Search
Close this search box.
بازاریابی دیجیتال

ویدیو مارکتینگ چیست؟ معرفی استراتژی‌های ویدیو مارکتینگ

۴/۵ - (۱ امتیاز)

محتوای متنی و تصویری به اندازه قبل نمی‌توانند توجه مخاطبان را به خود جلب کنند. گسترش شبکه‌های اجتماعی باعث شد متخصصان متوجه شوند، افراد به محتوای ویدئویی بیشتر توجه می‌کنند. گسترش ابزار لازم برای ساخت ویدئو نیز باعث شد بسیاری افراد دست به تولید محتوای ویدئویی حتی از موضوعات ساده و روزمره زندگی بزنند.

اگر در این صفحه هستید قطعا به اهمیت ویدئو مارکتینگ پی برده‌اید. پس با ما همراه باشید تا معایب و مزایای ویدئو مارکتینگ، انواع ویدئو و مراحل ساخت یک ویدئو از استراتژی تا انتها را بررسی کنیم.

فهرست مطالب

ویدیو مارکتینگ چیست؟

ویدئو یکی از انواع محتواست و بازاریابی ویدئویی استفاده از ویدئو برای افزایش آگاهی، ایجاد تعامل با مخاطب و افزایش فروش است. ویدئو مارکتینگ با بازاریابی محتوایی همپوشانی داشته و بخشی از دیجیتال مارکتینگ است. ویدئو مارکتینگ به دلیل کارآیی بالا تبدیل به یک مهارت ضروری برای همه متخصصان مارکتینگ شده است.

تاریخچه ویدیو مارکتینگ

در مقاله‌ای از سایت biteable  می‌خوانیم: ویدئو مارکتینگ از سال ۲۰۱۰ به عنوان یک روش در مارکتینگ استفاده شد. تنها چهار سال بعد امکان استفاده از این روش بازاریابی برای کسب و کارهایی که بودجه کمتری داشتند، امکان پذیر شد. در گذشته نه چندان دور ویدئو مارکتینگ به بودجه‌ی زیادی نیاز داشت اما امروزه تمامی کسب و کارها به لطف پیشرفت تکنولوژی و در دسترس بودن ابزارهای مختلف می‌توانند از ویدئو مارکتینگ استفاده کنند.

یک تبلیغ ویدیویی در برابر یک تبلیغ متنی کلیک بیشتری یا لایک بیشتری می‌گیرد در حالی که هزینه برای هر لایک یا کلیک کمتر خواهد بود. پیشرفت شبکه‌های اجتماعی باعث شد به ویدئو مارکتینگ توجه بیشتری شود زیرا متخصصان متوجه شدند محتوای ویدئویی نسبت به محتوای متنی و تصویری برای مخاطبان جذابتر است.

مزیت‌های ویدیو مارکتینگ

اکثر افراد یک ویدئو کوتاه چند دقیقه‌ای را به مطالعه یک مطلب که ممکن است بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول بکشد ترجیح می‌دهند. این موضوع تنها یکی از مزایای ویدئو مارکتینگ به‌خصوص برای مخاطب است. در ادامه به بررسی سایر مزایا نیز می‌پردازیم.

ویدئو نرخ تبدیل را افزایش می دهد.

به نظر HubSpot ویدئو باید به عنوان یک سرمایه‌گذاری تلقی شود. استفاده از ویدئو در لندینگ پیج می‌تواند تا ۸۰ درصد، نرخ تبدیل را افزایش دهد! تماشای یک ویدئو می‌تواند کاملاً بر رفتار خرید تأثیر بگذارد و یک بازدید کننده را متقاعد به خرید کند. انتقال احساسات از طریق ویدئو یک ابزار فروش قدرتمند است.

ویدئو یک بخش جذاب در کمپین‌های ایمیلی است.

همه ما روزانه ایمیل‌های تبلیغاتی بسیاری دریافت می‌کنیم ولی فقط برخی از آنها برای ما جالب هستند. فقط استفاده از “ویدئو” در عنوان موضوع می تواند نرخ باز شدن ایمیل را افزایش داده و نرخ لغو اشتراک را کاهش دهد. استفاده از ویدیو در ایمیل منجر به افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی نرخ کلیک می‌شود.

موتورهای جستجو ویدئو را دوست دارند.

موتورهای جستجو بهترین و جذابترین محتوا را برای مخاطبان نمایش می‌دهند. اگر ویدیوی خود را در YouTube ، آپارات و وب سایت خود قرار دهید، احتمال نمایش وب سایت شما در موتورهای جستجو افزایش می‌یابد.

ویدئو مارکتینگ اعتماد و اعتبار کسب می‌کند.

ویدئو بهترین روش برای برندینگ کسب و کار شماست و شما را قادر می سازد با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و اعتماد آنها را جلب کنید. برای ۹۰ درصد کاربران، فیلم‌هایی از محصول، فرآیند خرید و تصمیم‌گیری را ساده‌تر می‌کنند. هرچه تعداد ویدیوهای بیشتری برای آموزش و اطلاع رسانی به مشتریان خود تهیه کنید، بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد و اعتماد معادل افزایش فروش است.

ویدئو بیشتر توسط مخاطبان به اشتراک گذاشته می‌شود.

یکی از نشانه‌های موفقیت در مارکتینگ این است که مخاطبان محتوای شما را به اشتراک گذاشته یا برای شما محتوا تولید کنند. امروز عصر ویدئوها و محتواهای ویروسی است. یک ویدئوی جالب و مفید به سرعت در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت پخش می‌شود.

معایب ویدیو مارکتینگ

ویدئو مارکتینگ همانطور که مزایای زیادی دارد، معایبی هم دارد. در ادامه برخی از مهمترین معایب ویدئو مارکتینگ را معرفی می‌کنیم.

سرعت لود پایین

سرعت اینترنت در کشور ما پایین است. به همین دلیل ممکن است لود شدن یک ویدئو زمان نسبتا قابل توجهی طول بکشد. برخی افراد کم حوصله هستند و نمی‌توانند منتظر لود ویدئو بمانند. شما باید سعی کنید حجم ویدئو خود را با حفظ کیفیت ویدئو تا حد امکان پایین بیاورید.

سختی و زمانبر بودن ساخت ویدئو

ایده‌پردازی، نوشتن متن یک ویدئو، فیلمبرداری و ویرایش همگی مراحل سختی هستند و زمان زیادی از شما خواهند گرفت ب‌خصوص اگر در هیچکدام از این مراحل حرفه‌ای نباشید. بهترین روش کمک گرفتن از متخصصان تولید محتوا، فیلمبرداری و ادیت است تا ویدئوی شما در زمان کمتر و با کیفیت بیشتری آماده شود.

مشکلات نمایش در کانال‌های مختلف

ممکن است در شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها یا مرورگرهای مختلف برای نمایش ویدئوی خود به مشکل بخورید. پس بهتر است نسخه‌های مختلفی از نظر سایز و فرمت متناسب با هر یک از کانال‌های انتشار مد نظر خود تهیه کنید.

انواع ویدیوها

ویدئوها انواع مختلفی دارند و شما با توجه به هدف، نیاز، شرایط و پرسونای مخاطبان باید یکی از انواع ویدئو را انتخاب کنید. در ادامه برخی از محبوبترین انواع ویدئو را به نقل از hubspot معرفی می‌کنیم.

دموها یا معرفی محصولات

ویدئوهای نمایشی نحوه عملکرد محصول شما را نشان می‌دهد. کار کردن با یک نرم افزار، جعبه گشایی معرفی یا آزمایش یک محصول از این نوع ویدئو است.

فیلم های تجاری

ویدئوهای برندینگ یا تجاری معمولاً به عنوان بخشی از یک کمپین تبلیغاتی بزرگتر ایجاد می شوند. هدف ویدئوهای تجاری ایجاد آگاهی برند و جذب مخاطب است.

ویدئو از رویدادها

آیا کسب و کار شما میزبان یک کنفرانس، میز گرد، خیریه یا هر نوع دیگری از رویداد است؟ شما می‌توانید از مصاحبه ها و ارائه های جالب، گردهمایی و … ویدئو تهیه کرده و منتشر کنید.

ویدئو مصاحبه های تخصصی

مصاحبه با متخصصان در زمینه کسب و کار شما راهی عالی برای ایجاد اعتماد در مخاطبان هدف است. اینفلوئنسرهای صنعت خود را بیابید و با آنها مصاحبه کنید.

ویدئوهای  آموزشی یا نحوه انجام کارها

از فیلم‌های آموزشی می‌توان برای آموزش مطالب جدید و ارزشمند استفاده کرد. به‌خصوص اگر ویدئوها دانش پایه مورد نیاز درباره کسب و کار شما را به مخاطب انتقال دهد. این ویدئوها حتی می‌توانند توسط تیم‌های فروش و خدمات، هنگام کار با مشتریان استفاده شوند.

ویدئوهای توضیحی

این نوع ویدئو برای کمک به مخاطبان برای درک بهتر نیاز آنها به محصول یا خدمات شما است. شما می‌توانید یک ویدئو از سفر شخصیتی خیالی که برای حل مشکل یا نیازش از محصولات یا خدمات شما استفاده می‌کند، بسازید تا مشتریان با آن همزاد پنداری کنند.

انیمیشن‌ها

برخی مفاهیم به سختی درک می‌شوند یا امکان ساخت برخی ویدئوها وجود ندارد. در این صورت انیمیشن بهترین نوع ویدئو خواهد بود. به کمک این نوع  محتوا می‌توانید به سادگی و در قالب ویدئویی جذاب، مخاطبان را جذب کنید.

مطالعه موردی

مخاطبان شما می‌خواهند بدانند آیا محصول شما می‌تواند مشکلات آنها را حل کند؟ یکی از بهترین راه‌ها برای اثبات، ساخت فیلم‌های موردی از رضایت مشتریان شماست. از مشتریان خود بخواهید که چالش‌هایشان و اینکه شما چگونه به آنها کمک کردید را توضیح دهند.

ویدئوهای زنده

ویدئوهای زنده نرخ مشارکت بالاتری دارند، این ویدئوها باعث جلب اعتماد مخاطبان نیز می‌شود. سعی کنید هر چند وقت یکبار مصاحبه‌ها، ارائه‌ها و رویدادها را به صورت زنده پخش کنید و بینندگان را تشویق کنید تا از شما سوال بپرسند یا نظرات خود را بیان کنند.

استراتژی‌های ویدیو مارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی

داشتن استراتژی برای بازاریابی ویدیویی چیز جدیدی نیست. شما بدون تحقیق و تعیین استراتژی هیچ کمپین بازاریابی را اجرا نمی‌کنید زیرا مطمئن هستید نتیجه خوبی نمی‌گیرید. این موضوع برای ویدئو مارکتینگ نیز صادق است. استراتژی بازاریابی ویدئویی چیزی است که شما را راهنمایی می‌کند تا بودجه، زمان بندی، فرایندهای تولید و … را مشخص کنید. استراتژی ویدئو مارکتینگ برای هر کانال می‌تواند متفاوت باشد زیرا پرسونای مخاطبان شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های مختلف با هم متفاوت هستند. در ادامه درباره استراتژی بازاریابی ویدئویی محبوبترین شبکه‌های اجتماعی صحبت می‌کنیم. در سایت lemonlight  می‌خوانیم: به طور کلی گام‌های تدوین استراتژی ویدئو مارکتینگ به صورت زیر است:

  • اهداف خود را مشخص کنید.
  • مخاطب هدف خود را پیدا کنید.
  • مشخص کنید چه داستانی را می خواهید بیان کنید.
  • خلاقیت داشته باشید.
  • برای تولید و انتشار محتوا تقویم داشته باشید.
  • بودجه را مشخص کنید.

اینستاگرام

برای اینکه بتوانید از ویدئو مارکتینگ در اینستاگرام بیشترین نتیجه را بگیرید باید به نکات زیر توجه کنید:

  • ویدئوهای شما باید در یک قالب خاص طراحی و ساخته شوند. به طوریکه مخاطبان در هر کانال دیگری ویدئو را ببینند، متوجه شوند این ویدئو برای کسب و کار شماست.
  • تقویم محتوایی داشته باشید و هر ویدئو را در روز و ساعت مناسب منتشر کنید.
  • به کمک ابزارهای اینستاگرام تجزیه و تحلیل کنید تا به مرور استراتژی خود را بهبود دهید.
  • سعی کنید به کمک ویدئو یک چهره انسانی به برند خود بدهید و با مخاطبان به خوبی ارتباط برقرار کنید.
  • مخاطبان خود را به خوبی بشناسید.
  • ویدئوهای شما باید ترکیبی از ویدئوهای آموزشی، معرفی خدمات و محصولات و ویدئوهای برندینگ باشد.
  • برای اینستاگرام سعی کنید ویدئوهای خود را کوتاه بسازید.
  • می‌توانید لینک‌های خود را در IGTV به اشتراک بگذارید.
  • به ویدئوهای خود زیرنویس اضافه کنید تا افراد ناشنوا یا افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند ویدئو را با صدا گوش کنند از زیرنویس استفاده کنند.

لینکدین

برای استراتژی ویدئو مارکتینگ در لینکدین باید هدف خود را مشخص کنید. سپس با توجه به مخاطبان خود، هدف و بودجه بهترین  استراتژی را طراحی کنید.

 توجه را از ابتدا جلب کنید

چند ثانیه اول فیلم شما بسیار مهم است. باید بتواند توجه مخاطبان را از همان ابتدا جلب کند. توجه بعد از حدود ۱۰ ثانیه کاهش می‌یابد، به همین دلیل مهم است که اطلاعات ضروری را در ابتدای ویدئو قرار داده و پیام خود را در ۱۰ ثانیه اول برسانید.

کوتاه و شیرین بیان کنید

هیچ قانون خاصی درباره طول ایده آل ویدیو وجود در لینکدین وجود ندارد. بااین‌حال بهتر است تبلیغات ویدیویی خود را کوتاه بسازید. طبق گزارش LinkedIn ، موفقترین ویدئوها حدود ۱۵ ثانیه هستند. ولی لینکدین توصیه می‌کند هنگام ایجاد تبلیغات ویدیویی برای برندینگ، طول آن را تا ۳۰ ثانیه افزایش دهید.

حرفه ای شدن را در نظر بگیرید

اگر کیفیت ویدئوی شما با استانداردهای صنعت مطابقت نداشته باشد، تلاش شما بی نتیجه خواهد بود. امروزه حتی تلفن‌های هوشمند با دوربین خوب می‌توانند فیلم‌های باکیفیتی بگیرند و ابزارهای زیادی برای ادیت ویدئو وجود دارد. اما باید به خوبی به فیلمبرداری و عکاسی با موبایل و ادیت با ابزارها مسلط شوید.

یوتیوب

تحقیقات

البته این اولین قدم برای هرگونه استراتژی، تحقیق است. هنگام تدوین استراتژی بازاریابی YouTube بهترین کاری که باید انجام دهید این است که ببینید رقبای شما در حال انجام چه کاری هستند. آنها چه نوع محتوای ویدئویی تولید می‌کنند؟ محتوای ویدئویی آنها چقدر موفق است؟

محتوای مفید و خلاقانه ایجاد کنید

هنگام ایجاد محتوا برای YouTube باید در نظر بگیرید که چرا افراد بیش از هر نوع محتوای دیگر با محتوای ویدئویی تعامل دارند؟ به این دلیل اینکه آنها ویدئو را جذابتر از وبلاگ‌ها، کاغذهای سفید و کتاب‌های الکترونیکی می‌دانند. نکته مهم که باید در نظر داشته باشید این است که ویدئوی شما علاوه بر مفید بودن باید جذاب و سرگرم کننده نیز باشد.

لینک به وب سایت

لینک از یوتیوب به وب سایت یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش ترافیک به وب سایت شما است. این کار را می‌توان به دو صورت انجام داد: شما می توانید پیوندی را در کادر توضیحات خود در زیر ویدیو اضافه کنید یا در حاشیه ویدئوهای خود آدرس وب سایت را بنویسید.

صبور باشید

تولید ویدئوهای یوتیوب می‌تواند وقت و هزینه زیادی صرف کند. از ایده پردازی، فیلمبرداری، ساخت، ادیت، دکور و … همگی نیاز به وقت، دقت و هزینه دارند. به همین دلیل باید صبور باشید تا موفق شوید.

توییتر

تعیین هدف

تعیین هدف برای ویدئو مارکتینگ در توییتر بسیار مهم است تا انتظارات خود را برای موفقیت تعیین کنید. برخی از اهداف متداول دیگر بازاریابان ویدیویی:

  • افزایش فالوئرهای توییتر
  • شناخت مشتریان و طرفداران
  • جذب ترافیک به سمت سایت

ارزش افزوده برند شما

توییتر بسیار پر سر و صدا است. محتوای ویدئویی شما چه چیزی را به جریان توییتر خواهد آورد؟ محتوای ویدئویی شما چه ارزشی دارد؟ نمونه‌هایی از موضوعاتی که برندها در توییتر به اشتراک می‌گذارند به صورت زیر است:

  • تعامل با مشتریان و خدمات به مشتریان
  • به اشتراک گذاشتن یک داستان تکان دهنده یا حقایق ارزشمند
  • تبلیغات محصول یا خدمات

چه نوع محتوای ویدیویی را در توییتر منتشر کنیم؟

هنگامی که اهداف برند خود را برای توییتر تعیین کردید، می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام ویدیوها باید استفاده شوند. محتوای ویدیویی که در توییتر به اشتراک می‌گذارید باید مربوط به برند شما باشد یا به نحوی باعث آگاهی از برند شما شود. ویدئو در توییتر به صورت ویروسی منتشر می‌شود به شرطی که موضوع خوب و جذابی انتخاب کنید.

المان‌ها/ساختار یک ویدیو

مراحل ساخت ویدیو

در ادامه مراحل ساخت یک ویدئو را بررسی می‌کنیم:

  • ابتدا باید هدف خود را از ویدئو مشخص کنید.
  • سپس با توجه به هدف خود باید ایده پردازی کنید.
  • بعد از ایده پردازی باید داستان کلی ویدئو، شخصیت‌ها، موسیقی متن و … مشخص شوند.
  • در قدم بعدی باید دکور خود را برای ویدئو درست کنید. اگر لازم است یک دکور جذاب بزنید یا از پرده سبز استفاده کنید.
  • حالا نوبت به انتخاب شخصیت‌ها، انتخاب لباس، گریم و … می‌رسد البته این موارد ضروری نیست اما انتخاب‌های مناسب و ظاهر آراسته کمک می‌کند ویدئو جذابتر شود.
  • در نهایت باید فیلمبرداری را شروع کنید. برای فیلمبرداری می‌توانید از یک گروه حرفه‌ای کمک بگیرید یا حتی خودتان با ابزار ساده‌تر فیلمبرداری را انجام دهید.
  • در قدم بعدی ویدئو باید ادیت شود، برخی قسمت‌ها حذف می‌شوند، برخی افکت‌ها اضافه می‌شوند، موسیقی روی ویدئو اضافه می‌شود و …
  • در مرحله آخر از ویدئو خروجی مناسب گرفته می‌شود.

توجه داشته باشید تمامی مراحل تا انتشار باید بر طبق یک تقویم محتوایی پیش برود تا محتوای ویدئویی در بهترین زمان منتشر شود.

انواع نرم افزارهای موبایلی و کامپیوتری ویدیو مارکتینگ

برای ساخت بهترین ویدئوها باید با بهترین ابزار کار کنید. در ادامه برخی از بهترین نرم افزارهای ادیت ویدئو را معرفی می‌کنیم. همچنین در مقاله‌ای از اینفوگرام می‌توانید با ۲۱ برنامه کاربردی برای ساخت اینفوموشن آشنا شوید.

MPEG Streamclip

به کمک این نرم افزار به راحتی می‌توانید چندین فیلم مختلف را کنار هم قرار داده و ویرایش کنید. این نرم افزار از فرمت‌های مختلفی پشتیبانی کرده و امکانات لازم برای ادیت ویدئوهای پیچیده را دارد.

ادوبی پرمیر پرو

ادوبی پرمیر یک ابزار برای ادیت حرفه‌ای حتی ادیت فیلم‌های بلند است. این نرم افزار از فرمت‌های گوناگونی پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید ادوبی پرمیر را روی ویندوز نصب کنید و از امکانات زیر بهره‌مند شوید:

  • می‌توانید همزمان چند پروژه مختلف را با هم پیش ببرید.
  • صدا، رنگ و سایر موارد پیچیده را اصلاح کرده و کیفیت ببخشید.
  • به کمک فضای ابری، از هر دستگاهی می‌توانید به پروژه‌های خود دسترسی داشته باشید.
  • و …

پرومودات کام

این پلتفرم نسخه مناسب وب، موبایل و کامپیوتر را دارد و شما به راحتی می‌توانید ویدئوهای خود را ادیت کنید. امکان ویرایش حرفه‌ای به‌خصوص برای ویدئوهای تبلیغاتی با این ابزار وجود دارد. از امکانات این ابزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان اصلاح و ویرایش صوت
  • قابلیت جدا کردن یا تلفیق فریم‌ها
  • قابلیت اضافه کردن لوگو و متن در ویدئوها
  • امکان هماهنگ کردن سرعت پخش فریم‌های مختلف
  • امکان ضبط ویدئو
  • و …

لایت وورکز

این نرم افزار که در سیستم عامل‌های مک، ویندوز و لینوکس قابل استفاده است، قابلیت ویرایش انواع ویدئو را دارد. نسخه رایگان لایت وورکز می‌تواند به بیشتر نیازهای شما پاسخ دهد. شما با این نرم افزار می‌توانید:

  • فیلم را با دقت بسیار بالا ویرایش کنید.
  • ویرایش فیلم‌های چند دوربینه با این نرم افزار میسر است.
  • انواع فرمت‌های ویدئویی به‌خصوص فرمت مناسب یوتیوب را پشتیبانی می‌کند.
  • آموزش‌های بسیاری برای کار با لایت وورکز در سطح وب وجود دارد.

کاین مستر

کاین مستر یک اپلیکیشن محبوب برای ادیت ویدئو است. این اپلیکیشن قابل نصب روی انواع گوشی با رابط کاربری ساده بیشترین امکانات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به کمک این اپ می‌توانید با گوشی خود به راحتی ویدئوها را ادیت کنید.

  • امکان ویرایش هر فریم
  • امکان اعمال انواع افکت‌ها
  • امکان استفاده از پرده سبز
  • و …

بودجه لازم برای ویدیو مارکتینگ

تعیین بودجه بستگی به استراتژی کلی بازاریابی کسب و کار بستگی دارد. اگر کسب و کار شما باید در شبکه‌هایی مثل اینستاگرام و یوتیوب قطعا بودجه ویدئو مارکتینگ باید بالا باشد.

در نهایت باید گفت امروزه ابزار رایگان زیادی وجود دارد و شما برای شروع ویدئو مارکتینگ نیاز به بودجه بالایی نخواهید داشت. پس بهتر است کار خود را شروع کنید و به مرور بودجه را افزایش دهید و به کار خود کیفیت ببخشید. برای ساخت موشن گرافیک پیشنهاد می‌کنیم مقاله ۱۷ برنامه موبایلی ساخت اینفوموشن برای اندروید و ios را بخوانید.

کلام آخر

ویدئو مارکتینگ آسان نیست. برعکس می‌تواند سخت و پر از چالش باشد. حتی ممکن است اولین ویدئوهای شما زیاد جالب باشند ولی باید شروع کنید. به مرور پیشرفت خواهید کرد و متوجه خواهید شد ویدئو مارکتینگ چقدر در برندینگ موثر است. پس وقت آن است که بازاریابی ویدیویی را به استراتژی محتوای خود اضافه کنید. یک استراتژی ارائه دهید و سپس با ایجاد محتوا در سریعترین زمان آن استراتژی را اجرا کنید. در نهایت نتایج خود را اندازه گیری کنید.

سوالات متداول

ویدئو مارکتینگ چیست؟

ویدئو یکی از انواع محتواست و ویدئو مارکتینگ روشی برای استفاده از انواع ویدئو برای اهداف بازاریابی مثل برندینگ یا جذب مخاطب و افزایش فروش است.

بهترین ابزارهای ویدئو مارکتینگ کدامند؟

ابزارهای مختلفی برای کامپیوتر و گوشی وجود دارند که می‌توانید استفاده کنید. از بهترین ابزارهای گوشی کاین مستر و از بهترین پلتفرم‌ها و نرم افزارها می‌توان به ادوبی پرمیر و لایت وورکز را نام برد.

چرا ویدئو مارکتینگ مهم است؟

گسترش شبکه‌های اجتماعی نشان داد مخاطبان به ویدئو توجه بیشتری نشان می‌دهند زیرا ویدئو جذابتر و سرگرم کننده‌تر است. به علاوه دیدن ویدئوی کوتاه ساده‌تر از مطالعه یک مقاله است.

از کجا ویدئو مارکتینگ را شروع کنیم؟

سعی کنید یک تقویم محتوایی آماده کنید و با توجه به اهدافتان ایده پردازی کنید. در ابتدا ممکن است کیفیت کار بالا نباشید اما به مرور تاثیر ویدئو مارکتینگ را در کسب و کار خود خواهید دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن