اینفوگرامر، گام جدید اینفوگرام


Categories :

معرفی استارتاپ جدید اینفوگرام پس از یک سال تلاش در رویداد روز دموی خانه نوآوری

اینفوگرامر، استارتاپ جدیدی از دل مجموعه اینفوگرام است که با فراهم آوردن بستری برای اجرای پروژه‎های محتوای دیداری، ارتباط مستقیم میان کارفرما و فریلنسر را برقرار می‌کند. این استارتاپ در رویداد روز دمودِی (Demo Day) خانه نوآوری، سه‌شنبه 14 اسفند به سرمایه‌گذاران، شتابندهنده‌ها و سایر فعالان استارتاپی معرفی می‌شود.
اینفوگرام طی فعالیت چند ساله خود با دو دسته از افراد در حوزه پروژه‌های محتوای دیداری مواجه شده است. نخست، کارفرمایانی که نیاز به محتوای دیداری داشتند اما سرمایه کافی برای واگذاری پروژه به شرکت‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی را نداشتند. همچنین دسته دوم، فریلنسرهایی که به دنبال طراحی و انجام پروژه‌های محتوایی بودند و برای یافتن کارفرما دچار مشکل می‌شدند. بدین ترتیب، این پرسش برای اعضای اینفوگرام به وجود آمد: «چگونه می‌توان ارتباط مستقیم میان کارفرمایان و فریلنسرها را برقرار کرد؟»
تیم اینفوگرامر با ایده گرفتن از همین پرسش در اردیبهشت سال 97 شکل گرفت و برای به وجود آمدن یک پل ارتباطی میان کارفرمایان و فریلنسرها شروع به برنامه‌ریزی کرد. پس از سه ماه تلاش نسخه ام‌وی‌پی (MVP، کمینه محصول پذیرفتنی) این پلتفرم،‌ مرداد 97 در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه الکامپ ارائه شد. پنج ماه بعد، اینفوگرامر از دی ماه سال جاری در شتابدهنده خانه نوآوری استقرار یافت و حال پس نزدیک به یک سال تلاش، زمان رونمایی آن فرا رسیده است.
در اینفوگرامر می‌توان انواع محتواهای دیداری (از جمله اینفوگرافیک، موشن گرافیک، پرزنتیشن، طراحی رابط کاربری، گزارش‌نویسی و …) را سفارش داد. این پلتفرم از یک سو امکان انجام سریع پروژه با هزینه‌های منطقی را برای اشخاص و سازمان‌ها فراهم می‌کند و از سوی دیگر تعداد پروژه بسیاری را برای اجرا به فریلنسرها معرفی می‌کند؛ آن‌ها می‌توانند از بین این پروژه‌ها، پروژه مورد نظر خود را انتخاب کنند و از پرداخت هزینه انجام کار مطمئن باشند.
روند کار به این صورت است که ابتدا کارفرمایان پروژه خود را در این سامانه ثبت می‌کنند. سپس فریلنسرها می‌توانند در میان پیشنهادهای کارفرمایان پروژه مورد نظر خود را برای انجام دادن انتخاب کنند. در مرحله بعد کارفرما با توجه به سوابق حرفه‌ای و هزینه پیشنهادی هر فریلنسر برای انجام پروژه، انتخاب می‌کند چه کسی پروژه را به عهده بگیرد. در نهایت هزینه توافقی را پرداخت می‌کند و این مبلغ تا به پایان رسیدن پروژه نزد اینفوگرامر به امانت می‌ماند. پس از تحویل پروژه، مبلغ به حساب فریلنسر واریز می‌شود.
وجه تمایز این سامانه به نسبت رقبا، توجه ویژه به حفظ کیفیت کار و عادلانه بودن مبلغ پروژه است. فریلنسرها هنگام عضویت در این سامانه بررسی می‌شوند و تنها در صورتی که دارای حداقل توانایی‌های لازم برای انجام پروژه باشند، امکان فعالیت خواهند داشت. از سوی دیگر، مبلغ پیشنهادی کارفرما برای انجام یک پروژه بررسی می‌شود و در صورتی که مبلغ پایین‌تر از عرف فعالیت حرفه‌ای باشد، پروژه پذیرفته نمی‌شود.
آکادمی آموزشی اینفوگرام نیز با حضور در رویداد روز دمو دِی خانه نوآوری به تاریخ 14 اسفند از ساعت 15 تا 18 در سالن 8 باغ کتاب تهران، همراه اینفوگرامر و سایر استارتاپ‌ها است.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *