Search
Close this search box.
بازاریابی دیجیتالبازاریابی محتوایی

سایز استوری اینستاگرام چه قدر است؟

۵/۵ - (۱ امتیاز)

استوری در اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین امکانات این بستر میان کاربران به حساب می‌آید. تنها یکسال پس از اینکه اینستاگرام قابلیت استوری را به بستر خود اضافه کرد، تعداد کاربرانی که به صورت روزانه از آن استفاده می‌کنند به بیش از ۲۵۰ میلیون رسید!

استوری امکان بسیاری مناسبی برای به اشتراک گذاشتن سریع یک ویدیو کوتاه یا عکس‌های جذاب با مخاطبان است که پس از ۲۴ ساعت بدون زحمت ناپدید می‌شود. اما چگونه می‌شود از این فرصت به بهترین شکل ممکن برای موفقیت در اینستاگرام استفاده کرد؟ بهترین سایز استوری اینستاگرام چه قدر است؟

در ادامه این مقاله آکادمی اینفوگرام با ما همراه باشید تا با سایز مناسب استوری اینستاگرام آشنا شوید.

سایز استوری اینستاگرام چه قدر است؟

سایز ایده‌آل برای عکس‌های باکیفیت HD و ویدیوها، طول ۱۰۸۰ پیکسل و عرض یا ارتفاع ۱۹۲۰ پیکسل است. در واقع نسبت ابعاد در استوری اینستاگرام (۹:۱۶) می‌شود.

این ابعاد پیشنهادی با توجه به اینکه حالت استوری تمام صفحه موبایل را در بر می‌‌گیرد به نظر مناسب‌ترین اندازه ممکن است.

اندازه استوری اینستاگرام از این جهت اهمیت زیادی دارد که اگر سایز تصویر مناسب نباشد، با چنین تصویری مواجه خواهید شد که ممکن است تجربه ناخوشایندی را برای کاربران رقم بزند:

سایز استوری اینستاگرام

علاوه بر آن بهتر است وضوح تصویر (resolution ) در استوری اینستاگرام  (900 * 1600 یا ۷۲۰ * ۱۲۸۰ ) باشد. این وضوح تصویر با کم کردن نسبی حجم تصاویر و ویدیوها کمک می‌کند تا استوری‌ها با سرعت بیشتری برای کاربران نمایش داده شود. توصیه ما این است که به هیچ عنوان وضوح تصاویر در استوری را کمتر از

۶۰۰ * ۱۰۶۷ پیکسل نکنید. در غیر این صورت ممکن است کیفیت تصاویر شما به شدت کاهش یابد.

جمع‌بندی تمامی این صحبت‌ها درباره سایز استوری اینستاگرام موارد زیر است:

  • بهترین ابعاد برای استوری ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰ پیکسل است.
  • نسبت ابعاد استوری ۹:۱۶ می‌باشد.
  • حداقل رزولوشن تصاویر در استوری ۶۰۰ * ۱۰۶۷ پیکسل است.
  • در استوری حداکثر حجم برای عکس‌ها ۳۰ مگابایت می‌باشد.
  • حداکثر حجم ویدیوها در استوری ۴ گیگابایت است.

بیشتر بخوانید:

بررسی سایز پست اینستاگرام

تبدیل پیکسل به سانتی‌متر برای استوری اینستاگرام

بعضی از کاربران مایلند تا از واحد سانتی‌متر به جای پیکسل در طراحی‌‌های گرافیکی خود استفاده کنند. برای اینکه مجبور نشوید موارد بالا را خودتان به سانتی‌متر تبدیل کنید، ما این کار را انجام دادیم.

در واقع سایز استوری اینستاگرام با واحد سانتی متر ۵۰.۶۱ سانتی‌متر عرض و ۲۸.۴۶ سانتی‌متر طول است.

سایز استوری اینستاگرام

سایز کاور هایلایت اینستاگرام چه قدر است؟

ممکن است تمایل داشته باشید استوری‌های خود را در بخش هایلایت دسته‌بندی کنید و برای هر یک کاور مناسبی را در نظر بگیرید. اما سوال این است که اندازه این کاور چه قدر است؟

ابعاد کاور هایلایت ۲۰۰۰ * ۲۰۰۰ پیکسل با نسبت ۱:۱ است. درست مانند اندازه مناسب برای پروفایل اینستاگرام. برای ساختن سریع این هایلایت‌ها می‌توانید از ابزارهای آنلاینی مثل سایت کنوا استفاده کنید.

‫۵ دیدگاه ها

  1. تشکر از مطلب مفیدتون. با همین سایز تو فوتو شاپ عکس خروجی گرفتم ولی تو استوری یه تیکه شو نشون نمی ده.

    1. سلام. وقتتون بخیر. مرسی از لطفتون. بله یکی از مشکلات اینستاگرام در بعضی از گوشی‌های موبایل اینه که بالا و پایین عکس رو کامل نشون نمی‌ده. توصیه ما اینه که در طراحیتون بخش بالا و پایین تصویر رو نادیده بگیرید که این مشکل پیش نیاد. کمی از حاشیه تصویر فاصله بدید متن و عکس رو مشکلی پیش نمیاد. موفق باشید

    1. سایزی که معرفی شده سایز استاندارده و ممکنه در بعضی گوشی‌ها به خاطر ابعاد تصویر خودشون درست نمایش داده نشه. این به خود گوشی برمی‌گرده و تنظیم خاصی نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن