توانند به صورت مربع، افقی یا عمودی منتشر شوند که هر یک از آن‌ها نسبت ابعاد و اندازه استاندارد متفاوتی دارد. در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

اندازه ویدیو مربعی در اینستاگرام

ویدیوهای مربعی درست مثل عکس‌های مربعی پیچیدگی خاصی ندارند. کافی است همان نسبت ابعاد ۱:۱ و اندازه ۱۰۸۰px در ۱۰۸۰px را در انتشار این نوع ویدیوها رعایت کنید.

اندازه استاندارد ویدیوهای افقی در اینستاگرام

نسبت ابعاد در ویدیوهای افقی اینستاگرام با دو نسبت 1.91:1 و ۹:۱۶ ممکن است. هرچند که فیلمبرداری با نسبت ۱۶:۹ خیلی راحت‌تر خواهد بود. کافی است گوشی خود را به صورت افقی نگه دارید و فیلمبرداری را انجام دهید. به همین راحتی!

برای اندازه هم چیزی در حدود ۱۰۸۰px در ۶۰۸px یا ۱۰۸۰px در ۱۳۵۰px می‌تواند مناسب باشد.

راهنمای سایز ویدیو در اینستاگرام

انتشار ویدیو در اینستاگرام قبلا به این صورت بود که یک بخش برای فید اینستاگرام و یک بخش برای IGTV وجود داشت. اما اینستاگرام اخیرا این دو را باهم تلفیق کرده و به صورت ویدیوی اینستاگرام یا Instagram Videos ارائه کرده است.

برای انتشار ویدیو در اینستاگرام می‌توانید از نسبت ۹:۱۶ و همچنین ۱.۹۱:۱ استفاده کنید. سرعت گذر فریم‌ها باید ۳۰ فریم بر ثانیه باشد. همچنین توجه داشته باشید که حداکثر حجم ویدیو برای آپلود در اینستاگرام، ۴ گیگابایت است.

برای کاور پست ویدیویی هم باید از نسبت ابعاد 1:1.55و سایز ۴۲۰px در ۶۵۴px استفاده کنید.

راهنمای سایز پست اینستاگرام- IGTV

سایز لایو اینستاگرام چه قدر است؟

در لایو اینستاگرام امکان تغییر دستی سایز و نسبت ابعاد وجود ندارد و اینستاگرام با توجه به سرعت اینترنت شما کیفیت تصویر را دستخوش تغییر می‌کند. کافی است با دوربین گوشی خود به صورت عمودی فیلمبرداری را آغاز کنید و باقی تصمیمات را برعهده خود اینستاگرام بگذارید!

سایز Reels در اینستاگرام چقدر است؟

Reels ها ویدیوهای کوتاه ۱۵ ثانیه‌ای هستند که می‌توانید آن‌ها را در خود اینستاگرام ضبط، ادیت و منتشر کنید. این ویدیوها عمودی و در نتیجه تمام صفحه هستند و نسبت ابعاد مناسب برای آن‌ها ۹:۱۶ است.

علاوه بر سایز پست‌ها، رعایت کردن سایز استاندارد استوری هم مهم است! پست «سایز استوری اینستاگرام» را بخوانید.

چند نکته کلیدی درباره سایز پست اینستاگرام

پست اینستاگرام یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. برای اینکه پست های خود را بیشتر دیده شوند و بازخورد خوبی از کاربران دریافت کنید، باید به سایز مناسب آنها توجه کنید که تا به اینجا در مورد انواع سایز پست‌ها توضیح دادیم. حال نوبت آن رسیده است تا چند نکتۀ کلیدی هم در مورد سایز پست اینستاگرام را با شما درمیان بگذاریم.

۱-اگر نسبت تصویر یا ویدئو آپلود شده اینستاگرام شما با نسبت‌های استاندارد متفاوت باشد، پلتفرم به طور خودکار پست شما را با توجه به نسبت پشتیبانی‌شده، برش یا به اصطلاح کراپ می‌کند.

۲- در صورت عدم رعایت نسبت اندازه‌های پست، ممکن است با برش‌های عجیب غریب اینستاگرام روبه‌رو شوید.

۳-سایز مناسب تصاویر برای استوری، ۱۰۸۰X1920 پیکسل با نسبت ۹:۱۶ است.

سوالات متدوال

سایز ویدیو در اینستاگرام چه قدر است؟

اگر ویدیو به صورت مربعی آپلود شود سایز ویدیو در اینستاگرام ۱۰۸۰px در ۱۰۸۰px خواهد بود.

اندازه عکس اینستاگرام در فتوشاپ چه قدر است؟

اگر عکس مربعی باشد، بهترین سایز ۱۰۸۰px  در  1080px است.

سایز لایو اینستاگرام چه قدر است؟

در لایو اینستاگرام تغییر دستی سایز و نسبت ابعاد ممکن نیست وخود اینستاگرام با توجه به سرعت اینترنت شما کیفیت تصویر را تغییر می‌دهد.

سایز igtv اینستاگرام چه قدر است؟

سایز ویدیو در این بخش ۱۰۸۰px در ۱۹۲۰px است.

راهنمای سایز پست اینستاگرام

‫۴۸ دیدگاه ها

  1. سلام، وقت بخیر، یه فیلم با کیفیت یه دقیقه ای ساختم شصت مگ شده، با شصت مگ توی اینستا آپلودش کنم از لحاظ پخش واسه فالوورام مشکلی ایجاد نمیشه؟یا حجمش رو بیارم پایین مثلا روی ده مگ بعد آپلودش کنم؟

    1. سلام. وقت شما هم بخیر. شما با همون کیفیت وقتی آپلود می‌کنید اینستاگرام به صورت خودکار از حجم ویدیو کم می‌کنه و با حفظ کیفیت بهترین نتیجه رو به دنبال کننده هاتون نشون می‌ده. بنابراین نیاز به تغییر حجم نیست. این مشکل توسط خود اینستاگرام حل می‌شه. ممنون از همراهی شما

    1. سلام، وقتتون بخیر. سایز ۴:۵ استانداریه که اعلام شده. اگر این اتفاق نمی افته باید ویدیو رو یکبار دیگه بررسی کنید و با استفاده از اپلیکیشن هایی مثل inshot ابعادش رو برای اینستاگرام تغییر بدید.

  2. سلام وقت بخیر
    وقتی میخوام برای ویدئو igtv کاور انتخاب کنم از گالریم علامت لود میاد و نمیزاره انتخاب کنم شما میدونید دلیلش چیه ؟

    1. ۱- مطمئن بشید اینستاگرام شما به آخرین نسخه آپدیت شده
      ۲- لازم نیست کل مسیر آپلود رو از داخل اینستاگرام طی کنید. وارد گالری گوشی بشید و ویدیوی مورد نظرتون رو با گزینه share داخل igtv بذارید.
      ۳- از نسخه وب اینستاگرام استفاده کنید.

  3. سلام بنده یه مستندی تهیه کردم که حدود ۲۷۰ مگابایت هست.
    آیا آپلود اون به عنوان پست برای مخاطب و تماشای اون مشکل سازه؟ممنون

    1. حداکثر سایز ویدیوی اینستاگرام ۴ گیگا بایته ولی هرچی ویدیوی شما کم‌حجم‌تر باشه برای مخاطب سریع‌تر پخش میشه. حجم ویدیو رو قبل از آپلود کم کنید

  4. سلام من ی فیلم ضبط کردم ۱۶:۹ هس بعد خب من واسه پست اینا میخوام بعد با این قاب نمیشه ک پست کرد من میخوام یکاری کنم ک فیلمو ببرم تبدیل کنم ب ۳:۴ ن این‌که ویدئو کوچک بشه میخوام ۴ طرف قاب فیلمو کوچیک کنم ایا همچین نرم افزاری هس ک بشه همچین کاری کرد ؟؟؟؟

    1. شما اولا می‌تونید گوشه‌های تصویر رو کراپ کنید که این کار توصیه نمیشه
      دوما می‌تونید در قالب igtv پستش کنید که خود اینستاگرام ابعاد ویدیو رو به صورت ۳:۴ در بیاره

  5. سلام من یک عکس با دوربین کنون به صورت عمودی انداختم وقتی میخوام تو اینستا بزارم مجبورم نسبتش رو ۴:۵ کنم که قسمتی از عکس برش میخوره راهکارش چیه؟
    دوربین نسبت ۴:۵ نداره که

    1. خود اینستاگرام کار برش زدن رو براتون انجام میده
      در غیر این صورت می‌تونید از اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای ادیت عکس استفاده کنید

  6. سلام وقتتون بخیر..
    چجوری میشه پست اسلایدی تصاویر۴:۵ گذاشت؟
    تصاویر سایز ۱۰۹۰*۱۳۵۰ هست ، ولی زمانی که بصورت اسلایدی میخوام پست کنم ، سایز مربع میشه و نمیشه سایز اصلی تصاویر انتشار داد؟!
    ولی دیدم که پیج های دیگه تصاویر به همین اندازه اسلایدی قرار دادن!
    راه حل چیه؟
    ممنون میشم پاسخ بدین..
    با تشکر

    1. موقع گذاشتن عکس اسلایدی، زمانی که می‌خواین عکس‌ها رو انتخاب کنید یه گزینه سمت چپ پایین هر عکس میاد. اون رو که بزنید عکس‌ها به ابعاد عادی خودشون برمی‌گردن و دیگه مربعی نمی‌شن

    1. سلام
      یه گزینه اون پایین سمت چپ داره که باهاش مقدار زوم ویدیو یا تصویر رو تغییر میدید. از اون استفاده کنید تا تصویر کامل‌تر نمایش داده بشه.

  7. سلام.ممنون از مطالبتون.وقتی ویدیوی ۴×۵ تو اینستا اپلود میکنم،اگر عکس کاور هم ۴×۵ باشه، توی صفحه ی اصلی وقتی همه پست ها رو کنار هم نمایش میده،نصفی از متن پست کات میشه.چجوری میتونم کاور مستطیل داشته باشم بدون اینکه متنی که پایین کاور میذارم حذف نشه؟

    1. سلام. ببینید خود کاور باید همین اندازه باشه اما نوشته‌های مهم رو داخل یه مربع ۱ در ۱ وسط ویدیو بندازید

  8. سلام
    من پستی که برای پیج کاریم میخوام بزارم میخوام مربع باشه کادرش ۱×۱ گذاشتم و روی ۱۰۸۰×۱۰۸۰ ولی وقتی میخوام پست کنم کاور فیلمو خیلی زوم میکنه و ترتیب الگو پیجم بهم میخوره چون از کادر میزنه بیرون

    1. قبل از زدن روی گزینه مولتیپل، از گزینه پایین سمت چپ عکس سایز اولین عکس رو مشخص کنید بعد مولتیپل بزنید و سایر عکس‌ها رو انتخاب کنید. اینجوری میتونید سایز ۳ در ۴ رو داشته باشید.

  9. سلام من ودیو ۴.۵رو می زارم ولی اینستاگرام اونو مربع و اگه مستطیل هم بزاره کوچک می کنه و به کناره هاش مثله یه ورقه سفید اضافه می کنه. واقعا دیگه خسته شدم اینستاگرام رو حذف و دوباره نصب کردم ودیو هارو با اینشات سایزشونو درست می کنم وهر کاری ولی بازم وقتی ودیو رو می خام پست کنم ۴.۵ در همون قالب ولی کوچکتر می زاره ممنون می شم راحل بگید…

    1. اگه ریلز می‌ذارید اینستاگرام ریلز رو تا وقتی روی ویدیو کلیک نکنید به صورت کامل نشون نمیده

  10. سلام من کلیپ های ۱در ۱ یا همون ۱۰۸۰×۱۰۸۰ میزارم، این ینی مربعی دیگه ولی وقتی اد تو استوریش میکنم اونجا ابعادش مثل ابعاد ریلز میشه… ولی قبلا که مربعی آپلود میکردم، اد تو استوری هم میکردم همون مریعی بود…
    چیکار کنم مث قبل بشه و همون ابعاد بمونه ؟

  11. سلام ببخشید من میخوام وقتی پست رو میزارم از اطراف و سمت بالا حاشیه سفید داشته باشه و درضمن میخوام بالای پست چیزی بنویسم این کار با اینستاگرام نمیشه؟ بعد برای این کار کدوم نرم‌افزار ادیت انجام میده من با اینشات و یوکات نتونستم

  12. سلام. من سایز دو درست میکنم و دیگه زوم نمیشه و درست هم آپلود میشه ولی وقتی کاور دلخواهمو انتخاب میکنم زوم میشه دوباره. باید چیکار کنم؟

  13. سلام پستهایی که تو اینستا میزارن بعضیاشون سایز بزرگ نشون میده یعنی اگه متنی توی عکس یا فیلم باشه از بغلاش میزنه بیرون و نشون نمیده چطور تنظیم کنم؟

  14. سلام گوشیم عکسها وفیلمهای توی اینستارو بزرگ نشون میده طوری که نوشته های عکس وفیلم از گوشه کنار میزنه بیرون، چکار کنم چطور تنظیم کنم قبلا اینجوری نبوده

  15. سلام خسته نباشین ?من یک پیج رو توی اینستا به مدت حدودا ۲ سال داشتم اما به دلایلی از طرف اینستا بلاک میشد و به زور دوباره درستش کردم اما الان حدود یک سال هست که کلا از پیجم رفتم بیرون و فعالیتی توش نداشتم اما هنوز وجود داره البته با مقداری ریزش فالوور حالا طبق الگوریتم جدید اینستا ، ابنظرتون برای افزایش سریع فالوور در تایم کم ، بهتر هست که یک پیج جدید رو از اول بزنم یا همون پیج قدیمی رو دوباره راه بندازم ؟ممنون میشم کمکم کنید

  16. ممنون مطالب شما مفید بود
    میخواستم بدونم جدیدن بعضی از پیچ ها ابعاد عکس هایی که پست میکنن بدون اینکه روی عکس کلیک کنیم بزرگتر از حد معمولی هستن و تقریبن تمام صفحه نشون داده میشن حتی گاهی اوقات نام پیچ روی عکس قرار میگیره
    میشه بفرمایین چه راهی داره که بشه همچین کاری کرد
    سپاس

    1. درباره عکس صحبت میکنید یا ویدیو؟!
      اینی که شما میگید شبیه ریلز اینستاگرامه نه عکس. که اونم راه خاصی نداره ابعاد رو متناسب با ابعاد اینستاگرام باید طراحی کرد همین

  17. سلام برای کاور ویدیو به مشکل خوردم، یه پست معمولی میخوام بذارم اینستا، عکس کاورمو اینستا نصف میکنه، تو اینشات با چند سایز درست کردم همه رو اینستا نصف میکنه. چه سایزی درست کنم؟و با چه برنامه ای؟ سوال بعدی اینکه اینستا ابعاد کاور رو متناسب با ابعاد ویدیو تنظیم میکنه؟ ویدیوم افقیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن