Search
Close this search box.
بازاریابی محتواییبازاریابی دیجیتال

نکاتی که باید برای افزایش فالوور اینستاگرام بدانید

به این مقاله امتیاز دهید post

اینستاگرام، شبکه اجتماعی که در سه ماه اول فعالیتش، یک میلیون کاربر را جذب خود کرد! رفته رفته جادو و محبوبیتش به چشم بازاریابان آمد و برندهای مختلف وارد این فضا شدند.

 پس از مدتی فضای تولید محتوا در اینستاگرام حرفه‌ای تر از گذشته شد و این روزها فضای اینستاگرام فارسی نیز مملو از محتواهای مختلف و جذاب شده است. جذب فالوور در این فضا به کسب و کارها و اشخاص کمک می‌کند تا سریع‌تر شد کنند و پیام خود را به گوش آدم‌های بیشتری برسانند.

اما چه روش‌هایی برای افزایش فالووراینستاگرام وجود دارد؟ چگونه می‌شود مخاطبان را بیشتر با محتوای صفحه درگیر کرد؟ آیا استفاده از فالوورهای فیک یا روش‌های متفرقه در شروع کار درست است؟

در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی روش‌های افزایش فالوور اینستاگرام بپردازیم و جواب سوال‌های بالا را بررسی کنیم.

فهرست مطالب

۹ روش کاربردی افزایش فالوور اینستاگرام

افزایش فالوور اینستاگرام هدفی است که نیازمند تلاش و استمرار بسیار زیادی دارد. به طور کلی بازاریابی محتوایی بازدهی خود را در بلندمدت نشان می‌دهد و جذب فالوور کاری نیست که در یک هفته قابل انجام باشد. در این میان در نظر گرفتن چند نکته می‌تواند به رشد سریع‌تر شما کمک کند:

۱- مشخص کردن هدف قبل از شروع فعالیت!

فرقی ندارد که یک اکانت شخصی دارد یا یک کسب و کار هستید. اساسی‌ترین سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که هدف شما از فعالیت در اینستاگرام چیست؟ شاید سوال بدیهی باشد اما بسیاری از اشخاص و برندها فقط می‌خواهند موفق شوند! موفقیت چه تعریفی دارد؟ آیا هدفتان فروش بیشتر است؟ از اینستاگرام به عنوان کانال اطلاع‌رسانی‌ برنامه‌های پیش رو استفاده می‌کنید؟ مسیری که قرار است در آن حرکت داشته باشید را از همان ابتدا مشخص کنید تا علاوه انتخاب قدم‌های درست برای رسیدن به هدف بتوانید ارزیابی درستی از دستاوردهای خود داشته باشید. در ادامه مشخص کردن هدف باید یک استراتژی محتوا داشته باشید که در ادامه بیشتر درباره آن توضیح می‌دهیم.

۲- ایجاد استراتژی محتوا برای صفحه اینستاگرام، شروع مسیر رشد

اگر بدون در نظر گرفتن ابعاد مختلف، صرفا شروع به تولید محتوا کنید، حتی در صورت افزایش فالوور اینستاگرام، مخاطبانی که ارتباطی عمیق با شما داشته باشند را نخواهید داشت. مخاطب‌هایی که با دریافت ارزش محتوای شما، حاضر به انجام کاری باشند یا پس از مدتی صفحه شما را رها نکنند.

محتوای شما باید برای هدفی خاص و برای یک جامعه مخاطب یا پرسونای مشخص تولید شود. در غیر این صورت از همه قشرهای مختلف فالوورهایی خواهید داشت که مدتی سردرگم شما را دنبال می‌کنند و در نهایت هم تاثیرپذیری زیادی ندارند.

برای تدوین استراتژی محتوا باید سوالاتی مانند مثال‌های زیر را در نظر داشته باشید:

  • در نهایت چه چیزی می‌خواهم بگویم؟
  • به چه کسانی می‌خواهم پیامم را منتقل کنم؟
  • چرا می‌خواهم چنین پیامی را به مخاطبانم برسانم؟
  • با چه لحنی می‌خواهم محتوای خود را ارائه کنم؟

۳- داشتن هویتی مشخص، اولین قدم برای افزایش فالوور اینستاگرام

اولین برخورد کاربران اینستاگرام با صفحه شما به هویت بصری که برای صفحه در نظر گرفتید، خلاصه می‌شود. این یعنی قسمت بایو (bio) و رنگ‌ها و طرح‌های صفحه شما، باید شخصیت اکانتتان را به خوبی بروز دهد. آیا یک شخص یا برند جدی هستید که درباره مسائل تخصصی صحبت می‌کند و دسته خاصی از افراد جامعه را هدف قرار داده؟ یا شوخ طبع هستید و هنگام صحبت با مشتریان یا مخاطبان خود لحنی صمیمی‌تر و خودمانی‌تری دارید؟

دقیقا چه کاری انجام می‌دهید و قرار است درباره چه چیزهایی در صفحه خود صحبت کنید؟ تمام این سوالات را باید در قسمت بایو به خوبی پوشش دهید!

افزایش فالوور اینستاگرام

علاوه بر آن رنگ‌ها و طرح‌های پست‌هایتان بهتر است از یک الگوی مشخص پیروی کنند.

همچنین، نام‌ کاربری (username) سختی را انتخاب نکنید. تا جای ممکن باید پیدا کردن شما در اینستاگرام یا تگ کردنتان راحت باشد. اضافه کردن عدد یا کاراکترهای خاص به آیدی صفحه‌تان، توصیه نمی‌شود.

۴- استمرار در تولید محتوا، شرط موفقیت در افزایش فالوور اینستاگرام

شرط اصلی موفقیت در فضای اینستاگرام این است که به صورت مستمر محتوا تولید و منتشر کنید. اگر در اوایل کارتان خوش‌شانس باشید و عده‌ای شما را دنبال کنند، بهترین راه برای از دست دادنشان فعال نبودن است! در فضای شلوغ اینستاگرام باید سعی کنید در خاطر مخاطبانتان بمانید و برای انجام این کار باید دائما فعال باشید.

زمان مناسب پست گذاشتن را پیدا کنید و سعی کنید پست‌هایتان را در ساعاتی منتشر کنید که کاربران بیشتری فعال هستند. برای این کار می‌توانید از اطلاعاتی که اینستاگرام در بخش insights در اختیارتان قرار می‌دهد کمک بگیرید. این آمار قابل اطمینان‌ترین اطلاعاتی است که در اختیار دارید تا ساعت درستی را برای انتشار پست انتخاب کنید. به سایز درست پست اینستاگرام نیز دقت کنید.

افزایش فالوور اینستاگرام

علاوه بر آن نتیجه بررسی‌های مختلف نشان می‌دهد ساعات شلوغ اینستاگرام حوالی ده شب است.  از جمله بررسی سایت sproutsocial:

افزایش فالوور اینستاگرام

ایجاد یک تقویم و برنامه‌ریزی برای انتشار محتوا به شما کمک می‌کند تا قطار محتوایتان روی ریل درستی حرکت کند.

۵- حضور فعال در فضای اینستاگرام، معرفی صفحه به دیگران

در کنار کارهایی که برای محتوای صفحه خود انجام می‌دهید، باید فعالیت‌هایی خارج از صفحه هم داشته باشید تا بیشتر شناخته شوید. امری که دست کم گرفته می‌شود و کمتر به آن پرداخته شده. زیر پست‌هایی که مخاطبانتان دنبال می‌کنند کامنت بگذارید و با دیگران تعامل داشته باشید تا خودتان هم بیشتر دیده شوید.

یکی از بهترین مثال‌های این اتفاق در فضای توییتر افتاد. زمانی که برندهای ایرانی درگیر یک بازی بامزه شدند و این اتفاق با استقبال کابران نیز همراه شد.

فضای اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنا نیست. برای دیگران کامنت بگذارید، پست‌های مختلف را لایک کنید تا در نهایت شما هم به واسطه این اقدامات بیشتر دیده شوید.

۶- استفاده درست از هشتگ‌ها، رمز موفقیت بسیاری از صفحات و افزایش فالوور ایسنتاگرام

هشتگ‌ها، محتوای شما را برای تمام کسانی که به دنبال آن سبک از محتوا یا کسب و کار شما هستند، قابل دسترس می‌کند. در ادامه چند نکته مهم درباره هشتگ‌ها را مرور می‌کنیم:

ترکیبی از هشتگ‌های محبوب را در پست‌های خود استفاده کنید

هشتگ‌های مرتبط با کسب و کار و محتوای پست را به صورت ترکیبی استفاده کنید. قبل از استفاده یک هشتگ، آن را سرچ کنید و محبوبیتش را بسنجید. سعی کنید از تمام طیف‌ها هشتگ داشته باشید. هم از هشتگ‌های بسیار محبوب استفاده کنید و هم از هشتگ‌های دقیق‌تر و کوچک‌تری که پست‌های کمتری در آن‌ها منتشر شده.

در کنار این‌ هشتگ‌ها بد نیست که یک هشتگ هم خودتان بسازید و در بعضی از پست‌ها این هشتگ را استفاده کنید تا مخاطبان هم در این هشتگ ایجاد شده پست بگذارند و با شما تعامل بیشتری داشته باشند.

در استفاده از هشتگ‌ها زیاده‌روی نکنید

زیاده‌روی در استفاده از هشتگ‌ها نتیجه‌‌ی عکس خواهد داشت! مخاطبان شما احتمالا حواسشان پرت سیل عظیم هشتگ‌ها در کپشن می‌شود و پیام شما به درستی منتقل نخواهد شد. علاوه بر آن ممکن است اینستاگرام چنین عملی را یک فعالیت ربات‌گونه تشخیص دهد و در نهایت گرفتار جریمه‌ شوید. بین پنج تا ده هشتگ برای هر پست مقدار معقول استفاده از هشتگ‌ها است.

از هشتگ‌های نامرتبط استفاده نکنید!

بعضی از کاربران برای دیده شدن محتوای خود، هشتگ‌های محبوب اما نامرتبط با پست و صفحه خود را انتخاب می‌کنند. این کار باعث می‌شود کاربرانی که این هشتگ‌ها را دنبال می‌کنند، با دیدن پست‌های نامرتبط شما آزرده‌خاطر شده و موضوع را به ایسنتاگرام گزارش کنند. در نتیجه باز هم عواقب سختی در انتظار اکانت شما خواهد بود.

در استوری‌ها هم هشتگ بزنید

امکانی که بسیاری از کاربران از آن استفاده کافی نمی‌کنند. شما می‌توانید در استوری‌ها نیز از هشتگ استفاده کنید. این کار به دیده شدن بیشتر محتوای شما کمک می‌کند. بنابراین حتما از این روش استفاده کنید. استوری‌ بخشی است که محتوا به سرعت و با فاصله کم در آن منتشر می‌شود و خیلی وقت‌ها استفاده از هشتگ یا استیکرهایی که به دیده شدن محتوا کمک می‌کنند را فراموش می‌کنیم.

۷- قسمت کپشن، فرمول جادویی رسیدن به بخش اکسپلور در اینستاگرام

اگر چه اینستاگرام یک بستر مبتی به تصویر است، اما قسمت توضیحات پست (کپشن) نقش بزرگی در افزایش تعامل مخاطبان با صفحه شما ایفا می‌کند. هر چه قدر این تعامل، یعنی لایک و کامنت زیر پست‌های شما بیشتر باشد، احتمال حضور شما در قسمت اکسپلور (explore)، بخشی که ایسنتاگرام برای پیدا کردن صفحات جدید طراحی کرده بیشتر است.

در نوشتن کپشن با رعایت چند نکته ساده می‌توانید نتایج بهتری را خلق کنید:

  • کلمات مهم را در شروع کپشن بنویسید– حواس بسیاری از کاربران بعد از خواندن چند خط پرت می‌شود. بنابراین بهتر از مطالب مهم را در همان ابتدا مطرح کنید.
  • سوال بپرسید– سوال بپرسید تا مخاطبان شما رغبت بیشتری برای گذاشتن کامنت زیر پست‌هایتان داشته باشند. گرفتن کامنت‌های بیشتر به محبوب شدن اکانت شما نزد الگورتیم‌های ایسنتاگرام کمک بسیار زیادی می‌کند.
  • از ایموجی‌ها (شکلک) استفاده کنید– ایموجی‌ها هم به چشم مخاطبان استراحت می‌دهند و هم در تحقیقات بسیاری ثابت شده که به ارتباط عاطفی بیشتر مخاطبان با مطلب شما کمک می‌کنند. بنابراین حتما از آن‌ها استفاده کنید.

۸- اینفلوئنسر مارکتینگ، روشی برای جذب سریع‌تر فالوور

کمک کردن از اینفلوئنسرها برای جذب سریع مخاطبان یکی از روش‌های بسیار مهم برای رشد در بستر ایسنتاگرام است. توصیه می‌شود زمانی به سراغ پرداخت هزینه و تبلیغ در صفحات دیگر بروید که ابتدا نکاتی که تا به الان گفته شده را به خوبی رعایت کنید.

چراکه لازم است در ابتدا هویت خود را بسازید، در تولید و انتشار محتوا منظم بوده و در مجموع همه چیز را برای مدیریت کردن جمعیت بیشتری از مخاطبان فراهم کرده باشید.

برای انجام هرچه بهتر این کار می‌توانید مقاله اینفلوئنسر مارکتینگ را بخوانید و در این مورد بیشتر کسب اطلاعات کنید.

۹- برگزاری مسابقه و کمپین، راه درگیر شدن مخطابان با محتوای شما

فضای اینستاگرام و صفحه خود را خوب شناسایی کنید. موقعیت‌هایی وجود دارند که می‌توانید از مخاطبان درخواست کنید دوست‌های خود را زیر یکی از پست‌های شما تگ کنند. گاهی وقت‌ها ممکن است با یک طراحی دقیق، مخاطبان شما این کار را بدون داشتن هیچگونه چشم‌داشتی انجام دهند. علاوه بر آن می‌توانید مسابقه‌ای طراحی کنید و جایزه‎ای تعیین کنید تا فالوورهای شما انگیزه بیشتری برای انجام این کار داشته باشند.

ایجاد کمپین‌ها و چنین مسابقاتی لزوما نباید در قالب یک پست و درخواست تگ کردن باشد. این کار را در قالب‌های دیگری مثل استوری نیز می‌توانید انجام دهید. در مجموع سعی کنید سرگرم کردن مخاطبان را یاد بگیرید تا بتوانید از این طریق نیز صدای خود را به مخاطبان بیشتری برسانید.

چند نکته کوتاه دیگر برای افزایش فالوور در اینستاگرام

  • سعی کنید با دیگر صفحات فعال در حوزه محتوای خود هم افزایی داشته باشید. دیگران را معرفی کنید تا توسط آن‌ها معرفی شوید.
  • برگزاری جلسات لایو به برقراری ارتباط نزدیک‌تر با مخاطبان کمک بسیار زیادی می‌کند. همیشه سعی کنید در کنار مخاطب و پاسخگوی سوالاتش باشید.
  • از قسمت لوکیشن هم برای دیده شدن پست‌های خود استفاده کنید. کاربرانی وجود دارند که از این طریق می‌توانند به محتوای شما دسترسی پیدا کنند.
  • هیچ وقت سعی در دور زدن الگورتیم‌های باهوش ایسنتاگرام نداشته باشید! بهترین روش برای جذب فالوور در ایسنتاگرام تولید محتوا و صبر داشتن در کنار استمرار و تلاش است!

آیا افزایش فالوور فیک با استفاده از نرم‌افزارهای افزایش فالوور اینستاگرام یا روش‌های دیگر مناسب است؟

در یک کلام خیر! خیلی‌ها تلاش می‌کنند در اوایل کار با جذب فالوور فیک صفحه خود را محبوب نشان دهند. این کار در کوتاه مدت و بلند مدت هیچ آورده‌ای نخواهد داشت. چراکه اولا این روزها کاربران کمتر به اعداد و ارقام توجه می‌کنند و بیشتر به دنبال محتوای خوب می‌گردند.

علاوه بر آن الگوریتم‌های ایسنتاگرام هر لحظه باهوش‌تر می‌شوند. کافی است اینستاگرام متوجه وجود فالوورهای فیک در صفحه شما شود. نمایش پست‌هایتان به کاربران کمتر می‌شود و احتمالا مسیر بسیار سخت و تاحدی غیر ممکن را برای بازگشتن به حالت عادی پیش روی خود می‌بینید.

تنها تولید محتوای باکیفیت و رعایت استانداردهای مورد نیاز است که به موفقیت در بلند مدت می‌انجامد.

سخن آخر

بازاریابی محتوایی شیوه‌ای است که تنها در بلند مدت نتیجه‌های خود را بروز می‌دهد. افزایش فالوور ایسنتاگرام نیز با همین روش بازاریابی ممکن است. بنابراین تنها راه موفقیت تلاش و پشتکار و تولید محتوای باکیفیت است. در کنار این‌ها در نظر گرفتن نکاتی که در این مقاله عنوان شد، از بیو صفحه تا کپشن پست‌ها به رشد سریع‌تر صفحه شما و جذب مخاطب بیشتر کمک بسیار زیادی می‌کند.

سوالات متداول

بهترین راه افزایش فالوور اینستاگرام چیست؟

بهترین راه برای افزایش تعداد فالوورها، استفاه از بازاریابی محتوایی و بازاریابی درونگراست. شما با تمرکز کردن روی حل مشکلات مخاطب‌های احتمالی و تولید محتوای ارزشمند می‌توانید به تدریج شاهد افزایش تعداد فالوورها باشید. انتشار اینفوگرافیک و موشن گرافیک، استفاده صحیح از هشتگ‌ها، برگزاری مسابقه و نظرسنجی از بهترین راه‌های افزایش فالوورها هستند.

آیا برای افزایش فالوور می‌توانم فالوور فیک بخرم؟

خیر ما این راه را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. افزایش فالوور فیک در نگاه اول باعث می‌شود که شما پرطرفدار به نظر برسید؛ اما بعد از مدتی هم فالوورهای واقعی شما و هم اینستاگرام به این موضوع پی می‌برند. خریدن فالوور فیک باعث می‌شود که نسبت تعامل فالوورها به تعداد آن‌ها پایین بیاید و در ادامه می‌تواند مشکلات دیگری از جمله دیده نشدن محتواها را برای شما ایجاد کند.

با چه سرعتی می‌توانم فالوورهای اینستاگرام را افزایش بدهم؟

سرعت افزایش فالوورهای شما بستگی به ترفندهایی دارد که استفاده می‌کنید. راه انداختن کمپین و مسابقه از جمله راه‌های سریع و زود بازده برای افزایش فالوور است. ولی ما پیشنهاد می‌کنیم که برای بالا بردن تعداد فالوورها عجول نباشید. داشتن محتوای تصویری مناسب و کپشن‌های خوب، بهترین راه برای این کار است.

با رسیدن فالوورهایم به ۱۰ هزارتا چه مزیتی به دست می‌آورم؟

۱۰ هزار فالوور علاوه بر این که یک هدف خوب برای اینستاگرام مارکتینگ محسوب می‌شود، امکانات جدیدی را در اینستاگرام برای شما فراهم می‌کند. به عنوان مثال شما می‌توانید از قابلیت گذاشتن لینک در استوری استفاده کنید و ورودی‌های ارگانیک سایتتان را به کمک اینستاگرام افزایش بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن