Search
Close this search box.
ارائه حرفه‌ای

آموزش کامل فارسی کردن اعداد در پاورپوینت

۳/۵ - (۵ امتیاز)

یکی از معدود مشکلاتی که ممکن است در حین تایپ در برنامه پاورپوینت با آن روبه‌رو شوید این است که در حین تایپ فارسی اعداد به انگلیسی تایپ شوند. در تایپ مقاله‌ها یا ساخت اسلایدها وجود عدد انگلیسی در متن فارسی یک اشتباه فاحش محسوب می‌شود. اگر با این مشکل مواجه شدید بهتر است در ابتدا به چند نکته توجه داشته باشید:

  1. در ابتدا باید ببینید؛ آیا زبان فارسی نصب شده روی سیستم به درستی اجرا می‌شود؟ برای اینکه بتوانید از نصب زبان فارسی روی سیستم خود مطمئن شوید لازم است به قسمتhome  رفته و گزینهfont  را انتخاب کنید، اگر فونت فارسی به درستی روی سیستم نصب نشده باشد در این بخش نمایش داده نخواهد شد. پس بهتر است قبل از هر اقدامی این بخش با دقت چک شود.
  2. در گام دوم باید ببینید؛ آیا صفحه کیبورد شما فارسی استاندارد است؟ برای اینکه بتوانید اعداد را به فارسی تایپ کنید علاوه بر انتخاب زبان باید صفحه کلید شما فرمت فارسی استاندارد نیز داشته باشد، در غیر اینصورت اعداد به شکل انگلیسی تایپ خواهد شد.

برای رفع این مشکل ابتدا به بخش control panel  سیستم خود بروید سپس از آن‌جا گزینه change input methods را انتخاب کنید.

اعداد فارسی در پاورپوینت

 اگر زبان فارسی استاندارد روی سیستم ثبت شده باشد در این قسمت عنوان شده در غیراینصورت زبان فارسی استاندارد را باید به آن اضافه کنید.

فارسی کردن اعداد در پاورپوینت

چگونه اعداد انگلیسی را در پاورپوینت به فارسی تبدیل کنیم؟

در ادامه روش‌های مختلف فارسی کردن اعداد در نسخه‌های مختلف پاورپوینت را با هم بررسی خواهیم کرد.

فارسی کردن اعداد در پاورپوینت(روش اول)

در این روش ابتدا به سربرگ پاورپوینت رفته و سپس بخشslide number  را انتخاب می‌کنید، بعد از آن روی گزینه right click کلیک کرده، در اینجا باید بخشی به نام font ظاهر شود.

تایپ اعداد فارسی در پاورپوینت

از این بخش گزینه Persian font را انتخاب کنید و برای ثبت این تنظیمات کلمهok  را فشار دهید. سپس به صفحه اصلی پاورپوینت بازگشته و قسمت font را انتخاب کنید، در این قسمت یک کادر برایتان بازخواهد شد که یکی از آن‌ها تنظیمات مربوط به اعداد پاورپوینت است. تنها کافیست در این بخش روی عبارت Complex scripts font کلیک کرده و آن را ثبت کنید، سپس قبل از تایپ در پاورپوینت فونت تایپ خود را روی فونت‌های فارسی قرار دهید تا اعداد به شکل درست تایپ شوند.

تایپ اعداد فارسی در پاورپوینت

Power point > slide number  > right click > font > Persian font > ok  
Power point  > font > Complex scripts font > ok

فارسی کردن اعداد در پاورپوینت ۲۰۱۰ (روش دوم)

محیط کار در پاورپوینت ۲۰۱۰ با نسخه‌های دیگر آن کمی متفاوت است، برای فارسی کردن اعداد در پاورپوینت ۲۰۱۰ ابتدا باید به بخشControl panel  رفته و از آن بخش گزینه regionرا انتخاب کنید،

تایپ اعداد فارسی در پاورپوینت

سپس از بخش change date,time or number forma گزینه  additional setting را انتخاب کنید.

تایپ اعداد فارسی در پاورپوینت

 دراین بخش سربرگ جدیدی برایتان باز می‌شود که باید از گزینه انتهایی آن use native digits عبارت context را انتخاب کنید.

تایپ اعداد فارسی در پاورپوینت

 اما بهتر است قبل از هرکاری مطمئن شوید که زبان فارسی روی سیستم نصب شده باشد، برای این کار از همان بخش region گزینه Keyboard and language را انتخاب می‌کنید و اگر زبان فارسی در این بخش اضافه نشده بود شما باید زبانPersian  را در این باکس اضافه کنید و در نهایت برای ثبت تنظیمات روی گزینه تایید کلیک کنید.این روش علاوه بر پاورپوینت نسخه ۲۰۱۰، به روی ویندوز ۷ هم قابل اجرا بوده است.

Control panel >region > change date,time or number forma > additional setting > use native digits > context

فارسی کردن اعداد در پاورپوینت (روش سوم)

در این روش باید به برنامه پاورپوینت مراجعه کنید. ابتدا از سربرگ پاورپوینت گزینه Options را انتخاب کنید،

فارسی کردن اعداد در پاورپوینت

سپس در سمت چپ تصویر یک نوار با تعداد زیادی گزینه ظاهر می‌شود که فقط کافیست گزینه Language  را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه پنجره‌ای برایتان باز می‌شود که باید از آن گزینه Persian را انتخاب کرده و تنظیمات را ثبت کنید.

فارسی کردن اعداد در پاوپوینت

در انتها برای اینکه تغییرات در پاورپوینت هم ثبت شود لازم است که یک بار آن را ببنیدید و بار دیگر برنامه پاورپوینت را اجرا کنید.

Power point > Options > Language > Persian 

استفاده از فونت فارسی در پاورپوینت

اگر با وجود این توضیحات کلی همچنان مشکل شما در تایپ تعداد به صورت فارسی ادامه دارد به احتمال زیاد فونت‌های انگلیسی را برای تایپ استفاده کرده‌اید. برخی مواقع هم پیش میاید که فونت‌های فارسی روی پاورپوینت نصب نشده‌اند پس بهتر است در نهایت این گزینه هم چک شود تا در صورت عدم نصب فونت فارسی، نسبت به نصب آن اقدام کنید.

آموزش پاورپوینت

‫۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن