Search
Close this search box.
بازاریابیاینفوگرافیک

۵ دلیل برای این که از اینفوگرافیک پویا در برنامه بازاریابی خود استفاده کنید

به این مقاله امتیاز دهید post

اینفوگرافیک پویا تکنیکی دیداری برای نمایش اطلاعات در قالب یک ویدیو (معمولا ویدیوی آنلاین) است. در دنیایی که در آن ۹۰ درصد اطلاعات دریافتی مغز ما به صورت اطلاعات دیداری است، استفاده از تکنیک اینفوگرافیک می‌تواند در انتقال پیام به مخاطب بسیار موثر باشد. زمانی که این تکنیک با حرکت و پویانمایی نیز همراه باشد، توجه مخاطب را بیش از پیش به خود جلب خواهد کرد.

اگر می‌خواهید درباره مزایا و کاربرد اینفوگرافیک در مارکتینگ بیشتر بدانید، کارگاه «کاربرد اینفوگرافیک در دیجیتا مارکتینگ» را از دست ندهید!

چرا باید از اینفوگرافیک پویا در برنامه بازاریابی خود استفاده کنیم؟

۱- این نوع اینفوگرافیک توجه مخاطب را جلب می‌کند.

پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی امروزه تقریبا از هر نوع محتوای دیداری پشتیبانی می‌کنند. تصاویر ایستا، ویدیوها و گیف‌ها از جمله فرمت‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی‌تان استفاده کنید. زمانی که دست شما تا این حد برای استفاده از فرمت‌های مختلف باز است، چرا باید خودتان را به فرمت‌های سنتی عکس و اینفوگرافیک محدود کنید؟ با این که اهمیت اینفوگرافیک ایستا همچنان به قوت خود باقی است، با تغییر فرمت آن به اینفوگرافیک پویا می‌توانید میزان جلب توجه مخاطبان و تعامل آن‌ها با شبکه‌های اجتماعی برندتان را افزایش دهید. استفاده از اینفوگرافیک پویا همچنین  احتمال قرار گرفتن شما در فید یک شبکه مانند اینستاگرام را بالا می‌برد. پس از آن غافل نشوید!

۲- اینفوگرافیک پویا باعث می‌شود برنامه مارکتینگ شما تاثیرگذارتر باشد.

اگر به تاثیر اینفوگرافیک‌های پویا در مارکتینگ شک دارید، توجه شما را به یک مطالعه موردی (case study) در این زمینه جلب می‌کنیم:

در سال ۲۰۱۴ برند Dell یک کمپین ایمیل مارکتینگ را برای محصول جدید خود اجرا کرد. محتوای اصلی ایمیل‌های این کمپین حول یک GIF می‌چرخید که قابلیت‌های محصول جدید دل را به مخاطب نشان می‌داد. نتایج حاصل از این کمپین به شرح زیر است:

۶٪ افزایش نرخ باز کردن ایمیل

۴۲٪ افزایش نرخ کلیک

۱۰۳٪ افزایش نرخ مکالمه

۱۰۹٪ افزایش درآمد

مطالعه دیگری که در این زمینه انجام شده، مطالعه تاثیر استفاده از اینفوگرافیک پویا در پست‌های وبلاگ است. در سال ۲۰۱۴ ، Quicksport در یک مطالعه آماری ۴۱ وبلاگ مربوط به صنایع مختلف را مطالعه کرد تا به رابطه میان نوع تصاویر استفاده در وبلاگ و تعداد اشتراک‌گذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی پی ببرد. نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد که گرافیک‌های پویا رتبه نخست و تصاویر ایستای بدون لایسنس رتبه آخر را داشتند.

animated infographic 3

۳- اینفوگرافیک های پویا درک محتوا را برای مخاطب آسان‌تر می‌کند.

استفاده از پویانمایی در اینفوگرافیک‌ها تنها برای جلب کردن نگاه مخاطبان نیست؛ بلکه می‌تواند راهی فوق‌العاده برای افزایش درک مخاطب نیز باشد. اضافه کردن حرکت و پویانمایی در اینفوگرافیک‌ها باعث می‌شود که مخاطبان شما بیشتر روی محتوای شما درنگ کنند و جزئیات بیشتری از آن را به خاطر بسپارند.

۴- اینفوگرافیک پویا مخاطب را درگیر می‌کند.

در حالی که نهایت تعامل مخاطب با تصاویر و اینفوگرافیک‌های ایستا نگاه کردن است،  ساخت اینفوگرافیک ‌های پویا می‌توانند مخاطب را به تعامل بیشتر ترغیب کنند. این تعامل می‌تواند به صورت ورق زدن، اسکرول کردن و تحلیل کردن اتفاق بیوفتد. به عبارتی اینفوگرافیک های پویا راهی هستند برای این که مخاطبان تنبلی را کنار بگذارند!

۵- این اینفوگرافیک‌ها عمر محتوای شما را افزایش می‌دهد.

این مورد یکی از مهم‌ترین مزایای اینفوگرافیک‌های پویا است. بد نیست که هر از گاهی از محتواهای قدیمی خود استفاده کنید. اینفوگرافیک پویا یکی از بهترین راه‌ها برای پروموت کردن محتوای قدیمی است. همچنین اجازه می‌دهد که از محتواهایی که (مثلا) برای وبلاگ تولید کرده‌اید، در شبکه‌های اجتماعی هم استفاده کنید.

امیدواریم این مقاله از آکادمی اینفوگرام برایتان مفید واقع شده باشد و به خوبی با اینفوگرافیک پویا، کاربرد و مزایای آن در مارکتینگ آشنا شده باشید.

از اینفوگرافیک پویا در محتواهای خود استفاده کنید و مطمئن باشید نتایج شگفت انگیز آن را مشاهده خواهید کرد. به امید موفقیت شما کاربران عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن