Search
Close this search box.
بازاریابی دیجیتال

چگونه امنیت اینستاگرام را افزایش دهیم؟ ۱۰ ترفند کاربردی

به این مقاله امتیاز دهید post

اینستاگرام یکی از اپلیکیشن‌هایی است که  روی گوشی اکثر افراد نصب است و روزانه بارها از آن استفاده می‌شود. اگر شما هم از اینستاگرام استفاده می‌کنید، باید توجه کنید افزایش امنیت اینستاگرام بسیار مهم است. شما در این شبکه اجتماعی اطلاعات زیادی دارید و با افرادی زیادی نیز در ارتباط هستید پس نباید برخی از اطلاعات مهم و خصوصی شما منتشر شود. اما چگونه امنیت اینستاگرام را افزایش دهیم؟

راه های افزایش امنیت اینستاگرام

راه‌های زیادی برای افزایش امنیت اینستاگرام وجود دارد. خوشبختانه تمامی این روش‌ها ساده هستند و خودتان می‌توانید امنیت صفحه اینستاگرام را فراهم کنید. در ادامه مهمترین روش‌ها را بررسی می‌کنیم.

۱- شخصی کردن صفحه

اولین و راحتترین روش برای جلوگیری از انتشار عکس‌های خصوصی، شخصی کردن یا Private کردن صفحه است. در این روش شما باید صفحه خود را قفل کنید و فقط درخواست فالو کردن دوستان و آشنایان خود را قبول کنید. در اینصورت احتمال هک شدن یا انتشار عکس‌های شما به شدت کمتر می‌شود.

۲- نصب و به روزرسانی از استورهای معتبر

بهتر است همیشه اینستاگرام خود را آپدیت نگه دارید. در به‌روزرسانی‌ها علاوه بر اینکه امکانات جدیدی به این اپلیکیشن اضافه می‌شود، ایرادات و باگ‌های مختلف از جمله باگ‌های امنیتی رفع می‌شود. البته توجه کنید همیشه اینستاگرام خود را از منابع معتبر مثل گوگل پلی و … آپدیت کنید.

۳- تغییر پسوورد به صورت دوره‌ای و انتخاب قوی

همیشه پسووردی قوی شامل حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نشانه‌ها برای خود انتخاب کنید. سعی کنید پسوورد اینستاگرام را متفاوت از سایر اپلیکیشن‌ها انتخاب کنید. حتی هر چند وقت یکبار مثلا ( ۶ ماه یکبار ) پسوورد خود را عوض کنید تا مطمئن شوید کسی رمز اینستاگرام شما را نخواهد فهمید.

راه های افزایش امنیت اینستاگرام

۴- فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای

یکی از مهمترین گام‌های امنیتی اینستاگرام احراز هویت دو مرحله‌ای است یعنی اگر فردی بتواند پسوورد شما را درست وارد کند یک کد امنیتی به ایمیل یا پیامک برای شما ارسال خواهد شد. در اینصورت هیچکس جز خودتان نمی‌تواند به کد امنیتی دسترسی داشته باشد و وارد اینستاگرام شما شود.

البته یک حالت وجود دارد که فردی که می‌خواهد وارد اکانت شما شود، آشنا بوده و به گوشی شما دسترسی داشته باشد یا یک برنامه جاسوسی روی گوشی شما نصب کند تا بتواند به راحتی کد امنیتی را پیدا کند. برای این موضوع نیز در ادامه راه حل‌هایی داریم.

۵- حفظ امنیت گوشی

همیشه سعی کنید امنیت گوشی خود را حفظ کنید. اگر گوشی شما جدید است می‌توانید از اثر انگشت به عنوان رمز گوشی استفاده کنید. در غیراینصورت حتما رمزی طولانی و قوی انتخاب کرده و آن را در اختیار کسی قرار ندهید.

روی گوشی خود یک آنتی ویروس معتبر نصب کنید تا از ویروس‌های احتمالی و برنامه‌های مخرب آگاه شوید و آنها را حذف کنید. به همین راحتی می‌توانید امنیت گوشی خود را حفظ کنید.

چگونه امنیت اینستاگرام را افزایش بدهیم

۶- ذخیره نکردن اطلاعات در مرورگر

بسیاری از افراد با استفاده از مرورگر وارد اینستاگرام خود می‌شوند. باید توجه داشته باشید هیچ وقت اطلاعات ورود خود را روی مرورگر ذخیره نکنید بخصوص وقتی سیستم مورد استفاده (گوشی یا کامپیوتر) برای خودتان نیست. در اینصورت دستیابی به اکانت اینستاگرام شما راحتتر خواهد بود.

۷- دوری از برنامه‌های مشکوک

از برنامه‌های مشکوک دوری کنید. برای مثال وقتی به یک سایت مراجعه می‌کنید و متوجه دانلود شدن یک فایل می‌شوید حتما آن فایل را حذف کنید. هیچ وقت اپلیکیشن‌های موردنیاز خود را از سایت‌ها و منابع غیرمعتبر دانلود نکنید. اگر متوجه کارکرد غیرعادی یک برنامه شدید حتما آن را حذف کرده و با آنتی ویروس گوشی خود را اسکن کنید.

۸- بلاک کردن افراد فیک و ناشناس

همیشه سعی کنید درخواست افراد ناشناس و فیک برای دنبال کردن صفحه خود را رد کنید. اما اگر صفحه شما پابلیک است باید افراد فیک را بلاک کنید. اکانت‌های فیک تصویر پروفایل خوبی ندارند، فعالیت زیادی نمی‌کنند و … اما فعالیت‌های شما را رصد می‌کنند.

۹- استفاده از کلوزفرند برای استوری های شخصی

اگر دوست دارید تصاویر شخصی خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید بهتر است از کلوزفرند استفاده کنید. در این صورت استوری‌های شما را فقط دوستان و آشنایانی که خودتان مشخص کردید خواهند دید و خیالتان راحت است کسی از تصاویر شخصی شما سواستفاده نخواهد کرد.

۱۰- بازنکردن لینک‌های ناشناس

اگر در دایرکت اینستاگرام خود لینک‌های ناشناس بخصوص از افراد ناشناس دیدید به هیچ عنوان این لینک‌ها را باز نکنید چون ممکن است شما را به صفحاتی هدایت کند که موجب مشکلات امنیتی در گوشی شما شود. البته این موضوع محدود به اینستاگرام نیست در هر اپلیکیشنی برای شما لینک فرستاده شد بهتر است از سالم و معتبر بودن لینک مطمئن شوید.

امنیت اینستاگرام

سایر نکات مهم

ما سعی کردیم تمام نکات مهم را به صورت کامل توضیح دهیم. با این حال نکات دیگری نیز وجود دارد:

  • دسترسی سایر برنامه‌ها از اینستاگرام خود را قطع کنید و از اپلیکیشن‌ها و ربات‌هایی که به اینستاگرام شما وصل می‌شوند استفاده نکنید.
  • در مکان‌های عمومی و با استفاده از وایفای عمومی به اکانت خود وارد نشوید. ( سعی کنید از وایفای عمومی استفاده نکنید)
  • از دستگاه سایر افراد برای ورود به اینستاگرام استفاده نکنید.
  • شماره تماس و ایمیل خود را در اکانت اینستاگرام خود ثبت کنید.
  • اجازه دسترسی به موقعیت مکانی به اینستاگرام ندهید.
  • اگر چندین حساب در اینستاگرام دارید برای همه آنها از یک رمز استفاده نکنید.

سوالات متداول

آیا هک اینستاگرام با برنامه ممکن است؟

خیر، البته برخی افراد با روش‌های بسیار ساده مثل ارسال لینک ناشناس یا نصب نرم افزار جاسوسی روی گوشی طرف مقابل اقدام به اینکار می‌کنند ولی اگر امنیت گوشی به خوبی تامین شود امکان هک کردن وجود ندارد.

چطور رمز اینستاگرام قوی انتخاب کنیم؟

رمز نباید شامل اطلاعات شخصی قابل حدس شما مثل تاریخ‌های مهم، اعداد مهم مثل سن و … یا اسم و فامیل شما باشد. رمز باید طول مناسبی داشته و شامل حروف کوچک و بزرگ، اعداد و کارکترها باشد. همچنین رمز اینستاگرام نباید مشابه سایر اکانت‌ها باشد.

چطور متوجه شویم گوشی ویروسی شده است؟

بهتر است یک آنتی ویروس خوب روی گوشی نصب کنید و آن را آپدیت نگه دارید. به صورت دوره‌ای گوشی خود را اسکن کنید و اگر باز هم حس کردید فعالیت عجیبی در گوشی شما رخ می‌دهد اپلیکیشن‌های مشکوک را حذف کنید.

بهترین روش برای افزایش امنیت اینستاگرام چیست؟

انتخاب رمز قوی و فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای بهترین روش برای حفظ امنیت اینستاگرام است.

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام‌
    خیلی مطالب خوب هستند اما من به یکی از کسانی که گوشی همراه من رو تنظیم کند وبرنامه ریزی کنه ممنون میشم معرفی کنید ایفون ۱۲پرومکس هست باتشکر

    1. آقای یراقی عزیز این خدمات رو از تمام مغازه‌هایی که خدمات فروش و تعمیرات موبایل انجام میدن می‌تونید درخواست کنید. حوزه فعالیت ما چیز دیگریه. موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن