Search
Close this search box.
بازاریابی دیجیتال

از سیر تا پیاز ساخت فروشگاه اینستاگرام

۱/۵ - (۲ امتیاز)

اینستاگرام یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی برای کسب و کارهای مختلف به شمار می‌رود. این شبکه اجتماعی به بسیاری از کسب و کارهای کوچک‌تر و هنرمندها کمک کرد تا محصولات خلاقانه و جدید خود را به فروش برسانند.

از طرفی اینستاگرام هر بار در آپدیت‌های تازه خود، امکانات بیشتری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. همین موضوع باعث شده تا این شبکه اجتماعی، با وجود رقبایی که می‌آیند و می‌روند، همچنان پایگاه اصلی کاربران، به ویژه در ایران باقی بماند.

در این میان یکی از امکانات بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و اینستاگرام هم بخش جدایی را برایش درنظر گرفته، فروشگاه اینستاگرام است. اما چگونه می‌توانیم فروشگاه اینستاگرامی بسازیم؟ چه چیزهایی را باید درباره فروشگاه اینستاگرام بدانیم؟

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا از سیر تا پیاز مسائل مربوط به فروشگاه اینستاگرام و آموزش فروش در آن را بررسی کنیم.

فروشگاه اینستاگرام چیست؟

قابلیت فروشگاه اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا در اکانت بیزینسی خود، کاتالوگی از محصولاتتان را ایجاد کنید. بدین ترتیب شما می‌توانید محصولات خود را در پست‌ها، استوری‌ها، بخش فروشگاه (که جدیدا به اینستاگرام اضافه شده) با دیگران به اشتراک بگذارید و کاربران را برای خرید محصول به سایت خود هدایت کنید.

فروشگاه اینستاگرام در چه بخش‌هایی استفاده می‌شود؟

از راه‌های مختلفی امکان دسترسی به فروشگاه اینستاگرام وجود دارد. وقتی وارد صفحه‌ای می‌شوید که قابلیت فروشگاه اینستاگرام را فعال کرده، یک آیکون بزرگ به اسم view shop را می‌بینید. با کلیک روی این آیکون وارد بخش کاتالوگ اکانت مورد نظر می‌شوید. همچنین کمی پایین‌تر، در نوار پست‌ها، آیکونی به شکل کیف دستی را می‌بینید. با کلیک روی این گزینه هم به بخش فروشگاه آن اکانت می‌روید.

فروشگاه اینستاگرام

همچنین در آپدیت‌های جدید اینستاگرام، همانطور که گفته شد، در نوار پایین اپلیکیشن، بخش فروشگاه اینستاگرام جای اعلان‌ها (notifications) را گرفته است. وقتی روی آیکون به شکل کیف در نوار پایین کلیک کنید، وارد بخشی می‌شوید که محصولات مختلفی را می‌بینید. این بخش چیزی شبیه به اکسپلور اینستاگرام است. با این تفاوت که به جای پست، در آن محصولاتی برای خرید وجود دارد. البته با توجه به اینکه ما در ایران هستیم و مدام آی‌پی خود را به دلایل مختلف تغییر می‌دهیم، ممکن است بیشتر محصولاتی که در این بخش می‌بینیم خارجی باشد.

علاوه بر این موارد در پست‌ها و استوری‌های مختلف، ممکن است تگ محصولات مختلفی وجود داشته باشد. یعنی پس از آنکه روی عکس پست کلیک می‌کنید، قیمت محصول، نام و مشخصات دیگری به نمایش گذاشته شود که با کلیک روی آن وارد وب سایت آن صفحه برای نهایی کردن خرید خود می‌شوید.

فروشگاه اینستاگرام

نمونه‌ای از تگ محصولات در بخش استوری هم در تصویر پایین آورده شده است:

فروشگاه اینستاگرام

فروشگاه اینستاگرام در بخش فیلترهای استوری!

واقعیت افزوده، واقعیت مجازی یا AR قابلیت جدیدی است که در بخش فیلترهای اینستاگرام به وجود آمده و روز به روز محبوب‌تر می‌شود. این روزها کاربران زیادی وجود دارند که واقعیت افزوده یا فیلترهای جدید و خلاقانه‌ای می‌سازند و آن را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. احتمالا شما هم با چنین فیلترهایی برخورد داشتید.

اما واقعیت افزوده کم کم به کمک فروشگاه اینستاگرام هم می‌آید! این قابلیت برای خرید محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت آنلاین، یک انقلاب دیجیتال محسوب می‌شود!

برخی برندها با کمک این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهند که رنگ رژ لب یا سایر لوازم آرایشی را ابتدا با فیلترهای مختلف تست کنند و بعد برای خرید محصول وارد فروشگاه اینترنتی آن برند شوند. در تصویر زیر یک نمونه از واقعیت‌های افزوده‌ای که توسط برند NARS عرضه شده را می‌بینید:

فروشگاه اینستاگرام

راهنمای کامل فعال‌سازی فروشگاه اینستاگرام

فعال‌سازی فروشگاه اینستاگرام کار سختی نیست. تنها کافی است که برای طی کردن مراحل فعال‌سازی یک بار وقت بگذارید و پس از آن به راحتی از این قابلیت استفاده کنید.

در ادامه نحوه فعال‌سازی فروشگاه اینستاگرام را به صورت کامل بررسی می‌کنیم:

اکانت خود را بیزنسی کنید

اولین شرط برای داشتن فروشگاه اینستاگرامی این است که  اکانت خود را بیزینسی کنید. برای انجام این کار به بخش تنظیمات اکانت اینستاگرام خود روی اپلیکیشن بروید. سپس روی گزینه Account کلیک کنید. در انتهای این بخش گزینه switch to professional account را می‌بینید.

سپس دسته بندی مورد نظر خود را از میان گزینه‌های آورده شده (brand، music و…) انتخاب کنید. در مرحله آخر اکانت خود را business کنید. توجه داشته باشید که حتما صفحه شما باید در حال عمومی یا public باشد و اگر صفحه خود را private یا خصوصی کنید، نمی‌توانید از این قابلیت استفاده کنید.

در ادامه لازم است برای فعال کردن فروشگاه اینستاگرامی، اکانت خود را به فیسبوک متصل کنید. برای انجام این کار دوباره به بخش تنظیمات بروید. باز هم گزینه account را انتخاب کرده و اینبار در صفحه باز شده دنبال گزینه‌ای با نام sharing to other apps یا Linked Accounts بگردید. با انتخاب این گزینه، اکانت اینستاگرام خود را به یک اکانت فیسبوک متصل کنید.

بیشتر بخوانید:

آموزش فروش اینترنتی

کاتالوگ بسازید

بعد از طی کردن مراحل قبلی، حالا نوبت ساختن کاتالوگ است. کاتالوگ یک محصول شامل قیمت، عکس محصول و تگ‌های مربوط به محصولات است. برای ساخت کاتالوگ در فیسبوک لازم است به آدرس  www.facebook.com/products بروید. سپس گزینه add catalog را انتخاب کنید. پس از آن فیسبوک مرحله به مرحله شما را برای ساخت کاتالوگ راهنمایی می‌کند.

در بخش اول باید upload product info را انتخاب کنید تا به صورت دستی محصولات خود را وارد کنید. اگر از فروشگاه‌سازهای مختلف استفاده می‌کنید، گزینه connect E-commerce را انتخاب کنید.

سپس در کادرهای بعدی، به ترتیب نام فروشگاه خود و نام کاتالوگ را وارد کنید.

فروشگاه اینستاگرام

چگونه در فیسبوک به کاتالوگ خود محصول جدیدی اضافه کنیم؟

در ابتدا برای اضافه کردن محصول، میان دسته‌بندی‌های مختلف برای کسب و کار خود، باید نزدیک‌ترین گزینه به فعالیت خود را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید روی محصولات خود در پست‌ها و استوری‌ها قیمت بگذارید، E-commerce را انتخاب کنید.

فروشگاه اینستاگرام

بعد از آن، با انتخاب add products به کادر باز شده تصویر زیر می‌رسید. در این مرحله برای اضافه کردن دستی محصول add manually را انتخاب کنید.

فروشگاه اینستاگرام

در صفحه باز شده، کادرهای مختلفی را مشاهده می‌کنید:

فروشگاه اینستاگرام

در بخش image عکس محصول را آپلود کنید. در بخش name نام محصول را وارد کنید. سپس در بخش description توضیحات مربوط به محصول را ارائه دهید. پر کردن بخش content id اختیاری است و به شما اجازه می‌دهد برای هر محصول آیدی منحصر به فردی در نظر بگیرید. در قسمت website link، آدرس صفحه محصول در وب سایت خود را وارد کنید. در آخر قیمت محصول را وارد کنید.

با توجه به تحریم‌ها واحد ریال در بین گزینه‌ها وجود ندارد. یک واحد دیگر مثل یورو یا دلار را انتخاب کنید و کنار قیمت محصول خود از حرف T یا عبارت Toman استفاده کنید که کاربران فارسی زبان قیمت محصول را بهتر متوجه شوند.

پس از انجام تنظیمات بالا گزینه Add Product را انتخاب کنید تا محصول شما به کاتالوگ اضافه شود.

در ادامه مجدد به بخش تنظیمات اینستاگرام خود روی موبایل بروید. در بین گزینه‌های موجود روی business کلیک کنید. سپس گزینه setup Instagram shopping را انتخاب کنید. در نهایت روی کاتالوگ ایجاد شده ضربه بزنید.

صبور باشید!

مرحله بعدی فقط منتظر ماندن است! پس از ایجاد کاتالوگ و متصل کردن آن به اکانت خود، اینستاگرام آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. ظرف چند روز تا نهایتا یک ماه، فرآیند تایید کاتالوگ طول می‌کشد. اگر چند روز تایید زمان برد، نگران نشوید، این اتفاق برای بخشی از کاربران می‌افتد و طبیعی است.

پست خود را آپلود کنید

بعد از آنکه از طرف فیسبوک تاییده را دریافت کردید، هنگام آپلود پست‌ها و استوری‌های جدید می‌توانید به محصولات مختلف تگ اضافه کنید. با ضربه زدن روی این گزینه جدید یعنی تگ محصولات، می توانید موردی را از فهرست ایجاد شده در فیس بوک انتخاب کنید.

فروشگاه اینستاگرام

در هر پست خود فقط پنج محصول را می‌توانید تگ کنید. استفاده از تگ محصولات در فروشگاه‌های آنلاین پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی طرفداران بسیار زیادی دارد. بنابراین سعی کنید اگر در این صنایع فعال هستید، حتما علاوه بر استفاده از اینستاگرام، به سمت ایجاد یک وبسایت مناسب هم بروید. چرا که داشتن وب سایت مثل خریدن خانه است و استفاده از اینستاگرام مثل اجاره نشینی!

چگونه تگ محصول را به پست‌های اینستاگرام خود اضافه کنیم؟

مثل همیشه مراحل پست گذاشتن در اینستاگرام را طی کنید. عکس مورد نظرتان را انتخاب کنید، اگر لازم است فیلتر خاصی را روی تصویر اعمال کنید، کپشن بنویسید و هشتگ بزنید. اما قبل از انتشار پست، این بار زیر گزینه تگ کردن اکانت‌ها، گزینه اضافه کردن تگ محصولات به پست را می‌بینید.

فروشگاه اینستاگرام

با انتخاب این گزینه، وارد بخش محصولاتی که در کاتالوگ فیسبوک وارد کردید می‌شوید. بنابراین توجه کنید که محصول خود را قبلا باید در کاتالوگ وارد کرده باشید. می‌توانید اسم محصول را سرچ کنید تا سریع‌تر آن را پیدا کنید. بعد از آنکه تگ محصول مورد نظر خود را انتخاب کردید، روی آیکون به شکل تیک در بالا سمت راست تصویر پست خود کلیک کنید تا تگ مورد نظرتان ثبت شود.

چگونه تگ محصول را به استوری اینستاگرام اضافه کنیم؟

اضافه کردن تگ محصول در استوری، دقیقا مثل اضافه کردن آن به پست، پیچیدگی خاصی ندارد. کافی است ابتدا مثل همیشه، ویدیو یا تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سپس به بخش استیکرهای استوری بروید. برای انجام این کار کافی است از میان گزینه‌های بالای تصویر استوری، بعد از گرفتن عکس جدید یا انتخاب آن از گالری، روی آیکونی که شبیه صورت است، کلیک کنید. سپس در کادر باز شده، استیکری که با نام product وجود دارد را پیدا کنید.

فروشگاه اینستاگرام

سپس صفحه‌ای باز می‌شود که در آن لیست محصولاتی که در کاتالوگ خود ایجاد کردید را مشاهده می‌کنید. می‌توانید محصول مورد نظر خود را از طریق نوار جستجو پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که اسم محصول در استوری قابل ادیت نیست و باید از طریق فیسبوک تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید.

فروشگاه اینستاگرام

یکی از بزرگترین مزیت‌های استفاده از تگ محصول در استوری این است که می‌توانید در استوری اکانت خود، بدون آنکه بیشتر از ده هزار فالوئر داشته باشید، لینک خرید قرار دهید! چراکه همانطور که احتمالا می‌دانید، به صورت کلی اگر بخواهید لینکی را در استوری خود قرار دهید باید بالای ده هزار فالوور داشته باشید. با استفاده از این امکان، دیگر چنین محدودیتی را نخواهید داشت.

طریقه خرید از اینستاگرام توسط کاربر چگونه است؟

اما کاربران چگونه از اینستاگرام خرید می‌کنند؟ در طول مقاله هم اشاره کردیم که کاربران با ضربه زدن روی تگ محصول، وارد صفحه محصول در وب سایت شما می‌شوند. اگر در استوری روی تگ کلیک شود، مستقیما این اتفاق می‌افتد.

اما اگر در پستی، کاربر روی تگ محصول کلیک کند، عکس بزرگ شده محصول را مشاهده می‌کند. در زیر عکس آیکونی با نام view on website وجود دارد. با کلیک روی این آیکون، کاربر به صفحه محصول خواهد رفت.

پس از آن با اضافه کردن محصول به سبد خرید و تسویه حساب در سایت، خرید خود را نهایی خواهد کرد.

فروشگاه اینستاگرام

۴ نکته مهم برای موفقیت فروشگاه‌های اینستاگرامی

  خب، تا اینجا با نحوه استفاده از قابلیت فروشگاه اینستاگرام آشنا شدید. اما احتمالا یکی از سوال‌های مهمتان این است که چگونه از این امکان برای فروش بیشتر محصولات خود استفاده کنید؟ در ادامه به بررسی مهم‌ترین نکات استفاده از فروشگاه اینستاگرام می‌پردازیم:

فعالیت مستمر و مفید داشته باشید

فعالیت مستمر و استفاده مداوم از این امکان چند مزیت مهم دارد. اول اینکه محتوای باکیفیت بیشتر، یعنی درگیری بیشتر مخاطبان با صفحه شما و نتیجه آن یعنی فروش بیشتر. علاوه بر آن محتوای بیشتر و مداوم، احتمالا یعنی ارائه تنوع محصولات بیشتر به مخاطبان و باز هم یعنی فروش بیشتر شما!

اینستاگرام دقیقا شبیه دو ماراتن است. افرادی به آخر خط می‌رسند که با تقسیم درست انرژی و منابع خود، به صورت مستمر مسیر را طی می‌کنند تا به هدف خود برسند. سعی کنید حتی در محتوای تبلیغاتی خود، اطلاعات و راه‌حل مورد نیاز مخاطبانتان را در اختیارشان قرار دهید. فعالیت مستمر و مفید در این شبکه اجتماعی به چاشنی صبر، تنها فرمول موفقیت در این فضا است.

توضیحات کافی و مناسب بنویسید

چه چیزی باعث ما را به یکدیگر نزدیک می‌کند؟ رمز موفقیت بازاریاب‌های محتوایی در شبکه‌های اجتماعی چیست؟ بله! قصه، مهم‌ترین ابزار جذب مخاطبان در دنیای امروز است. یک کپشن خوب که همراه با یک قصه مناسب باشد، می‌تواند مشتریان بالقوه شما را به مشتریانی وفادار تبدیل کند.

بنابراین سعی کنید چرایی نیاز افراد به محصول خود و کاربردها و مزیت‌های آن را در قالب قصه‌هایی جذاب و متن‌ی مفید در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. در بخش کپشن، فقط و فقط از هشتگ‌های مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید تا بیشتر مورد توجه کاربران مد نظر خود قرار بگیرید.

باکیفیت فعالیت کنید!

در دو نکته قبلی، نکاتی درباره کیفیت را مرور کردیم. اما باز هم این موضوع نیاز به تاکید دارد! کافی است به رفتار خود در اینستاگرام کمی بیشتر توجه کنید. اگر تجربه خرید آنلاین داشته از طریق اینستاگرام را داشته باشید، احتمالا اکثر خریدهای خود را از صفحاتی انجام دادید که عکس‌های باکیفیتی از محصولات خود منتشر کردند و زمان مناسبی برای تهیه محتوای صفحه خود صرف کردند.

چرا به عنوان یک کاربر، تاثیر کیفیت را قبول داریم، اما وقتی خودمان در جایگاه صاحب کسب و کار قرار می‌‌گیریم از هزینه کردن و وقت گذاشتن برای تولید محتوای باکیفیت می‌ترسیم و آن را ریسک می‌دانیم؟!

تصاویر محصولات، کپشن و به طور کلی بخش‌های یک محتوا در اینستاگرام، هر روز در صفحات مختلف باکیفیت‌تر می‌شوند و این واقعیت است که برای رقابت در این فضا، باید حداقل استانداردی را برای خود تعریف کنید.

فعالیت خود را زیر نظر بگیرید

فرقی ندارد، در نهایت با فعالیت در اینستاگرام و رعایت کردن توصیه‌های مختلف، موفق هستید یا نه. فرقی ندارد که فروشتان کم است یا زیاد. در نهایت برای آنکه بتوانید بر اوضاع مسلط باشید و نقاط ضعف و قوت خود را بررسی کنید، لازم است همواره نتیجه فعالیت‌های خود را بررسی کنید.

برای بررسی نتایج محتوای مربوط به تگ‌های فروشگاه اینستاگرام می‌توانید از گوگل آنالتیکس کمک بگیرید. با استفاده از این ابزار، تعداد ورودی‌های اینستاگرام به صفحات محصول را مرتبط بررسی کنید. با استفاده از همین آمار است که می‌توانید نکات مهمی که به افزایش فروش آنلاین منجر می‌شود را استخراج کنید.

مثلا ممکن است متوجه شوید بسیاری از کاربران با کلیک روی تگ محصول، وارد وب سایتتان می‌شوند و خریدی را ثبت نمی‌کنند. چه دلایلی می‌تواند داشته باشد؟ رابط کاربری سایت نیاز به بهبود دارد؟ لازم است تخفیف ویژه‌ای برای این محصول خاص ارائه کنید؟ شناسایی همه آنچه نیاز دارید، با استفاده از همین اطلاعات ممکن است!

چگونه فروشگاه اینستاگرام را غیرفعال کنیم؟

همانطور که وب سایت رسمی اینستاگرام توضیح داده، برای غیرفعال کردن فروشگاه اینستاگرام به صورت کامل، کافی است چند مرحله زیر را طی کنید:

  • ابتدا از طریق لینک www.facebook.com/products به فیسبوک وارد شوید.
  • به بخش کاتالوگی که برای محصولات خود ایجاد کردید بروید.
  • همه محصولاتی که به کاتالوگ خود اضافه کردید را حذف کنید.
  • قابلیت فروشگاه اینستاگرام شما، بعد از تکمیل مرحله قبل باید غیرفعال شده باشد.

همچنین برای پاک کردن یا حذف یک تگ از روی پست اینستاگرام کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • به پست مورد نظر بروید.
  • روی علامت سه نقطه در سمت راست بالای تصویر کلیک کنید.
  • گزینه edit را انتخاب کنید.
  • روی آیکونی که به شکل آدمک مشخص شده، کلیک کنید.
  • تگ محصولات را با انگشت خود، به هرجایی که دوست دارید در تصویر ببرید.
  • برای حذف تگ هم کافی است روی آن ضربه بزنید.

جمع بندی

روزانه ۵۰۰ میلیون کاربر از اینستاگرام استفاده می‌کنند و حداقل ۵۰% آن‌ها یک اکانت بیزینسی را دنبال می‌کنند! اینستاگرام را، در کنار همه معضلاتی که دارد، باید برای بعضی از امکانات خاصش ستایش کرد.

چه کسی فکرش را می‌کرد بتوانیم به آثار و محصولات زیبای هنرمندان بااستعدادی از سرتاسر کشور، دسترسی داشته باشیم؟ محصولات خلاقانه‌ای که هم برای صاحب اثر آورده دارد و هم خریدارانی خوشحال می‌سازد.

با شیوع ویروس کرونا، رفتار اکثر ما تغییرات اساسی داشت و یکی از آن‌ها، عادت به خرید آنلاین بیشتر است. در این پست تمامی آنچه برای فعال‌سازی فروشگاه اینستاگرام لازم داشتید را مرور کردیم. حالا کافی است مراحل این پست را به ترتیب طی کنید تا از این به بعد، پست‌های جذاب‌تر و پربازده‌تری داشته باشید.

توصیه آخر مخصوص کسانی است که فقط در اینستاگرام فعالیت می‌کنند و هنوز برای کسب و کار خود وب سایت ندارند و به طبع از قابلیت فروشگاه اینستاگرامی هم نمی‌توانند استفاده کنند. اینستاگرام، در نهایت یک مغازه اجاره‌ای است! این بستر توسط یک شرکت خصوصی ایجاد شده که ممکن است فردا روزی، به هر دلیلی تصمیم بگیرد دیگر نباشد! یا سیاست‌های خود را به طور کل عوض کند. برای آنکه ثبات بیشتری داشته باشید و پایگاهی اختصاصی بسازید، لازم است کسب و کار خود را به فضای وب هم ببرید.

سوالات متداول

آیا ثبت فروشگاه اینستاگرامی هزینه دارد؟

استفاده از هیچ امکانی در اینستاگرام برای کاربران هزینه ندارد. برای فعال کردن امکان فروشگاه اینستاگرامی و اضافه کردن تگ به محصولات در پست‌ها و استوری‌های خود کافی است مراحلی که در این مقاله توضیح داده شده را دنبال کنید.

تایید شدن فروشگاه اینستاگرامی توسط فیسبوک چه قدر زمان می‌برد؟

بازه زمانی مشخصی به صورت رسمی از طرف فیسبوک اعلام نشده است. اما طبق تجربه کاربران، تایید شدن کاتالوگ، چند ساعت تا دو هفته ممکن است طول بکشد. اگر پس از دو هفته، همچنان اتفاقی نیافتاده بود، بهتر است کاتالوگ خود را برای بررسی ایرادهای احتمالی مجدد بررسی کنید.

برای ساختن فروشگاه اینستاگرامی به چند فالوئر نیاز دارم؟

بعضی از قابلیت‌های اینستاگرام، تنها برای افرادی که از تعداد خاصی، فالوئرهای بیشتر داشته باشند، فعال است. برای مثال برای گذاشتن لینک در استوری‌ها لازم است حداقل ۱۰ هزار فالوور داشته باشید. خوشبختانه فروشگاه اینستاگرام اینگونه نیست و با هر تعداد فالوئری می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. فقط اکانت شما باید در حالت بیزینس باشد.

چگونه قیمت را به تومان در فروشگاه اینستاگرام مشخص کنیم؟

به دلیل تحریم‌ها، واحد پول کشور ما در فیسبوک وجود ندارد. اما کافی است در هنگام وارد کردن قیمت، کنار عدد از حرف T یا عبارت Toman استفاده کنید. در بخش واحد پول هم واحد دیگری مثل یورو یا دلار را استفاده کنید. کاربران فارسی به فرمت اینگونه قیمت‌ها عادت کرده‌اند و متوجه این محدودیت می‌شوند. بنابراین جای نگرانی وجود ندارد.

‫۲۲ دیدگاه ها

  1. سلام سپاس از مطالب مفیدتون ارائه گام به گام مطلب،فهم آنرا آسان و بیانِ ساده و روان،مطالعه اش را جذاب کرده بود.

  2. سلام لطفا بگید این قابلیت در ایران تحریم نیست؟ مقل اینکه اگه فروشگاه را فعال کنیم ممکن است اینیستا پیج مان را را بنند

    1. چون نیاز به فیسبوک داره فیلترشکن میخواد ولی هستن پیج های ایرانی که قسمت شاپ رو دارن و بدون مشکل دارن ادامه میدن

  3. این اکانتهای فروشگاهی یا باید از خارج از ایران اداره بشن و یا از ایران با آی پی های ثابت و سفارشی فقط متصل بشن. که کار آسونی هم نیست.

  4. سلام ببخشید این قابلیت برای ما که در ایران هستیم چطوری فعال کنیم؟ من تمام کارهاشو کردم چند روز باید صبر کنم؟
    و اینکه برای من در قسمت Advertising یک اعلان restricted اومده. آیا دیگه نمیتونم این قابلیت روی اکانت اینستاگرام و فیسبوکم ازون طریق فعال کنم؟

  5. سلام‌ممنون از مقالتون.
    خواستم بپرسم که‌برای فروش از طریق اینستاگرام و اینستاگرام بیزنس، حتما باید یه سایت فروش آنلاین داشت؟ آیا به روش های سنتی تری نمی شه خرید و پرداخت هزینه رو‌انجام داد؟

    1. سلام
      کارت به کارت اگر منظورتونه روش سنتی ای محسوب نمیشه. ولی میشه بدون سایت هم فروش رو انجام داد. فقط در نظر داشته باشید که برای زمان هایی مثل الان که اینستاگرام به سختی در دسترس بعضی از یوزرهاست‌، داشتن اینستاگرام به عنوان تنها گزینه برای فروش میتونه به فروشتون ضرر بزنه

    1. سلام
      نه مشکلی برای دامنه های ir پیش نمیاد. فقط در مواردی مانند استفاده از گوگل ادز و برخی سرویس های بین المللی محدودیت وجود داره.

  6. سلام برای آنلاین شاپ در اینستاگرام حتما باید بیزنس اکانت ساخت یا با اکانت شخصی هم‌امکانش هست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن