Search
Close this search box.
بازاریابی دیجیتالبازاریابی محتوایی

هر آنچه که باید درباره مدیریت اینستاگرام بدانید

۲/۵ - (۱ امتیاز)

اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا است که همه کاربران آن به دنبال جذب بیشتر دنبال کنندگان واقعی هستند. چراکه دنبال کنندگان واقعی و فعال تعامل صفحه را بالا می‌برند و تعامل بیشتر توجه‌های بیشتری را جلب می‌کند. در نتیجه کاربرانی که علاقه‌مند به محصولات یا خدمات شما هستند به راحتی شما را پیدا می‌کنند و به صفحه‌تان می‌پیوندند.

اما بسیاری از کاربران وقت کافی برای توسعه صفحه اینستاگرام کسب و کارشان ندارند. وقت زیادی را صرف تولید محتوا می‌کنید و نتیجه لازم را نمی‌گیرید. اینجا است که شناخت راه‌های مدیریت اینستاگرام و به کارگیری آن‌ها یا کمک گرفتن از یک ادمین برای مدیریت صفحه اینستاگرام می‌تواند تاثیر زیادی روی نتیجه داشته باشد.

در این میان سوال‌های زیادی درباره مدیریت صفحه اینستاگرام وجود دارد. مثل اینکه استفاده از ربات اینستاگرام به تنهایی برای مدیریت پیج اینستاگرام کافی است؟ یا به یک فرد متخصص در مدیریت پیج اینستاگرام نیاز دارید؟ چه در حالتی که خودتان یک صفحه را مدیریت کنید و چه آن را به ادمین واگذار کنید، رعایت چه نکاتی بسیار مهم است؟

آموزش تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

در ادامه این مطلب ما به آموزش مدیریت پیج اینستاگرام پرداخته‌ایم. در ابتدا به سوالات رایج درمورد ادمین پیج اینستاگرام و اینکه مدیریت صفحه اینستاگرام چگونه است پاسخ داده‌ایم. از وظایف و مسئولیتهای ادمین صحبت کرده‌ایم و فهرستی از سایت‌های ایرانی و خارجی که مدیریت پیج اینستاگرام انجام‌ می‌دهند را معرفی کردیم. همراه ما باشید تا نکات مهم مدیریت پیج اینستاگرام و ابزارهای مدیریت صفحه اینستاگرام را بررسی کنیم.

مدیریت اینستاگرام چیست؟

حضور قدرتمند اینستاگرام در زندگی امروز ما باعث پدید آمدن مشاغل جدید نیز شده است. مدیریت پیج اینستاگرام از جمله این کارهاست. یک کار تمام وقت و دائمی که می‌تواند موفقیت بسیاری از کسب و کارها را تضمین کند.

 برنامه‌ریزی و تحلیل‌های دقیق نتایج انتشار محتوا، پاسخگویی به نظرات کاربران و به طور کلی تعامل در اینستاگرام یکی از حیاتی‌ترین و البته زمان‌برترین بخش‌های اداره یک صفحه است که توسط مدیر یا همان ادمین یک صفحه انجام می‌گیرد.

چه کسی مدیریت پیج اینستاگرام را به عهده می‌گیرد؟

مسئولیت مدیریت پیج اینستاگرام به عهده ادمین پیج اینستاگرام است (ادمین خلاصه شده کلمه لاتین  Administrator  است.) بنابراین اگر خود شما یا شخص دیگری کار مدیریت صفحه را برعهده می‌گیرید، به اصطلاح ادمین هستید.

آیا امکان استفاده از ربات به عنوان ادمین وجود دارد؟

قوانین اینستاگرام استفاده از ربات را در حساب‌های کاربری ممنوع کرده. درنتیجه ممکن است پس از مدتی فعالیت دسترسی شما به اینستاگرام به کلی محدود شود. بنابراین امکان استفاده از ربات به جای ادمین ممکن نیست. الگوریتم اینستاگرام استفاده از ربات را تشخیص می‌دهد و ممکن است پیج شما را تعلیق کند.

 ادمین روزانه می‌تواند به اکانت رسیدگی کند و به کامنت‌ها یا دایرکت‌ها پاسخ دهد. نتیجه این تعامل اعتماد و وفاداری کاربران به صفحه شما است.

علاوه‌بر آن کیفیت فالورهایی که ادمین جذب می‌کند بدون شک بالاتر از ربات است. ربات توانایی تشخیص اکانت‌های فیک را از اکانت‌های اصلی ندارد. اکانت‌های فیک پس از مدتی توسط خود اینستاگرام حذف می‌شوند و پیج ممکن است با ریزش فالوور روبه‌رو شود. ربات‌ پیج اینستاگرام نمی‌تواند با کاربران تعامل دوستانه و صمیمی برقرار کند. اما ادمین برای ساخت این تعامل وقت و انرژی صرف می‌کند و در آخر هم نتایج مطلوب تری حاصل می‌شود.

بنابراین به هیچ عنوان به فکر استفاده از ربات نباشید! استفاده از یک ادمین متخصص هم خطر بسته شدن صفحه‌تان به خاطر نقض قوانین را از بین می‌برد و هم در بلند مدت ارزش زیادی برای کسب و کارتان ایجاد خواهد کرد.

چگونه یک پیج اینستاگرام را مدیریت کنیم؟

وظایف ادمین پیج اینستاگرام

به طور کلی برای آنکه در صفحه اینستاگرام خود بتوانید تولید محتوا کرده و آن را مدیریت کنید، باید از مهارت‌های مختلفی کمک بگیرید. ادمین یک صفحه باید بخشی از این مهارت‌ها را داشته باشد تا در کنار یک طراح (گرافیست) کار تولید محتوای یک صفحه را پیش ببرد. در ادامه نیازهای کلی مدیریت یک صفحه اینستاگرام را بررسی می‌کنیم:

طراحی گرافیکی

طراحی لوگو و تم اصلی پست و استوری‌های یکی از مهم‌ترین بخش‌خهای تولید محتوا در یک صفحه اینستاگرامی است. این کار توسط گرافیست انجام می‌شود و ادمین صفحه در بیشتر مواقع روی آن نظارت خواهد داشت. 

تولید و انتشار منظم پست و استوری

محتوای متنی و تصویری متناسب با یک کسب و کار در جذب مخاطبان تاثیر زیادی دارد. گاهی اینکه بفهمیم چه محتوایی را چگونه منتشر کنیم ممکن است سخت باشد. حتی ممکن است به دلیل مشغله‌های دیگر نتوانیم بطور منظم پس بگذاریم. به همین دلیل راهکار مناسب می‌تواند مدیریت تولید و انتشار پست‌ها باشد که توسط ادمین پپیج اینستاگرام انجام می‌شود. البته مدیریت تولید محتوا به معنای آن نیست که خود ادمین باید درگیر طراحی گرافیکی پست‌ها شود. چرا که این کار باید به دست متخصص حوزه گرافیک انجام گیرد.

در نهایت حفظ نظم و کیفیت پست و استوری‌ها توسط ادمین بدون شک باعث پیشرفت خواهند شد.

آنالیز پیج‌های رقبا

برای اینکه جای خود را درمیان کاربران باز کنید،اول باید رقیب‌هایتان را شناسایی کنید. سپس برای مدیریت موثرتر یک صفحه‌تان لازم است نقاط قوت و ضعف آن‌ها را بشناسید و از فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی که شناسایی می‌کنید، برای رشد هرچه بیشتر خود استفاده کنید.

بسیاری از رقبای شما در بخش تعامل با کاربران و استفاده از تکنیک‌های مختلف جذب کاربران، آزمون و خطاهای زیادی داشتند که می‌توانید درس‌های زیادی از آن‌ها بگیرید و هزینه‌های خود را کاهش دهید.

گزارش عملکرد ماهانه

مدیریت صحیح پیج اینستاگرام بدون شک به افزایش بازدهی یک کسب و کار کمک می‌کند. اما باید به یاد داشت که این کار به برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت نیاز دارد. به همین دلیل ادمین پیج اینستاگرام گزارش نتایج برنامه ریزی‌های کوتاه مدت را در پایان هر ماه در اختیار شما قرار می‌دهد. با بررسی گزارش‌های هر ماه می‌توان برنامه ریزی موثر‌تری برای ماه‌های بعد داشت.

به طور کلی کار کردن با اینستاگرام ممکن است کمی دشوار بنظر برسد. مخصوصا اگر ندانید که چگونه با بیزینس اکانت‌ به خوبی کار کنید و از الگوریتم‌های اینستاگرام به نفع خودتان استفاده کنید. در نتیجه راهکار مناسب این است که از یک ادمین پیج اینستاگرام کمک بگیرید یا خودتان آموزش مدیریت پیج اینستاگرام را بگذرانید تا نتایج خوبی بگیرید. اما قبل از اینکه تصمیم به استخدام ادمین پیج اینستاگرام بگیرید خوب است وظایف یک ادمین را مرور کنیم.

وظیفه ادمین اینستاگرام چیست؟

برای اینکه کار مدیریت پیج اینستاگرام به خوبی و با دقت پیش رود باید شرح دقیقی از کارهایی که ادمین اینستاگرام انجام می‌دهد را دانست. در اینجا ما به معرفی این مسئولیت‌ها می‌پردازیم.

  • انتشار منظم پست و استوری بر اساس زمانبندی انتشار محتوا
  • تسلط به الگوریتم‌های مارکتینگ در اینستاگرام
  • نوشتن کپشن‌های مناسب و جذاب
  • انتخاب و استفاده از هشتگ‌های مناسب  با کسب و کار
  • پاسخ دادن به کامنت‌ها و پیام‌های دایرکت به طور مداوم و در کمال صبوری
  • افزایش تعامل با کاربران
  • نظارت روی پیشبرد کمپین‌های تبلیغاتی
  • ایده‌پردازی و کمک به تیم محتوا برای خلق پست‌ها و استوری‌های جذاب‌تر

در نهایت می‌توان‌ گفت که اصلی‌ترین وظیفه ادمین پیج اینستاگرام بالا بردن میزان فالوورهای واقعی پیج و تعامل است.

 6 مهارت مهم برای مدیریت پیج اینستاگرام توسط خودتان

مدیریت پیج اینستاگرام

علاوه بر مواردی که تا اینجا مورد بررسی قرار دادیم، اگر قصد دارید که در ابتدای مسیر خودتان به تولید محتوا و مدیریت صفحه اینستاگرام بپردازید و بنا به دلایل مختلف قصد ندارید که از نیروهای متخصص برای انجام این کار کمک بگیرید، باید سعی کنید که مهارت‌های زیر را یاد بگیرید:

۱- کار با برنامه اینستاگرام

اولین قدم برای اینکه بتوانید یک پیج اینستاگرام را مدیریت کنید این است که به خوبی با برنامه اینستاگرام آشنا باشید. سعی کنید زیر و بم اپلیکیشن را یاد بگیرید. با الگوریتم اینستاگرام و نحوه هشتگ گذاری آشنا شوید. در نهایت هم کار کردن با قسمت‌هایی از اپلیکیشن که برای پیج‌های کسب و کار بسیار مهم است به خوبی تسلط داشته باشید. برای مثال: پست گذاشتن، استوری گذاشتن، گذاشتن تگ قیمت و اضافه کردن لینک به استوری.

۲- مهارت کار کردن با نرم‌افزارهای Photoshop و Illustrator

فتوشاپ (Photoshop) و ایلستریتور (Illustrator) دو نرم افزار بسیار مهم برای تولید محتوای تصویری در اینستاگرام هستند. برای اینکه بتوانید در اینستاگرام تولید محتوا کنید باید تا حدی به این دو نرم افزار تسلط داشته باشید. یکی دیگر از نرم‌افزارهای بسیار کاربردی که برای ادیت فیلم در اینستاگرام از آن استفاده می‌شود پریمیر است. از پریمیر (Premier)  برای ساخت ویدئوهای جذاب برای پست و استوری و آی‌جی‌تی‌وی استفاده کنید. البته ابزارهای ساده‌تری هم برای تولید محتوا وجود دارد که در اوایل کار می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. مثل سایت canva که برای تولید پست و استوری بسیار کارآمد است.

۳- مهارت‌های نوشتاری

نوشتن کپشن پست‌ها و توضیحات استوری‌ها یکی از بخش‌های بسیار مهم کار تولید محتوا برای صفحه اینستاگرام است. همچنین باید بطور مداوم توضیحات قسمت بیو اینستاگرام را بروز کنید. پس لازم است هر دفعه با خلاقیت توجه مخاطب را در ابتدای بازدید از پیج جلب کنید. سعی کنید مهارت‌های نگارشی خود را تقویت کنید. نوشتن جملات جذاب و گیرا برای جذب کاربران حتما تاثیر گذاراند.

۴- مهارت تعامل و برقراری ارتباط با مخاطب

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است و همان طور که از نامش پیداست همه چیز در مور ارتباط داشتن با دیگران است. با مخاطب تعامل واقعی داشته باشید. مثلا در کمترین زمان جواب کامنت‌ها و پیام‌های دایرکت را بدهید و نشان دهید که وجود آن‌ها چه قدر برایتان اهمیت دارد.

۵- مهارت سازمان‌دهی

به عنوان ادمین پیج اینستاگرام باید همه برنامه‌ها و کمپین‌ها را از آغاز تا پایان با بالاترین بازدهی مدیریت کنید. می‌توانید از ابزارهای محتلفی مثل تقویم شبکه‌های اجتماعی برای برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی صفحه استفاده کنید.

معرفی ابزار برای ساخت تقویم محتوا

طبعاً ساده‌ترین کار برای ساختن تقویم محتوا استفاده از یک وایت برد و تعدادی برچسب رنگی در محل کارتان است. اما زمانی که اعضای تیم شما به صورت دورکاری یا پروژه‌ای با شما همکاری دارند چطور؟ در اینجا ابزارهای آنلاین به کمک شما می‌آیند. سازوکار تمام این ابزارها تقریباً به یک شکل است و با تسلط بر یکی از آن‌ها می‌توانید از بقیه نیز به راحتی استفاده کنید.

Trello

ترلو را می‌توان ساده‌ترین و خوش‌آب‌ورنگ‌ترین ابزار آنلاین برای مدیریت تقویم محتوا دانست. این سایت به شما اجازه می‌دهد که تیمسازی کنید و برای هر تیم فضاها یا بردهای جداگانه برای پیش بردن کارها در نظر بگیرید. محیط ترلو براساس قالب کاری کان-بان بنا شده و به شما اجازه استفاده از تگ‌ّهای رنگی، چک لیست، تقویم و آپلود فایل را می‌دهد. محیط هر برد در ترلو را می‌توانید به دلخواه شخصی‌سازی کنید تا فضای آن با فضای کاری شما شباهت بیشتری داشته باشد. شاید تنها ایراد ترلو این باشد که در نسخه رایگان امکان استفاده از تعداد نامحدود برد برای هر تیم را به شما نمی‌دهد؛ که این مشکل را می‌توانید با تشکیل تیم‌های مختلف یا ساخت برد جداگانه و سپس عضو کردن اعضا حل کنید.

 Zenkit

اگر از قالب‌های کان بانی خسته شده‌اید زنکیت یک گزینه عالی برای شماست. این ابزار مدیریت تقویم محتوا به شما اجازه می‌دهد تا از مایند مپ (نقشه ذهنی) و نمودارهای سلسله مراتبی نیز استفاده کنید. البته که استفاده از تقویم و تاریخ برای مدیریت کارهای شما مهم است، اما خیلی خوب می‌شود اگر بتوانید مراحل انجام کارها را با استفاده از این امکانات ترسیم کنید.

برای خواندن مقاله کامل معرفی ۴ ابزار برای ساخت تقویم محتوایی کلیک کنید.

۶- مهارت تجزیه و تحلیل

در شروع گسترش شبکه‌های اجتماعی هیچ  ابزاری برای سنجش و بررسی تاثیر پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک وجود نداشت. اما امروزه ابزارهای زیادی وجود دارند که هم در بررسی اطلاعات و هم در تولید محتوا به ادمین پیج اینستاگرام کمک می‌کنند. فقط کافی است که با این ابزارها آشنایی داشته باشید و به مرور زمان تسلط پیدا کنید. سپس میزان تعامل و اینکه چقدر در جذب مخاطبان موفق بوده‌اید را بررسی کنید.

برای مدیریت پیج اینستاگرام از چه ابزارهایی استفاده کنیم؟

یکی از روش‌های مدیریت پیج اینستاگرام استفاده از ابزارهایی برای تحلیل داده ها است. بر اساس این داده‌ها عملکرد گذشته را می‌تو‌ان بررسی کرد و برای محتوا و کمپین‌های بعدی برنامه ریزی نمود. در ادامه به معرفی برنامه‌هایی می‌پردازیم که در مدیریت کارآمد پیج مفیداند.

Combin

با این ابزار می‌توان به بررسی میزان توسعه و گسترش پیج اینستاگرام پرداخت. هدف اصلی آن جذب ارگانیک و طبیعی مخاطبان واقعی است. قابلیت جست و جو قدرتمند Combin باعث می‌شود که پست‌ها و حساب‌های کاربری دیگر که مربوط به کسب و کار شما هستند را به راحتی پیدا کنید. معمولا مخاطبان هدف از طریق هشتگ‌، لوکیشن یا موقعیت مکانی و یا از میان دنبال کنندگان صفحه‌های رقیب مشخص می‌شوند. همچنین این  اپلیکیشن با توجه به محدودیت‌های اینستاگرام کارها را برنامه ریزی می‌کند. در نتیجه با قوانین اینستاگرام سازگار است.

Hyper auditor

ابزار آنالیز Hyper auditor برای اینستاگرام کاربرد دارد. این ابزار اطلاعاتی از قبیل میزان رشد و توسعه حساب کاربری، تعامل و ارتباط مخاطبان با پیج را نشان می‌هد. این سایت آمار تعامل صفحه را هم به صورت دقیق در اختیارتان قرار می‌دهد و با نمره‌دهی به عملکردتان کمک می‌کند تا استراتژی بهتری برای فعالیت‌های آینده داشته باشید.

Crowdfire

برای مدیریت تعداد فالووئینگ‌ها و فالوورها می‌توانید از crowdfire استفاده کنید. این ابزار افرادی که شما را فالو نکرده‌اند یا فعالیت ندارند را مشخص می‌کند. در نتیجه می‌توانید از شر اکانت‌های فیک در امان بمانید.

همچنین افرادی که ممکن است به محتوای پیج شما علاقه‌مند یا به کسب و کارتان مربوط باشند را به راحتی پیدا می‌کند. و بر اساس الگوی دنبال کردن شما لیستی از پیشنهادات افراد علاقه‌مند را ارائه می‌دهد. Crowdfire  بر روی اینستاگرام، یوتوب، فیس بوک و پینترست قابل استفاده است. و امکان زمان بندی برای انتشار پست را نیز دارد.

Phlanx

با استفاده از این سایت می‌توانید به راحتی نرخ تعامل صفحه خود یا کسانی که قرار است با آن‌ها برای تبلیغات همکاری کنید را محاسبه کنید. این ابزار میانگین تعداد لایک‌ها و کامنت‌ها را هم در اختیار شما قرار خواهد داد.

Repost

یک اپلیکیشن بسیار کار آمد برای به اشتراک گذاشتن محتواهایی که توسط کاربران تولید شده Repost  است. بسیاری از برندها برای اینکه محتواهای UGC  یا User Generated Content را با بقیه مخاطبان به اشتراک بگذارند از این برنامه استفاده می‌کنند. این ابزار به قوی شدن ارتباط میان شما و مشتریان کمک می‌کند و به آن‌ها انگیزه به اشتراک گذاشتن تصاویر یا ویدئوهای مربوط به کسب و کارتان را می‌دهد.

Kapwing

یکی از ابزارهای خوب برای تولید محتوای ویدئویی در اینستاگرام Kapwing است. در حال حاضر پنج قابلیت در دسترس برای آن وجود دارد. اما همچنان در حال گسترش است.

  1. تغییر سایز ویدئو: پست‌های ویدئویی اینستاگرام باید با اندازه ۱:۱ و استوری ها در اندازه ۹:۱۶ باشند.
  2. اضافه کردن متن: با استفاده از این برنامه می‌توانید به هرکجای ویدئو متن اضافه کنید.
  3. زیرنویس کردن: اضافه کردن زیرنویس به محتوای ویدئویی اینستاگرام آن را برای همه افراد قابل فهم می‌کند. همچنین در این صورت دستتان برای به اشتراک گذاشتن ویدئو به زبان‌های دیگر هم باز است.  
  4. بریدن ویدئو: محدودیت زمانی استوری اینستاگرام پانزده ثانیه است. برای قرار دادن ویدئو به این اندازه باید از قابلیت جدا کردن فیلم به اندازه دلخواه استفاده کنید.
  5. اضافه کردن لوگو: لوگو معرفی کننده برند شماست. با قرار دادن لگو یا نشانی، اگر پست شما باز نشر شود، کاربران به راحتی می‌توانند شما را پیدا کنند.

با استفاده از ابزارهای مناسب اینستاگرام این بستر پتانسیل بالایی در رشد و توسعه کسب و کار شما دارد.  با توجه قابلیت‌های زیادی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، انتخاب ابزار مناسب کمک می‌کند تا استراتژی‌های مارکتینگ خود در اینستاگرام را بهبود دهید.

نکات مهم مدیریت پیج اینستاگرام توسط ادمین چیست؟

نکات زیر پوستی دیگری هم وجود دارد که باید برای مدیریت صحیح صفحه اینستاگرام، چه توسط خودتان و چه توسط ادمین، به آن توجه شود. نکاتی که می‌تواند تاثیرات زیادی روی مسیر صفحه شما داشته باشد:

حفظ امنیت پیج:  یکی دیگر از وظایف ادمین اینستاگرام این است که به حفظ امنیت کاربران و پیج اهمیت دهد. برای مثال:

  • از رمزهای قوی استفاده کنید و بطور مداوم تغییر دهید.
  • برنامه اینستاگرام را به روز نگه دارید.
  • از ربات استفاده نکنید.
  • ایمیل و شماره تلفن خود را وارد کنید.
  • احراز دو مرحله‌ای را فعال کنید.

انتقاد پذیری : به عنوان ادمین پیج اینستاگرام باید خود را برای نظرات منفی و مخالف آماد کنید. هرچقدر هم که محتوایی از نظر شما خلاقانه و خاص باشد باز هم ممکن است نظرات مخالفی وجود داشته باشد. شما باید در مقابل این نظرات صبور و انتقاد پذیر باشید. سعی کنید با مخاطبان وارد مجادله و بحث نشوید. به هیچ عنوان ناامید نشوید بلکه از انتقادهایی که باعث پیشرفت هستند استفاده کنید.

آنچه که تا اینجا درباره آن صحبت کردیم بیشتر آموزش مدیریت اینستاگرام و نکات مدیریت پیج اینستاگرام بود. اما چه سایت‌های دیگری وجود دارند که به مدیریت و زمان‌بندی پست‌ها کمک می‌کنند؟

 در ادامه همراه ما باشید تا درباره سایت‌های ایرانی و خارجی که خدمات مدیریت پیج اینستاگرام ارائه می‌دهند را بشناسید.

معرفی سایت‌های ایرانی و خارجی برای زمان‌بندی و مدیریت صفحه اینستاگرام

رشد کسب و کار و جذب بازخوردهای مثبت نیازمند مدیریت محتوا و استراتژی مناسب است. برای مدیریت هرچه بهتر محتوا سایت‌هایی وجود دارند که به شما کمک بسیاری خواهند کرد. در ادامه با ما همراه باشید آن‌ها را بررسی کنیم.

Creator Studio

این برنامه برای بیزینس اکانت‌های اینستاگرام به سادگی در دسترس است.  و امکان مدیریت پست و بررسی آمار تعامل و بازدید پست‌ها را به کاربر می‌دهد. Creator studio یک برنامه ساده و رایگان برای مدیریت و زمان بندی پیج اینستاگرام است. در نتیجه امکانات پیشرفته تری مانند اینکه چه زمانی برای پست گذاشتن بهتر است را ندارد.

نوین هاب

یکی از ارائه دهندگان ایرانی خدمات مدیریت پیج اینستاگرام نوین هاب است. از قابلیت‌های این پلتفرم می‌توان به امکان زمان بندی انتشار پست‌ و استوری و آ‌جی‌تی‌وی اشاره کرد. همچنین قابلیت مدیریت و دانلود کامنت و آنالیز دقیق داده‌ها از دیگر امکانات مهم برای ابزار مدیریت اینستاگرام است که نوین هاب در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با زمان بندی در یک تقویم محتوایی می‌توانید در زمان صرفه‌جویی کنید و حضور مداوم داشته باشید.

 Hootsuite

Hootsuite یک پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی است که برنامه ریزی و انتشار پست‌ها را مدیریت می‌کند. بطور همزمان با این برنامه می‌توان چند اکانت در شبکه‌های اجتماعی مختلف را مدیریت کرد. برای مثال کنترل همزمان اینستاگرام، فیسبوک و پینترست. یکی از قابلیت‌های دیگر آن زمان بندی پست‌ها است. که در چه زمانی آن‌ها را منتشر کنید. Hootsuite کمک می‌کند همیشه طبق برنامه پیش‌ روید و چیزی را از قلم نیاندازید! البته دقت کنید که استفاده از این ابزار نیازمند پرداخت دلاری است.

چگونه ادمین جدید به پیج اینستاگرام اضافه کنیم؟

بطور کلی برای اضافه کردن ادمین فقط کافی است با دادن نام کاربری و رمز عبور به ادمین دسترسی ورود دهید. اما همه ماجرا به این سادگی نیست!

کسب و کارهای مختلف ممکن است از سایت‌های مدیریت اینستاگرام یا افراد فریلنسر برای اضافه کردن ادمین اینستاگرام استفاده کنند. برای اضافه کردن ادمین پیج اینستاگرام باید به فرد مقابلتان اعتماد داشته باشید. سعی کنید سایت‌های مختلفی که خدمات مدیریت شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌دهند را بررسی کنید و تمام شرایط و خدمات را با دقت مطالعه کنید و بعد از آن تصمیم نهایی را بگیرید. در کار کردن با یک ادمین فریلنسر هم قبل از شروع کار مواردی که برایتان مهم است را ذکر کنید. در این صورت می‌توانید از بروز چالش‌های احتمالی خودداری کنید.

هرگونه سهل انگاری در این بخش از ماجرا می‌تواند تلاش‌های دیگر شما را هم بی ثمر کند و ضرر مستقیم به کسب و کارتان بزند. پس در انتخاب ادمین با تجربه و با مهارت حساس باشید!

جمع بندی

با ظهور شبکه‌های اجتماعی فرصت‌های جدیدی برای کسب و کارها بوجود آمده تا بتوانند برند خود را در سطح وسیع‌تر معرفی کنند. اما برداشتن گام‌های اولیه بدون شک کمی دشوار است. مخصوصا وقتی که زمان کافی برای رسیدگی به امور شبکه‌های اجتماعی را  نداشته باشید.

از طرفی مدیریت پیج اینستاگرام مهارتی است که نیاز به آموزش دارد. پس بهتر است این کار را به عهده کسی بسپارید که متخصص این کار است یا با تمرین موارد مختلف، یادگیری این مهارت‌ها توسط خودتان را جدی بگیرید.

یک ادمین خلاق با به کار بستن ایده‌های جدید این راه را هموارتر می‌کند. همچنین بخش اعظمی از موفقیت کسب و کار در رابطه کسب و کار با مشتریان است. ادمین باید با در نظر گرفتن ویژگی‌های منحصر بفرد هر بیزینس استراتژی‌های مناسب تعامل با مشتریان را هم برنامه ریزی کند.

هر کسب و کاری حساسیت‌هایی دارد که بهتر است هنگام مارکتینگ در شبکه اجتماعی معروفی مثل اینستاگرام به آن توجه شود. پس بطور کلی قبل از استخدام ادمین بهتر است مهارت‌ها و توانایی‌هایی که برای کسب و کار شما ضروری هستند را بسنجید. اگر هم قرار است این کار را خودتان انجام دهید، برای یادگیری و پیاده‌سازی مهارت‌های مدیریت صفحه، زمان مطلوبی بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن