گزارش چهارمین دوره طراحی اینفوگرافیک از پایه 1 تیر 98

اینفوگرافیک

تقویم آموزشی آکادمی اینفوگرام به تابستان رسید و یکم تیرماه، نخستین برنامه تابستان را با برگزاری مجدد دوره اینفوگرافیک برای چهارمین بار آغاز کردیم. این دوره همانند سایر دوره‌های آکادمی با تغییراتی نسبت به دفعه قبلی بروز شد و اینبار با همراهی سه استاد برجسته این حوزه، مهندس محمد شکاری، دکتر مریم سلیمی و مهندس منصور میرطاهری، با رویکرد نوین‌تری نسبت به اینفوگرافیک و آموزش ابزارهای آنلاین برگزار شد و طبق سنت همیشه دوره‌های آکادمی اینفوگرام در جلسه آخر، شرکت کنندگان یک پروژه عملی انجام دادند.
این دوره همانند دوره‌های قبلی در 6 جلسه 3 ساعته و در مجموع 18 ساعت در خانه نوآوری برگزار شد.
عناوین مطرح شده و سرفصل‌های دوره را در قالب گزارش تصویری در ادامه مشاهده می‌کنید.
در جلسه نخست شرکت کنندگان با داده و اطلاعات و استخراج، پردازش و طراحی هرکدام آشنا شدند. همچنین دکتر سلیمی درباره خبر و گرافیک خبری نکاتی را مطرح کردند.

در ادامه و در جلسه دوم در ابتدا مدرس تمرین‌های شرکت‌کنندگان را بررسی و نکات جلسه پیش را یادآوری کردند و سپس به آشنایی با اینفوگرافیک، گام‌های طراحی آن و ملاحظاتی که باید در طراحی رعایت کرد پرداختند.

جلسه سوم با حضور مهندس میرطاهری ترفندهایی از اکسل و پاورپوینت برای طراحی جذاب‌تر و اثربخش‌تر یک گزارش یا اینفوگرافیک آموزش داده شد.

مهندس شکاری در جلسه‌های چهارم و پنجم به معرفی ابزارهای آنلاین برای طراحی اینفوگرافیک، موشن گرافیک و مایندمپ پرداختند.

coggle یک ابزار آنلاین برای طراحی مایندمپ است که به راحتی می‌توانید در آن نقشه ذهنی خود را پیاده سازی کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید.

در آخرین جلسه شرکت‌کنندگان به صورت گروهی شروع به انجام یک پروژه واقعی همراه با اساتید دوره کردند.

شایان ذکر است که سازمان‌ها و مراکزی که خواهان برگزاری این دوره به صورت خصوصی یا با سرفصل‌های انتخابی هستند می‌توانند در ساعات اداری با شماره 44634537-021 و واحد آموزش تماس بگیرند.