Search
Close this search box.
بازاریابی محتواییاینفوگرافیکبازاریابی دیجیتال

معرفی ۱۷ برنامه موبایلی برای ساخت موشن گرافیک

۲/۵ - (۲ امتیاز)

دنیای محتوای تصویری و به خصوص محتواهای ویدیویی روز به روز در حال توسعه است. استقبال بسیار زیاد مخاطبان از محتواهای تصویری باعث شده تا امکانات برای رشد و پیشرفت این زمینه بیشتر فراهم شود. موشن گرافیک یکی از سبک‌های جدیدی است که تعداد زیادی از افرادی که به محتوای ویدیویی علاقمندند یا در این حوزه فعالیت می‌کنند را به سمت خود کشانده است.

تا چند سال گذشته برای ساخت موشن گرافیک‌ها حتما باید از لپ‌تاپ استفاده می‌کردید و بدون لپ‌تاپ باید فکر تولید محتوای ویدیویی باکیفیت را از سر خود بیرون می‌کردید. اما در چند سال اخیر تکنولوژی هم به میزان قابل توجهی پیشرفت کرده است. در مسیر این پیشرفت هم اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌های موبایلی مختلفی ساخته شدند.

این برنامه‌های موبایلی امکان ساخت موشن گرافیک را هم فراهم کردند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید موشن گرافیک‌های جذاب خلق کنید، بدون اینکه نیازی به لپ‌تاپ داشته باشید. در این مطلب تصمیم گرفتیم تا چند برنامه موبایلی برای ساخت موشن گرافیک را به شما معرفی کنیم و امکانات هرکدام را مورد بررسی قرار دهیم تا برای استفاده از آن‌ها راحت‌تر بتوانید تصمیم‌گیری کنید.

نرم افزار ساخت موشن گرافیک موبایل

دو قطبی IOS و اندروید در این نوع برنامه‌ها هم وجود دارد. برخی از شرکت‌ها، برنامه‌ای مختص هردو سیستم عامل ایجاد کردند و برخی هم به یکی از این سیستم عامل‌ها بسنده کرده و فقط اپلیکیشن خود را در آن بستر انتشار دادند. البته باید به خاطر داشته باشید که امکانات این نوع اپلیکیشن‌های موبایلی نسبت به برنامه‌هایی که روی لپ‌تاپ نصب می‌شوند، قطعا محدودتر است و نمی‌توانید انتظار خلق یک موشن گرافیک سنگین و حرفه‌ای را از این برنامه‌ها داشته باشید.

اما برای استفاده‌های معمولی و دم‌دستی‌، مثل انتشار یک موشن گرافیک کوتاه در شبکه‌های اجتماعی روی آن‌ها حساب کنید و یک موشن گرافیک جذاب را آماده کنید. در ادامه اول با برنامه‌های موبایلی ساخت موشن گرافیک برای هردو سیستم عامل آشنا می‌شویم و سپس در بخش‌های بعدی برنامه‌هایی که فقط در یکی از آن‌ها هستند را بررسی می‌کنیم.

۱- Kine Master

اپلیکیشن ساخت موشن گرافیک موبایل

کاین مستر (Kine Master) یکی از اپلیکیشن‌های معروف ادیت ویدیو است که در عین سادگی، امکانات جذابی را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با ورود به برنامه می‌توانید ویدیو یا عکس موردنظر خود را وارد کنید و سپس از ویژگی‌های کاین مستر برای ادیت آن استفاده کنید.

کاین مستر رابط کاربری جذابی را در اختیار شما قرار می‌دهد و با دست شما را برای اعمال ویژگی‌های مختلف روی ویدیو باز می‌گذارد. با کاین مستر امکان ساخت موشن گرافیک هم برای شما فراهم است و قابلیت ویرایش فریم به فریم را در این اپلیکیشن دارید.

همچنین این اپلیکیشن موبایلی برای ساخت موشن گرافیک تم‌ها و افکت‌های زیادی را هم در اختیار شما می‌گذارد و با دسترسی که به لایه‌های مختلف آن دارید، می‌توانید به سادگی آن‌ها را دست خوش تغییرات کنید. البته برخی از امکانات این برنامه در صورت خرید اشتراک فعال می‌شوند اما در مدل رایگان هم قابلیت‌های قابل قبولی دارد. این اپلیکیشن هم برای کاربران اندروید و هم برای کاربران IOS در دسترس است.

۲- Img Play

اپلیکیشن ساخت موشن گرافیک موبایل

با استفاده از Img Play می‌توانید بعد از وارد کردن ویدیو یا عکس‌هایی که در لحظه می‌گیرید، ویدیوهای کوتاه یا موشن گرافیک درست کنید. در کنار آن هم قابلیت‌های ادیت خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و شما می‌توانید سرعت قسمت‌های مختلف را تنظیم کنید، فیلترهای گوناگونی اضافه کنید و به سادگی ویدیوهای خود را جذاب کنید.

قابلیت جذاب این برنامه‌ی موبایلی، امکان اضافه کردن عکس به ویدیو و ترکیب عکس‌ها باهم برای ساخت استاپ موشن است. برخی از امکانات این برنامه هم به صورت پولی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، مثلا اگر بخواهید واترمارک (Watermark) روی ویدیوها را حذف کنید، به استیکرها دسترسی داشته باشید یا افکت‌های حرکتی به متن‌ها بدهید، نیاز است که اشتراک این برنامه را تهیه کنید.

Img Play برخلاف دیگر اپلیکیشن‌ها که باید هرچند وقت یکبار اشتراک خود را تمدید کنید، نیاز به یکبار خرید اشتراک دارد و بعد از آن به تمامی امکانات تا همیشه دسترسی خواهید داشت. هزینه اشتراک آن هم ۸ دلار است که به نسبت امکاناتی که ارائه می‌دهد، واقعا مبلغ مناسبی است.

۳- Textro

برنامه ساخت موشن گرافیک موبایل

اپلیکیشن Textro را نمی‌توان برنامه موبایلی برای ساخت موشن گرافیک دانست اما به دلیل امکانات جذاب و البته رابط کاربری بسیار ساده‌ای که دارد، تصمیم به معرفی آن گرفتیم. برای استفاده از این برنامه کافیست که متن موردنظر خود را وارد کنید و سپس افکت‌ها و فونت‌های موردنظر خود را اعمال کنید و تمام.

Textro برای داشتن متن‌های انیمیشن‌دار فوق‌العاده است و قابلیت‌های آن کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. خروجی که از این برنامه به دست می‌آورید را می‌توانید در ساخت موشن گرافیک‌های خود استفاده کنید.

۴- Adobe Spark

برنامه موشن گرافیک اندروید

Adobe Spark یک ابزار قدرتمند است که به شما اجازه می‌دهد موشن گرافیک‌های بی‌نظیری خلق کنید. این اپلیکیشن هم در نسخه موبایل و هم در نسخه دسکتاپ وجود دارد و می‌توانید از هردوی آن‌ها با توجه به نیاز خود بهره ببرید.

در این برنامه از میان صدها قالب انیمیشن می‌توانید ایده بگیرید یا با شخصی‌سازی کردن آن‌ها، موشن گرافیک‌های خود را آماده کنید. همچنین امکان اضافه کردن فایل‌های صوتی را هم به راحتی خواهید داشت. برای استفاده بیشتر از امکانات و قابلیت‌های این برنامه هم باید اشتراک تهیه کنید.

برای خرید اشتراک هم امکان استفاده رایگان تا دو ماه را دارید و بعد باید برای خرید اشتراک اقدام کنید که هزینه هر ماه آن برای پلن فردی، ۱۴ دلار در ماه و برای پلن تیمی، ۲۷ دلار در ماه خواهد بود.

۵- Flipa clip

برنامه موبایل برای ساخت انیمیشن

Flipa Clip اپلیکیشنی است که در آن می‌توانید ایده‌های خود در عرض چند دقیقه به موشن گرافیک تبدیل کنید. در این اپلیکیشن این امکان را دارید که فریم به فریم موشن گرافیک خود را طراحی کنید و حتی برای هر فریم با استفاده از ابزار داخل این برنامه نقاشی بکشید.

در این برنامه موبایلی برای ساخت موشن گرافیک شما به لایه‌های مختلف ویدیو دسترسی خواهید داشت و با اینکه در فضای دیجیتالی آن را تجربه می‌کنید، حس دوران مدرسه و کاغذ را برای شما زنده می‌کند. تمامی امکانات داخل این اپلیکیشن به صورت رایگان ارائه می‌شود، اما ویژگی‌های اضافه‌تر هم دارد که برای استفاده از آن‌ها باید اشتراک داشته باشید.

۶- Pics Art

برنامه ساخت موشن گرافیک موبایل

Pics Art یکی از اپلیکیشن‌های معروف موبایلی در زمینه طراحی عکس و ویدیو است. تعداد زیادی از کاربران ایرانی آن را برای ادیت عکس و ساختن پست و استوری اینستاگرام می‌شناسند، اما این برنامه موبایلی برای ساخت موشن گرافیک هم مناسب است.

Pics Art کاملا رایگان است و تمامی امکانات پایه برای ساخت موشن گرافیک و ادیت ویدیو را هم در اختیار دارد. همچنین با استفاده از آن می‌توانید استیکرهای متحرک، افکت‌ها، ترنزیشن‌ها، موزیک‌های پس‌زمینه و فیلترهای ترند شده در شبکه‌های اجتماعی را هم به ویدیوی خود اضافه کنید.

۷- Gifmob

اگر به دنبال اپلیکیشنی برای ساخت استاپ موشن می‌گردید، Gifmob می‌تواند بهترین گزینه باشد. کار با این برنامه به قدری ساده است که هرکسی با هرسطح دانشی که از موشن گرافیک دارد، می‌تواند از آن استفاده کند.

این برنامه موبایلی هم کاملا رایگان ارائه می‌شود و برای کاربران اندروید و IOS در دسترس است.

۸- Mojo

اپلیکیش ساخت انیمیشن موبایل

Mojo برنامه موبایلی برای ساخت موشن گرافیک‌های ساده است. در این اپلیکیشن قالب‌های متعددی را در دسته‌بندی‌های گوناگون مشاهده خواهید کرد. چیزی که در Mojo بیش از همه جلب توجه می‌کند، امکان ادیت جنبه‌های مختلف ویدیو است. یعنی برخلاف دیگر اپلیکیشن‌ها که یک ساختار برای افکت‌ها و المان‌های داخل ویدیو دارند و شما باید از میان آن‌ها انتخاب کنید؛ در Mojo می‌توانید تمامی المان‌ها را شخصی‌سازی کرده و به شکل دلخواه خود به نمایش دربیاورید.

قابلیت جذاب دیگر این برنامه، امکان انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی بدون گرفتن خروجی یا ذخیره کردن آن است که در نوع خود جالب است. امکاناتی که گفته شد همگی به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارند، اما اگر قصد دارید که به قالب‌ها و مدل‌های بیشتری دسترسی پیدا کنید باید نسخه پولی این برنامه را تهیه کنید که هزینه آن حدود ۴۵ دلار در سال است.

۹- Power Director

اپلیکیشن ساخت موشن گرافیک موبایل

برنامه‌ی Power Director یکی دیگر از برنامه‌های موبایلی معروف برای ساخت موشن گرافیک است که برای کاربران اندروید و IOS هم قابل دسترسی است. کار با Power Director بسیار ساده و دلچسب می‌تواند باشد. همچنین امکان اضافه کردن صدا و فایل صوتی هم داخل برنامه قرار دارد.

این برنامه امکانات مختلفی مثل اضافه کردن عکس و فایل صوتی به کلیپ، افکت‌های جذاب، قابلیت ضبط صدا و به اشتراک گذاشتن در یوتیوب و فیسبوک بدون گرفتن خروجی از کار اشاره کرد.

۱۰- Alight Motion

برنامه ساخت انیمیشن موبایل

Alight Motion عنوان اولین برنامه موبایلی برای ساخت موشن گرافیک را به خودش اختصاص داده است. برخی از ویژگی‌های این اپلیکیشن کاربردی را در ادامه خواهیم دید:

  • لایه‌های چندگانه گرافیکی، ویدیویی و صوتی
  • پشتیبانی از وکتور
  • جلوه‌های بصری و اصلاح رنگ
  • امکان تنظیم کردن فریم‌های موشن گرافیک
  • روان کردن سرعت حرکت موشن گرافیک
  • خروجی گرفتن به صورت ویدیو MP4 یا انیمیشن GIF
  • افکت‌های مختلف و متنوع

۱۱- Animation Desk

اپلیکیشن ساخت انیمیشن

اگر به دنبال اپلیکیشنی هستید که به صورت خلاقانه بتوانید فریم به فریم ویدیو را طراحی کنید، این بهترین گزینه است. با استفاده از این برنامه هم امکان انتشار فایل نهایی بدون گرفتن خروجی را خواهید داشت. و به دلیل اینکه Animation Desk از فرمت‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند، به راحتی می‌توانید ویدیوهای خود را در آن آپلود کنید و انیمیشن‌های خود را طراحی کرده و روی آن اعمال کنید. اگرچه این برنامه در هردو سیستم عامل اندروید و IOS اجرا می‌شود، اما نسخه IOS آن بهتر اجرا می‌شود و برای کاربران این سیستم عامل امکانات بیشتری ارائه می‌دهد.

برای استفاده از Animation Desk هم نیاز است که اشتراکی ۵ دلاری تهیه کنید.

۱۲- Stopmotion Studio

اپلیکیشن ساخت انیمیشن موبایل

Stopmotion Studio آخرین اپلیکیشنی است که در بخش برنامه‌های موبایلی ساخت موشن گرافیک برای کاربران اندروید و IOS مورد بررسی قرار می‌دهیم. با این برنامه به راحتی قادر خواهید بود که استاپ موشن درست کنید. این برنامه کنترل کامل دوربین را هم فراهم کرده است و تنظیمات حرفه‌ای دوربین را هم می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن در اختیار داشته باشید. امکانات و قابلیت‌های این برنامه هم کاملا رایگان است.

اپلیکیشن اندروید ساخت موشن گرافیک

به غیر از اپلیکیشن‌هایی که برای هر دو سیستم عامل اندروید و IOS وجود دارند، برخی از برنامه‌ها هم هستند که فقط مختص به یک سیستم عامل‌اند. در این بخش اپلیکیشن‌هایی که فقط در اختیار کاربران اندروید هستند را بررسی می‌کنیم.

۱۳- Stick Draw

اپلیکیشن ساخت انیمیشن اندروید

این برنامه موشن‌گرافیک‌های کاملا ساده‌ای را برای شما خلق می‌کند. Stick Draw، اپلیکیشنی است که با آن می‌توانید استاپ موشن و موشن‌گرافیک‌هایی توسط آدم‌های خطی و نقاشی‌های ساده بسازید. این برنامه برای زمانی مناسب است که شما می‌خواهید پیامی را در سریعترین زمان ممکن و به ساده‌ترین شکل ممکن انتقال دهید. استفاده از Stick Draw کاملا رایگان است و تجربه متفاوتی را برای شما رقم خواهد زد.

۱۴- Looksee Animator

برنامه ساخت موشن گرافیک اندروید

Looksee Animator یکی دیگر از اپلیکیشن‌های محبوب برای ساخت موشن گرافیک است که فعلا فقط کاربران اندرویدی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. این برنامه هر نوع امکاناتی که برای ساخت موشن گرافیک نیاز داشته باشید را برای شما فراهم کرده است؛ از تنظیمات دوربین تا دیگر ویژگی‌هایی که به ساخت موشن گرافیک جذاب شما کمک می‌کند.

با استفاده از اپلیکیشن Looksee Animator علاوه بر ساخت موشن گرافیک و استاپ موشن، می‌توانید ویدیوهای تایم لپس (Timelaps) جذابی هم آماده کنید و برای فریم به فریم ویدیوهای خود برنامه‌ریزی کنید. امکان فوق‌العاده دیگری که Looksee Animator در اختیار کاربران اندروید قرار می‌دهد هم این است می‌توانید در یک دستگاه دیگر با ورود به حساب کاربری خود به ویدیوهای خود دسترسی داشته باشید و آن‌ها را از دست ندهید. تمامی امکانات این برنامه هم رایگان است.

آیا علاقه‌مند به یادگیری اینفوموشن، اینفوگرافیک حرفه ای هستید؟

ویدیو دوره ساخت اینفوموشن

اپلیکیشن IOS ساخت موشن گرافیک

دیگر نوبتی هم باشد نوبت کاربران IOS و معرفی اپلیکیشن‌های مخصوص آن‌هاست.

۱۵- Video Leap

اپلیکیشن ساخت انیمیشن ios

این اپلیکیشن یکی از کاملترین برنامه‌های ساخت موشن گرافیک است که در موبایل می‌توان از آن استفاده کرد. آموزش‌هایی مختلفی برای استفاده حرفه‌ای از Video Leap هم در سطح اینترنت موجود است. این برنامه که فقط برای کاربران IOS خدمات خود را ارائه می‌دهد، از ساخت یک کلیپ برای استوری و پست اینستاگرام، تا ساخت استاپ موشن‌ها و موشن گرافیک‌های حرفه‌ای را می‌تواند برای شما آماده کند.

امکان استفاده از افکت‌های مختلف و ادیت تمامی بخش‌های موجود در ویدیو و تنظیم فریم به فریم ویدیو قسمتی از مزایایی است که Video Leap در اختیار شما می‌گذارد. در این اپلیکیشن قالب وجود ندارد، اما با این وجود، کار با آن بسیار لذتبخش است و به راحتی می‌توانید ویدیوهای مدنظرتان را بسازید.

۱۶- I Can Animate

برنامه ساخت انیمیشن ios

اگر به دنبال یک اپلیکیشن موبایلی برای ساخت موشن گرافیک می‌گردید که سادگی، به راحتی بتوان با آن کار کرد و ویدیوهای استاپ موشن و گیف‌های مختلف درست کرد، I Can Animate را امتحان کنید. در این برنامه می‌توانید لایه‌های مختلف ویدیو را مدیریت کنید، المان‌های متعددی را تغییر دهید و به راحتی از آن خروجی بگیرید.

این اپلیکیشن بسیار ساده و کاربردی ۴ دلار حق اشتراک دارد که برای استفاده از تمام ویژگی‌های آن باید این مبلغ را بپردازید و اشتراک تهیه کنید.

۱۷- Animoto

اپلیکیشن موشن گرافیک ios

آخرین اپلیکیشنی که در بخش برنامه‌های IOS و به صورت کلی مورد بررسی قرار می‌دهیم، اپلیکیشن Animoto است. Animoto نامی آشنا در میان برنامه‌های ساخت موشن گرافیک و ادیت ویدیو است که تا دلتان بخواهد قابلیت و امکانات در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

در این برنامه بدون داشتن هیچ مهارتی در تولید محتوای ویدیویی هم می‌توانید موشن گرافیک‌های بی‌نظیری خلق کنید. در ادامه به بخشی از ویژگی‌های این اپلیکیشن اشاره کردیم:

  • امکان شخصی‌سازی قالب‌ها
  • امکان تغییر رنگ، فونت، سایز در نوشته‌های ویدیو
  • ایجاد فریم برای کل ویدیو یا هرقسمت از آن
  • امکان استفاده از افکت‌ها، ترنزیشن‌ها و دیگر ویژگی‌های مربوط به مدل ویدیو

البته Animoto نسخه وب هم دارد که برای کسانی که گوشی اندرویدی دارند و می‌خواهند از این برنامه استفاده کنند، این امکان را فراهم می‌کند. برای استفاده از امکانات حرفه‌ای Animoto باید اشتراک بخرید. اشتراک این اپلیکیشن ماهانه ۳۲ دلار برای فرد و ۵۹ دلار برای تیم‌هاست.

سخن پایانی

اپلیکیشن‌های موبایلی برای ساخت موشن گرافیک می‌توانند تجربه‌ی جدیدی باشند. ممکن است موشن گرافیکی مدنظر شماست با همین اپلیکیشن‌ها ساخته شود و دیگر نیازی به استفاده از لپ‌تاپ نداشته باشید. به علاوه گاهی اوقات ممکن است در شرایطی باشید که نیاز است سریعا یک موشن گرافیک ساده طراحی کنید، در آن زمان هم این اپلیکیشن‌ها خیلی می‌توانند به شما کمک کنند.

در این مطلب ما ۱۷ برنامه موبایلی برای ساخت موشن گرافیک را به شما معرفی کردیم و ویژگی‌ها و قابلیت‌های هرکدام را مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم که از این مطلب استفاده کرده باشید و منتظر نظرات و سوالات و تجربیات شما در این زمینه هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن