گزارش نهایی کمپین هرکجا، هر زمان، یادگیری

گزارش کمپین هر کجا هر زمان یادگیری

Categories :

برای دانلود فایل PDF گزارش کلیک کنید.

کمپین رایگان هرکجا، هر زمان، یادگیری که از اسفندماه سال گذشته همزمان با آغاز کرونا در ایران کلید خورد، با استقبال بیش از 94 هزار نفر شرکت کننده به کار خود پایان داد.
زهرا رحمتیان مدیر برگزاری این کمپین درباره ایده اولیه برگزاری این کمپین گفت: راه اندازی کمپین مجازی هرکجا، هرزمان، یادگیری همزمان با آغاز بحران کرونا و قرنطینه کلید خورد، از آنجا که دراین ایام کسب و کارها دچار مشکلات اقتصادی بودند تصمیم گرفتیم تا در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی آموزش های آنلاین و رایگانی را ارائه کنیم.
وی درباره هدف از راه اندازی کمپین بیان کرد: مهمترین رویکرد این رویداد عمل به مسئولیت اجتماعی و ارتقای مهارت های نوآورانه جوانان کشور در شرایط بحران بود که خداروشکر با توجه به بازخوردها با موفقیت روبرو شد.

معرفی کمپین هر کجا، هر زمان، یادگیری

رحمتیان با بیان اینکه کمپین درابتدا با همراهی۲۰ نفر از اساتید آغاز شد، ادامه داد: به دلیل شرایط قرنطینه و دورکاری و همچنین رایگان بودن آموزش ها، رفته رفته استقبال از این طرح بیشتر شد و کمپین را با 133 مدرس توسعه دادیم.
به گفته مدیر کمپین آموزش آنلاین، در طول این کمپین بیش از ۵ میلیارد تومان آموزش رایگان به مردم ارائه شده است و نکته جالب توجه اینکه 416 نفر از شرکت کننده ها از 26 تا 50 وبینار، 222 شرکت کننده از 51 تا 100 وبینار و 95 شرکت کننده نیز از بیش از 100 وبینار یا ویدئوی وبینار استفاده کرده اند.
وی درخصوص مهمترین چالش های این رویداد مجازی مطرح کرد: با توجه به نوبودن این حرکت و حجم بالای ۲۳۸ رویداد آموزشی که در مدت ۶ماه برگزار شد با چالش های متفاوتی مواجه شدیم که از مهمترین آنها می توان به تامین زیرساخت های مورد نیازو مدیریت حجم بالای مخاطب با توجه به مجازی بودن فرآیندها اشاره کرد.

دستاوردهای کمپین
رحمتیان ادامه داد: دوره ها شامل 229 وبینار و 9 لایو آموزشی اینستاگرام بود و ترافیک وبینارها گاهی به حدی بود که مثلا طی 10 روز برپایی کمپین در تعطیلات سال نو 56 رویداد آنلاین را برگزار کردیم.
وی اضافه کرد: طی مدت نیم سال برگزاری کمپین 133مدرس شامل اساتید مجرب و فعالان حوزه فناوری و نوآوری و استارتاپی از مجموعه های فناوری چون هم آوا، دیما، یکتانت، اکادمی ایلیا، ایسمینار و … با کمپین همکاری خوبی داشتند و درواقع عزم جدی در میان اکوسیستم فناوری برای توسعه آموزش در ایام کرونا به وجود آمد.


مدیر آکادمی اینفوگرام درباره میزان استقبال ازاین کمپین رایگان آموزشی عنوان کرد: بیش از 94هزار نفر در دوره ها ثبت نام کردند. استقبال و رضایت مخاطبان از رویدادها بسیار خوب بوده براساس آمارهای ثبت شده، با 82درصد رضایت شرکت کنندگان مواجه شدیم و بسیاری افراد نیز ویدئوهای ضبط شده دوره ها را دریافت کردند.
وی ادامه داد: در مدت اجرای کمپین یادگیری، 169هزار ساعت برنامه آموزشی در مجموع ارائه شد و 133 مدرس از داخل وخارج کشور همراه شرکت کنندگان بودند، همچنین شرکت در این کمپین به دلیل جهانی بودن کرونا در جغرافیای بین الملل آزاد بود و شرکت کنندگانی از کشورهای خارجی نیز داشتیم .

رحمتیان درباره خروجی تداوم کارگاه های و کمپین های آموزشی مجازی نیز مطرح کرد: برگزاری کمپین هرکجا،هر زمان، یادگیری آمار خوبی درباره علاقه مندی مخاطبان به موضوعات آموزش آنلاین ارائه کرد و براین اساس برنامه ریزی برای تعریف دوره های آموزشی بعدی ساده تر می شود.
وی افزود: برهمین اساس برپایی بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ را با توجه به استقبال خوب مخاطبان از دوره های بازاریابی دیجیتال کلید زدیم که این رویداد نیز از 20مهرماه آغاز خواهد شد. همچنین کارگاه های آنلاین دیگری نیز دردست برنامه ریزی است تا حمایت از استارتاپ ها و کسب و کارها درقالب دوره های آنلاین تداوم داشته باشد.


در پایان با توجه به نیاز کسب و کارها و اکوسیستم آموزشی ایران به داده‌های موثق برای برنامه ریزی آموزش مجازی، گزارش جامعی از کمپین تدوین شده است که از لینک زیر به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفته است.

برای دانلود فایل PDF گزارش کلیک کنید.